[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.330 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Vi.nl > https://www.vi.nl/nieuws/ajax-richt-pijlen-op-van-den-berg

Als het op huurbasis zou zijn dan zou ik deze stap al helemaal niet snappen..

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 13-07-2023 12:23 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JanW schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:58:
Valt wel mee met Lang toch? Het is een irritante gast, dat zeker, maar geen probleemjongen of iets dergelijks. Alleen praat ie te veel en dat is niet z'n beste eigenschap.
Niet gevoelig voor hiërarchie, kan geen opdrachten uitvoeren, denkt het zelf veelal beter te weten, gaat graag voor eigen succes en als je er wat van vindt krijg je een grote muil. Maar inderdaad, hij handelt niet in drugs en steekt geen mensen neer, bij mijn weten. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:22:
[...]

Vi.nl > https://www.vi.nl/nieuws/ajax-richt-pijlen-op-van-den-berg

Als het op huurbasis zou zijn dan zou ik deze stap al helemaal niet snappen..
Ook bij koop niet. De selectie moet versterkt worden, niet verzwakt.
Ik snap dat er eerst verkocht moet worden voordat er gekocht kan worden, maar om dan in de tussentijd maar met middelmaat aan te komen zetten?
Met die 40m voor Timber moet je prima een goede CV en RB kunnen halen. Dan flink aan de gang met het verkopen van wat spelers zonder toekomst (Sanchez, Klaassen) en daarmee op zoek naar wat talenten. Want als je naar de huidige selectie kijkt, zonder Timber, zijn er nog maar bar weinig spelers met een potentieel hoge transferwaarde over (Kudus, Alvarez, en als ie dit seizoen het licht ziet Brobbey).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
Superkiwi schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:36:
Tadic wil gewoon Champions League spelen en dan moet je nu eenmaal bij Feyenoord zijn ;)
tja aan de andere kant als je de Champions League wil winnen juist niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Goed nieuws volgens het AD..
Ajax grijpt hoogstwaarschijnlijk naast Sepp van den Berg en Jeremiah St. Juste. Liverpool zou Van den Berg liever willen verhuren, terwijl Sporting CP de 21-jarige verdediger niet wil verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PCgKNwO.jpg

Prima weer voor de NL'se clubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:35:
[...]

Ook bij koop niet. De selectie moet versterkt worden, niet verzwakt.
Ik snap dat er eerst verkocht moet worden voordat er gekocht kan worden, maar om dan in de tussentijd maar met middelmaat aan te komen zetten?
Met die 40m voor Timber moet je prima een goede CV en RB kunnen halen. Dan flink aan de gang met het verkopen van wat spelers zonder toekomst (Sanchez, Klaassen) en daarmee op zoek naar wat talenten. Want als je naar de huidige selectie kijkt, zonder Timber, zijn er nog maar bar weinig spelers met een potentieel hoge transferwaarde over (Kudus, Alvarez, en als ie dit seizoen het licht ziet Brobbey).
Ik zit dan ook nog zeker niet rustig. De start van het seizoen komt met rasse schreden dichterbij en ik heb ernstige vrees dat we weer achter de feiten aan gaan lopen.
Er spelen een hoop geruchten welke met name voor de breedte of toekomst klinken, weinig echte directe versterkingen nog. Ik mag hopen dat die wel op een shortlist staan en snel komen wanneer de financiële ruimte er is want anders wordt het echt billenknijpen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:09:
[...]

Ik zit dan ook nog zeker niet rustig. De start van het seizoen komt met rasse schreden dichterbij en ik heb ernstige vrees dat we weer achter de feiten aan gaan lopen.
Er spelen een hoop geruchten welke met name voor de breedte of toekomst klinken, weinig echte directe versterkingen nog. Ik mag hopen dat die wel op een shortlist staan en snel komen wanneer de financiële ruimte er is want anders wordt het echt billenknijpen.
Schijnbaar begint Tadic zich ook te roeren. Waar ie gisteren nog wegens 'prive redenen' niet trainde, heeft ie vandaag schijnbaar weer niet getraind maar wel samen met z'n zaakwaarnemer een gesprek gehad met Mislintat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
https://www.telegraaf.nl/...id-aanvoerder-traint-niet

Fijne puinhoop dit weer.
Ene kant straalt het vanuit je aanvoerder weinig vertrouwen uit richting je medespelers, maargoed er is geen grotere winnaar dan Tadic dus gelijk heeft hij dat hij zo op z’n strepen gaat staan.

Ajax moet niet ‘janken’ over dat gat van 45 mil en Ajax moet nu gewoon overinvesteren.
We hebben toch miljoenen genoeg in de kas?
Als je nu niet doorpakt en zorgt dat je volgend jaar CL speelt ben je pas echt goed de sjaak. Vanaf 24/25 gaan de startgelden toch naar ~80 mil? Da’s serieuze koek.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 16:28
toolkist schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:54:
[...]

Schijnbaar begint Tadic zich ook te roeren. Waar ie gisteren nog wegens 'prive redenen' niet trainde, heeft ie vandaag schijnbaar weer niet getraind maar wel samen met z'n zaakwaarnemer een gesprek gehad met Mislintat.
Mooi staaltje ironie. Zijn zaakwaarnemer heeft vorig jaar een heel stapel van zijn puin naar binnen gesluisd en nu verschijnt die hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kist schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:22:
Mooi staaltje ironie. Zijn zaakwaarnemer heeft vorig jaar een heel stapel van zijn puin naar binnen gesluisd en nu verschijnt die hiermee.
Laten we niet overdrijven. Het scoutinglijstje van Overmars is gewoon afgewerkt door H2.

Naar verluidt alleen Bassey en Grillitsch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Even het nieuws over Ajax hier bijlezen! :P

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het wordt wat mij betreft tijd dat Tadic verder gaat. Dat is beter voor hemzelf en Ajax. Hij kan zich niet neerleggen in een andere rol, omdat hij al die jaren de hoofdrol had als aanvoerder in het team.

En die andere rol wordt hoog tijd, daarnaast bemoeid hij zich ook met het technisch beleid als ik dat zo lees en dat werkt gewoon niet. De technisch directeur is daarvoor verantwoordelijk en hij niet. Ken je plek in de organisatie, bevalt de situatie je niet? Dan ga je een deurtje verder.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:11:
Het wordt wat mij betreft tijd dat Tadic verder gaat. Dat is beter voor hemzelf en Ajax. Hij kan zich niet neerleggen in een andere rol, omdat hij al die jaren de hoofdrol had als aanvoerder in het team.

En die andere rol wordt hoog tijd, daarnaast bemoeid hij zich ook met het technisch beleid als ik dat zo lees en dat werkt gewoon niet. De technisch directeur is daarvoor verantwoordelijk en hij niet. Ken je plek in de organisatie, bevalt de situatie je niet? Dan ga je een deurtje verder.
In principe eens, maar ik snap de ergernis ook wel. Ajax lijkt de hand op de knip te houden tot de verkopen 100% zeker zijn als het dan nog even duurt gaan ze de selectie gewoon niet knap rond krijgen of de hoofdprijs moeten betalen.
Nu is yolo inkopen en wel zien of het geld binnenkomt ook niet alles, maar een zekere tussenweg zou niet verkeerd zijn. Er moet onderhand wel gebouwd gaan worden en als je ziet hoe er afgelopen jaar gekloot is dan snap ik heel goed dat je als fanatieke aanvoerder zwaar over de pis bent. Zeker als je ziet dat er nog amper wat gebeurt en de namen die langs komen nou niet echt je van het zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Gonadan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:29:
[...]

In principe eens, maar ik snap de ergernis ook wel. Ajax lijkt de hand op de knip te houden tot de verkopen 100% zeker zijn als het dan nog even duurt gaan ze de selectie gewoon niet knap rond krijgen of de hoofdprijs moeten betalen.
Nu is yolo inkopen en wel zien of het geld binnenkomt ook niet alles, maar een zekere tussenweg zou niet verkeerd zijn. Er moet onderhand wel gebouwd gaan worden en als je ziet hoe er afgelopen jaar gekloot is dan snap ik heel goed dat je als fanatieke aanvoerder zwaar over de pis bent. Zeker als je ziet dat er nog amper wat gebeurt en de namen die langs komen nou niet echt je van het zijn.
Tjah je kan nu niet van de 1 op andere dag grote aankopen verantwoorden in deze situatie. Als dat wederom niet werkt dan ben je nog verder van huis.

Dus werken aan een goede basisselectie, zorgen dat je weer mee doet om plek 1 of 2 van het kampioenschap en daarna doorpakken naar hoger lijkt mij een beter plan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:36:
Tjah je kan nu niet van de 1 op andere dag grote aankopen verantwoorden in deze situatie. Als dat wederom niet werkt dan ben je nog verder van huis.

Dus werken aan een goede basisselectie, zorgen dat je weer mee doet om plek 1 of 2 van het kampioenschap en daarna doorpakken naar hoger lijkt mij een beter plan.
Dat is een prima plan en volgens mij ook het plan van Ajax, maar zoals ik aangaf mis ik daarin nogal wat slagkracht. Ik vraag niet om grote aankopen maar om spelers die duidelijke meerwaarde hebben, niet spelers waarvan we wel positieve punten zien maar twijfelen of het basismateriaal is.
Timber is rond, het gat is gedicht, dan moet je toch vooruit gaan kijken want op dit moment is de basis gewoon nog niet genoeg.
En nogmaals, als Alvarez en Kudus eind augustus alsnog vertrekken en je gaat dan pas kijken voor een vervanger dan ben je écht de sjaak.

Ik troost me maar met het feit dat er nu gewoon weinig uitlekt, de media husselen alleen maar onzin om nog koppen te genereren. Dus ik houd de, wellicht naïeve, hoop dat we straks nog verrast worden en er op tijd een goede selectie staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:11:

Totaal oneens.
Iemand die zo enorm belangrijk is geweest de afgelopen jaren en zich nu terecht zorgen maakt over de situatie bij Ajax zou weg moeten omdat ie die zorgen uit?
Hij is de captain, natuurlijk mag hij zijn zorgen uiten. Zeker als ie ze netjes binnenskamers houdt.

Daarbij, als hij vertrekt verdien je zowat niks, maar verlies je wel een flinke verzameling goals en assists die je echt niet even makkelijk opvangt.
AntraXxX schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:58:
https://www.telegraaf.nl/...id-aanvoerder-traint-niet

Fijne puinhoop dit weer.
Ene kant straalt het vanuit je aanvoerder weinig vertrouwen uit richting je medespelers, maargoed er is geen grotere winnaar dan Tadic dus gelijk heeft hij dat hij zo op z’n strepen gaat staan.

Ajax moet niet ‘janken’ over dat gat van 45 mil en Ajax moet nu gewoon overinvesteren.
We hebben toch miljoenen genoeg in de kas?
Als je nu niet doorpakt en zorgt dat je volgend jaar CL speelt ben je pas echt goed de sjaak. Vanaf 24/25 gaan de startgelden toch naar ~80 mil? Da’s serieuze koek.
En dan met een selectie van 40 man eindigen? Ik snap best dat er vanuit financieel oogpunt gesteld wordt dat er eerst ruimte gemaakt moet worden met verkopen etc. Het helpt dan alleen niet als Steijn eerst nog een beter beeld moet krijgen over de kwaliteiten binnen de selectie en wie hij denkt niet nodig te hebben. Dat gaat ie natuurlijk nooit binnen een week voor elkaar krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:29:
Timber is rond, het gat is gedicht, dan moet je toch vooruit gaan kijken want op dit moment is de basis gewoon nog niet genoeg.
Timber is pas rond als de handtekeningen zijn gezet. Tot die tijd kan het gewoon nog afketsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Gonadan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:29:
[...]

Dat is een prima plan en volgens mij ook het plan van Ajax, maar zoals ik aangaf mis ik daarin nogal wat slagkracht. Ik vraag niet om grote aankopen maar om spelers die duidelijke meerwaarde hebben, niet spelers waarvan we wel positieve punten zien maar twijfelen of het basismateriaal is.
En nogmaals, als Alvarez en Kudus eind augustus alsnog vertrekken en je gaat dan pas kijken voor een vervanger dan ben je écht de sjaak.

Ik troost me maar met het feit dat er nu gewoon weinig uitlekt, de media husselen alleen maar onzin om nog koppen te genereren. Dus ik houd de, wellicht naïeve, hoop dat we straks nog verrast worden en er op tijd een goede selectie staat.
Ach de meeste transfers komen zodadelijk pas echt op gang en dan is het voor ons niet meer dan afwachten of het goed genoeg is helaas.

Ik deel wel de zorg of het naar onze verwachting goed genoeg is :)

@toolkist maar daar overschat hij ook zijn positie. De nieuwe td moet nu zijn werk doen en dan kun je hem daar later pas op afrekenen.
Het enige wat hij hier nu mee bereikt is nog meer onrust veroorzaken en dat kunnen we missen als kiespijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tadic is een man van emotie, en ik ben blij dat iemand zich gewoon uit wanneer hij het niet eens is. De vorige die dat deed zat helaas ineens bij München op de bank.

Het niet trainen keur ik echter wel sterk af. Als dat daadwerkelijk vanwege onvrede is dan is dat wel echt een heel slecht signaal als aanvoerder. Dan heb ik eerder het gevoel dat hij gewoon geen respect voor Steijn heeft en daar geen vertrouwen in heeft. Ik hoop echt dat niet ook hij op een nare manier weg moet.
toolkist schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:30:
[...]

Timber is pas rond als de handtekeningen zijn gezet. Tot die tijd kan het gewoon nog afketsen.
In theorie wel ja, maar er is een akkoord bereikt, de keuring is doorstaan, het is echt alleen nog een kwestie van krabbelen. Ik snap niet dat dat zo lang moet duren.

En hoezo zou Steijn moeten beoordelen? Dat was toch de taak van Mislintat volgens Mislintat? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
Gekke periode is het toch. Normaal gesproken zit ik me rond deze periode te ergeren aan het aan en verkoop beleid van Feyenoord.
Maar nu zit ik lekker achterover en vertrouw ik dat de technische staf het onder controle heeft.
Phoe phoe, dit is toch een vreemde situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:15
Tadic moet de technische mannen hun werk laten doen. Ajax is geen club die jaarlijks voor 50 miljoen aan aankopen moet doen. Af en toe de buidel trekken voor een ervaren kracht of een talent. Jaar in jaar uit grote aankopen doen houdt Ajax niet vol. Daar is het te risicovol voor. En ja, dan maar even een sportieve pas op de plaats.

Als Tadic daar niet tegen kan moet ie een andere club zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 21:05
Vergeef mij, maar wat houdt dit in? Bijdrage van FIFA als vergoeding van spelers die op het WK speelden?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:49:

In theorie wel ja, maar er is een akkoord bereikt, de keuring is doorstaan, het is echt alleen nog een kwestie van krabbelen. Ik snap niet dat dat zo lang moet duren.
Dat vragen een hoop mensen zich af inmiddels. Geloof dat het morgen gaat gebeuren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gunner schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:10:
[...]

Dat vragen een hoop mensen zich af inmiddels. Geloof dat het morgen gaat gebeuren.
Het trainingskamp van Arsenal begon vandaag toch? Had hij mooi bij aan kunnen sluiten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:30:
[...]

Het trainingskamp van Arsenal begon vandaag toch? Had hij mooi bij aan kunnen sluiten.
Dat hadden veel mensen idd verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
Maarten_E schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:07:
[...]

Vergeef mij, maar wat houdt dit in? Bijdrage van FIFA als vergoeding van spelers die op het WK speelden?
Dat is een compensatie voor de clubs omdat ze hun spelers een maand af moeten staan voor de WK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:06
[b]Gonadan in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024"

Het niet trainen keur ik echter wel sterk af. Als dat daadwerkelijk vanwege onvrede is dan is dat wel echt een heel slecht signaal als aanvoerder. Dan heb ik eerder het gevoel dat hij gewoon geen respect voor Steijn heeft en daar geen vertrouwen in heeft. Ik hoop echt dat niet ook hij op een nare manier weg moet.
Dat dus. Ik ben het momenteel ook niet met alles eens wat er op mijn werk gebeurd. Ze zien me aankomen dat ik dan zo maar thuis ga blijven.. Ongekend dat dat allemaal zo kan in die voetbalwereld :/

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

En de shitshow gaat door:
Ajax en Tadic praten over contractontbinding
https://www.vi.nl/nieuws/...n-over-contractontbinding

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 14-07-2023 09:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

En inmiddels komen her en der berichten dat Tadic en Ajax praten over het beëindigen van zijn contract.
Wat zou ik dat een aderlating vinden zeg.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Pijnlijk, ondanks dat het bij hem afgelopen seizoen ook niet altijd lukte was het wel gewoon de MVP van de Eredivisie met meeste goals/assists.

Maar het meest pijnlijke is nog wel dat het er dus op lijkt dat er geen toezeggingen zijn gedaan qua versterkingen. Waar ik al voor vreesde, gaat denk ik werkelijkheid worden, ik denk dat we geen topaankopen gaan zien dit seizoen en dat het zo maar weer een tussenjaar kan gaan worden.

De glorietijden van het grote Ajax van de afgelopen jaren zijn definitief voorbij ben ik bang.

---

Of hij heeft te horen gekregen dat hij wellicht meer op de bank komt te zitten en kan daar niet mee leven, in dat kader is het een heel ander verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 14-07-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Laatst online: 09-09-2024
Quad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:28:
En inmiddels komen her en der berichten dat Tadic en Ajax praten over het beëindigen van zijn contract.
Gezien zijn legacy is dat zeker een aderlating, in het kader van door selecteren hoeft het zo slecht niet te zijn.

Ik sluit ook niet uit dat dit een gebaar is van Ajax (weer kijkend naar die legacy), omdat hij in de belangstelling staat van een aantal clubs. Waarschijnlijk is hem ook al verteld dat zijn rol dit seizoen anders gaat worden (meer reserve en bankie). Kiest dan spreekwoordelijk 'eieren voor zijn geld'.

Je moet immers een 'reden' voor de buhne hebben om een contract te ontbinden. De werkelijke reden kan een samenloop van verschillende dingen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door SterqVerhael op 14-07-2023 09:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Wie wordt dan de aanvoerder? Davy Klaassen die al een jaar presteert als een middenvelder van Top Oss? Berghuis? Wijndal? De selectie is kwalitatief echt slecht. Tadic had ik er graag nog bij gehouden, maar die moet helaas stennis gaan schoppen en wil weg.

Ik snap ook niet dat Ajax zo lang moet wachten met aankopen. Timber is zo goed als verkocht, pak door en investeer in een goede verdediger. Het duurt zo lang allemaal en er staat straks nog niks, behalve duur betaalde middelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

JanW schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:42:
Wie wordt dan de aanvoerder? Davy Klaassen die al een jaar presteert als een middenvelder van Top Oss? Berghuis? Wijndal? De selectie is kwalitatief echt slecht. Tadic had ik er graag nog bij gehouden, maar die moet helaas stennis gaan schoppen en wil weg.

Ik snap ook niet dat Ajax zo lang moet wachten met aankopen. Timber is zo goed als verkocht, pak door en investeer in een goede verdediger. Het duurt zo lang allemaal en er staat straks nog niks, behalve duur betaalde middelmaat.
Hopelijk komt er wel wat meer duidelijkheid wat er aan de hand is want met al die Mike Verweij berichten komen we niet zo ver. Misschien heeft hij wel verhaal gehaald waarom alles zo lang duurt of kreeg hij te horen dat hij naar de bank verkast. We gaan het meemaken.

Gaat een heel raar seizoen worden met deze ontwikkelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:42:

Heeey alweer iemand zo negatief over TOP Oss :p

Ik vind het vooral bijzonder dat Ajax zo makkelijk meewerkt nu en de belangrijkste speler van de afgelopen jaren zomaar laat lopen terwijl je een vermogen mag investeren om een speler met hetzelfde rendement terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JoteW schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:35:
[...]

Dat dus. Ik ben het momenteel ook niet met alles eens wat er op mijn werk gebeurd. Ze zien me aankomen dat ik dan zo maar thuis ga blijven.. Ongekend dat dat allemaal zo kan in die voetbalwereld :/
Ik mag toch hopen dat als jij je leidinggevende belt met de mededeling dat je niet lekker in je vel zit ofzo, dat ie je ook een dagje vrij af geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Prima, meneer wil blijkbaar meer geld. Want je kan het niet hebben over te weinig kwaliteit bij Ajax om dan naar een zwakkere club in een zwakkere competitie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Lijkt me een zegen voor Ajax als Tadic vertrekt. Tijd voor vers bloed en gretige spelers. Qua aankopen en geruchten in de media ben ik nogsteeds erg verbaasd. Mislintat is blijkbaar een grote naam met een interessant netwerk. Maar het duurt blijkbaar even voor hij zijn geld waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:42:
Lijkt me een zegen voor Ajax als Tadic vertrekt. Tijd voor vers bloed en gretige spelers. Qua aankopen en geruchten in de media ben ik nogsteeds erg verbaasd. Mislintat is blijkbaar een grote naam met een interessant netwerk. Maar het duurt blijkbaar even voor hij zijn geld waard is.
Het is nogal stil inderdaad, maar ik geloof weinig van die geruchten, aangezien er niets meer lekt en je een Verweij helemaal salty ziet worden door dat gebrek. De 2 spelers en trainer die er kwamen zijn ook pas echt naar buiten gekomen toen het al rond was, maar nog niet officieel.

Dan krijg je weer van die domme geruchten zoals over van de Berg terwijl hij al in Duitsland was en de goed geinformeerde Duitse pers het ook niet over Ajax had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Het seizoen is al gelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Gynnad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:31:
Of hij heeft te horen gekregen dat hij wellicht meer op de bank komt te zitten en kan daar niet mee leven, in dat kader is het een heel ander verhaal.
Dit zou maar zo eens kunnen. En dan is het een hele dure bankzitter.

Tadic is natuurlijk de aankoop van deze eeuw gebleken, een enorme bijdrage geleverd en ging altijd voorop in de strijd.

Toch hoeft het in het teamproces niet verkeerd te zijn. Deuren gaan dicht om vervolgens weer open te gaan :)

Overigens snap ik de terughoudendheid van Ajax op de markt. Tadic, Klaassen, Timber, Bergwijn, Alvarez verdienen krijgen jaarlijks vele miljoenen. Zonder CL is dat niet verstandig.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoteW
  • Laatst online: 22:06
toolkist schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Ik mag toch hopen dat als jij je leidinggevende belt met de mededeling dat je niet lekker in je vel zit ofzo, dat ie je ook een dagje vrij af geeft.
Als ik eerst een half uur ga lopen tieren op kantoor wat er allemaal wel niet aan mankeert, en daarna zeg dat ik me niet lekker voel en naar huis ga trapt natuurlijk geen hond in :/

Die man verdient goddomme 6,5 miljoen bruto, is het niet eens met de huidige werkwijze, en blijft vervolgens als aanvoerder maar gewoon weg. 8)7

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JoteW schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Als ik eerst een half uur ga lopen tieren op kantoor wat er allemaal wel niet aan mankeert, en daarna zeg dat ik me niet lekker voel en naar huis ga trapt natuurlijk geen hond in :/

Die man verdient goddomme 6,5 miljoen bruto, is het niet eens met de huidige werkwijze, en blijft vervolgens als aanvoerder maar gewoon weg. 8)7
Lijkt mij vooral een spelletje om weg te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
ephymerous schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Overigens snap ik de terughoudendheid van Ajax op de markt. Tadic, Klaassen, Timber, Bergwijn, Alvarez verdienen krijgen jaarlijks vele miljoenen. Zonder CL is dat niet verstandig.
Zeker, alleen mag je komend seizoen eigenlijk niet naast een CL plek grijpen. Ik neem aan dat ze hun schaduwlijst klaar hebben en dat daar toch nog wel wat (grote) namen opstaan die er meteen staan. We zagen het ook met die jongen van AS Roma, er wordt niet zoveel gelekt naar de media, dus hopelijk komt het allemaal nog goed - maar het voelt toch niet echt lekker hoe we er momenteel voorstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Zou dan de laatste zijn van het 'Gouden'-elftal die vertrekt (voor degene die nog een keer van de 1-4 willen genieten > linkje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEdfRw86EhjHclMoQ7VRQap3w9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsJA4BVOW0iYo0hdw5U1lnZq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gynnad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:08:
[...]

hopelijk komt het allemaal nog goed - maar het voelt toch niet echt lekker hoe we er momenteel voorstaan.
Nou ik word er wel een beetje zenuwachtig van. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Gynnad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:18:
Zou dan de laatste zijn van het 'Gouden'-elftal die vertrekt (voor degene die nog een keer van de 1-4 willen genieten > linkje)

[Afbeelding]
Het geeft wel aan dat ze boel nog altijd niet op orde hebben.
Als Tadic weg wil zou je normaal gesproken op een transfer uit komen, ook al krijg je er waarschijnlijk niet veel voor.

Ontbinding duidt toch wel op dusdanige ontevredenheid dat ze er geen raad mee weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:42:
Is vooral een zegen voor de concurrentie. Dit is gewoon een enorme verzwakking voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:58

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:40:
[...]
Nou ik word er wel een beetje zenuwachtig van. :P
Ik niet. Heb me er eind vorig seizoen al bij neergelegd dat komend seizoen een herhaling van zetten gaat worden. Het is te hopen dat de concurrentie er ook niet veel van bakt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Het geeft wel aan dat ze boel nog altijd niet op orde hebben.
Als Tadic weg wil zou je normaal gesproken op een transfer uit komen, ook al krijg je er waarschijnlijk niet veel voor.

Ontbinding duidt toch wel op dusdanige ontevredenheid dat ze er geen raad mee weten.
Idd, ontbinding is natuurlijk een optie als hij ervoor kiest te stoppen met voetbal.
Zo niet, dan gewoon het contract laten afkopen :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JoteW schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Je weet helemaal niet of ie zomaar wegblijft of dat het in goed overleg is, dus svp nou geen stemming gaan maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
Superkiwi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:34:
[...]

Ik niet. Heb me er eind vorig seizoen al bij neergelegd dat komend seizoen een herhaling van zetten gaat worden. Het is te hopen dat de concurrentie er ook niet veel van bakt.
Tjah, PSV heeft al heel veel geld uitgegeven op het middenveld en in de aanval, en moet volgens mij weer eerst wat kwijt voordat er wat bij kan, dit terwijl in mijn ogen de verdediging bij PSV het zwakste blok is/ was. Hier moet ook snel actie ondernomen worden om in Europa uit te kunnen komen ben ik bang.

Bij Feyenoord is het nog redelijk rustig ook, wel wat weg en wel wat bij, maar nog geen schokkende (onverwachtse) zaken en wat er gebeurt (of rondgaat) zit wel een idee achtter en gebeurt dit niet overhaast.

En bij Ajax heeft niemand een idee lijkt het wel, maar wie weet, de transferwindow is nog wel even, maar lijkt me wel handig in de voorbereiding (nog een maandje) dat ze daar snel wat actie gaan ondernemen, ook omdat ze zich nog moeten plaatsen voor Europees voetbal toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:35:
[...]

Je weet helemaal niet of ie zomaar wegblijft of dat het in goed overleg is, dus svp nou geen stemming gaan maken...
Is niet vrijwel alles hier stemmingsmakerij, als we dat allemaal weg zouden moeten laten blijft er niet heel veel over. Menig transfer is een gerucht en is derhalve ook wel enigszins als stemmingsmakerij te bestempelen :+

Uiteindelijk is de voorbereiding er om conditie op te bouwen maar ook om een team te vormen. Zelfs met goed overleg wegblijven van de eerste trainingen zal weinig effectief zijn om een team te vorem, zeker als het één van de belangrijkere spelers van afgelope seizoen(en) was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Tjah, PSV heeft al heel veel geld uitgegeven op het middenveld en in de aanval, en moet volgens mij weer eerst wat kwijt voordat er wat bij kan, dit terwijl in mijn ogen de verdediging bij PSV het zwakste blok is/ was. Hier moet ook snel actie ondernomen worden om in Europa uit te kunnen komen ben ik bang.
Als je het over een sterke verdediging spreek bij PSV heb je het vrij snel over de tijd van Alex. De tijd van Arias/Moreno/Schwaab was nog wel een lichtpuntje maar dat zegt wellicht meer over de dieptepunten daaromheen. Het blijft verrassend dat in de verdediging weinig versterkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:53:
Is niet vrijwel alles hier stemmingsmakerij, als we dat allemaal weg zouden moeten laten blijft er niet heel veel over. Menig transfer is een gerucht en is derhalve ook wel enigszins als stemmingsmakerij te bestempelen :+
Nee. Stemmingmakerij is wanneer je een bepaalde stemming probeert te creëren (meestal opruiend of negatief) door scenario's te poneren die niet bewezen zijn maar waar mensen wel op aan slaan. Dat is iets heel anders dan gewone discussie over geruchten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:12:
Ik vind het vooral bijzonder dat Ajax zo makkelijk meewerkt nu en de belangrijkste speler van de afgelopen jaren zomaar laat lopen terwijl je een vermogen mag investeren om een speler met hetzelfde rendement terug te krijgen.
We hebben met Blind gezien wat er gebeurt als je de frustratie te lang laat zitten, wellicht proberen ze zo'n situatie nu juist voor te zijn.

Zoals ik het nu zie, en dat is een behoorlijke aanname, maakt Tadic zich grote zorgen over de kwaliteit van de selectie en zijn eigen continuïteit als speler. Ik denk dat ze voorzichtig hebben proberen te brengen dat hij wel eens uit de basis zou kunnen raken en dat hij daar moeite mee heeft, zeker gezien het feit dat er nu nog maar weinigen in de selectie zijn die het daadwerkelijk beter doen.
Hij is zo lang onaantastbaar geweest dat het nu bijna niet meer te doen is om te slachtofferen ten faveure van een opbouwend team, daar is hij ook te trots voor.
Daarom denk ik dat ze nu gewoon proberen zo goed mogelijk uit elkaar te gaan om de rest van de groep met een zo positief mogelijke sfeer door te kunnen laten bouwen.

Althans, ik hoop dat het zoiets is want dan hebben ze daadwerkelijk geleerd van het Blind-debacle en heb ik eens iets positiefs te zeggen over de club. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
Gonadan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:01:
[...]

We hebben met Blind gezien wat er gebeurt als je de frustratie te lang laat zitten, wellicht proberen ze zo'n situatie nu juist voor te zijn.

Zoals ik het nu zie, en dat is een behoorlijke aanname, maakt Tadic zich grote zorgen over de kwaliteit van de selectie en zijn eigen continuïteit als speler. Ik denk dat ze voorzichtig hebben proberen te brengen dat hij wel eens uit de basis zou kunnen raken en dat hij daar moeite mee heeft, zeker gezien het feit dat er nu nog maar weinigen in de selectie zijn die het daadwerkelijk beter doen.
Hij is zo lang onaantastbaar geweest dat het nu bijna niet meer te doen is om te slachtofferen ten faveure van een opbouwend team, daar is hij ook te trots voor.
Daarom denk ik dat ze nu gewoon proberen zo goed mogelijk uit elkaar te gaan om de rest van de groep met een zo positief mogelijke sfeer door te kunnen laten bouwen.

Althans, ik hoop dat het zoiets is want dan hebben ze daadwerkelijk geleerd van het Blind-debacle en heb ik eens iets positiefs te zeggen over de club. :+
Dat zou wel een goede zijn als ze dit zo aanpakken, maar met alle signalen in hoe eigenlijk de gehele tijd met iedereen is omgegaan (ook eind afgelopen seizoen) ga ik er nu vanuit dat het niet zo goed doordacht is, maar ik help het je hopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:02
jbdeiman schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Bij Feyenoord is het nog redelijk rustig ook, wel wat weg en wel wat bij, maar nog geen schokkende (onverwachtse) zaken en wat er gebeurt (of rondgaat) zit wel een idee achtter en gebeurt dit niet overhaast.

En bij Ajax heeft niemand een idee lijkt het wel, maar wie weet, de transferwindow is nog wel even, maar lijkt me wel handig in de voorbereiding (nog een maandje) dat ze daar snel wat actie gaan ondernemen, ook omdat ze zich nog moeten plaatsen voor Europees voetbal toch?
Vergeet ook AZ niet, waar er mogelijk een aantal goede spelers voor relatief veel geld weg gaan en daar ook vervangers voor gevonden moet worden. Bijvoorbeeld, Kerkez en Reinders of een Beukema die ook al verkocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:40

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Quad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:28:
Ik vind het een zegen voor voetbal in NL.
Overschatte voetballer die al jaren over de top is en vooral uitblinkt in zuigen richting tegenstanders en penalty's versieren door de scheidsrechter te bespelen.
Is toe aan nieuwe carrière in het theater met zijn fopduiken.
Opgeruimd staat netjes :Y

[ Voor 6% gewijzigd door 964C2 op 14-07-2023 15:56 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Officieel: Ajax en Arsenal bereiken akkoord over Jurriën Timber
Ajax en Arsenal hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Jurriën Timber. De verdediger stond nog tot en met 30 juni 2025 onder contract bij Ajax. Ajax kwam met de Engelse club een transfersom overeen van € 40 miljoen. Dat bedrag kan middels variabelen nog oplopen tot € 45 miljoen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Russel88 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:56:
Gekke periode is het toch. Normaal gesproken zit ik me rond deze periode te ergeren aan het aan en verkoop beleid van Feyenoord.
Maar nu zit ik lekker achterover en vertrouw ik dat de technische staf het onder controle heeft.
Phoe phoe, dit is toch een vreemde situatie.
Lekker he? Ik ben ook voor het eerst in jaren minder gestrest, zou dat door het aanblijven van Slot liggen?

Dat is de afgelopen jaren wel eens anders geweest al moet ik zeggen dat (de vele berichten hier over Ajax bevestigen dat) het eigenlijk best wel rustig is in NL qua bijzondere transfers. Ja PSV vind ik heel bijzondere dingen doen met het aanstellen van Bosz en binnenhalen van Lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
"Ik ben blij met wat ik heb meegemaakt, dat hoort ook bij het stukje topvoetbal. Ik laat Ajax achter met een trots gevoel. Met de hoop om nog eens terug te keren ooit."
Bron
Dat je na zo'n seizoen met een trots gevoel weg kan gaan... had het nog begrepen als je zoiets zeg na een seizoen waar je net geen eerste wordt maar verder goed hebt gespeeld, maar nu? nee dan niet echt.

Had dan iets als het volgende gezegd
Ik laat Ajax achter met een trots gevoel, dat ik voor zo'n grote/mooie (welke je dan ook wil kiezen) club gespeeld heb maar helaas was dit afgelopen seizoen niet de afsluiter van mijn tijd hier die ik gewenst had

[ Voor 21% gewijzigd door Pompi op 14-07-2023 16:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
964C2 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:55:
[...]

Overschatte voetballer die al jaren over de top is en vooral uitblinkt in zuigen richting tegenstanders en penalty's versieren door de scheidsrechter te bespelen.
Yep, de speler met de meeste goals/assists de afgelopen jaren is overschat...
Maak er nou maar 'een zeggen voor de concurrentie van Ajax' van, dan slaat het tenminste nog ergens op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mooi. Ik hoop echt dat Mislintat een lijstje heeft klaarliggen. Ik vind het verstandig dat er eerst verkocht wordt en dan pas ingekocht maar er moet wel worden doorgepakt. Mensen die denken dat Ajax nog ergens 100 miljoen op de bankrekening heeft staan snappen de financiële kant niet helemaal (en niet onbegrijpelijk het is complex). Het gemist aan CL inkomsten, de magere Corona jaren, het salarisgebouw wat een stuk duurder is geworden, de aankopen van vorig jaar, afschrijvingen etc.

Met Tadic richting de uitgang valt er zo maar een miljoen of 7 uit de salarissen (6,5 mil bruto komen nog lasten bij), Timber verdiende ook minimaal 3 bruto. Toch een slordige 10 miljoen aan salarissen wat vrijkomt.

Als je Alvarez goed weet te verkopen dan moet er voldoende ruimte zijn om goed te kunnen investeren.

Mislintat heeft al wat laaghangend fruit uit de jeugd weggesnoeid, KJ heeft al wat contracten verlengt in de jeugd.

Ik zie ook goede mogelijkheden voor Ajax om heel goed uit deze transferperiode te komen. Het is lang niet altijd zo dat degene die het snelst handelen het beste uit de zomer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:34:
[...]

Yep, de speler met de meeste goals/assists de afgelopen jaren is overschat...
Maak er nou maar 'een zeggen voor de concurrentie van Ajax' van, dan slaat het tenminste nog ergens op
Tadic heeft een topprestatie geleverd en zal niet snel geëvenaard worden in de Eredivisie qua statistieken. Dat supporters van andere teams een hekel aan hem hebben, ik kan dat tot op zekere hoogte begrijpen maar dat lijkt mij vooral door de clubvoorkeur bril gezien.

Dat gezegd hebbende, hoewel top fit wordt hij wel 35 dit seizoen. En hebben we iemand in de selectie, Bergwijn, die toch echt minimaal de helft van de productie van Tadic moet kunnen leveren op die positie. Had Tadic liever een seizoen nog bij Ajax gehad maar als er nu op een goede manier uit elkaar wordt gegaan heb ik er ook wel vrede mee. Topseizoenen en herinneringen gehad aan hem, jammer dat hij niet in een moeilijkere tijd ook als echte leider opstaat. Maar prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Gezien de transfer van Timber er al een tijd aan zat te komen, verwacht ik eigenlijk dit weekend/maandag toch wel een transfer richting Ajax - ik mag toch hopen dat ze op de achtergrond al rond zijn met een nieuwe verdediger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oh die transfer is ook eindelijk rond? _O-

Het mocht even duren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:49:
Oh die transfer is ook eindelijk rond? _O-

Het mocht even duren :+
Heel eerlijk, voor een deal van 40+ miljoen zou ik ook even de tijd nemen om de details rond te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toch leuk.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 14-07-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Gynnad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:45:
Gezien de transfer van Timber er al een tijd aan zat te komen, verwacht ik eigenlijk dit weekend/maandag toch wel een transfer richting Ajax - ik mag toch hopen dat ze op de achtergrond al rond zijn met een nieuwe verdediger.
Kan dat alweer dan? Een tijd lang hebben zulke aankondigen volgens mij niet in weekend of na sluiting van de beurs gekund, omdat dit kan leiden tot beïnvloeding van de koers van het Ajax aandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:24:
Kan dat alweer dan? Een tijd lang hebben zulke aankondigen volgens mij niet in weekend of na sluiting van de beurs gekund, omdat dit kan leiden tot beïnvloeding van de koers van het Ajax aandeel.
Het vertrek van Marc O. werd bekend gemaakt in het weekend.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2023 18:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hier nog zo’n pareltje van het media team van Ajax. Geweldig gedaan.

[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 15-07-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
Ist wat Timber :? Nog nooit van gehoord om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:19:
Ist wat Timber :? Nog nooit van gehoord om heel eerlijk te zijn.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sorry, ik volg geen Nederlands voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@JeroenNietDoen om eerlijk te zijn vind ik Timber minder goed dan toen de Ligt bij Ajax vertrok. Hij had wat mij betreft een jaar kunnen verlengen tegen een verbeterd contract en een seizoen blijven.

Ik weet het niet, hopelijk doet hij het goed, maar ik denk dat Ajax met de 40-45 miljoen het maximale eruit heeft gehaald.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:09:
[...]

Sorry, ik volg geen Nederlands voetbal.
Wat doe je in dit topic dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36
En nu officieel. Tadic weg bij Ajax. https://www.ajax.nl/artikelen/dusan-tadic-vertrekt-bij-ajax/

Ben benieuwd wat dit voor effect gaat hebben op de selectie. Hij was een baas maar niemand is onvervangbaar. Kijken wie er nu op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Crysania schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:35:
En nu officieel. Tadic weg bij Ajax. https://www.ajax.nl/artikelen/dusan-tadic-vertrekt-bij-ajax/

Ben benieuwd wat dit voor effect gaat hebben op de selectie. Hij was een baas maar niemand is onvervangbaar. Kijken wie er nu op staat
Geen enkele uitleg waarom hij nu weggaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Aderlating, alleen al voor zijn ervaring en pit. De beste Eredivisiespeler in jaren die weggaat is niet zomaar vervangbaar.

Hopelijk komt hij na zijn actieve carrière terug voor een trainersopleiding.

Uit het oog, niet uit het hart enz enz.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Exocet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:36:
[...]

Geen enkele uitleg waarom hij nu weggaat.
Mijn onderbuik gevoel, en die is anders dan de riooljournalistiek is dat Tadic te horen heeft gekregen dat hij geen onbetwiste basis is en ook gewisseld gaat worden wat hij niet wil.

Kijken waar hij heen gaat misschien komt dan de waarheid naar boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
En de soap continues...

Je aanvoerder die zo de deur uit loopt, de crisis is ver van over in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Ow vandaar die matige statistieken. Hoeveel penalty's heeft ie versierd? Ben ik oprecht benieuwd naar

Je mag natuurlijk een mening hebben, maar je pretendeert dat het een feit is :+ . Welke spelers vind jij dan wel goed de laatste jaren in de ED? Heel benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 14-07-2023 21:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bie100
[...]

Nou 105 doelpunten en 112 assists is toch niet zo heel slecht lijkt mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:39:
En de soap continues...

Je aanvoerder die zo de deur uit loopt, de crisis is ver van over in Amsterdam.
Lang geleden dat je Ajax aan het begin van seizoen al kan afschrijven voor de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Exocet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Lang geleden dat het Ajax aan het begin van seizoen al kan afschrijven voor de titel.
Ja het kan alleen nog maar meevallen. Derde range elftal met een vijfde rangs trainer. Alhoewel ten opzichte van Schreuder lijken we erop vooruit te gaan :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:05

snmght

imho dan he

Tadic, dankjewel voor Bernabeu en succes in de zandbak.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Exocet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Lang geleden dat het Ajax aan het begin van seizoen al kan afschrijven voor de titel.
Eind van afgelopen seizoen was dit ook wel al te voorspellen, zo snel zijn die problemen niet opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:29
Heb echt aan geen 1 speler ooit een grotere hekel gehad dan Tadic. Wat in de voetbalwereld betekend dat die eigenlijk heel goed is :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

dglavimans schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:57:
Heb echt aan geen 1 speler ooit een grotere hekel gehad dan Tadic. Wat in de voetbalwereld betekend dat die eigenlijk heel goed is :p
Komt omdat je voor PSV bent :+. Kuch Van Bommel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 14-07-2023 21:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:29
Vos schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:58:
[...]

Komt omdat je voor PSV bent :+. Kuch Van Bommel ;)
Ja maar dat is het ook precies, zijn cijfers spreken voor zich die man brengt zoveel in zo team en dat haat je als tegenstander

Ik lach nu nog even maar kom hier volgende week wel ff uithuilen als Xavi gaat :p

Het rommelt in ieder geval wel bij Ajax en dat is lang geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Crysania schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Mijn onderbuik gevoel, en die is anders dan de riooljournalistiek is dat Tadic te horen heeft gekregen dat hij geen onbetwiste basis is en ook gewisseld gaat worden wat hij niet wil.

Kijken waar hij heen gaat misschien komt dan de waarheid naar boven
Ik denk dat het iets genuanceerder ligt. Ook al is Tadic duidelijk minder dan een paar seizoenen terug, gezien zijn leeftijd logisch, was hij afgelopen seizoen een van de weinigen die nog wel leverde. Zijn directe concurrent Bergwijn kwam niet in de buurt van dat niveau. Gevolg: afgelopen jaar enorm veel gedoe met positie schuiven om beide te laten spelen, wat niet bij droeg aan het toch al matige niveau.

Ik kan me voorstellen dat ze dit seizoen die puzzel vooraf oplossen. Bergwijn kan nog jaren mee en in hem is enorm veel geld geïnvesteerd, dus hem op de bank zetten zou kapitaalsvernietiging zijn. Tadic zit in de nadagen van zijn carrière, maar was afgelopen seizoen de betere en kan dat heel goed nog steeds zijn. Als je dan als club bewust voor Bergwijn gaat kiezen, puur toekomstgericht, dan is het netjes om Tadic de keuze te bieden te vertrekken omdat hij op niet-sportieve gronden 2e keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Exocet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Wat doe je in dit topic dan?
Een vraag stellen.

Stay salty :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
Sempy schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:08:
[...]

Ik denk dat het iets genuanceerder ligt. Ook al is Tadic duidelijk minder dan een paar seizoenen terug, gezien zijn leeftijd logisch, was hij afgelopen seizoen een van de weinigen die nog wel leverde. Zijn directe concurrent Bergwijn kwam niet in de buurt van dat niveau. Gevolg: afgelopen jaar enorm veel gedoe met positie schuiven om beide te laten spelen, wat niet bij droeg aan het toch al matige niveau.

Ik kan me voorstellen dat ze dit seizoen die puzzel vooraf oplossen. Bergwijn kan nog jaren mee en in hem is enorm veel geld geïnvesteerd, dus hem op de bank zetten zou kapitaalsvernietiging zijn. Tadic zit in de nadagen van zijn carrière, maar was afgelopen seizoen de betere en kan dat heel goed nog steeds zijn. Als je dan als club bewust voor Bergwijn gaat kiezen, puur toekomstgericht, dan is het netjes om Tadic de keuze te bieden te vertrekken omdat hij op niet-sportieve gronden 2e keuze is.
Ben het met je eens hoor. Zette de reden van het banken er niet bij maar dit is een van die redenen. In de spits met Brobbey hetzelfde. Schreuder zette hem daarbij ook nooit op de bank ook al liep het niet. Denk dat andere trainers daar anders mee omgaan. Dit dan samen met hem bespreken en in overleg uit elkaar gaan is dan logisch.

Aan de andere kant je kunt hem ook goedkoop van de hand doen maar blijkbaar geen interesse? Nu houd je helemaal niets over. Zouden ze dit eerst in begin zomer geprobeerd hebben en toen het niets werd dit gekozen hebben om van salaris af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Ik weet niet wat ik moet vinden van iemand die weg gaat als het even tegen zit na jaren van voorspoed, maar dan wel later wil terug komen om coach te zijn. Gaat hij dan ook als coach weg als zijn team dan een slecht jaar heeft?
Als hij echt zo graag een belangrijke man en aanvoerder wou zijn, dan had je nu moeten blijven en er samen met nieuwe coaching staff en rest van het team voor moet zorgen dat afgelopen jaar een afwijking van het normale niveau was. Ook wordt het komend seizoen gemakkelijker om CL te halen met 2 gegarandeerde plekken en 1 vCL plek die te verdelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Crysania ik denk dat het voor Ajax financieel beter is mee te werken met een vertrek, mogelijk afspraken maken om hem baankansen te bieden na zijn carrière dan nog een maand lang 5 miljoen aan salaris te geven wat niet meer terug verdiend kan worden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Crysania schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:15:
[...]

Aan de andere kant je kunt hem ook goedkoop van de hand doen maar blijkbaar geen interesse? Nu houd je helemaal niets over. Zouden ze dit eerst in begin zomer geprobeerd hebben en toen het niets werd dit gekozen hebben om van salaris af te komen?
Gezien zijn staat van dienst hebben ze denk ik de nette weg gekozen. "We kiezen voor de jeugd, je mag transfervrij vertrekken en wie weet zien we je ooit weer terug als trainer, want je bent zo'n fijne kerel".

Voordeel van geen transfersom is dat een nieuwe club hem ook meer salaris kan bieden, doordat ze hem gratis kunnen halen. Bovendien heeft Tadic met Bogarde gewerkt, dus kent vast dat verhaal wel dat je met een dik salaris ook gewoon alleen kan komen trainen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Quad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:21:
@Crysania ik denk dat het voor Ajax financieel beter is mee te werken met een vertrek, mogelijk afspraken maken om hem baankansen te bieden na zijn carrière dan nog een maand lang 5 miljoen aan salaris te geven wat niet meer terug verdiend kan worden.
5 miljoen per maand? Dat is wel heel veel 😉. Er zijn toch wel clubs die hem voor een miljoen of 5 zouden kunnen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Crysania schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:25:
[...]

5 miljoen per maand? Dat is wel heel veel 😉. Er zijn toch wel clubs die hem voor een miljoen of 5 zouden kunnen kopen?
Bij wijze van.
Geen idee waarvoor Tadic op de loonlijst stond, laatst bekende is 3.5 miljoen/jaar.

Misschien wil Ajax ook de rotte appel uit de ploeg halen, zo met de huidige voorbereiding.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 4 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024