jbdeiman schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:49:
Just my 2 cents over de discussie, dat gaat erom dat het niet goed gaat bij Ajax en dat er best wat 'aan de hand lijkt te zijn', niet alleen over de kwaliteit van de spelers die zijn gehaald, of alleen de reden waarom zoveel spelers zijn gehaald, of alleen waarom zoveel spelers zo graag weg wilden, maar i.m.o. over het geheel.
Daarbij snap ik wel dat het colrtde Ajacieden onder ons niet erg leuk is momenteel met alle commentaren vanuit alle hoeken. Maar zijn jullie het er wel mee eens dat er echt teveel niet goed gaat bij de club en dat dit ook door sijpelt naar de spelers?
Simpel gezegd, Brobbey en Hato ( van de oud gedienden) vond ik ervoor werken. Rensch heb ik veel terug zien 'joggen', waar als je ervoor wilt gaan je terug zou sprinten ipv er simpelweg vanuit te gaan dat een ander het wel oplost.
Steijn heeft na de interlandperiode eindelijk alle spelers tot z'n beschikking en ik hoop van harte dat ie dan niet alleen op kwaliteit, maar ook op bereidheid om ervoor te "knokken" gaat selecteren. Dan zit een Rensch snel genoeg op de bank
Natuurlijk het 'zuigen' van die 'Feyenoord fan' (verslaggever , maar ik pak hier even uit hoe er in dit topic over gesproken wordt) bij Brobbey, waarbij zijn reactie boekdelen sprak, hij laat inderdaad niet het achterste van zijn tong zien, die zit vol irritatie. Natuurlijk, frustrerend als je geen punten pakt, maar Fortuna was gewoon beter, en dat frustreert denk ik nog wel meer.
Dan de reactie van Steijn, over de spelers, los van dat dit met koppen wordt gepresenteerd die e.e.a. wat uit het verband rukken, daar spreekt ook geen onderling vertrouwen van uit, wat Mislintat nog wel probeert te doen in zijn media optredens.
Dan heb je nog ook nog de soap over de AD nadat van der Sar is vertrokken, mensen die ontevreden zijn en de organisatie hebben verlaten (jeugdopleiding bijv.).
Er zijn nu heel laat heel ve spelers gekomen, waar je eigenlijk al wel wist dat je spelers nodig ging hebben op een aantal posities. Dan kan je stellen, ik wil alleen voor de nummer een die we willen, lukt dat niet schakelen we door, maar als je daardoor om 5voor12 pas een elftal hebt, dan moet je in sommige gevallen wellicht kiezen eerder door te schakelen.
De pest is, veel spelers konden niet veel eerder gehaald worden.
Dat we terecht op Sutalo gewacht hebben gaat binnenkort wel blijken. Gaaei werd gehaald zodra duidelijk was dat Sanchez ging. Avila werd gehaald om een gat in de selectie op te vullen, had wellicht eerder gekunnen. Borna Sosa is gehaald met de miljoenen van Gravenberch (doorverkoop) en vrijgekomen salaris Klaassen, dus die ging niet eerder.
Vd Boomen was er vroeg, Tahirovic idem. Forbs werd gehaald zodra Tadic ging, Mikautadze als vervanger voor Kudus, alleen voor Akpom heb ik em even niet paraat...
Maar zo zie je dat er dus heel weinig kans was om spelers eerder te halen. De RvC en Financiele directie stonden het gewoon niet toe omdat dat te risicovol was.
Zo alles eens op een rijtje zettend kan je toch niet anders dan concluderen dat er veel niet goed gaat en dat er snel wat moet gebeuren bij de club?
Wat kun je nu anders doen dan trainen trainen trainen? Steijn eruit kieperen en, bij wijze van, Ten Hag terughalen gaat de problemen echt niet oplossen.
Natuurlijk kan je nog wel wat opvangen met eigen vermogen, maar als je al ziet dat spelers halen zoveel lastiger is wanneer je geen CL haalt, dan moet dat dit jaar wel weer worden gehaald, om weer te groeien. Of op zijn minst een (redelijk) succesvolle campagne in de EL zodat je er positief op blijft staan. Je hebt immers gewoon minder te bieden dan clubs die wel CL spelen, en kan financieel niet op tegen de grote jongens die wellicht ook geen CL spelen maar wel meer kunnen/ willen betalen aan transfers en aan de lonen van spelers.
De competitie is onderweg, Europees start ook al en er staat een interland periode gepland (nu) waardoor je voor die tijd niet nog veel kans hebt met de groep te trainen. Zoals het nu is, acht ik de kans erg groot dat Ajax niet overwinterd, en dat de achterstand in de competitie nog wat groter wordt, ik hoop dat ik het onjuist heb (maar hoop wel dat Feyenoord wint over 3 weken) en dat ze snel weer wat beter gaan spelen, maar daar heb ik nog maar weinig signalen van gezien.
Het moet heel snel gaan klikken willen we niet te ver achterop gaan lopen ja. Maar wie weet, voor hetzelfde geld is er straks een enorme klik tussen Bergwijn en Akpom, of loopt Gaaei in z'n eentje de rechterkant overhoop, of geeft Sosa voorzetten die zelfs Brobbey niet meer kan missen...