Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 196 Laatste
Acties:
  • 339.034 views

Onderwerpen

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:56:
Ik ben benieuwd of er iemand is die niet verwacht dat PSV kampioen gaat worden, dat mag toch niet misgaan met deze selectie?
Nou dat is nog echt te vroeg om nu al te zeggen. De verdediging is niet zo best bv. Zoals al eerder genoemd hier, heeft PSV best een probleem als Boscagli geblesseerd raakt. M.a.w. de breedte met name achterin is niet degelijk.
Ze gaan ook CL spelen, dat trekt ook een wissel op de spelers. Is te hopen dat er geen spelers uitvallen.

Eind september weten we meer hoe de top-3 ervoor staat. Van Ajax hebben we bevoordeeld nog nauwelijks iets gezien eigenlijk. Om maar iets te noemen: we hebben ~ €80 miljoen aan aankopen nog niet zien spelen. Dat het elftal dat gisteren op de mat stond niet voldoet weten we. Maar daar speelden ook een Medic en vd Boomen die eigenlijk niet voor de basis gehaald zijn, maar voor de breedte.

Bij Feyenoord wordt het interessant om te zien hoe Slot Ivanusec gaat inpassen. Bij Zagreb leek hij beter te renderen op links dan op 10, terwijl er meer baat is bij een 10. Maar wellicht dat Slot de combi Wieffer/Zerrouki/Ivanusec werkend krijgt. Ik weet niet wie er meer loopvermogen heeft, maar wellicht dat een van ze de capaciteiten heeft om te groeien naar een hybride 6/8. Stengs kan altijd nog in de voorhoede gebruikt kunnen worden.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Kist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:42:
[...]

Dat laatste is geen nadeel, dat lijkt mij een gigantisch voordeel. Taylor, Wijndal, Rensch en Bergwijn alsjeblieft echt nooit maar dan ook echt nooit meer in een Ajax shirt. Wat een waardeloze spelers. Dat je er geen kloot van kan is tot daaraan toe, maar met de instelling die ze hebben, wat een verschrikking.
Ben je niet erg streng voor de jeugd spelers? Taylor en Rensch komen er echt nog wel.

Bergwijn hadden ze daarentegen nooit moeten halen en Wijndal laat het idd gewoon niet zien

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
GrooV schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:51:
[...]

Ben je niet erg streng voor de jeugd spelers? Taylor en Rensch komen er echt nog wel.

Bergwijn hadden ze daarentegen nooit moeten halen en Wijndal laat het idd gewoon niet zien
Taylor heeft 66 wedstrijden voor Ajax 1 gespeeld, Rensch staat al bijna op 100. Er zit werkelijk 0 groei in beide spelers. Er zit 0 energie in, 0 inzet. Ze staan er een beetje bij en kijken ernaar.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 22:15
Kist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:54:
[...]

Taylor heeft 66 wedstrijden voor Ajax 1 gespeeld, Rensch staat al bijna op 100. Er zit werkelijk 0 groei in beide spelers. Er zit 0 energie in, 0 inzet. Ze staan er een beetje bij en kijken ernaar.
Taylor is echt geen beste speler.. snap ook totaal zijn selectie voor oranje niet. Wat zien ze in hem??

Zero.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:55:
[...]

Taylor is echt geen beste speler.. snap ook totaal zijn selectie voor oranje niet. Wat zien ze in hem??
Hij is helemaal niet geselecteerd.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54

Typhone

Who Dares Wins

Pelox schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:54:
[...]

PSV heeft ongeveer 150mil binnengehaald het afgelopen seizoen incl. de CL kwalificatie opbrengsten. Op dit moment zijn extra verkopen niet direct nodig. In de winterstop wellicht wel.

Transferkosten (in- en uitgaven) staat op iets meer dan 20mil negatief nu.
Vorig jaar: 10,25 miljoen gekocht
Vorig jaar: 94,25 miljoen verkocht

Dit jaar: 36,50 miljoen gekocht
Dit jaar: 14,97 miljoen verkocht
CL inkomsten: 30,88 miljoen

Die 94,25 miljoen moet je echter anders zien aangezien daar een groot deel niet direct voor nieuwe aankopen aangewend kon worden. Werd in een pro artikel uiteengezet. Daarmee staat de 94,25 wel in de boeken maar uitgesmeerd over meerdere jaren.
Ergo die verkoop van Bakayoko voor 40 miljoen kán maar hoeft niet onverstandig te zijn.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:54:
[...]

Geen zorgen, nog heel even en die spelen voorlopig niet meer.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ajax gaat Klaassen keihard missen. Die stond altijd op de goede plek.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:02
Agent47 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:17:
Valt ook wel mee hoor. Taylor scoorde meer dan Klaassen vorig jaar.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Gynnad schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:56:
Ik ben benieuwd of er iemand is die niet verwacht dat PSV kampioen gaat worden, dat mag toch niet misgaan met deze selectie?
Ik zet Ajax gewoon op 1, PSV op 2 en AZ op 3. Feyenoord, Twente en Sparta voor 4, 5 en 6.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Pelox
Sangare naar Nottingham Forest voor 35 mil.

Zero.

• toolkist
  • Niet online
Sangare waarschijnlijk dus toch op weg naar Nottingham, dan moet PSV eigenlijk al helemaal nog 2 cv's halen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:17:
Potentieel opgelost met Akpom en Mikautadze. Ze moeten het nog laten zien in de Eredivisie en zeker op Europa League niveau maar er is in principe scorend vermogen teruggekomen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:50:
Sangare waarschijnlijk dus toch op weg naar Nottingham, dan moet PSV eigenlijk al helemaal nog 2 cv's halen.
Haha ik zag dat bericht net op VI inderdaad. Moet ik altijd lachen Marco Timmer op de maat van dat PSV liedje

Jalalala
Marco Timmer
Jalalala
Marco Timmer
Jalalala
Marco Timmer

:D _O-

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Voor de niet PSV fans, hoe gaat dat PSV liedje?

Loting Europa Leauge hier te volgen: https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/draws/

Edit: Op ESPN1 is het ook te volgen.

[ Voor 60% gewijzigd door Quad op 01-09-2023 13:10 ]

nggyu nglyd

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
Quad schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:06:
Voor de niet PSV fans, hoe gaat dat PSV liedje?

Loting Europa Leauge hier te volgen: https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/draws/

Edit: Op ESPN1 is het ook te volgen.
Zonder Sangare doen wij niet meer mee?

Serieus, wat een kutcontract en nu moet hij alsnog weg. dit is wel weer de worst outcome. Dan had je Guti nog als halve stand-in maar die is ook weg, nu heb je niemand meer. Echt hoe kan dit gebeuren. Gelukkig wel genoeg aanvallende spelers ingekocht, daar kan je wat mee.

• Exocet
  • Niet online
Ja hoor , met Brighton en Marseille kon bijna niet slechter.

• Terranova
Wat een kut loting :(

• Exocet
  • Niet online
Ach ja, wel passend voor een waarschijnlijk dramatisch seizoen wat gaat komen.

• Snowdog
Damn Ajax nu al group of death confirmed... Brighton wel echt een lastige tegenstander, met Marseille, dat echt al gewoon hard group, CL level bijna. Hopen op een zeer slecht vierde team, maar zelfs dan....

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ho ho ho. We spreken hier over Europa League hè. In de Champions League zijn dit tegenstanders waarvan je roept: die moeten we kunnen pakken.

• Exocet
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:29:
Ho ho ho. We spreken hier over Europa League hè. In de Champions League zijn dit tegenstanders waarvan je roept: die moeten we kunnen pakken.
Maar Ajax is amper EL niveau, zie gisteren.
Ploeg 4 zal wel Toulouse of AEK worden.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 11:09
Toulouse kan niet, dus AEK inderdaad

Life is what happens while you're busy making other plans

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:29:
[...]

Maar Ajax is amper EL niveau, zie gisteren.
Ploeg 4 zal wel Toulouse of AEK worden.
Duurt nog even voordat het team staat.
Geef dat tijd ;)

• frumper
En AEK it is...

• Exocet
  • Niet online
frumper schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:30:
Toulouse kan niet, dus AEK inderdaad
Dit is toch echt bizar, PSV en Feyenoord goede loting, Ajax echt een dramatische loting.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Een mooie CL loting.

nggyu nglyd

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
Mooie loting

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
kom op zeg, jullie zijn toch Ajax, jullie zijn toch de beste? ;)

Maar pittige loting ja

• frumper
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:32:
[...]

Dit is toch echt bizar, PSV en Feyenoord goede loting, Ajax echt een dramatische loting.
Even positief gezien:
Eigenlijk is dit voor Ajax een hele goede loting. Ze spelen altijd beter tegen goede ploegen dan tegen onbekende kleinere teams. Of ze leren hier veel van en gaan niet door, of ze leren veel en Europa heeft het weer over Ajax... win-win poule.

• toolkist
  • Niet online
juist niet. alles beter dan die oost europese teams.

• Snowdog
Echt ongunstige loting, maja AEK moet je kunnen hebben, en Marseille een van de twee duels winnen, niet onrealistisch, als ze goed spelen... Had zeker makkelijker kunnen zijn. Hopen dat Ajax snel de goede vorm hervindt.

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44
zware loting maar ik ben er blij mee. inderdaad veel beter dan tegen al die oost europese teams. Dan krijg je tenminste wel wedstrijden waar Ajax zich 100% geeft.

ik ga er nog steeds van uit dat het Ajax wat we tot nu toe hebben gezien een schim is van wat er straks staat. we gaan daar achter komen... wat mooie affiches helpen daar misschien bij.

• Terranova
In ieder geval kans om Frankrijk voor de coefficienten te pakken. Marseille 2x verslaan is dubbel winst voor Nederland

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 18:08
Crysania schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:36:
Zondag zou Ajax er wel eens heel anders uit kunnen zien. Misschien wel erg rigoreus maar ik zou het zo neerzetten:

Keeper: Gorter
Verdediging: Avila (LB), Hato (LCV), Satulo (RCV), Gaaei (RB)
Middenveld: Tahirovic (RVM), van de Boomen (LVM), Akpom (CAM)
Aanval: Forbs (LV), Brobbey (SP), Berghuis (RV)

ergens wissel je brobbey of berghuis of akpom voor Mikaukadze die je spits of RV laat spelen. Berghuis dan eventueel naar 10 ipv Akpom. Bergwijn zou je ook nog op 10 kunnen zetten als het moet.

enige nadeel is dat je Bergwijn je duurste speler en aanvoerder dus niet past...
Gebaseerd op? Heb je alle nieuwelingen bij hun eerdere clubs aan het werk gezien? Of is dit gewoon (no offence) opportunisme onder het mom 'erger zal het niet worden'? Vergeet niet dat nieuwe spelers (normaliter) ook tijd nodig hebben om aan de speelwijze (en elkaar) te wennen. Wat ik misschien nog eerder zou overwegen/willen zien, is dat Steijn een systeem met twee spitsen gaat proberen. De selectie ontbreekt namelijk (zeker als Conceicao vertrekt) een fatsoenlijke rechtsbuiten en bovendien denk ik dat een Bergwijn ook beter rendeert met wat meer ruimte. Hoe dat is voor de nieuwelingen weet ik niet, maar gezien de post van @Exocet denk ik dat Mikautadze ook best gebaat zou zijn met de vrijheid van een tweespitsensysteem.

• ST10©DE
  • Laatst online: 20:55

ST10©DE

Dus.............

Sinds wanneer is dit een zware loting van Ajax?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Terranova
ST10©DE schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:42:
't is ongeveer de zwaarst mogelijke loting, niet perse zwaar. Maar ik had liever 6 walkovers gehad :+

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:56
Dat is denk ik vergeleken met de andere poules, wat wel klopt denk ik.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Mooie loting hoor! AEK en Marseille zijn tegenstanders met CL allure. Brighton is gewoon een leuke Engelse tegenstander :)

Ennuh... als bij Ajax de puzzelstukjes in elkaar vallen gaan is het gewoon overwinteren!

XXXVI

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44
mefjoew schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:41:
[...]

Gebaseerd op? Heb je alle nieuwelingen bij hun eerdere clubs aan het werk gezien? Of is dit gewoon (no offence) opportunisme onder het mom 'erger zal het niet worden'? Vergeet niet dat nieuwe spelers (normaliter) ook tijd nodig hebben om aan de speelwijze (en elkaar) te wennen. Wat ik misschien nog eerder zou overwegen/willen zien, is dat Steijn een systeem met twee spitsen gaat proberen. De selectie ontbreekt namelijk (zeker als Conceicao vertrekt) een fatsoenlijke rechtsbuiten en bovendien denk ik dat een Bergwijn ook beter rendeert met wat meer ruimte. Hoe dat is voor de nieuwelingen weet ik niet, maar gezien de post van @Exocet denk ik dat Mikautadze ook best gebaat zou zijn met de vrijheid van een tweespitsensysteem.
oh ik zou een 442 ook nog wel zien zitten met huidige selectie precies met de reden die jij geeft idd. echter denk ik dat de ajax achterban daar wat anders van vind. mischien als je op papier dan berghuis rechtsbuiten zet terwijl hij op het middenveld loopt dat hij er mee weg komt.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 18:08
Crysania schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:44:
[...]

oh ik zou een 442 ook nog wel zien zitten met huidige selectie precies met de reden die jij geeft idd. echter denk ik dat de ajax achterban daar wat anders van vind. mischien als je op papier dan berghuis rechtsbuiten zet terwijl hij op het middenveld loopt dat hij er mee weg komt.
Ach, onder Martin Jol gebeurde iets soortgelijks. Toevallig net als Steijn een Hagenaar/Hagenees (weet nooit wat van toepassing is). Als de resultaten goed zijn en het spel voldoende vermaak biedt, dan kom je er uiteindelijk wel mee weg. Hoewel je dan ook dubbel zo hard wordt afgestraft als het misgaat uiteraard.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Als je de vergelijking trekt met de andere Europa League poules, maar eerlijk gezegd ben ik hier juist wel blij mee.
Beetje tegenstanders van kaliber (mooie affiches), hopelijk kan Ajax zich hier meer tegen zetten dan tegenstanders als Servette.

En laten we eerlijk zijn: als je dit had geloot in de CL dan hadden we onszelf alvast in de 1/8e finale gezien, dus die negatieve stemming snap ik niet helemaal.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Pelox
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:32:
[...]

Nou ja _O-

Psv en fey kunnen als ze geluk hebben 3e worden, super sterke tegenstanders. Deze poule van ajax moet je gewoon doorkomen als ajax zijnde.

Vooral ook punten pakken tegen Marseille want dat is goed voor de coefficienten.

Zero.

• toolkist
  • Niet online
Brighton is ook echt niet onverslaanbaar. Die houden niet bepaald vaak de 0 bv. En weerzien met Veltman is natuurlijk leuk of niet @Harribo

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:59
Mooie loting voor Ajax, dat wordt minimaal 15 punten en als koploper naar de volgende ronde toe.

System | Racing is in my Blood

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:20
toolkist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:08:
[...]
Overigens, nu Klaassen weg is zie ik het nog wel gebeuren dat Ajax vd Beek huurt van Man Utd.
Alsjeblieft niet zeg. Dat is al de mindere uitvoering van Klaassen. Dat is absoluut niet de speler die je team sterker maakt.

Maar ik val in herhaling.. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:14
Snowdog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:29:
Damn Ajax nu al group of death confirmed... Brighton wel echt een lastige tegenstander, met Marseille, dat echt al gewoon hard group, CL level bijna. Hopen op een zeer slecht vierde team, maar zelfs dan....
haha, de Amsterdamse branie is wel geheel weg ineens zeg..

Ik mag toch hopen dat Steijn en consorten het niet met je eens zijn, anders kunnen we Ajax voorlopig afschrijven voor alle prijzen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
DaWayne schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:59:
[...]

Ik mag toch hopen dat Steijn en consorten het niet met je eens zijn, anders kunnen we Ajax voorlopig afschrijven voor alle prijzen.
Snowdog is een PSV'er O-)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:55:
[...]

Nou ja _O-

Psv en fey kunnen als ze geluk hebben 3e worden, super sterke tegenstanders. Deze poule van ajax moet je gewoon doorkomen als ajax zijnde.

Vooral ook punten pakken tegen Marseille want dat is goed voor de coefficienten.
Met geluk? Feyenoord moet met deze loting eigenlijk sowieso wel 3e kunnen worden en misschien wel hoger.
En PSV zou ook 'gewoon' 3e moeten kunnen worden, zonder geluk ofzo dus.

• Exocet
  • Niet online
DaWayne schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:59:
[...]

Op basis van de wedstrijd van gisteren, is het natuurlijk compleet onrealistisch om Ajax tot favoriet te bestempelen voor zo'n groep. Trouwens ook voor de landstitel, verschil met PSV en ook Feyenoord is gewoon erg groot.

• toolkist
  • Niet online
op basis van gisteren zou een poule met top oss, den bosch en dordrecht nog te lastig zijn :Y)

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:14
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:02:
[...]

Op basis van de wedstrijd van gisteren, is het natuurlijk compleet onrealistisch om Ajax tot favoriet te bestempelen voor zo'n groep. Trouwens ook voor de landstitel, verschil met PSV en ook Feyenoord is gewoon erg groot.
Op basis van gisteren maakt het ook niet veel uit wie je treft in de poule...

• Pelox
Laten we hopen dat alle Nederlandse clubs mooi wat punten pakken, tegen sterke of zwakke tegenstanders. Overwinning van AZ gisteren was daarin ook top.

Zero.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3tARulIJ4epBXht_Dszda60IGM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N36HBCJy4tIDu3MkVOgc8STi.png?f=fotoalbum_large

Nostalgie is grote blij

• Exocet
  • Niet online
Aan het pand te zien, zijn dit wel duistere dealtjes...

• Exocet
  • Niet online
Ok, nog een linksback?

Steijn bevestigd het ook zojuist op de persco.

[ Voor 19% gewijzigd door Exocet op 01-09-2023 14:13 ]

• Pelox
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:07:
[...]

Tja.. ze wilde de boel opknappen maar de grond was al verkocht dus kregen ze geen vergunning.. :+

Ik maak hem zelf maar vast..

[ Voor 5% gewijzigd door Pelox op 01-09-2023 14:15 ]

Zero.

• Kist
  • Nu online
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:12:
Ok, nog een linksback?
[Twitter]

Steijn bevestigd het ook zojuist op de persco.
Benieuwd of dat dan exit Wijndal betekent (hoop het wel) of misschien zien ze nu al dat die Avila er geen pepernoot van kan, dat kan ook.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:07:
[...]

Is van Hooijdonk Steijn er bij betrokken???

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:15:
[...]

Benieuwd of dat dan exit Wijndal betekent (hoop het wel) of misschien zien ze nu al dat die Avila er geen pepernoot van kan, dat kan ook.
Dat zal wel exit Wijndal + Salah-Edine (verhuur?) inhouden.
En terecht.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:18:
[...]

En terecht.
Dat lijkt me wel ja.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12

Vos

AFCA

Mooi voor de competitie!

• toolkist
  • Niet online
Wacht maar tot ie Bergwijn 2 blijkt te zijn :p

En sowieso de vraag, wie moet nu ruimte voor hem gaan maken? Moet 1 van je grootste talenten nu maar gaan banken? of Lang?

• Pelox
Vos schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:19:
[...]

Mooi voor de competitie!
Jazeker! Hij had ook voor de zandbak kunnen gaan, mooi dat er toch nog spelers zijn die het spelletje leuker vinden dan 10 mil meer.

Zero.

• Exocet
  • Niet online
Kist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:15:
[...]

Exit Wijndal ja, dat geeft Steijn net aan, als ie iets kan vinden. Je hebt nu dan Hato en Avilla die beide linksback en linkscentraal kunnen. Ook rekening houdend dat Hato als jongen van 17 niet alles kan spelen.

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:22:
[...]

Exit Wijndal ja, dat geeft Steijn net aan, als ie iets kan vinden. Je hebt nu dan Hato en Avilla die beide linksback en linkscentraal kunnen. Ook rekening houdend dat Hato als jongen van 17 niet alles kan spelen.
Zouden ze wat dat betreft wakker zijn geworden door de vragen van ZIggo (Youri Mulder) gisteren? Vanneh goh heb je geen backup voor Hato nodig?
Antwoord was dat Avila dat wel kan. Maar toen viel daarna denk ik pas het kwartje dat als Avila naar LCV moet, dat Wijndal/Salah-Eddine dan moet gaan spelen...

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:04
Typhone schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:18:
[...]

En terecht.
1 van de 2 denk ik, niet beide. Uiteindelijk heb je maar 3 centrale verdedigers voor 2 posities. Kan geen kwaad om dan maar een linksback extra achter de hand te hebben, al was een centrale verdediger logischer geweest.

• AMARONE
toolkist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:25:
[...]

Zouden ze wat dat betreft wakker zijn geworden door de vragen van ZIggo (Youri Mulder) gisteren? Vanneh goh heb je geen backup voor Hato nodig?
Antwoord was dat Avila dat wel kan. Maar toen viel daarna denk ik pas het kwartje dat als Avila naar LCV moet, dat Wijndal/Salah-Eddine dan moet gaan spelen...
Natuurlijk niet :')

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:22:
[...]

En de bestaande backup, Sallah-Edine niet echt Ajax niveau is (helaas, die gaat elders in de Eredivisie prima kunnen spelen).

Nu is de verdediging:
  • Hato
  • Sutalo
  • Avilla
  • Sosa
  • Rensch
  • Gaaei
  • Medic
Lijkt mij een prima, en geen overvloedige, bezetting.

Op 6 hebben we nu Tahirovic en Mannsverk.

Verdedigend zit het wel snor lijkt mij.

• T-MOB
  • Laatst online: 16:26
Sempy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:25:
[...]
1 van de 2 denk ik, niet beide. Uiteindelijk heb je maar 3 centrale verdedigers voor 2 posities. Kan geen kwaad om dan maar een linksback extra achter de hand te hebben, al was een centrale verdediger logischer geweest.
Denk inderdaad niet dat ze Salah-Edine wegdoen. Twente had hem langer willen houden / over willen nemen, maar Ajax moest hem per se terug. Als zie ik het wel zitten als hij op de valreep alsnog (een jaartje) naar Twente komt.

Regeren is vooruitschuiven

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
toolkist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:25:
[...]

Ik denk niet dat de mensen bij Ajax die hierover gaan überhaupt hiernaar kijken, laat staan rondom deadline day ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:04
T-MOB schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:29:
[...]

Denk inderdaad niet dat ze Salah-Edine wegdoen. Twente had hem langer willen houden / over willen nemen, maar Ajax moest hem per se terug. Als zie ik het wel zitten als hij op de valreep alsnog (een jaartje) naar Twente komt.
Ik denk dat ze hem beter aan het rechterrijtje kunnen verhuren waar hij meer kans heeft op speeltijd, nog geen 900 minuten in een heel seizoen is natuurlijk te weinig spelen op die leeftijd.

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:29:
[...]

Die zal wel naar Jong Ajax gaan, want daar hebben ze niet echt een uitgesproken linksback nu.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Sempy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:25:
[...]

In principe zijn het er natuurlijk 4 als Kaplan fit wordt. Dan heb je Sutalo/Medic en Hato/Kaplan met als 5e mogelijkheid Avila die daar ook schijnt te kunnen spelen. Dat je daarnaast nog een LB haalt is gezien de prestatie/vorm van wijndal/sae begrijpelijk.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• T-MOB
Sempy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat ze hem beter aan het rechterrijtje kunnen verhuren waar hij meer kans heeft op speeltijd, nog geen 900 minuten in een heel seizoen is natuurlijk te weinig spelen op die leeftijd.
Fair enough, maar onze linksback ligt in de lappenmand. We hebben een jeugdspeler van 17, maar de coach start nog liever met Regeer. Voorlopig zou Salah-Edine dus wel minuten maken.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
toolkist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:21:
[...]

En sowieso de vraag, wie moet nu ruimte voor hem gaan maken? Moet 1 van je grootste talenten nu maar gaan banken? of Lang?
Ik heb het idee dat vooral Ajax als PSV op dit moment wel heel erg inzetten op per se CL voetbal halen dit jaar en nul komma nul kijken naar de lange termijn. Mexicaanse en Kroatische internationals voor de bank halen vind ik op zijn zachts gezegd bijzonder.

Overigens wil ik daarom nogmaals pleiten voor het spreiden van de CL inkomsten over de clubs die het in de laatste vijf a tien jaar hebben gehaald. Dus dit jaar bijvoorbeeld Feyenoord iets minder en Ajax en PSV iets meer geld en vorig jaar zou dat bij Feyenoord en Ajax dus andersom geweest zijn. Dat haalt die achterlijke prikkel weg om alles op één seizoen te zetten.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

AZ in pot! Hopen op een mooie poule

Oei Aston Villa... had makkelijker gekund

[ Voor 39% gewijzigd door ST10©DE op 01-09-2023 14:54 ]

• Exocet
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:49:
AZ in pot! Hopen op een mooie poule

Oei Aston Villa... had makkelijker gekund
Inderdaad, voor de punten belangrijk dat AZ de groepsfase overleeft.

Hier te zien:
https://www.uefa.com/uefa...eague/draws/2024/2001792/

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

En Legia, ook niet te onderschatten

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:57:
En Legia, ook niet te onderschatten
Met name qua "supporters".. Die kunnen ze beter nu maar vast verbieden om naar Alkmaar te komen.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Groep F is wel grappig met twee teams die beginnen met een "F'" .

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:03:
[...]

op basis van gisteren zou een poule met top oss, den bosch en dordrecht nog te lastig zijn :Y)
He, waarom nou weer Top Oss? :o :'(

• T-MOB
Omdat je nu eenmaal een Top-ploeg in je poule moet hebben?

• Exocet
  • Niet online
Die Sosa die naar Ajax gaat, is kennelijk de linksback in het Kroatisch elftal en heeft het WK bijna alles gespeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taaOCeB2GlZDVxbN6cKiGx_fb8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mAn8eYNbUQTKSEFSrY8DJsNI.png?f=user_large
Gaat schijnbaar 8 miljoen kosten.

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:15:
[...]

He, waarom nou weer Top Oss? :o :'(
Omdat ik in Oss woon natuurlijk :p

• Terranova
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:21:
Die Sosa die naar Ajax gaat, is kennelijk de linksback in het Kroatisch elftal en heeft het WK bijna alles gespeeld.
[Afbeelding]
Gaat schijnbaar 8 miljoen kosten.
Ja da's een goeie inderdaad. Wijndal zal wel weg zijn dan

• Exocet
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:23:
[...]

Ja da's een goeie inderdaad. Wijndal zal wel weg zijn dan
“Dat wij deze speler erbij proberen te halen geeft aan dat ik op de linksbackpositie nog niet helemaal tevreden ben. Met Jorrel Hato en Ávila hebben we twee spelers die daar uit de voeten kunnen, maar die van nature meer gewend zijn centraal te spelen. We zijn er allemaal van overtuigd dat Hato een groeibriljant is, een fantastische voetballer, maar hij is pas zeventien jaar. Dan kun je een mindere fase of een blessure krijgen. Deze mogelijkheid deed zich voor. Laten we hopen dat we het rond kunnen maken.”

Opvallend genoeg noemde Steijn de namen van Owen Wijndal en Anass Salah-Eddine niet voor de linksbackpositie. “Als deze transfer rondkomt, betekent dit dat er voor die andere jongens ruimte is om te kijken of ze elders meer minuten kunnen maken. Maar dat zal kort dag worden.”

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:21:
Nu weet ik ook waarom onze Servische aanvoerder weg moest; nadien hebben we al 3 Kroaten aangetrokken :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vetrokken:
Mohammed Kudus - 43 miljoen
Jurrien Timber - 40 miljoen
Edson Álvarez - 38 miljoen
Calvin Bassey - 22,5 miljoen
Mohamed Daramy - 12 miljoen
Dusan Tadic - transfervrij
Florian Grillitsch - transfervrij
Davi Klaassen - transfervrij
Jorge Sánchez - verhuurd
Francisco Conceição - verhuurd
--------------------------
Totaal: 155,5 miljoen

Aangekocht:
Borna Sosa - 8 miljoen
Josip Sutalo - 20,5 miljoen
Georges Mikautadze - 16 miljoen
Carlos Forbs - 14 miljoen
Gastón Ávila - 12,5 miljoen
Chuba Akpom - 12,3 miljoen
Benjamin Tahirovic - 7,5 miljoen
Sivert Mannsverk - 6 miljoen
Anton Gaaei - 4,5 miljoen
Diant Ramaj - 4 miljoen
Jakov Medic - 3 miljoen
Branco van den Boomen - transfervrij
----------------------------------
Totaal: 108,3 miljoen

12 spelers aangekocht 8)7

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

gws24 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:44:
[...]
In principe zijn het er natuurlijk 4 als Kaplan fit wordt. Dan heb je Sutalo/Medic en Hato/Kaplan met als 5e mogelijkheid Avila die daar ook schijnt te kunnen spelen. Dat je daarnaast nog een LB haalt is gezien de prestatie/vorm van wijndal/sae begrijpelijk.
Kaplan staat nog minimaal 4 maanden buitenspel dacht ik.

@Han
En nog hebben we geld over!
Niet geheel toevallig precies het deel wat gemist wordt aan CL inkomsten.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 01-09-2023 15:48 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51
Han schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:43:

Absurd toch? En de vraag is als het straks niet rendeert of je dat Steijn mag aanrekenen.
Dit weekend Fortuna, de aanvoerder van Fortuna woont bij mij in de straat, zou ik hem een taartje laxeermiddel brengen?

discogs

• AMARONE
Han schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:43:
Vetrokken:
Mohammed Kudus - 43 miljoen
Jurrien Timber - 40 miljoen
Edson Álvarez - 38 miljoen
Calvin Bassey - 22,5 miljoen
Mohamed Daramy - 12 miljoen
Dusan Tadic - transfervrij
Florian Grillitsch - transfervrij
Davi Klaassen - transfervrij
Jorge Sánchez - verhuurd
Francisco Conceição - verhuurd
--------------------------
Totaal: 155,5 miljoen

Aangekocht:
Borna Sosa - 8 miljoen
Josip Sutalo - 20,5 miljoen
Georges Mikautadze - 16 miljoen
Carlos Forbs - 14 miljoen
Gastón Ávila - 12,5 miljoen
Chuba Akpom - 12,3 miljoen
Benjamin Tahirovic - 7,5 miljoen
Sivert Mannsverk - 6 miljoen
Anton Gaaei - 4,5 miljoen
Diant Ramaj - 4 miljoen
Jakov Medic - 3 miljoen
Branco van den Boomen - transfervrij
----------------------------------

Je smiley zegt dat je 12 spelers aankopen veel vindt? Maar hetzelfde lijstje laat 10 vertrekkende spelers zien.

Of ze nou willen of niet, Ajax moest wel de markt op. Ik ben ook super blij met een linksback want het was echt helemaal niets wat daar liep. Rechtsbuiten wel zorgelijk nog

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-11 20:15

Wertha

Te midden van het moeras

AMARONE schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:20:
[...]

Je smiley zegt dat je 12 spelers aankopen veel vindt? Maar hetzelfde lijstje laat 10 vertrekkende spelers zien.

Of ze nou willen of niet, Ajax moest wel de markt op. Ik ben ook super blij met een linksback want het was echt helemaal niets wat daar liep. Rechtsbuiten wel zorgelijk nog
Bovendien was de achterhoede zwaar onderbemand het afgelopen seizoen. Je haalt 5 man (6 als je Salah-Edine meetelt i.v.m. einde verhuur) voor de laatste linie, waar er 3 verdwijnen.

Op het middenveld was er totaal geen controle afgelopen seizoen, terwijl Alvarez vertrekt. Nu haal je er 2 voor terug. Tahirovic (niet écht een 6) en Mannsverk.

Het is allemaal niet zo onlogisch wat Mislintat heeft gedaan. Enkele media, aangevoerd door de Telegraaf, willen ons dat alleen erg graag doen geloven. Makkelijk kritiek geven nog vóórdat de meeste aanwinsten ook maar één minuut gespeeld hebben.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Wertha schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:28:
[...]

Het is allemaal niet zo onlogisch wat Mislintat heeft gedaan. Enkele media, aangevoerd door de Telegraaf, willen ons dat alleen erg graag doen geloven. Makkelijk kritiek geven nog vóórdat de meeste aanwinsten ook maar één minuut gespeeld hebben.
Inderdaad. Vindt het logische aankopen.
Maar eerst eens bekijken hoe ze spelen. Misschien heeft Mislintat wel wat pareltjes gekocht.

Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik las dat er nieuwe spelers van tweede divisies werden aangekocht, dat ik toen ook even raar op keek.
Maar we gaan het zien. Gezien het aantal transfers kan je niet zeggen dat hij zijn best niet heeft gedaan.

Die Sosa heb ik in het verleden wel vaker zien spelen, lijkt me niet verkeerd.

Geef ze de tijd ook. Ajax heeft nu een karrenvracht aan nieuwe spelers, kan mij voorstellen dat die op elkaar ingespeeld moeten raken.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 01-09-2023 17:03 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ajax heeft net als Feyenoord gewoon een pittige poule. Laten we nu niet elkaar gaan opjutten omdat Ajax “ ineens” CL tegenstanders heeft of andersom. Beide ploegen donderen er met hetzelfde gemak gewoon uit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:26:
Ajax heeft net als Feyenoord gewoon een pittige poule. Laten we nu niet elkaar gaan opjutten omdat Ajax “ ineens” CL tegenstanders heeft of andersom. Beide ploegen donderen er met hetzelfde gemak gewoon uit.
ik weet dat je post niet specifiek op mij gericht is, maar....
Als ik aangeef dat ik verwacht dat Feyenoord minimaal 3e wordt is dat niet omdat ik de poule zo makkelijk inschat, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat Feyenoord een goed resultaat kan boeken tegen deze tegenstanders. Zowel Atletico als Lazio zijn tegenstanders die zelf de bal niet zo nodig hoeven te hebben en ik denk dat dat voor Feyenoord gunstig is. Beter dan teams waar je alleen maar achter de bal aan loopt zoals Barcelona etc

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nSRyQ2fra_VRTI8RioWWSjWiHY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cOJULkaXOXyg4kpF8dHFbb4O.webp?f=fotoalbum_large
Ik vind het gaaf met Philips weer als sponsor er op. Hopelijk is deze te koop!

WoT stats

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd wat dat nu precies gaat worden bij Ajax. Er zit niet heel veel Ajax-dna meer in de selectie, een niet Ajax TD en een relatief onbewezen trainer. De [basis]spelers die zijn gebleven hadden niet perse een goed seizoen afgelopen seizoen. [Taylor, Bergwijn, Rench en Brobby] Ik vraag me af dat wanneer je 5 wedstrijden verder bent en het stroef en niet des Ajax' loopt of het publiek het dan nog wel pikt, het meest kritische publiek zit immers in de Arena. Mja, wellicht doet Steijn een Slotje dit seizoen en blijkt Mislintat een tovenaar wbt zijn aankopen.

Only fools are enslaved by time and space.

• Kist
  • Nu online
LoneRanger schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:52:
Ik ben heel benieuwd wat dat nu precies gaat worden bij Ajax. Er zit niet heel veel Ajax-dna meer in de selectie, een niet Ajax TD en een relatief onbewezen trainer. De [basis]spelers die zijn gebleven hadden niet perse een goed seizoen afgelopen seizoen. [Taylor, Bergwijn, Rench en Brobby] Ik vraag me af dat wanneer je 5 wedstrijden verder bent en het stroef en niet des Ajax' loopt of het publiek het dan nog wel pikt, het meest kritische publiek zit immers in de Arena. Mja, wellicht doet Steijn een Slotje dit seizoen en blijkt Mislintat een tovenaar wbt zijn aankopen.
Serieus wtf is Ajax DNA? Ik ben leven lang al fan van Ajax maar die onzin is echt iets wat ineens speelt nu Mislintat is aangesteld? Sommige van de grootste Ajacieden uit de geschiedenis zouden in deze stemming al afgeschilderd worden als geen Ajax DNA dus zal wel niks zijn.

Een speler als Litmanen kwam ook van een totaal onbekende club, en is een absolute club legende. Jesper Olsen. Maxwell, Trabelsi, Zlatan, Wouters, Suarez, Neeskens, gewoon een paar voorbeelden van oud spelers met grote impact die nooit bij Ajax zijn opgeleid. Die zouden allemaal nu zijn afgeserveerd want de td is een Duitser. Echt wat een onzin.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat is er toch met Ajax aan de hand? Jaren met kampioenschappen, extreem goede prestaties in Europa en dan staat er nu zo’n selectie. Waar is al dat geld gebleven? Of is het dan toch misgegaan met het vertrek van Overmars en later van der Sar?
PSV lijkt wel in de luwte te hebben opgebouwd wat Ajax niet gelukt is. Terwijl die juist uit een dramatische periode kwamen.
Pagina: 1 ... 49 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024