[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.802 views

Onderwerpen

Verwijderd

LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:02:
Pech of niet de bedoeling zijn natuurlijk geen graadmeters.

Feit is dat ie m echt smerig raakte. Per ongeluk? Ja vast, maar dat neemt niet weg dat het rood waardig is.

Maar wel eens goed in de gaten houden of ze dat bij andere clubs ook strenger gaan bestraffen.

Opzich moet Feyenoord ook met 10 van dit Fortuna kunnen winnen. Die gaan wellicht iets meer komen nu en laten wat ruimte. Moet Slot wel wat doen aan dat middenveld
Daar weten we allemaal het antwoord al op.

Volgende week is dit gewoon weer geel bij een andere wedstrijd.
En, een paar weken daarna weer rood.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Iemand van achter met een vuist op zijn achterhoofd slaan. Oh nee. Daar kreeg Antony geel voor twee jaar geleden toen hij dat bij Malacia deed :-)
koeien, sloot :)

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Iemand van achter met een vuist op zijn achterhoofd slaan. Oh nee. Daar kreeg Antony geel voor twee jaar geleden toen hij dat bij Malacia deed :-)
En ook toen vond ik die straf ondermaats en al helemaal dat meegenomen werd of een slag wel hard genoeg was voor een rode kaart

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:04:
[...]

Daar weten we allemaal het antwoord al op.

Volgende week is dit gewoon weer geel bij een andere wedstrijd.
En, een paar weken daarna weer rood.
Ik verwacht het ook, maar dan onthouden we deze als een van de momenten waarop Feyenoord is genaaid.

Verwijderd

LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

Ik verwacht het ook, maar dan onthouden we deze als een van de momenten waarop Feyenoord is genaaid.
Nee, nee, nee.
Dat zou dan weer Calimero gedrag zijn...

-
Ze hadden beter Wieffer kunnen wisselen trouwens.
Wat speelt die weer dramatisch zeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2023 15:07 ]

• LZ86
Wat een rare wissel.

Wieffer was al sinds minuut 1 rijp voor wissel

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:03
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:02:
Pech of niet de bedoeling zijn natuurlijk geen graadmeters.
Dat is dus wel de regel. Rood krijg je voor 'gemeen spel' of een 'geweldadige handeling'. Het gaat dus wel om de intentie.

Dat is ook logisch omdat vaak de meest verschrikkelijke overtredingen geen blessures opleveren, maar zoals gisteren bij Rulli je toch iemand kan blesseren als je niks verkeerds doet.

Dit is inderdaad een beetje wild, maar het slachtoffer beweegt ook een beetje onverwachts. Laat ik het zo zeggen, de VAR is er voor duidelijke fouten. Dat is dit niet, geel was geen duidelijke fout.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:00:
Misschien is dit de nieuwe norm ofzo, ja. Maarja, met commentaar op de scheids doen ze voorlopig ook niks.
Misschien deze wedstrijd niet, maar alle andere die ik tot nu toe gezien heb wel. idem voor bak weggooien/schieten als er gefloten is

• ph4ge
Dit is gewoon een overtreding op Hartman. Gelukkig is Bijlow er nog.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:30
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:07:
Wat een rare wissel.

Wieffer was al sinds minuut 1 rijp voor wissel
Ik had Wieffer gewoon achterin gezet nu. Kennelijk hoopt dat Wieffer zonder Zerouki wel zijn ei kwijt kan?

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

Dit is inderdaad een beetje wild, maar het slachtoffer beweegt ook een beetje onverwachts. Laat ik het zo zeggen, de VAR is er voor duidelijke fouten. Dat is dit niet, geel was geen duidelijke fout.
Of iets wel of niet een duidelijke fout is blijft ook maar een mening natuurlijk. Ligt natuurlijk deels wel aan wat de huidige focuspunten zijn voor scheidsrechters en wat ze strakker willen aanpakken.

• ph4ge
Opzettelijk hands is geen geel, daar wat van zeggen wel. We hebben weer een scheidsrechter die vooral wil bewijzen niet onder de indruk te zijn van de Kuip.

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:08:
[...]

Ik had Wieffer gewoon achterin gezet nu. Kennelijk hoopt dat Wieffer zonder Zerouki wel zijn ei kwijt kan?
Niet te vergeten dat je met Zerrouki meteen een zeer goede kopper verliest.
Iets wat je nu goed kan gebruiken.

• LZ86
Wtf is deze scheids aan het doen joh........

Verwijderd

LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:09:
Maar goed dat de netten er hangen, anders hadden er wel wat dingen op het veld gelegen nu.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 15:42
Als Feyenoord al tegen Fortuna zo lastig heeft om erdoor te komen wordt het een interessant seizoen

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Maar goed dat de netten er hangen, anders hadden er wel wat dingen op het veld gelegen nu.
Want als een scheidsrechter niet optimaal fluit moeten er objecten naar toe gegooid worden?

• Tristan
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:09:
Nieuwe regels. Er wordt geen discussie of geroep meer getolereerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 13-08-2023 15:13 ]

Verwijderd

Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:12:
[...]

Want als een scheidsrechter niet optimaal fluit moeten er objecten naar toe gegooid worden?
Waar hoor je mij dat zeggen?

Maar wanneer een scheids zo'n wanprestatie neer zet, dan zullen er genoeg ontevreden mensen op de tribune zitten.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:17
Klopt wel hoor, dat rood was misschien niet zo bedoeld, maar wel terecht, middenveld zwak. Maar dan nog moet je Fortuna oprollen, heel veel slordig balverlies

• ph4ge
Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:09:
[...]

Of iets wel of niet een duidelijke fout is blijft ook maar een mening natuurlijk. Ligt natuurlijk deels wel aan wat de huidige focuspunten zijn voor scheidsrechters en wat ze strakker willen aanpakken.
Tja, met die logica is alles arbitrair. Volgens mij ziet iedereen dat dit in de categorie 'ongelukkig' en niet in de categorie 'gemeen' of 'geweldadig' zit. Dat kan je prima met geel afdoen.

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:14:
[...]

Waar hoor je mij dat zeggen?

Maar wanneer een scheids zo'n wanprestatie neer zet, dan zullen er genoeg ontevreden mensen op de tribune zitten.
En als men dat op zo'n manier wil uiten (gooien van objecten) horen ze in beginsel al niet in het stadion thuis.

• D-e-n
Tristan schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:12:
Als Feyenoord al tegen Fortuna zo lastig heeft om erdoor te komen wordt het een interessant seizoen
Feyenoord begon pas in het tweede deel van de competitie wat makkelijker haar wedstrijden te winnen. Vergeet niet dat Slot ook vorig jaar een half jaar heeft lopen kutten met de samenstelling van het middenveld. Timber-Kokcu was het ook net niet, net zoals Wieffer-Zerouki nu

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:02:
[...]

Omdat de verdediger op het laatste moment nog een andere beweging maakt.

Ja, hij raakt hem.
Maar, als ik een voorwaarts schop maak en jij besluit om net op dat moment een stap achteruit te zetten.
Daar zou ook naar gekeken moeten worden.

Overtreding, ja. 100%
Maar, dit was gewoon zo ongelukkig.
wat, zodra jij inkomt moet ik maar stil blijven staan? hij moet zelf ff lekker bedenken wat er gebeurt al zn tegenstander nog beweegt

• LZ86
Tristan schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:13:
[...]

Nieuwe regels. Er wordt geen discussie of geroep meer getolereerd.
Daar doel ik niet op. Hij verzaakt al een aantal keer een fortuna speler geel te geven waar dat zeer op z'n plek was.....

• LZ86
Goed in de rust dat middenveld rechtzetten. Wieffer AUB eruit. (had persoonlijk Zerouki laten staan maar goed)
Ueda erin.

Er komt echt geen enkele bal bij de aanvallers. Echt alles blijft in dat middenveld hangen.

[ Voor 28% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2023 15:19 ]

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Tja, met die logica is alles arbitrair. Volgens mij ziet iedereen dat dit in de categorie 'ongelukkig' en niet in de categorie 'gemeen' of 'geweldadig' zit. Dat kan je prima met geel afdoen.
Dit zal onder het kopje "Ernstig gemeen spel" vallen
Een tackle of het aangaan van een duel waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht, moet worden bestraft als ernstig gemeen spel.

• D-e-n
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:18:
Goed in de rust dat middenveld rechtzetten. Wieffer AUB eruit.
Hij gaat nu de overgebleven verdedigende middenvelder er niet meer uithalen natuurlijk.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:11:
Het mag dan volgens sommigen niet al te best zijn, er staat wel 4-1 op het bord en dat is waar het uiteindelijk om gaat.
De eerste drie punten zijn binnen :)

Ik zie wel potentie in deze jongens. Kudus was de absolute uitblinker, jammer dat ie al op de drempel staat om te vertrekken...
Ik vond een aantal punten waarvan we van te voren al wisten dat het niet best was ook niet zo best (met name linksback, 10, rechtsback, spits in die volgorde). Dus je kan heel negatief zijn. En je kan zoals veel analisten bij ESPN denken dat Ajax dit jaar 3e of lager gaat eindigen.

Maar je kan ook zien dat al die spelers die bij middelmatige clubs vandaan zijn gehaald (naar Valentijn Driessen) eigenlijk best goed mee voetbalden. In ieder geval op Eredivisie niveau. De toevoeging van Van den Boomen heeft in een wedstrijd voor meer gevaar gezorgd dan de afgelopen 2 seizoen Tadic (overdreven I know maar Tadic bracht uit corners maar weinig gevaar). Ook tijdens niet dodespel momenten weet hij het spel goed te verleggen. Tahirovic bracht met name in de tweede helft veel, ik zie daar veel potentieel. Medic stond er ook meteen, nog buiten het buitengewoon fraaie doelpunt. Bergwijn oogt fris en gretig. Hato meer dan prima. Gorter viel ook prima in. Kudus speelde ook een puike wedstrijd.

Natuurlijk allemaal op basis van één wedstrijd maar ik zie meer upwards potential dan downwards potential op dit moment.

Met de verwachte komst van Sutalo zou ik zeggen dat in ieder geval voor de Eredivisie de verdediging meer dan goed genoeg is.

Dan lijkt mij linksback en de 10 positie belangrijk om versterking te halen. Klaassen en Taylor lijken de lijn van vorig seizoen door te trekken (ja weer op basis van een wedstrijd) en daarmee niet goed genoeg. Jammer van Taylor want ik heb hem in Jong zien voetballen en hij kan echt wel wat.

Salah-Eddine, Wijndal, het is droefig op de LB positie. Aanvallend kunnen ze nog wel een steentje bijdragen maar met name verdedigend heel, heel zwakt. Wat dat betreft speelde Rensch nog een redelijke wedstrijd (hoewel je met Sanchez als backup misschien daar ook wel versterking wil).

Spits is sowieso nodig omdat we geen tweede spits hebben. Ik gun het Brobbey zo ontzettend om nu echt door te breken. Hij speelde geen eens echt slecht, vaak op de goede plek maar zo slecht in de afwerking. Again in Jong Ajax heb ik hem echt veel beter zien afmaken. Ik zou hem echt een week apart met Klaas-Jan laten trainen op afmaken.

Linke en rechts lees ik in de media kritiek op Sven (VI vandaag bijvoorbeeld "De soms onbegrepen, eigenzinnige maar minstens zo ambitieuze directeur voetbalzaken van Ajax."). Ik zie tot nu toe een uitstekend beleid. Het enige wat hij tegen zich heeft is de tijd, de transferwindow eindigt op 31 augustus en voor die tijd is hij nog niet klaar. Voor de rest heeft hij tot nu toe precies geleverd wat hij beloof heeft en dat ook duidelijk en open gecommuniceerd naar de pers. En hij heeft een hoop verkocht (wat volgens sommige in de media super simpel is volgens Valentijn). Niet alleen veel geld opgehaald maar ook een hoop mislukte transfers opgelost

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:17:
[...]

wat, zodra jij inkomt moet ik maar stil blijven staan? hij moet zelf ff lekker bedenken wat er gebeurt al zn tegenstander nog beweegt
Exact, bewegende spelers zijn onderdeel van het spel en bij het inzetten van een actie moet je daar tot een bepaald niveau rekening me houden. Een sliding met gestrekt been zonder speler in de buurt is prima, zodra er een kans is dat een speler in de buurt komt na het inzetten kan dat rood worden door het genomen risico.

Daar ligt ook wel het punt waarschijnlijk bij Nieuwkoop, de speler in de buurt waardoor de actie een risico creeert (en er ook is door het contact)

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:00:
Maarja, met commentaar op de scheids doen ze voorlopig ook niks.
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:09:
Opzettelijk hands is geen geel, daar wat van zeggen wel. We hebben weer een scheidsrechter die vooral wil bewijzen niet onder de indruk te zijn van de Kuip.
Wat wil je nou eigenlijk?
Dit was commentaar, er volgt geel. Precies volgens de regels, dus 0,0 "Kuip effect" of hoe je het wil noemen gewoon fluiten conform de regels.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 22:12
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:18:
Goed in de rust dat middenveld rechtzetten. Wieffer AUB eruit. (had persoonlijk Zerouki laten staan maar goed)
Ueda erin.

Er komt echt geen enkele bal bij de aanvallers. Echt alles blijft in dat middenveld hangen.
Ik snap de keuze wel. Je gaat nu meer 4-4-1 spelen met Paixao en Stengs vanaf de zijkanten. Met Wieffer en Timber hou je twee lopende spelers centraal op het middenveld die ook voorin kunnen aansluiten en veelzijdiger zijn dan Zerrouki. In balbezit zal Geertruida vanaf rechtsback waarschijnlijk doorschuiven naar het middenveld, wat hij vorig seizoen ook continu deed.

[ Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 13-08-2023 15:27 ]

• ph4ge
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:23:
[...]

[...]

Wat wil je nou eigenlijk?
Dit was commentaar, er volgt geel. Precies volgens de regels, dus 0,0 "Kuip effect" of hoe je het wil noemen gewoon fluiten conform de regels.
Ik wil dat de regel consequent wordt toegepast.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:50

Agent47

I always close my contracts.

Wieffer is de lieveling van slot. Net als Til toentertijd. Die overtreding is in slow Motion altijd rood. Erg ongelukkig Maar ik snap de kaart wel. Hopelijk nog winst zo .

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• LZ86
D-e-n schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:21:
[...]

Hij gaat nu de overgebleven verdedigende middenvelder er niet meer uithalen natuurlijk.
Why not. Hij speelt als een natte krant. En Fortuna is echt slecht. Ik zou er eens iets aan doen om ballen bij je aanvallers te krijgen.

Je zou ook Timber eruit kunnen halen, Stengs naar het middenveld schuiven en Jahanbaksh erin

Edit: geen wissels....... _O-

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2023 15:36 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:04:
Pak dat middenveld aan en zet Ueda erbij in de 2e helft aub
Kan ook. Maar Stengs mag er van mij ook af. Doet te weinig.

Timber heeft de opdracht ook nog niet begrepen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• D-e-n
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:33:
[...]
Stengs naar het middenveld schuiven en Jahanbaksh erin
Ik had waarschijnlijk Wieffer of Zerouki gelijk gewisseld voor iemand op rechts

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 22:12
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Why not. Hij speelt als een natte krant. En Fortuna is echt slecht. Ik zou er eens iets aan doen om ballen bij je aanvallers te krijgen.
Ik snap dat je nog niet zo blij bent met het middenveld, maar Paixao had al twee kopgoals moeten maken in de eerste twintig minuten. Vooral die eerste. Poeh.

Door het middenveld zo in te richten met een dubbele tien wil je vooral lopende mensen die aansluiten aanspeelbaar krijgen en de back laten overlappen. Dat ging wat mij betreft helemaal niet slecht de eerste twintig minuten (met daarbij aangetekend dat Wieffer zeer ongelukkig speelt inderdaad). Vooral op rechts kwamen we er een aantal keer goed door.

Vorig seizoen was een wapen natuurlijk de snelle bal naar voren van Kokcu, die het lef had om in de dekking zich aanspeelbaar te maken, open te draaien en meteen een strakke inspeelpass in de voeten van een vooruitgeschoven Szymanski of Gimenez te spelen of in de ruimte op de flanken als dat kon. Dat mis je nu wel inderdaad. Maar we zijn pas net bezig.

Edit: Slot is 4-3-2 gaan spelen. Dan krijgt Wieffer nu dus de rol van vorig jaar, Timber als loper en Stengs vanaf een aanvallende rol. Dan is het niet onlogisch dat Zerrouki gewisseld is omdat Wieffer ingespeeld is op Geertruida, Bijlow, Hancko en weet hoe Gimenez en Paixao bewegen. Die patronen zitten er in.

[ Voor 12% gewijzigd door donleone83 op 13-08-2023 15:44 ]

• LZ86
donleone83 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Ik snap dat je nog niet zo blij bent met het middenveld, maar Paixao had al twee kopgoals moeten maken in de eerste twintig minuten. Vooral die eerste. Poeh.

Door het middenveld zo in te richten met een dubbele tien wil je vooral lopende mensen die aansluiten aanspeelbaar krijgen en de back laten overlappen. Dat ging wat mij betreft helemaal niet slecht de eerste twintig minuten (met daarbij aangetekend dat Wieffer zeer ongelukkig speelt inderdaad). Vooral op rechts kwamen we er een aantal keer goed door.

Vorig seizoen was een wapen natuurlijk de snelle bal naar voren van Kokcu, die het lef had om in de dekking zich aanspeelbaar te maken, open te draaien en meteen een strakke inspeelpass in de voeten van een vooruitgeschoven Szymanski of Gimenez te spelen of in de ruimte op de flanken als dat kon. Dat mis je nu wel inderdaad. Maar we zijn pas net bezig.
Natuurlijk aftasten naar de ideale basis, en er zullen echt nog wel wat versterkingen komen lijkt me.

Maar het experiment met Zerrouki EN Wieffer op t middenveld is geen goede gebleken.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Nog steeds geen geel voor die keeper. Wat een stoere man is die scheidsrechter toch dat hij zich niet laat beïnvloeden door het publiek om voor tijdrekken geel te geven.

• LZ86
Echt he. Zo opzichtig tijdrekken.

Maar geen geel. Tot zover dat strengere optreden tegen spelbederf....

• OMX2000

OMX2000

Wieffer echt eraf!! Klungelt net zo hard als Fortuna.

• ph4ge
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:48:

Straks in de 94ste minuut geeft ie geel voor tijdrekken.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Gewoon een shotclock introduceren maar dan voor ingooi, keepers en corners. Oh ja en wissels, als je niet binnen x tellen het veld af bent directe rode kaart.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-11 23:03

gws24

Thinking is hard!

Niet dat ik het oneens met je ben maar dat eerder geel ging vooral over opstootjes en commentaar op de scheidsrechter.
De KNVB gaat strenger optreden tegen onsportief gedrag van spelers en trainers, vanwege de voorbeeldfunctie die ze hebben ten opzichte van amateurs, jeugd en supporters. "Er moet harder worden opgetreden als spelers elkaar duwen, trekken, schelden of met hun hoofden tegen elkaar staan", zo stelt het competitiebestuur betaald voetbal. "Er zijn grenzen aan wat spelers en trainers tegen een scheidsrechter kunnen zeggen."
bron: https://www.voetbalzone.n...gele-kaart-grijpen/420825

Al het andere spelbederf, zoals tijdrekken/bal wegtrappen etc mag van mij ook veel eerder bestraft worden met geel.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Tristan
Ojee, Janbakternietsvan komt erin :+

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:20

Grudgie

PSN: Grudgie7

Pengel? :O

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Waar blijft het geel voor de protesterende Fortuna spelers eigenlijk?

• LZ86
Toch een overduidelijke pingel?

• OMX2000

OMX2000

Ik weet het echt niet.

• LZ86
dr.lowtune schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:57:
Waar blijft het geel voor de protesterende Fortuna spelers eigenlijk?
Inderdaad.

• Tristan
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:57:
Ik denk net erbuiten

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:57:
hij lijkt hem niet te raken met de voet in de 16, maar buitenkant andere been en die leek boven op de lijn te zijn of volgens de var dus net erbuiten

• piotr123
Rood

• LZ86
Voet op de lijn, bal was er al binnen. Is penalty

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

wat wordt Fortuna hier gigantisch opzichtig gematst

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:50

Agent47

I always close my contracts.

Dan is dat ook rood

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• LZ86
Gatverdamme. Wat een klote arbitrage vandaag........

Verwijderd

Wat een corrupte bende zeg.

Geen gele kaarten voor protesteren.
Geen rood voor doorgebroken speler.
Voet OP de lijn = binnen de 16.

Wat een corrupte boel zeg, ongelofelijk.

• OMX2000

OMX2000

Dat het geen rood is is een beetje vreemd…

• Tristan
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:59:
Wat een corrupte bende zeg.

Geen gele kaarten voor protesteren.
Geen rood voor doorgebroken speler.
Voet OP de lijn = binnen de 16.

Wat een corrupte boel zeg, ongelofelijk.
Rustugh

• Grudgie

Grudgie

Erg bijzonder weer..

• LZ86
Als je die pingel niet geeft is het toch gewoon rood?

Zelfs de commentator zegt het.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:59:
Voet op de lijn, bal was er al binnen. Is penalty
plek van de bal maakt niks uit. je maakt de overtreding tegen een speler niet tegen de bal.

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-11 20:14

Wertha

Te midden van het moeras

Goede ingreep van de VAR. Contact was buiten de 16.

• ph4ge
Neem je tijd jongen.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Net in de herhaling zie dat het contact net buiten de 16 is maar het is mm werk. Wel had het rood moeten zijn omdat hij een doorgebroken speler neerhaalt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

plek van de bal maakt niks uit. je maakt de overtreding tegen een speler niet tegen de bal.
En de voet met contact lijkt net niet op de lijn van het strafschopgebied te zijn maar het camerabeeld is zeker niet optimaal met zo'n hoek.

Rare situatie waar het resultaat niet heel fijn voelt.

• piotr123
Wertha schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:01:
Goede ingreep van de VAR. Contact was buiten de 16.
Dan rode kaart

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:00:
Als je die pingel niet geeft is het toch gewoon rood?

Zelfs de commentator zegt het.
Zelfs? tis van Rijswijk he...
maar 50-50 beslissing met die back in de 16.
geeft ie hem is er niks tegenin te brengen, andersom naar mijn mening ook niet.

• LZ86
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Zelfs? tis van Rijswijk he...
maar 50-50 beslissing met die back in de 16.
geeft ie hem is er niks tegenin te brengen, andersom naar mijn mening ook niet.
Als je Nieuwkoop eruit stuurt met rood is dit ook gewoon rood. Doorgebroken speler neerhalen. Klaar.

Vervolgens staan ze met 5 man om de scheids te briesen, geen enkele gele kaart.
Arbitrage is gewoon echt bizar kut bezig.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2023 16:04 ]

• Napo
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Als je Nieuwkoop eruit stuurt met rood is dit ook gewoon rood. Doorgebroken speler neerhalen. Klaar.
De situaties zijn amper vergelijkbaar, de reden om rood te geven is ook compleet anders :/

Verwijderd

Als er een beetje gerechtigheid is, valt de 1-0 nog.
Maar, dit zal wel weer zo'n middag worden waarop de 0-1 nog valt.

De toon is meteen gezet in de eerste speelronde.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Vervolgens staan ze met 5 man om de scheids te briesen, geen enkele gele kaart.
Arbitrage is gewoon echt bizar kut bezig.
Niet te vergelijken die situaties.
adem in, adem uit...

• Grudgie

Grudgie

Pff spannend man.

• toolkist
  • Niet online
en hij geeft ook geen geel voor de duikelingen van Paixao die 2 seconden bijna dood is en dan toch maar niet, dus hij fluit iig consequent.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik snap niet dat de VAR hem niet naar het scherm heeft geroepen, nu ging het erg rommelig en verkeerd ook nog.

Tweakers Discord

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Niet te vergelijken die situaties.
adem in, adem uit...
Nou het is best feitelijk; een leger protesterende Fortuna spelers en geen kaart. Een doorgebroken speler neermaaien en geen rood. Aan de andere kant durfde hij wel de strenge regel toe te passen op Nieuwkoop.

Verwijderd

dr.lowtune schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:06:
[...]

Nou het is best feitelijk; een leger protesterende Fortuna spelers en geen kaart. Een doorgebroken speler neermaaien en geen rood. Aan de andere kant durfde hij wel de strenge regel toe te passen op Nieuwkoop.
En, Pusic een gele kaart geven voor protesteren.

Zal ook wel maar 3 minuten blessuretijd bijkomen vermoed ik.

• LZ86
Timber eruit voor Jahanbahsk had al in de rust gemoeten.

Nou eens kijken hoe Ueda gaat ballen,

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:05:
Ik snap niet dat de VAR hem niet naar het scherm heeft geroepen, nu ging het erg rommelig en verkeerd ook nog.
waarvoor? overtreding binnen de 16 of niet is geen situatie die de scheids nog een keer hoeft te bekijkwn, er komt geen mening bij kijken.

• ph4ge
Als het op Nieuwkoop aan komt is de eerste overtreding gelijk rood, maar de man blijft maar waarschuwen voor tijdrekken.
toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:09:
[...]

waarvoor? overtreding binnen de 16 of niet is geen situatie die de scheids nog een keer hoeft te bekijkwn, er komt geen mening bij kijken.
Doorgebroken man wel of niet is vaak lastiger te beoordelen, daar had de scheids naar moeten kijken.

[ Voor 60% gewijzigd door ph4ge op 13-08-2023 16:10 ]

• Napo
  • Niet online
[...]

Dan heel misschien nog voor het wel of niet bestempelen dat een speler doorgebroken is, die actie zal het echter niet minder rommelig maken.

• toolkist
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:06:
[...]

Maaien nogwel... op die manier heeft hierover discussieren echt 0,0 zin.

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:10:
Als het op Nieuwkoop aan komt is de eerste overtreding gelijk rood, maar de man blijft maar waarschuwen voor tijdrekken.
Wat is de rationaal achter het aanhalen dat het zijn eerste overtreding was?

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

[...]

Ja nu beoordeeld de var alleen binnen of buiten de 16 en wordt een eventuele kaart niet meegenomen en compleet vergeten. Dat had de scheidsrechter denk ik wel gezien als de beelden zijn geheugen hadden opgefrist.

Het is gewoon erg knullig. Het tijdrekken van Fortuna mag ook maar doorgaan.

Tweakers Discord

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

Ja nu beoordeeld de var alleen binnen of buiten en wordt een eventuele kaart niet meegenomen en compleet vergeten. Dat had de scheidsrechter denk ik wel gezien als de beelden zijn geheugen hadden opgefrist.
Geel geven op basis van beelden mag dan weer niet, daar is de VAR niet voor bedoeld.

• Napo
  • Niet online
Dit was bijna een heel duur slippertje van Bijlow

• toolkist
  • Niet online
Kanonnen die aanvallers van Fortuna kunnen echt helemaal niks.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

Geel geven op basis van beelden mag dan weer niet, daar is de VAR niet voor bedoeld.
Eventueel rood wel :) Het is compleet vergeten en dat kan en mag niet gebeuren.

Tweakers Discord

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Fortuna wil ook niet winnen..

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:57
Pff als deze er al niet in gaat...

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ja nu beoordeeld de var alleen binnen of buiten de 16 en wordt een eventuele kaart niet meegenomen en compleet vergeten. Dat had de scheidsrechter denk ik wel gezien als de beelden zijn geheugen hadden opgefrist.

de var of 4e man heeft hem gewoon verteld over die situatie.

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

Eventueel rood wel :) Het is compleet vergeten en dat kan en mag niet gebeuren.
Dat is wel een aanname dat ze niet hebben gekeken naar de potentieel doorgebroken speler.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Maaien nogwel... op die manier heeft hierover discussieren echt 0,0 zin.
Nouja, neerhalen dan, je strapt de stekking maar je wil er kennelijk liever niet over discussiëren.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 10:06

Superkiwi

Hoi doei

Bij AZ mag de VAR ook even ingrijpen. Dit is gewoon een pingel.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Dat is wel een aanname dat ze niet hebben gekeken naar de potentieel doorgebroken speler.
ehm nee, want hij was nadat ie em erbuiten had gegeven nog een hele tijd aan het praten met var danwel 4e man en daarna geeft ie geel. dat gaat dan echt niet over het weer.

• LZ86
Wat een kutpot.

Na Ajax en PSV te hebben zien spelen dacht ik dat we een goede kans maken.
Maar na deze wanvertoning is het gewoon weer 3e of 4e plek dit seizoen.

Zo kan je toch de CL niet in? Man man man. Nu helpt het niet dat je genaaid word door de arbitrage. Maar ook voetballend gewoon slecht

Verwijderd

[...]

Ze hebben daar in Zeist al moeite genoeg om 1 goede beslissing te nemen.
Om nou te vragen dat ze 2 of 3 situaties tegelijk moeten beoordelen.. :P

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 22:01
LZ86 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:14:
Wat een kutpot.

Na Ajax en PSV te hebben zien spelen dacht ik dat we een goede kans maken.
Maar na deze wanvertoning is het gewoon weer 3e of 4e plek dit seizoen.

Zo kan je toch de CL niet in? Man man man. Nu helpt het niet dat je genaaid word door de arbitrage. Maar ook voetballend gewoon slecht
Kom op zeg, beetje minder azijn mag ook wel. Ben je vergeten hoe Feyenoord vorig seizoen startte?
Pagina: 1 ... 23 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024