Het seizoen is nog lang, er kan nog van alles gebeuren. Vorig jaar was Feyenoord ook niet best in de eerste wedstrijden.LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:14:
Wat een kutpot.
Na Ajax en PSV te hebben zien spelen dacht ik dat we een goede kans maken.
Maar na deze wanvertoning is het gewoon weer 3e of 4e plek dit seizoen.
Zo kan je toch de CL niet in? Man man man. Nu helpt het niet dat je genaaid word door de arbitrage. Maar ook voetballend gewoon slecht
Dat is ook weer opportunistisch. Je speelt een hele pot met een man minder en wie zegt dat Slot het probleem op het middenveld niet gaat oplossen?LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:14:
Verwijderd
Nou heb ik de hoop dat het begin vorig jaar ook niet best was.LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:14:
Wat een kutpot.
Na Ajax en PSV te hebben zien spelen dacht ik dat we een goede kans maken.
Zo kan je toch de CL niet in? Man man man. Nu helpt het niet dat je genaaid word door de arbitrage. Maar ook voetballend gewoon slecht
En, het jaar daarvoor ook niet.
Dus, nog van alles mogelijk.
Maar, wat er met Wieffer aan de hand is, echt waar.
Die heeft nu in 2 wedstrijden nog geen enkel goed ding gedaan.
Was het vorig jaar 1 van die seizoenen? Of, is die gewoon totaal uit vorm?
Mijn verwachting is dat daar inderdaad gewoon naar gekeken is en dat de conclusie is dat het niet een doorgebroken speler was. Het zat meer in de strekking van @tweakduke dat de situatie dan wel zo moet zijn dat ze er uberhaupt niet naar hebben gekeken.toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
ehm nee, want hij was nadat ie em erbuiten had gegeven nog een hele tijd aan het praten met var danwel 4e man en daarna geeft ie geel. dat gaat dan echt niet over het weer.
Je kan er overigens prima over discusseren of hij wel of niet doorgebroken was.
Precies zo kutApiekool schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:15:
[...]
Kom op zeg, beetje minder azijn mag ook wel. Ben je vergeten hoe Feyenoord vorig seizoen startte?
Maar ik had toen nog zoiets van. Winnen doe je toch niet, lekker Slot laten bouwen.
Nu zijn er toch verwachtingen.
De wissels van vandaag vind ik ook onbegrijpelijk. Over alle fronten gepruts bij Feyenoord.
Heb het al vaker gezegd, Slot is stom geweest om niet voor het Spurs avontuur te kiezen.
Mijn club is het niet, maar als je niet thuis wint, en die trend zet voort, dan kan je ook zo op het einde van de rit ontslagen worden. Verder kon hij gewoon Spurs/PL-ervaring op zijn CV bijschreven, nu kan hij straks enkel aan de slag in de Schotse-competitie.
Erg dom, het is alsof in de IT-wereld Microsoft langskomt, maar je kiest liever bij Tempo-team te blijven.
---
Iets anders, waarom geven ze hier in NL (nog) geen kaart voor tijdrekken en zeuren? Het werkt erg goed in de PL.
Mijn club is het niet, maar als je niet thuis wint, en die trend zet voort, dan kan je ook zo op het einde van de rit ontslagen worden. Verder kon hij gewoon Spurs/PL-ervaring op zijn CV bijschreven, nu kan hij straks enkel aan de slag in de Schotse-competitie.
Erg dom, het is alsof in de IT-wereld Microsoft langskomt, maar je kiest liever bij Tempo-team te blijven.
---
Iets anders, waarom geven ze hier in NL (nog) geen kaart voor tijdrekken en zeuren? Het werkt erg goed in de PL.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:19
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ja en die aanname mag je gerust maken afvragen als het zo raar wordt opgelost.Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:13:
[...]
Dat is wel een aanname dat ze niet hebben gekeken naar de potentieel doorgebroken speler.
In ieder geval is het wel matig van Feyenoord, het is nog niet veel beter na PSV, ook al is het met 10 man.
Ajax was gisteren ook slecht, al vielen de doelpunten wel wat het wat verbloemde.
Brobbey moet snel eens gaan scoren, die laat veel te veel liggen. Bergwijn is lang onzichtbaar en Taylor wordt je niet blij van. Hopelijk komt die linksback niet meer op het veld, die was echt slecht in mijn ogen.
Maar goed, zo hebben alle teams wat dingen die beter kunnen. Bij Feyenoord is het zuur dat het meteen puntenverlies oplevert, tenminste zoals het er nu naar uitziet.
Verwijderd
Dat vragen wij ons al jaren af.HollowGamer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:17:
Heb het al vaker gezegd, Slot is stom geweest om niet voor het Spurs avontuur te kiezen.
---
Helaas blijft het bij 500 waarschuwingen en dan rond de 85ste minuut de eerste gele kaart.
Ten eerste gaat het niet de hele competitie zo. Ten tweede gaan ze Slot niet ontslaan als het dit seizoen wat minder gaat. Gewoon op de lange termijn goed beleid voeren met Slot.HollowGamer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:17:
Mijn club is het niet, maar als je niet thuis wint, en die trend zet voort, dan kan je ook zo op het einde van de rit ontslagen worden.
Kan me hier bij aansluiten.tweakduke schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:17:
[...]
Ja en die aanname mag je gerust maken afvragen als het zo raar wordt opgelost.
In ieder geval is het wel matig van Feyenoord, het is nog niet veel beter na PSV, ook al is het met 10 man.
Ajax was gisteren ook slecht, al vielen de doelpunten wel wat het wat verbloemde.
Brobbey moet snel eens gaan scoren, die laat veel te veel liggen. Bergwijn is lang onzichtbaar en Taylor wordt je niet blij van. Hopelijk komt die linksback niet meer op het veld, die was echt slecht in mijn ogen.
Maar goed, zo hebben alle teams wat dingen die beter kunnen. Bij Feyenoord is het zuur dat het meteen puntenverlies oplevert, tenminste zoals het er nu naar uitziet.
PSV lijkt nu aan het begin van het seizoen alles het best voor elkaar te hebben.
Verwijderd
Net zoals vorig jaar, en dat jaar daarvoor.LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:19:
[...]
Kan me hier bij aansluiten.
PSV lijkt nu aan het begin van het seizoen alles het best voor elkaar te hebben.
Of het stilleggen van duels bij bier op het veld.. andere opties:Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:18:
[...]
Dat vragen wij ons al jaren af.
Helaas blijft het bij 500 waarschuwingen en dan rond de 85ste minuut de eerste gele kaart.
- Niet met bier op de tribune (jammer dan)
- De gooier straffen met een flinke boete en een (internationaal) stadionverbod.
Maar nee, dit is schijnbaar veel effectiever.
Het opportunisme viert hoogtijdagen hier. Ajax wordt gewoon kampioen hoor, geen zorgen
XXXVI
Geertruida grijp naar je hoofd dan!!!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
89ste minuut, bijna raak. Snap niet waarom er eerst 25 keer gewaarschuwd moest worden. 7 min blessuretijd is een lachertje.Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:18:
[...]
Dat vragen wij ons al jaren af.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
AZ maakt wel indruk op me eigenlijk. Het is maar tegen Go Ahead Eagles en er zat een kwartier een mindere fase in, maar verder werd er goed gespeeld.
AZ wint eenvoudig van GAE.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat zeiden ze van andere managers ook. Nergens heb je zo'n onzekere baan, dan in het voetbal.D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:19:
[...]
Ten eerste gaat het niet de hele competitie zo. Ten tweede gaan ze Slot niet ontslaan als het dit seizoen wat minder gaat. Gewoon op de lange termijn goed beleid voeren met Slot.
Verder is er bij FEY geen/tot weinig geld, niet alleen daar, ook bij andere clubs.
Zie overigens Slot weer flink zeuren aan de zijlijn. Er wordt weleens iets gezegd over Arteta, maar Slot kan er ook iets van. Kan zich beter bezig houden met zijn eigen spel, dan zeuren op iedereen.
Spurs zonder Kane is ook een kansloos verhaal, geen eer te behalen.HollowGamer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:17:
---
Het zit nu voor het eerst in een jaar tijd een keer tegen en meteen moet Slot weg en wordt Feyenoord vierde?
Zo slecht was het niet, we speelden redelijk goed imo. De 4-1 verbloemt wel ietwat, dat ben ik met je eens. Het zou een schande zijn als je niet van de promovendus kunt winnen en dat zeg ik met alle respect naar Heracles; die bleken even stug als altijd.tweakduke schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:17:
[...]
In dat licht mag je van de huidige landskampioen toch ook verwachten dat ze gewoon winnen van Fortuna, ongeacht het optreden van de arbitrage?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
op een normale manier wel. maar ik snap dat het in het 'heetst van de strijd' nu wellicht wat lastiger is om situaties bij beide partijen gelijk te beoordelen.dr.lowtune schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:13:
[...]
Nouja, neerhalen dan, je strapt de stekking maar je wil er kennelijk liever niet over discussiëren.
en ik zeg niet dat ik neutraal ben, maar voor je beeldvorming, ik heb al gepost dat ik rood voor nieuwkoop zwaar bestraft vond en rood voor fortuna ook prima had begrepen 🙂
Hier blijven we staan hoor!
Goed voetbal gezien! Ff een dipje na de 3-1 maar verder toppie!
Verschil is dat Spurs met dat geld wel weer een andere spits kan halen, of 2 nieuwe spelers.dutchgio schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:24:
[...]
Spurs zonder Kane is ook een kansloos verhaal, geen eer te behalen.
Het zit nu voor het eerst in een jaar tijd een keer tegen en meteen moet Slot weg en wordt Feyenoord vierde?
Het gaat erom dat Slot gewoon naar een top competitie en linker rij club kon gaan van de PL.
Alsof die trein wel opnieuw langskomt als Slot met FEY 4de/5de eindigt dit seizoen?
Hopen dat ze niet gekeken hebbenVerwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:26:
Als Lazio nog steeds interesse heeft in Wieffer, meteen weg brengen.
De waan van de dag regeert tochdutchgio schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:24:
[...]
Spurs zonder Kane is ook een kansloos verhaal, geen eer te behalen.
offtopic:
Bayern mét Kane was ook kansloos
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:19
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Slecht in de zin van: het moet echt nog wel een stuk beter. Voor een seizoenstart met al die wisselingen was het zeker niet beroerd, een paar nieuwe namen vielen positief opSuperkiwi schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:24:
[...]
Zo slecht was het niet, we speelden redelijk goed imo. De 4-1 verbloemt wel ietwat, dat ben ik met je eens. Het zou een schande zijn als je niet van de promovendus kunt winnen en dat zeg ik met alle respect naar Heracles; die bleken even stug als altijd.
In dat licht mag je van de huidige landskampioen toch ook verwachten dat ze gewoon winnen van Fortuna, ongeacht het optreden van de arbitrage?
En Feyenoord moet dit eigenlijk gewoon winnen inderdaad. 4-4-1 geeft misschien verdedigend zekerheid, maar ze creëren weinig. En met een portie slordigheid wordt het niet beter.
Superkiwi schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:28:
[...]
offtopic:
offtopic:
Simons > Kane?
Simons > Kane?
PSV had gisteren zomaar punten kunnen verliezen, en doordeweeks zag het er achterin echt nog niet goed uit. Er lijkt momenteel geen echte favoriet te zijn.LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:19:
[...]
Kan me hier bij aansluiten.
Ik heb niets gezien van de wedstrijd, maar als je de liveblog van Nu.nl moet geloven:
- geen directe rode kaart, ongelukkig en bij terugkijken lijkt dit op een moment eerder deze week, een verdediger die wegglijdt (of aanvaller) en eigenlijk daardoor heel hard de tegenstander raakt, maar dat was geen rood. Ik snap het niet meer in elk geval, wanneer is iets nu wel rood en wanneer niet, in elk geval is het nu al overduidelijk inconsequent.
- De wel of niet doorgebroken speler, is discussie over maar valt ook in het nadeel van Feyenoord.
- Daarna een moment met wel of niet doorvoetballen, Fortuna aan het drinken, maar met de huidige temperatuur is er toch helemaal geen drinkpauze?
- tijdrekken is toch ook spelbederf en zou worden aangepakt? Dat gebeurt ook (weer) niet.
Maargoed, Feyenoord was zelf ook niet goed (al loop je wel heel lang met een man tekort) en zou ook geen punt verdienen, maar drie twijfel momenten/ onhandige momenten vanuit arbitrair oogpunt in het nadeel van Feyenoord.
- geen directe rode kaart, ongelukkig en bij terugkijken lijkt dit op een moment eerder deze week, een verdediger die wegglijdt (of aanvaller) en eigenlijk daardoor heel hard de tegenstander raakt, maar dat was geen rood. Ik snap het niet meer in elk geval, wanneer is iets nu wel rood en wanneer niet, in elk geval is het nu al overduidelijk inconsequent.
- De wel of niet doorgebroken speler, is discussie over maar valt ook in het nadeel van Feyenoord.
- Daarna een moment met wel of niet doorvoetballen, Fortuna aan het drinken, maar met de huidige temperatuur is er toch helemaal geen drinkpauze?
- tijdrekken is toch ook spelbederf en zou worden aangepakt? Dat gebeurt ook (weer) niet.
Maargoed, Feyenoord was zelf ook niet goed (al loop je wel heel lang met een man tekort) en zou ook geen punt verdienen, maar drie twijfel momenten/ onhandige momenten vanuit arbitrair oogpunt in het nadeel van Feyenoord.
[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 13-08-2023 16:31 ]
Ik heb het alvast gezegd. Dit team is niet CL waardig. Psv wordt kampioen
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Valse start, maar het seizoen is nog lang. Slot heeft nog veel werk te doen en de arbitrage ook….
Unieke meningAgent47 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:31:
Over drie wedstrijden gaan we het zien.
Waarom zit je zo te ranten? Slot heeft nu twee keer bijna een compleet nieuw elftal opgebouwd. Waarom zou dat nu niet lukken? Kampioen word je inderdaad niet elk jaar maar er is nul reden voor doemscenario'sHollowGamer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:27:
[...]
Alsof die trein wel opnieuw langskomt als Slot met FEY 4de/5de eindigt dit seizoen?
Ze mogen wel heel rap met een paar versterkingen aankomen.
En een normaal middenveld opstellen.
Genaaid door de arbitrage daar buiten gelaten, want ze speelden echt schandalig. Absoluut niet CL waardig. Daar ga je met 0 punten eraf met deze ploeg.
Genaaid door de arbitrage daar buiten gelaten, want ze speelden echt schandalig. Absoluut niet CL waardig. Daar ga je met 0 punten eraf met deze ploeg.
Ik weiger dit jaar mee te doen dat we kampioen wordenAgent47 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:31:
Eerst even kijken of niet alles weer instort na een wedstrijd of 5
1000% mee eens. Als Geertuida blijft moet je goede aanvallers halen. Middenveld is echt poep nu. Maar vleugelspelers creeeren te weinig.LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:32:
Gezien de omstandigheden was het toch niet zo slecht? Ondanks meerdere keren genaaid te zijn door de scheidsrechter verdiende 1 ploeg de overwinning. Over een heel seizoen zouden schijnt iedereen evenveel geluk en pech te hebben, dus we hebben er alvast een paar te goed.LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:32:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Middenveld van Feyenoord heeft wel een jas uitgedaan zeg. Bizar ook dat ze denken dat je een middenveld met kokcu en szymanski wel even kunt opvangen met een stengs, zerrouki en wieffer. Nog vreemder vind ik het dat, ze met een CL startpremie van tientallen miljoenen en tientallen miljoenen uit transfers, niet goed investeren in degelijke vervanging van de vertrokken spelers. Misschien toch wel het gemis van een TD.
Die Kroaat halen. En daarnaast nog een degelijke rechtsbuiten zodat je Stengs in zijn kracht kan gebruiken op t middenveld.OMX2000 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:35:
[...]
1000% mee eens. Als Geertuida blijft moet je goede aanvallers halen. Middenveld is echt poep nu. Maar vleugelspelers creeeren te weinig.
De tandem Nieuwkoop en Stengs op rechts was best gevaarlijk, maar die rode kaart verneukte alles. Gimenez heeft geen bruikbare bal gehad.
Wieffer maar eens een pot banken. Die speelde me toch een partij KUT.
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2023 16:39 ]
Een normaal middenveld heeft iemand die verdedigend denkt, een creatief iemand en een loper. Dat klopt nu niet inderdaad. Timber zou dan de loper moeten worden, Stengs of die Kroaat de creatieveling en dan moet Slot gaan kiezen voor de nummer drie.LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:32:
Het seizoen is wel gespeeld denk ik zo. Weet niet of er nog veel verandert in de stand met nog maar 33 wedstrijden te gaan.
Almere City heeft nog niet gespeeld, alles kan nog op z'n kop.jaapstobbe schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:36:
Het seizoen is wel gespeeld denk ik zo. Weet niet of er nog veel verandert in de stand met nog maar 33 wedstrijden te gaan.
Je hebt GEEN scorende middenvelders. Kokcu en sczymanski waren lopers en creëerden ruimte, je hebt nu pure compact
Les veel over wieffer slecht dit slecht dat, maar wat doet Timber bij Feyenoord, durf zelfs te stellen dat als hij vorig jaar niet gebleseerd was er ook geen geen kampioenschap was.
Je weet niet welke voorwaarden zijn bij binnenkomende gelden. Misschien zijn er afspraken dat Feyenoord bij behalen CL de helft direct moet afstaan? Misschien willen ze een gezonde financiële huishouding creëeren? Misschien is het CL geld nog niet binnen?Trishul schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:35:
Middenveld van Feyenoord heeft wel een jas uitgedaan zeg. Bizar ook dat ze denken dat je een middenveld met kokcu en szymanski wel even kunt opvangen met een stengs, zerrouki en wieffer. Nog vreemder vind ik het dat, ze met een CL startpremie van tientallen miljoenen en tientallen miljoenen uit transfers, niet goed investeren in degelijke vervanging van de vertrokken spelers. Misschien toch wel het gemis van een TD.
Dure spelers halen betekent ook hogere salarissen en alles wat daarbij komt kijken. Dat kan je niet zomaar betalen nadat je 1x kampioen bent geworden.
Deze wedstrijd is een incident, komt vast goed met de club.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
@ephymerous ik dacht dat je een beetje gek was maar als ik alles hierboven zo lees fietsen we lekker rustig tussen alle brokstukken door richting het kampioenschap.
Ik zal morgen even naar A'dam bellen dat ze de bus alvast kunnen gaan poetsen
Ik zal morgen even naar A'dam bellen dat ze de bus alvast kunnen gaan poetsen
Hoppa… eerste 2 punten zijn gemorst, nota bene thuis, tegen Fortuna Sittard. Prima 
Ajax gisteren niet top maar de aankopen gaan deze week wel komen. PSV in mijn ogen het meest compleet en kwalitatief beter, maar achterin zijn ze ook best kwetsbaar.
Hopen dat Ajax in de komende dagen die Sutalo binnenhaalt, dan staat het centraal samen met Medic prima
Ajax gisteren niet top maar de aankopen gaan deze week wel komen. PSV in mijn ogen het meest compleet en kwalitatief beter, maar achterin zijn ze ook best kwetsbaar.
Hopen dat Ajax in de komende dagen die Sutalo binnenhaalt, dan staat het centraal samen met Medic prima
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hij is vorig jaar uit de basis gespeeld door Wieffer die een betere match was voor Kokcu. Maar Wieffer lijkt me weer geen match met Zerouki.piotr123 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:40:
Les veel over wieffer slecht dit slecht dat, maar wat doet Timber bij Feyenoord, durf zelfs te stellen dat als hij vorig jaar niet gebleseerd was er ook geen geen kampioenschap was.
Goh, ik heb de hele zomer van Feynoordsupporters (al dan niet grappend) moeten aanhoren dat het zo een zooitje was bij Ajax en dat ze wel weer even kampioen zouden worden. Nu een wedstrijd gelijk gespeeld en links en rechts is er lichte paniek. Over twee weken zijn de kaarten pas echt geschud op de transfermarkt en pas over een maand of twee kan je echt iets zinnigs zeggen over de sterkte van de teams in de Eredivisie. Elk seizoen start een club wel met een uitgleider, wint de JC schaal etc etc.Trishul schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:35:
Over dat laatste zinnetje, ik heb dat al vaker tegen Feyenoordvrienden gezegd, maar op basis van afgelopen seizoen zou dat niet zo een probleem zijn. Een TD blijkt toch echt wel een functie apart te zijn.
Nee, ze zijn normaal concurrenten voor dezelfde positie.D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:42:
[...]
Hij is vorig jaar uit de basis gespeeld door Wieffer die een betere match was voor Kokcu. Maar Wieffer lijkt me weer geen match met Zerouki.
Dat zei Wieffer net nog bij ESPN. Hij voelt zich niet lekker op 8 en wel op 6. Lijkt me duidelijk dat je die dus niet samen op moet stellen.
Dat middenveld moet echt gericht versterkt gaan worden, anders gaat t echt niets worden.
Dat heb ik vanuit Feyenoord-kant toch echt bijna niet gehoord. Hoeft ook niet. Wat mij betreft is CL halen het doel en doorgaan met beleid voeren, geen rare sprongen maken.PolarBear schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:43:
[...]
en dat ze wel weer even kampioen zouden worden.
Verder eens dat mensen nogal opportunistisch reageren
Ik verbaas me altijd weer over het opportunisme in dit topic. Als ik mensen uit mijn omgeving vertel dat ik iets 'heb gelezen op Tweakers', dan wordt dat meestal als redelijk betrouwbaar gezien. Hoop dus maar dat ze de emotionele rants op dit topic niet toevallig zien, want dat doet behoorlijk afbreuk aan die gedachte
Mijn (meer genuanceerde) mening:
- Ajax viel me gisteren niet tegen en won met een vrij gemankeerde selectie terecht van het stugge Heracles.
- psv maakt een goede seizoenstart door, lijkt op de transfermarkt ook goed bezig en staat er daarom het best op. Daarentegen hebben ze Bosz al trainer en dus is plek 2 het hoogst haalbaar.
- Feyenoord is minder ver dan vorig seizoen in deze fase, maar dat kan uiteindelijk ook een voordeel blijken. Even de boel 'op scherp' zogezegd. Vergeet niet dat Ajax ooit ook slecht aan een seizoen begon en dat die start nou niet bepaald de rest van die jaargang duidde.
Samengevat: leuke eerste speelronde die net als vorig seizoen weer een paar verrassingen in petto had.
- Ajax viel me gisteren niet tegen en won met een vrij gemankeerde selectie terecht van het stugge Heracles.
- psv maakt een goede seizoenstart door, lijkt op de transfermarkt ook goed bezig en staat er daarom het best op. Daarentegen hebben ze Bosz al trainer en dus is plek 2 het hoogst haalbaar.
- Feyenoord is minder ver dan vorig seizoen in deze fase, maar dat kan uiteindelijk ook een voordeel blijken. Even de boel 'op scherp' zogezegd. Vergeet niet dat Ajax ooit ook slecht aan een seizoen begon en dat die start nou niet bepaald de rest van die jaargang duidde.
Samengevat: leuke eerste speelronde die net als vorig seizoen weer een paar verrassingen in petto had.
Psv is achterin niet heel bijzonder.Han schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:41:
Hoppa… eerste 2 punten zijn gemorst, nota bene thuis, tegen Fortuna Sittard. Prima
Nee, maar als ze dat versterken zijn ze, als je naar de 1e potjes tot nu toe kijkt, wel het verst en een flinke kandidaat voor de eindsieg.
Wij zijn achterin wel goed, maar op t middenveld kut. En Ajax is op t middenveld goed en voorin kut. Zo hebben we allemaal iets dat mankeert in t team
[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2023 16:51 ]
Feyenoord doet een Nederland '88.PolarBear schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:43:
[...]
Elk seizoen start een club wel met een uitgleider, wint de JC schaal etc etc.
Ergo: geen reden tot paniek.
Ik begrijp je eerste zin niet zo. Je verbaast je over opportunisme, om vervolgens zelf dit ook sturen?mefjoew schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:47:
Ik verbaas me altijd weer over het opportunisme in dit topic. Als ik mensen uit mijn omgeving vertel dat ik iets 'heb gelezen op Tweakers', dan wordt dat meestal als redelijk betrouwbaar gezien. Hoop dus maar dat ze de emotionele rants op dit topic niet toevallig zien, want dat doet behoorlijk afbreuk aan die gedachte![]()
Wat bedoel je nu precies?
Ik ben juist verre van opportunisme, ben ik sowieso niet het type voor, maar het voetbal was niet al te best.
Verder zie ik gewoon weer dezelfde dingen in de Eredivisie. Traag spel, veel zeuren (ook van de managers - zag Slot ook continu bezig zijn) en weinig actie.
Hoop echt dat het Europees wel beter wordt, anders gaat onze eigen competitie flink zakken in ranking.
Buiten dat Brobbey (helaas nog steeds) weinig levert is een voorhoede Kudus en Bergwijn voor Eredivisie begrippen gewoon kampioenswaardig.LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:51:
[...]
Wij zijn achterin wel goed, maar op t middenveld kut. En Ajax is op t middenveld goed en voorin kut. Zo hebben we allemaal iets dat mankeert in t team
Ik heb nog geen post van je gezien die niet opportunistisch is. Of vind je het gewoon leuk om doemscenario's voor Feyenoord te schetsen?
Is natuurlijk ook nog eens flink afhankelijk van de loting. Want in de CL, EL en ECL zijn ook gewoon echt lastige groepen mogelijk.HollowGamer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:52:
[...]
Hoop echt dat het Europees wel beter wordt, anders gaat onze eigen competitie flink zakken in ranking.
We vergeten nog wel eens dat je om kampioen te worden geen selectie op CL-niveau nodig hebt. Je hebt een selectie nodig die makkelijk van de kleintjes kan winnen en extra kwaliteit heeft in de toppers.PolarBear schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:56:
[...]
Buiten dat Brobbey (helaas nog steeds) weinig levert is een voorhoede Kudus en Bergwijn voor Eredivisie begrippen gewoon kampioenswaardig.
Feyenoord is veel verder dan vorig seizoen in deze fase. In de voorbereiding gingen we er met 7-0 af tegen Kopenhagen en tot het WK en de lange winterstop was het spel niet om aan te gluren.mefjoew schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:47:
Ik verbaas me altijd weer over het opportunisme in dit topic. Als ik mensen uit mijn omgeving vertel dat ik iets 'heb gelezen op Tweakers', dan wordt dat meestal als redelijk betrouwbaar gezien. Hoop dus maar dat ze de emotionele rants op dit topic niet toevallig zien, want dat doet behoorlijk afbreuk aan die gedachte![]()
Er is nog helemaal niets aan de hand in Rotterdam en nog helemaal niets te zeggen na 1 speelronde.
Ben wel verbaasd door de opmerking van Wieffer. Bij Excelsior blonk hij juist uit in een rol als 8 of zelfs verkapte 10.
Uithuilen en snel doorgaan. Pech met de scheids die een ongelukkige overtreding van Nieuwkoop met rood bestrafte en voor de rest van Fortuna vooral heel veel niet bestrafde. Natuurlijk had je dit moeten winnen, maar 70 minuten met een man minder gelijk spelen tegen een Fortuna wat zichzelf vorig seizoen ook al bewees als een stugge ploeg is niets problematisch.
Normaal wel, maar het ging wel erg moeilijk, dat scoren. Voor een dusdanig goede voorhoede best slecht.PolarBear schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:56:
[...]
Buiten dat Brobbey (helaas nog steeds) weinig levert is een voorhoede Kudus en Bergwijn voor Eredivisie begrippen gewoon kampioenswaardig.
Die 4-1 verbloemt e.e.a. flink. Maar goed speelde de aanval echt niet. Plus, het is nog maar de vraag of Kudus blijft.
Middenveld en verdediging van Ajax speelde goed, verzorgd, maar kansen benutten leek vrij lastig.
Bij ons krijgt de spits uberhaupt geen bal. Geef Gimenez aanvoer en hij scoort wel.
Laten we het zo zeggen: De traditionele top 3 heeft allemaal nog werk te verzetten. Wie nu zijn probleem het best op kan lossen de komende paar weken maakt de meeste kans op een goed uiteinde
[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2023 17:02 ]
Er van uitgaande dat ze alle drie in vorm zijn is de voorhoede Bergwijn/Brobbey/Kudus echt prima voor de Cl. Dat belooft nog wat in de ELD-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:57:
[...]
We vergeten nog wel eens dat je om kampioen te worden geen selectie op CL-niveau nodig hebt. Je hebt een selectie nodig die makkelijk van de kleintjes kan winnen en extra kwaliteit heeft in de toppers.
Verschil is natuurlijk wel dat Feyenoord dit jaar CL speelt. Deze selectie en prestatie zover zijn niet CL waardig. Vergelijken met Ajax 2018 is weinig zinvol, want daar stonden wel een ander kaliber spelers die ook een stuk meer al bewezen hadden. Aankopen zoals een Blind en Tadic kan je niet vergelijken met spelers zoals Zerrouki en Stengs.
Pak slaag in de CL kan doorwerken in de eredivisie.
Pak slaag in de CL kan doorwerken in de eredivisie.
[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 13-08-2023 17:01 ]
Timber is ook veel geblesseerd geweest. Maar hij is vlees noch vis, maar voelt zich tegoed voor een plek achterin.D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:42:
[...]
Hij is vorig jaar uit de basis gespeeld door Wieffer die een betere match was voor Kokcu. Maar Wieffer lijkt me weer geen match met Zerouki.
Slot ziet het zitten in deze middenvelders, maar ik nog niet. Ben benieuwd of hij het aan de praat krijgt.
Teveel conclusies zijn voorbarig. Dit was dankzij de scheidsrechter een hele gekke wedstrijd.
Wat is precies opportunistisch aan mijn bericht?HollowGamer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:52:
[...]
Ik begrijp je eerste zin niet zo. Je verbaast je over opportunisme, om vervolgens zelf dit ook sturen?
Wat bedoel je nu precies?
Ik ben juist verre van opportunisme, ben ik sowieso niet het type voor, maar het voetbal was niet al te best.
Verder zie ik gewoon weer dezelfde dingen in de Eredivisie. Traag spel, veel zeuren (ook van de managers - zag Slot ook continu bezig zijn) en weinig actie.
Nouja, mijn beeld is dat ze vorig seizoen in deze fase (fysiek) verder waren dan nu. Mogelijk zit ik ernaast, maar heb het idee dat Slot nog wat zoekende is naar de invulling van zijn team. Meer dan vorig seizoen. Kan er ook gewoonweg aan liggen dat ik meer verwacht, omdat er nu minder veranderd is in Rotterdam.donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:59:
[...]
Feyenoord is veel verder dan vorig seizoen in deze fase. In de voorbereiding gingen we er met 7-0 af tegen Kopenhagen en tot het WK en de lange winterstop was het spel niet om aan te gluren.
Er is nog helemaal niets aan de hand in Rotterdam en nog helemaal niets te zeggen na 1 speelronde.
Ben wel verbaasd door de opmerking van Wieffer. Bij Excelsior blonk hij juist uit in een rol als 8 of zelfs verkapte 10.
Uithuilen en snel doorgaan. Pech met de scheids die een ongelukkige overtreding van Nieuwkoop met rood bestrafte en voor de rest van Fortuna vooral heel veel niet bestrafde. Natuurlijk had je dit moeten winnen, maar 70 minuten met een man minder gelijk spelen tegen een Fortuna wat zichzelf vorig seizoen ook al bewees als een stugge ploeg is niets problematisch.
In elk geval bedoelde ik daarmee juist te zeggen dat er dus nog niks te concluderen valt op basis van deze twee (inclusief JC-schaal) wedstrijden.
Meer of minder hangt af van de oplossing die hij wel of niet vindt. Hij heeft heel lang geprobeerd Timber in een dienende rol naast Kokcu te stoppen maar dat lukte uiteindelijk niet helemaal. Uiteindelijk bleek Wieffer de oplossing maar voelt zich nu dus overduidelijk niet thuis op dit middenveld.mefjoew schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:06:
[...]
maar heb het idee dat Slot nog wat zoekende is naar de invulling van zijn team. Meer dan vorig seizoen.
Slot gaat 100% druk uit oefenen op te Kloese. Koop desnoods 2 of zelfs 3 spelers van 10 miljoen+. En kam de selectie ff goed uit. Want wat mij betreft zet je Timber in de verkoop, laat je Wieffer wat makkelijker gaan dan je normaal zou doen. En fris je de boel ff goed op.
Ik vertrouw erop dat Slot weet wat hij doet. Maar ik vind dat we niet goed genoeg doorgeschakeld hebben na de verkoop van Kokcu. Zerrouki aantrekken had echt niet gehoeven met Wieffer in de selectie, want je draait het soort middenveld nu 180 graden.
Ik vertrouw erop dat Slot weet wat hij doet. Maar ik vind dat we niet goed genoeg doorgeschakeld hebben na de verkoop van Kokcu. Zerrouki aantrekken had echt niet gehoeven met Wieffer in de selectie, want je draait het soort middenveld nu 180 graden.
Klopt, ben niet zo'n positief ingestelde persoon, en heb een slecht weekend.D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:56:
[...]
Ik heb nog geen post van je gezien die niet opportunistisch is. Of vind je het gewoon leuk om doemscenario's voor Feyenoord te schetsen?
Verder maakt het mij echt niet uit welke club. Ik zeg hetzelfde over Ajax bijvoorbeeld. Ben geen fan van Spurs, maar ik geef hierin ook gewoon toe, dat het gewoon een goede club is om naartoe te gaan.
De kans dat FEY opnieuw kampioen wordt is nihil, en wat ik vandaag heb gezien, bevestigd dit wel.
Nihil zelfs? De meeste clubs hebben één officiele wedstrijd in de benen, Feyenoord momenteel 2. Genoeg wedstrijden te gaan voordat je kan concluderen of een team als Feyenoord, Ajax, PSV, of zelfs AZ en FC Twente helemaal niet mee gaan doen om het kampioenschap.HollowGamer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:43:
[...]
De kans dat FEY opnieuw kampioen wordt is nihil, en wat ik vandaag heb gezien, bevestigd dit wel.
Ik bedoelde statistisch gezien.Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:45:
[...]
Nihil zelfs? De meeste clubs hebben één officiele wedstrijd in de benen, Feyenoord momenteel 2. Genoeg wedstrijden te gaan voordat je kan concluderen of een team als Feyenoord, Ajax, PSV, of zelfs AZ en FC Twente helemaal niet mee gaan doen om het kampioenschap.
Juist statistisch gezien heeft Feyenoord zelfs na dit puntverlies nog een redelijke kans op een kampioenschap.
Waar het twee dagen geleden op zo'n 22% zat zal dat nu niet opeens richting de 0% gegaan zijn.
Dat laatste is onzin. Misschien ter overvloed, maar nihil betekent letterlijk niet. En het is overdreven om Feyenoord kansloos te achten. Zo overtuigend vond ik Psv en Ajax gisteren ook weer niet spelen. En door die rode kaart heb je het echte spel niet kunnen zien. Nieuwkoop had juist 2 goede voorzetten. Dus een kwestie van tijd dat je daaruit scoort.HollowGamer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:43:
[...]
Klopt, ben niet zo'n positief ingestelde persoon, en heb een slecht weekend.
Verder maakt het mij echt niet uit welke club. Ik zeg hetzelfde over Ajax bijvoorbeeld. Ben geen fan van Spurs, maar ik geef hierin ook gewoon toe, dat het gewoon een goede club is om naartoe te gaan.
Nog een paar wedstrijden wachten en dan zien we wel hoe het zal gaan. PSV lijkt de beste papieren te hebben. Maar ik voorspel dat zeker tot de winterstop, PSV, Feyenoord, Ajax en AZ nog meedoen. Daarna all bets are off.
Om even terug te komen op de mogelijke penalty voor Gimenez, op onderstaande foto lijkt het eerste contact buiten de 16 te zijn en dus geen penalty. Echter had het imo wel rood moeten zijn want die verdediger van Fortuna gaat er nooit op tijd bijkomen; die is nog bezig om van richting te veranderen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Veel duidelijker wordt een doorgebroken speler een duidelijke scoringskans ontnemen niet inderdaad.gws24 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:14:
Om even terug te komen op de mogelijke penalty voor Gimenez, op onderstaande foto lijkt het eerste contact buiten de 16 te zijn en dus geen penalty. Echter had het imo wel rood moeten zijn want die verdediger van Fortuna gaat er nooit op tijd bijkomen; die is nog bezig om van richting te veranderen.
[Afbeelding]
Wieffer is de lieveling van Slot. Die wordt echt niet zomaar eruit gehaald. Op elke positie heb je nog een speler nodig iddOMX2000 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:34:
Slot gaat 100% druk uit oefenen op te Kloese. Koop desnoods 2 of zelfs 3 spelers van 10 miljoen+. En kam de selectie ff goed uit. Want wat mij betreft zet je Timber in de verkoop, laat je Wieffer wat makkelijker gaan dan je normaal zou doen. En fris je de boel ff goed op.
Vaak genoeg gelezen hier in het topic... PSV is opnieuw aan het bouwen, het is een tering bende bij Ajax, bij Feyenoord is het rustig en weten ze precies hoe en wat en welke vervangers ze willen, bla bla bla... Blader het topic hier er maar op terug, genoeg van dat soort posts.D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:45:
[...]
Dat heb ik vanuit Feyenoord-kant toch echt bijna niet gehoord. Hoeft ook niet. Wat mij betreft is CL halen het doel en doorgaan met beleid voeren, geen rare sprongen maken.
Verder eens dat mensen nogal opportunistisch reageren
Wieffer is op zich prima. Maar hij is geen speler die kansen creëert. Als de vervanger van Kokcu en Szymanski, Timber en Zerrouki is. Dan mis je gewoon heel veel creativiteit.Agent47 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:27:
[...]
Wieffer is de lieveling van Slot. Die wordt echt niet zomaar eruit gehaald. Op elke positie heb je nog een speler nodig idd
Ik hoop dat die Kroaat komt en een creatieve middenvelder die een toegevoegde waarde is. Ik word echt niet blij met de Idrissi verhalen..
Lijkt me logisch dat hij wat krediet heeft na zo'n goed seizoen. Ik heb nooit gesnapt wat ze in Zerrouki zagen maar als hij niet naast Wieffer past dan moet Zerrouki maar banken.Agent47 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:27:
[...]
Wieffer is de lieveling van Slot. Die wordt echt niet zomaar eruit gehaald. Op elke positie heb je nog een speler nodig idd
Almere doet het nog best aardig tegen Twente, ondanks een man minder geven ze niet op.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Feyenoord mist gewoon een nummer 10. Wieffer Zerrouki en Timber zijn totaal geen nummer 10 speler(s)
Vinden jullie het zelf nou niet wat raar hoe Wieffer vorig jaar briljant werd gevonden en nu na 2 wedstrijden uitgekotst wordt?
Almere lijkt me geen degradatiekandidaat #1.gws24 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:32:
Almere doet het nog best aardig tegen Twente, ondanks een man minder geven ze niet op.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Slot lijkt te denken dat Wieffer de Kokcu rol kan overnemen maar vooralsnog komt dat er niet uit. Ik zie Wieffer en Zerrouki als dezelfde soort speler en inderdaad moet één van de twee banken maar dan moet er wel echt een middenvelder bij die goed de 8 positie kan vervullen.ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:31:
[...]
Lijkt me logisch dat hij wat krediet heeft na zo'n goed seizoen. Ik heb nooit gesnapt wat ze in Zerrouki zagen maar als hij niet naast Wieffer past dan moet Zerrouki maar banken.
edit: en Timber op tien overtuigd ook nog niet of in ieder geval is het geen Szymanski
[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 13-08-2023 18:38 ]
Ondanks het puntverlies vind ik dat op het moment Feyenoord verder is qua selectie.
Kan aan het einde van de maand uiteraard anders zijn.
Hoop dat Ajax nog een linksback haalt, centrum verdediger, als Kudus vertrekt een nummer tien en de rechtsbuiten positie intern opvangen
Kan aan het einde van de maand uiteraard anders zijn.
Hoop dat Ajax nog een linksback haalt, centrum verdediger, als Kudus vertrekt een nummer tien en de rechtsbuiten positie intern opvangen
Maar dat is ook allemaal gewoon zo. Het betekent alleen wat mij betreft helemaal niet dat Feyenoord de overduidelijke kampioenskandidaat is. Ze hebben wellicht een voorsprong doordat de trainer is gebleven en de speelstijl bekend is, maar het nadeel dat ze niet het geld van (vooral) Ajax en PSV hebben voor transfers. Vorig jaar bewees dat dit niet alles hoeft te zeggen natuurlijk, maar wat mij betreft is er nog lang geen uitgesproken favoriet voor de titel. Feyenoord begint alleen voor het eerst sinds tijden niet als een enorme underdog aan het seizoen, maar als gelijkwaardige kandidaat die misschien op papier zelfs al wat verder is dan zijn concurrenten.toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:27:
[...]
Vaak genoeg gelezen hier in het topic... PSV is opnieuw aan het bouwen, het is een tering bende bij Ajax, bij Feyenoord is het rustig en weten ze precies hoe en wat en welke vervangers ze willen, bla bla bla... Blader het topic hier er maar op terug, genoeg van dat soort posts.
Super raar. Dingen hebben ook tijd nodig om op zijn plek te vallen. Opportunisme ten top.toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:35:
Vinden jullie het zelf nou niet wat raar hoe Wieffer vorig jaar briljant werd gevonden en nu na 2 wedstrijden uitgekotst wordt?
En inderdaad, als je zoals vorig jaar wil spelen moet je een goede concurrent voor Timber halen. Je wilt ook alleen de doorstroom van de jeugd niet volledig stil leggen met onder andere Milambo en Zechiël die vooralsnog bij de selectie blijven.
[ Voor 21% gewijzigd door donleone83 op 13-08-2023 18:44 ]
Mee eens, alhoewel het nu opeens wel rap gaat qua goalsPlayer1S schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:36:
[...]
Almere lijkt me geen degradatiekandidaat #1.
tja als je maar 1 of 2 spelers verkoopt, waarvan 1 met een fikse korting, dan ga je niet veel geld te besteden hebben nee. Met die japanner als vervanger had je Gimenez makkelijk kunnen verkopen. Geertruida erbij en je hebt 70m extra om te besteden...donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:38:
[...]
Maar dat is ook allemaal gewoon zo. Het betekent alleen wat mij betreft helemaal niet dat Feyenoord de overduidelijke kampioenskandidaat is. Ze hebben wellicht een voorsprong doordat de trainer is gebleven en de speelstijl bekend is, maar het nadeel dat ze niet het geld van (vooral) Ajax en PSV hebben voor transfers. Vorig jaar bewees dat dit niet alles hoeft te zeggen natuurlijk, maar wat mij betreft is er nog lang geen uitgesproken favoriet voor de titel. Feyenoord begint alleen voor het eerst sinds tijden niet als een enorme underdog aan het seizoen, maar als gelijkwaardige kandidaat die misschien op papier zelfs al wat verder is dan zijn concurrenten.
Wou het net zeggen. Ging opeens hard. Maar goed tegen een te verwachten top-5 team lang gewoon mee gedaangws24 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:39:
[...]
Mee eens, alhoewel het nu opeens wel rap gaat qua goals
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar moet Timber dan geen kans krijgen naast Wieffer of Zerouki? Want dat lijkt me zijn natuurlijke positie. Dan moet je de creativiteit in de nummer tien zoeken, of Stengs of die Kroaat. Of iets uit de hoge hoed.gws24 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:36:
[...]
Timber op tien overtuigd ook nog niet of in ieder geval is het geen Szymanski
Ja dat zou logischer zijn maar dan moet Wieffer of Zerrouki banken en Ivanusec is nog niet binnen. Je hebt niet op elke positie twee gelijkwaardige spelers nu. Dat zijn we wel gewend bij Feyenoord, maar het zorgt er nu voor dat Slot denk ik kiest om zijn drie beste middenvelders te laten spelen en niet per se de beste combi van middenvelders (ook omdat Stengs op rechtsbuiten de beste optie is). Ik zou Wieffer, Timber, Van De Belt wel eens willen zien. Of Zerrouki, Timber, Van De Belt.D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:43:
[...]
Maar moet Timber dan geen kans krijgen naast Wieffer of Zerouki? Want dat lijkt me zijn natuurlijke positie. Dan moet je de creativiteit in de nummer tien zoeken, of Stengs of die Kroaat. Of iets uit de hoge hoed.
Alhoewel de uiteindelijke conclusie voor mij hoe dan ook lijkt te gaan worden dat Timber mag gaan banken als je probeert het middenveld hetzelfde profiel te geven als vorig jaar. Hij is wel een loper, maar van nature te verdedigend ingesteld en met te weinig dreiging om op Kokcu zijn positie te spelen. In dat opzicht snap ik de keuze van Slot wel om te proberen Timber meer aanvallend te laten spelen en het met een dubbele 10 te proberen tegen Fortuna. En Timber nu weer langdurig op de bank is kapitaalvernietiging wat Feyenoord zich nog altijd slecht kan veroorloven.
[ Voor 6% gewijzigd door donleone83 op 13-08-2023 18:56 ]
Wat dat betreft blijft het jammer dat Timber niet in de verdediging wil spelen. Die had je prima als rechtsback kunnen gebruiken en dan ipv Nieuwkoop een extra creatieve middenvelder halen.
Lijkt mij ook de betere optie gezien het feit dat hij bij Utrecht ook die positie had (als ik het mij goed herrinner) en daarmee zijn transfer naar Feyenoord verdiende. Stengs op 10 zou kunnen maar vooralsnog zie ik de Stengs van AZ oftewel mejuffrouw Stengs met weinig rendement dus ik hoop voor de Feyenoorders dat Ivanusec inderdaad komt en op tien de nodige creativiteit en rendement kan brengen. Maar ook dat blijft afwachten want hij speelde vooral linksbuiten het laatste half jaar en misschien dat Stengs het wel gaat brengen als hij op tien komt te staan.D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:43:
[...]
Maar moet Timber dan geen kans krijgen naast Wieffer of Zerouki? Want dat lijkt me zijn natuurlijke positie. Dan moet je de creativiteit in de nummer tien zoeken, of Stengs of die Kroaat. Of iets uit de hoge hoed.
Oftewel, het blijft in ieder geval nog erg vroeg in het seizoen om nu al definitieve conclusies te maken over de teams/spelers, zeker gezien het feit dat de transfer periode nog wel even open is. Dat maakt het ook wel weer leuk deze periode
Met de kanttekening dat Stengs bij Antwerp op 8 speelde en Wieffer bij Excelsior op 10. Kortom: het is allemaal gewoon nog zoeken. Een creatieve middenvelder er bij zou helpen. Hopen dat Ivanusec inderdaad nog komt. Dan kan je ook nog met Zerrouki/Wieffer - Stengs - Ivanusec gaan spelen. Alleen in elke situatie komt er iemand op de bank die waarde vertegenwoordigt.
Als je de CL serieus neemt is dat op zich niet heel erg. Ze moeten wel iederen wedstrijd hun A-game laten zien. En dat vind ik Timber gewoon nooit doen. Ik was geen fan, ben geen fan en zal denk ik nooit fan worden.donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:06:
Met de kanttekening dat Stengs bij Antwerp op 8 speelde en Wieffer bij Excelsior op 10. Kortom: het is allemaal gewoon nog zoeken. Een creatieve middenvelder er bij zou helpen. Hopen dat Ivanusec inderdaad nog komt. Dan kan je ook nog met Zerrouki/Wieffer - Stengs - Ivanusec gaan spelen. Alleen in elke situatie komt er iemand op de bank die waarde vertegenwoordigt.
Ik hoop trouwens niet dat Idrissi komt en ze dus op zoek moeten naar iemand anders. Hij speelt af en toe best leuk, en scoort ook nog wel eens. Maar zoveel onnodig balverlies gezien van hem.
Wat is die studio sport presentator een Feyenoord fan.
Prima, maar die rode kaart goedpraten is ronduit smerig.
een treffende spreuk
Grueter zeker?pro_6or schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:09:
Wat is die studio sport presentator een Feyenoord fan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024