"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hij kan na zijn carrière wel nog maffia acteur worden of niet dan? Of een GTA karakter.Gynnad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:49:
[...]
Tadic zelf aan het woord
[Video: END OF AN ERA: DUSAN TADIC 🐐 | ‘I want people to remember the good things’ 🙏]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Als iemand in het bedrijdsleven in een soortgelijke situatie besluit om het ergens anders te gaan proberen is dat normaal en nu is het opeens raar omdat het voetbal betreft?
Jammer voor de fans want het is een fijne speler
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 15-07-2023 00:09 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
En waarom zou dit omgekeerd anders zijn als een delirante Henk Westbroek met coup du soleil je blijkbaar geen topsportklimaat kan garanderen? Groot gelijk die Tadic, wegwezen. Dit wordt waarschijnlijk vechten voor de derde plek het hele seizoen. En dat met een Jupiler League trainer als aanjager.
Moet je dit zien. Ik zie daar dingen, die heb ik bij het eerste nog niet heb gezien. Vooral die goal van Jetten, schitterend in de kruising. Zo heb ik ze Bergwijn of Brobbey niet zien maken. Maar ook dat korte draaien van Veltman rond minuut 3:48 bijna Messi-achtig. Geweldig!
Die filmpjes vd jeugd. Dat kan je niet serieus nemen. De weerstand is niet te vergelijken met de Senioren. De druk is compleet anders. En zelfs een blind varken vindt weleens een eikel.chim0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 06:56:
Hoogtepunten Ajax O14 - ADO O14: prachtgoals Jetten en Veltman
Moet je dit zien. Ik zie daar dingen, die heb ik bij het eerste nog niet heb gezien. Vooral die goal van Jetten, schitterend in de kruising. Zo heb ik ze Bergwijn of Brobbey niet zien maken. Maar ook dat korte draaien van Veltman rond minuut 3:48 bijna Messi-achtig. Geweldig!
Mmm contract ontbinden... en dan na een tijdje ergens anders opduiken en dan extra salaris krijgen omdat die club dan geen transfer som hoeft te betalen? Nieuwe truc of te kort door de bocht?
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 15-07-2023 08:19 ]
En toch zou het voor Harribo leuk zijn als er weer eens een Veltman bij Ajax komt te spelen; kan hij zijn Veltman-shirtje en sjaaltje ook weer eens uit de kast trekkenDeKever schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:54:
[...]
Die filmpjes vd jeugd. Dat kan je niet serieus nemen.
Wat een immense overschatting van de selecties van PSV en Feyenoord die qua in- en uitgaande transfers ook nog lang niet klaar zijn. Ik heb in elk interview met de TD van Ajax, Mislintat, een duidelijk verhaal gehoord en het bewustzijn wat er nog moet gebeuren. Ik kan mij geen transferseizoen herinneren waar we nu al klaar waren en ik zie ook niet dat er niets meer gaat gebeuren.Deruxian schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 06:53:
Dit wordt waarschijnlijk vechten voor de derde plek het hele seizoen. En dat met een Jupiler League trainer als aanjager.
Nu het seizoen afschrijven vind ik echt heel heel heel prematuur. In een week, of zelfs een dag, kan de wereld er weer anders uitzien.
Verwijderd
De zomer van 2021. Berghuis kwam op 16 juli 2021.PolarBear schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:05:
Ik kan mij geen transferseizoen herinneren waar we nu al klaar waren
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2023 09:48 ]
De logische manier om van een speler afscheid te nemen die op een leeftijd is dat elk seizoen zijn laatste is. Tadic wordt zo gecompenseerd voor het feit dat op lager niveau voetballen ook een lager basissalaris betekent en Ajax bespaart flink op de salarissen, wat ook weer ruimte voor investeringen oplevert.Harribo schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:18:
Mmm contract ontbinden... en dan na een tijdje ergens anders opduiken en dan extra salaris krijgen omdat die club dan geen transfer som hoeft te betalen? Nieuwe truc of te kort door de bocht?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:49
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Tadic heeft genoeg opgebracht voor Ajax. Dat het nu niet meer werkt was wel duidelijk, maar het is prima om zo het dienstverband te beëindigen.Harribo schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:18:
Tadic, vind ik, ondanks zijn iets mindere vorm,blijft een fantastische voetballer voor Ajax. Beste aankoop van de afgelopen <vul een aantal jaren in> jaar.
Dat gevoel dat het wel klaar was, dat had ik ook. Alleen zijn statistieken zeggen toch wat anders. Toch ben ik er niet heel rouwig om dat hij gaat. Hoe belangrijk hij ook voor Ajax geweest is, de irritante maniertjes van hem heb ik nooit echt goed getrokken.tweakduke schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:57:
[...]
Tadic heeft genoeg opgebracht voor Ajax. Dat het nu niet meer werkt was wel duidelijk, maar het is prima om zo het dienstverband te beëindigen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook een bestuur kan ervan leren, gelukkig lijkt dat gedaan te zijn.jbdeiman schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:16:
[...]
Dat zou wel een goede zijn als ze dit zo aanpakken, maar met alle signalen in hoe eigenlijk de gehele tijd met iedereen is omgegaan (ook eind afgelopen seizoen) ga ik er nu vanuit dat het niet zo goed doordacht is, maar ik help het je hopen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Snap ik, maar het gaat om het principe. Een 13 jarig ventje wordt ge-weerstand (ja sorry kon geen ander woord bedenken) door een ander 13 jarig ventje. En ja natuurlijk is de ene groter en sterker en sneller dan de ander, maar dat heb je ook bij volwassenen. Maar het gaat om basisdingen, die nog teveel fout gaan bij het eerste en dat kan gewoon niet op dat niveau en zeker niet als je bij Ajax 1 speelt. Zo'n Bergwijn voor 30 miljoen moet toch minstens 20 goals per seizoen maken? Brobbey heeft 100 kansen nodig om een doelpunten te maken. Ja kom op hey, waar hebben we het over?DeKever schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:54:
[...]
Die filmpjes vd jeugd. Dat kan je niet serieus nemen. De weerstand is niet te vergelijken met de Senioren. De druk is compleet anders. En zelfs een blind varken vindt weleens een eikel.
Nog zoiets. Hoeveel spelers zijn er tweebenig? Dat kan je gewoon trainen. Die gasten staan elke dag op het veld. Dan kan je toch wel een paar ballen met links schieten? Ik ben zelf rechts, maar ik kan ook nog aardig wat met links en dat heb ik niet eens geleerd. Gaat gewoon vanzelf.
[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 15-07-2023 13:18 ]
Onder druk, met minder tijd is de bal de kruising inschieten nou eenmaal een stuk lastiger. Daarnaast zie je in dit flimpje alleen dat wat goed gaat. De afzwaaiers zie je niet. Je kan er dus niks mee in relatie tot de profs.chim0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Snap ik, maar het gaat om het principe. Een 13 jarig ventje wordt ge-weerstand (ja sorry kon geen ander woord bedenken) door een ander 13 jarig ventje. En ja natuurlijk is de ene groter en sterker en sneller dan de ander, maar dat heb je ook bij volwassenen. Maar het gaat om basisdingen, die nog teveel fout gaan bij het eerste en dat kan gewoon niet op dat niveau en zeker niet als je bij Ajax 1 speelt. Zo'n Bergwijn voor 30 miljoen moet toch minstens 20 goals per seizoen maken? Brobbey heeft 100 kansen nodig om een doelpunten te maken. Ja kom op hey, waar hebben we het over?
Nog zoiets. Hoeveel spelers zijn er tweebenig? Dat kan je gewoon trainen. Die gasten staan elke dag op het veld. Dan kan je toch wel een paar ballen met links schieten? Ik ben zelf rechts, maar ik kan ook nog aardig wat met links en dat heb ik niet eens geleerd. Gaat gewoon vanzelf.
We hebben afgelopen seizoen een half elftal vol Veltmannetjes gehad... Genoeg spelers waar ie op kon zeiken. Komend seizoen graag wat minderSuperkiwi schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:03:
[...]
En toch zou het voor Harribo leuk zijn als er weer eens een Veltman bij Ajax komt te spelen; kan hij zijn Veltman-shirtje en sjaaltje ook weer eens uit de kast trekken
Grappig dat je erover begint. Ik kijk veel voetbal met m'n pa en elke keer hebben we het erover hoeveel tijd en ruimte je vaak krijgt bij de profs. Hij roept dan altijd "Moet je nou kijken! Niemand doet wat! Zoveel tijd en ruimte kreeg ik niet eens bij de amateurs. Man man.." En dat klopt ook wel. Hoe vaak zie je dat iemand alle tijd en ruimte van de wereld krijgt om een doelpunt te maken? En dan heb ik het niet alleen over Nederland, maar bij alle competities op elk niveau.DeKever schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:23:
[...]
Onder druk, met minder tijd is de bal de kruising inschieten nou eenmaal een stuk lastiger. Daarnaast zie je in dit flimpje alleen dat wat goed gaat. De afzwaaiers zie je niet. Je kan er dus niks mee in relatie tot de profs.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de individuele actie van dat ventje en de afwerking ervan. Dat heb ik bij de profs nog niet gezien hoor. Typische Robben actie. Nar binnen naar binnen naar binnen en dan pats in de verre hoek. Dat was zijn specialiteit (naast snelheid) maar ik wou Robben niet gaan vergelijken met Brobbey of Bergwijn want die mogen z'n veters nog geeneens strikken, maar je snapt wat ik bedoel.
Dat korte draaien van die Veltman is denk ik een natuurlijk iets. Dat kun je niet echt trainen, vind ik.
En je denkt niet dat dat te maken heeft met dat die spelers een veel betere techniek hebben dan jij of je pa, waardoor ze niet een halve minuut bezig zijn met het aannemen van de bal?chim0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:51:En dat klopt ook wel. Hoe vaak zie je dat iemand alle tijd en ruimte van de wereld krijgt om een doelpunt te maken? En dan heb ik het niet alleen over Nederland, maar bij alle competities op elk niveau.
[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 15-07-2023 14:52 ]
Juist andersom. M'n pa en ik nemen een bal beter aan dan menig prof. Nee man, echt niet. Ga maar eens opletten als je een wedstrijd kijkt. In z'n algemeenheid zie je dingen bij de profs gebeuren, die eigenlijk niet kunne en dat heeft niks te maken met tijd, ruimte, techniek of wat dan ook. Gewoon basisdingen die te vaak misgaan.toolkist schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:52:
[...]
En je denkt niet dat dat te maken heeft met dat die spelers een veel betere techniek hebben dan jij of je pa, waardoor ze niet een halve minuut bezig zijn met het aannemen van de bal?
M'n pa was altijd spits. Zijn specialiteit was met de rug naar de goal toe, dikke kont erin, in de voeten aanspelen, draaien en schieten. Links of rechts maakte niet uit. Hij zei altijd speel me maar keihard in de voeten aan. Schiet maar gewoon! Hij is club topscorer met 90 goals. Mensen hebben het er nog over. En dan kan je wel zeggen amateurs kan je niet vergelijken met profs, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het naar verhouding hetzelfde is. 90 doelpunten is misschien extreem, dat verwacht ik ook niet van Brobbey, maar de spits van Ajax moet toch wel garant staan voor minimaal 30 goals per seizoen. Kom op hey..
Was één van de laatste wedstrijden van Ajax. Ik weet niet of het nou Twente was of die bekerfinale tegen PSV of Feyenoord, maar Ajax was zo slecht dat was niet normaal meer. Balverlies ten top. Iedereen was door de ondergrens gezakt en dat mag niet vind ik. Je mag best een mindere dag hebben, we zijn allemaal mensen, maar als je bij een topclub speelt zoals Ajax, Feyenoord of PSV mag je nooit meer dan 20 of 30% onder je grens zakken, vind ik, maar bij ons is het meteen bam meer dan 50% en dat is eigenlijk onacceptabel. Als je naar Real of City kijkt en Modric of De Bruyne hebben een mindere dag, dan zie je ook dingen fout gaan, maar niet zoveel als bij ons in Nederland. Een Modric op 50% is nog altijd beter dan een Klaassen op 100%
[ Voor 55% gewijzigd door chim0 op 15-07-2023 15:17 ]
Idd ik heb zelf nooit voetbal in wedstrijd verband gespeeld maar wel op (redelijk) hoog nivo basketbal. (Semi) Landelijk 2de divisie (en jeugd tot 18 jaar Nederlands team) en voor de beker moesten wij tegen de nummer laatste van de eredivisie. Dat seizoen waren dat het lachertje van de divisie en werden door iedereen belachelijk gemaakt (ook door ons in de kleedkamer).Vos schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:19:
@chim0 wat voor niveau hebben we het over? Heb je wel eens tegen profs gespeeld? Ik tegen FC Emmen een paar keer (KKD niveau), op het veld is het echt heel anders dan hoe het oogt op tv.
Nou we werden volledig weggespeeld en wat op TV als nietsnutten leken bleken best wel heel goed te kunnen ballen
Ze pakken te weinig rode kaarten, het zijn geen echte Veltmannentoolkist schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:50:
[...]
We hebben afgelopen seizoen een half elftal vol Veltmannetjes gehad... Genoeg spelers waar ie op kon zeiken. Komend seizoen graag wat minder
Echt, die profs hun zwakste punten zijn nog beter dan jouw sterkste. Anders waren ze geen prof. Misschien moet je eens kijken naar een wedstrijd van amateurs tegen profs. Dan zie je hoe onthutsend groot het verschil is.chim0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:51:
[...]
Grappig dat je erover begint. Ik kijk veel voetbal met m'n pa en elke keer hebben we het erover hoeveel tijd en ruimte je vaak krijgt bij de profs. Hij roept dan altijd "Moet je nou kijken! Niemand doet wat! Zoveel tijd en ruimte kreeg ik niet eens bij de amateurs. Man man.." En dat klopt ook wel. Hoe vaak zie je dat iemand alle tijd en ruimte van de wereld krijgt om een doelpunt te maken? En dan heb ik het niet alleen over Nederland, maar bij alle competities op elk niveau.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de individuele actie van dat ventje en de afwerking ervan. Dat heb ik bij de profs nog niet gezien hoor. Typische Robben actie. Nar binnen naar binnen naar binnen en dan pats in de verre hoek. Dat was zijn specialiteit (naast snelheid) maar ik wou Robben niet gaan vergelijken met Brobbey of Bergwijn want die mogen z'n veters nog geeneens strikken, maar je snapt wat ik bedoel.
Dat korte draaien van die Veltman is denk ik een natuurlijk iets. Dat kun je niet echt trainen, vind ik.
Dat snap ik, maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Gewoon simpele dingen zoals een bal over 5 of 10 meter in de voeten, die 1,5 meter naast gaat of een simpele aanname, die een meter van de voet springt. Ik heb het niet over snelheid, intensiteit, kracht, techniek etc. Natuurlijk kun je dat niet vergelijken met amateurs.Vos schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:19:
@chim0 wat voor niveau hebben we het over? Heb je wel eens tegen profs gespeeld? Ik tegen FC Emmen een paar keer (KKD niveau), op het veld is het echt heel anders dan hoe het oogt op tv.
Het punt is dat jij claimt dat die profs dat minder goed kunnen dan jij. Of ik snap echt niet wat jij bedoelt. Maar dat is niet zo.chim0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:59:
[...]
Dat snap ik, maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Gewoon simpele dingen zoals een bal over 5 of 10 meter in de voeten, die 1,5 meter naast gaat of een simpele aanname, die een meter van de voet springt. Ik heb het niet over snelheid, intensiteit, kracht, techniek etc. Natuurlijk kun je dat niet vergelijken met amateurs.
[ Voor 3% gewijzigd door DeKever op 15-07-2023 20:11 ]
Dat claim ik helemaal niet, maar ik val in herhaling. Ik zeg alleen dat ik te vaak simpele basishandelingen (die je bij de F'jes leert) fout zie gaan. En dan heb ik het over situaties waar je totaal niet onder druk staat of wat dan ook. Gewoon alle tijd om de bal te spelen, maar dan gaat ie toch een half metertje naast de speler. En dan gaat het niet eens in CL tempo maar gewoon slakkentempo. Maar goed, laten we het weer over andere dingen hebben. Denk dat er nu gezegd is hierover.DeKever schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:11:
[...]
Het punt is dat jij claimt dat die profs dat minder goed kunnen dan jij. Of ik snap echt niet wat jij bedoelt. Maar dat is niet zo.
De druk - niet enkel de tegenstander zelf maar de wedstrijd en het seizoen als geheel - is juist een factor die meespeelt. Je ziet het ook met trainers die te vaak wisselen waardoor men voor "zekerheid" gaat waardoor er soms meer fout gaat dan dat er fout zou gaan als er vertrouwen is.chim0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:20:
[...]
Dat claim ik helemaal niet, maar ik val in herhaling. Ik zeg alleen dat ik te vaak simpele basishandelingen (die je bij de F'jes leert) fout zie gaan. En dan heb ik het over situaties waar je totaal niet onder druk staat of wat dan ook. Gewoon alle tijd om de bal te spelen, maar dan gaat ie toch een half metertje naast de speler. En dan gaat het niet eens in CL tempo maar gewoon slakkentempo. Maar goed, laten we het weer over andere dingen hebben. Denk dat er nu gezegd is hierover.
Vaak genoeg gezien met zowel voetballers, darters, als bij driebanden. Op de donderdag of vrijdagavond waar er geen enkele druk op staat gaat alles consequent goed. een week later als er wel druk op staat blijkt het toch een verschil te maken.
Geen woord over de plastic velden natuurlijk...Heracles Almelo werd afgelopen seizoen kampioen in de Keuken Kampioen Divisie, maar algemeen directeur Rob Toussaint is niet al te enthousiast geworden van de tweede profcompetitie. Toussaint pleit voor veranderingen om een sportief en commercieel volwaardige competitie te creëren. Vooral de deelname van Jong-teams noemt hij 'dramatisch'.
https://www.vi.nl/nieuws/...eerste-divisie-dramatisch
Niet zo slim van Ajax dit zeg, gratis weg laten gaan, je had toch gewoon een transfersom kunnen krijgen met deze belangstelling?
Hij heeft natuurlijk veel voor de club betekend, een transfersom zou dan bijv. 3 miljoen zijn geweest verwacht ik. Beter goed uit elkaar gaan nu en dat hij na 1 a 2 jaar terug komt om als (jeugd)trainer aan de slag te gaan - daar heb je wellicht meer aan dan dat je nu 'slecht' uit elkaar gaat.Exocet schreef op zondag 16 juli 2023 @ 06:42:
Tadic op weg naar Istanbul voor transfer naar Fenerbahçe - https://nos.nl/l/2482979
Niet zo slim van Ajax dit zeg, gratis weg laten gaan, je had toch gewoon een transfersom kunnen krijgen met deze belangstelling?
Maar het is wel vreemd inderdaad dat hij zo snel alweer rond is met een andere club - ergens vind ik het ook wel jammer dat het dan een club als Fenerbahçe is, had liever gezien dat hij dan naar de zandbak of Amerika ging om nog even wat knaken te verdienen.
Lijkt me niet geheel onlogisch, speler van 34 met een meer dan prima staat van dienst die nog een contract voor één jaar had (en vervolg in de jeugdopleiding). Dan ga je niet zomaar je contract ontbinden zonder dat er een achtervang is. Tenzij je wil stoppen met voetballen maar dan was het weggaan bij Ajax al geen logische optie geweest.Gynnad schreef op zondag 16 juli 2023 @ 07:25:
[...]
Maar het is wel vreemd inderdaad dat hij zo snel alweer rond is met een andere club - ergens vind ik het ook wel jammer dat het dan een club als Fenerbahçe is, had liever gezien dat hij dan naar de zandbak of Amerika ging om nog even wat knaken te verdienen.
En nu kiest een speler niet voor het buitensporig grote geld (al zal dat bij Fenerbahce alsnog niet slecht zijn) en is de wens er dat hij daar heen zou gaan. Turkije, de competitie maar ook het land, zou niet mijn voorkeur zijn. dan zijn er voor een speler van het niveau Tadic toch wel "leukere" opties te kiezen waar niet meteen het spel ondergeschikt is aan het geld.
Als je de berichten mag geloven dan gaat Tadic er op achteruit qua salaris tegenover Ajax, dat maakt de keuze wat vreemder. Ze hebben wel al wat meer grote namen aangetrokken (e.g. Dzeko), maar of het nu voor komend seizoen echt een stap vooruit is...chim0 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:37:
Bij Fener kan je aardig beuren volgens mij, maar of het nou heel veel verschil is met Ajax geloof ik niet. Bovendien zijn er altijd omkoopschandalen, corruptie etc. bij die club. De vraag is of je dat wilt. Tadic geweldige leider, alleen zijn kinderachtige gedrag zal ik niet missen. Blijkbaar zit het in het aard van het beestje, want Djokovic (ook een Serviër) vertoont exact hetzelfde gedrag. Totaal niet nodig voor zulke grote sportmannen.
Wellicht is er toch aangegeven dat hij evt op de bank terecht kan komen bij Ajax of heeft zijn zaakwaarnemer wat spelers voorgesteld waar Ajax niet mee in zee wil. Lijkt mij een realistisch scenario.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Als hij bij PSG aan spelen toekomt - wat ik niet onmogelijk acht maar minder evident dan bij PSV - dan zou het voor het Nederlandse voetbal, en dan specifiek het Nederlands Elftal, positief zijnQuad schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:41:
Ouch, erg zonde voor het Nederlandse voetbal.
Enige positieve aan de transfer is dat hij vrij vroeg in de window plaatsvind. Alles beter dan richting het einde van de tranfserwindow. En hij heeft natuurlijke significante impact gehad op de prestaties van PSV in 2022/23, zonder dit soort clausules had hij waarschijnlijk afgelopen seizoen ook niet bij PSV gespeelt.
[ Voor 31% gewijzigd door Napo op 16-07-2023 09:44 ]
Zeker, misschien moet ik het even specifiek toespitsen op de Nederlandse competitie.Napo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:42:
[...]
Als hij bij PSG aan spelen toekomt - wat ik niet onmogelijk acht maar minder evident dan bij PSV - dan zou het voor het Nederlandse voetbal, en dan specifiek het Nederlands Elftal, positief zijn
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Balen voor PSV, maar goed nieuws voor Feyenoord.carpebios schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:38:
Sorry voor het PSV nieuws hier, maar Xavi vertrekt naar PSG
Inderdaad jammerRussel88 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:45:
[...]
Balen voor PSV en de NL competitie, maar goed nieuws voor Feyenoord.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 16-07-2023 09:48 ]
Offtopic! Terug naar Ajax.Russel88 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:45:
[...]
Balen voor PSV, maar goed nieuws voor Feyenoord.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
😂Napo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:09:
[...]
Heeft Tadic al formeel getekend bij Fenerbahce? Anders is de #10 positie bij PSV nog vacant
Erg jammer, maar een karakter verlies je er niet mee. Kan goed in de leer bij Neymar. Wat een huilgezichtje zie je altijd bij die jongen. En is ook geen 16 meer inmiddels.ElPaco schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:39:
[Afbeelding]
Ik ga alvast ff in een hoekje huilen. Wie komt er bij zitten?
Wat zei ik nu? Gewoon een truc geweest als je het mij vraagt.Exocet schreef op zondag 16 juli 2023 @ 06:42:
Tadic op weg naar Istanbul voor transfer naar Fenerbahçe - https://nos.nl/l/2482979
Geen transfer som en Tadic steekt wat extra pingels in zijn zak. Afgesproken dit.
Ach Ajax heeft veel aan Tadic te danken, dat scheelt
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 16-07-2023 10:28 ]
Is zo weer terug, daar redt hij het niet. Te druistig nog denk ik.carpebios schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:38:
Ik denk dat het beste voor zijn ontwikkeling voor hem is dat hij ergens in Spanje gaat voetballen. Meer weerstand, geen hele fysieke competitie.
De Eredivisie geeft hem te weinig weerstand.
[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 16-07-2023 10:32 ]
Dat denk ik ook, en dan met name Oranje. Buiten Simons heeft eigenlijk alleen Gakpo nog een beetje aanvallende potentie. En bij PSG ga je niet zomaar spelenQuad schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:41:
Ouch, erg zonde voor het Nederlandse voetbal.
XXXVI
Lijkt mij dat er gewoon wat koehandel met Xavi wordt gespeeld. Van PSG naar PSV met een terugkoopclausule van 6 miljoen. PSG denk, laat die Xavi het maar even bewijzen in Nederland. Hij doet het goed en speelt zich in de kijker en het Nederlands elftal. Dan is 6 miljoen een koopje om hem na 1 of 2 jaar als hij speelt in Parijs voor het 10-voudige makkelijk te slijten aan een Engelse club of wellicht weer terug naar Barcelona...D-e-n schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:55:
[...]
Dat denk ik ook, en dan met name Oranje. Buiten Simons heeft eigenlijk alleen Gakpo nog een beetje aanvallende potentie. En bij PSG ga je niet zomaar spelen
Met koeien in de koehandel wordt trouwens respectvoller omgegaan dan met voetballers
Eén zwaluw maakt nog geen zomer....ephymerous schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:58:
Het zit Feyenoord alvast niet tegen. Slot die blijft, wanorde bij Ajax en nu Simons weg bij PSV. Zouden ze dan de titel gaan prolongeren?
Een transfer overkomt de speler niet, daar dient een speler zelf mee akkoord te gaan. Als een speler niet verkocht of verhuurd wil worden gebeurt dat niet. Wat is er niet respectvol in dit verhaal?RCBL schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:03:
[...]
Met koeien in de koehandel wordt trouwens respectvoller omgegaan dan met voetballers
Buiten de evidente "supporters" die van daken moeten schreeuwen hoe schandalig een speler wel of niet is in dit soort situaties.
Vorig jaar wilden we ons na 30 speelronden nog niet in de favorieten rol duwen, dus voor de JC schaal al lijkt me aan de vroege kant.ephymerous schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:58:
Het zit Feyenoord alvast niet tegen. Slot die blijft, wanorde bij Ajax en nu Simons weg bij PSV. Zouden ze dan de titel gaan prolongeren?
Hopelijk komen we de transfer periode goed door. Maar ook bij Feyenoord kunnen nog gekke dingen gebeuren. Hancko en Geertruida moeten we eigenlijk wel behouden. Maar ook die spelers liggen goed in de markt.
Vreemde keuze in Nederland is die top bij PSG middelmaatcarpebios schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:38:
En hij wordt weer verhuurd door PSG haha gaat nergens meer over
[ Voor 12% gewijzigd door bie100 op 16-07-2023 11:17 ]
Nah, jij weet ook wel dat de druk van de makelaars vele male groter is dan de wil van de spelers...Napo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:05:
[...]
Een transfer overkomt de speler niet, daar dient een speler zelf mee akkoord te gaan. Als een speler niet verkocht of verhuurd wil worden gebeurt dat niet. Wat is er niet respectvol in dit verhaal?
Juist, het is de orde van de dag dat spelers tegen hun wil een handtekening onder een contract zetten puur om aan de wensen van de zaakwaarnemer te doen. Spelers kunnen dan ook onmogelijk van zaakwaarnemer wisselenRCBL schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:14:
[...]
Nah, jij weet ook wel dat de druk van de makelaars vele male groter is dan de wil van de spelers...

Misschien aan Feyenoord? Nog een jaartje knallen in de Eredivisie en de Champions League (gegarandeerd) op 10.bie100 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:11:
[...]
Vreemde keuze in Nederland is die top bij PSG middelmaat
En hij wordt weer verhuurd door PSG haha gaat nergens meer over
Edit: wat ik overigens niet zo goed snap is dat zoveel Ajax supporters hier en op de socials zo mild zijn over Tadic. Wat mij betreft laat je als aanvoerder nu keihard je club in de steek omdat je te trots/arrogant bent om te accepteren dat het wellicht weer een minder seizoen wordt. Dat terwijl je met volle verstand een contract hebt getekend om na je carrière te blijven. Wat mij betreft echt een mes is de rug van hem naar de club. Vorig jaar riep iedereen bij Ajax (hijzelf incluis) dat er te weinig concurrentie was in de ED en ze structureel bij de laatste 16 of zelfs 8 van de CL moesten aanhaken. Er zijn gigantisch veel knaken uitgegeven. En dan na 1 seizoen zo door de achterdeur transfervrij naar buiten om meteen een dag later in Turkije te tekenen. Onbegrijpelijk.
[ Voor 52% gewijzigd door donleone83 op 16-07-2023 11:30 ]
Ik denk niet dat PSV opnieuw voor hem in de markt ligt, ook niet voor huur. Verder moeten clubs leren, om spelers niet terug te halen (zie Ajax met Brobbey).Harribo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:27:
[...]
Is zo weer terug, daar redt hij het niet. Te druistig nog denk ik.
Ik denk dat het beste voor zijn ontwikkeling voor hem is dat hij ergens in Spanje gaat voetballen. Meer weerstand, geen hele fysieke competitie.
De Eredivisie geeft hem te weinig weerstand.
Gewoon iets anders zoeken. In de Eredivisie waren de grote clubs altijd goed in talenten en onbekende namen aan zich te binden, waar is die tijd gebleven?
Het voordeel voor PSV was dat dit een verkapte huur was. Ze hebben 6 miljoen gekregen, weet niet wat Simons verdiende, maar ja, elk miljoen is voor hun nu belangrijk.
Verder zou ook wel de hele soap hebben gespeeld. En als PSG dan komt met groot geld, dan snap ik het wel.
Jammer, want hij wordt nu weer ergens gestald, maar goed, daar kiest hij zelf voor.
Het zou mooi zijn als hier eens internationale regels voor zouden komen. De man die ermee begonnen is (RIP), wist volgens mij niet super veel van voetbal, maar kreeg ze wel overal ondergebracht.RCBL schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:14:
[...]
Nah, jij weet ook wel dat de druk van de makelaars vele male groter is dan de wil van de spelers...
Maar ja, ik zie de FIFA/UEFA gewoon geld aannemen. Over een aantal jaren is Qatar en mogelijk ook de US, de landen om toernooien te spelen. Zoals La Liga en Serie A nu al doen met hun bekers. Het weghalen van de betekenis Europa uit de toernooinamen, is een beetje een bevestiging.
[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 16-07-2023 11:31 ]
Die tijd is ver achter ons sinds het gat tussen de Eredivisie en de topclubs in het buitenland significant gegroeit is. Als de multiplier in salaris bij een club als PSG, maar ook clubs in de middenmoot in de PL bijvoorbeeld, 3x of meer is dan is een keuze snel gemaakt, zeker als het een contract is van 5 jaar. Dan ben je direct alle risico's voor de toekomst kwijt en met een club als PSG op je CV kom je vast wel ergens in de middenmoot aan de slag voor een salaris die nog steeds prima is.HollowGamer schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:27:
[...]
Gewoon iets anders zoeken. In de Eredivisie waren de grote clubs altijd goed in talenten en onbekende namen aan zich te binden, waar is die tijd gebleven?
Kan je in potentie een grotere stap maken als je nog een jaar blijft? Zeker, maar daar zit ook net zo veel onzekerheid bij.
Het probleem is niet perse het salaris, maar gewoon dat tig clubs nu hetzelfde doen en vissen in dezelfde vijver. Dan heb ik het nog niet gehad over allemaal vage constructies met onder clubs, waaraan de FIFA niets doen.Napo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:31:
[...]
Die tijd is ver achter ons sinds het gat tussen de Eredivisie en de topclubs in het buitenland significant gegroeit is. Als de multiplier in salaris bij een club als PSG, maar ook clubs in de middenmoot in de PL bijvoorbeeld, 3x of meer is dan is een keuze snel gemaakt, zeker als het een contract is van 5 jaar. Dan ben je direct alle risico's voor de toekomst kwijt en met een club als PSG op je CV kom je vast wel ergens in de middenmoot aan de slag voor een salaris die nog steeds prima is.
Kan je in potentie een grotere stap maken als je nog een jaar blijft? Zeker, maar daar zit ook net zo veel onzekerheid bij.
Het beste zou zijn om met squad limiten te werken, nu kan een City en Chelsea tig spelers contracteren, en die gebruiken als handelswaar. Iets dat PSG dus nu ook doen met Simons.
Maar goed, spelers kiezen er zelf voor. Simons had een alternatief en die mislukte speler van PSV, had bijvoorbeeld ook niet zich gek moeten laten maken door zijn zaakwaarnemer.
Ik denk dat de meeste Ajax-supporters zo mild zijn omdat ze een andere invulling aan de situatie geven dan jij. Bovenstaand verhaal staat vol met aannames. Ik ga ervan uit dat jij niet aan tafel heb gezeten bij de besprekingen en op basis van de verklaringen van beide partijen zijn termen als arrogant, in de steek laten, mes in de rug, niet te onderbouwen.donleone83 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:23:
[...]
Edit: wat ik overigens niet zo goed snap is dat zoveel Ajax supporters hier en op de socials zo mild zijn over Tadic. Wat mij betreft laat je als aanvoerder nu keihard je club in de steek omdat je te trots/arrogant bent om te accepteren dat het wellicht weer een minder seizoen wordt. Dat terwijl je met volle verstand een contract hebt getekend om na je carrière te blijven. Wat mij betreft echt een mes is de rug van hem naar de club. Vorig jaar riep iedereen bij Ajax (hijzelf incluis) dat er te weinig concurrentie was in de ED en ze structureel bij de laatste 16 of zelfs 8 van de CL moesten aanhaken. Er zijn gigantisch veel knaken uitgegeven. En dan na 1 seizoen zo door de achterdeur transfervrij naar buiten om meteen een dag later in Turkije te tekenen. Onbegrijpelijk.
Wat we wel weten is dat partijen in goed overleg om de tafel zijn gaan zitten omdat in ieder geval Tadic (en mogelijk ook Ajax) zich niet prettig voelde met de huidige ontwikkelingen. Uitkomst is een transfervrij vertrek door de voordeur met waardering voor zijn prestaties en mogelijk een terugkeer als staflid in de toekomst en is een leuke club voor zijn nadagen hem ook gegund. Ik snap die negativiteit echt niet, dit is 100x beter dan hoe de vergelijkbare situatie met Blind is opgelost. En eerlijk gezegd denk ik dat Ajax op dit moment beter door de zure appel kan heen bijten en gaan bouwen voor de toekomst en dan is een speler van bijna 35 met een miljoenen salaris niet het meest bruikbare bouwsteentje.
[ Voor 16% gewijzigd door Sempy op 16-07-2023 11:46 ]
Kom op, niet gelijk indekken.Lekkerboeie86 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:09:
[...]
Vorig jaar wilden we ons na 30 speelronden nog niet in de favorieten rol duwen, dus voor de JC schaal al lijkt me aan de vroege kant.
Je mag best zeggen dat Feyenoord komend seizoen gewoon weer meedoet om het kampioenschap en zelfs een goede kans maakt om de titel te prolongeren.
Nu weet ik dat jullie in Rotterdam denken dat het arrogant is om zulke uitspraken te doen maar als de kaarten zo gunstig liggen als nu, waarom zou je dan om de hete brei heendraaien?
Precies. De ambitie van Tadic schijnt te botsen met het beleid en misschien ook de mogelijkheden van de club. Dan kan je beter elkaar een hand geven en vertrekken.Sempy schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat de meeste Ajax-supporters zo mild zijn omdat ze een andere invulling aan de situatie geven dan jij. Bovenstaand verhaal staat vol met aannames. Ik ga ervan uit dat jij niet aan tafel heb gezeten bij de besprekingen en op basis van de verklaringen van beide partijen zijn termen als arrogant, in de steek laten, mes in de rug, niet te onderbouwen.
Wat we wel weten is dat partijen in goed overleg om de tafel zijn gaan zitten omdat in ieder geval Tadic (en mogelijk ook Ajax) zich niet prettig voelde met de huidige ontwikkelingen. Uitkomst is een transfervrij vertrek door de voordeur met waardering voor zijn prestaties en mogelijk een terugkeer als staflid in de toekomst en is een leuke club voor zijn nadagen hem ook gegund. Ik snap die negativiteit echt niet, dit is 100x beter dan hoe de vergelijkbare situatie met Blind is opgelost. En eerlijk gezegd denk ik dat Ajax op dit moment beter door de zure appel kan heen bijten en gaan bouwen voor de toekomst en dan is een speler van bijna 35 met een miljoenen salaris niet het meest bruikbare bouwsteentje.
Dit uitleggen als de club in de steek laten of goedkoop vertrekken kan ook. Hoe dan ook, een chique oplossing mag een paar centen kosten.
Precies. Aan de andere kant dit seizoen gaat Ajax gewoon weer de titel pakken dus ik snap wel dat Feyenoorders een stapje terug doenSuperkiwi schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:46:
[...]
Kom op, niet gelijk indekken.
Je mag best zeggen dat Feyenoord komend seizoen gewoon weer meedoet om het kampioenschap en zelfs een goede kans maakt om de titel te prolongeren.
Nu weet ik dat jullie in Rotterdam denken dat het arrogant is om zulke uitspraken te doen maar als de kaarten zo gunstig liggen als nu, waarom zou je dan om de hete brei heendraaien?
Gezien de leeftijd van Tadic (hoe goed hij ook heeft gepresteerd) en het salaris van Tadic denk ik dat het netto misschien wel geld heeft opgeleverd voor Ajax.DeKever schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:54:
[...]
Hoe dan ook, een chique oplossing mag een paar centen kosten.
Nooit gedacht dat ik nog zo vroeg in het jaar de eerste quote al in de vriezer zou stoppenPolarBear schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:56:
[...]
Aan de andere kant dit seizoen gaat Ajax gewoon weer de titel pakken dus ik snap wel dat Feyenoorders een stapje terug doen
Ik hoop dat je gelijk krijgt.
Dat zou wel een stunt zijn

Nou ja er stond wel eenSuperkiwi schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Nooit gedacht dat ik nog zo vroeg in het jaar de eerste quote al in de vriezer zou stoppen
Ik hoop dat je gelijk krijgt.
Mensen die op basis van transfers tot nu toe al voorspellingen doen op het volgende seizoen, vind het een beetje voorbarig. Kijk naar de saga van PSV en Xavi Simons, alle uitspraken over clausules etc lijken wel onzin geweest te zijn geweest. Dat kan je ook wel puinhoop noemen. En ik weet niet of een Noa Lang dat gat kan opvullen. Feyenoord heeft geen Kokcu meer en de vraag is maar of dat de enige uitgaande transfer was.
Ajax speelde vorig jaar in de JC Schaal wedstrijd met Bergwijn en Antony in de aanval. Ondanks dat de wedstrijd verloren werd heb ik toen een aanval gezien waar geen maat op zou staan als ze dat in de Eredivisiewedstrijden zouden continueren. We weten hoe de rest van het seizoen van Bergwijn is afgelopen. En het is toch echt niet zo dat die jongen echt niet kan voetballen.
Blijft een rare sport. Met dezelfde 11 kan je in het ene seizoen de sterren van de hemel spelen en het aansluitende seizoen een nieuwe definitie van middelmaat hebben of de ene na de andere blessure.
Verwijderd
Anders zou ik er helemaal niets van snappen uit Xavi's perspectief.
Bij PSG zie ik hem niet aan de bak komen.
Maar, misschien is dit ook wel een gevalletje Tadic?
Hij ziet dat kwalitatief (vooral in de achterhoede) nog steeds niet best is bij PSV, en trekt die zijn eigen conclusie en gaat er vandoor.
Als Feyenoorder, vind ik het een moeilijke.
Kwa kwaliteiten zou ik hem graag een seizoen bij Feyenoord zien.
Maar, kwa persoonlijkheid zal die totaal niet in Rotterdam passen.
In ieder geval een aderlating voor PSV.
Benieuwd of ze nu voor Karlsson zullen gaan.
Hij mag niet direct verkocht of verhuurd worden schijnt. Geen idee wanneer wel, maar niet deze transferperiode.bie100 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:09:
[...]
Dat zou wel een stunt zijnMaar het zal wel Engeland worden
Heb ik dit gemist?donleone83 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:23:
[...]
Vorig jaar riep iedereen bij Ajax (hijzelf incluis) dat er te weinig concurrentie was in de ED en ze structureel bij de laatste 16 of zelfs 8 van de CL moesten aanhaken.
Het niveau in de Ligue 1 is ook niet bijzonder hoog, daar moet hij prima in mee kunnen komen bij PSG.
Of ze waren zeer snel met onderhandelen, of ze hadden vooraf al contact met Tadic.
En Tadic heeft de huidige situatie bij Ajax misbruikt om gratis te vertrekken zodat hij kan cashen bij zijn nieuwe club.
Verwijderd
Maar speelt die de volgende spelers eruit of is die beter?dutchgio schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:26:
Verhuren of verkopen mocht toch inderdaad niet?
Het niveau in de Ligue 1 is ook niet bijzonder hoog, daar moet hij prima in mee kunnen komen bij PSG.
- Neymar
- Asencio
- Mbappe
- Ekitike
- Icardi
- Kang-in Lee
Ik heb daar toch een heel hard hoofd in, sorry.
Hij zal vast en zeker wel als wisselspeler gebruikt worden, maar enige kans van echt slagen daar in Parijs?
Nee, daarin geef ik hem dezelfde kans als Donny in Manchester.
Had lekker bij PSV gebleven, of zoek een team waar ze jou echt nodig hebben.
Nu kom je in een team waar je de 13de in een dozijn bent.
Dat zou kunnen. Vanaf 2019 riep Edwin van der Sar al dat aansluiten bij de Europese top het doel was en dat dit structureel na de winter meedoen in de CL betekende.
Over het geen uitdaging meer zien in de ED zullen het vast meer de analisten dan de spelers geweest zijn. Maar bijvoorbeeld zo’n uitspraak als van Wijndal over de linkerkant komt ook ergens vandaan natuurlijk.
Neymar en Mbappe niet, maar daar gaat misschien ook nog wel wat mee gebeuren qua transfer.Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:32:
[...]
Maar speelt die de volgende spelers eruit of is die beter?
- Neymar
- Asencio
- Mbappe
- Ekitike
- Icardi
- Kang-in Lee
Hij zal vast en zeker wel als wisselspeler gebruikt worden, maar enige kans van echt slagen daar in Parijs?
De rest valt wel mee dan wel spelen niet op de positie van Simons, het is ook weer geen Manchester City waar hij terecht komt.
L'Équipe meldt dat er al een (niet met naam genoemde) verhuurclub is gevonden, dus misschien alleen een doorverkoopclausule?dutchgio schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:26:
Verhuren of verkopen mocht toch inderdaad niet?
Ajax, het Bayern van Nederland. Aldus de media...donleone83 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:32:
[...]
Dat zou kunnen. Vanaf 2019 riep Edwin van der Sar al dat aansluiten bij de Europese top het doel was en dat dit structureel na de winter meedoen in de CL betekende.
Over het geen uitdaging meer zien in de ED zullen het vast meer de analisten dan de spelers geweest zijn. Maar bijvoorbeeld zo’n uitspraak als van Wijndal over de linkerkant komt ook ergens vandaan natuurlijk.
Verwijderd
Ik gok op een Arsenal, Liverpool of Dortmund.Sempy schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:38:
[...]
L'Équipe meldt dat er al een (niet met naam genoemde) verhuurclub is gevonden, dus misschien alleen een doorverkoopclausule?
(Of, zou Feyenoord de stoute schoenen aan hebben getrokken?)
Hij schijnt de zandbak geweigerd te hebben.Gynnad schreef op zondag 16 juli 2023 @ 07:25:
Maar het is wel helemaal prima als je aanvoerder, die je makkelijk 50m op had kunnen leveren, voor ongeveer de helft verkocht wordt terwijl je club echt elke cent nog steeds hard nodig heeft (iets met een nieuw stadion?) Of een Dessers die na 1 leuk seizoen niet wil blijven omdat ie wil cashen...donleone83 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:23:
[...]
Misschien aan Feyenoord? Nog een jaartje knallen in de Eredivisie en de Champions League (gegarandeerd) op 10.
Oh nee, dan is het bedanken voor z'n inzet de afgelopen jaar/jaren
Tadic heeft zich altijd 100% ingezet voor de club, nooit een onvertogen woord in de media, geweldige statistieken geleverd, en is nu eerlijk geweest dat ie geen zin heeft om z'n laatste jaar/jaren van z'n carrière in een team in opbouw (en wellicht zonder CL, zal wellicht meegespeeld hebben) te spelen. Wil daarna nog steeds terugkomen voor z'n trainers carrière. Nou, prima oplossing nu dan toch? En natuurlijk heeft ie vantevoren dan al een idee wat voor clubs voor hem zullen komen. Want als het alleen FC IJsbeer uit IJsland is, dan blijft ie wel gewoon
Je mag er vanuit gaan dat Feyenoord gewoon weer met de top 3 om de titel gaat spelen. Ze hebben misschien de meest stabiele start qua selectie en trainer. Maar de transferperiode is nog niet voorbij. Van PSV heb ik nog niet echt een goed beeld, maar die investeren fors in de selectie. En hebben ook een nieuwe trainer. Ajax is beter af zonder Tadic, en Timber lijkt me wel te vervangen. Snap weinig van deze transfer naar Arsenal, maar we gaan het zien.Superkiwi schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:46:
[...]
Kom op, niet gelijk indekken.
In juli/augustus vorig jaar hadden we Boetius nog op stage en had niemand een idee hoe we in het linker rijtje moesten komen. Met een paar geslaagde aankopen en de visie van Slot werden we ineens kampioen. Het kan allemaal heel raar lopen. Nu zijn we niet perse afhankelijk van Gimenez, maar hij speelt vannacht zijn laatste wedstrijd van het seizoen met Mexico. Mag hopen dat hij nog even vakantie krijgt, anders is hij al overbelast voor we het seizoen beginnen.
Lang verhaal kort, we horen tot de 3 kanshebbers voor de titel. Maar vind het echt te vroeg om al te denken aan het prolongeren van de titel.
Echt enorm lang geleden dat ik zo gek was van een jonge speler in PSV shirt.. Gaat hem goed!
Chelsea wil Neymar (en zou weg mogen van PSG), Mbappé moet weg.Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:32:
[...]
Maar speelt die de volgende spelers eruit of is die beter?
- Neymar
- Asencio
- Mbappe
- Ekitike
- Icardi
- Kang-in Lee
Icardi en Ekitike zijn puur spitsen. Dan blijft er weinig over van je lijstje
Dan was je waarschijnlijk er niet van op de hoogte van Xavi Simons vorig jaar transfervrij was en PSG dus 0,0 invloed heeft kunnen hebben op wat hij in z'n contract met PSV heeft laten zetten...RCBL schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:03:
[...]
Lijkt mij dat er gewoon wat koehandel met Xavi wordt gespeeld.
Verwijderd
Neymar gaat al jaren weg, is er nog steeds.toolkist schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:17:
[...]
Chelsea wil Neymar (en zou weg mogen van PSG), Mbappé moet weg.
Icardi en Ekitike zijn puur spitsen. Dan blijft er weinig over van je lijstje
Mbappe gaat al jaren weg, is er nog steeds.
Aanvallende middenvelder, vleugelspeler of spits.
Allemaal posities waar Xavi uit de voeten kan en is ingezet.
Dan opeens is het lijstje weer vol.
Ja, die anderhalve keer dat ie bij PSV spits heeft gespeeld...Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:22:
[...]
Neymar gaat al jaren weg, is er nog steeds.
Mbappe gaat al jaren weg, is er nog steeds.
Aanvallende middenvelder, vleugelspeler of spits.
Allemaal posities waar Xavi uit de voeten kan en is ingezet.
Dan opeens is het lijstje weer vol.

Ondertussen heeft Neymar meer dan een half seizoen gemist wegens blessures dus is het ook nog maar de vraag hoe ie terug komt, en Mbappé heeft toch echt gezegd dat ie niet bij gaat tekenen. Dus die zit er hoogstens nog een jaar en ik moet nog maar zien hoeveel ze hem laten spelen als ie niet bijtekent en niet vertrekt komend seizoen.
Maar wie weet speelt die wel bij PSG of waar die ook verhuurd word en dan snap ik het wel weer. Het zou vast een weloverwogen beslissing zijn
Hoop dat die het goed gaat doen blijf m wel volgen zoals alle psv’ers
En wel blij weer een jaartje te hebben kunnen genieten van een jonge speler. Was lang geleden
Pima conclusieLekkerboeie86 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:17:
[...]
Lang verhaal kort, we horen tot de 3 kanshebbers voor de titel.
18 kanshebbers, je kan Almere City FC niet onderschattenLekkerboeie86 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:17:
[...]
Lang verhaal kort, we horen tot de 3 kanshebbers voor de titel. Maar vind het echt te vroeg om al te denken aan het prolongeren van de titel.
Telegraaf zegt nu RB LeipzigVerwijderd schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:45:
[...]
Ik gok op een Arsenal, Liverpool of Dortmund.
(Of, zou Feyenoord de stoute schoenen aan hebben getrokken?)
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bij PSG proberen ze hem geloof ik al jaren kwijt te raken. Maar het salaris dat hij nu krijgt is gewoon te hoog.Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:22:
[...]
Neymar gaat al jaren weg, is er nog steeds.
Heeft langdurig contract en Milan heeft vorig jaar 35 mln betaald. Kopen is voor PSV lijkt me niet haalbaar.bie100 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:08:
De Ketelaere als opvolger voor Xavi Simons geen slechte keuze als ze het voor elkaar krijgen
Risico bij verhuur is dat je volgend jaar in hetzelfde schuitje zit, als Ketelaere een goed seizoen draait, komt er een vermogende club die hem van Milan overneemt.
Wat je dan nog zou kunnen doen is met een optie tot koop voor een draagbaar bedrag maar dat is net zo min realistisch. AC Milan zal niet zomaar minimaal €15m willen afschrijven en bedragen van boven de €15m heeft PSV nog nooit betaald.Sempy schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:31:
[...]
Heeft langdurig contract en Milan heeft vorig jaar 35 mln betaald. Kopen is voor PSV lijkt me niet haalbaar.
Risico bij verhuur is dat je volgend jaar in hetzelfde schuitje zit, als Ketelaere een goed seizoen draait, komt er een vermogende club die hem van Milan overneemt.
Wensdenken, nog meer dan dat het vorig jaar was met Simons
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024