Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 196 Laatste
Acties:
  • 339.034 views

Onderwerpen

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11 20:16
donleone83 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat het nog wel terecht is om de nuance aan te brengen dat het bij Ajax dit seizoen in 1 klap een hele rits buitenlanders is. Bij Feyenoord was dat vorig jaar ook zo, dus daar zit wat mij betreft geen waardeoordeel aan vast.
Valt ook nog wel mee. 9 uit, 11 in. Dus netto zijn er 2 bij gekomen in een selectie die gegroeid is.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Maurice Steijn werd volgens De Telegraaf-journalist Mike Verweij niet betrokken bij het transferbeleid van Ajax. Onder anderen Nick Olij, Thiago Almada en Noa Lang stonden op het lijstje van de coach. Geen één van hen werd naar Amsterdam gehaald door technisch directeur Sven Mislintat.
Goh was vorig seizoen niet de kritiek dat de trainer de transfers bepaalde en niet de TD?

Wat mij betreft geeft Ajax die twee van de Telegraaf een stadionverbod en ook 1 voor de Toekomst, dit is geen journalistiek meer dit is haatzaaien.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:32:
Ik snap het gezeur ook echt totaal niet, zag deze op Twitter voorbij komen

[Twitter]

Net iets beter dan bij de andere top clubs.
Dat zijn gewoon wat cijfertjes. Ik zie daar geen samenhang danwel trend in. En waaruit concludeer jij dat Ajax het "beter" doet. En wat is "beter"?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Terranova
ST10©DE schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:47:
[...]

Dat zijn gewoon wat cijfertjes. Ik zie daar geen samenhang danwel trend in. En waaruit concludeer jij dat Ajax het "beter" doet. En wat is "beter"?
Er wordt geklaagd over "vreemdelingenlegioen Ajax". Volgens die cijfertjes blijkt Ajax op dat gebied het beter te doen dan Feyenoord en PSV. Minder dan Feyenoord en evenveel als PSV maar met 1 speler meer in de selectie. Daarnaast heeft Ajax als "koopclub" dus minder uitgegeven dat er binnenkomt itt Feyenoord en PSV, dus ook op dat gebied beter.

Ik ga niet oordelen of het in't algemeen beter is dat er Nederlanders spelen of dat er meer/minder uitgegeven wordt. Maar deze discussie gaat erover dat Ajax een koopclub is met een vreemdelingen legioen, wat dus blijkbaar heel erg mee valt

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Wordt er ook nog gevoetbald of wat?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
De discussie over "Ajax koopclub" komt natuurlijk ook voort omdat men graag pronkt met de eigen jeugdopleiding. Dan begrijp ik de opmerkingen in de trant van "kan Ajax niet eens een degelijke linksback opleiden" wel. En een deel van de hardcore fans (hier wat minder volgens mij) schermt ook nog steeds met die "revolutie" van Cruyff. Maar die is natuurlijk gewoon mislukt. De enige revolutie bij Ajax die gelukt is de revolutie op het veld en dan met name die van Bosz en Ten Hag, in de rug gedekt door Overmars.

Dus eens: Ajax is anno 2023 net zo min of net zo veel een koopclub als PSV of Feyenoord. Maar dan wil ik ook stellen dat de discussie over "Ajax DNA" ook gelul is. Het leeft misschien nog bij supporters maar in de praktijk speelt Ajax niet anders dan het Feyenoord van Slot of het PSV van Bosz of het AZ van Jansen. En dat is gewoon aantrekkelijk, aanvallend voetbal met druk naar voren.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:53:
[...]

Er wordt geklaagd over "vreemdelingenlegioen Ajax". Volgens die cijfertjes blijkt Ajax op dat gebied het beter te doen dan Feyenoord en PSV. Minder dan Feyenoord en evenveel als PSV maar met 1 speler meer in de selectie. Daarnaast heeft Ajax als "koopclub" dus minder uitgegeven dat er binnenkomt itt Feyenoord en PSV, dus ook op dat gebied beter.

Ik ga niet oordelen of het in't algemeen beter is dat er Nederlanders spelen of dat er meer/minder uitgegeven wordt. Maar deze discussie gaat erover dat Ajax een koopclub is met een vreemdelingen legioen, wat dus blijkbaar heel erg mee valt
Die tweet die je quote zegt precies niks. Ajax heeft bijvoorbeeld dubbel zoveel uitgegeven als PSV en 4 spelers meer aangetrokken. PSV heeft in seizoen 22-23 slechts 15% geherinvesteerd en in 21-22 slechts 30%.

En je oordeelt wel, je zegt dat Ajax het beter doet.

Ik gebruik overigens transfermarkt.nl als bron.

• Terranova
ST10©DE schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:01:
[...]

Die tweet die je quote zegt precies niks. Ajax heeft bijvoorbeeld dubbel zoveel uitgegeven als PSV en 4 spelers meer aangetrokken. PSV heeft in seizoen 22-23 slechts 15% geherinvesteerd en in 21-22 slechts 30%.

En je oordeelt wel, je zegt dat Ajax het beter doet.
Lees mijn post nog een keer en probeer het nog een keer.

Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik niet ga oordelen of het beter is dat er buitenlanders gehaald zijn, maar in de context van de discussie het Ajax het wel beter doet. De context is dat mensen vinden dat Ajax te veel buitenlanders haalt, dus in die context is minder buitenlanders beter.

• Typhone
  • Laatst online: 15:54

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:04:
[...]

In het AD staat er vandaag een interessant artikel over (staat helaas wel achter een muurtje) maar de strekking is dat PSV dus inderdaad wel risico neemt waar Ajax terug schakelt in salarissen en Feyenoord, gezien 2007, niet teveel risico wil nemen.

Het zou mij dus wel een nare smaak in de mond geven als PSV dat risico straks beloond ziet worden terwijl Feyenoord nog altijd last heeft van 2007
Ja dat risico heeft al vaker zeer verkeerd uitgepakt daarom begrijp ik niet waarom ze daar maar mee door blijven gaan in Eindhoven.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:05:
[...]

Lees mijn post nog een keer en probeer het nog een keer.

Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik niet ga oordelen of het beter is dat er buitenlanders gehaald zijn, maar in de context van de discussie het Ajax het wel beter doet. De context is dat mensen vinden dat Ajax te veel buitenlanders haalt, dus in die context is minder buitenlanders beter.
Ik lees je post prima. En sinds jij geen post quote, kan ik er vanuit gaan dat je reageert op de eerst bovenstaande post. En daarin gaat het alleen koopclub en wordt er niet gesproken over buitenlanders. Als je wilde inhaken op een andere post is het wel zo handig om die te quoten.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
Terranova schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:53:
[...]

Het is gewoon heel goedkoop, de Nederlandse spelers zijn gemiddeld genomen ook niet voldoende en vaak met een mentaliteit die echt om te kotsen is.

Er is gewoon geen oordeel te vellen nog over de aankopen van Ajax. Misschien is het straks echt een schot in de roos, opzich wel mooi om eens een keer niet de gebaande paden te nemen.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:24
AMARONE schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:21:
[...]

Het is gewoon heel goedkoop, de Nederlandse spelers zijn gemiddeld genomen ook niet voldoende en vaak met een mentaliteit die echt om te kotsen is.

Er is gewoon geen oordeel te vellen nog over de aankopen van Ajax. Misschien is het straks echt een schot in de roos, opzich wel mooi om eens een keer niet de gebaande paden te nemen.
Welke Nederlander die niet bij een topclub speelt zou Ajax nu echt beter maken? Schouten vind ik wel een goede aankoop van PSV had ik op zich wel bij Ajax willen zien. Lang is natuurlijk met een reden vrij makkelijk de deur uit gezet bij Ajax. Dat je die dan niet terughaald snap ik wel. Bovendien was die na het eerste jaar bij Brugge nou ook weer niet zo bepalend.

Misschien hadden ze Reijnders nog kunnen halen en met Maatsen hadden ze pech dat die juist dit jaar in de voorbereiding doorbrak.

Verder is er toch echt niemand serieus een top speler? Hoe vaak hebben we wel niet spelers van de subtop en middenmoot zien floppen bij de traditionele top drie? Je ziet nu ook weer de moeizame start van zerrouki bij Feyenoord.

Bij Ajax is de laatste echt geslaagde aankoop vanaf de Nederlandse subtop Ziyech. Schöne was een prima speler. Huntelaar, Suarez al weer wat langer geleden. Berghuis is tot nu toe ok. Zelfs Berghuis de absolute topspeler van Feyenoord het jaar voor die naar Ajax ging is doorgaans niet bepalend. Wie moet je dan nog wel halen in de eredivisie om het verschil te maken? Sowieso hebben we het over een land waar spelers als Taylor kans maken op een plek in het nationale elftal. Dat zegt toch al meer dan genoeg?

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:38:
[...]

Welke Nederlander die niet bij een topclub speelt zou Ajax nu echt beter maken? Schouten vind ik wel een goede aankoop van PSV had ik op zich wel bij Ajax willen zien. Lang is natuurlijk met een reden vrij makkelijk de deur uit gezet bij Ajax. Dat je die dan niet terughaald snap ik wel. Bovendien was die na het eerste jaar bij Brugge nou ook weer niet zo bepalend.

Misschien hadden ze Reijnders nog kunnen halen en met Maatsen hadden ze pech dat die juist dit jaar in de voorbereiding doorbrak.

Verder is er toch echt niemand serieus een top speler? Hoe vaak hebben we wel niet spelers van de subtop en middenmoot zien floppen bij de traditionele top drie? Je ziet nu ook weer de moeizame start van zerrouki bij Feyenoord.

Bij Ajax is de laatste echt geslaagde aankoop vanaf de Nederlandse subtop Ziyech. Schöne was een prima speler. Huntelaar, Suarez al weer wat langer geleden. Berghuis is tot nu toe ok. Zelfs Berghuis de absolute topspeler van Feyenoord het jaar voor die naar Ajax ging is doorgaans niet bepalend. Wie moet je dan nog wel halen in de eredivisie om het verschil te maken? Sowieso hebben we het over een land waar spelers als Taylor kans maken op een plek in het nationale elftal. Dat zegt toch al meer dan genoeg?
Lang ging naar PSV op het moment dat Ajax met Bergwijn en Tadic 2 linksbuitens had. Dan ga je er niet nog 1 halen
Had Tadic ff wat eerder verteld dat ie weg wilde dan liep Lang nu in een Ajax shirt.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26

Superkiwi

Hoi doei

Tadic bleef te Lang.

*sorry, ik laat mezelf wel uit :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ajax
13 buitenlandse spelers
11 nationaliteiten

Feyenoord
14 buitenlandse spelers
14 nationaliteiten

PSV
13 buitenlandse spelers
10 nationaliteiten

Eigenlijk dus allemaal een vreemdelingenlegioen dan

• T-MOB
toolkist schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:05:
[...]
Had Tadic ff wat eerder verteld dat ie weg wilde dan liep Lang nu in een Ajax shirt.
Doet ie nu ook wel toch -- alleen niet op wedstrijddagen ;)

Regeren is vooruitschuiven

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een vreemdelingen legioen wil toch eigenlijk gewoon zeggen dat je veel nieuwe spelers hebt al dan niet relatief onbekend? De opleidingen van clubs bevatten tegenwoordig ook vele nationaliteiten maar iemand die doorstroomd is geen vreemdeling. Het is ook niet perse slecht maar gewoon een constatering. Bij Ajax valt dat dit jaar allemaal samen aangezien er een nieuwe directeur is/komt, nieuwe TD, nieuwe trainer en 14 nieuwe spelers. Min of meer hetzelfde als het jaar dat Slot bij Feyenoord begon.

Only fools are enslaved by time and space.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:40:
[...]

Ajax is dus eigenlijk een vérkoopclub ;)
Dat ben je als opleidingsclub al snel. De hele Eredivisie loopt vol met oud-ajacieden (in de opleidingszin).

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:05:
[...]

Lang ging naar PSV op het moment dat Ajax met Bergwijn en Tadic 2 linksbuitens had. Dan ga je er niet nog 1 halen
En nu, imho, gelukkig niet. Ik moet nog maar zien dat Lang een seizoen lang goed presteert en niet gaat muiten.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Almere had een eerste punt in de Eredivisie in handen sinds 90+6, geeft het in 90+7 weer weg :/

Edit: En gestaakt }:O

[ Voor 26% gewijzigd door Napo op 02-09-2023 18:29 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Één plastic kutbekertje en ze gaan weer naar binnen. Ik dacht dat ze die regels versoepelt hadden dit seizoen..

Kan iemand die scheidsrechter vertellen dat hij niet goed wijs is?

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 02-09-2023 18:30 ]

nggyu nglyd

• Napo
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:29:
Één plastic kutbekertje en ze gaan weer naar binnen. Ik dacht dat ze die regels versoepelt hadden dit seizoen..

Kan iemand die scheidsrechter vertellen dat hij niet goed wijs is?
Ik denk dat beter die toeschouwer(s) verteld kunnen worden dat ze niet goed wijs zijn.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Napo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:31:
[...]

Ik denk dat beter die toeschouwer(s) verteld kunnen worden dat ze niet goed wijs zijn.
Ook dat.

Maar komop, 30 seconden op de klok, 1 plastic bekertje.. Ze gingen dit seizoen het minder strak handhaven. Maar meneer moet zo nodig paraderen.

nggyu nglyd

• Napo
  • Niet online
En dan nog een speler die na de hervatting rood (2x geel) pakt _O-

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:33:
[...]

Ook dat.

Maar komop, 30 seconden op de klok, 1 plastic bekertje.. Ze gingen dit seizoen het minder strak handhaven. Maar meneer moet zo nodig paraderen.
Dat ging alleen over definitief staken. Voor onderbreken is er niks veranderd

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hoe kan Bakkali dit missen.

nggyu nglyd

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
Typhone schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:07:
[...]

Ja dat risico heeft al vaker zeer verkeerd uitgepakt daarom begrijp ik niet waarom ze daar maar mee door blijven gaan in Eindhoven.
*knip*
Dat laten we nu eens rusten aub.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2023 00:17 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De nieuwelingen brengen nog niet veel bij PSV. (;))

nggyu nglyd

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58

gws24

Thinking is hard!

Zo, schakel net in bij RKC - PSV maar Bosz lijkt niet erg blij te zijn nog.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

RKC krijgt ook best veel ruimte bij PSV achterin, ondanks dat ze met 1 diepe spits spelen..
Ik denk dat Bosz blij is als de nieuwelingen mogen meedoen.

nggyu nglyd

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58

gws24

Thinking is hard!

mooi geplaatst van Veerman, kreeg wel erg makkelijk de ruimte

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Even wat minder aandacht en hij hangt. Voor de rest zit RKC er goed bovenop, maar dan mag het niet verslappen.

nggyu nglyd

• Snowdog
  • Laatst online: 14:03
Nou, dat was niet best, maar ze staan iig voor.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zit @Maarten_E in het stadion of ben je in slaap gevallen? Er is al een BAM! geweest ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hahaha, lekkere hervatting keepertje _O-

• Snowdog
BAM!

Nouja, deze is wel binnen. Nice goaltje voor d Jong, toch mooi dat je zo'n slechte wedstrijd ook gewoon eenvoudig gaat winnen (al is het de 2e helft wel wat beter).

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het zou héél fijn zijn als RKC toch een goal pakt.

nggyu nglyd

• Snowdog
Quad schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:30:
Het zou héél fijn zijn als RKC toch een goal pakt.
Voor de poule, beter niet... Hoewel ik toch al ergens onderaan sta, maar 3-0 zou de perfecte uitslag zijn :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat een kans voor RKC. Die wip je toch óver de keeper ipv over de grond?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Jezus, dan sta je met 4 PSV'ers om één RKC'er heen en dan nog verspeel je de bal. De besluiteloosheid droop ervan af.
Niet dat het uitmaakt op dit moment in de wedstrijd, maar opvallend was het wel.

Het uitpubliek vermaakt zich uitstekend :)

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 02-09-2023 21:54 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:22

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb zin in FC Utrecht - Feyenoord. Wel mooi dat Ivanusec gelijk start. Ben heel erg benieuwd hoe die het gaat doen. Verwachtingen zijn wel hoog. :)

• Grudgie

Grudgie

BAM! GOAL! 0-1 :D

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTOauMo0-aUKpBhdKaez-Clpyog=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uoIqo9GPTZk3mzCIGS2iBmvL.jpg?f=user_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Napo
  • Niet online
Met de instelling van Flamingo kan je trainers blijven vervangen :\

• Agent47

Agent47

Stengs speelt echt met lood in z’n schoenen.

• Agent47

Agent47

Jezus wellenreuther

• Napo
  • Niet online
Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:35:
Met de instelling van Flamingo kan je trainers blijven vervangen :\
Nja, maakt hij het toch nog goed }:O

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:39
Gimenez heeft het nog niet na zijn late aansluiten. Ballen spring van de voet enzo. Maar staat toch al weer op 4 goals. Absurd.

• Agent47

Agent47

Een duw in de rug en een kopstoot(je) van achter is geen penalty blijkbaar

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:40:
Gimenez heeft het nog niet na zijn late aansluiten. Ballen spring van de voet enzo. Maar staat toch al weer op 4 goals. Absurd.
2 daarvan tegen een van de zwakste Eredivisieteams die ik in tijden heb gezien.
Moet je ze overigens alsnog wel maken, dat doet daar niets aan af.

• Grudgie

Grudgie

Jaaaa lekker

• Agent47

Agent47

Lekkere assist Ivanusec

• donleone83
Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:42:
[...]

2 daarvan tegen een van de zwakste Eredivisieteams die ik in tijden heb gezien.
Moet je ze overigens alsnog wel maken, dat doet daar niets aan af.
Helemaal eens. Maar hij lijkt so far in ieder geval geen one seazon wonder.

• Grudgie

Grudgie

Echt wel!

• donleone83
Het middenveld lijkt ook beter te klikken. Timber speelt weer goed in zijn rol. Stengs is gewoon een fantastische voetballer die vandaag met meer gif lijkt te spelen.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Dit gaat misschien heel domme vraag zijn, maar zouden die cornrows van Stengs invloed kunnen hebben op zijn koppen? Want ik kan mij voorstellen dat een bal een ander effect mee zou kunnen krijgen als het zo'n richel raakt in plaats van een plat oppervlak dan wel los oppervlak wat haar normaal is.

• D-e-n
donleone83 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:45:
[...]

Helemaal eens. Maar hij lijkt so far in ieder geval geen one seazon wonder.
Dat vind ik ook altijd een rare term. Alsof een speler het voetballen ineens verleerd kan zijn. Wat je wel vaak ziet is dat een speler rendeert in één specifiek type spel. En op het moment dat dat verandert werkt het niet meer

• Agent47

Agent47

En waarom wordt dit niet aan de VAR over gelaten? Daar is die toch voor ?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:56
Agent47 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:48:
Balen voor Trauner inderdaad, zoveel was er niet aan de hand (ze hielden elkaar een beetje vast bij een corner). De beste man gaat nooit zn eerste goal maken lijkt het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 03-09-2023 12:50 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Napo
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:48:
Omdat een scheidsrechter ook gewoon beslissingsbevoegd is als eindverantwoordelijke.

Het hele idee van de VAR is niet dat je dan ook maar alles overlaat aan de VAR, het is een achtervang mocht er iets gemist worden.

• ph4ge
Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:50:
[...]

Omdat een scheidsrechter ook gewoon beslissingsbevoegd is als eindverantwoordelijke.

Het hele idee van de VAR is niet dat je dan ook maar alles overlaat aan de VAR, het is een achtervang mocht er iets gemist worden.
Toch is het beleid om bij twijfel door te laten spelen, er is geen enkele reden om af te fluiten vlak voordat de goal er in ploft. Dat kostte Feyenoord vorig seizoen ook een keer punten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Agent47

Agent47

ph4ge schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:48:
[...]

Balen voor Trauner inderdaad, zoveel was er niet aan de hand (ze hielden elkaar een beetje vast bij een corner). De beste man gaat nooit zn eerste goal maken lijkt het wel.
Het was van beide een duw duel. Behandel dat achteraf dan. Dit was echt 50/50

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:53:
[...]

Toch is het beleid om bij twijfel door te laten spelen, er is geen enkele reden om af te fluiten vlak voordat de goal er in ploft. Dat kostte Feyenoord vorig seizoen ook een keer punten.
En blijkbaar had van Boekel geen twijfel, iets wat niet heel verwonderlijk hoeft te zijn als hij er zo dicht opstaat.

• Grudgie

Grudgie

Wat een bal! Pff.. jammer !

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Oei! Had er in gemogen

[ Voor 69% gewijzigd door ST10©DE op 03-09-2023 12:55 ]

• ph4ge
Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:54:
[...]

En blijkbaar had van Boekel geen twijfel, iets wat niet heel verwonderlijk hoeft te zijn als hij er zo dicht opstaat.
Dat blijft onjuist omdat als je fluit vlak voordat de bal over de lijn gaat je het niet meer kan terugdraaien. Dat hij kennelijk overtuigt was maakt het niet minder fout. Je ziet nooit meer dat ze een corner affluiten terwijl een bal op doel gaat om die reden.

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:56:
[...]

Dat blijft onjuist omdat als je fluit vlak voordat de bal over de lijn gaat je het niet meer kan terugdraaien. Dat hij kennelijk overtuigt was maakt het niet minder fout.
Was hier gefloten voordat er gekopt was of nadat?
En ja, een scheidsrechter kan nog steeds een foute beslissing nemen, geen beslissing nemen kan ook een foute keuze zijn. Blijkbaar vond van Boekel het vasthouden van Trauner te veel en fluit daarvoor, had de VAR daar achteraf altijd voor kunnen ingrijpen? Nee, want bij doorspelen geen evidente fout en toch kan de scheidsrechter rederen dat er in zijn ogen een overtreding was begaan.
ph4ge schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:56:
[...]
Je ziet nooit meer dat ze een corner affluiten terwijl een bal op doel gaat om die reden.
Je stelling is evident foutief op basis van de discussie die er nu over is }:O

• Grudgie

Grudgie

Hij is wel goed hoor.. wat komt er veel dreiging van hem af. Dat is wel genieten.

• ph4ge
Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:00:
[...]

Was hier gefloten voordat er gekopt was of nadat?
En ja, een scheidsrechter kan nog steeds een foute beslissing nemen, geen beslissing nemen kan ook een foute keuze zijn. Blijkbaar vond van Boekel het vasthouden van Trauner te veel en fluit daarvoor, had de VAR daar achteraf altijd voor kunnen ingrijpen? Nee, want bij doorspelen geen evidente fout en toch kan de scheidsrechter rederen dat er in zijn ogen een overtreding was begaan.
Zn besluit een seconde later nemen verandert niks. Hij had prima kunnen fluiten voor de overtreding nadat de bal over de lijn was. Het enige verschil is dat hij nu de VAR de mogelijkheid ontzegt om z'n fout te corrigeren.

Dubbel fout dus.

• Gonadan
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:48:
Dat vind ik ook altijd een rare term. Alsof een speler het voetballen ineens verleerd kan zijn. Wat je wel vaak ziet is dat een speler rendeert in één specifiek type spel. En op het moment dat dat verandert werkt het niet meer
Maar in dat licht heb je ook wel eens dat het voor een speler om zich heen en ook bij zichzelf een jaar zo goed draait dat hij een niveau haalt wat hij daarna nooit meer aantikt. In die zin zie je het principe soms wel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Pompi schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:48:
Dit gaat misschien heel domme vraag zijn, maar zouden die cornrows van Stengs invloed kunnen hebben op zijn koppen? Want ik kan mij voorstellen dat een bal een ander effect mee zou kunnen krijgen als het zo'n richel raakt in plaats van een plat oppervlak dan wel los oppervlak wat haar normaal is.
Je kopt met je voorhoofd, niet met de bovenkant van je hoofd, dus je zou er geen last van moeten hebben. Denk dat spelers met een kapsel als Marcelo, Fellaini of Salah daar meer last van hebben.

Geweldig shot overigens (Fellaini)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGvY_-4XgAAA-5a?format=jpg&name=900x900

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:02:
[...]

Zn besluit een seconde later nemen verandert niks.
Maar als de overtreding al is gepleegd voor het koppen van de bal vanwaar is de richting van het koppen van de bal dan nog relevant?
Hij had prima kunnen fluiten voor de overtreding nadat de bal over de lijn was. Het enige verschil is dat hij nu de VAR de mogelijkheid ontzegt om z'n fout te corrigeren.
En Trauner - of welke andere speler dan ook op het veld - had de bal kunnen beroeren waardoor de bal niet richting goal ging. Voordeel als de aanvallende speler een overtreding maakt is er dan ook niet echt

• donleone83
Gonadan schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:02:
[...]

Maar in dat licht heb je ook wel eens dat het voor een speler om zich heen en ook bij zichzelf een jaar zo goed draait dat hij een niveau haalt wat hij daarna nooit meer aantikt. In die zin zie je het principe soms wel.
Ja dit. Bij Feyenoord is Jørgensen natuurlijk het overduidelijke voorbeeld. Onverstelbaar verval na een prachtig seizoen. Dat zorgt er voor dat ik toch opgelucht ben dat Gimenez lekker door gaat met scoren.

• Gonadan

Gonadan

chim0 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:03:
[...]

Je kopt met je voorhoofd, niet met de bovenkant van je hoofd, dus je zou er geen last van moeten hebben. Denk dat spelers met een kapsel als Marcelo, Fellaini of Salah daar meer last van hebben.

Geweldige shot overigens (Fellaini)
[Afbeelding]
Puyol had ook zo'n krullenwarhoofd en stond aardig z'n mannetje met van die vliegende kopballen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47

Agent47

Ivanusec speelt wel echt lekker zeg

• donleone83
Agent47 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:06:
Ivanusec speelt wel echt lekker zeg
100% een directe versterking. Slimheid, een actie, paar goede passes, niet te beroerd om mee te verdedigen. Creëert kansen voor zichzelf en anderen.

• D-e-n
donleone83 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:05:
[...]

Ja dit. Bij Feyenoord is Jørgensen natuurlijk het overduidelijke voorbeeld. Onverstelbaar verval na een prachtig seizoen. Dat zorgt er voor dat ik toch opgelucht ben dat Gimenez lekker door gaat met scoren.
Maar ik denk dat er bij Jorgensen dan ook andere zaken hebben meegespeeld, bijvoorbeeld het elftal dat een aantal spelers kwijt is geraakt en volgens mij tobde hij ook met blessures.

Dan denk ik aan een speler als van de Beek: die lijkt het voetballen totaal verleerd maar op het moment dat hij weer in een systeem als loper achter de spits terecht kan moet hij het toch weer eens kunnen?

Het is wel zo: de échte toppers zijn daar beter tegen bestand. Die maken de rest juist beter.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Gonadan schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:06:
[...]

Puyol had ook zo'n krullenwarhoofd en stond aardig z'n mannetje met van die vliegende kopballen. :P
Klopt ja, die kleunde er wel in. Geweldig! Zag je heel dat haar heen en weer gaan. :D

• PolarBear
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUbnXh2Or506D8AkyErNwATRMDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkexkO6GRqbtJBtxzdQglnGS.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd, WIjndal er helemaal niet bij?

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:13:
[Afbeelding]

Één linker vleugelverdediger op de bank lijkt me afdoende toch?
Dat Salah-Eddine Wijndal al voorbij was is bekend, Ávila zal beide voorbij zijn.

Edit: ook wel bijzonder dat een nieuwe speler direct aanvoerder is bij afwezigheid van Bergwijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 03-09-2023 13:19 ]

• Gonadan

Gonadan

[Afbeelding]

Heb je die donderdag gezien? Die heeft eigenhandig zijn laatste kansen de nek omgedraaid. Ik ben zelfs van mening dat die wedstrijd de laatste druppel was om alsnog een extra back te kopen. ;)

Hlynsson erbij, verrassend. Mooi signaal. Kijken wat de buitenwacht daar weer voor verhaal van gaat maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Gonadan schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:19:
[...]

Hlynsson erbij, verrassend. Mooi signaal. Kijken wat de buitenwacht daar weer voor verhaal van gaat maken.
Ik denk dat er maar één verhaal is: dat Taylor zwaar overschat is en helemaal niets toevoegt aan een elftal dat nog niet zo soepel loopt.

• Napo
  • Niet online
Wat een keeper :|

• Agent47

Agent47

SANTI

• Pompi
chim0 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:03:
[...]

Geweldig shot overigens (Fellaini)
[Afbeelding]
Snap ik, maar niet iedereen raakt hem goed vol op de voorkant van voorhoofd maar soms ook bovenin. En dan lijkt losser haar zoals je voorbeeld van Feilleini meer vergevend omdat het in deukt, terwijl die cornrows toch meer iets hards zijn. Net zoals je vroeger bij 'stoepen' soms had dat de bal compleet andere kant op ging als het op de haakse hoek van de stoep raakte.

Maar zo te horen dus geen invloed.

• D-e-n
En daar werd dus die degelijke keeper van NEC voor opzij gezet

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:18:
Edit: ook wel bijzonder dat een nieuwe speler direct aanvoerder is bij afwezigheid van Bergwijn.
Hartstikke logisch vind ik, zag je al aankomen. Wie van de huidige spelers in het veld die vorig jaar ook in de basis stonden zijn nu een goede leider?
Terwijl Sutalo je #1 aankoop was mede omdat hij al ervaring heeft en een leider is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
D-e-n schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:24:
[...]

En daar werd dus die degelijke keeper van NEC voor opzij gezet
Hou op. Barkas was vorig jaar fantastisch. Die heeft zat krediet om een keer een grote fout te kunnen maken.

• Pompi
[Afbeelding]

Opvallend kleine bank. Misschien heeft Wijndal nog te veel last van dat pijntje aan zijn been van donderdag

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:19:
[...]

Heb je die donderdag gezien? Die heeft eigenhandig zijn laatste kansen de nek omgedraaid. Ik ben zelfs van mening dat die wedstrijd de laatste druppel was om alsnog een extra back te kopen. ;)
Oh ik ben het mee eens hoor maar had niet verwacht dat hij meteen de selectie helemaal werd uitgezet.

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:24:
[...]

Hartstikke logisch vind ik, zag je al aankomen. Wie van de huidige spelers in het veld die vorig jaar ook in de basis stonden zijn nu een goede leider?
Terwijl Sutalo je #1 aankoop was mede omdat hij al ervaring heeft en een leider is.
Nja, valide punt, ik zou er niet zo snel één kunnen aanwijzen.

Dat Sutalo wel of niet een leider is durf ik niet te zeggen maar dan zie je een club alsnog niet snel de speler direct aanvoerder maken. Ik kan me in ieder geval geen spelers herinneren die direct als nieuwe aanwinst aanvoerder zijn geworden.

Waarbij de rol van aanvoerder overigens wel overschat is/wordt.

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:22:
Ik denk dat er maar één verhaal is: dat Taylor zwaar overschat is en helemaal niets toevoegt aan een elftal dat nog niet zo soepel loopt.
Taylor is geen 10, die legt het af tegen Van den Boomen. Hlynsson staat er nu omdat Berghuis niet kan. Blijkbaar geeft Steijn dan liever de jeugd een kans dan meteen te gaan schuiven of een nieuweling erin zetten.

Ben wel benieuwd hoe ze het gaan neerzetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:27:
Nja, valide punt, ik zou er niet zo snel één kunnen aanwijzen.

Dat Sutalo wel of niet een leider is durf ik niet te zeggen maar dan zie je een club alsnog niet snel de speler direct aanvoerder maken. Ik kan me in ieder geval geen spelers herinneren die direct als nieuwe aanwinst aanvoerder zijn geworden.
Ik denk dat hij nu in principe nog derde in de hiërarchie is maar de andere twee staan niet in het veld.
En een Brobbey of Rensch aanwijzen is lachwekkend. :D
Waarbij de rol van aanvoerder overigens wel overschat is/wordt.
Dat hangt erg van de uitvoering af, de goeden brengen echt meerwaarde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:29:
[...]

Dat hangt erg van de uitvoering af, de goederen brengen echt meerwaarde.
De goede brengen het leiderschap zonder de aanvoerdersband ook wel ;)

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:30:
De goede brengen het leiderschap zonder de aanvoerdersband ook wel ;)
Dat is zeker waar. Maar dan vind ik het vaak wel een mooi signaal om die de band ook te geven als een soort bevestiging dat dat is wat je graag ziet.

Dus hopen dat Forbs en Mikautadze de pannen van het dak spelen. Kan de band naar Sutalo en Bergwijn naar Saoedi Arabië. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:35:
[...]

Dus hopen dat Forbs en Mikautadze de pannen van het dak spelen.
Dat is toch maar één keer in het seizoen in het Kasteel?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPPhd2trGx4CX7TTUbgBkpDsV5s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rA3jx1TbUk0gcMcMC9oyD7V6.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is wel lekker.

Wel bijzonder, als buitenlander bij je debuut gelijk captain. Dat lijkt me niet veel vaker voorgekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 03-09-2023 13:51 ]

nggyu nglyd

• Agent47

Agent47

Feyenoord had echt al 1-5 voor moeten staan. Veel te slordig

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:40:
[...]

Dat is toch maar één keer in het seizoen in het Kasteel?
Je moet me ff helpen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47

Agent47

Hele vieze dit

Pagina: 1 ... 51 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024