Jammer dan van die aderlating, nu maken ze misschien eindelijk een keer geen enorm verlies.Harribo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:22:
[...]
Jij weet er wrs wat meer dan ik .
Er zal een plan zijn maar wat ik zie van Utrecht, zie ik dat niet terug.
En Douvikas verkopen is leuk voor de financiën maar een aderlating voor Utrecht.
Komend seizoen strijden we samen om het kampioenschap in de KKDHarribo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:22:
[...]
Schrale troost, buurman Ajax wordt ook langzamerhand een matig team.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Geen Nederlandse club maar misschien wel interessant voor de coëfficientiepunten: Braga speelt nu op Ziggo Sport hun CL kwalificatie tegen Panatinaikos en zou zo de 3e Portugese club in de CL kunnen worden.
@Typhone het frustrerende is juist precies wat je zegt. Iedereen heeft dezelfde bronnen en daaruit is al meerdere malen aangegeven hoe PSV aan het geld komt, door de klappers van Gakpo en Madueke. Toch komt iedere keer dat hele flauwe verkopen van de lucht in stadion terug, of een deal van meer dan 10 jaar geleden (ofzo, ik ben op vakantie, ik ga het niet opzoeken, er is hier vast iemand op zijn pik getrapt omdat het 9 jaar blijkt te zijn ofzo
).
Het eigen vermogen van PSV kan je in de cijfers van vorig jaar zien en de directie had toen aangegeven meer eigen vermogen te willen. Dat is er gekomen en daarna is er dus nog extra verkocht.
Daarnaast zijn er een paar grote salarisposten verdwenen (denk aan Bruma, Gakpo, Madueke, Simons en mogelijk binnenkort El Ghazi) dus dan heb je weer meer ruimte.
Iedere keer dezelfde 'grap' die niet grappig is en kant nog wal raakt is niet leuk om te lezen als PSV fan en zorgt alleen maar voor een meer vijandige sfeer hier. Dat is tenminste hoe ik het ervaar iedere keer dat ik het lees.
Het eigen vermogen van PSV kan je in de cijfers van vorig jaar zien en de directie had toen aangegeven meer eigen vermogen te willen. Dat is er gekomen en daarna is er dus nog extra verkocht.
Daarnaast zijn er een paar grote salarisposten verdwenen (denk aan Bruma, Gakpo, Madueke, Simons en mogelijk binnenkort El Ghazi) dus dan heb je weer meer ruimte.
Iedere keer dezelfde 'grap' die niet grappig is en kant nog wal raakt is niet leuk om te lezen als PSV fan en zorgt alleen maar voor een meer vijandige sfeer hier. Dat is tenminste hoe ik het ervaar iedere keer dat ik het lees.
Ik ben wel benieuwd wat zo'n Lozano aan salaris krijgt dat hij graag naar PSV wil. Of een Dest, die zijn in die grote competities geen kleine fooitjes gewend.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gerucht over Lozano is 3 miljoen.Gonadan schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:24:
Ik ben wel benieuwd wat zo'n Lozano aan salaris krijgt dat hij graag naar PSV wil. Of een Dest, die zijn in die grote competities geen kleine fooitjes gewend.
Je bedoelt heel veel investeren en hopen dat je het via sportief succes terug krijgt, reserves grotendeels opbranden, oude bekenden waarvan je moet afwachten of ze gaan renderen en überhaupt restwaarde behouden, vol op de aanval en de verdediging vergeten (zowel sportief als financieel) en je moet nog steeds maar afwachten of dat ook op het veld wat gaat brengen. Verlies je van Rangers dan wordt het al snel billen knijpen bij de financiële afdeling.mefjoew schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:23:
[...]
Terugverwijzen naar oude financiële creatieve constructies van psv is inderdaad wat flauw, maar hun transferzomer baart nu eenmaal opzien. Als Ajacied ben ik best jaloers op de 'logische' aankopen die men in Eindhoven doet. Lozano past, op papier, perfect in het rijtje Tadic-Blind. Als Lozano bij psv een soortgelijke impact kan hebben, dan wordt het ondernemersrisico van deze zomer (durven te investeren voordat verkopen rond zijn/voordat de CL binnen is) dubbel en dwars uitbetaald. Het enige wat nu nog ontbreekt, is dat op de slotdag van de transfermarkt Sanches wordt binnengehengeld. Dan is psv wel helemaal af, zou je zeggen.
Wel grappig (of eigenlijk verdrietig vanuit deze kant bezien) dat psv heel veel doet van wat je eigenlijk van Ajax had verwacht, namelijk Bosz aanstellen en fiks investeren in spelers die op het oog direct een versterking zijn voor de selectie. Ajax investeert weliswaar ook, maar dan in spelers van wie we het nog maar moeten zien. Ik ben niet zo negatief als onze vrienden van de Telegraaf (Driessen was gisteren weer op dreef in Vandaag Inside) of Rondo (laat me niet uit over spelers die ik nog nooit heb gezien), maar ik ga sinds deze transferzomer wel steeds vaker naar de wc
Ik weet nog zo net niet of ik wel jaloers ben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Woei, ik blaas hier wat gezelligheid in door wat posts naar het luchtledige te verplaatsen (ja, ik maak 'm
)
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Na de Johan Cruijff schaal staat vanavond de tweede test voor PSV op het programma: de beslissende strijd tegen de Schotten voor een plekje in de pot met al dan niet verwarmde ballen. Met Peter Bosz aan het roer zou dit voor de Eindhovenaren niet zo lastig moeten zijn als afgelopen jaar. Denken jullie er net zo over? Laat het weten in de poll!
Poll: Wie gaat er door naar de groepsfase CL?
• PSV
• Glasgow Rangers
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Hup PSV
Poll: Wie gaat er door naar de groepsfase CL?
• PSV
• Glasgow Rangers
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Hup PSV
Dat moet PSV toch wel lukken
Float like a butterfly, sting like a bee.
Op papier en qua statistieken van de vorige wedstrijd wel.
Maar geklungel achterin zal Psv wrs de kop kosten.
Zul je zien, dit keer is Ramalho superscherp na alle kritiek, gaat Teze een penalty weg geven, verlies je met 1-0.
Hoop dat Psv het echt redt, voor Psv en het Nederlandse voetbal, maar ben niet overtuigd.
Hoop dat ik ongelijk heb
Exact mijn gevoelens.Harribo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Hoop dat Psv het echt redt, voor Psv en het Nederlandse voetbal, maar ben niet overtuigd.
Hoop dat ik ongelijk heb
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Voor psv valt te hopen dat ze zich plaatsen. Maar ze zitten in pot 3 als ze zich plaatsen. Met deze verdediging gaan ze er gewoon 4x met dikke cijfers af in de poulefase.Harribo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Op papier en qua statistieken van de vorige wedstrijd wel.
Maar geklungel achterin zal Psv wrs de kop kosten.
Zul je zien, dit keer is Ramalho superscherp na alle kritiek, gaat Teze een penalty weg geven, verlies je met 1-0.
Hoop dat ik ongelijk heb
Ze hebben gewoon een echte Europa League selectie. Daar zie ik ze nog wel een paar rondes overleven. Dat is voor het Nederlands voetbal eigenlijk veel beter.
Zolang PSV hun gewilde spel speelt en niet zo terughoudend voetbalt als onder van Nistelrooij komt het wel goed vanavond. De kans op tegendoelpunten is dan zeker aanwezig maar hé, als je er zelf minimaal één meer maakt is het goed toch
Dat is niet erg. Je zet je spelers in de kijker op het hoogste niveau. Dat verkoop je het beste.Kist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:38:
[...]
Voor psv valt te hopen dat ze zich plaatsen. Maar ze zitten in pot 3 als ze zich plaatsen. Met deze verdediging gaan ze er gewoon 4x met dikke cijfers af in de poulefase.
Komt bij dat de miljoenen altijd welkom zijn.
En als je derde wordt, wat ook mogelijk misschien is, hop je alsnog door naar de Europa League.
Voor de coefficienten kan EL volgens mij ook wel gunstig zijn toch?
Krijg voor het behalve van de groepsfase CL niet al 4 bonuspunten? Daar moet je best wat voor winnen in de EL.D-e-n schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Ja dat is wel waar. Tenzij Psv derde wordt in de CL.D-e-n schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Toch gun ik in het algemeen psv de CL.
Maar enfin laten we afwachten vanavond.
Zeer belangrijke wedstrijd om meerdere redenen.
Voor Psv heel belangrijk en dat al zo vroeg in het seizoen
Dat wist ik niet?ElPaco schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:50:
[...]
Krijg voor het behalve van de groepsfase CL niet al 4 bonuspunten? Daar moet je best wat voor winnen in de EL.
Klopt maar die krijg je ook als je groepswinnaar wordt in de EL, 2 als je daar 2de wordt. Die bonuspunten krijg je niet in de CL. Dit psv zie ik best groepswinnaar worden in de EL. Daar worden de positieve kanten van hun selectie meer beloond en hun zwakke punten minder afgestraft.ElPaco schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:50:
[...]
Krijg voor het behalve van de groepsfase CL niet al 4 bonuspunten? Daar moet je best wat voor winnen in de EL.
Volgens dit artikel wel.
Maar ook als je groepswinnaar wordt in de EL. Verschil is dat voor die CL punten ze 1 wedstrijd moeten winnen, voor die EL punten toch zeker 4.
En als je dan geluk hebt in de CL en je wordt 2e dan krijg je nog eens 5 bonuspunten.
Tijdje niet hier geweest, wel de transferzomer gevolgd. Wat is Ajax bizar veel aan het kopen zeg. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Jammer dat het Mikautadze geworden is i.p.v. Almada, als je het geld dan toch laat rollen..
En dan nu weer interesse in een jonge getalenteerde middenvelder die miljoenen moet kosten. Ik kan die zaakwaarnemer van Vos wel volgen in dezen;
En dan nu weer interesse in een jonge getalenteerde middenvelder die miljoenen moet kosten. Ik kan die zaakwaarnemer van Vos wel volgen in dezen;
Ajax opleidingsclub ❌ ➡️ koopclub ✅
— Nathan van Kooperen (@nvankooperen7) 30 augustus 2023
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat valt toch wel mee, hoop stemmingmakerij. Ajax koopt ongeveer wat eruit gaat en schuift ook jong spelers door naar Ajax 1, zoals Vos en Hato en Godts.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
Tijdje niet hier geweest, wel de transferzomer gevolgd. Wat is Ajax bizar veel aan het kopen zeg. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Jammer dat het Mikautadze geworden is i.p.v. Almada, als je het geld dan toch laat rollen..
[Twitter]
En voor sommige posities is er gewoon in eigen jeugd geen kwaliteit, zoals bijv. rechtsbuiten.
De zaakwaarnemer die Steven Berwijn voor veel geld naar Ajax heeft gebracht? Toen hoorde ik hem niet over 'Ajax koopclub'.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
[Twitter]
Bij Ajax 10 spelers eruit en 10 terug dacht ik? Klopt wel min of meer dan lijkt me.
En wat betreft vanavond: Ben er bang voor...
En wat betreft vanavond: Ben er bang voor...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wel echt super onprofessioneel als zaakwaarnemer om zoiets te plaatsen.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
[Twitter]
Overigens wel eens dat het raar is om een speler te halen als backup op de plek waar je ook Vos in kan zetten. Maar bespreek dat lekker intern met Ajax in plaats van als een knuppel wat op Twitter te gooien.
Maar wie zegt dat dat bericht überhaupt klopt ? De Telegraaf is de enige die dat meldt volgens mij, dus daar op reageren lijkt me sowieso niet slim.Kist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:18:
[...]
Wel echt super onprofessioneel als zaakwaarnemer om zoiets te plaatsen.
Overigens wel eens dat het raar is om een speler te halen als backup op de plek waar je ook Vos in kan zetten. Maar bespreek dat lekker intern met Ajax in plaats van als een knuppel wat op Twitter te gooien.
Beste route is CL (+4 bonuspunten) en dan 3de worden (als er niet meer in zit), dan nog EL proberen verder te komenD-e-n schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Klopt. En het is bekend dat Atletico achter die jongen aanzit. Wedden dat nathantje Vos meteen daarheen verscheept als hij daar dikke knaken aan kan verdienen. Zien we Vos over 4 jaar wel weer bij Utrecht verschijnen.Exocet schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:22:
[...]
Maar wie zegt dat dat bericht überhaupt klopt ? De Telegraaf is de enige die dat meldt volgens mij, dus daar op reageren lijkt me sowieso niet slim.
2 wedstrijden gespeeld in de KKD en nu al z'n zaakwaarnemer die loopt te zeiken? Tijd voor een nieuwe zaakwaarnemer want deze heeft duidelijk niet de juiste prioriteiten voor de speler voor ogen.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
[Twitter]
Haha weer zo doorzichtig van die zaakwaarnemer van Vos. Hij reageert n.a.v. een 'gerucht' gemeld door de Telegraaf. Vorige week werd bekend dat Athletico Madrid interesse heeft in Vos. Een club met een begroting die waarschijnlijk drie keer zo hoog ligt als die van Ajax. Zo doorzichtig weer; even stoken op social media, stemming maken volgens plan om zo voor te sorteren op het aanbieden van Vos bij Athletico Madrid. En natuurlijk in de eindfase waar naar toe gewerkt wordt, een flinke vergoeding ontvangen als zaakwaarnemer.
Maar even los van dat die actie van de zaakwaarnemer tegelijkertijd sneu en onprofessioneel (of sluw, whatever) is.. Wordt er niet teveel geld uitgegeven? Ik hoop maar dat onze Sven echt goude ogen heeft en dat tenminste het grote merendeel van deze aankopen gaat renderen.
Tegelijkertijd is Ajax ook wel erg goed in het verkopen gebleken dus in die zin is het risico misschien beperkt.
Tegelijkertijd is Ajax ook wel erg goed in het verkopen gebleken dus in die zin is het risico misschien beperkt.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Teveel uitgegeven? Dat weten we niet. Durf ik niet te zeggen. Vergeleken met de andere NL clubs misschien? Tegelijkertijd heeft Ajax wel de meeste inkomsten in NL, bv merchandising inkomsten alleen al zijn meer dan Feyenoord en PSV bij elkaar. Daar hoort wel een hogere begroting bij, hoewel die op dit moment ook weer niet zoveel hoger is dan Feyenoord en PSV.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:00:
Maar even los van dat die actie van de zaakwaarnemer tegelijkertijd sneu en onprofessioneel (of sluw, whatever) is.. Wordt er niet teveel geld uitgegeven? Ik hoop maar dat onze Sven echt goude ogen heeft en dat tenminste het grote merendeel van deze aankopen gaat renderen.
We moeten ook niet vergeten de grote slag die Ajax heeft geslagen in het salarishuis. Die is met al die jonge nieuwe spelers behoorlijk omlaag gegaan. Paar voorbeelden:
- Tadic 6,5 m/j
- Blind 4 m/j
- Timber 4 m/j
- Alvarez 3 m/j
- Bassey 3 m/j
- Daramy 2 m/j
Dat zijn hoge salarissen voor eredivisie begrippen die ze kwijt zijn. De enige grootverdieners die zijn overgebleven zijn Bergwijn (5 m/j), Berghuis (3,5 m/j) en Klaassen (3 m/j). Met die vrijgekomen salarisposten, kun je een hoop nieuwe, wat onbekendere, jonge spelers betalen. En bij een goede Europese campagne zijn die ook weer meer waard...
Die talenten moeten niet zo janken. Als je echt top bent speel je bij Ajax gewoon. Zie Hato bijvoorbeeld weer. We zijn geen kleuterklas, als Vos mentaliteit heeft roept hij die zaakwaarnemer tot de orde.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
[Twitter]
Het zou alleen wel handig zijn om die jongens vast mee te laten trainen met het 1e.
Die Mikautadze heeft trouwens ook in 3 wedstrijden in de Lique 1 al 2x gescoord.
Zou hij er serieus wat van kunnen....wordt vervolgd...
Ik ga er vanuit dat hij dit ook regelmatig doet aangezien hij toch al vaker bij de selectie zat in de voorbereiding.toolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:44:
Het zou alleen wel handig zijn om die jongens vast mee te laten trainen met het 1e.
1 vd 2 stelde iig niks voor.. tegenstander maakt enorme fout, hij kan alleen op de keeper af en die kan z'n schot zowat door het midden niet stoppen.Harribo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:51:
Die Mikautadze heeft trouwens ook in 3 wedstrijden in de Lique 1 al 2x gescoord.
Blijkbaar dus niet, iig bij Misehouy. Die twijfelt oa daarom over bijtekenen (contract voor een jaar).Deadsy schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:53:
[...]
Ik ga er vanuit dat hij dit ook regelmatig doet aangezien hij toch al vaker bij de selectie zat in de voorbereiding.
Maar wie is er gehaald voor de positie van Vos? Tahirovic. Dat is z'n enige concurrent voor de positie van verdedigende middenvelder. Hij is net 18, laat 't maar zien dan. Hij moet ook niet verbaasd zijn dat posities dubbel bezet zijn, als je naar een grotere club toe wil, dan zal dat ook 't geval zijn. Nu moet je laten zien dat je over mentaliteit beschikt en je laten zien op trainingen en tijdens invalbeurten. Speel die Tahirovic maar naar de bank toe. Maar zo'n uitspraken zal een zaakwaarnemer niet doen, dat is niet goed voor de eigen portemenee.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:00:
Edit
Ik zie nu pas dat Ajax interesse heeft in een Noorse verdedigende middenvelder. Dat vind ik dan weer wel raar, Vos vind ik wel een talent op zijn positie en zou ik graag vaker zien spelen.
[ Voor 42% gewijzigd door JanW op 30-08-2023 13:37 ]
Brobbey had deze gemisttoolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:53:
1 vd 2 stelde iig niks voor.. tegenstander maakt enorme fout, hij kan alleen op de keeper af en die kan z'n schot zowat door het midden niet stoppen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Laten we dat oprecht hopen!Harribo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:51:
Almada verdient al ruim 2,5M per jaar in de MLS en moest bijna 30M kosten. Dat zijn aankopen die je je over een paar jaar hopelijk weer kan permitteren, maar voor nu zit daar een veel te hoog risico aan.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
Wat ik wel met de criticasters eens ben: dat is precies hetgeen Cruijff ooit voor ogen had natuurlijk. Een selectie die bestaat uit eigen jeugd, aangevuld met een paar echte toppers. Dat zouden dan ook de enige aankopen moeten zijn. Realiseer me dat het best moeilijk is altijd de juiste toppers te vinden (Bergwijn bijvoorbeeld, bleek in elk geval vorig seizoen niet direct de grote man die zijn aankoopbedrag deed vermoeden), maar de insteek is perfect natuurlijk. Dan zou je dit seizoen bijvoorbeeld alleen Sutalo en eventueel deze Almada (puur kijkend naar bedragen hoor, kan niet inhoudelijk oordelen) moeten aantrekken. In een ideale wereld staan daar tegenover jaarlijks dan max vier basisspelers die vertrekken. Dan kan je die opvullen met twee jeugdspelers en de twee gerichte aankopen. Misschien niet helemaal realistisch, maar in elk geval beter dan wat vorig jaar gebeurde (te veel middelmaat zoals Sanchez en Grillitsch die alleen maar de jeugd in de weg staan) en qua 'Ajax-gevoel' ook beter dan wat Mislintat nu doet. Even los van dat de door hem samengestelde selectie natuurlijk zomaar een schot in de roos kan blijken; als fan heb ik heel weinig gevoel bij het team dat er nu staat.JanW schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:46:
[...]
Almada verdient al ruim 2,5M per jaar in de MLS en moest bijna 30M kosten. Dat zijn aankopen die je je over een paar jaar hopelijk weer kan permitteren, maar voor nu zit daar een veel te hoog risico aan.
Vraagprijs.. Na onderhandelen kom je dan op misschien 20 met wat bonussen uitJanW schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:46:
[...]
Almada verdient al ruim 2,5M per jaar in de MLS en moest bijna 30M kosten. Dat zijn aankopen die je je over een paar jaar hopelijk weer kan permitteren, maar voor nu zit daar een veel te hoog risico aan.
Veel plekken met jeugd invullen zal jammer genoeg vaak niet gaan mits je wilt presteren.
Denk dat het derhalve ook gewoon slim zou zijn om talenten die al een leuk niveau aantikken gewoon voor twee jaar te verhuren.
Dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn de komende twee jaar, als het een Twente is heb je ook de kans dat ze Europees spelen.
En dan heb je een kans dat ze twee jaar later terug komen naar Ajax met een niveau voor de basis.
Denk dat het derhalve ook gewoon slim zou zijn om talenten die al een leuk niveau aantikken gewoon voor twee jaar te verhuren.
Dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn de komende twee jaar, als het een Twente is heb je ook de kans dat ze Europees spelen.
En dan heb je een kans dat ze twee jaar later terug komen naar Ajax met een niveau voor de basis.
Maar welke jeugdspelers staan er dan klaar? In Jong Ajax speelt op wellicht Godts na geen Ajax 1 waardige speler. Nu komen heel misschien Misehouy en Vos eraan, maar die komen net uit de A1 dus daar kun je ook nog niet op rekenen, laat staan dat die een heel seizoen kunnen spelen.mefjoew schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:36:
Even los van dat de door hem samengestelde selectie natuurlijk zomaar een schot in de roos kan blijken; als fan heb ik heel weinig gevoel bij het team dat er nu staat.
Ik kijk te weinig Jong Ajax (of daaronder) om namen te kunnen aandragen. Kende Hato ook niet tot halverwege vorig seizoen. In algemene zin denk ik dat jeugdspelers geregeld ook 'toevallig' doorbreken, omdat het team om een speler verlegen zit. Een Hato bijvoorbeeld, doet het sinds zijn kans in het eerste fantastisch. Die kans kwam mede tot stand doordat Blind vertrok en Heitinga het overnam van Schreuder. Zo hebben andere spelers (Unuvar bijvoorbeeld) juist nooit een echte kans gekregen. Je weet daardoor niet hoe zo'n speler het zou doen in een goed draaiend team met een aantal vedetten aan wie hij zich op kan trekken. Wat je nu ziet, is dat een aankoop zoals Forbs voorrang krijgt boven iemand als Godts. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling, juist omdat Ajax er altijd bekend om stond jeugdspelers een echte kans te geven. Kan allemaal prima uitpakken, maar als aankopen dan een misser blijken (Conceicao??) dan heb je op den duur toch echt een probleem.toolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:42:
[...]
Maar welke jeugdspelers staan er dan klaar? In Jong Ajax speelt op wellicht Godts na geen Ajax 1 waardige speler. Nu komen heel misschien Misehouy en Vos eraan, maar die komen net uit de A1 dus daar kun je ook nog niet op rekenen, laat staan dat die een heel seizoen kunnen spelen.
Voor de punten niet echt, want die bonuspunten ben je weer kwijt aan ingecalculeerd verlies tegen de pot-1 tegenstander. Derde in de CL is maximaal 5 wedstrijdpunten (2x winst, 1x gelijk) dus 9 totaal. In de EL zit er wel meer in dan dat.Martinusz schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:23:
[...]
Beste route is CL (+4 bonuspunten) en dan 3de worden (als er niet meer in zit), dan nog EL proberen verder te komen
Voor geld en aanzien is CL natuurlijk wel veel beter. Dus laat PSV maar lekker winnen.
Regeren is vooruitschuiven
Nou, Mitchell van Bergen als laatste aankoop en daar moeten we het maar mee doen. Kunnen alle ambities om volgend jaar weer voor plek 4 of 5 te gaan in ieder geval vroegtijdig de prullenbak in.
Twente komt eraan!
Wanneer heeft Ajax het zelf over Almada gehad? Bij mijn weten kwam de Telegraaf daarmee, terwijl die kerel bewust naar de VS is gegaan voor zijn gezin en Ajax bij lange na niet de enige of grootste Europese club was die hem graag wilden hebben.snmght schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
Het is de standaard deze zomer: Telegraaf verzint wat -> gebeurt niets -> VS krant schrijft dat Telegraaf alvast veel dingen fout had -> speler reageert op vragen van journalisten maar weet verder van niets -> Telegraaf schrijft dat het mogelijk toch niet gaat lukken -> en uiteindelijk blijkt Mislintat al die tijd gewoon heel ergens anders mee bezig geweest te zijn.
Maar ja, blijkbaar wordt het nog voldoende gelezen dat je met duimzuigen geld kunt verdienen.
Ook die interesse is gemeld door de Telegraaf. Nadat diezelfde krant eerst ook interesse van Atletico voor Vos dacht te hebben gezien. Lekker stoken en mensen blijven wel klikken. Eerst zien dan geloven zou ik zeggen, ik lees bewust niets meer van die schuimpjes.En dan nu weer interesse in een jonge getalenteerde middenvelder die miljoenen moet kosten. Ik kan die zaakwaarnemer van Vos wel volgen in dezen;
[Twitter]
Qua aankopen is het numeriek gezien inderdaad veel, ook als je historisch kijkt, maar wat vertrokken is is ook veel. Het is dus een bovengemiddeld drukke transferzomer.
Vos kwam vorig jaar wat op en kan dit jaar wellicht kansen gaan krijgen als hij zijn groei doorzet, met dat in gedachten is zijn contract verlengd en kan hij het gaan laten zien. Als hij daadwerkelijk zo goed is dan zal een eventuele concurrent het uiteindelijk ook wel afleggen dus daar hoeft hij niet bang voor te zijn.
Misehouy is de andere die op de deur klopt, maar ook wel wisselvallig is geweest en veel blessures heeft gehad. Die heeft een aflopend contract en hoewel zowel Ajax als de speler de intentie hebben dat te verlengen moet je nu wel scherp zijn en hem een duidelijk perspectief aan kansen bieden. Die gozer zou best nog wel eens uit kunnen groeien tot goede tien voor het eerste.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt helemaal, Mislintat heeft ook aangegeven dat Mikautadze eerste keuze was.Gonadan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:40:
[...]
Wanneer heeft Ajax het zelf over Almada gehad? Bij mijn weten kwam de Telegraaf daarmee, terwijl die kerel bewust naar de VS is gegaan voor zijn gezien en Ajax bij lange na niet de enige of grootste Europese club was die hem graagt wilden hebben.
Het is de standaard deze zomer: Telegraaf verzint wat -> gebeurt niets -> VS krant schrijft dat Telegraaf alvast veel dingen fout had -> speler reageert op vragen van journalisten maar weet verder van niets -> Telegraaf schrijft dat het mogelijk toch niet gaat lukken -> en uiteindelijk blijkt Mislintat al die tijd gewoon heel ergens anders mee bezig geweest te zijn.
Maar ja, blijkbaar wordt het nog voldoende gelezen dat je met duimzuigen geld kunt verdienen.
[...]
Godts is afgelopen winterstop gekochtmefjoew schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:50:
Wat je nu ziet, is dat een aankoop zoals Forbs voorrang krijgt boven iemand als Godts. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling,
[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 30-08-2023 14:49 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Fijn, hopelijk verliest Ajax dit seizoen eens geen punten tegen de clubs uit TukkerlandJoteW schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:39:
Nou, Mitchell van Bergen als laatste aankoop en daar moeten we het maar mee doen. Kunnen alle ambities om volgend jaar weer voor plek 4 of 5 te gaan in ieder geval vroegtijdig de prullenbak in.
XXXVI
Ssst, dat weet bijna niemand. Stel dat ie 't goed gaat doen, dan kunnen we mooi roepen dat 't weer een pareltje uit onze jeugdopleiding is
Steijn geeft aan dat er nog een versterking aan zit te komen, maar noemt geen positie, dat kan bijna niet anders dan een rechts buiten zijn lijkt me?
Ik doelde in deze meer op de prijs en het logische gevolg dat iemand dan wel kansen moet krijgen. Betere vergelijking was dan misschien Vos geweest ten opzichte van Tahirovic. Of dat nu Avila is gekocht voor linksback in plaats van dat Salah-Eddine een kans krijgt. Snap dat laatstgenoemde tot nu geen onuitwisbare indruk heeft gemaakt hoor. Maar je volgt mijn algemene idee wel toch? Ajax koopt de laatste jaren meer en meer spelers die niet direct een versterking zijn en dat maakt de doorstroom van jeugd lastiger. Daar kan je dan tegenover zetten dat het niveau in de jeugd omhoog moet, maar daarin kan je ook een vicieuze cirkel zien: een gebrek aan kansen leidt ook tot spelers die ervoor kiezen om naar andere clubs te gaan waar ze meer kans krijgen op speeltijd. En ja, de échte toptalenten gaan altijd hun kans blijven krijgen. Toch zie ik als fan liever een jeugdspeler 'falen', dan een 'breedteaankoop'.
Iets wat ik mij al een tijdje afvraag, wellicht leuk discussievoer:
In hoeverre heeft de 'KKD' voor een Jong Ajax/ Jong PSV nu écht dat grote verschil, waardoor dat dé stap is die Feyenoord had moeten doen?
Simpel gesteld, de laatste jaren met Hartman, Malacia, Geertruida, Kokcü (ik noem er maar een paar) best wat (jonge) gasten doorgebroken en opgenomen in het eerste, zonder dat die KKD ervaring hadden. In een aantal gevallen worden spelers ook uitgeleend aan clubs, waar ze dan wel spelen, waardoor ze ervaring op doen op een hoger (geacht) niveau dan waar ze doorgaans in spelen, maar dat is voor bovengenoemd rijtje eigenlijk niet eens van toepassing.
Ajax en PSV huren nauwelijks spelers uit, want die kunnen voor de eigen club in de KKD voetballen, maar wat is daar nu de meerwaarde echt van? Levert dit daadwerkelijk meer op voor de spelers en is de kans erop dat je in het eerste kan doorbreken groter dan wanneer je bijvoorbeeld wordt verhuurd en het bij de betreffende club dan goed doet?
Waarom ik dit vraag is omdat ik ergens het gevoel heb, dat zo'n speler 'rijper' wordt als die naar een nieuwe omgeving gaat, minder veilig 'in moeders schoot' (dus bij de vertrouwde club/ omgeving) terecht komt en zich daar eigenlijk opnieuw moet bewijzen een zijn draai weten te vinden.
Zou een speler een dergelijke ervaring niet eigenlijk moeten hebben, niet om door te breken in het eerste maar wellicht wel om (buiten de 'uitzonderlijke talenten) redelijk eenvoudig op een andere plek ook weer mee te kunnen doen als een speler wordt verkocht?
In elk geval valt het me op dat de laatste jaren er echt wel weer talenten van Feyenoord ook doorbreken en het in het eerste ook kunnen laten zien, daar prima aansluiting bij vinden. Maar Feyenoord heeft natuurlijk geen 2e elftal in de KKD, dus in hoeverre is dat een vereiste/ toegevoegde waarde voor de club oplevert. (los van eventuele tv inkomsten en dergelijike die ze wellicht ook uit de KKD halen, het gaat mij echt om het opleiden/ doorbreken van talenten)
In hoeverre heeft de 'KKD' voor een Jong Ajax/ Jong PSV nu écht dat grote verschil, waardoor dat dé stap is die Feyenoord had moeten doen?
Simpel gesteld, de laatste jaren met Hartman, Malacia, Geertruida, Kokcü (ik noem er maar een paar) best wat (jonge) gasten doorgebroken en opgenomen in het eerste, zonder dat die KKD ervaring hadden. In een aantal gevallen worden spelers ook uitgeleend aan clubs, waar ze dan wel spelen, waardoor ze ervaring op doen op een hoger (geacht) niveau dan waar ze doorgaans in spelen, maar dat is voor bovengenoemd rijtje eigenlijk niet eens van toepassing.
Ajax en PSV huren nauwelijks spelers uit, want die kunnen voor de eigen club in de KKD voetballen, maar wat is daar nu de meerwaarde echt van? Levert dit daadwerkelijk meer op voor de spelers en is de kans erop dat je in het eerste kan doorbreken groter dan wanneer je bijvoorbeeld wordt verhuurd en het bij de betreffende club dan goed doet?
Waarom ik dit vraag is omdat ik ergens het gevoel heb, dat zo'n speler 'rijper' wordt als die naar een nieuwe omgeving gaat, minder veilig 'in moeders schoot' (dus bij de vertrouwde club/ omgeving) terecht komt en zich daar eigenlijk opnieuw moet bewijzen een zijn draai weten te vinden.
Zou een speler een dergelijke ervaring niet eigenlijk moeten hebben, niet om door te breken in het eerste maar wellicht wel om (buiten de 'uitzonderlijke talenten) redelijk eenvoudig op een andere plek ook weer mee te kunnen doen als een speler wordt verkocht?
In elk geval valt het me op dat de laatste jaren er echt wel weer talenten van Feyenoord ook doorbreken en het in het eerste ook kunnen laten zien, daar prima aansluiting bij vinden. Maar Feyenoord heeft natuurlijk geen 2e elftal in de KKD, dus in hoeverre is dat een vereiste/ toegevoegde waarde voor de club oplevert. (los van eventuele tv inkomsten en dergelijike die ze wellicht ook uit de KKD halen, het gaat mij echt om het opleiden/ doorbreken van talenten)
Of een andere trainer.Sempy schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:57:
Steijn geeft aan dat er nog een versterking aan zit te komen, maar noemt geen positie, dat kan bijna niet anders dan een rechts buiten zijn lijkt me?
Dingetje wat mij te binnen springt:jbdeiman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:21:
Verhuur:
Je hebt niet direct beschikking over die speler, mocht het toch ineens nodig zijn.
Jong Ajax/PSV/AZ...:
Je hebt ze indien het nodig is meteen voorradig, zie bijv. een Hato die ineens kon doorbreken doordat er 2 klungels op LB/LCV bezig waren. En meteen in te passen door zelfde speelstijl etc.
@jbdeiman voor zover ik weet verhuurt Jong PSV ook nog genoeg spelers. Gaat dan vooral om spelers die tegen het 1e aan zitten en beter ervaring op kunnen doen in de eredivisie op top KKD. Denk afgelopen seizoen aan Sambo naar Sparta en Antonisse naar Emmen. PSV heeft dus dubbel profijt, zowel jongens laten wennen in de KKD, of alsnog verhuren en laten wennen in (onder andere) de eredivisie.
Edit: En wat @Martinusz zegt, Halverwege het jaar Gakpo en Madueke verkopen? Prima, schuiven we Bakayoko en Bababi door. Dat ging niet als ze verhuurt waren. Met de PSV verdediging zijn er ook zeker momenten geweest dat ik baalde dat Sambo bij Sparta speelde.
Edit: En wat @Martinusz zegt, Halverwege het jaar Gakpo en Madueke verkopen? Prima, schuiven we Bakayoko en Bababi door. Dat ging niet als ze verhuurt waren. Met de PSV verdediging zijn er ook zeker momenten geweest dat ik baalde dat Sambo bij Sparta speelde.
[ Voor 25% gewijzigd door ElPaco op 30-08-2023 16:54 ]
Nou kijken of het jaar leuk wordt voor psv of weer als een ramp door gaat vanavond
Zonder Tahirovic en Avila had je Vos en Salah-Eddine in ieder geval tot de winterstop als basisspelers moeten neerzetten, dan is er niets anders voor hun posities. Dat is echt heel veel te vroeg om daarover na te denken. Nu kunnen ze juist in de luwte zich ontwikkelen en minuten gaan maken.mefjoew schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:18:
Ik doelde in deze meer op de prijs en het logische gevolg dat iemand dan wel kansen moet krijgen. Betere vergelijking was dan misschien Vos geweest ten opzichte van Tahirovic. Of dat nu Avila is gekocht voor linksback in plaats van dat Salah-Eddine een kans krijgt. Snap dat laatstgenoemde tot nu geen onuitwisbare indruk heeft gemaakt hoor. Maar je volgt mijn algemene idee wel toch? Ajax koopt de laatste jaren meer en meer spelers die niet direct een versterking zijn en dat maakt de doorstroom van jeugd lastiger. Daar kan je dan tegenover zetten dat het niveau in de jeugd omhoog moet, maar daarin kan je ook een vicieuze cirkel zien: een gebrek aan kansen leidt ook tot spelers die ervoor kiezen om naar andere clubs te gaan waar ze meer kans krijgen op speeltijd. En ja, de échte toptalenten gaan altijd hun kans blijven krijgen. Toch zie ik als fan liever een jeugdspeler 'falen', dan een 'breedteaankoop'.
Als nu over een half jaar blijkt dat ze onder Steijn hooguit vijf minuten per wedstrijd krijgen dan kan je stellen dat de jeugd geen kans krijgt door de aankopen, maar tot die tijd is wat ik zie juist verstandig beleid.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Absoluut waar. Echter zijn de meeste spelers voor de basis gehaald. Medic niet, maar als je Aertssen wel eens hebt zien spelen snap je meteen waarom. Fitz-Jim lijkt veel te nonchalant/zacht te zijn dus verstandig dat die nu verhuurd wordt. Achter Brobbey zit ook niks wat de stap naar het 1e lijkt te kunnen maken.mefjoew schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:18:
Toch zie ik als fan liever een jeugdspeler 'falen', dan een 'breedteaankoop'.
Eigenlijk zouden Misehouy en Vos dit jaar ook verhuurd moeten worden aan een Eredivisie team waar ze veel aan spelen toe komen. Kan me voorstellen dat een team als Vitesse wel interesse zou hebben.
Je kunt natuurlijk prima een terughaal clausule afspreken.ElPaco schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:53:
Gevaar met dat soort clausules is wel dat alle topteams alle talenten vastleggen en wij in NL het moeten doen met " talenten" die een terugkoopclausule hebben. Lijkt me prima als dat soort shit gewoon verboden wordt. Maja, dat is natuurlijk nog maar het begin, als je het echt eerlijk wil maken, dan is er nog veel meer nodig.toolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:28:
[...]
Je kunt natuurlijk prima een terughaal clausule afspreken.
Maar die doorgebroken Feyenoord spelers zijn (voor zover ik weet) niet verhuurd geweest. Dus dat is appels met peren vergelijken?jbdeiman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:21:
Een algemene stelling waar ik wel in geloof in alle sporten: van druk en weerstand wordt je beter.jbdeiman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:21:
Een verhuurde speler ervaart dit meer dan in een Jong elftal. Niemand ligt er wakker van als een Jong team verliest, het gaat immers om het rijpings proces. Bij clubs die wel/niet nacompetitie kunnen halen staat er echt iets op het spel.
Aan de andere kant spelen de Jong teams tegen clubs die moeten (kampioenschap/promotie/nacompetitie) dus weerstand terwijl een Jong Feyenoord tegen Jong Groningen mag, alleen de ouders zullen wakker liggen van die uitslag..
Hattrick: Thorgal Eagles
Destijds was er veel kritiek op het besluit van Feyenoord en vrijwel iedereen was het er over eens dat Feyenoord de boot gemist had. Maar als ik naar de Jong elftallen kijk zie ik ook wel een hele verzameling spelers die het eerste never nooit gaan halen, zeker als de topclubs anno 2023 ook breedte versterkingen doen.jbdeiman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:21:
Ik heb ook wel eens het idee dat men spelers te lang in de KKD laat hangen. Frenkie is bijvoorbeeld relatief laat tot de A selectie doorgedrongen, in mijn ogen was hij daar veel eerder klaar voor. Echte toppers moeten die hele KKD divisie sowieso over kunnen slaan. Maar recent zo'n Unuvar: had die niet veel eerder aan een eredivisie ploeg moet worden uitgeleend? Voor mijn gevoel heeft die jarenlang doorgekabbeld in de KKD.
Los van het falen is het ook zonde een dure bankspeler te kopen die bijna nooit meedoet terwijl hij amper beter is dan die jeugdspeler. Nu lees ik dat Ajax bezig is met een verdedigende middenvelder. Maar dan vraag ik me bijvoorbeeld af waarvoor ze die speler van Roma hebben gehaald.mefjoew schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:18:
[...]
Toch zie ik als fan liever een jeugdspeler 'falen', dan een 'breedteaankoop'.
Of mijn eigen cluppie. Die moeten als de wiedeweerga af van Jahanbaks en Dilrosun. Want Sauer moet wel je nummer één blijven voor de invalbeurten.
Die speler van Roma denk ik voor de basisD-e-n schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:00:
[...]
Los van het falen is het ook zonde een dure bankspeler te kopen die bijna nooit meedoet terwijl hij amper beter is dan die jeugdspeler. Nu lees ik dat Ajax bezig is met een verdedigende middenvelder. Maar dan vraag ik me bijvoorbeeld af waarvoor ze die speler van Roma hebben gehaald.
Of mijn eigen cluppie. Die moeten als de wiedeweerga af van Jahanbaks en Dilrosun. Want Sauer moet wel je nummer één blijven voor de invalbeurten.
Ohohoh wat vond Slot zichzelf toch grappig om te benadrukken dat Ajax 4m voor een reserve keeper betaalde.. Nu haalt ie er zelf 1 die, als ie ook maar een klein beetje slaagt, helemaal niks oplevert voor FeyenoordFeyenoord neemt doelman Van Sas over van Manchester City
Een middenveld met Taylor, Tahirovic en vd Boomen is niet heel ruim bezet toch? Dan mag er best nog iemand bij, zeker aangezien geen van 3-en verdedigend enorm sterk is.D-e-n schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:00:
Los van het falen is het ook zonde een dure bankspeler te kopen die bijna nooit meedoet terwijl hij amper beter is dan die jeugdspeler. Nu lees ik dat Ajax bezig is met een verdedigende middenvelder. Maar dan vraag ik me bijvoorbeeld af waarvoor ze die speler van Roma hebben gehaald.
Dit was ook een beetje mijn gedachte hierbij inderdaad. @Martinusz ,ik snap dat je dan mogelijk niet direct de beschikking hebt over die speler als dat nodig is, maar het rijpen van een speler is ook belangrijk.D-e-n schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:53:
[...]
Destijds was er veel kritiek op het besluit van Feyenoord en vrijwel iedereen was het er over eens dat Feyenoord de boot gemist had. Maar als ik naar de Jong elftallen kijk zie ik ook wel een hele verzameling spelers die het eerste never nooit gaan halen, zeker als de topclubs anno 2023 ook breedte versterkingen doen.
Ik heb ook wel eens het idee dat men spelers te lang in de KKD laat hangen. Frenkie is bijvoorbeeld relatief laat tot de A selectie doorgedrongen, in mijn ogen was hij daar veel eerder klaar voor. Echte toppers moeten die hele KKD divisie sowieso over kunnen slaan. Maar recent zo'n Unuvar: had die niet veel eerder aan een eredivisie ploeg moet worden uitgeleend? Voor mijn gevoel heeft die jarenlang doorgekabbeld in de KKD.
Maar ik ben benieuwd naar cijfers, of er inderdaad meer jeugd doorbreekt bij de clubs die in de kkd spelen met de jeugd elftallen. Want om eerlijk te zijn, zou ik niet weten welke speler uit jong Feyenoord al bij het eerste zou hebben gezeten als ze tegen een den Bosch, en Top Oss en dergelijke moesten spelen.
Feyenoord onder 18 wint een interessant toernooitje bijvoorbeeld, dat soort druk, finales spelen leer je ook heel veel van. Als al die gasten in jong moeten spelen in de kkd, dan hadden ze deze ervaring niet meegepakt.
toolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:21:
[...]
Ohohoh wat vond Slot zichzelf toch grappig om te benadrukken dat Ajax 4m voor een reserve keeper betaalde.. Nu haalt ie er zelf 1 die, als ie ook maar een klein beetje slaagt, helemaal niks oplevert voor Feyenoord
Feyenoord betaalt geen transfersom
Ramalho OUT -> Schouten IN
:strip_exif()/f/image/BgGs2cufL4Vv5u9LjnJWwvnJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet het nog niet. Dat Ramalho drama is weten we wel, maar Schouten was nou ook niet de beste CV ooit. Bosz zal wel weer die extra man op het middenveld willen tijdens een aanval zoals hij dat ook bij Vitesse deed. Als het wedstrijdbeeld een beetje vergelijkbaar is met vorige week dan kan dat ook met rond de 80% balbezit.
MAAR DAN MOET ER WEL GESCOORD WORDEN... En liefst als het ff kan eentje meer dan de Rangers. 2 of 3 meer dan de Rangers mag ook natuurlijk,
:strip_exif()/f/image/BgGs2cufL4Vv5u9LjnJWwvnJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet het nog niet. Dat Ramalho drama is weten we wel, maar Schouten was nou ook niet de beste CV ooit. Bosz zal wel weer die extra man op het middenveld willen tijdens een aanval zoals hij dat ook bij Vitesse deed. Als het wedstrijdbeeld een beetje vergelijkbaar is met vorige week dan kan dat ook met rond de 80% balbezit.
MAAR DAN MOET ER WEL GESCOORD WORDEN... En liefst als het ff kan eentje meer dan de Rangers. 2 of 3 meer dan de Rangers mag ook natuurlijk,
Is het toch sowieso? Je weet uiteindelijk niet of een Geertruida nu verder was geweest als hij een jaartje jong Feyenoord had gedaan in de KKD. Het enige dat je kunt stellen is dat je in de KKD meer weerstand krijgt dan in een reserve competitie en dat kan nooit slecht zijn voor je ontwikkeling. Als je talent/kwaliteiten hebt kom je er hoe dan ook wel maar de stap zal iets kleiner zijn vanuit de KKD naar Feyenoord 1 dan vanuit de jeugd direct.BigWillem89 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:36:
[...]
Maar die doorgebroken Feyenoord spelers zijn (voor zover ik weet) niet verhuurd geweest. Dus dat is appels met peren vergelijken?
Only fools are enslaved by time and space.
Die "bonussen" bij Feyenoord zijn een enorm lage terugkoopsom (3-4m)en anders 45% naar City toe.
Dan betaal ik toch echt liever 4m en dan no strings attached.
Als je die 4 miljoen wil betalen, dan wil je mij vast ook wel 10.000 geven! Ik stuur je mijn rekeningnummer door!toolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:15:
[...]
Die "bonussen" bij Feyenoord zijn een enorm lage terugkoopsom (3-4m)en anders 45% naar City toe.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
In de KKD spelen ze elke wedstrijd tegen gasten die fysiek 10 jaar verder zijn dan zij, op slechte velden, met (afhankelijk van de tegenstander) veel publiek. Daar leer je denk ik veel meer van dan af en toe een toernooi.jbdeiman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:29:
Feyenoord onder 18 wint een interessant toernooitje bijvoorbeeld, dat soort druk, finales spelen leer je ook heel veel van. Als al die gasten in jong moeten spelen in de kkd, dan hadden ze deze ervaring niet meegepakt.
Voor 15k toeschouwers spelen uit bij NAC legt ook wel wat druk op
Dat je bij Ajax nu niet veel door ziet komen ligt denk ik de kwaliteit van de selectie plus beleid rondom het 1e in de afgelopen jaren. Maar kijk bij PSV waar Bakayoko, Babadi en Saibari nu doorbreken/gebroken zijn in het 1e...
En wat krijg ik dan van jou?carpebios schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:19:
[...]
Als je die 4 miljoen wil betalen, dan wil je mij vast ook wel 10.000 geven! Ik stuur je mijn rekeningnummer door!
No string attached!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ok laat maar...
Bij Ajax is de kans dat ze die 4m, of een groot deel ervan, terugvangen gezien alle transfers de afgelopen jaren gewoon zeer reëel.
En ja, City heeft richting Ajax ook een terugkoopclausule voor Forbs maar die schijnt ergens boven de 40m te liggen
Hadden ze die beoogde 12/13M voor Chucky niet beter in een CV kunnen stoppen? Want behalve dat gerucht rondt Debast wat ik nooit kans heb gegeven, heb ik eigenlijk niks voor die positie gehoord. Tenzij ze Schouten als een soort van inschuivende CV gehaald hebben.ElPaco schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:04:
Ramalho OUT -> Schouten IN
[Afbeelding]
Antwoord: JaPompi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:29:
[...]
Hadden ze die beoogde 12/13M voor Chucky niet beter in een CV kunnen stoppen? Want behalve dat gerucht rondt Debast wat ik nooit kans heb gegeven, heb ik eigenlijk niks voor die positie gehoord. Tenzij ze Schouten als een soort van inschuivende CV gehaald hebben.
Maar we weten natuurlijk niet wat er nog speelt. Maar ik vind het allemaal laat, of het wordt weer een standaard transfer van PSV. Namelijk geen CV.
Misschien gaan ze dat proberen als op vrijdag een club met 37.5m voor Sangaré aan komt zettenPompi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:29:
[...]
Hadden ze die beoogde 12/13M voor Chucky niet beter in een CV kunnen stoppen? Want behalve dat gerucht rondt Debast wat ik nooit kans heb gegeven, heb ik eigenlijk niks voor die positie gehoord. Tenzij ze Schouten als een soort van inschuivende CV gehaald hebben.
Iedere PSV supporter roept dat al sinds vorig seizoen, blijkbaar luisteren ze niet naar onsPompi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:29:
[...]
Het schijnt nog steeds de bedoeling te zijn om een CV te halen, maar ik snap niet dat het allemaal zo last minute moet.
4m no strings attached?toolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:15:
[...]
Net zo goed zit er aan Ramaj een aantal beperkingen zoals dat waarschijnlijk ook voor van Sas. Maar goed, we kennen hier - en in de buitenwereld - blijkbaar alle clausules die geldenAjax betaalt transfersom van maximaal tien miljoen euro voor Ramaj
Sinds vorig seizoen? Het is al jaar en dag een wens dat de verdediging versterkt wordt.ElPaco schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Iedere PSV supporter roept dat al sinds vorig seizoen, blijkbaar luisteren ze niet naar ons
Het schijnt nog steeds de bedoeling te zijn om een CV te halen, maar ik snap niet dat het allemaal zo last minute moet.
Zoals met Onana?toolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:26:
[...]
Bij Ajax is de kans dat ze die 4m, of een groot deel ervan, terugvangen gezien alle transfers de afgelopen jaren gewoon zeer reëel.
Ze zullen er vast wel mee bezig zijn maar ik denk dat het de bedoeling is dat Teze straks RCV gaat spelen naast Boscagli als van Aanholt er weer is. Als back voldoet Teze niet in het Bosz strijdplan, daar is Dest voor gehaald. Dan heb je Mauro, Oppegard en Sambo nog, dat zijn minus Teze 5 backs. Ik denk dat er wordt gehoopt dat er een club voor Ramalho komt alvorens ze echt werk gaan maken van een CV.
Only fools are enslaved by time and space.
De basis, Vos is er nog niet klaar voor en die eventuele extra controleur is voor de breedte van de toekomst.D-e-n schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:00:
Controleren en verdedigen is bij Ajax een punt van aandacht, dus daar gok je zo min mogelijk mee. Wat als Tahirovic toch niet blijkt te slagen, dan heb je alleen de jeugdspeler nog? En wat als het dan inderdaad te vroeg is voor Vos?
Dan kunnen we de oordelen van het publiek hier en bij de dagbladen wel voorspellen toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ajax betaalt geen 10m, dan hadden ze dat officieel moeten melden.Napo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
4m no strings attached?
[...]
Net zo goed zit er aan Ramaj een aantal beperkingen zoals dat waarschijnlijk ook voor van Sas. Maar goed, we kennen hier - en in de buitenwereld - blijkbaar alle clausules die gelden
Er is al eerder gezegd dat het zo'n beetje de helft was van de 8m die rond ging.
Er zijn bijzonder weinig keepers die voor meer dan 4m of meer verkocht zijn bij Ajax, of welke club in de Eredivisie dan ook. Maar liefst 9 keepers voor meer dan 4m verkocht, 17 voor meer dan 2m, dat Ramaj dan wel even daarvoor verkocht wordt is een grote aannametoolkist schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:51:
[...]
Jij wil ook echt alles zo vervelend mogelijk lezen he? er staat toch 'of een groot deel ervan' ?
offtopic:
Dat je op de man gaat spelen is niet nodig
Dat je op de man gaat spelen is niet nodig
Kan iemand het licht aandoen in Eindhoven?
Edit: top, knopje is gevonden.
Edit: top, knopje is gevonden.
[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 30-08-2023 20:57 ]
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024