Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 196 Laatste
Acties:
  • 339.035 views

Onderwerpen

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-11 11:13
Terranova schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:49:
[...]

6 wedstrijden van de 87 wedstrijden bepalend zijn is niet echt bepalend in mijn ogen. En dan ga je er nog vanuit dat hij daadwerkelijk bepalend was in de CL dat jaar. Tegen Rangers zeker, maar tegen Napoli en Liverpool zeker niet, ondanks dat hij scoorde. Je kan ook moeilijk bepalend zijn in kansloze nederlagen.

Kudus kan heel goed zijn, maar hij kan ook echt verschrikkelijk slecht zijn. Die wisselvalligheid is de reden dat ik ook nog best wel blij ben met de 43/46 miljoen die ze er voor vangen.
Het is een prima deal, Kudus heeft en zal nooit het elftal dragen. Ik ga zijn spaarzame genialiteit soms missen maar zal hem verder snel vergeten.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:59

Typhone

Who Dares Wins

De inkomsten of Napoli?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:23
Sparta - Real Madrid groepsfase CL. _O- :+

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:19
Harribo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:10:
Feyenoord is weer boven water volgens Studio Voetbal
kom op dit waren de semi profs van Almere City ... dat is geen weerstand.... _O-
De poppetjes op het middenveld staan in ieder geval wat logischer.
Ik heb er vertrouwen in. Die Kroaat op linksbuiten, Paixao naar rechts en het staat dan prima.
En dit jaar hebben we gewoon een super sterke bank. Jammer dat we al 4 punten hebben laten liggen, maar het gaat goed komen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:58:
[...]

Naja, zou denk ik ook wel passen ik het vreemdelingenlegioen dat Mislintat aan het bouwen is.
Mislintat werkt bij Ajax niet bij Feyenoord, meer dan de helft van de selectie buitenlandse spelers, wat een vreemdelingenlegioen !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykR-UWq_RdflQ-h1KHM3wi490Ic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MIdAOXUtEqUZ6hitrwkYJtX8.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 28-08-2023 08:04 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:56
Harribo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:10:
Feyenoord is weer boven water volgens Studio Voetbal
kom op dit waren de semi profs van Almere City ... dat is geen weerstand.... _O-
Stond in VI ook een stuk dat eigenlijk het veldspel van Feyenoord ook niet zo slecht was de eerste 3 wedstrijden. Hopelijk hebben we ons portie pech voorlopig weer gehad, het is geen tijd voor de polonaise maar het sloeg ook alweer snel door naar het negatieve. De selectie is compleet dus Slot kan gaan bouwen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:03:
[...]

Mislintat werkt bij Ajax niet bij Feyenoord, meer dan de helft van de selectie buitenlandse spelers, wat een vreemdelingenlegioen !

[Afbeelding]
Het zal ook meer liggen aan de inkomende transfers waar die opmerking vandaan komt
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cfNzFfi.png

Maar ook dat is nogal buiten context als je niet meeneemt wie er weg zijn gegaan.

• toolkist
  • Niet online
Dat Kudus zo'n beetje de enige was die het niveau haalde...

• toolkist
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 00:42:
[...]

MLS totaal transferwaarde 1,29 miljard euro. Eredivise 1,01 miljard euro.

ED heeft 18 teams, MLS 29
Gemiddelde prijs per speler ligt ook een miljoen euro lager.

Dus ik schaal de MLS alleen op deze statistieken al lager in. Wil niet zeggen dat ze niet in grotere stadions spelen daar :)
Transferwaarde zegt mij echt helemaal niks qua vergelijking hoe goed een competitie is.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:19:
[...]

MLS is volgens mij niks minder meer dan de Eredivisie bv.
Hoeveel clubs in de MLS hebben de UEFA Champions League gewonnen? }:O

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
Terranova schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:06:
[...]

Dat blijft zo'n verschrikkelijk domme opmerking(geen idee meer welke analyst dat was), Ajax speelde donderdag nog met 6 jeugdspelers en 2 andere Nederlanders. Dat is een fors aantal en bijna 't tegenovergestelde van een vreemdelingenlegioen.
Een analist praat ik hiermee niet na, omdat ik daar niet of nauwelijks naar kijk dus zal het je niet kunnen zeggen ;). Je hebt wel gewoon gelijk dat er (vooralsnog) genoeg Nederlanders in de basis bij Ajax spelen. Mijn reactie was meer gestut op het gevoel dat ik zelf krijg bij de transferperiode en de spelers die Ajax aantrekt. Daar zit gevoelsmatig weinig herkenbaars in. Maar to be fair, dat was vorig seizoen ook al zo (op Bergwijn, Brobbey en Wijndal na).

• toolkist
  • Niet online
Over analisten gesproken... Afellay vindt dat Olij nu maar meteen in Oranje moet spelen omdat ie het goed doet bij Sparta 'en er verder geen keepers zijn die het goed doen'..

Meneer kijkt zeker geen PL, waar Flekken het meer dan uitstekend doet bij Brentford...
Verbruggen staat inmiddels ook in de basis bij Brighton, dus binnenkort hebben we genoeg keepers die op het juiste niveau spelen.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:26
bazzemans schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Een analist praat ik hiermee niet na, omdat ik daar niet of nauwelijks naar kijk dus zal het je niet kunnen zeggen ;). Je hebt wel gewoon gelijk dat er (vooralsnog) genoeg Nederlanders in de basis bij Ajax spelen. Mijn reactie was meer gestut op het gevoel dat ik zelf krijg bij de transferperiode en de spelers die Ajax aantrekt. Daar zit gevoelsmatig weinig herkenbaars in. Maar to be fair, dat was vorig seizoen ook al zo (op Bergwijn, Brobbey en Wijndal na).
Ajax heeft op Rulli en Kaplan(die sowieso niemand nog kent), alle buitenlanders weggedaan en ingeruild voor andere buitenlanders, er vanuitgaande dat Chico en Sanchez inderdaad naar Porto gaan. Dus eigenlijk veranderd er niet zoveel.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Volgens mij zijn er ook 8 buitenlandse spelers vertrokken en 8 buitenlandse spelers aangetrokken. Dus die ophef snap ik niet zo.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Ik snap die ophef sowieso nooit zo, als je buitenlandse spelers hebt die beter kunnen voetballen (en die kans is vrij aanwezig want er zijn relatief weinig Nederlanders), waarom zou je dan voor een Nederlander moeten gaan? Net zo met de jeugdopleiding wat mij betreft. Het is voor de clubs geen verplichting om voor aanwas voor een nationaal team te zorgen.

Toevoeging: nu ik er nog over nadenk is er voor de jeugdopleiding wel wat voor te zeggen, om in ieder geval jonge spelers in hun eigen omgeving te laten.

[ Voor 18% gewijzigd door ParaDroid2 op 28-08-2023 12:34 ]

• toolkist
  • Niet online
Ik hoop wel dat Ajax nog met een creatieve speler aan komt zetten ipv "goaltjesdief" Mikautadze (zo omschrijft VI hem).
Daar is nl heel veel meer behoefte aan

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is toch de algemeenheid bij 90% van de voetbalanalisten, zeker als het oud-voetballer zijn? Ze kennen alleen spelers die ze zelf gezien hebben en dat zelf zien houdt op bij de eredivisie en misschien wat clubs die ze interessant vinden. Data is eng en onbekende namen helemaal. Sterker nog onze bondscoach heeft er ook een handje van, namen boven prestaties.

De telegraaf podcast (inmiddels een soort guilty cringe pleasure) had vrijdag ook weer zoiets moois. Aad de Mos in de uitzending. Mislintat haalt allemaal onbekende spelers die je op wikipedia moet opzoeken. Tja als je de Aad de Mos vijver moet leeg vissen dan beperk je jezelf tot 50 spelers ofzo. Nog mooier, het ging over een jeugdtoernooi van PSV, een linkspoot van 17 (dixit Valentijn want waarom even een naam opzoeken) was zo goed dat het belachelijk was dat hij niet bij het eerste in beeld is. Aad vond het ook. Toen kwam ook de aap uit de mouw via een bekende zaakwaarnemer kende hij de speler in kwestie :+

Het is echt kommer en kwel (hoi Marco van Basten, Ajax is Ajax niet meer). Waarschijnlijk doet FC Utrecht het goed volgens de analisten want die halen al seizoen na seizoen bekende namen binnen. We weten allemaal met welk resultaat.

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-11 20:15

Wertha

Te midden van het moeras

PolarBear schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Dat is toch de algemeenheid bij 90% van de voetbalanalisten, zeker als het oud-voetballer zijn? Ze kennen alleen spelers die ze zelf gezien hebben en dat zelf zien houdt op bij de eredivisie en misschien wat clubs die ze interessant vinden. Data is eng en onbekende namen helemaal. Sterker nog onze bondscoach heeft er ook een handje van, namen boven prestaties.

De telegraaf podcast (inmiddels een soort guilty cringe pleasure) had vrijdag ook weer zoiets moois. Aad de Mos in de uitzending. Mislintat haalt allemaal onbekende spelers die je op wikipedia moet opzoeken. Tja als je de Aad de Mos vijver moet leeg vissen dan beperk je jezelf tot 50 spelers ofzo. Nog mooier, het ging over een jeugdtoernooi van PSV, een linkspoot van 17 (dixit Valentijn want waarom even een naam opzoeken) was zo goed dat het belachelijk was dat hij niet bij het eerste in beeld is. Aad vond het ook. Toen kwam ook de aap uit de mouw via een bekende zaakwaarnemer kende hij de speler in kwestie :+

Het is echt kommer en kwel (hoi Marco van Basten, Ajax is Ajax niet meer). Waarschijnlijk doet FC Utrecht het goed volgens de analisten want die halen al seizoen na seizoen bekende namen binnen. We weten allemaal met welk resultaat.
Deze rotzooi wordt uitgezonden zolang er mensen zijn die het willen horen. Vraag en aanbod, meer niet. Figuren als Aad de Mos en Marco van Basten kunnen daardoor mooi in beeld blijven ten faveure van hun schnabbelcircuit en krijgen de aandacht waarmee ze hun egootjes kunnen onderhouden. Kennelijk is het win-win voor iedereen behalve de spelers en trainers waar over geouwehoerd wordt. Die moeten wachten tot hun carrière voorbij is en kunnen daarna met hetzelfde circus meeouwehoeren.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Ik heb een veel betere referentie, mijn neefje van 11, die dol is op voetbal en speelt FIFA, kent alle spelers. Dus als er een "onbekende" naam wordt genoemd, kan ik het hem vragen. Die zegt dan: "Oh, echt. Die is goed!".
De analisten weten gewoon echt heel weinig en bereiden zich gewoon echt slecht voor.
Zo'n Gaaei bijvoorbeeld, reactie van de analisten: "ken ik niet, matige aankoop", terwijl je op Twitter al een uitgebreide analyse kunt lezen.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:49
ParaDroid2 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:25:
Ik snap die ophef sowieso nooit zo, als je buitenlandse spelers hebt die beter kunnen voetballen (en die kans is vrij aanwezig want er zijn relatief weinig Nederlanders), waarom zou je dan voor een Nederlander moeten gaan? Net zo met de jeugdopleiding wat mij betreft. Het is voor de clubs geen verplichting om voor aanwas voor een nationaal team te zorgen.

Toevoeging: nu ik er nog over nadenk is er voor de jeugdopleiding wel wat voor te zeggen, om in ieder geval jonge spelers in hun eigen omgeving te laten.
Ach, het is eigenlijk ook nooit goed. Ajax krijgt nu het verwijt een vreemdelingenlegioen te bouwen, maar toen Feyenoord met Stengs, Nieuwkoop en Zerrouki kwam was het ook weer niet goed want dat was dan weer bord-op-schoot-scouting.

Inderdaad gewoon lekker de beste spelers die je kan krijgen aantrekken, of die nou uit Nederland, Zimbabwe of Japan komen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:28:
Ik hoop wel dat Ajax nog met een creatieve speler aan komt zetten ipv "goaltjesdief" Mikautadze (zo omschrijft VI hem).
Daar is nl heel veel meer behoefte aan
Eens. Ik mis nog iemand die uit het niets wat kan creëren. Iets onberekenbaars wat moeilijk te verdedigen is. Daarmee krijg je stugge verdedigingen stuk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Vld1989 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:51:
[...]

Ach, het is eigenlijk ook nooit goed. Ajax krijgt nu het verwijt een vreemdelingenlegioen te bouwen, maar toen Feyenoord met Stengs, Nieuwkoop en Zerrouki kwam was het ook weer niet goed want dat was dan weer bord-op-schoot-scouting.
Dat hoor je nu ook veel bij Feyenoord hoor, dat er teveel buitenlanders spelen bij het eerste (ach Orkun Kokcü werd ook tot de buitenlanders gerekend volgens de Uefa regels).

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Eens. Ik mis nog iemand die uit het niets wat kan creëren. Iets onberekenbaars wat moeilijk te verdedigen is. Daarmee krijg je stugge verdedigingen stuk.
Dat helpt natuurlijk wel, maar veel aanvallers die op verschillende posities kunnen spelen en hopelijk dat ook echt tijdens de wedstrijd afwisselen kan ook heel effectief zijn. Steijn wil dat graag, maar ik zag dat nog weinig terug in de afgelopen wedstrijden. Onder Ten Hag was dat ook succesvol, de voorste drie die vaak van positie wisselde. Zeker tegen kleine ploegen kan dat goed werken, die hebben geen probleem om de creatieve middenvelder te (dubbel) mandekken om hem uit de wedstrijd te houden.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14
Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Steijn gaf wel aan dat het missen van kansen ze opbrak in de voorbereiding. Ook de eerste wedstrijden tegen Heracles en Excelsior was dat een probleem. Iemand die makkelijk scoort is dan zeker welkom.

• Quad

Quad

Doof

Het moet niet alleen van de spits afhangen. Daarom lijkt me een aanvallende middenvelder wel een pré, eentje die in staat is om uit de rebound, die kan inschuiven uit de dekking of randje 16 er eentje inprikt, vaak handig wanneer wedstrijden lastig open te breken zijn. (Mr. 1-0 anyone?)

nggyu nglyd

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Als ze willen klagen over vreemdelingenlegioenen kunnen ze wat mij betreft beter naar de KKD competitie kijken en daar kritiek op gaan hebben. Want ik ben van mening dat al die dure buitenlandse spelers daar echt totaal niks toevoegen aan de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat als de clubs in de KKD beetje goed dan wel origineel scouten er betere Nederlandse jeugd te vinden is dan random buitenlanders die ze nu gekozen hadden.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Quad schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:52:
Het moet niet alleen van de spits afhangen. Daarom lijkt me een aanvallende middenvelder wel een pré, eentje die in staat is om uit de rebound, die kan inschuiven uit de dekking of randje 16 er eentje inprikt, vaak handig wanneer wedstrijden lastig open te breken zijn. (Mr. 1-0 anyone?)
Eens, maar als je ziet hoeveel goede kansen er worden gecreëerd en vervolgens niet worden afgemaakt dan hangt er best wel veel van een spits af. Met Haller zag je dat kansen werden afgemaakt, met name bij Europese wedstrijden was Ajax uitermate effectief en won het dankzij dat belangrijke wedstrijden. Brobbey verprutst gewoon te veel kansen, hopen dat die Chuba Akpo effectiever is dan wel de juiste motivatie en scherpte kan terugbrengen bij Brobbey.

Wat Ajax met die Mikautadze.moet is mij een raadsel. Ja, die is goedkoper dan die Almada, maar die laatste kan Ajax zeer goed gebruiken. Nu is het middenveld bezet door enkel 6'en en 8'en en wordt een echte 10 erg gemist.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Quad

Quad

Doof

Dus zit er straks tussen aanval en verdediging een groot gat en verlies je elk overwicht op het middenveld.

nggyu nglyd

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Quad schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:13:
Dus zit er straks tussen aanval en verdediging een groot gat en verlies je elk overwicht op het middenveld.
Zo lang Taylor in de basis blijft wel, die lijdt op de meest gevaarlijke momenten dom balverlies waardoor je tegen een counter aanloopt terwijl je vol in de aanval bent. Die Taylor blijft wat mij betreft de bottleneck op het middenveld.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Eiting schijnt opnieuw een arbitragezaakv aan te willen spannen.. Als Twente nou eens normaal doet en gewoon fatsoenlijk betaalt richting Volendam , ipv voordat er een deal met Volendam is al met Eiting praten .

Eiting zelf zal ook met iets anders moeten komen dan 'ze spelen Europees voetbal'...

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Dat helpt natuurlijk wel, maar veel aanvallers die op verschillende posities kunnen spelen en hopelijk dat ook echt tijdens de wedstrijd afwisselen kan ook heel effectief zijn. Steijn wil dat graag, maar ik zag dat nog weinig terug in de afgelopen wedstrijden. Onder Ten Hag was dat ook succesvol, de voorste drie die vaak van positie wisselde. Zeker tegen kleine ploegen kan dat goed werken, die hebben geen probleem om de creatieve middenvelder te (dubbel) mandekken om hem uit de wedstrijd te houden.
Klopt maar dan nog moet je wel spelers hebben die wat kunnen creëren, alleen positie wisselen is niet genoeg. Eerder waren daar Neres, Ziyech, Anthony wisselend met slimme spelers als Donny is Tadic. Van dergelijke frivoliteit heb je nu weinig.
Dat is niet onmisbaar, maar wel fijn om als optie te hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:13:
Onze Feyenoorder gaat ons redden. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

Klopt maar dan nog moet je wel spelers hebben die wat kunnen creëren, alleen positie wisselen is niet genoeg. Eerder waren daar Neres, Ziyech, Anthony wisselend met slimme spelers als Donny is Tadic. Van dergelijke frivoliteit heb je nu weinig.
Dat is niet onmisbaar, maar wel fijn om als optie te hebben.
Sowieso is positie wisselen helemaal niet zo logisch voor deze spelers. Bergwijn weigert sowieso uit de linkervleugel te komen. Neem bijvoorbeeld tegen Ludogorets, aan het begin van de tweede helft gebeurde het twee keer dat Forbs even op links verscheen. En dat leidde meteen tot gevaar en een goal. Je kon ook meteen zien dat die jongen een pure linksbuiten is en daar overigens ook wel talentvol is. De rest van de wedstrijd weigerde miskoop supremo Bergwijn elke vorm van wisseling van flanken.

Maar los van Bergwijn, je hebt nu in weze een stuk of 4 spelers die in de spits kunnen spelen, met Akpom, die Mikautadze, Brobbey en Bergwijn, een half elftal aan linksbuitens, met Bergwijn, Godts, Forbs, Mikautadze en van Axel Dongen. Al deze spelers hebben een natuurlijke drang naar de linkerflank. Ook als ze centraal spelen driften ze naar links.

Op rechtsbuiten heb je dan Conceição(ervanuit gaande dat die niet alsnog naar Porto vertrekt), en eventueel Berghuis maar die is daar bij Ajax nooit overtuigend geweest.

Op 10 heb je dan Akpom(maar dat is dan meer een soort tweede spits), Berghuis(waarschijnlijk je beste optie) of Klaassen(en ja Taylor speelt daar wel eens maar dat kan zelfs bij Almere City niet op 10).

Ik zie geen balans en weinig echte creativiteit tussen deze lijst spelers. En dat is voor Ajax wel zorgelijk. Je zag het afgelopen week al tegen Ludogorets. Er zijn weinig spelers die even een mannetje uitspelen of makkelijk de ruimtes vinden en bespelen tussen de linies. Kan je wel leuk 10 spitsen en kopen, maar wie stelt die gasten dan in stelling? Helpt ook niet dat Steijn zo nodig Bergwijn aanvoerder moest maken, want die vent heeft letterlijk 1 move. Die zal echt nooit eens een keer op geniale wijze een back uitspelen. Dus die rechterflank en de 10 zijn ineens wel heel belangrijk om wat creativiteit in dit elftal te brengen. En juist daar wordt blijkbaar niets voor gedaan.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:04
Misschien komt er nog een sjeik die ons verlost van Bergwijn

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:06:
Misschien komt er nog een sjeik die ons verlost van Bergwijn
Er zou in juni al interesse zijn geweest en die heeft ie toen geweigerd.

• toolkist
  • Niet online
Feyenoord maak je borst maar nat komend weekend. Utrecht heeft al 2 weken verstoppertje gespeeld, als ze dan weer tegen een top 3 team spelen spelen ze vaak ineens de pannen van het dak..
En dan nu ook nog de trainer ontslagen, die gaan dit weekend als de brandweer...

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:47
toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:52:
Feyenoord maak je borst maar nat komend weekend. Utrecht heeft al 2 weken verstoppertje gespeeld, als ze dan weer tegen een top 3 team spelen spelen ze vaak ineens de pannen van het dak..
En dan nu ook nog de trainer ontslagen, die gaan dit weekend als de brandweer...
Bij dezen zet ik een overwinning Utrecht in de poule; ween je gebeente als het niet klopt! :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11

ST10©DE

Dus.............

En ze hebben de coach ontslagen.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:04

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:41:
Eiting schijnt opnieuw een arbitragezaakv aan te willen spannen.. Als Twente nou eens normaal doet en gewoon fatsoenlijk betaalt richting Volendam , ipv voordat er een deal met Volendam is al met Eiting praten .

Eiting zelf zal ook met iets anders moeten komen dan 'ze spelen Europees voetbal'...
Hoezo moet Twente normaal doen?

De 2 punten die Eitink aanhaalde schijnen niet eens behandeld te zijn in de vorige zaak.

1: Er staat een gelimiteerde afkoopsom in van €400.000
2: Volendam heeft ten onrechte het contract verlengt. Mag pas volgend seizoen mits ze het seizoen daarop Eredivisie spelen.

Let wel, dat claimt Eitink zelf.

Waarom zou Twente meer betalen als 1 waar is? Waarom moet Volendam niet normaal doen mits 2 waar is?

In de vorige zaak zijn beide punten niet ontkracht en enkel alleen gezegd dat hij verloren heeft.
Dit is gewoon weer dom schoppen tegen Twente en niet inhoudelijk naar de zaak kijken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:52:
Ach nee joh... Utrecht is los zand ...

Kon tot nu toe ook totaal geen chemie of idee zien bij Utrecht,het was zeer pover.
Kon nu niet zeggen dat Silberbauer ook maar een hand had in het spel. Wat dat betreft had je ook net zo goed Frank de Boer er neer kunnen zetten...

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

De 2 punten die Eitink aanhaalde schijnen niet eens behandeld te zijn in de vorige zaak.

2: Volendam heeft ten onrechte het contract verlengt. Mag pas volgend seizoen mits ze het seizoen daarop Eredivisie spelen.

Let wel, dat claimt Eitink zelf.

Waarom zou Twente meer betalen als 1 waar is? Waarom moet Volendam niet normaal doen mits 2 waar is?

In de vorige zaak zijn beide punten niet ontkracht en enkel alleen gezegd dat hij verloren heeft.
Dit is gewoon weer dom schoppen tegen Twente en niet inhoudelijk naar de zaak kijken.
Twente had dat 1e punt niet eens mogen weten... Dus 'toevallig' biedt Twente 400k en als het dan een arbritragezaak wordt verhogen ze het wel 100k, poehoe hee..
En al zouden ze het contract nog niet hebben mogen verlengen, dan nog is 400k niet reëel en voor een dubbeltje op de 1e rang proberen te zitten. Dat weet Twente zelf ook prima.
Daarbij was Twente volgens mij niet bepaald happy hoe de mogelijke transfer van Zerrouki in de winterstop ging, en nu maken ze zelf een speler gek.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:04

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:18:
[...]

Twente had dat 1e punt niet eens mogen weten... Dus 'toevallig' biedt Twente 400k en als het dan een arbritragezaak wordt verhogen ze het wel 100k, poehoe hee..
En al zouden ze het contract nog niet hebben mogen verlengen, dan nog is 400k niet reëel en voor een dubbeltje op de 1e rang proberen te zitten. Dat weet Twente zelf ook prima.
Daarbij was Twente volgens mij niet bepaald happy hoe de mogelijke transfer van Zerrouki in de winterstop ging, en nu maken ze zelf een speler gek.
Zerrouki had geen gelimiteerde transfersom.
En als 400k niet reëel is, had Volendam niet zo om moeten zijn om dat in het contract op te nemen.

Maar ga lekker door met Twente bashen. De haat zit nog heel diep zie ik

[ Voor 6% gewijzigd door Player1S op 29-08-2023 10:30 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Quad

Quad

Doof

Ongeacht de uitkomst wordt de komende speelronde een hete ronde met de wedstrijd tussen Volendam en Twente.

nggyu nglyd

• JanW
  • Laatst online: 23:14
Het is wel netjes om de naam van een mogelijk nieuwe speler van je club goed te schrijven ;)
Player1S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

De 2 punten die Eitink Eiting aanhaalde schijnen niet eens behandeld te zijn in de vorige zaak.

Let wel, dat claimt Eitink Eiting zelf.

Punt 1: Daarom is die eis door de arbitragecommissie ook afgewezen?
Punt 2: Heb je daar een bron voor? Ik zit te zoeken, maar iedere bron doet zijn best om zo min mogelijk informatie op te schrijven. NOS, ESPN, VI, allemaal zeggen ze dat ie de zaak heeft verloren en alleen ESPN zegt iets over de contractverlenging, maar niets over of die verlenging legitiem was of niet.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:45
Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:10:
[...]

Onze Feyenoorder gaat ons redden. O-)
Ik redt jullie helemaal niet, doe het lekker zelf :+

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:25:
[...]

Zerrouki had geen gelimiteerde transfersom.
Eiting ook niet.
LZ86 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Ik redt jullie helemaal niet, doe het lekker zelf :+
Redt? auw :D

[ Voor 33% gewijzigd door toolkist op 29-08-2023 11:25 ]

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:18:
Twente had dat 1e punt niet eens mogen weten...
Hoe bedoel je dat dan? Zou de inhoud van een contract geheim zijn? Een speler en zaakwaarnemer weten toch wat de hoogte van een gelimiteerde afkoopsom is wanneer die er is, waarom zou een geïnteresseerde club dat dan niet mogen weten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Hier staat alle relevante info in:

https://www.knvb.nl/downl...20kosten%20rechtsbijstand.

O.a.:
2. Werknemer doet Werkgever hierbij het onherroepelijk aanbod om deze
arbeidsovereenkomst eenzijdig te verlenen met één (1) jaar van 1 juli
2024 tot en met 30juni 2025. Werkgever dient voornoemd aanbod
uiterlijk 31 maart 2024 schriftelijk te hebben aanvaard, bij gebreke
waarvan het aanbod vervalt. Ingeval Werkgever het aanbod heeft
aanvaard zal het basissalaris per maand voor de periode waarop het
aanbod betrekking heefi, worden aangepast zoals omschreven in artikel
4. 2 van deze overeenkomst. Deze optie kan alleen door werkgever
worden gelicht onder de twee voorwaarden dat:
1) FC Volendam in het seizoen 2024/2025 zal uitkomen in de
Eredivisie. Indien na 31 maart 2024 blijkt dat Volendam in het
seizoen 2024/2025 niet zal uitkomen in de Eredivisie, vervalt alsnog
de lichting van deze optie.
2) Ten minste twee derden (2/3e) van de in beleving van Werknemer
essentiële medewerkers Wim Jonk (hoofdtrainer), Ruben Jongkind
(directielid) en Jasper Van Leeuwen (directielid) bij aanvang van het
seizoen 2024/2025 nog altijd werkzaam zijn voor FC Volendam.
Indien na 31 maar 2024 blijkt dat genoemde medewerkers niet meer
bij FC Volendam werkzaam zijn, danwel zullen zijn gedurende het
seizoen 2024/2025 vervalt alsnog de lichting van deze optie.
Als je dit leest geldt de verlenging voor nu dus nog gewoon, en kan die pas vervallen als punt 1 of 2 niet meer van toepassing is na 31 maart 2024..
(B) Vanuit deze wetenschap heeft Werkgever aan Werknemer in het
spelerscontract een zogenoemd doorverkoop percentage toegekend.
Tegen deze achtergrond spreken Partijen uit dat in eerste instantie beiden
belang hebben bij een transfer met een optimale afkoopsom, te betalen
door een Derde club binnen of buiten Nederland. Daarom hanteren belde
Partijen het basisprincipe dat alles in een ieders macht zal worden
aangewend om gezamenlijk tot een maximale transfersom te komen,
vanuit de mogelijkheden en binnen de begrenzingen van de voetbalmarkt
(vraag en aanbod);
(C) Daarbij erkent Werkgever echter wel ten gevolge van uitgangspunt (A),
dat Werknemer niet onnodig gehinderd mag worden door Werkgever bij
een eventuele transfer naar een Derde club, namelijk doordat Werkgever
een vraagprijs (transfersom) hanteert die vanuit de praktijk van de
voetbalmarkt (vraag en aanbod) te hoog en daardoor niet realiseerbaar
K N ‘1’ B N L
positie van Werkgever in de ‘markt’, te betrachten jegens de Derde club
en dus ookjegens Werknemer;
(D) In het geval dat vanuit de praktijk van de voetbalmarkt (vraag en aanbod)
uitgangspunt C relevant wordt en ter voorkoming van miscommunicatie
alsmede onnodige hindernissen en vertragingen bij een volgende transfer
onderschrijft Werkgever dat zij bij de totstandkoming van een minimale
afkoopsom als ondergrens uit zal gaan van het terugverdienen van alle
door
(E) Werkgever en voor Werknemer gemaakte kosten, gedefinieerd als tot aan
het moment van de transfer genoten salaris (vermeerderd met
werkgeverslasten) plus de gemaakte kosten voor de intermediair en
berekend op basis en naar rato van de transfersom die over zou bIj/ven voor
Werkgever na verrekening van het zogenoemde doorverkoop percentage
toegekend aan Werknemer. Daarbij onderschrijft Werkgever dus als
ondergrens genoegen te zullen nemen met dit “terugverdien scenario’
Ter verduidelijking is hieronder een rekenvoorbeeld uitgewerkt:
Indien Werknemer per 1 augustus 2023 de kans krijgt een transfer te realiseren naar
een Derde club, heeft hij een elftal (1 1) bruto maandsalarissen genoten van € 15. 659
= € 1 72. 249 aan bruto salaris cumulatief Vermeerderd met het door Partijen
onderschreven uitgangspunt van circa tien (10%) procent vakantiegeld plus
werkgeverslasten is dat: € 1 72.249 x 1, 10 € 189.474.
Daarbij opgeteld zijn er kosten gemaakt voor de intermediair ad € 60. 000 per
seizoen. Daarmee is per 1 augustus 2023 door Werkgever in voor € 189.474 +
€ 60. 000 = € 249.474 aan totale kosten gemaakt op basis van de
arbeidsovereenkomst met Werknemer. ___ KNVB.NL _______ 8 KNVB 1589 — Eiting / FC Volendam
Werkgever zou in het geval van een transfer naar een Derde club, vijf-en-zestig
(65%) procent overhouden van de totale transfersom, ten gevolge van de
toekenning van vijf-en-dertig (35%) procent doorverkoop percentage aan
Werknemer indien de transfersom maximaal € 2. 000. 000 bedraagt Indiende
transfersom meer dan 2. 000. 000 bedraagt betreft dit vijftig (50%) procent over
het resterende deel boven de € 2. 000 000.
Uitgaande van het transfermoment van 1 augustus 2023 zou dit betekenen dat
Werkgever vanuit het ‘erugverdien scenario” genoegen zou nemen met een
ondergrens voor de transfersom van honderd/v//f-en-zestigste deel (100/65°) van de
totale kosten, oftewel meteen minimale transfersom (€249.474 X 100/65) =
€383.806
De berekening van iedere afwijkende minimale transfersom, op basis van een
afwijkende transfer datum en afwijkende totale gemaakte kosten, zal conform
dezeifde methodiek berekend worden.
(F) Tegelijkertijd onderschrijft Werknemer vanuit de geest van de samenwerking
zoals beschreven bij uitgangspunt (A) en vanuit hetprincipe van
wederkerigheid, ten aanzien van onderhavige afspraken totale discretie te
tonen en deze afspraken dus ook niet te delen met Derden. Dit teneinde
Werkgever niet bij voorbaat al uit te schakelen in de normale onderhandelingen
zoals deze plaatsvinden op de voetbalmarkl, dat wil zeggen op basis van vraag
en aanboo, vanuit het gezonde streven naar een correcte afkoopsom conform
uitgangspunt (B).
En hier de tekst mbt de "afkoopsom"

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

Hoe bedoel je dat dan? Zou de inhoud van een contract geheim zijn? Een speler en zaakwaarnemer weten toch wat de hoogte van een gelimiteerde afkoopsom is wanneer die er is, waarom zou een geïnteresseerde club dat dan niet mogen weten?
Er *is* geen gelimiteerde afkoopsom en lees punt F uit m'n vorige post ff :)

[edit] en lees o.a. ook punt 25 en 26 ff (bijna onderaan het document), daarin staat zo'n beetje dat van de kant van Eiting geen/te weinig inspanning is gedaan mbt de maximale transfersom en dat Volendam het bod daarom niet hoeft te accepteren.

[ Voor 22% gewijzigd door toolkist op 29-08-2023 11:53 ]

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Er *is* geen gelimiteerde afkoopsom en lees punt F uit m'n vorige post ff :)

[edit] en lees o.a. ook punt 25 en 26 ff (bijna onderaan het document), daarin staat zo'n beetje dat van de kant van Eiting geen/te weinig inspanning is gedaan mbt de maximale transfersom en dat Volendam het bod daarom niet hoeft te accepteren.
Wat een amateuristisch prutscontract zeg. Vol met fouten en vaagheden. :F

Er is dus geen gelimiteerde afkoopsom, of althans niets wat zo genoemd wordt. Er is wel een minimale som waar Volendam genoegen mee zou nemen, namelijk één die de kosten dekt. Maar Volendam wil dat die som eigenlijk niet bestaat en dat men toch onderhandelt om het beste resultaat eruit te krijgen, waarbij de speler dus zoveel mogelijk moet meespelen dat het nog nét geen blokkeren van de transfer wordt.

Dit voelt een beetje alsof je op marktplaats een advertentie hebt met 'bieden vanaf' een minimale prijs maar niet wilt dat mensen op die minimale prijs acteren. Waarom de fuk zet je het er dan bij? Wat een hobbyclub zeg.
En waarom zet je überhaupt je handtekening onder zo'n gedrocht?

Maar goed, zoals ik het nu lees wordt Eiting dus verweten dat hij wist dat Twente niet meer dan 500K wilde betalen en dat hij dat niet gemeld heeft aan Volendam of daar bezwaar tegen heeft aangetekend. Dat aspect maakt dat hij niet genoeg inspanning heeft geleverd. Persoonlijk vind ik het vreemd dat op basis daarvan je inzet beoordeeld wordt.
Mijn vermoeden is dan ook dat men ernstig denkt aan het lekken van de informatie, maar dat nu gewoon niet hard kan maken. En daarom maar op deze wijze alsnog forceert dat Eiting geen gelijk krijgt omdat het zaakje gewoon stinkt.

Wat een bizarre zaak op deze manier zeg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
@toolkist Het valt mij op dat je bepaling (A) uit het vonnis weglaat. Voor de volledigheid.
(A) Partijen, in casu de Werkgever (FC Volendam) en de Werknemer (Carel Eiting), bevestigen dat de geest van de samenwerking luidt dat Werknemer slechts tijdelijk zal uitkomen voor Werkgever met een duidelijke voorkeur voor de duur van één seizoen (202212023). Daarbij zal Werknemer zich maximaal inspannen om goede prestaties en ontwikkeling te realiseren bij FC Volendam, en erkent Werkgever vooraf te zijn ingelicht en te begrijpen dat Werknemer FC Volendam beschouwt en ook kan gebruiken als zogenoemde “springplank” naar een derde en grotere club, bij voorkeur door een transfer die plaatsvindt direct na het seizoen 202212023;
In de overeenkomst is dus de eenzijdige verlenging voor nog één seizoen opgenomen, om vervolgens in een addendum op te nemen dat beide partijen bevestigen dat de geest van de samenwerking slechts voor één seizoen. Wat een rare overeenkomst.

• T-MOB
  • Laatst online: 23:23
Da's een Rotterdamse natte t.

Maar over Eiting. Daar doet Twente toch niet zoveel verkeerd? Het is vooral Eiting zelf die zijn contract niet goed begrepen heeft. Twente wacht al de hele zomer af tot Volendam en Eiting er uit zijn.

Ik zie trouwens ook liever dat Twente ergens vleugelspelers ophaalt. Middenvelders hebben ze zoveel dat ze tegen Fenerbace begonnen met middenvelders op linksbuiten en linksback.

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:22:
@toolkist Het valt mij op dat je bepaling (A) uit het vonnis weglaat. Voor de volledigheid.

[...]

In de overeenkomst is dus de eenzijdige verlenging voor nog één seizoen opgenomen, om vervolgens in een addendum op te nemen dat beide partijen bevestigen dat de geest van de samenwerking slechts voor één seizoen. Wat een rare overeenkomst.
Dat stuk ging niet over de verlenging die als niet geldig genoemd werd, vandaar. En stond wel in de link met het volledige document natuurlijk :)

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:27:
[...]

Da's een Rotterdamse natte t.

Maar over Eiting. Daar doet Twente toch niet zoveel verkeerd? Het is vooral Eiting zelf die zijn contract niet goed begrepen heeft. Twente wacht al de hele zomer af tot Volendam en Eiting er uit zijn.

Ik zie trouwens ook liever dat Twente ergens vleugelspelers ophaalt. Middenvelders hebben ze zoveel dat ze tegen Fenerbace begonnen met middenvelders op linksbuiten en linksback.
Al met al maken ze Eiting wel lekker met een flink hoger salaris, nog voordat er onderhandelingen over een transfersom hebben plaatsgevonden. En om na een 'absurdistisch laag bod ' als antwoord te hebben gehad op 350k dan met 500k aan te komen, onder het motto 'je hebt em zelf transfervrij gehaald'..
Tja, wil je dan wel echt graag?

Tuurlijk vraagt Volendam nu een totaal niet reëel bedrag met die 2.5m.
Maar biedt Twente iets van 800-900k, zelfde bedrag als Regeer dus, en laat Eiting zijn deel vallen dan is ie volgens mij vandaag nog speler van Twente.

• Quad

Quad

Doof

Lekker, je salaris staat ook op straat zo, 15k/maand zo te lezen.

nggyu nglyd

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:26
Quad schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:46:
Lekker, je salaris staat ook op straat zo, 15k/maand zo te lezen.
Voor 15k per maand mag ook heel de wereld weten wat ik verdien hoor :+

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:59
Geruchten gaan de rondte dat El Ghazi vandaag medisch gekeurd word door Twente. Zou een geweldige aankoop zijn. Maargoed, kijkend naar wat er nog maar is gehaald heb ik er een hard hoofd in. Zijn vaker lekker gemaakt met een dood vogeltje. Fingers crossed!

Twente komt eraan!

• Quad

Quad

Doof

Terranova schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:54:
[...]

Voor 15k per maand mag ook heel de wereld weten wat ik verdien hoor :+
Stom genoeg dacht ik dat dit soort voetballers juist meer verdienden.

nggyu nglyd

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:04
Quad schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Het is fc Volendam

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 17:14
Als ik de transfer van Eiting goed begreep, waren hij en Volendam een samenwerking aangegaan 'om elkaar te helpen'. Hij kwam bij Volendam voetballen om zich in de kijker te spelen en als dat niet zou lukken zou Volendam meewerken met een gelimiteerde transfersom van 400k, als dat wel lukte kon Volendam een leuk centje in zijn zak steken.

Nu is dat wel gelukt en is Twente geïnteresseerd. Maar het probleem is dat Twente 'opeens' weet heeft van die 400k, en precies dat bedrag op tafel legt.

Volendam voelt zich genaaid en vermoedt dat kamp Eiting gelekt heeft naar Twente en wil een normaal bedrag voor de speler en zet zijn hakken in het zand met een arbitragezaak tot gevolg.

Hattrick: Thorgal Eagles

• mavaros
  • Laatst online: 19:48
JoteW schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:56:
Geruchten gaan de rondte dat El Ghazi vandaag medisch gekeurd word door Twente. Zou een geweldige aankoop zijn. Maargoed, kijkend naar wat er nog maar is gehaald heb ik er een hard hoofd in. Zijn vaker lekker gemaakt met een dood vogeltje. Fingers crossed!
Dan adopteer je een probleemkind. Hij is niet voor Jan *8* door Ajax uit de club geschopt.

Ik doe niet aan gekruisde vingers, maar als voetballiefhebber hoop ik dat hij bij Twente een beetje tot rust komt. En dat hij daardoor heel misschien wel een keertje laat zien, waarom hij ooit bij Ajax mocht spelen.

Dit zeg ik dus met mijn ajaxbril op.

Hup FCE!

• JoteW
mavaros schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Dan adopteer je een probleemkind. Hij is niet voor Jan *8* door Ajax uit de club geschopt.

Ik doe niet aan gekruisde vingers, maar als voetballiefhebber hoop ik dat hij bij Twente een beetje tot rust komt. En dat hij daardoor heel misschien wel een keertje laat zien, waarom hij ooit bij Ajax mocht spelen.

Dit zeg ik dus met mijn ajaxbril op.

Hup FCE!
Schijnt dat Oosting vaker goed met "probleem gevallen" heeft gewerkt.

Twente komt eraan!

• mavaros
  • Laatst online: 19:48
JoteW schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Schijnt dat Oosting vaker goed met "probleem gevallen" heeft gewerkt.
Dan wens ik hem heel veel succes en Gods hulp toe.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
Volgens mij bij PSV vooral met invalbeurten moeten doen, maar zelfs dan best nog aardige cijfers gehaald. Voor Twente een mooie aanvulling lijkt mij?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Eiting ook niet.

[...]

Redt? auw :D
Echte Rotterdammers doen niet aan grammatica :*)

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Doen ze ook, in het document staat o.a. dat hij een lager salaris bij Volendam geaccepteerd heeft ivm die wens om na een jaar weer te kunnen/mogen vertrekken.

• T-MOB
  • Laatst online: 23:23
toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:34:
[...]
Al met al maken ze Eiting wel lekker met een flink hoger salaris, nog voordat er onderhandelingen over een transfersom hebben plaatsgevonden. En om na een 'absurdistisch laag bod ' als antwoord te hebben gehad op 350k dan met 500k aan te komen, onder het motto 'je hebt em zelf transfervrij gehaald'..
Tja, wil je dan wel echt graag?
We weten niet wat Twente en Eiting onderling besproken hebben. Voor het zelfde geld was het Eiting die Twente lekker gemaakt heeft met lage ""gelimiteerde transfersom"". Dat je bij Twente meer verdient dan bij Volendam weet iedereen en zijn moeder.
Tuurlijk vraagt Volendam nu een totaal niet reëel bedrag met die 2.5m.
Maar biedt Twente iets van 800-900k, zelfde bedrag als Regeer dus, en laat Eiting zijn deel vallen dan is ie volgens mij vandaag nog speler van Twente.
Van 350k naar 500k is bijna de helft erbij. Met de miljoenen-gekkigheid op de transfermarkt tegenwoordig lijkt het allemaal niets, maar het is toch serieus geld. En als er dan toch onderhandeld moet worden, ga dan maar onderhandelen toch. Je kunt nog de hele week een miljoen aftikken om er vanaf te zijn.

Regeren is vooruitschuiven

• LZ86
Beetje laat nu ze op de broek hebben gehad van Fenerbahce. Had liever gezien dat Twente ook Europees zou acteren.

• bazzemans
toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Dat stuk ging niet over de verlenging die als niet geldig genoemd werd, vandaar. En stond wel in de link met het volledige document natuurlijk :)
Klopt, hoewel (A) uit het addendum daar wel betrekking op heeft. De "geest van de overeenkomst" was dat beide partijen uitgingen van een samenwerking van één seizoen. Voor de volledigheid dus beter om het toe te voegen, zeker omdat menigeen niet de moeite zal nemen om door te klikken naar het volledige document als daaruit wordt geciteerd ;).

Wat ik uit die bepaling haal is in ieder geval dat beide partijen wel overeen kwamen dat de intentie in principe maar een eenjarige samenwerking zou zijn, maar dat beide partijen ook inspannen voor een goede transfersom (binnen de grenzen van de voetbalmarkt; dat lees ik als marktconform) met daarbij dat Volendam als ondergrens genoegen zou moeten nemen met het terugverdien scenario (de kosten terugverdiend door Volendam). Dit om te voorkomen dat er geen onnodige hindernissen en vertragingen opdoen bij een toekomstige transfer. Dat laatste is strikt genomen geen afkoopclausule.

In ieder geval duidelijk is dat Eiting en diens entourage niet in gesprek hadden mogen gaan met FC Twente, laat staan laten blijken welke afspraken er in de overeenkomst staan (hoewel niet bewezen dat dit het geval is). Daar zit hij gewoon fout, vooral omdat hij daarmee een goede onderhanding over de transfersom niet bevorderde. Mij bekruipt wel het gevoel (let wel, daar is niks feitelijks aan) dat in reactie daarop Volendam de hakken in het zand zet. Dat kan ik gezien de omstandigheden wel begrijpen dit gaat echter ook tegen de geest van de overeenkomst in (intentie om maar een jaar aan elkaar verbonden te zijn en als springplank te dienen).

Mooi zooitje hebben ze er dus van gemaakt.

FC Twente is als derde partij betrokken in dit conflict. Die hebben, door de info verstrekt door het kamp Eiting, een buitenkansje gezien. Kan je ze dat verwijten? Daar sta ik dubbel in. Als ze de info van Eiting niet hadden ontvangen, waren ze dan ook geïnteresseerd en wat hadden ze dan als marktconforme transfersom gezien? Kortom: eigenlijk zou je idealiter willen dat Twente en Volendam met elkaar onderhandelen alsof er geen sprake is van de bepaling over het terugverdienscenario. Gezien de geest al uit de fles is, is dat echter niet meer mogelijk (en daar is vooral kamp Eiting debet aan).

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 29-08-2023 14:15 ]

• Gonadan

Gonadan

@bazzemans ze mochten prima met Twente om tafel gaan, alleen mag het de normale gang van onderhandelen niet in de weg staan. Of toen gesproken is over gelimiteerde sommen in het contract is niet bekend, maar Twente kwam wel met een maximum van 500K en daarvan had Eiting al direct kunnen weten dat Volendam dat nogal karig zou vinden. Het wordt hem dus verweten dat hij daar al mee akkoord ging en Volendam er niet over ingelicht heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
@Gonadan Klopt. Ik heb de rest van het vonnis gelezen (meer dan alleen de geplaatste passages) en dat nuanceert enigszins het mogen spreken met FC Twente. Uit het vonnis blijkt dat het conform de gemaakte afspraken logisch is dat Eiting en entourage in gesprek gingen met andere clubs. Er blijkt echter uit het handelen van Eiting echter niet voldoende inzet om er ook een goede transfersom uit te halen (wat ook in het voordeel van Eiting). Ergens heeft Twente de indruk dat Eiting voor een lage transfersom op te pikken is. Zonder dat het is aangetoond en opgenomen in dit vonnis, is overduidelijk dat dit Eiting en zijn entourage is. Mijn slotconclusie (voor het lezen van het volledige vonnis) is min-of-meer gelijk aan het vonnis: Twente en Volendam zouden met elkaar moeten onderhandelen over een marktconforme transfersom. Gezien de informatie uit de overeenkomst die nu echter op tafel ligt, is dat onmogelijk gemaakt.

• toolkist
  • Niet online
'Ajax wil nog rechtsbuiten als vervanger van Mohammed Kudus aantrekken'
Volgens de telegraaf, 15m budget... Geef max de helft daarvan uit aan Bardghji van Kopenhagen en je kunt jarenlang vooruit.
De FM2023 spelers onder ons kennen hem wel, hij schijnt "in het echt" ook een groot talent te zijn en is dit seizoen iig veelbelovend begonnen met 3 doelpunten in 6 wedstrijden.

• Gonadan

Gonadan

@bazzemans De arbitragecommissie denkt hier heel simpel: we hebben geen zin om hier verder in te graven en uitspraak over te doen, de intentie was duidelijk en iedereen weet wat er verwacht wordt. Laat ze onderling maar lekker uitzoeken welk bedrag beide partijen dan wel mee kunnen leven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
@Gonadan Lijkt mij ook volledig terecht vanuit de arbitragecommissie bezien. Gelijktijdig weet je ook dat beide partijen nu ver uit elkaar liggen, mede door de informatie die (in ieder geval na de arbitragezaak zeker) bekend is. Twente heeft nu helemaal geen incentive meer om een hogere transfersom te betalen. Logisch gevolg is dus een nieuwe arbitragezaak, omdat Eiting nog altijd na één jaar weg wil bij Volendam. En dat is precies de intentie waarmee beide partijen de overeenkomst zijn aangegaan, met als zekerheidje voor Volendam dat ze minimaal uit de kosten zouden komen. Ik zit dit in de komende arbitragezaak wel richting Eiting (en Twente) vallen.

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:40:
@Gonadan Lijkt mij ook volledig terecht vanuit de arbitragecommissie bezien. Gelijktijdig weet je ook dat beide partijen nu ver uit elkaar liggen, mede door de informatie die (in ieder geval na de arbitragezaak zeker) bekend is. Twente heeft nu helemaal geen incentive meer om een hogere transfersom te betalen. Logisch gevolg is dus een nieuwe arbitragezaak, omdat Eiting nog altijd na één jaar weg wil bij Volendam. En dat is precies de intentie waarmee beide partijen de overeenkomst zijn aangegaan, met als zekerheidje voor Volendam dat ze minimaal uit de kosten zouden komen. Ik zit dit in de komende arbitragezaak wel richting Eiting (en Twente) vallen.
Gezien de uitspraak in de 1e zaak zo duidelijk was dat de Eitings verkeerd gehandeld hebben, kan ik me niet voorstellen dat ze nu ineens wel hun zin gaan krijgen.
Of Twente zou nu ineens 1.5m ofzo geboden moeten hebben en dat Volendam het nog steeds weigert.

• JoteW
Feit is dat Volendam überhaupt niet bereid is te onderhandelen, hetgeen ze wel is opgedragen, om er samen uit te komen.

Twente komt eraan!

• bazzemans
@toolkist ik vermoed dat de eis die Eiting zal stellen heel anders is. Onderdeel daarvan zal de verstoorde werkrelatie tussen hem en Volendam zijn. Door dit i.c.m. de intentie van de overeenkomst voor één seizoen (m.n. bekrachtigd in het addendum) en de bepaling dat vastgesteld is dat Volendam minimaal akkoord zou moeten gaan met het scenario kosteloos gesteld worden, zie ik de schaal wel de kant van Eiting uitslaan.

Edit: en wat @JoteW aangeeft geldt natuurlijk ook. Volendam zet nu ook de hakken in het zand en dat gaat evengoed tegen de overeenkomst in.

Alles veroorzaakt door een matig opgestelde overeenkomst als je het mij vraagt. Dat is beide partijen aan te rekenen.

[ Voor 23% gewijzigd door bazzemans op 29-08-2023 15:58 ]

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:19
PSV wederom met een aankoop.
Ik snap het niet zo. Vorig jaar moesten ze perse spelers verkopen vanwege hun financiële situatie en nu kopen ze als een malle.
Toch sneu voor een club icoon als van Nistelrooij. Tijdens zijn trainerschap werden de sterkhouders verkocht en nu lijkt het erop of de zilvervloot binnen gekomen is.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:01
Russel88 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:03:
PSV wederom met een aankoop.
Ik snap het niet zo. Vorig jaar moesten ze perse spelers verkopen vanwege hun financiële situatie en nu kopen ze als een malle.
Toch sneu voor een club icoon als van Nistelrooij. Tijdens zijn trainerschap werden de sterkhouders verkocht en nu lijkt het erop of de zilvervloot binnen gekomen is.
Ik snap het ook niet. Hebben ze nu de lucht boven het stadion verkocht aan de gemeente?

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Wil je uitleg hoe dat boekhoudkundig werkt? Of gewoon even roeptoeteren over PSV? Geen zin om een heel verhaal te typen om wat kinderachtige supporters van andere clubs te vermaken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Ik snap het ook niet. Hebben ze nu de lucht boven het stadion verkocht aan de gemeente?
Dat soort opmerkingen voegen niet veel toe. We mogen echt wel eens wat minder op PSV bashen.

Arno Vermeulen zei het laatst al, PSV lijkt te gokken op de CL en op de verkoop van Sangaré. Maar het blijft financieel krap, of het een verstandige keuze is dat moet achteraf blijken.

Tweakers Discord

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

tweakduke schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Dat soort opmerkingen voegen niet veel toe. We mogen echt wel eens wat minder op PSV bashen.

Arno Vermeulen zei het laatst al, PSV lijkt te gokken op de CL en op de verkoop van Sangaré. Maar het blijft financieel krap, of het een verstandige keuze is dat moet achteraf blijken.
Arno Vermeulen snapt er echt niks van, die zit in dat verhaal van vi.nl een lul-verhaal op een bier viltje uit te werken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BTU_Natas schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Arno Vermeulen snap er echt niks van, die zit in dat verhaal van vi.nl een lul-verhaal op een bier viltje uit te werken.
Goed dan reageer ik wel even niet meer.

Tweakers Discord

• D-e-n
  • Laatst online: 23:12
[...]

Het is ook niet dat je nog veel winst gaat maken op deze transfer. Het lijkt op dezelfde gok als Feyenoord destijds, met Bosz als TD toevallig. Ik krijg er in elk geval een nare smaak van in de mond. Het is niet dat de begroting van PSV zoveel hoger is dan die van Feyenoord.

En als ze niemand verkopen voorin dan kopen ze Lozano dus eigenlijk voor de bank?

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 29-08-2023 16:25 ]

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 18:08
[...]

Terugverwijzen naar oude financiële creatieve constructies van psv is inderdaad wat flauw, maar hun transferzomer baart nu eenmaal opzien. Als Ajacied ben ik best jaloers op de 'logische' aankopen die men in Eindhoven doet. Lozano past, op papier, perfect in het rijtje Tadic-Blind. Als Lozano bij psv een soortgelijke impact kan hebben, dan wordt het ondernemersrisico van deze zomer (durven te investeren voordat verkopen rond zijn/voordat de CL binnen is) dubbel en dwars uitbetaald. Het enige wat nu nog ontbreekt, is dat op de slotdag van de transfermarkt Sanches wordt binnengehengeld. Dan is psv wel helemaal af, zou je zeggen.

Wel grappig (of eigenlijk verdrietig vanuit deze kant bezien) dat psv heel veel doet van wat je eigenlijk van Ajax had verwacht, namelijk Bosz aanstellen en fiks investeren in spelers die op het oog direct een versterking zijn voor de selectie. Ajax investeert weliswaar ook, maar dan in spelers van wie we het nog maar moeten zien. Ik ben niet zo negatief als onze vrienden van de Telegraaf (Driessen was gisteren weer op dreef in Vandaag Inside) of Rondo (laat me niet uit over spelers die ik nog nooit heb gezien), maar ik ga sinds deze transferzomer wel steeds vaker naar de wc :+

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 18:08
D-e-n schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Het lijkt op dezelfde gok als Feyenoord destijds, met Bosz als TD toevallig. Ik krijg er in elk geval een nare smaak van in de mond. Het is niet dat de begroting van PSV zoveel hoger is dan die van Feyenoord.

En als ze niemand verkopen voorin dan kopen ze Lozano dus eigenlijk voor de bank?
Feyenoord haalde vooral veel 30-plussers toch? Psv doet dat helemaal niet. Vergelijking met periode-Van Geel zou ik snappen ('bord op schoot'-scouting), maar ook dan geldt dat psv het anders doet: geen spelers die zich alleen in de (subtop van) de Eredivisie hebben bewezen, maar gerenommeerde spelers uit het buitenland met een achtergrond in Nederland. Op papier echt ijzersterk wat ze daar aan het doen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mefjoew op 29-08-2023 16:29 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De transferbalans was bij PSV vorig seizoen 83,75 miljoen in de plus volgens transfermarkt. Nu 21,5 miljoen in de min. Dat is toch helemaal niet zo absurd?

En dan moeten Sangare en Bakayoko nog verkocht worden. Met een beetje geluk heb je einde deze week 40 miljoen CL-geld, 25 miljoen Bakayoko en 37,5 miljoen Sangare. Oftewel 102,5 miljoen erbij. Dan kan er prima nog wat geld vanaf voor Lozano en een goede CV en CVM. ;)

Lozano is gewoon een klassiek buitenkansje, volgens mij heeft PSV daar altijd wel een potje voor waar spelers zoals Gotze, Xavi, en Guardado uit worden betaald.

• toolkist
  • Niet online
mefjoew schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Terugverwijzen naar oude financiële creatieve constructies van psv is inderdaad wat flauw, maar hun transferzomer baart nu eenmaal opzien. Als Ajacied ben ik best jaloers op de 'logische' aankopen die men in Eindhoven doet. Lozano past, op papier, perfect in het rijtje Tadic-Blind.
Lozano kun je natuurlijk totaaaaaal niet vergelijken met Tadic of Blind, Lozano heeft nog nooit van z'n leven ook maar enig teken van leidinggevende kwaliteiten laten zien.

• toolkist
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:29:
De transferbalans was bij PSV vorig seizoen 83,75 miljoen in de plus volgens transfermarkt. Nu 21,5 miljoen in de min. Dat is toch helemaal niet zo absurd?

En dan moeten Sangare en Bakayoko nog verkocht worden. Met een beetje geluk heb je einde deze week 40 miljoen CL-geld, 25 miljoen Bakayoko en 37,5 miljoen Sangare. Oftewel 102,5 miljoen erbij. Dan kan er prima nog wat geld vanaf voor Lozano en een goede CV en CVM. ;)

Lozano is gewoon een klassiek buitenkansje, volgens mij heeft PSV daar altijd wel een potje voor waar spelers zoals Gotze, Xavi, en Guardado uit worden betaald.
vorige zomer moest Gakpo verkocht worden en ging die veel te goedkoop weg, dan geloof ik niet dat PSV nog ergens potjes heeft staan van 15-20m. Hoogstens dat een van de Brainport vrienden de transfer financiert. Verder eerst nog maar eens zien of Sangare nu wel vertrekt, dat zou ie al twee windows doen. en persoonlijk zou ik never nooit Bakayoko verkopen en dan Lozano halen. Zonde van het geld en voor hetzelfde geld had je er Bergwijn 2 mee naar NL.
edit: en geblesseerd geweest aan zn knie de afgelopen maanden, en nog maar een jaar contact. Nog meer redenen om geen 15m + 3m per jaar naar te leggen

[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 29-08-2023 17:13 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:09:
[...]

vorige zomer moest Gakpo verkocht worden en ging die veel te goedkoop weg, dan geloof ik niet dat PSV nog ergens potjes heeft staan van 15-20m. Hoogstens dat een van de Brainport vrienden de transfer financiert. Verder eerst nog maar eens zien of Sangare nu wel vertrekt, dat zou ie al twee windows doen. en persoonlijk zou ik never nooit Bakayoko verkopen en dan Lozano halen. Zonde van het geld en voor hetzelfde geld had je er Bergwijn 2 mee naar NL.
Je vergeet de 35 onverwachte miljoenen van Madueke, en de 10 miljoen TV-geld van de Eredivisie voor het gemak even?

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

tweakduke schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:18:
[...]

Goed dan reageer ik wel even niet meer.
Dat hoeft niet, ik zal enige uitleg geven over hoe dit spelletje in de boekhouding werkt. Ik gebruik even de situatie PSV, want dat is mijn club, en in hun situatie heb ik mezelf verdiept :+

Inleidend verhaaltje,
PSV heeft een financieel rampzalig seizoen in 2020-2021 gedraaid! Redenen:

1: Door Corona maatregelen zijn er veel minder inkomsten (recettes, sponsors enz)
2: Niet behalen van sportieve doelstellingen.
3: Bepaalde spelers zijn niet verkocht.

Reden 1&2 hebben er voor gezorgd dat er een operationeel verlies was van 30miljoen euro. zie (https://www.psv.nl/psv/club/organisatie/psv-jaarverslag.htm)

Dat bedrag ging linea recta van het eigen vermogen af. Dit maakte de Raad van Commissarissen nogal zenuwachtig, omdat er nog maar 10miljoen over was aan eigen vermogen. Echter deelname aan de Champions League zou voor de nodige inkomsten en waarde vermeerderingen van spelers kunnen zorgen. Maar dat lukte 2x op rij niet. Dus er werd ingegrepen. Gakpo die voor bijna 0 euro in de boekhouding stond moest verkocht worden, echter was alleen Leeds United berijdt hem te kopen. Echter vond het management van PSV dat het geboden bedrag te laag was, 6 maanden later kwam er wel een club die bereidt was het juiste bedrag op tafel te leggen, en heel belangrijk! Het grootste gedeelte in 1x. Et voila, eigen vermogen is weer op peil. En toen was Chelsea nog zo lief om voor ~35miljoen Madueke te kopen. (Reden 3) Daarnaast vertrokken er nog wat andere spelers. voornamelijk Baumgartel en Bruma. die laatste 2 zijn voor flinke bedragen gekocht, wat tot hoge afschrijven heeft geleid. Nu ze weg zijn, zijn die afschrijving dus ook weg.

Tel de onverwachte inkomsten van Madueke en het wegvallen van hoge afschrijvingen van bepaalde spelers bij elkaar op, en er is ineens ruimte om flink te shoppen.

Daarnaast als je speler x koopt voor 10miljoen en hem een 5 jarig contract geeft, schrijf je per jaar 2 miljoen af. Verkoop je die speler na 3 jaar voor 5miljoen maak je boekhoudkundig 1 miljoen winst. Dit rekenvoorbeeld is met een aantal spelers bij PSV gebeurt (Bijv. Doan, Gotze)

Conclusie; de perfecte shit storm van Corona en verkeerde aankopen (o.a. Bruma&Baumgartel) hebben PSV in het nauwgedreven.

En de verkoop van Gakpo heeft die situatie in 1x opgelost.

De reden dat die VI reporter uit zijn nek praat; omdat hij grote delen van het verhaal niet meeneemt, vooral de verkoop van Bruma en Baumgartel zijn heel belangrijk in het verhaal over tekorten in de begroting. Daarnaast gaat hij wel heel kort door de bocht met de nodige miljoenen wat vooral voor zijn verhaal heel gunstige uitkomt.

• On_E
  • Laatst online: 18:30

On_E

Housemusic

Harribo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:10:
[...]

Ach nee joh... Utrecht is los zand ...

Kon tot nu toe ook totaal geen chemie of idee zien bij Utrecht,het was zeer pover.
Kon nu niet zeggen dat Silberbauer ook maar een hand had in het spel. Wat dat betreft had je ook net zo goed Frank de Boer er neer kunnen zetten...
Ik ben het hier niet mee eens, in de voorbereiding tegen Bologna en Espanyol en in de eerste competitiewedstrijd uit bij PSV stond er wel degelijk een team met een plan.

Maar de teleurstelling na Heerenveen was weer zo immens groot, dat ze in Zwolle nog steeds tegen zichzelf voetbalden. Het deed denken aan de wedstrijd tegen Spakenburg vorig seizoen, daarna zijn ze ook weken lang uit vorm geweest.

Mentaal zit er iets niet goed in de groep en ik denk dat de grootte van de groep daar een grote oorzaak van is. Spelers zijn onzeker omdat er 3 man klaar staan om je plek op te eisen.

Bizar daarom ook, dat onze TD mag blijven zitten. Zolang Zuidam er is gaat het niet beter worden ben ik bang.

Oh ja, hij meldde vanmiddag nog dat er géén vervanging voor Douvikas komt, we moeten maar hopen op Lidberg of zoiets…

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• toolkist
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Je vergeet de 35 onverwachte miljoenen van Madueke, en de 10 miljoen TV-geld van de Eredivisie voor het gemak even?
10m tvgeld? que?
en ik geef alleen aan dat van die 80m overschot van vorig jaar een aanzienlijk deel nodig was om oude financiële gaten te dichten.
ik begrijp prima dat de huidige transfers voornamelijk door Madueke betaald zijn.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
On_E schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:38:
[...]
Ik ben het hier niet mee eens, in de voorbereiding tegen Bologna en Espanyol en in de eerste competitiewedstrijd uit bij PSV stond er wel degelijk een team met een plan.
Jij weet er wrs wat meer dan ik .
Er zal een plan zijn maar wat ik zie van Utrecht, zie ik dat niet terug.
En Douvikas verkopen is leuk voor de financiën maar een aderlating voor Utrecht.

Dat ze tegen Heerenveen en Zwolle het niet beter doen is een slecht teken.
Onzekerheid moet een prof mee om kunnen gaan.
Nee ik zie een matig Utrecht. Hoop dat ze nog een goede centrum spits kunnen aantrekken.

Schrale troost, buurman Ajax wordt ook langzamerhand een matig team.

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 29-08-2023 18:23 ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Staat bijvoorbeeld op Wikipedia uitgelegd.
Op basis van de huidige Nederlandse ranglijst (2023/24) krijgt Ajax (afgerond) 10,5 miljoen, PSV 9,5 miljoen en Feyenoord 8,4 miljoen euro. De nummer laatst krijgt 2,2 miljoen euro.[3] De pot met tv-geld neemt jaarlijks toe, van 60 miljoen in 2013 tot ca. 100 miljoen in 2025, waarna het contract afloopt.
Hieronder niet aan jou gericht @toolkist

Hopelijk is met de post van @BTU_Natas duidelijk genoeg dat de flauwe grappen van het verkopen van lucht e.d. voorlopig van de baan zijn. Vrij irritant om het iedere keer te moeten lezen, iedere keer van verschillende mensen uitleg te zien waarom PSV kan doen wat het nu doet en 3 dagen later hetzelfde nog een keer te zien.
Het voegt niks toe en is niet goed voor de sfeer in het topic. Wat mij betreft pint een mod de post van BTU_Natas zodat er snel aan te refereren is voordat weer iemand er over begint.

WoT stats

• bazzemans
ElPaco schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:24:
[...]

[...]
De bron voor wikipedia is https://betfans.nl/blog/v...den-eredivisie-2023-2024/. Zonder dat die site verwijst naar de bron van die kennis. Lijkt erop dat het van VI.nl komt: https://www.vi.nl/pro/ana...en-in-de-eredivisie-eruit. Iemand met VI Pro die dit kan bevestigen?

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is ook gewoon gemeld door het AD.
1. Ajax 9,3 miljoen
2. PSV 8,3 miljoen
3. Feyenoord 7,5 miljoen
4. AZ 6,5 miljoen
5. Vitesse 5,8 miljoen
6. FC Utrecht 5,1 miljoen
7. FC Groningen 4,3 miljoen
8. SC Heerenveen 3,6 miljoen
9. Heracles Almelo* 3 miljoen
10. FC Twente 2,8 miljoen
11. Sparta Rotterdam 2,6 miljoen
12. Fortuna Sittard 2,4 miljoen
13. SC Cambuur 2,3 miljoen
14. NEC 2,1 miljoen
15. RKC Waalwijk 2 miljoen
16. FC Emmen 2 miljoen
17. Go Ahead Eagles 1,9 miljoen
18. FC Volendam 1,9 miljoen

Only fools are enslaved by time and space.

• bazzemans
LoneRanger schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:51:
Is ook gewoon gemeld door het AD.

[...]
Dat is van een jaar eerder ;). Ik zocht naar die van 2023. Hoewel de bedragen van 2022 natuurlijk ook genoeg zeggen :Y).

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:24:
[...]

Ok ik dacht dat ik iets gemist had, eenmalige extra ofzo, maar dus gewoon de reguliere tvgelden. Dus dan snap ik de 'krietiek' van @FiXeR.nl niet, want ik heb geen enkele reguliere inkomstenpost genoemd.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:27:
[...]

Gokken op plaats 1 of 2 dit jaar met dito inkomsten.
@ElPaco tenzij BTU_Natas uit andere bronnen kan putten dan ons is dat nog steeds geen sluitend verhaal anders dan hetgeen reeds bekend is. Maar dan aangevuld met extreme d/t fouten, foutieve woorden etc hetgeen mij het idee geeft dat het meer een bij elkaar geraapt geheel is dan gedegen eigen onderzoek.

De meeste mensen die dat kunnen op een juiste manier beschikken ook over de mogelijkheid om normaal te schrijven ;).

Dat luchtverhaal is natuurlijk een grap maar ik heb nog niks gelezen waarom de nood vorig jaar zo hoog was en nu dit jaar (op dit moment) de aankopen zo hoog liggen en de cashflow wederom NIET gegarandeerd is. Hopelijk komt daar nog een verklaring voor ;).
Dat antwoord was er dus al, Madueke.
Gakpo heeft de gaten gevuld, Madueke heeft voor budget voor aankopen gezorgd.
Pagina: 1 ... 40 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024