Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 196 Laatste
Acties:
  • 339.034 views

Onderwerpen

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Het houdt niet op, niet vanzelf

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 01-09-2023 20:21 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Netjes. PSV heeft straks een mooi team.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26

Superkiwi

Hoi doei

Deruxian schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:11:
Wat is er toch met Ajax aan de hand?
Het is een optelsom. Een paar goede Europese jaren waardoor je goede spelers lastig kunt behouden, een Overmars die weggejorist wordt wat merkbaar een gemis is, een managament dat bijna geheel vervangen wordt, een nieuwe coach die er een nieuw collectief van moet smeden.....

Het is even wennen als Ajacied maar het is al eens vaker voorgekomen dat we een mindere periode hadden en dat kwam uiteindelijk ook wel weer goed. We moeten gewoon even geduld hebben. Ik hoop alleen dat het niet te lang duurt; ik wil potverdikkie mooi en leuk voetbal zien!

Kleine noot: de mooie Europese campagnes van enkele jaren terug waren mooi maar dat ook dat is niet iets structureels, zo reëel moeten we dan ook wel zijn. Al is dat natuurlijk wel het niveau dat je altijd moet pogen na te streven.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 01-09-2023 20:50 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 23:05
Wat is er toch met Ajax aan de hand? Jaren met kampioenschappen, extreem goede prestaties in Europa en dan staat er nu zo’n selectie. Waar is al dat geld gebleven? Of is het dan toch misgegaan met het vertrek van Overmars en later van der Sar?
PSV lijkt wel in de luwte te hebben opgebouwd wat Ajax niet gelukt is. Terwijl die juist uit een dramatische periode kwamen.
Kijk even voor de grap wat er aan spelers is vertrokken in de afgelopen 4 jaar. Daar kun je een prachtig, CL waardig elftal van maken. Elk jaar lukte het op de één of andere manier om die verliezen grotendeels op ter vangen, maar het houdt een keer op. Vorig seizoen is gewoon uiterst ongelukkig geweest. Na het vertrek van Overmars moesten Sar/H2 het ineens oplossen en daar is eigenlijk 100m door de plee gespoeld met slechte transfers en een drama seizoen als gevolg. Ook de erfenis van Overmars bleek een stuk minder gelukkig geen zijn, het salarishuis was echt veel te groot geworden. Nu is er door Mislintat een grote schoonmaak gehouden. Slechte en dure spelers er zoveel mogelijk uit, en een hele berg nieuwe spelers erbij. Niet alles daarvan is basismateriaal, maar ik denk eigenlijk dat Ajax er wel sterker op geworden is, ook in de breedte. Alleen kan alles vrij laat op gang qua transfers en moet de boel nog op elkaar ingespeeld raken en worden gekeken op welke manier je van deze selectie het beste elftal maakt. Komt goed, maar gaat wel even duren. Hopelijk hou je tot die tijd de schade beperkt en daarna lekker knallen.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:05:
[...]

Serieus wtf is Ajax DNA? Ik ben leven lang al fan van Ajax maar die onzin is echt iets wat ineens speelt nu Mislintat is aangesteld? Sommige van de grootste Ajacieden uit de geschiedenis zouden in deze stemming al afgeschilderd worden als geen Ajax DNA dus zal wel niks zijn.

Een speler als Litmanen kwam ook van een totaal onbekende club, en is een absolute club legende. Jesper Olsen. Maxwell, Trabelsi, Zlatan, Wouters, Suarez, Neeskens, gewoon een paar voorbeelden van oud spelers met grote impact die nooit bij Ajax zijn opgeleid. Die zouden allemaal nu zijn afgeserveerd want de td is een Duitser. Echt wat een onzin.
Aangezien je er zo'n punt van maakt, artikel al van ver voor Mislintat.

Volgens mij worden er vooral spelers mee bedoelt die passen in de visie zoals Cruijff die had. Xavi zei al eens over Frenkie dat die de dna van Barcelona had omdat die bij Ajax weg kwam. Tuurlijk is het nu een eigen leven gaan leiden omdat Mislintat 14[?] nieuwe spelers heeft gehaald die ook nog relatief onbekend zijn maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand die z'n leven hele leven al Ajax fan is dat niet snapt en zelfs onzin vind. Maakt mij verder ook niet uit, ik ben oprecht benieuwd hoe ze gaan spelen.

Only fools are enslaved by time and space.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Jong Ajax begint het seizoen ook fantastisch. 3 wedstrijden gespeeld, 3 verloren en de 4e verliespot is onderweg.

Hmm, zou het dan toch?

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 01-09-2023 21:23 ]

nggyu nglyd

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En toch baal ik er wel van dat Klaassen weggaat. Een neusje voor de juiste plek, energie om vol te jagen en een leider op het veld. Misschien soms wel teveel draver en handelingssnelheid tekort, maar ik vind het een mooi karakter.

Maar een mooie kans om bij Inter te spelen. Nog steeds een topclub, mooi land en waarschijnlijk voldoende verdienen. Ik had er ook voor getekend. Uitzichtloos bij zijn vorige club, in de kaart spelen met wat kampioenschappen en weer op tijd verlaten naar een andere topclub.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:04
Quad schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:16:
Jong Ajax begint het seizoen ook fantastisch. 3 wedstrijden gespeeld, 3 verloren en de 4e verliespot is onderweg.

[Embed]
Hmm, zou het dan toch?
Dat geeft in ieder geval antwoord op de vraag of Ajax wel had moeten kopen en niet de jeugd een kans had moeten geven. In 4 wedstrijden, 4 nederlagen en 12 tegengoals. In de jaren dat er veel doorstroom was, deed Jong Ajax vaak ook bovenin leuk mee.

De keuze om extern te halen is zo te zien de juiste. Het lijkt me qua aangekochte posities ook allemaal vrij logisch (al had ik graag een echte rechtsbuiten gezien). Tot op heden voor Mislintat het voordeel van de twijfel en we gaan de komende maanden zien of de aankopen ook echt renderen.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Jorizzz schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:50:
[...]

orig seizoen is gewoon uiterst ongelukkig geweest. Na het vertrek van Overmars moesten Sar/H2 het ineens oplossen en daar is eigenlijk 100m door de plee gespoeld met slechte transfers en een drama seizoen als gevolg.
Je moet niet vergeten dat Overmars in February 2022 Ajax heeft verlaten. Dat is niet vorig seizoen, dat is inmiddels in de tweede helft van het seizoen daarvoor geweest. Het vorige seizoen van Ajax is beinvloed door het ontbreken van een TD, het aanstellen van een nieuwe TD heeft lang geduurd.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het zou naïef zijn om te verwachten dat alle aankopen gaan renderen. Ik denk dat je blij mag zijn als de helft slaagt en de andere helft via de achterdeur vertrekt.

Steijn mag een team van smeden, en dat zie ik hem wel doen. Ik heb er vertrouwen in, als een van de weinige denk ik.

nggyu nglyd

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nee hoor, ik zei het een tijd geleden al. Laat iedereen maar lullen, onbekend maakt onbemind.
De onderlinge verhoudingen worden nu puur ingeschat op basis van de spelers die men al kent, dacht de rest kan überhaupt niets volgens de buitenwacht.
Lekker laten gaan, Ajax gaat verrassen en het zou mij niets verbazen als ze gewoon aan het langste eind gaan trekken. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
ElPaco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:43:
[Embed]
[Afbeelding]
Ik vind het gaaf met Philips weer als sponsor er op. Hopelijk is deze te koop!
Heb m al besteld :)

• GrooV
Gonadan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:10:
Nee hoor, ik zei het een tijd geleden al. Laat iedereen maar lullen, onbekend maakt onbemind.
De onderlinge verhoudingen worden nu puur ingeschat op basis van de spelers die men al kent, dacht de rest kan überhaupt niets volgens de buitenwacht.
Lekker laten gaan, Ajax gaat verrassen en het zou mij niets verbazen als ze gewoon aan het langste eind gaan trekken. ;)
Dat is wel erg makkelijk, toen PSV een Duitse coach had die een ander voetbal ging spelen werd het meteen afgebrand. Nu vaart Ajax een onbekende koers en in eens is dat weer de beste manier.

We kunnen wel gewoon stellen dat Ajax flink de knip trekt (ook al hebben ze een hoop verkocht) en een volledig nieuw elftal koopt met spelers die zich echt nog wel moeten bewijzen. Dit met een directie, trainer en technische staf die zich ook nog moet bewijzen zie ik wel echt een hoop risico's. Tuurlijk Ajax kan altijd kampioen worden, hoe slecht ze ook starten maar als je reeel naar het totaalplaatje moet het allemaal wel echt op de juiste plaats vallen, helemaal als je de wedstrijd van gisteren in je achterhoofd hebt met een aanvoerder die 1-2 maanden goed gespeeld heeft en daarna niks meer heeft laten zien. Vraag me ook echt af of dit allemaal wel in overleg met Steijn is. Verder stroomt er amper jeugd door wat juist altijd de kracht van Ajax was

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
GrooV schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:23:
[...]

Dat is wel erg makkelijk, toen PSV een Duitse coach had die een ander voetbal ging spelen werd het meteen afgebrand. Nu vaart Ajax een onbekende koers en in eens is dat weer de beste manier.
Nee hoor.. In 1e instantie dacht ik dat ik die trainer graag bij Ajax zou zien gezien zijn verleden bij Leverkusen en Salzburg. Die mening werd pas later bijgesteld, ook omdat er bij PSV (vond ik) totaal geen klik leek te zijn tussen hem/selectie/speelstijl/supporters.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb nooit echt gezien dat Schmidt werd afgebrand door eigen of anders supporters. Alleen zijn speelstijl leek alleen niet te passen, maar dat heeft ie prima omgezet.

https://english.ajax.nl/a...ays-at-the-concertgebouw/

Ik kan daar nog steeds kippenvel van krijgen (rond 17.30 - 18.30). Dat is clubliefde in mijn ogen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Steijn heeft meermaals gezegd jeugd door te willen laten stromen, als ze er klaar voor zijn, maar dat is op dit moment niet. Heeft Steijn deze week nog bij de persco voor Ludogorets gezegd.

nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Niet door mij, maar ook toen zal er een buitenwacht geweest zijn die alles beter dacht te weten.
We kunnen wel gewoon stellen dat Ajax flink de knip trekt (ook al hebben ze een hoop verkocht) en een volledig nieuw elftal koopt met spelers die zich echt nog wel moeten bewijzen. Dit met een directie, trainer en technische staf die zich ook nog moet bewijzen zie ik wel echt een hoop risico's. Tuurlijk Ajax kan altijd kampioen worden, hoe slecht ze ook starten maar als je reeel naar het totaalplaatje moet het allemaal wel echt op de juiste plaats vallen, helemaal als je de wedstrijd van gisteren in je achterhoofd hebt met een aanvoerder die 1-2 maanden goed gespeeld heeft en daarna niks meer heeft laten zien. Vraag me ook echt af of dit allemaal wel in overleg met Steijn is. Verder stroomt er amper jeugd door wat juist altijd de kracht van Ajax was
Ja het is in overleg met Steijn, heeft hij al vaker aangegeven. Alles is prima en in orde intern.
En jeugd die daadwerkelijk kan voetballen krijgt extra wel een kans, ook dat is duidelijk en bewezen.

De aankopen van PSV moet je net zo hard mee afwachten of ze gaan renderen, maar omdat we daar meer van kennen heb je dat gevoel minder.
PSV speelt zijn eerste soepele wedstrijd dit seizoen en Ajax zijn slechtste van dit seizoen en dat is ook meteen de maatstaf, ik vind het vermakelijk om dat te lezen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:12

PSV heeft eindelijk zijn verdediger binnen! Wel huur zonder optie tot koop, als alle geruchten kloppen.

WoT stats

• GrooV
Quad schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:30:
Steijn heeft meermaals gezegd jeugd door te willen laten stromen, als ze er klaar voor zijn, maar dat is op dit moment niet. Heeft Steijn deze week nog bij de persco voor Ludogorets gezegd.
Ik zeg niet dat Steijn geen jeugd door laat stromen, als ze niet goed zijn kan je de hoofd coach daar niet op afrekenen. Gaat meer om de hele organisatie, veel te lang zonder een TD en geen directeur

• Gonadan

Gonadan

ElPaco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:36:
[Twitter]
PSV heeft eindelijk zijn verdediger binnen! Wel huur zonder optie tot koop, als alle geruchten kloppen.
Shit, hebben ze toch nog de juiste linie versterkt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ElPaco
Ach, ruim op tijd toch, we hebben tenslotte nog 82 minuten :P

WoT stats

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:07
We kunnen gerust zeggen dat een volwaardige top 3 hebben. Interessant seizoen kan het worden. 2 ploegen in de CL en Ajax in zware Europa League. We mogen best een beetje trots zijn op de stappen die zijn gemaakt voor de Eredivisie!

• toolkist
  • Niet online
[Twitter]
Aparte transfer, Bayern had interesse maar kreeg de transfer niet op tijd rond (Duitse window sloot om 18.00)... Dat moet dan wel heel snel gegaan zijn.

• toolkist
  • Niet online
GrooV schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:37:
[...]

Ik zeg niet dat Steijn geen jeugd door laat stromen, als ze niet goed zijn kan je de hoofd coach daar niet op afrekenen. Gaat meer om de hele organisatie, veel te lang zonder een TD en geen directeur
En momenteel geen hoofd jeugdopleiding ;)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

nggyu nglyd

• Zingo
  • Laatst online: 29-11 22:17
[Twitter]
Hey kijk we hebben er maar het gehele window over gedaan om iemand te vinden die last minute als huur zonder optie tot koop overkomt. En als die beste man weer eens een blessure heeft (want die heeft hij wel eens) staan we weer met dezelfde camping verdediging te spelen.

• toolkist
  • Niet online
Zingo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:53:
[...]

Hey kijk we hebben er maar het gehele window over gedaan om iemand te vinden die last minute als huur zonder optie tot koop overkomt. En als die beste man weer eens een blessure heeft (want die heeft hij wel eens) staan we weer met dezelfde camping verdediging te spelen.
En niet goedkoop ook gok ik.. Dit was het gerucht bij Bayern:
Saints were said to be demanding 3.5million Euros as a loan fee with around eight times that amount for the total purchase figure.

• ElPaco
[...]

Je bedoelt de afgelopen 6 transfer windows? Onbegrijpelijk dat de enige positie die je echt moet versterken pas een uur voor de deadline versterkt is.

WoT stats

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58

gws24

Thinking is hard!

[...]

Verder stroomt er amper jeugd door wat juist altijd de kracht van Ajax was
Niks ten nadele van de rest van je post maar ik wordt een beetje moe van deze redenatie. Naast het feit dat er genoeg spelers in de selectie zitten die uit de jeugd komen is de voetbalwereld in de afgelopen jaren echt veranderd waarbij ook Ajax top talenten niet meer kan behouden omdat de salarissen in het buitenland te aanlokkelijk zijn (zie een Rijkhoff of Brobbey). Daarnaast heb je natuurlijk ook altijd te maken met het feit dat je gewoon pech kan hebben dat een lichting jeugdspelers gewoon niet goed genoeg is.

De lat is omhoog gegaan bij Ajax in de afgelopen jaren qua niveau (alhoewel je dat nu niet terug ziet helaas) en dus wordt het ook moeilijker voor jeugdspelers om aan te haken. Een beetje een catch-22 verhaal in die zin.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Gonadan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:35:
[...]

PSV speelt zijn eerste soepele wedstrijd dit seizoen en Ajax zijn slechtste van dit seizoen en dat is ook meteen de maatstaf, ik vind het vermakelijk om dat te lezen. :)
Inderdaad, vorig seizoen werd Ajax na de eerste paar wedstrijden al het Bayern van Nederland genoemd en we hebben gezien hoe dat is afgelopen. Het is gewoon nog veel te vroeg om nu al conclusies te trekken over alle teams.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• GrooV
[...]

Kunt er wel een optie tot koop in zetten maar voor minder dan 30 miljoen gaat Southampton niet akkoord, en dat gaat PSV toch niet betalen. Beter dan maar geen optie en de deal snel rond krijgen.

En verder zijn contracten tegenwoordig zo complex en creatief dat je zelfs met een eigen speler je nog amper winst kan maken zie bijv. Simons

[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 01-09-2023 23:08 ]

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Mooi, hopelijk trekt Wijndal zijn conclusie in de komende 50 minuten na het aantrekken van deze speler en Avila.

• ElPaco

Zouden we nog een toetje krijgen? Na Bella-Kotchap dus.

WoT stats

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

ElPaco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:08:
[Twitter]
Sanchez denk ik dus.

nggyu nglyd

• ElPaco
Als dat zo is dan verwacht ik wel dat PSV top 2 gaat eindigen.

WoT stats

• Zingo
ElPaco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:08:
[Twitter]
Ik denk dat die om Bella-Kotchap gaat juist.

• ElPaco
Zingo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:17:
[...]

Ik denk dat die om Bella-Kotchap gaat juist.
Daar hadden ze 3 minuten eerder al een tweet over, vandaar dat er misschien meer aan zit te komen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPpNHkRhjFSEJWPARsox_JxqV9U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yV5UBNOCCy7WiYzFhmsRny61.png?f=fotoalbum_large

WoT stats

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:14:
[...]

Dan ben je bijna zeker kampioen

• Zingo
Uitgaande transfer dan maar? Sambo en Fofana schijnen nog te vertrekken.

• ElPaco
Zingo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:19:
Uitgaande transfer dan maar? Sambo en Fofana schijnen nog te vertrekken.
Ja Fofana naar Vitesse (huur) is zo goed als rond. Sambo blijft onduidelijk.

WoT stats

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:19:
[...]

Dan ben je bijna zeker kampioen
Echt niet! :+

• GrooV
Als Sanchez nog komt dan wordt het huur, die krijgen ze niet meer gekeurd en de hele reutemeteut voor 00:00

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Niet verrassend, alleen waar gaat hij heen?

• ElPaco
gws24 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:31:

[Twitter]
Contract ontbonden

WoT stats

• Zingo
Was dat het toetje dan? Een speler minder? :-p

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Conceicao verhuurd aan Porto

Ondanks dat zijn rendement laag is was het wel de enige echte rechtsbuiten in de selectie. Ik snap de verhuur maar Forbs/Berghuis/Godts etc op rechtsbuiten is het ook gewoon (nog) niet imo dus in die zin jammer.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gws24 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:36:
Conceicao verhuurd aan Porto

[Twitter]

Ondanks dat zijn rendement laag is was het wel de enige echte rechtsbuiten in de selectie. Ik snap de verhuur maar Forbs/Berghuis/Godts etc op rechtsbuiten is het ook gewoon (nog) niet imo dus in die zin jammer.
Gewoon niet goed genoeg, prima dat ie weg is. Los het dan maar anders op.

• ElPaco
Misschien kan een van jullie 13 linksbuitens ook wel op rechts? Of was het niet de linksbuiten positie waar er bij Ajax veel teveel van rondlopen?

WoT stats

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

gws24 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:31:

[Twitter]
Twente? Die kunnen wel wat in de aanval gebruiken.

nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]

Hebben we het over Davison Sanchez??? Als dat zo is hoef je je geen zorgen meer te maken over de verdediging :9~

• ElPaco
Superkiwi schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:41:
[...]

Hebben we het over Davison Sanchez??? Als dat zo is hoef je je geen zorgen meer te maken over de verdediging :9~
Ja die van Ajax naar Tottenham is gegaan.

WoT stats

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Superkiwi schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:41:
[...]

Zijn wel de geruchten dat medische keuring bezig is, maar nog geen akkoord.
Wordt dus close of niets.

nggyu nglyd

• D-e-n
  • Laatst online: 00:20
gws24 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:00:
[...]

De lat is omhoog gegaan bij Ajax in de afgelopen jaren qua niveau (alhoewel je dat nu niet terug ziet helaas) en dus wordt het ook moeilijker voor jeugdspelers om aan te haken. Een beetje een catch-22 verhaal in die zin.
Mwah. Ook bij Barcelona breekt er nog met regelmaat jeugd door en nog op vrij jonge leeftijd bovendien. Dus of ze zijn niet goed genoeg voor de top of krijgen gewoon geen kans. Zelfs bij De Jong heeft het veel te lang geduurd voordat hij een kans kreeg dus die trend is al wat langer aan de gang. Ook Oranje heeft daar last van.

• Zingo
Sambo blijft ook bij PSV, hij wil voor zijn kansen gaan.

• ElPaco
Zingo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:51:
Sambo blijft ook bij PSV, hij wil voor zijn kansen gaan.
Die ruikt bloed. Hij weet ook dat hij aan de beurt is als iemand een blessure heeft. Is denk ik vooral ook voor PSV fijn.

WoT stats

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Sangaré is ook nog niet officieel?

nggyu nglyd

• ElPaco
Nee blijkbaar, zou wat zijn als dat niet op tijd af komt, speelt hij nog een (half) jaar bij PSV.

WoT stats

• ElPaco
Sangare toch rond

WoT stats

• ElPaco
En nu begint het grote wachten of iemand wel voor 00:00 is ingeschreven, maar het nog niet wereldkundig is gemaakt. Spannend!

WoT stats

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ook wel last minute.
Nu lekker wachten of alles bij iedereen op tijd binnen is.

nggyu nglyd

• gws24

gws24

Thinking is hard!

D-e-n schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:45:
[...]

Mwah. Ook bij Barcelona breekt er nog met regelmaat jeugd door en nog op vrij jonge leeftijd bovendien. Dus of ze zijn niet goed genoeg voor de top of krijgen gewoon geen kans. Zelfs bij De Jong heeft het veel te lang geduurd voordat hij een kans kreeg dus die trend is al wat langer aan de gang. Ook Oranje heeft daar last van.
Alleen niet in de hoeveelheid die mensen schijnbaar van Ajax verwachten. In de huidige tijd mag je blij zijn als er 1 en heel misschien 2 jeugdspelers per seizoen doorbreken. In die zin is de voetbalwereld echt veranderd tov jaren geleden.

Als je met de Jong Frenkie bedoeld dan snap ik het niet want die heeft welgeteld 1 seizoen bij jong ajax gespeeld waarna hij al bij het eerste meespeelde. Lijkt mij niet heel apart maar gewoon normale doorgroei.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wel leuk dat er in 1x wat Kroaten in de Eredivisie gaan voetballen.

nggyu nglyd

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Quad schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:03:
Hopelijk brengen ze wat grinta maar dan balkan style :P

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Lekker weer veel speculaties over de situatie en aankopen bij Ajax in het ESPN transfer deadline programma. Maaskant gelukkig realistisch.

Edit: Ik zet 'm uit, het is vooral Hans die constant zuur is.

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 02-09-2023 00:12 ]

nggyu nglyd

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ruim op tijd :+

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:45:
[...]

Ik denk dat Ajax tegenwoordig veel meer last heeft van AZ dan vroeger. Die hebben de opleiding tegenwoordig heel goed in elkaar zitten waardoor talenten uit hoek lang niet altijd meer voor Amsterdam kiezen nu.

• toolkist
  • Niet online
Blijkbaar was PSV rond met een team om Sambo voor 1m te verkopen maar heeft Sambo geweigerd? Die move van PSV snap ik niet, wilden ze zo graag geen dubbele bezetting voor elke positie achterin hebben ofzo?

• Typhone
  • Laatst online: 15:54

Typhone

Who Dares Wins

Wat is er toch met Ajax aan de hand? Jaren met kampioenschappen, extreem goede prestaties in Europa en dan staat er nu zo’n selectie. Waar is al dat geld gebleven? Of is het dan toch misgegaan met het vertrek van Overmars en later van der Sar?
PSV lijkt wel in de luwte te hebben opgebouwd wat Ajax niet gelukt is. Terwijl die juist uit een dramatische periode kwamen.
Die gokken gewoon op CL zekerheid. Twee jaar CL doet wonderen met name komend seizoen als de entry fee veeel (!) hoger ligt dan nu.

Ajax was het Bayern München van Nederland toch? :+

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:40:
Misschien kan een van jullie 13 linksbuitens ook wel op rechts? Of was het niet de linksbuiten positie waar er bij Ajax veel teveel van rondlopen?
Wacht maar tot we 8 linksbuitens en Wijndal opstellen en dan bijna de beste linkerkant van de Eredivisie hebben! })

• ElPaco
toolkist schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 05:38:
Blijkbaar was PSV rond met een team om Sambo voor 1m te verkopen maar heeft Sambo geweigerd? Die move van PSV snap ik niet, wilden ze zo graag geen dubbele bezetting voor elke positie achterin hebben ofzo?
Als de voetballer zelf bij PSV wil blijven kan PSV daar natuurlijk niet super veel aan doen ;)
Bovendien weet Sambo ook wel dat bij een blessure hij waarschijnlijk de aangewezen persoon is om in te vallen, dus de kans op speeltijd is best wel aanwezig.

Ik snap dus prima dat hij wil blijven.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:35:
[...]

Als de voetballer zelf bij PSV wil blijven kan PSV daar natuurlijk niet super veel aan doen ;)
Bovendien weet Sambo ook wel dat bij een blessure hij waarschijnlijk de aangewezen persoon is om in te vallen, dus de kans op speeltijd is best wel aanwezig.

Ik snap dus prima dat hij wil blijven.
Je begrijpt mn post verkeerd. Ik snap niet dat PSV hem uberhaupt wilde verkopen. Wil ie niet bijtekenen ofzo?

• ElPaco
@toolkist ah zo, dan begreep ik het verkeerd ja. Ik snap ook niet dat ze (zeker voor 1miljoen) Sambo wilden laten gaan. Gelukkig is het dus niet gebeurd :)

WoT stats

• D-e-n
  • Laatst online: 00:20
Typhone schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:43:
[...]

Die gokken gewoon op CL zekerheid. Twee jaar CL doet wonderen met name komend seizoen als de entry fee veeel (!) hoger ligt dan nu.
In het AD staat er vandaag een interessant artikel over (staat helaas wel achter een muurtje) maar de strekking is dat PSV dus inderdaad wel risico neemt waar Ajax terug schakelt in salarissen en Feyenoord, gezien 2007, niet teveel risico wil nemen.

Het zou mij dus wel een nare smaak in de mond geven als PSV dat risico straks beloond ziet worden terwijl Feyenoord nog altijd last heeft van 2007

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 02-09-2023 10:12 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:03:
Ik mis de knipoog-smiley :+

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:24
D-e-n schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:04:
[...]

In het AD staat er vandaag een interessant artikel over (staat helaas wel achter een muurtje) maar de strekking is dat PSV dus inderdaad wel risico neemt waar Ajax terug schakelt in salarissen en Feyenoord, gezien 2007, niet teveel risico wil nemen.

Het zou mij dus wel een nare smaak in de mond geven als PSV dat risico straks beloond ziet worden terwijl Feyenoord nog altijd last heeft van 2007
Sowieso is het gedoe rond Ajax overtrokken. Even los van of de aankopen een succes zijn. Het koopclub gedoe valt wel mee. Er zijn amper meer spelers gehaald dan er zijn vertrokken. Daarbij is Jong Ajax momenteel echt mega slecht.

Qua risico Ajax verkoopt voor bijna 60miljoen meer dan ze kopen en hebben ook nog een eigen vermogen van meer dan 200 miljoen. Welk risico is er dan?

Kap hier eens mee, het wordt vervelend

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2023 10:56 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Vida verdiend geen aandacht.

nggyu nglyd

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Zo. Dat is ook weer klaar. Benieuwd hoe het de komende maanden in elkaar gaat vallen bij de traditionele topclubs.

Bij Feyenoord krijgen de spelers voor het eerst te maken met serieuze concurrentie. Als Feyenoord supporter word ik daar heel blij van en hoop ik dat het het niveau omhoog tilt. De verdediging en aanval staan wat mij betreft, de puzzel op het middenveld moet nog gelegd worden maar daar heb je nu wel echt iets te kiezen ook. Eigenlijk heel tevreden met hoe het er nu voor staat - bijna alle posities dubbel bezet.

Bij PSV lijken de aanval en het middenveld goed op orde maar blijft wat mij betreft de verdediging één groot vraagteken. Met het type spel wat Bosz wil spelen wordt het heel interessant om te zien of ze de benodigde stappen kunnen zetten om met zoveel druk naar voren en zoveel ruimte in de rug te verdedigen.

Ajax kan echt alle kanten op. Uiteindelijk is er toch nog absurd veel ingekocht en is het een vreemdelingenlegioen geworden. Dat dit helemaal niet slecht uit hoeft te pakken, bewees Feyenoord vorig seizoen. Het is alleen totaal nog niet in te schatten hoe het in elkaar gaat vallen, hoe snel de nieuwe aankopen gewend zijn en of ze überhaupt goed genoeg zijn. Mijn gevoel is wel dat er absurd veel geld besteed is aan aankopen voor posities die al bezet zijn en voor spelers die eigenlijk nog niets bewezen hebben. Hoewel ik het eens ben met Mislintat dat kwaliteit en talent op elk niveau te vinden zijn, vind ik het bijzonder hoe makkelijk de portemonnee getrokken is en wat voor bedragen er betaald zijn. Dat lijkt mij toch echt een risico.

Ik denk dat we pas over een week of 6 echt een idee krijgen van hoe het er voor staat. Lijkt wel een tof seizoen te worden!

• ElPaco
En daar gaan we weer! Ik denk dat ze nu gewoon de grond onder de Arena verkopen, hebben ze toch geen last van, want ze spelen er maar 1x per jaar!

PSV heeft meer eigen vermogen dan de afgelopen jaren, heeft deze transferzomer toch wel een hele 6,5 miljoen meer uitgegeven dan dat er binnen is gekomen. Nou poe poe, wat een risico! Als dat maar goed gaat komen!

Daarnaast zitten er ook spelers in de selectie die een behoorlijke waarde vertegenwoordigen, zoals een zelf opgeleide Bakayoko die zelfs bij een bod van 40 miljoen niet te horen heeft gekregen dat hij echt weg moet.

Maar goed, haters gonna hate, zoveel is de afgelopen weken wel weer duidelijk geworden. Ook die kul over dubieuze staatsteun/lucht in het stadion verkopen etc mag iedere keer verkondigd worden zonder dat er op gemodereerd worden, dus het zal allemaal wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2023 10:57 . Reden: Quote aangepast ]

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
Die komen wel in de laatste poule wedstrijd tegen Marseille (next best thing aangezien Lyon niet in Europa speelt)

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:28:
Ajax kan echt alle kanten op. Uiteindelijk is er toch nog absurd veel ingekocht en is het een vreemdelingenlegioen geworden.
Sorry maar dat is echt onzin.
Gorter, Rensch, Hato, Taylor, vd Boomen, Bergwijn, Brobbey, allemaal basis en Nederlands. Dat scheelt echt niks qua Feyenoord en PSV

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:36:
PSV heeft meer eigen vermogen dan de afgelopen jaren, heeft deze transferzomer toch wel een hele 6,5 miljoen meer uitgegeven dan dat er binnen is gekomen. Nou poe poe, wat een risico! Als dat maar goed gaat komen!
Hoho ook nog 3,5m huursom, dus dat is toch zeker 50% meer dan je claimt :+
Maar goed, haters gonna hate, zoveel is de afgelopen weken wel weer duidelijk geworden. Ook die kul over dubieuze staatsteun/lucht in het stadion verkopen etc mag iedere keer verkondigd worden zonder dat er op gemodereerd worden, dus het zal allemaal wel.
Tja hoe je het wendt of keert, het was natuurlijk gewoon een vreemde deal. Maar inderdaad hoeft er dan niet over doorgegaan te worden

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
donleone83 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:28:
Ajax kan echt alle kanten op. Uiteindelijk is er toch nog absurd veel ingekocht en is het een vreemdelingenlegioen geworden.
Ahhh shit here we go again. Het is zo jammer dat de media elkaar met dit "feit" aan het na papegaaien is, want volgens Transfermarkt heeft Ajax 13 buitenlandse spelers, Feyenoord 14 en PSV ook 13. Dus het valt allemaal wel mee.

Het is allemaal zo lekker onderbuik gevoelens en vooral bij de analytici (die niks echt analyseren maar gewoon dingen roepen zonder het op te zoeken/controleren) die een Duitser als TD zien en meteen alles afkraken. Met de Telegraaf voorop, die helaas veel nagepraat wordt.

• ElPaco
toolkist schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:47:
[...]
Hoho ook nog 3,5m huursom, dus dat is toch zeker 50% meer dan je claimt :+
Die offset ik dan weer met het salaris van El Ghazi, deal? :P
[...]

Tja hoe je het wendt of keert, het was natuurlijk gewoon een vreemde deal. Maar inderdaad hoeft er dan niet over doorgegaan te worden
Er wordt nu iedere keer gedaan alsof het jaarlijks terugkerend iets is bij PSV dat er staatssteun nodig en dat soort dingen, en dat klopt van geen kant en is niet leuk om te lezen. Inmiddels heeft de gemeente er volgens mij al dik winst op gemaakt door de bijdrage die PSV dus al sinds 2011 overmaakt.

Het irriteert met vooral dat er precies niks lijkt te gebeuren met alle TRs die ik er voor maak. Dan ga ik er ook maar gewoon iedere keer wat harder in, of ik stop op een gegeven moment maar gewoon met reageren, ik kijk wel. Dit is iig niet leuk, het komt bijna dagelijks terug en is totale bullshit.

WoT stats

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:22
ElPaco schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:36:
[...]

En daar gaan we weer! Ik denk dat ze nu gewoon de grond onder de Arena verkopen, hebben ze toch geen last van, want ze spelen er maar 1x per jaar!

Daarnaast zitten er ook spelers in de selectie die een behoorlijke waarde vertegenwoordigen, zoals een zelf opgeleide Bakayoko die zelfs bij een bod van 40 miljoen niet te horen heeft gekregen dat hij echt weg moet.

Een keer als grapje is prima, maar inderdaad het continu terug laten komen hoeft voor mij ook niet. Psv heeft veel uitgegeven maar ook veel binnen gekregen, dus qua risico valt het wellicht mee al zal er echt wel op CL zijn gegokt voor volgend seizoen, een paar spelers zullen wel snel bij de grootverdieners zijn gaan horen verwacht ik, dus dat zal er dan vooral op zitten dat die jongens dan wellicht weer eerder weg moeten.

Belangrijk verschil tussen de clubs is kleiner geworden, in die zin dat zelfs Feyenoord weer wat spreekwoordelijk vlees op de botten heeft gekregen.

Dan over alle aankopen van de traditionele top3:
Feyenoord heeft qua bezetting de posities beter bezet, dus kan mee schuiven wanneer nodig (minder angstig te zijn voor blessures) en heeft een drietal jeugdspelers aan de eerste selectie toegevoegd. Een goede ontwikkeling want die jonge gasten zullen wel eens mee gaan spelen en zo rijpen voor een volgend seizoen. Al bij al weinig risico, maar volgens mij een prima basis om mee aan de slag te gaan voor Slot.

Psv heeft i.m.o. machtig ingekocht (in die zin, dat het wel getuigd van spierballen van de club), veel plekken goed (dubbel) bezet maar achterin is het nog wel erg dun bezaaid, deze, dat bij blessures de kwaliteit wel snel minder wordt. Ben heel benieuwd hoe die jongens zich houden met de speelwijze van Bosz, ik verwacht dat Ramalho in ieder geval minder zal spelen en dat Teze er in de grote wedstrijden centraal bij komt staan ipv Ramalho.

Ajax heeft heel veel verkocht en heel veel gekocht, vind ik lastig iets van te vinden omdat veel spelers nog erg onbekend zijn, op 2e niveaus speelden en in die zin nog veel te bewijzen te hebben. Dat kan i.m.o. twee kanten op gaan, waarbij je veel van Steijn kan vinden, maar die heeft wel laten zien bij verschillende clubs een team te kunnen maken en spelers in hun kracht te laten spelen. Ik ben erg benieuwd of het daar ook lukt, tot nu toe waren het kleinere clubs, maar een groot deel van de nieuwe jongens zijn nu ook nieuw en relatief jong, dus willen zich ook bewijzen.
Ajax is i.m.o. de outsider een beetje omdat het heel lastig te peilen is. Ergens als Feyenoorder leuk om te zien vanaf de zijlijn al dat gedoe, maar eigenlijk gun je niemand dit. We hebben als Feyenoord dit ook tijdenlang moeten aanschouwen en ondergaan bij onze eigen club, leuk is dat niet. Tijd dat men in Amsterdam de schouders recht en weer samen werkt aan een betere toekomst voor de club.

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:52:
[...]

Die offset ik dan weer met het salaris van El Ghazi, deal? :P
die verdiende maar 2m en zal ongetwijfeld een afkoopsom mee hebben gekregen ;)
Er wordt nu iedere keer gedaan alsof het jaarlijks terugkerend iets is bij PSV dat er staatssteun nodig en dat soort dingen, en dat klopt van geen kant en is niet leuk om te lezen. Inmiddels heeft de gemeente er volgens mij al dik winst op gemaakt door de bijdrage die PSV dus al sinds 2011 overmaakt.

Het irriteert met vooral dat er precies niks lijkt te gebeuren met alle TRs die ik er voor maak. Dan ga ik er ook maar gewoon iedere keer wat harder in, of ik stop op een gegeven moment maar gewoon met reageren, ik kijk wel. Dit is iig niet leuk, het komt bijna dagelijks terug en is totale bullshit.
Ik begrijp je frustratie/irritatie helemaal

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:54:
Ben heel benieuwd hoe die jongens zich houden met de speelwijze van Bosz, ik verwacht dat Ramalho in ieder geval minder zal spelen en dat Teze er in de grote wedstrijden centraal bij komt staan ipv Ramalho.
Ramalho gaat nog maar bijster weinig spelen met Teze en Bella-Kotchap (ik tikte bijna Ketchup, oopsie) voor hem. En het zou me niks verbazen als Teze ook achter Bella-Kotchap plaats mag nemen qua RCV.

• donleone83
  • Nu online
@toolkist: ik geef zelf aan dat het niet verkeerd uit hoeft te pakken. Maar van alle spelers die je noemt zijn alleen Hato en Bergwijn vrij zeker van een basisplek als iedereen fit is, en wellicht Van Den Boomen, Brobbey en Berghuis. Voor alle andere spelers zijn vervangers gekocht waar veel geld voor betaald is. Dat doe je niet als je zo tevreden bent. Zelfs Steijn heeft het er over dat de laatste 10 aankopen buitenlands zijn, waarvan 9 verschillende nationaliteiten en dat hij het liever anders had gezien.

En ik had de cijfers niet paraat. Ik wil ook helemaal niemand napraten @Pompi. Het feit alleen dat ze de afgelopen weken voor een vermogen aan onbekende buitenlanders hebben gehaald brachten mij tot die conclusie. In de praktijk valt het dus uiteindelijk qua absolute aantallen best mee.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
donleone83 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:08:
En ik had de cijfers niet paraat. Ik wil ook helemaal niemand napraten @Pompi. Het feit alleen dat ze de afgelopen weken voor een vermogen aan onbekende buitenlanders hebben gehaald brachten mij tot die conclusie. In de praktijk valt het dus uiteindelijk qua absolute aantallen best mee.
De opmerking was ook niet specifiek op jouw gericht, maar meer richting de media want je ziet hoe gemakkelijk een bepaald beeld ontstaat. Wat in dit geval dus ook niet eens klopt.

Hetzelfde met Van den Boomen en dat hij geen Ajax speler zou zijn, terwijl hij vroeger gewoon in de Ajax jeugd gespeeld heeft en volgens mij toen zelfs aanvoerder is geweest.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:05:
[...]

Serieus wtf is Ajax DNA? Ik ben leven lang al fan van Ajax maar die onzin is echt iets wat ineens speelt nu Mislintat is aangesteld? Sommige van de grootste Ajacieden uit de geschiedenis zouden in deze stemming al afgeschilderd worden als geen Ajax DNA dus zal wel niks zijn.
Ajax DNA stond op het veld tegen Ludogorets (er stonden 3 nieuwe aankopen op het veld, waarvan ik bij Tahariovic weinig twijfel heb over zijn talent en techniek, Ajax waardig). Van de rest op het veld had een groot deel een deel of de gehele jeugd opleiding bij Ajax gehad (Bergwijn is vroeg weggegaan maar ook ruim 5 jaar in de jeugd rond gelopen, van den Boomen heeft 2 jaar jeug en 1 jaar Jong Ajax, Gorter 4 jaar Ajax jeugd, Rensch, Taylor, Brobbey (met een kort uitstapje), Klaassen, Hato, Sallah-Edine allemaal uit de eigen opleiding.

En het Ajax DNA was slap, halfbakken voetbal. En dat is niet iets van de laatste paar wedstrijden, of zelfs alleen maar het laatste seizoen, het is al ingezet in het laatste seizoen onder ten Hag. En wat er precies mis is gegaan ik weet het niet maar het is allemaal erg zouteloos en inzet is vaak ver te zoeken (met uitzonderingen uiteraard).

Als ik de aankopen zie moeten we nog maar zien of het allemaal versterkingen zijn en of ze slagen. Maar goed dat was bij Overmars ook zo (Marin, Magallán, Pierie, Labyad, Cassierra etc). Maar opmerkelijk, en wat het waarheidsgehalte is moeten we ook maar afwachten. een aantal spelers is voor de neus van andere toch vrij grote clubs weggekaapt. Šutalo, de enige aankoop waarvan je echt niet anders dan success mag verwachten, werd door diverse andere clubs ook gewild, de aankoop duurde lang en toch is hij gekomen. Ook van de Boomen heeft voor Ajax gekozen naar eigen zeggen ook omdat Mislintat goed wist te vertellen wat hij als speler kon brengen.

Met andere woorden het moet zich nog bewijzen maar ik heb wel een zeker vertrouwen in Mislintat. Over het algemeen en op basis van de analyses en video's die ik heb voorbij zien komen lijken de aankopen in ieder geval goed bij elkaar te passen en iets aanvullends te kunnen brengen voor de selectie. Zijn het namen die ik ken, nee. Maar in tegenstelling tot de meeste Nederlandse voetbaljournalisten moet ik ook erkennen dat ik maar heel weinig spelers volg buiten Ajax en al helemaal niet spelers die niet dagelijks in het nieuws komen.

Het Ajax DNA is net als Eredivisie niet zo vreselijk complex wat mij betreft. Ajax-voetbal is vermakelijk voetbal. Is aanvallend met lef en creativiteit, noem het branie. Dat is elke wedstrijd willen winnen. In de praktijk betekend dat in de Eredivisie in 90% van de wedstrijden eigenlijk alleen maar op de helft van de tegenstander spelen, veel in de kleine ruimte, veel techniek, veel mensen met een scorend vermogen.
Een speler als Litmanen kwam ook van een totaal onbekende club, en is een absolute club legende. Jesper Olsen. Maxwell, Trabelsi, Zlatan, Wouters, Suarez, Neeskens, gewoon een paar voorbeelden van oud spelers met grote impact die nooit bij Ajax zijn opgeleid. Die zouden allemaal nu zijn afgeserveerd want de td is een Duitser. Echt wat een onzin.
Ach ja, een hoog wat de boer niet kent gehalte.

De Telegraaf podcast van gisteren met een welhaast schuimbekkende Valentijn Driessen en Mike Verweij:

"De Toekomst moet worden opgedoekt voor woningbouw, Ajax koopt alleen maar spelers"

"Ajax giert met 120 kilometer per uur het ravijn in""

Mensen op de Toekomst klampen Verweij in totale paniek aan om te vragen wat er aan de hand is

Ik ga het geeneens allemaal weerleggen. Ik denk dat er de nodige onrust is binnen Ajax, al is het maar omdat er veel nieuwe spelers zijn binnen gekomen maar een hoop is ook politiek en voor eigen gewin.

• PolarBear
  • Niet online
Het feit alleen dat ze de afgelopen weken voor een vermogen aan onbekende buitenlanders hebben gehaald brachten mij tot die conclusie.
Voor jou onbekende buitenlanders.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
@toolkist: ik geef zelf aan dat het niet verkeerd uit hoeft te pakken. Maar van alle spelers die je noemt zijn alleen Hato en Bergwijn vrij zeker van een basisplek als iedereen fit is, en wellicht Van Den Boomen, Brobbey en Berghuis. Voor alle andere spelers zijn vervangers gekocht waar veel geld voor betaald is. Dat doe je niet als je zo tevreden bent. Zelfs Steijn heeft het er over dat de laatste 10 aankopen buitenlands zijn, waarvan 9 verschillende nationaliteiten en dat hij het liever anders had gezien.

9 verschillende nationaliteiten bij de laatste 10 aankopen? Er zijn toch 3 Kroaten gekocht?

Wel grappig dat men hier ook steeds blijft herhalen dat die spelers nog niks bewezen hebben... Nou even kijken... Sutalo basisspeler Zagreb en Nationale elftal, Sosa basisspeler Stuttgart en nationale elftal, Bundesliga ervaring. Akpom championship topscorer. Mikaudatze Ligue 2 topscorer. Forbs PL Youth topscorer.
De enige basisspelers lijken Sutalo, Hato, Mikaudatze te worden. Bergwijn ligt in de lappenmand, even kijken wat die nog kan brengen. Vermoed dat hij het moeilijk gaat krijgen als de blessure lang duurt. Tegen de tijd dat ie weer kan meespelen is hij waarschijnlijk zn plek kwijt aan Mikaudatze, Akpom, Forbs. Alleen al op het gebied van instelling staat hij 0-1 achter.

• PolarBear
  • Niet online
jbdeiman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:54:
[...]
Dat kan i.m.o. twee kanten op gaan, waarbij je veel van Steijn kan vinden, maar die heeft wel laten zien bij verschillende clubs een team te kunnen maken en spelers in hun kracht te laten spelen.
Van alle aankopen heb ik nog wel het meeste twijfel bij Steijn op dit moment, maar dat is een heel opportunistisch en gebaseerd op de persco na de wedstrijd van donderdag. De persco van vrijdag deed hij het al stukken beter.

• toolkist
  • Niet online

Gorter blijft gewoon basis, op z'n minst tot Rulli fit is en dat is volgens mij op z'n vroegst na de winterstop. Mbt Rensch moet ik nog maar zien of Steijn Gaaei wel in de basis gaat zetten, volgens mij is hij niet ontevreden over Rensch tot nu toe.
Voorin is het allemaal wat onduidelijker, daar zal (hopelijk snel) op een gegeven moment een bepaalde samenstelling klikken maar welke? WIe het weet mag het zeggen.

Verder zijn er inderdaad met name buitenlandse spelers gehaald, maar van de andere kant ook met name buitenlandse spelers verkocht. Vd Boomen vs Timber/Klaassen.

• PolarBear
  • Niet online
Trishul schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:18:
[...]
9 verschillende nationaliteiten bij de laatste 10 aankopen? Er zijn toch 3 Kroaten gekocht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXEmvYrBFDu5C-aQ-RSOqrtGFtA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cK58kZxrkSE0uzbbmlq42Kzw.png?f=user_large
  • 3 Kroaten
  • 2 Argentijnen
  • 1 Kosovaar / Duitser
  • 1 Turk
  • 1 Deen
  • 1 Noor
  • 1 Bosniër / Zweed
  • 1 Guinee-Bissau / Portugees
  • 1 Nigeriaan / Engels
  • 1 Georgier / Frans
PSV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hJaIcPzjwTcFZCGuikj-MDu-FI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W7gOmhkItR2rNSkzd5T62xMl.png?f=user_large

Feyenoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uM15iSKWQ9t2agaYpD9IYnIg30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4YdTl0cX8WTKxnF7nSWWmWkg.png?f=user_large

Ik geloof niet dat de hele buitenlander discussie, of eigen jeugd discussie zonder hele uitgebreide statistiek iets oplevert wat echt significant afwijkt tussen de grote 3. Bron Transfermarkt

[ Voor 29% gewijzigd door PolarBear op 02-09-2023 11:33 ]

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:03
Dat… Was een prima transferperiode van PSV

Ik heb voor de verandering eens niets te zeuren :p We hebben zelfs een CV!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:22
PolarBear schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:24:
[...]

Van alle aankopen heb ik nog wel het meeste twijfel bij Steijn op dit moment, maar dat is een heel opportunistisch en gebaseerd op de persco na de wedstrijd van donderdag. De persco van vrijdag deed hij het al stukken beter.
Ik snap het ergens wel, als jij als trainer ergens moet werken en het gevoel hebt dat er niet naar je wordt geluisterd en een groep nieuwe spelers krijgt, terwijl er ook steeds spelers (Tadic al vroeg, maar ook Klaassen die duidelijk niet tevreden was) vertrekken van de basis waarmee je hoopt te gaan werken, dan is dat lastig werken en kan je het ook niet heel snel goed doen, tenzij alles als een Jigsaw puzzel on elkaar past en perfect werkt, maar dat moet allemaal maar blijken. En Steijn heeft dat gevoel niet dat die nieuwe spelers de problemen wel eventjes oplossen.

Ik ken maar weinig trainers die het gevoel hebben 0,0 invloed te hebben op de gehaalde spelers en er mee in de maag worden gesplitst. Ik wil overigens hiermee niet direct beweren dat dit het geval is, maar dat spelers (echte Ajacieden) maar wat graag willen vertrekken in de nadagen van hun carrière zegt ook wel iets over hoe de vlag erbij hangt denk ik, Klaassen, Tadic en Blind zijn natuurlijk allemaal teruggekomen om bij Ajax de carrière te beëindigen en zijn toch allemaal voortijdig vertrokken weer.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Betreffende Ajax is een koopclub:
Seizoen 99-00 00-01 01-02 02-03 03-04
Vertrokken Spelers 17 15 13 19 17
Aanwinsten 14 9 13 8 10
Waarvan uit eigen jeugd 3 3 3 3 3
Balans 6 9 3 14 10
Seizoen 04-05 05-06 06-07 07-08 08-09
Vertrokken Spelers 19 14 18 15 17
Aanwinsten 10 11 15 14 13
Waarvan uit eigen jeugd 5 6 5 2 5
Balans 14 9 8 3 9
Seizoen 09-10 10-11 11-12 12-13 13-14
Vertrokken Spelers 15 14 15 17 10
Aanwinsten 7 12 11 15 7
Waarvan uit eigen jeugd 2 5 3 84
Balans 10 7 7 10 7
Seizoen 14-15 15-16 16-17 17-18 18-19
Vertrokken Spelers 14 13 16 11 12
Aanwinsten 12 9 14 12 8
Waarvan uit eigen jeugd 5 1 7 3 1
Balans 7 5 9 2 5
Seizoen 19-20 20-21 21-22 22-23 22-23
Vertrokken Spelers 16 13 9 21 16
Aanwinsten 16 11 8 17 15
Waarvan uit eigen jeugd 6 3 1 5 3
Balans 6 5 2 9 4

Als balans positief is, dan zijn er meer speler vertrokken dan aangetrokken. Waarbij ik spelers uit de eigen jeugd niet meetel als aangetrokken spelers.

Ik zie een licht dalende trend in de balans. Wat dus betekend dat Ajax steeds meer spelers koopt. Maar de balans is nog steeds positief. Dus ik zou Ajax geen koopclub willen noemen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11 20:16
Ik snap het gezeur ook echt totaal niet, zag deze op Twitter voorbij komen

Net iets beter dan bij de andere top clubs.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ST10©DE schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:19:
Betreffende Ajax is een koopclub:
[tabel]
Ajax is dus eigenlijk een vérkoopclub ;)

• donleone83
  • Nu online
Terranova schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:32:
Ik snap het gezeur ook echt totaal niet, zag deze op Twitter voorbij komen

[Twitter]

Net iets beter dan bij de andere top clubs.
Ik denk dat het nog wel terecht is om de nuance aan te brengen dat het bij Ajax dit seizoen in 1 klap een hele rits buitenlanders is. Bij Feyenoord was dat vorig jaar ook zo, dus daar zit wat mij betreft geen waardeoordeel aan vast.
Pagina: 1 ... 50 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024