[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 196 Laatste
Acties:
  • 340.082 views

Onderwerpen

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07

OMX2000

By any means necessary...

pro_6or schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:09:
Wat is die studio sport presentator een Feyenoord fan.

Prima, maar die rode kaart goedpraten is ronduit smerig.
Wat was de strekking?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:32

gws24

Thinking is hard!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-zQ6D3jOrDvdfzPIKvbIx4YTv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9X41Tvq6FUjPsS2ST222yot.jpg?f=fotoalbum_large

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik vond het nog steeds geen overduidelijke rode kaart. Ik snap best dat hij gegeven wordt als je het strikt volgens de regels beoordeeld. Maar laten we hier niet gaan doen alsof hij schuimbekkend en bewust vol voor de achillespees ging met de intentie om hem te blesseren. Ik heb een heleboel vergelijkbare overtredingen met geel bestraft zien worden de laatste jaren en een hoop ergere overtredingen ook.

[ Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 13-08-2023 19:23 ]

• Exocet
  • Niet online
Jammer dat zo'n commentator zo partijdig is, zou niet moeten.

Ook in het interview met Slot, probeert daar zijn mening bij Slot in de mond te leggen. Hulde dat Slot zelf wel realistisch blijft.

[ Voor 26% gewijzigd door Exocet op 13-08-2023 19:29 ]

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Vind het een glijpartij van Nieuwkoop en een zware straf.

edit: Slot is in zijn interview daarentegen realistisch en vind dat je hem kan geven.

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 13-08-2023 19:30 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:21:
Maar laten we hier niet gaan doen alsof hij schuimbekkend en bewust vol voor de achillespees ging met de intentie om hem te blesseren.
Wie doet dat dan?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:05

Superkiwi

Hoi doei

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:21:
Ik vond het nog steeds geen overduidelijke rode kaart. Ik snap best dat hij gegeven wordt als je het strikt volgens de regels beoordeeld. Maar laten we hier niet gaan doen alsof hij schuimbekkend en bewust vol voor de achillespees ging met de intentie om hem te blesseren. Ik heb een heleboel vergelijkbare overtredingen met geel bestraft zien worden de laatste jaren en een hoop ergere overtredingen ook.
laten we hopen dat het bij het 'nieuw beleid' hoort en dit einde seizoen nog steeds zo beoordeeld wordt.

• OMX2000
  • Laatst online: 16:07

OMX2000

By any means necessary...

gws24 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

edit: Slot is in zijn interview daarentegen realistisch en vind dat je hem kan geven.
Da’s toch geen gekke conclusie die je kunt trekken. Ik vind het een terechte rode kaart. Maar ik begrijp dat mensen het een zware straf vinden omdat Nieuwkoop niet de intentie heeft om een harde overtreding te maken. Maar dat maakt niet uit.
Er was verder ook niet veel gedoe over.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• donleone83
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:41:
[...]

laten we hopen dat het bij het 'nieuw beleid' hoort en dit einde seizoen nog steeds zo beoordeeld wordt.
Dan kan ik er inderdaad prima mee leven. De start was in dat opzicht slecht met in ieder geval in De Kuip in mijn ogen inconsequente beslissingen.

@Napo je snapt denk ik best dat ik doel op duidelijk bewuste zware overtredingen uit bijvoorbeeld frustratie of boosheid.

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

@Napo je snapt denk ik best dat ik doel op duidelijk bewuste zware overtredingen uit bijvoorbeeld frustratie of boosheid.
Maar het punt dat je maakt is dat we hier iets niet moeten gaan doen, dan veronderstel je dat er één of meerdere personen stellen dat Nieuwkoop deze overtreding minimaal bewust maakte laat staan dat hij zijn tegenstander wilde blesseren. Dat heb ik niemand hier horen zeggen.

De algemene tendens is dat het een wellicht een onhandige actie was, dat het resultaat ongelukkig was. Dat het een bewuste actie was - zover ik kan herinneren - geeneens naar voren gekomen.

• donleone83
  • Nu online
Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:50:
[...]

Maar het punt dat je maakt is dat we hier iets niet moeten gaan doen, dan veronderstel je dat er één of meerdere personen stellen dat Nieuwkoop deze overtreding minimaal bewust maakte laat staan dat hij zijn tegenstander wilde blesseren. Dat heb ik niemand hier horen zeggen.

De algemene tendens is dat het een wellicht een onhandige actie was, dat het resultaat ongelukkig was. Dat het een bewuste actie was - zover ik kan herinneren - geeneens naar voren gekomen.
@pro_6or roept hier dat het “ronduit smerig” is hoe Studio Sport de overtreding “goed” praat. Daarmee insinueert hij mijns inziens dat het een vreselijke aanslag was. De reactie was dan ook meer op hem gericht. Als dat onduidelijk was: excuses.

Een onhandige actie met ongelukkig resultaat kan ik mij prima in vinden. Met voor mij de conclusie dat je er rood voor kan geven maar het niet per se nodig was geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door donleone83 op 13-08-2023 20:08 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

ST10©DE

Dus.............

De actie van van Nieuwkoop wordt volgens de regels misschien terecht bestraft met rood. Maar ik vind dit veel minder erg dan natrappen. En daarbij wordt bepaald wat de impact is. Ik zie daar enige inconsistentie.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
ST10©DE schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:21:
De actie van van Nieuwkoop wordt volgens de regels misschien terecht bestraft met rood. Maar ik vind dit veel minder erg dan natrappen. En daarbij wordt bepaald wat de impact is. Ik zie daar enige inconsistentie.
Eens dat natrappen gewoon altijd rood moet zijn. Maar dit was ook gewoon rood. Geen schandalige doodschop, maar hij plant wel gewoon vol z'n voet op de achillespees. Misschien niet bewust, maar hij neemt wel het risico met deze actie.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:11
Er is geen inconsistentie, bij natrappen zal de speler veel langer geschorst worden dan voor deze actie.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Wees blij dat die saaie Tom Egberts er niet meer zit.

Ik weet dat het programma bedoeld is om je voor te bereiden voor op tijd naar bed gaan, maar met Tom werd het al moeilijk om tijdens het programma zelf wakker te blijven.

• donleone83
  • Nu online
Gynnad schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Er is geen inconsistentie, bij natrappen zal de speler veel langer geschorst worden dan voor deze actie.
Natrappen is een actie vanuit agressie met de intentie om iemand pijn te doen, waarbij er subjectief bepaald kan worden door de scheids of iemand wel voldoende intentie had om de tegenstander het ziekenhuis in te schoppen voordat hij besluit of het rood moet zijn of niet. Blijkbaar mag je, in het heetst van de strijd, af en toe best iemand willen schoppen of slaan en daar ook naar handelen tot op zekere hoogte, wat ter beoordeling is van de dienstdoende scheidsrechter of daar rood voor op zijn plek is.

Zo’n overtreding van Nieuwkoop is onhandig met de intentie om de bal te spelen, maar volgens de regels rood want hij neemt het risico op letsel bij de tegenstander. Hierbij telt de intentie dus opeens helemaal niet meer mee.

Zolang natrappen, slaan en andere uitingen van daadwerkelijke agressie niet per definitie altijd rood zijn, creëren we zelf een enorm grijs gebied om te blijven discussiëren over wat wel of geen rood hoort te zijn. De subjectiviteit die bij die beslissing komt kijken waait namelijk over naar alle andere beslissingen, zelfs als de regels duidelijk zijn. Wat mij betreft is dit de omgekeerde wereld. Agressieve intenties horen, hoe klein ook, niet thuis op het voetbalveld en altijd met rood bestraft te worden. Zolang dat niet het geval is en scheidsrechters zelf mogen bepalen of iets agressief genoeg was om er rood voor te geven, is er wat mij betreft per definitie sprake van inconsistentie.

• toolkist
  • Niet online
ik hoop dat ze daar dit jaar ook vanaf gestapt zijn, want dat is inderdaad niet recht te praten als je geel geeft als iemand een bal wegtrapt.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:26
Die Akpom zou nu rond zijn, tenminste de clubs zijn rond.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33
Martinusz schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:18:
Die Akpom zou nu rond zijn, tenminste de clubs zijn rond.
Hij kan blijkbaar ook op 10 als schaduwspits.

• Jorizzz

Die commentator bedoel je? Viel mij tijdens het kijken van de samenvatting ook al op. Vind ik ook niet prima trouwens, als commentator zou je neutraal moeten zijn, in elk geval bij wedstrijden tussen Nederlandse clubs. Deze man zou bij Omroep Rijnmond niet misstaan. Storend.

Overigens vind ik het niet erg als een commentator een beetje chauvinistisch is bij Europese wedstrijden

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:06
Jorizzz schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:01:
[...]

Die commentator bedoel je? Viel mij tijdens het kijken van de samenvatting ook al op. Vind ik ook niet prima trouwens, als commentator zou je neutraal moeten zijn, in elk geval bij wedstrijden tussen Nederlandse clubs. Deze man zou bij Omroep Rijnmond niet misstaan. Storend.

Overigens vind ik het niet erg als een commentator een beetje chauvinistisch is bij Europese wedstrijden
Volgens mij zijn de commentatoren neutraler dan diegenen die ze hier berichten van partijdigheid. Een commentator kan dus niet gewoon vinden dat geel eigenlijk genoeg was en dat de scheidsrechter niet door de VAR moet worden teruggefloten, zonder dat ze partijdig zijn?
De omgekeerde wereld lijkt me dat en ook heel erg vervelend voor diegenen die dan gelijk het gooien op partijdigheid, dan moet je maar wedstrijden kijken zonder commentaar, want dit blijft altijd het geval zijn dat men zich (hardop) afvraagt of iets rood is of niet, of dit nu ten voordele of nadele is van specifieke clubs.

Ik heb gisteren een heel deel teruggekeken en mij bekroop toch het gevoel wel wat dat (over het geheel genomen, niet een specifieke situatie) Dieperink wel wilde laten zien geen Kuipvrees te hebben, maar hij liet ook wel zien niet geschikt te zijn in algemene zin, doordat hij inconsequent floot en zich niet aan de 'spelbederf' regels hield, voor (overmai) tijdrekken en dergelijke.
Maargoed dat kan ook echt wel deels een gekleurde bril zijn, want ik ben uiteraard wel partijdig.

[ Voor 3% gewijzigd door jbdeiman op 14-08-2023 06:04 ]

• Jorizzz
jbdeiman schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 06:03:
[...]

Volgens mij zijn de commentatoren neutraler dan diegenen die ze hier berichten van partijdigheid. Een commentator kan dus niet gewoon vinden dat geel eigenlijk genoeg was en dat de scheidsrechter niet door de VAR moet worden teruggefloten, zonder dat ze partijdig zijn?
De omgekeerde wereld lijkt me dat en ook heel erg vervelend voor diegenen die dan gelijk het gooien op partijdigheid, dan moet je maar wedstrijden kijken zonder commentaar, want dit blijft altijd het geval zijn dat men zich (hardop) afvraagt of iets rood is of niet, of dit nu ten voordele of nadele is van specifieke clubs.

Ik heb gisteren een heel deel teruggekeken en mij bekroop toch het gevoel wel wat dat (over het geheel genomen, niet een specifieke situatie) Dieperink wel wilde laten zien geen Kuipvrees te hebben, maar hij liet ook wel zien niet geschikt te zijn in algemene zin, doordat hij inconsequent floot en zich niet aan de 'spelbederf' regels hield, voor (overmai) tijdrekken en dergelijke.
Maargoed dat kan ook echt wel deels een gekleurde bril zijn, want ik ben uiteraard wel partijdig.
Beetje vreemde reactie dit? Ik zei nergens dat dat scheidsrechter goed floot, ik zei nergens dat een commentator geen mening mag hebben, en ik zeg ook al nergens dat ik neutraal ben. Nou ben ik als Ajacied per definitie voor de tegenstanders van andere grote clubs, maar dat doet niks af aan mijn argument.

Wat ik namelijk wel zeg is dat bij deze commentator (Jeroen Grueter) het er aan alle kanten vanaf droop dat hij een voorkeur voor Feyenoord had. Het was echt net of je naar een supporter zat te luisteren. Dat hij twijfelt aan die rode kaart is één ding, daar waren ook bij Studio Voetbal de meningen over verdeeld, en dat mag je als commentator best benoemen. Maar als Feyenoord in de aanval was, of als er een overtreding was op Feyenoord, dan hoor je zijn stem bijna overslaan van opwinding, terwijl een kans voor Fortuna vrij zakelijk wordt benoemd. Kijk de samenvatting nog maar eens terug. Dat heb ik net ook gedaan om te kijken of ik het gisteren misschien verkeerd gehoord had, maar het is echt overduidelijk wat mij betreft.

• Exocet
  • Niet online
Jorizzz schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 07:33:
[...]

Beetje vreemde reactie dit? Ik zei nergens dat dat scheidsrechter goed floot, ik zei nergens dat een commentator geen mening mag hebben, en ik zeg ook al nergens dat ik neutraal ben. Nou ben ik als Ajacied per definitie voor de tegenstanders van andere grote clubs, maar dat doet niks af aan mijn argument.

Wat ik namelijk wel zeg is dat bij deze commentator (Jeroen Grueter) het er aan alle kanten vanaf droop dat hij een voorkeur voor Feyenoord had. Het was echt net of je naar een supporter zat te luisteren. Dat hij twijfelt aan die rode kaart is één ding, daar waren ook bij Studio Voetbal de meningen over verdeeld, en dat mag je als commentator best benoemen. Maar als Feyenoord in de aanval was, of als er een overtreding was op Feyenoord, dan hoor je zijn stem bijna overslaan van opwinding, terwijl een kans voor Fortuna vrij zakelijk wordt benoemd. Kijk de samenvatting nog maar eens terug. Dat heb ik net ook gedaan om te kijken of ik het gisteren misschien verkeerd gehoord had, maar het is echt overduidelijk wat mij betreft.
Het is ook gewoon overduidelijk, hij zit ook regelmatig in de NOS voetbal podcast en daar is het nog een tandje erger vaak.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:22
gws24 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Probleem is vooral dat de VAR er niet is voor rood die je kan geven waar al geel gegeven is, en zat te slapen toen Fortuna 100 procent rood moest krijgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:49
[...]Ik heb gisteren een heel deel teruggekeken en mij bekroop toch het gevoel wel wat dat (over het geheel genomen, niet een specifieke situatie) Dieperink wel wilde laten zien geen Kuipvrees te hebben, maar hij liet ook wel zien niet geschikt te zijn in algemene zin, doordat hij inconsequent floot en zich niet aan de 'spelbederf' regels hield, voor (overmatig) tijdrekken en dergelijke.
Dat heeft niets te maken met een gekleurde bril, daar heeft elke thuisspelende topclub last van. Welkom bij de grote jongens ;-) Ik kom uit die andere grote stad en zit me al meerdere jaren te ergeren aan dit gedrag.

De kleinere clubs mogen er van alles aan doen om een punt te halen, maar als er vanaf minuut 1 wordt tijdgerekt (vooral keepers na een achterbal) moet een scheidsrechter optreden, en dat doet eigenlijk niemand. Hooguit geel in de 88e minuut of zoiets zinloos.

En als je dan toch scoort in de 85e minuut, gaan we opeens alle extra tijd uit spelen en wordt je nog beloond ook voor tijdrekken. Gelijk affluiten dan in minuut 90 O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

• Gynnad
Het schijnt dat Ajax Tagliafico terug wil halen naar Amsterdam.

https://www.telegraaf.nl/...ct-met-nicolas-tagliafico

[ Voor 40% gewijzigd door Gynnad op 14-08-2023 08:50 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik wacht nog even op een echte bron maar het idee staat me wel aan. Hij was wat wisselvalliger dan in het begin maar is met name vertrokken omdat zijn plekje opgeofferd werd omdat men koste wat kost Blind wilden laten spelen.
En ook hij was een echte strijder.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
Gonadan schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:05:
[...]

Ik wacht nog even op een echte bron maar het idee staat me wel aan. Hij was wat wisselvalliger dan in het begin maar is met name vertrokken omdat zijn plekje opgeofferd werd omdat men koste wat kost Blind wilden laten spelen.
De Telegraaf heeft het deze zomer volgens mij nog geen 1x goed gehad, maar het idee staat mij ook wel aan. Goede drive, passie en voldoende 'grinta' maar je weet ook dat je hem waarschijnlijk een paar wedstrijden moet missen in het seizoen ivm een schorsing.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die is inmiddels al 30 jaar en zal dus qua snelheid het nodige hebben ingeleverd. Daarnaast is Tagliafico alleen inzetbaar als linksback. Ik zie liever dat ze die Avila van Antwerp halen, stuk jonger, sneller en tevens inzetbaar op meerdere posities.

Het gaat een druk weekje worden bij Ajax als ik alle berichten mag geloven; zeer concreet voor een spits; Akpom van Middlesbrough, een centrale verdediger; Šutalo van Dinamo Zagreb en dus nog een linksback. Al met al prima vooruitzichten :)

Ben overigens benieuwd of Ajax Ziyech nog terug haalt wanneer Berghuis, Kudus en Conçeicao nog gaan vertrekken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Han schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:16:
[...]
Ben overigens benieuwd of Ajax Ziyech nog terug haalt wanneer Berghuis, Kudus en Conçeicao nog gaan vertrekken.
Ik denk niet dat we dit moeten willen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dj-sannieboy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:19:
Ik denk niet dat we dit moeten willen.
Ik denk dat Ajax zijn ervaring en creativiteit zeker kan gebruiken binnen de huidige selectie. Zie hem liever komen dan een Donny vd Beek.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mavaros
  • Laatst online: 18:21
Gonadan schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:05:
[...]

Waarom alle ouwe meuk terughalen?

Als je een poosje naar de Copa Liberadores of dat andere toernooi kijkt, zie je dat er in Zuid Amerika genoeg leuke spelers rondlopen met hetzelfde gif en technisch vermogen. Betaal je ook nog niet gelijk de hoofdprijs voor, zoals Ajax tegenwoordig standaard wel moet aftikken voor een middelmatige speler die in Europa voetbalt.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:54
Misschien dat dit meer iets is voor randzaken, maar is t niet tijd dat de NOS stopt met Pierre van Hooijdonk als analist? Gisteren heeft die man zichzelf weer compleet belachelijk gemaakt door allerlei insinuaties te doen richting Steijn, maar als er dan wordt doorgevraagd dan geeft ie niet thuis. "Zoek t zelf maar op". Beetje de wappie retoriek.

Daar zit gewoon een hoop rancune omdat zn zoon niet altijd basis speelde onder Steijn.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Han schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

Ik denk dat Ajax zijn ervaring en creativiteit zeker kan gebruiken binnen de huidige selectie. Zie hem liever komen dan een Donny vd Beek.
Ik doelde met name op het feit dat hij bij Promes op bezoek ging in Rusland: https://m.voetbalzone.nl/...t-vernietigend-uit/420016

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-08-2023 09:30 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Die is inmiddels al 30 jaar en zal dus qua snelheid het nodige hebben ingeleverd. Daarnaast is Tagliafico alleen inzetbaar als linksback. Ik zie liever dat ze die Avila van Antwerp halen, stuk jonger, sneller en tevens inzetbaar op meerdere posities.
We hebben juist een linksback nodig. Zeker als Sutalo ook komt is er voldoende mankracht centraal. Dan alleen nog Wijndal zien te verkopen en een rechtsback er bij.
Het gaat een druk weekje worden bij Ajax als ik alle berichten mag geloven; zeer concreet voor een spits; Akpom van Middlesbrough, een centrale verdediger; Šutalo van Dinamo Zagreb en dus nog een linksback. Al met al prima vooruitzichten :)
Al met al precies wat Mislintat al maanden zegt, hij is niet klaar voor 1 september.
Met alle respect voor Ziyech maar hij heeft sinds zijn vertrek bij Ajax weinig gespeeld. Ik zie Kudus en zeker Conçeicao niet vertrekken deze window (Kudus heeft zijn kans wel gehad denk ik zo en ik verwacht niet dat er een knockout bod komt). Sowieso het probleem bij Ajax veel meer op 10 dan op rechtsbuiten.

Voor de 10 positie:
  • Taylor lekker een jaartje verhuren
  • Klaasen slijten aan een middenmoter in de Bundesliga
  • Misehouy een kans geven
  • Berghuis
En eigenlijk misschien zo snel als mogelijk Ünüvar terughalen.

• D-e-n
  • Laatst online: 13:55
[...]

Ik snap de toevoeging van spelers in de categorie Tadic/Blind maar zou Ajax niet (net als voorheen) vooral moeten investeren in spelers die je uiteindelijk ook weer kunt doorverkopen?

Het maakt mij als Feyenoorder natuurlijk niet uit als Ajax zich ontwikkelt tot doorsnee koopclub ;) maar het lijkt me voor Nederlandse clubs op de lange termijn niet het beste beleid. Natuurlijk heeft Ajax een buffer maar Feyenoord heeft mogen ervaren wat er gebeurt als je geen kapitaal meer op het veld hebt staan.

• Martinusz
Hoop het niet :) iedereen lijkt verblind door 1-1,5 seizoen dat ie echt goed speelde en lijkt te vergeten dat hij ook lange tijd echt heel matig was.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
JanW schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:28:
Misschien dat dit meer iets is voor randzaken, maar is t niet tijd dat de NOS stopt met Pierre van Hooijdonk als analist? Gisteren heeft die man zichzelf weer compleet belachelijk gemaakt door allerlei insinuaties te doen richting Steijn, maar als er dan wordt doorgevraagd dan geeft ie niet thuis. "Zoek t zelf maar op". Beetje de wappie retoriek.

Daar zit gewoon een hoop rancune omdat zn zoon niet altijd basis speelde onder Steijn.
Zie het andere topic vanaf hier:
carpebios in "[Voetbal] Randzaken"

• PolarBear
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Hoop het niet :) iedereen lijkt verblind door 1-1,5 seizoen dat ie echt goed speelde en lijkt te vergeten dat hij ook lange tijd echt heel matig was.
Ik vind heel matig wat overdreven zeker als ik het afgelopen seizoen Wijndal, Salah-Eddine, Bassey, Blind en Baas daar heb zien spelen.

• PolarBear
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:33:
[...]
Het maakt mij als Feyenoorder natuurlijk niet uit als Ajax zich ontwikkelt tot doorsnee koopclub ;) maar het lijkt me voor Nederlandse clubs op de lange termijn niet het beste beleid. Natuurlijk heeft Ajax een buffer maar Feyenoord heeft mogen ervaren wat er gebeurt als je geen kapitaal meer op het veld hebt staan.
Afgelopen wedstrijd in de basis
  • Hato (eigen jeugd)
  • Rensch (eigen jeugd)
  • Van de Boomen (eigen jeugd/Jong Ajax en teruggekocht)
  • Taylor (eigen jeugd)
  • Bergwijn (eigen jeugd, maar teruggekocht)
  • Salah-Edine (eigen jeugd)
  • Brobbey (eigen jeugd/Jong Ajax/Ajax en teruggekocht)
Invallers:
  • Gorter (eigen jeugd/Jong Ajax en teruggekocht)
  • Klaassen (eigen jeugd/Jong Ajax/Ajax en teruggekocht)
Op de bank:
  • Vos (eigen jeugd)
En dan nog bij Heracles
  • Navajo Bakboord (Jong Ajax)
Ik zie de ;) maar ik zie niet dat de Ajax jeugd niet doorstroomt of dat Ajax een compleet vreemdelingenlegioen is of een echte koopclub.

• Martinusz
PolarBear schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Ik vind heel matig wat overdreven zeker als ik het afgelopen seizoen Wijndal, Salah-Eddine, Bassey, Blind en Baas daar heb zien spelen.
Hij werd tijd gepasseerd door Blind ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:08

Quad

Doof

Misschien is Tagliafico een goede zet, zeker even voor de korte termijn. Salah-Edinne is er zeker nog niet klaar voor, maar hij heeft wel potentie denk ik. Nico is ongekend populair wat de selectie ook een boost kan geven.

Akpom zie ik graag komen, heeft lengte, postuur en kan schijnbaar met links, rechts en goed met het hoofd afmaken. En met zijn leeftijd op dit moment op zijn best.

Voor de rest wens ik Mislintat veel succes, drukke twee weken resterend voor de boeg.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Trishul
  • Laatst online: 12:14
D-e-n schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Ik snap de toevoeging van spelers in de categorie Tadic/Blind maar zou Ajax niet (net als voorheen) vooral moeten investeren in spelers die je uiteindelijk ook weer kunt doorverkopen?

Toch wel een vreemde reactie. Ajax heeft tot nu toe onder de nieuwe TD bijna alleen maar jonge spelers getrokken (waarde creëren). Tahirovic bv 19 jaar, die keeper 21, Medic 24. Alleen vd Boomen is 28 en dus geen jongeling meer. Daarnaast is de doorgestroomde jeugd in Ajax 1 natuurlijk ook heel jong met bv Hato, Rensch, Taylor, Brobbey enz.
Wat de TD en Steijn ook al aangaven, het is ook belangrijk om wat oudere ervaren krachten aan te trekken. Eigenlijk zoals Ajax dat al jaren doet, met 5 jaar geleden bv Tadic en Blind.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Soms wil je ook gewoon weten waar je aan toe bent. Als linksback je achilleshiel is kan je wel weer iets voor de toekomst halen en hopen dat het lukt, of iemand halen die zich bewezen heeft op die specifieke plek in je systeem. Het een en ander uiteraard wel afhankelijk van transfersom en salaris want dat moet niet te exorbitant zijn.

Maar jongens, dit is de Telegraaf. Die probeert gewoon iets te schrijven wat de fans wel kunnen waarderen, want dat lukt de laatste tijd niet echt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Trishul schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Wat de TD en Steijn ook al aangaven, het is ook belangrijk om wat oudere ervaren krachten aan te trekken. Eigenlijk zoals Ajax dat al jaren doet, met 5 jaar geleden bv Tadic en Blind.
Ervaring en leeftijd zijn niet hetzelfde. Die 27-jarige spits uit Engeland heeft in de praktijk niet meer ervaring in de top dan pakweg Rensch. En Ziyech was/is een fantastische voetballer maar lijkt me niet de Blind of Tadic die het elftal bij de hand neemt. Maar wellicht heeft hij bijgeleerd.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11
Gonadan schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:22:
Soms wil je ook gewoon weten waar je aan toe bent. Als linksback je achilleshiel is kan je wel weer iets voor de toekomst halen en hopen dat het lukt, of iemand halen die zich bewezen heeft op die specifieke plek in je systeem. Het een en ander uiteraard wel afhankelijk van transfersom en salaris want dat moet niet te exorbitant zijn.

Maar jongens, dit is de Telegraaf. Die probeert gewoon iets te schrijven wat de fans wel kunnen waarderen, want dat lukt de laatste tijd niet echt.
Precies, al hoop ik wel echt dat het klopt. Nico blijft een held

Edit: al kwam ik dit tegen ergens op 't internet
Dit bericht van Mike Verweij (onderdeel van de bende van Albers), stinkt weer aan alle kanten. Een gerucht de wereld inbrengen dat een publiekslieveling terug wilt keren, maar doen alsof Mislintat hem niet wilt. Zo probeert Verweij de publieke opinie tegen Mislintat te keren met fake news en zo Mislintat in diskrediet te krijgen.
Normaal gesproken zou ik dit volledig negeren omdat het nergens op slaat en gewoon van een zure fan zou zijn. Maar met de hetze van de Telegraaf tegenwoordig zou hij mij niet eens meer verbazen

[ Voor 30% gewijzigd door Terranova op 14-08-2023 11:01 ]

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:22
Als Feyenoord natuurlijk niet erg tevreden na gisteren. Wieffer en Zerrouki werken niet echt lekker samen op het middenveld. Hoewel het voor mij voor een groot deel ook valt of staat met de slechte vorm van Wieffer. Dat ballen van z'n voet afspringen heeft natuurlijk niks met te maken of Zerrouki, De Bruyne of Jan van het bierteam naast je staat opgesteld. Maar ik vind wel dat er agressiviteit aan het middenveld toegevoegd moet worden. Stengs op 10, die creativiteit kunnen we wel gebruiken in de as en op de flank vond ik het niks. Kiezen tussen Wieffer en Zerrouki op 6 en dan een 8 met agressiviteit en duelkracht en je hebt denk ik een prima uitgebalanceerd middenveld. Zou zelfs liever een goede 8 halen dan die Ivanusec.
[...]

Ik vond het moment dat er een scheidsrechtersbal was die terug naar Feyenoord moest en de Feyenoorders klaar stonden, maar de spelers van Fortuna aan het drinken waren wel bijzonder. Geen officiële drinkpauze, dus ik zou gewoon het spel hervatten als scheidsrechter dan, zij vinden het blijkbaar belangrijker om te drinken dan op het spel te letten. Eigen keuze. Maar nu werd er gewacht tot het drinken klaar was, dat was wel heel bijzonder. Rode kaart en geen penalty zal allemaal wel, maar dit vond ik het raarste moment.

• Vld1989
En dan lees ik nu dat we bezig zouden zijn met het terughalen van Sinisterra, ondanks dat ik echt heel graag een 8 wil kan ik dit natuurlijk alleen maar toejuichen. Een aanval met Sini, Santi en Paixao zou echt geweldig zijn.

• toolkist
  • Niet online
Vld1989 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:05:
En dan lees ik nu dat we bezig zouden zijn met het terughalen van Sinisterra, ondanks dat ik echt heel graag een 8 wil kan ik dit natuurlijk alleen maar toejuichen. Een aanval met Sini, Santi en Paixao zou echt geweldig zijn.
Huur ja, dus heb je op langere termijn helemaal niks aan. En reken maar dat je het volledige salaris en een huursom betaalt. Zonde geld dus.

• Typhone
  • Laatst online: 16:10

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ik denk ook dat die snel gepolst mag worden.
Die Portugees wil weg en Kudus gaat nog weg. Probably op de laatste dag van de transfermarkt.

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

Huur ja, dus heb je op langere termijn helemaal niks aan. En reken maar dat je het volledige salaris en een huursom betaalt. Zonde geld dus.
En vraag is of dat in plaats van Idrissi of die Kroaat is? Want die zou ook nog ergens moeten staan en ik vind Paixao ook gewoon basismateriaal

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 17:36
[...]

Ho eens even, oude meuk terughalen is een Feyenoord tactiek. Ga het eens zelf verzinnen :+

• Trishul
D-e-n schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:25:
[...]

Ervaring en leeftijd zijn niet hetzelfde. Die 27-jarige spits uit Engeland heeft in de praktijk niet meer ervaring in de top dan pakweg Rensch. En Ziyech was/is een fantastische voetballer maar lijkt me niet de Blind of Tadic die het elftal bij de hand neemt. Maar wellicht heeft hij bijgeleerd.
Die 27 jarige spits wil ik nog wel het voordeel van de twijfel geven, 28 goals in een seizoen in het championship is niet niks. Championship doet niet veel onder voor onze top-6. Komt ook uit de jeugd van Arsenal en Mislintat kent hem nog uit die tijd.

Ziyech hoeft van mij ook niet te komen, eens. Te lang niet frequent gespeeld wat funest kan zijn op zo'n latere leeftijd. Kan eigenlijk niet veel Ajacieden opnoemen met ervaring die een versterking zouden zijn voor het team. Tadic was een fijne aanvoerder en teamleider, kon ook al een beetje Nederlands zelfs en 5 jaar op rij (?) meeste G/A. Jammer dat die weg is gegaan. Zou mooi geweest zijn om de jongelingen de weg te wijzen voor twee jaartjes.
Bergwijn hoeft opzich niet zo slecht te zijn, PL en interland ervaring. Laat hem maar groeien in de aanvoerdersrol en de jongelingen de weg wijzen. Berghuis en vd Boomen zie ik ook wel als verstandige spelers in het team.

• LZ86
D-e-n schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

En vraag is of dat in plaats van Idrissi of die Kroaat is? Want die zou ook nog ergens moeten staan en ik vind Paixao ook gewoon basismateriaal
Liever Sini dan Idrissi.

Die Kroaat moet je zowieso halen. Kiezen tussen Wieffer of Zerrouki op 6 en dan nog een goede 8. Nieuwkoop z'n actie gisteren was pech, kan gebeuren. Maar voordat ie eraf ging speelde hij best goed in tandem met Stengs. Al kan je Stengs denk ik ook prima op 10 neerzetten. Maar dan moet je weer een rechter vleugel aanvaller aantrekken ;)
D-e-n schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:02:
[...]

Maar moet Stengs of Paixao dan banken? Stengs heb je niet voor de bank gehaald en Paixao is nu juist een speler die net zijn draai heeft gevonden. Ik heb liever één topper dan twee iets mindere.
Wat ik graag zou zien: Timber op de plek van Kokcu, Stengs op 10, Paixiao naar rechts Ivanusec halen voor op links. En dan Wieffer of Zerrouki, nooit meer beiden opstellen.

[ Voor 40% gewijzigd door LZ86 op 14-08-2023 12:03 ]

• D-e-n
LZ86 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:56:
[...]

Liever Sini dan Idrissi.

Die Kroaat moet je zowieso halen. Kiezen tussen Wieffer of Zerrouki op 6 en dan nog een goede 8. Nieuwkoop z'n actie gisteren was pech, kan gebeuren. Maar voordat ie eraf ging speelde hij best goed.
Maar moet Stengs of Paixao dan banken? Stengs heb je niet voor de bank gehaald en Paixao is nu juist een speler die net zijn draai heeft gevonden. Ik heb liever één topper dan twee iets mindere.

Edit: Paixao gaat gewoon naar rechts als die Kroaat of Sini op links staat. Dus wat mij betreft haal je die niet allebei. En dan koop ik altijd liever dan dat ik huur.

Edit 2:
LZ86 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:56:
[...]

Wat ik graag zou zien: Timber op de plek van Kokcu, Stengs op 10, Paixiao naar rechts Ivanusec halen voor op links. En dan Wieffer of Zerrouki, nooit meer beiden opstellen.
Zoiets dus.

[ Voor 31% gewijzigd door D-e-n op 14-08-2023 12:04 ]

• LZ86
D-e-n schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:02:
[...]

Edit: Paixao gaat gewoon naar rechts als die Kroaat of Sini op links staat. Dus wat mij betreft haal je die niet allebei. En dan koop ik altijd liever dan dat ik huur
Ja, dus de Kroaat heeft de voorkeur, maar Zagreb doet zoals altijd weer lastig. Mocht dat toch niet rondkomen dan doorschakelen naar Sini. Al lijkt hij wel een risico te zijn, want hij was bij Leeds nogal vaak geblesseerd

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 14-08-2023 12:09 ]

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Mag ik nog even aandacht vragen voor de uiterst volwassen reactie van Arne Slot over de rode kaart en de wel/niet strafschop. Gewoon de arbitrage volgen en niet ter discussie stellen, wat voorbeeld. Precies wat we nodig hebben.

Johny Heitinga, let je even op? Misschien is het dan nog niet te laat.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:04:
[...]

Ja, dus de Kroaat heeft de voorkeur, maar Zagreb doet zoals altijd weer lastig. Mocht dat toch niet rondkomen dan doorschakelen naar Sini. Al lijkt hij wel een risico te zijn, want hij was bij Leeds nogal vaak geblesseerd
nog een weekje wachten toch voor die Kroaat komt?

• ph4ge
Inmiddels alweer berichten dat Sini onhaalbaar is. Ik dacht al dat het te goed zou zijn om waar te zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Vld1989
ph4ge schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:43:
Inmiddels alweer berichten dat Sini onhaalbaar is. Ik dacht al dat het te goed zou zijn om waar te zijn.
En toch ook weer niet, van de 7 verhuurden is er eentje nationaal en die telt dan weer niet mee voor de UEFA-regelgeving waardoor er toch weer een plekje vrij is.

Neem ook aan dat ze wel eerst dit soort simpele dingen checken voordat de interesse geconcretiseerd wordt en het in die "checkfase" ook nog niet uitlekt..

• Gynnad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT06gGfnunphs9SL3i5HiKFCJsI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1Qx1cwLf1dqpbVcQy8B6L7qS.png?f=fotoalbum_large

Ajax oefent tegen Go Ahead Eagles vanaf 14:00.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Gaat lekker met dat foutje van Berghuis, alweer 0-1 achter. Heb de 1e helft niet gezien dus geen idee verder hoe spel is.

• Gynnad
gws24 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:56:
Gaat lekker met dat foutje van Berghuis, alweer 0-1 achter. Heb de 1e helft niet gezien dus geen idee verder hoe spel is.
Ik zag er ook een fragment van voorbij komen, niet lekker van Berghuis maar had daar misschien ook niet aangespeeld moeten worden.

• LZ86
Nieuwkoop 3 wedstrijden geschorst, waarvan 1 voorwaardelijk.

Jezus wat een bizarre overdreven schorsing voor een discutabele kaart..........
Dat je bij de overtreding niet direct de intentie meeneemt snap ik. Maar bij een schorsing toch wel? Was ongelukkige overtreding, en dan een bizar lange schorsing

[ Voor 36% gewijzigd door LZ86 op 14-08-2023 16:45 ]

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:44:
Nieuwkoop 3 wedstrijden geschorst, waarvan 1 voorwaardelijk.

Jezus wat een bizarre overdreven schorsing voor een discutabele kaart..........
Dat je bij de overtreding niet direct de intentie meeneemt snap ik. Maar bij een schorsing toch wel? Was ongelukkige overtreding, en dan een bizar lange schorsing
Standaard schorsing voor dit soort rode kaarten, niks bizar lang aan dus.
Bij 2x geel is het standaard 1 wedstrijd, bij direct rood over het algemeen 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk als het voorstel direct geaccepteerd wordt.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:17
toolkist schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:56:
[...]

Standaard schorsing voor dit soort rode kaarten, niks bizar lang aan dus.
Bij 2x geel is het standaard 1 wedstrijd, bij direct rood over het algemeen 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk als het voorstel direct geaccepteerd wordt.
M.u.v. doorgebroken spelers, inderdaad. Vorig jaar is het 3x voorgekomen dat er niet 3/1 gegeven werd, Tannane en Oristanio (vanwege spugen naar de scheidsrechter) kregen langer, van der Hoorn kreeg 2/1. Er wordt niet eens meer gekeken naar de overtreding, gewoon maar 3/1 op gooien en we zijn klaar.

• Martinusz
El ghazi op te halen voor 2 miljoen bij PSV, opmerkelijk…9 doelpunten en 2 assist, niet slecht, maar botert niet met Peter Bosz

• Quad

Quad

Doof

Martinusz schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:18:
El ghazi op te halen voor 2 miljoen bij PSV, opmerkelijk…9 doelpunten en 2 assist, niet slecht, maar botert niet met Peter Bosz
Optie voor FC Twente?

nggyu nglyd

• Martinusz
Zijn salaris wellicht probleem, maar zou zeggen mooie prijs binnen bereik van veel clubs.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-01 16:52
Nu de familie Agnelli groot aandeelhouder is geworden van Philips ben ik benieuwd of dit ook wat oplevert voor PSV. Misschien een mooie samenwerking met Juve?

• Exocet
  • Niet online
Togi schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:49:
Nu de familie Agnelli groot aandeelhouder is geworden van Philips ben ik benieuwd of dit ook wat oplevert voor PSV. Misschien een mooie samenwerking met Juve?
[Voetbal] Randzaken

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:06
Trishul schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Die 27 jarige spits wil ik nog wel het voordeel van de twijfel geven, 28 goals in een seizoen in het championship is niet niks. Championship doet niet veel onder voor onze top-6. Komt ook uit de jeugd van Arsenal en Mislintat kent hem nog uit die tijd.
Dit vind ik altijd wel risicovolle manieren om spelers te halen. Dwz, scouting volgt interessante spelers gedurende langere tijd, Mislintat kent een speler nog uit een tijd dat hij daar zat vond hem toen interessant en dus nu ook weer?
Ik heb dit bij meerdere aankopen gezien, die komen vanaf Mislintat en niet (per definitie) vanuit het scouting-apparaat. Passen die spelers dan wel bij Ajax en het zo vurig gewenste 'Ajax-DNA' in de manier van voetballen of zijn het gewoon goede voetballers?

Natuurlijk zal iemand er wel beelden van gezien hebben en wellicht 1-2 wedstrijden ofzo, maar daar kan je toch niet een heel besluit op baseren?
Ik zeg dit niet om de club Ajax of een persoon (Mislintat of een van de mogelijke aankopen) naar beneden te halen, maar vraag me af hoe dit zit. Want als er weer heel veel vanuit het oude netwerk van die ene persoon wordt gehandeld dan kom je er denk ik niet helemaal.

• Exocet
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:02:
[...]

Dit vind ik altijd wel risicovolle manieren om spelers te halen. Dwz, scouting volgt interessante spelers gedurende langere tijd, Mislintat kent een speler nog uit een tijd dat hij daar zat vond hem toen interessant en dus nu ook weer?
Ik heb dit bij meerdere aankopen gezien, die komen vanaf Mislintat en niet (per definitie) vanuit het scouting-apparaat. Passen die spelers dan wel bij Ajax en het zo vurig gewenste 'Ajax-DNA' in de manier van voetballen of zijn het gewoon goede voetballers?

Natuurlijk zal iemand er wel beelden van gezien hebben en wellicht 1-2 wedstrijden ofzo, maar daar kan je toch niet een heel besluit op baseren?
Ik zeg dit niet om de club Ajax of een persoon (Mislintat of een van de mogelijke aankopen) naar beneden te halen, maar vraag me af hoe dit zit. Want als er weer heel veel vanuit het oude netwerk van die ene persoon wordt gehandeld dan kom je er denk ik niet helemaal.
Aangezien niemand bij de technische staf aan tafel zit, is dit gewoon aannames doen obv wat naar buiten komt.
Vorig jaar was het duidelijk dat er alleen spelers kwamen uit het netwerk van Schreuder en zijn zaakwaarnemer, dit ging helemaal mis.
Of Mislintat dat nu beter doet, of de scouting nu wel betrokken wordt, dat gaan we later waarschijnlijk pas horen.

• ph4ge
jbdeiman schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:02:
Ik denk dat het beste een combinatie van beide is. Je trekt een TD aan mede om zijn ervaring en netwerk, dus voor de buitenkansjes die daaruit voortkomen moet je wel openstaan. Aan de andere kant zit de scouting er ook niet voor niets.

• Trishul
Laten we ook niet vergeten dat Ajax in de persoon van Kelvin Lang een nieuwe hoofdscout heeft, afkomstig van Manchester City. Die zit er natuurlijk niet voor spek en bonen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Overmars had ook een netwerk, elke TD heeft een soort netwerk. Dat is niet erg zolang hij handelt in het belang van de club en volgens het besproken beleid. Aannemen dat een TD (Mislintat of welke dan ook) niet volgens die belangen handelt en zijn eigen voorkeur daarboven stelt is nogal een aanname en daar moeten dan wel duidelijker signalen voor zijn

Het is in mijn optiek zorgelijker wanneer een trainer zelf van alles wil meenemen of aandragen. Want die zit er meer voor de korte termijn en denkt minder vanuit langdurig beleid. Daar moet je nog een stuk voorzichtiger mee zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:46
Trishul schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:10:
Laten we ook niet vergeten dat Ajax in de persoon van Kelvin Lang een nieuwe hoofdscout heeft, afkomstig van Manchester City. Die zit er natuurlijk niet voor spek en bonen.
Precies! Schijnt dat Forbs ook uit zijn koker komt.

• toolkist
  • Niet online
Togi schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:49:
Zodat PSV ook de boel op een hoopje kan frauderen? Mag hopen van niet.

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:30:
[...]

Zodat PSV ook de boel op een hoopje kan frauderen? Mag hopen van niet.
Kijk maar uit dat van Hooijdonk daar geen lucht van krijgt. :P

nggyu nglyd

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het zal aan mij liggen, maar zijn ze bij Talpa alleen op de hoogte van Driessen? En niet van andere commentatoren?

• Quad

Quad

Doof

Zo Veronica logo is verplaatst. De scoregraphic staat ook wel op een onlogische plek..

nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat doet De Jong toch wel goed hoor, van achter z'n man nog zo op doel koppen. Als Sturm niet zo'n wereldkeeper had staan was het al 0-1.

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Superkiwi schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:40:
Dat doet De Jong toch wel goed hoor, van achter z'n man nog zo op doel koppen. Als Sturm niet zo'n wereldkeeper had staan was het al 0-1.
_O-
Wil nog wat zeggen.......toch maar niet.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gwoon doen Joep.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:25
Van Aanholt :’)

• carpebios
Tjah

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Van Aanholt is al 3 wedstrijden de zwakste schakel.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Poh, knappe volley.
Van Aanholt lijkt zich volledig te verkijken op die voorzet.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 15-08-2023 20:58 ]

• Quad

Quad

Doof

Knappe goal wel.

nggyu nglyd

• dglavimans
Wordt matig gespeeld ook hoor.

Mag je straks nog oppassen ook

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Van Sturm gaat ook niet heel veel creativiteit uit. Ik zie PSV hier niet met 3 goals verschil verliezen.

*edit
Hoppaaa! Mooi opgezette aanval, prima geplaatst :)

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 15-08-2023 21:02 ]

• Napo
  • Niet online
Toch nog eigenlijk uit het niets een goed geplaatste gelijkmaker door Veerman

• carpebios
BAM veerman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

• dglavimans
Dit is wel nodig kneep hem alweer :’)

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:21
Prachtig goaltje d:)b

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:21
Hoppakee! Dat is twee!

• dglavimans
Opa de Jong bewijst mijn ongelijk. Wat is die scherp begonnen dit jaar

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

De JONG!

Pagina: 1 ... 25 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024