Er wordt voorin zowaar weer gecombineerd
Ajax nog steeds super matig in de coördinatie en op dat middenveld van ze. Brobbey is de enige die goed goed speelt. Trage tahirovic, slappe taylor, kansenmisser bergwijn, steeds maar overgeslagen hlynsson, berghuis die alleen wat doet als ie zin heeft. Etc. Etc. Draak.
een treffende spreuk
Wel makkelijk gegeven. Hij had die bal nooit meer gehad
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De verlossende 2-0, want Sparta was gewoon beter de laatste 20 minuten. Maargoed dat die er zelf ook niet zo in geloven. Waarom moet Martha in de eredivisie leren verdedigen trouwens. Wordt zo vaak uitgespeeld, vaak nog op junioren manieren. Kanndat niet beter in jong?
een treffende spreuk
mwah makkelijk. Het was een zeer duidelijke overtreding. Maar 't is niet dat Olij hier veel aan kon doen, vooral extreem slim en goed gedaan van Brobbey, Olij had em nooit verwacht dus gleed gewoon in.sNielz123 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:28:
Wel makkelijk gegeven. Hij had die bal nooit meer gehad
Heel makkelijk gegeven
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Hij is eigenlijk gewoon geen verdediger.pro_6or schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:30:
De verlossende 2-0, want Sparta was gewoon beter de laatste 20 minuten. Maargoed dat die er zelf ook niet zo in geloven. Waarom moet Martha in de eredivisie leren verdedigen trouwens. Wordt zo vaak uitgespeeld, vaak nog op junioren manieren. Kanndat niet beter in jong?
⏩ PVOutput☀️
Bergwijn moet toch ergens aan zijn goals komen
En waarom steeds dat rond spelen op de keeper en dan inleveren. Ik weet het wel, Bennie inspeelballen van sutalo en tahirovic begin competitie nog niet vergeten, maar ik erger me kapot.
een treffende spreuk
Ajax is getest zo te lezen. 2-0.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
We mogen nog een helftje gecontroleerd uitspelencarpebios schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:34:
Ajax is getest zo te lezen. 2-0.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Olij was te laat maar de bal was al weg toen het gebeurde. Weet zeker dat de VAR niet had ingegrepen als hij hem niet gegeven had.Terranova schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:30:
[...]
mwah makkelijk. Het was een zeer duidelijke overtreding. Maar 't is niet dat Olij hier veel aan kon doen, vooral extreem slim en goed gedaan van Brobbey, Olij had em nooit verwacht dus gleed gewoon in.
Maar goed. Sparta speelt met vlagen goed, maar Ajax creëert meer kansen. Er komen best wat gevaarlijke lage ballen van de zijkant die je er zo in zou kunnen lopen.
Haha, gecontroleerd, haha.Superkiwi schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:39:
[...]
We mogen nog een helftje gecontroleerd uitspelen

Je hebt het over Ajax?
⏩ PVOutput☀️
Hlynsson, zoals ik eerder al zei, wordt constant overgeslagen (door de egotjes rond hem heen, zal geen namen noemen maar ze hebben allebei een “berg” werk te verzetten). Taylor ook de helft van de tijd maar in actie. Ik kan wel doorgaan. Is het te merken dat het me frustreert, wanneer nou eindelijk weer eens wat overtuiging en klasse. En het elkaar ook gunnen, want daar is ook veel mis gegaan bij de heertjes.
een treffende spreuk
De bergjes mogen ze echt in de winterstop verkopen. Snap de hype recent rond Berghuis ook niet. In het moderne voetbal heb je meer nodig dan af en toe een leuk passje.pro_6or schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:44:
Hlynsson, zoals ik eerder al zei, wordt constant overgeslagen (door de egotjes rond hem heen, zal geen namen noemen maar ze hebben allebei een “berg” werk te verzetten). Taylor ook de helft van de tijd maar in actie. Ik kan wel doorgaan. Is het te merken dat het me frustreert, wanneer nou eindelijk weer eens wat overtuiging en klasse. En het elkaar ook gunnen, want daar is ook veel mis gegaan bij de heertjes.
En weer vroeg in de tweede helft een tegen goal van die kant door slap verdedigen vanuit de tweede lijn.
Potdikke, Ajax weet m'n poule ook wel weer te verpesten. Dit mag echt niet gebeuren.
⏩ PVOutput☀️
100% terecht dit. En geen strobreed, niemand binnen 10 meter. Bergwijn zal nog wel gezeten hebben, Taylor is sowieso nergens en probeerback Martha kan het nog niet.
Dit is toch gewoon belachelijk?
Dit is toch gewoon belachelijk?
een treffende spreuk
Gokken dat Ajax de nul houdt is statistisch gezien best riskant dit seizoen.Quad schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:59:
Potdikke, Ajax weet m'n poule ook wel weer te verpesten. Dit mag echt niet gebeuren.
Uiteraard, tegen Sparta ook nog lastig. Maar goed, opportunisme ging voor.Sempy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:00:
[...]
Gokken dat Ajax de nul houdt is statistisch gezien best riskant dit seizoen.
⏩ PVOutput☀️
Hahaha, die sutalo, ocherm. Tahirovic is ook een lachertje.
Het kan nog alle kanten op. Zoals altijd met deze zwakke groep bange poeperts.
een treffende spreuk
Beter geweest om Rensch centraal te laten.pro_6or schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:03:
Hahaha, die sutalo, ocherm. Tahirovic is ook een lachertje.
Laat van 't Schip Martha staan maar haalt zn beste spelers van de eerste helft er uit?
Flickr PSN ID= cheironnl
Djeez. Wat is dit?
een treffende spreuk
Deze tweede helft is echt verschrikkelijk
Flickr PSN ID= cheironnl
Hato is de enige (was ik eerder vergeten) die wél,laat zien hoe het moet. En die is 17 toch?
Verschrikkelijk dit. Sparta kan dit oprollen, als ze gewoon durven. Ajax wacht maar.
Waarom brobbey er uit moet weet niemand.
Verschrikkelijk dit. Sparta kan dit oprollen, als ze gewoon durven. Ajax wacht maar.
Waarom brobbey er uit moet weet niemand.
een treffende spreuk
Ik had wél een tegengoal voor Ajax dus een beetje ongecontroleerd is okéQuad schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:41:
[...]
Haha, gecontroleerd, haha.
Je hebt het over Ajax?
T is echt niet best de tweede helft. Maar goed ik stond te juichen bij een 2-1 in minuut 93 tegen Volendam thuis
Dat is wel gewoon een overtreding op Akpom.. (die verder alles fout doet)
Flickr PSN ID= cheironnl
Makkelie fluit alles kapot
Welke kluns staat steeds effectief op rechtsvoor?
Banel? Kan je hem niet kwalijk nemen, de trainer hoort hem niet in te brengen, hoogstens als het 3-0 had gestaan om wat ervaring op te doen.Trishul schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:34:
Welke kluns staat steeds effectief op rechtsvoor?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het enige wat Sparta doet, is meteen op de man zitten en tjah dan wordt het weer bijzonder zwak van Ajax.
Ongelofelijk veel balverlies. Het is dat Sparta er niet meer uithaalt en dat er 3 punten worden gepakt.
Ongelofelijk veel balverlies. Het is dat Sparta er niet meer uithaalt en dat er 3 punten worden gepakt.

⏩ PVOutput☀️
Hato heel goed, brobbey goed, rensch voldoende, hlynsson hier en daar, de rest, ook hele dure jongens, rampzalig.
Waarom,deze wissels? 2 die functioneerde er uit?!
Hoe krijg je het voor elkaar om zo’n. Matig team te hebben. Met zo’n jeugdopleiding en zo veel kapitaal.
Waarom,deze wissels? 2 die functioneerde er uit?!
Hoe krijg je het voor elkaar om zo’n. Matig team te hebben. Met zo’n jeugdopleiding en zo veel kapitaal.
een treffende spreuk
Ik denk dat de stand grotendeels zo blijft op het eind.
Zo, wat een onwaarschijnlijk slap Ajax de tweede helft met het tegendoelpunt als voorbeeld daarvan.
Niet meelopen, uitgespeeld worden, ook niet meelopen. Zo kwetsbaar.
Nee, onbegrijpelijk dit. Net als de wissels
Niet meelopen, uitgespeeld worden, ook niet meelopen. Zo kwetsbaar.
Nee, onbegrijpelijk dit. Net als de wissels
Flickr PSN ID= cheironnl
Tnx, dacht het al. Slechte opstelling en wissels van de trainer.Sempy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:36:
[...]
Banel? Kan je hem niet kwalijk nemen, de trainer hoort hem niet in te brengen, hoogstens als het 3-0 had gestaan om wat ervaring op te doen.
Dat naschoppen is toch wel vies. Van mij mogen ze dat intentietijds gebeuren afschaffen en natrappen altijd rood geven.
Oh, joh, dat was idd natrappen van Hato, had ik gemist. Komt ie goed weg, niet meer doen.
een treffende spreuk
Probleem is dat natrappen geel is tegenwoordig. Tenzij je echt iemand een rot- schop/slag/kopstoot geeft.pro_6or schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:47:
Oh, joh, dat was idd natrappen van Hato, had ik gemist. Komt ie goed weg, niet meer doen.
Oude regel terug wat mij betreft.
Zag er toch niet uit als buitenspel.
Oh gaat om die andere speler.
Oh gaat om die andere speler.
Deze had gewoon rood moeten zijn , omdat hij zichzelf niet onder controle had, maar dat verplichtnrood, dat werd destijds treiteren treiteren treiteren tot iemand lichtjes hapt en Bam. Ik ben daar niet voor, scheids moet gewoon zelf de juiste beslissing nemen.sNielz123 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:49:
[...]
Probleem is dat natrappen geel is tegenwoordig. Tenzij je echt iemand een rot- schop/slag/kopstoot geeft.
Oude regel terug wat mij betreft.
een treffende spreuk
Had inderdaad rood moeten zijn, de regels zijn er niet beter op geworden en de scheidsrechters met de var ook niet. Beslissingen die ze eerder wel maakten, laten ze nu liever van de var afhangen lijkt wel. Beetje 'ik geef maar heel want ben niet 100% zeker van rood', waar ze voor de var gewoon rood hadden gegeven.pro_6or schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:13:
[...]
Deze had gewoon rood moeten zijn , omdat hij zichzelf niet onder controle had, maar dat verplichtnrood, dat werd destijds treiteren treiteren treiteren tot iemand lichtjes hapt en Bam. Ik ben daar niet voor, scheids moet gewoon zelf de juiste beslissing nemen.
Buitenspel is ook echt een gedrocht geworden van de regels en opvattingen, de goal van Atletico tegen Feyenoord is een mooi voorbeeld die dan weer niet dan weer wel wordt afgevlagd en gefloten. Meestal is het idee van gewijzigde/ nieuwe regels dat dit het spel ten goede komt, maar voetbal is i.m.o. een van de sporten (duidelijkste voorbeeld) waar wijzigingen het vaak onduidelijker maken en het spel niet ten goede komen, maar ook waar afspraken (spelbederf en naar de scheidsrechter rennen nog dit seizoen) gewoon niet of niet consequent worden toegepast.
Dat treiteren moet je dan maar tegen kunnen, in die zin dat een beetje psychologische oorlogsvoering er best wel een beetje bij hoort. Wel moet de scheidsrechter dan ingrijpen bij acties als net even een tikkie geven, niet zwaar genoeg voor een kaart maar wel vervelend, met een three strikes out principe. Het zijn immers gewoon lichte overtredingen, maar waar je anders na 3 maal een niet veel waardige overtreding wel geel krijgt krijgen aanvallers dat niet. Is i.m.o. gewoon een (zoveelste) voorbeeld van het niet consequent toepassen van de afgesproken regels.
Vandaag een saaie voetbaldag, ik denk allen een gelijkspel.
⏩ PVOutput☀️
Veel woorden door de KNVB /scheidsrechters maar de uitvoering blijft het probleem. De regels zijn er om onsportief gedrag aan te pakken en de KNVB benadrukt ook dat het sneller toegepast zou gaan worden. De realiteit blijft daar zoals wel vaker ver vanaf te liggen. En ja, de regels waar een deel op basis van interpretatie gaat zoals de door mij onwenselijke aanpassing van natrappen/slaan maakt het enkel lastiger. Lastiger op het veld maar ook lastiger om uit te leggen richten spelers ( in het betaald voetbal en op de amateurvelden ) alsmede de toeschouwers.jbdeiman schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:23:
[...]
Is i.m.o. gewoon een (zoveelste) voorbeeld van het niet consequent toepassen van de afgesproken regels.
Zo Ajax staat al op plek 5, GAE verloren van Utrecht
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Een 2-0 voorsprong? Wat is dit voor een weelde?
En vermoedelijk blijven ze daar staan tot ronde 34.Gynnad schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:36:
Met 9 punten verschil op Twente en AZ met de wetenschap dat die echt nog wel punten gaan morsen is een derde plaats niet eens zo gek.Gynnad schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:36:
Hopelijk heb je er niets op ingezetQuad schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:36:
De voetbalpoule.
⏩ PVOutput☀️
Zie net een overtreding van Oukili van RKC die te laat is en rcht vol op de voet van een Fortuna speler gaat staan.. en nog niet eens geel krijgt....
bizar
bizar
Bijna goed Quad!Quad schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:36:
*spuit 11
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 10-12-2023 19:13 ]
Ajax toch ook? Ze hebben alleen een relatief makkelijk programma gehad afgelopen weken.Miki schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:30:
[...]
Met 9 punten verschil op Twente en AZ met de wetenschap dat die echt nog wel punten gaan morsen is een derde plaats niet eens zo gek.
Nee, ik verwacht dat Ajax zo ie zo in de winterstop nog wel de portemonnee gaat trekken en dus sterker wordt naast dat de ploeg zelf ook goed ontwikkelt onder leiding van Schip.Grotespeler schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:24:
[...]
Ajax toch ook? Ze hebben alleen een relatief makkelijk programma gehad afgelopen weken.
Bergwijn weg en dan 2 of 3 echt goede spelers halen en je maakt wel hele serieuze stappen vooruit. Hopelijk een goede creatieve middenvelder en een goede 6. Berghuis lekker op het bankje plaatsnemen.Miki schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:49:
[...]
Nee, ik verwacht dat Ajax zo ie zo in de winterstop nog wel de portemonnee gaat trekken en dus sterker wordt naast dat de ploeg zelf ook goed ontwikkelt onder leiding van Schip.
Dan ben je nog lang niet op het niveau van PSV en ook niet Feyenoord, maar dan kan het met de juiste aankopen wel de juiste kant opgaan.
Bizar genoeg heb je ook gewoon nog steeds geen goede linksback, en Sutalo lijkt er toch niet echt door te komen dus daar heb je ook wel een probleem.
Waarom zou je Berghuis op de bank zetten? Het is je beste voetballer.Kist schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:49:
[...]
Bergwijn weg en dan 2 of 3 echt goede spelers halen en je maakt wel hele serieuze stappen vooruit. Hopelijk een goede creatieve middenvelder en een goede 6. Berghuis lekker op het bankje plaatsnemen.
Sosa en Sutalo gewoon de tijd geven, komt echt wel goed met die 2.Kist schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:49:
[...]
Bergwijn weg en dan 2 of 3 echt goede spelers halen en je maakt wel hele serieuze stappen vooruit. Hopelijk een goede creatieve middenvelder en een goede 6. Berghuis lekker op het bankje plaatsnemen.
Dan ben je nog lang niet op het niveau van PSV en ook niet Feyenoord, maar dan kan het met de juiste aankopen wel de juiste kant opgaan.
Bizar genoeg heb je ook gewoon nog steeds geen goede linksback, en Sutalo lijkt er toch niet echt door te komen dus daar heb je ook wel een probleem.
Was...Grotespeler schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:13:
[...]
Waarom zou je Berghuis op de bank zetten? Het is je beste voetballer.
De laatste wedstrijden heeft ie weer een beetje zin en komt het eruit, maar de wedstrijden ervoor, toen ie op had moeten staan als ervaren speler, was het helemaal niks.
Maar dit is niet alleen de KNVB waar dit speelt ook internationaal worden regels aangepast/ toegepast, maar veel beter wordt het er allemaal niet op. De toepassing van de VAR om het eerlijker te maken, heeft er alleen maar voor gezorgd dat je een goal nauwelijks durft te vieren, de ene keer wordt er 2 minuten teruggekeken (bij wijze van) en de andere keer alleen het laatste moment voor de goal.Napo schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:45:
[...]
Veel woorden door de KNVB /scheidsrechters maar de uitvoering blijft het probleem. De regels zijn er om onsportief gedrag aan te pakken en de KNVB benadrukt ook dat het sneller toegepast zou gaan worden. De realiteit blijft daar zoals wel vaker ver vanaf te liggen. En ja, de regels waar een deel op basis van interpretatie gaat zoals de door mij onwenselijke aanpassing van natrappen/slaan maakt het enkel lastiger. Lastiger op het veld maar ook lastiger om uit te leggen richten spelers ( in het betaald voetbal en op de amateurvelden ) alsmede de toeschouwers.
De ene keer wordt een lijntje gezet waarbij je je afvraagt welke delen van het lichaam mee tellen, de andere keer heeft een grens al gevlagd en liggen lijnen loodrecht op elkaar.
Dan is het weer zo dat een var minuten lang aan het zoeken is, die kan met 30 seconden ook concluderen dat de situatie op het veld gewoon blijft staan omdat er geen overduidelijke fout is gemaakt. In een ander geval vinden ze het rood omdat het er in slow motion ernstig uit ziet, geel tijdens/ bij de wedstrijd was prima uit te leggen en een week of wedstrijd later grijpt een var niet in voor eenzelfde situatie.
Persoonlijk merk ik dat het kijken meer irritatie oplevert dan ooit, vanwege de lange var pauzes, de onduidelijkheid bij goals en de wisselende interpretaties van de regels.
Rugby daarentegen ben ik meer gaan waarderen, gewoon niet al dat gedoe eromheen, spelers die de scheidsrechter belagen en dergelijke. Gewoon respect onderling tonen naar elkaar en arbitrage, sport waarbij sportiviteit nog aanwezig is.
Hij is nu onmisbaar omdat je een creatieve middenvelder ontbeert. Maar als je goed kijkt zie je dat hij gewoon onderdeel van het probleem is.Grotespeler schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:13:
[...]
Waarom zou je Berghuis op de bank zetten? Het is je beste voetballer.
Verdedigt nooit mee, staat altijd verongelijkt te kijken en laat zijn koppie direct hangen als die een keer de bal verliest. Hij, Bergwijn en Taylor zijn ook de eerste die afhaken als de weerstand omhoog gaat. En als het team in een mindere fase zit heb je ook geen bal aan hem. Want dan gaat die muiten. En dan hebben we het nog niet over zijn waardeloze afronding en de slechtste spelhervattingen van de eredivisie.
Ja hij geeft af en toe een leuke pass. Maar dat is wat mij betreft niet genoeg om zijn vele tekortkomingen te verbloemen.
Het grootste defensieve probleem van Ajax(en ja dan reken ik Martha en Sutalo mee) is dat er een stel pseudovedettes rondlopen op het middenveld en in de aanval. Die alleen schijnverdedigen en nooit eens druk op de bal zetten. Die vooral met zichzelf bezig zijn.
Yup, het probleem is de IFAB... Waar dus mensen als Colina, Wenger, Boban, Figo, Amokachi en Nakata in zitten.. Van hen zou je toch beter verwachten als ervaringsdeskundigen.jbdeiman schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:44:
[...]
Maar dit is niet alleen de KNVB waar dit speelt ook internationaal worden regels aangepast/ toegepast, maar veel beter wordt het er allemaal niet op.
Bij die Hartman zit ook een steekje los. Zit nu terug te kijken, maar dat is gewoon een aanslag op Teze. Heeft niks met voetbal of tackelen te maken. Komt volgas aan en beukt hem gewoon keihard in de rug. Je kan iemand ernstig blesseren op deze manier. Misschien breekt ie z'n rugwervel. Ongelooflijk dat dat geen rode kaart was en 5 wedstrijden schorsing. Te ziek voor woorden!
Maar dit is toch al veel langer het geval, de omschakeling is al tijden niet goed (of nauwelijks aanwezig) bij de middenvelders. Dit was vorig seizoen ook al wel zo, al had je toen nog Alvárez die (wanneer hij op het middenveld geposteerd stond) dat nog wel een beetje deed. De balans is i.m.o. al een tijd lang niet goed, met het terugverdedigen en omschakelen.Kist schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:46:
[...]
Hij is nu onmisbaar omdat je een creatieve middenvelder ontbeert. Maar als je goed kijkt zie je dat hij gewoon onderdeel van het probleem is.
Verdedigt nooit mee, staat altijd verongelijkt te kijken en laat zijn koppie direct hangen als die een keer de bal verliest. Hij, Bergwijn en Taylor zijn ook de eerste die afhaken als de weerstand omhoog gaat. En als het team in een mindere fase zit heb je ook geen bal aan hem. Want dan gaat die muiten. En dan hebben we het nog niet over zijn waardeloze afronding en de slechtste spelhervattingen van de eredivisie.
Ja hij geeft af en toe een leuke pass. Maar dat is wat mij betreft niet genoeg om zijn vele tekortkomingen te verbloemen.
Het grootste defensieve probleem van Ajax(en ja dan reken ik Martha en Sutalo mee) is dat er een stel pseudovedettes rondlopen op het middenveld en in de aanval. Die alleen schijnverdedigen en nooit eens druk op de bal zetten. Die vooral met zichzelf bezig zijn.
T.a.v. Berghuis, hij was bij Feyenoord echt wel gewaardeerd (maar ook een van de weinigen die kon voetballen in die tijd zeg maar), en had zeker zijn tekortkomingen. BIj Ajax zijn die nog duidelijker geworden dit seizoen, omdat het daar zo mogelijk nóg minder liep dan bij Feyenoord in zijn tijd. (nooit verwacht dat ik dit in serieuze toon zou kunnen zeggen
Bij Feyenoord had je natuurlijk achter hem een bijtertje van een rechtsback staan en Kokcü liep op het middenveld veel dicht. Maar echt meeverdedigen vindt natuurlijk geen enkele buitenspeler echt leuk, waarbij bij Berghuis zijn karakter/ korte lontje dan nog wel eens opspeelt en hij een (domme) overtreding maakt.
Je kunt ook overdrijven. Ik ben het ermee eens dat hij te hard in kwam, en dat het geel had moeten zijn. Maar zoals je in onderstaand screenshot ziet, is dat hun lichamen redelijke parallel aan elkaar staan. Dus niet een 90 graden harde schouder beuk op de rug van Teze. Dat leek ik in eerste instantie ook gezien te hebben.chim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:53:
Bij die Hartman zit ook een steekje los. Zit nu terug te kijken, maar dat is gewoon een aanslag op Teze. Heeft niks met voetbal of tackelen te maken. Komt volgas aan en beukt hem gewoon keihard in de rug. Je kan iemand ernstig blesseren op deze manier. Misschien breekt ie z'n rugwervel. Ongelooflijk dat dat geen rode kaart was en 5 wedstrijden schorsing. Te ziek voor woorden!
Dus geel voor onbesuisdheid was op zijn plek. En doordat ze koppen hard tegen elkaar kwamen vielen ze allebei uit. Koppen tegen elkaar, waarbij 1 van de spelers verrast wordt gebeurd wel vaker.
/f/image/xY5Q4AGnH9ZtqLSHqjagpm44.png?f=fotoalbum_large)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zo, ook een spuit11, in die zin dat dit een week geleden was, het gaat over de mentaliteit van Berghuis, en zaterdag over een rode kaart voor Hato en dan ineens deze reactie?chim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:53:
Dit was inderdaad een onbesuisde actie hier, maar om dan gelijk te stellen dat er een steekje los is gaat mij wel wat ver. Hartman kletst er eigenlijk altijd wel in, maar over het algemeen met beleid, hier ging het dan een keer mis en het was ook echt wel een onbesuisde actie maar ook niet veel meer dan dat. Geel was zeker op zijn plek geweest.
Overigens lopen/ springen spelers altijd bij elkaar in de rug, echter stond Teze hier zelf ook nogal stevig op de grond zeg maar, waardoor de klap veel harder is dan vaak het geval.
Maar om zo met krachttermen of overdreven statements als 'Steekje los', 'Te ziek voor woorden', '5 wedstrijden schorsing' aan te komen, waar is dat voor nodig?
[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 11-12-2023 10:07 ]
Tuurlijk is dat al veel langer het probleem. Is wat mij betreft ook de hoofdreden voor de malaise van vorig jaar. Dat nu wordt uitvergroot omdat je Alvarez niet meer hebt.jbdeiman schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:59:
[...]
Maar dit is toch al veel langer het geval, de omschakeling is al tijden niet goed (of nauwelijks aanwezig) bij de middenvelders. Dit was vorig seizoen ook al wel zo, al had je toen nog Alvárez die (wanneer hij op het middenveld geposteerd stond) dat nog wel een beetje deed. De balans is i.m.o. al een tijd lang niet goed, met het terugverdedigen en omschakelen.
T.a.v. Berghuis, hij was bij Feyenoord echt wel gewaardeerd (maar ook een van de weinigen die kon voetballen in die tijd zeg maar), en had zeker zijn tekortkomingen. BIj Ajax zijn die nog duidelijker geworden dit seizoen, omdat het daar zo mogelijk nóg minder liep dan bij Feyenoord in zijn tijd. (nooit verwacht dat ik dit in serieuze toon zou kunnen zeggen)
Bij Feyenoord had je natuurlijk achter hem een bijtertje van een rechtsback staan en Kokcü liep op het middenveld veel dicht. Maar echt meeverdedigen vindt natuurlijk geen enkele buitenspeler echt leuk, waarbij bij Berghuis zijn karakter/ korte lontje dan nog wel eens opspeelt en hij een (domme) overtreding maakt.
Het is gewoon tijd dat je als Ajax schoon schip maakt. Iedereen die niet meedoet in het spelen als team en eenheid gewoon doorselecteren. En dat begint wat mij betreft bij de driehoek Bergwijn, Berghuis en Taylor. Zolang je die niet uit je elftal knikkert ga je nooit meedoen om de prijzen.
Er is ook een reden waarom Feyenoord geen pijn heeft gehad na het vertrek van Berghuis en dat daarna Kokcu zich kon ontplooien en dat is dat de balans herstelde. Bovendien zijn figuren als Berghuis en Bergwijn vooral dienstbaar aan hun eigen bv. Afgelopen weekend ook. Hoe vaak Hlynsson niet werd genegeerd door beide, was bloed irritant en stuitend. Terwijl dat misschien wel je beste spelers is van dit moment.
@OMX2000 en @jbdeiman Ja joh wuif het maar weer weg. Ik heb de beelden toch zelf gezien? Gaat helemaal nergens over die beuk. Waarom reageer ik ook..
Berghuis trouwens zelfde verhaal. Ook een steekje los met z'n achterlijke overtredingen soms en dan die arrogante kop daarna "ik deed niks hoor". Ik heb vaker gezegd, clubs moeten hier keihard tegen optreden. Maar clubs zijn schijtluizen want oh wee als ze hun beste spelers kwijtraken. Nee, je moet die arrogante miljonairtjes gewoon op hun plek zetten en laten zien wie de baas.
Sorry, moest er ff uit maar ik erger me gewoon kapot aan dit soort dingen en dan met name aan de clubs die niet optreden tegen dit soort gedrag. Dit soort gedrag zie je nooit bij de echte topspelers want die hebben dat niet nodig. Wanneer zie je dit een De Bruyne of een Modric zoiets doen?
Berghuis trouwens zelfde verhaal. Ook een steekje los met z'n achterlijke overtredingen soms en dan die arrogante kop daarna "ik deed niks hoor". Ik heb vaker gezegd, clubs moeten hier keihard tegen optreden. Maar clubs zijn schijtluizen want oh wee als ze hun beste spelers kwijtraken. Nee, je moet die arrogante miljonairtjes gewoon op hun plek zetten en laten zien wie de baas.
Sorry, moest er ff uit maar ik erger me gewoon kapot aan dit soort dingen en dan met name aan de clubs die niet optreden tegen dit soort gedrag. Dit soort gedrag zie je nooit bij de echte topspelers want die hebben dat niet nodig. Wanneer zie je dit een De Bruyne of een Modric zoiets doen?
Of een Sergio Ramos? Oh wacht verkeerd voorbeeld denk ik....chim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
@OMX2000 en @jbdeiman Ja joh wuif het maar weer weg. Ik heb de beelden toch zelf gezien? Gaat helemaal nergens over die beuk. Waarom reageer ik ook..
Trek het je niet zo persoonlijk aan, blijkbaar hebben we een andere mening. Wij geven beiden aan het lomp te vinden, maar jij bent degene die het in onze ogen best wel overdrijft met 5 wedstrijden schorsing en te ziek voor woorden. Het was gewoon een onbesuisde actie, geel was terecht geweest (ook volgens menig analist) en eigenlijk was het onverantwoord dat Hartman tot de rust nog door speelde. Dat is het in mijn ogen dus ook, niet meer/ niet minder.
Maar hoezo wegwuiven? We zeggen beiden dat het onbesuisd was en dat het geel had moeten zijn. Daarbij toont @OMX2000 nog aan dat het blijkbaar niet eens vol zijwaarts met de schouder was. Het is echt geen probleem dat je het rood vond, dat is echt je goed recht, maar waarom moet het op de toon die je direct zet, daar komen dergelijke reacties van.
[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 11-12-2023 10:37 ]
Modric: YouTube: Luka Modrić Red Card Spanish Super Cup Final Vs Atletico 22 August 2014chim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
De Bruyne: YouTube: Kevin De Bruyne Tackle on Idrissa Gueye ; Potential Red card ? "AWB ...
Je snapt dat dit voetbal is toch? Die gasten komen soms te hard in.
En clubs moeten helemaal niks. We hebben scheidrechters om de boel in goede banen te leiden. En als het structureel fout gaat, dan moet de KNVB dat met de clubs bespreken. En spelers worden meestal ook door hun coach/trainer aangesproken op gedrag wat ontoelaatbaar is.
Je doet nu alsof er in de eredivisie iedere week iemand ongelukkig getrapt wordt. En dat is gewoon niet zo. Meestal worden harde overtredingen goed bestraft.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat is een verdediger en hij is keihard en af en toe ook gek, maar Berghuis en Hartman mogen zijn veters nog niet eens strikken met zo'n staat van dienst. Neemt niet weg dat er niet opeens andere regels gelden voor meneer Ramos want als fervent Real Madrid fan heb ik me ook vaak zitten ergeren en mocht ie er van mij ook af.jbdeiman schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:34:
[...]
Of een Sergio Ramos? Oh wacht verkeerd voorbeeld denk ik....
Klopt, maar ja ik vind het gewoon rood. Totaal onnodig, kijk de plek ook waar. Dit is niet meer onbesuisd. Dit is gewoon een kamikazeactie vol in z'n rug. Teze valt helemaal slap neer als een ragdoll. Ik dacht echt die is KTFO. En het is niet persoonlijk naar Hartman ofzo, maar gewoon dit soort gedrag in het voetbal an sich. Moet gewoon veel harder aangepakt worden. En met wegwuiven bedoel ik idd geel. Rood was meer op z'n plek geweest en ik heb ook anderen analisten gehoord, die dat ook vonden.Trek het je niet zo persoonlijk aan, blijkbaar hebben we een andere mening. Wij geven beiden aan het lomp te vinden, maar jij bent degene die het in onze ogen best wel overdrijft met 5 wedstrijden schorsing en te ziek voor woorden. Het was gewoon een onbesuisde actie, geel was terecht geweest (ook volgens menig analist) en eigenlijk was het onverantwoord dat Hartman tot de rust nog door speelde. Dat is het in mijn ogen dus ook, niet meer/ niet minder.
Maar hoezo wegwuiven? We zeggen beiden dat het onbesuisd was en dat het geel had moeten zijn. Daarbij toont @OMX2000 nog aan dat het blijkbaar niet eens vol zijwaarts met de schouder was. Het is echt geen probleem dat je het rood vond, dat is echt je goed recht, maar waarom moet het op de toon die je direct zet, daar komen dergelijke reacties van.
Kijk dit zijn spelers waar dit gedrag nou eenmaal in de aard van beestje zit en een scheids kan iemand wel wegsturen, maar de week erop doet ie het weer. Disciplinair schorsen zal misschien meer effect hebben. Zo van wij willen dit soort gedrag niet zien in ons shirt.
Maar goed, weer terug naar de actualiteit.
Het was ook vooral zijn elleboog die Hartman ook nog eens naar voren had, zie je op dit screenshot niet want achter Teze. Maar hij kwam dus eerst vol met zijn elleboog binnen vliegen en vervolgens koppen tegen elkaar.OMX2000 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:04:
[...]
Je kunt ook overdrijven. Ik ben het ermee eens dat hij te hard in kwam, en dat het geel had moeten zijn. Maar zoals je in onderstaand screenshot ziet, is dat hun lichamen redelijke parallel aan elkaar staan. Dus niet een 90 graden harde schouder beuk op de rug van Teze. Dat leek ik in eerste instantie ook gezien te hebben.
Dus geel voor onbesuisdheid was op zijn plek. En doordat ze koppen hard tegen elkaar kwamen vielen ze allebei uit. Koppen tegen elkaar, waarbij 1 van de spelers verrast wordt gebeurd wel vaker.
[Afbeelding]
Had minimaal geel moeten zijn, maar goed, de eerste scheids die eens een kaart in de eerste 5 minuten van een wedstrijd durft te geven moet denk ik nog geboren worden.
Meest idiote aan de situatie vond ik dat Hartman terug het veld in mocht. Die zag er ook groggy uit en liet na afloop weten zich helemaal niks meer van de eerste 20 mins van de wedstrijd te herinneren. Dan heb je als dokter toch echt een grote inschattingsfout gemaakt.
Ik ben zeker geen fan van zijn randzaken, maar de voetballer Berghuis is op dit moment niet echt vervangbaar.toolkist schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:37:
[...]
Was...
De laatste wedstrijden heeft ie weer een beetje zin en komt het eruit, maar de wedstrijden ervoor, toen ie op had moeten staan als ervaren speler, was het helemaal niks.
Schip gaat hem sowieso niet op de bank zetten. Top assist gever van je elftal.
Soms een leuke pass? Het is een van de weinige spelers, zo niet de enige, die een speler 1 op 1 kan zetten.Kist schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:46:
[...]
Het was nogal onbehouwen ja. Aanslag, steekje los en 5 potjes schorsing.. beetje overdreven niet?chim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:53:
Hij deed het niet om Teze (en zichzelf) te blesseren.
We waren al gestopt met de discussie, maar goed speciaal voor jou dan nog één keer. Nee, totaal niet overdreven. Ik weet wat ik gezien heb en blijf erbij dat dit gewoon een kamikazeactie is van de bovenste plank. Ga nou eens goed terugkijken en kijk hoe die erin vliegt, op welke manier, met welk doel en op welke plek. Gaat he-le-maal nergens over dit.Grotespeler schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:16:
[...]
Het was nogal onbehouwen ja. Aanslag, steekje los en 5 potjes schorsing.. beetje overdreven niet?
Dat geloof ik best. Hij wil gewoon stoer doen voor het publiek zo van kijk mij eens erin kleunen voor m'n cluppie want het publiek vindt het geweldig natuurlijk, maar dit is gewoon je reinste onzin.Hij deed het niet om Teze (en zichzelf) te blesseren.
Dit is onbesuisd en lomp. Gelukkig houdt ie z'n been in waardoor die Twente speler alleen getorpedeerd wordt dus geen ernstige blessure. Hier zou ik geel voor geven. Rood vind ik iets teveel. Hij gewoon te laat. Waarschijnlijk dacht ie dat de bal nog kon halen. Kijk dan vind ik het anders, snap je? Ik vind het anders als jij voor de bal wilt gaan, maar je bent te laat en komt er lomp en onbesuisd in (tja, het blijft een Excelsior speler) maar die actie van Hartman heeft totaal geen doel. Hij gaat niet voor de bal, maar puur voor de man. Dat zie je gewoon. Vol in de rug, die bal is niet 1 seconde weg, die is al 10 minuten weg.
[ Voor 32% gewijzigd door chim0 op 11-12-2023 18:27 ]
Dat risico loop je natuurlijk wel als je zo flink in de rug van een medespeler loopt.Grotespeler schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:16:
[...]
Hij deed het niet om Teze (en zichzelf) te blesseren.
Genoeg tackles met gestrekt been en noppen vooruit zijn ook niet bedoeld om de tegenstander te blesseren edoch zijn dat niet toegestane acties door het risico dat het met zich meeneemt. Deze actie van Hartman was geen schouderduw, niet van de zijkant, hij kon de bal niet spelen. Dan gaat het al heel snel naar iets wat niet echt op het voetbalveld thuishoort.
Die zijn er wel, alleen zien ze het niet altijd goedElPaco schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:08:
[...]
Had minimaal geel moeten zijn, maar goed, de eerste scheids die eens een kaart in de eerste 5 minuten van een wedstrijd durft te geven moet denk ik nog geboren worden.
@Napo Dank je! Gelukkig nog iemand, die het met me eens is. Niet dat ik m'n gelijk wel halen, maar het is toch gewoon zo? Oké, misschien 5 wedstrijden overdreven, maar 2 of 3 mag van mij wel hoor.
Jullie doen er zo makkelijk over. Kom op, het is geen rugby of MMA.
Zit nu bij Gruun toch?
Haha mooie vent, die Willems. Hij kan wheelie zetten op opoefiets.

[ Voor 46% gewijzigd door chim0 op 11-12-2023 18:40 ]
Voetbal is een contactsport omdat er contact kan plaatsvinden bij bepaalde acties, dat maakt het niet zo dat contact per definitie toegestaan is noch dat het acceptabel is. Duels om de bal kunnen fel zijn en daar kan je tot een bepaald niveau risico in nemen.chim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:31:
@Napo Dank je! Gelukkig nog iemand, die het met me eens is. Niet dat ik m'n gelijk wel halen, maar het is toch gewoon zo? Oké, misschien 5 wedstrijden overdreven, maar 2 of 3 mag van mij wel hoor.
Vol in de rug lopen van een speler hoort daar niet bij. Teze ziet hem nooit aankomen, Hartman kan in dezen nog het contact aan zien komen. En nee, de still doet weinig goeds voor de situatie: YouTube: 🤕💥 "ECHT GEVAARLIJK" | Botsing Hartman 🆚 Teze | Feyenoord - PSV | Di...
Je loopt achter, Heracles Almelo is zijn club.chim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:31:
[...]
Haha mooie vent, die Willems. Hij kan wheelie zetten op opoefiets.Zit nu bij Gruun toch?
Bah bah, ik kan er niet meer naar kijken. Dit geel vinden, ff serieus.Napo schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:39:
[...]
Vol in de rug lopen van een speler hoort daar niet bij. Teze ziet hem nooit aankomen, Hartman kan in dezen nog het contact aan zien komen. En nee, de still doet weinig goeds voor de situatie: YouTube: 🤕💥 "ECHT GEVAARLIJK" | Botsing Hartman 🆚 Teze | Feyenoord - PSV | Di...
Ja hallo, net of ik Jetro Willems volg, maar ik weet Groningen vanwege die klap op z'n harses.Napo schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:41:
[...]
Je loopt achter, Heracles Almelo is zijn club.
Ik hield als speler ook van lekker felle duels en lekker hard erin komen, maar wel sportief zeg maar. Zo was ik als speler ook, maar nooit gemeen of gevaarlijk. En ik vond het wel lekker op e.o.a. manier om aangepakt te worden, want ik was best wel sterk aan de bal en snel dus ze moesten wel vaak een overtreding maken om mijn te stoppen, maar als je dan een paar koekkies kreeg was je nog meer gebrand ofzo. Ik was ook totaal niet blessure gevoelig.
Ik weet nog 1 verdediger, hele leuke kerel, die was ook zo en elke keer als we tegen elkaar speelden (we speelden vaak tegen dezelfde ploegen) was het van duwen trekken, pikkie knijpen, billen prikken, dat soort onzin allemaal maar ook gewoon lekker tegen mekaar in kleunen en na de wedstijd lachte je je de pleuris, gaf je mekaar een hand en dronk je samen een biertje. Was echt geweldig. Kijk zo hoort het! Man, wat mis ik het voetballen.
[ Voor 33% gewijzigd door chim0 op 11-12-2023 18:52 ]
'We' waren klaar met de discussie dus ik mag er niks meer over zeggen? Ik vind het ook zeker een gele kaart waard voor de manier van het duel aan gaan. Maar geen rood, en zeker geen 5 wedstrijden schorsing.chim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:27:
[...]
We waren al gestopt met de discussie, maar goed speciaal voor jou dan nog één keer. Nee, totaal niet overdreven. Ik weet wat ik gezien heb en blijf erbij dat dit gewoon een kamikazeactie is van de bovenste plank. Ga nou eens goed terugkijken en kijk hoe die erin vliegt, op welke manier, met welk doel en op welke plek. Gaat he-le-maal nergens over dit.
[...]
Dat geloof ik best. Hij wil gewoon stoer doen voor het publiek zo van kijk mij eens erin kleunen voor m'n cluppie want het publiek vindt het geweldig natuurlijk, maar dit is gewoon je reinste onzin.
Oké je mag wat zeggen, maar je doet je nickname geen eer aan met geel.Grotespeler schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:48:
[...]
'We' waren klaar met de discussie dus ik mag er niks meer over zeggen? Ik vind het ook zeker een gele kaart waard voor de manier van het duel aan gaan. Maar geen rood, en zeker geen 5 wedstrijden schorsing.
Zidane says hichim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
Dit soort gedrag zie je nooit bij de echte topspelers want die hebben dat niet nodig. Wanneer zie je dit een De Bruyne of een Modric zoiets doen?
Je refereert naar die kopstoot op Materazzi? Materazzi scheen toch iets lelijks te hebben gezegd over z'n zus ofzo? Tja, ook niet goed zo reageren, maar ja je kent Zidane. Eén van de meest sierlijke spelers ooit. Dit was een momentopname. Hij doet zulke dingen niet structureel. Een Berghuis bijvoorbeeld is een schoffie en heeft dit soort momenten vaker. Dat zit er gewoon in bij hem. Dat vind ik wel een verschil.
Van Basten dan, jij je zinchim0 schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:30:
[...]
Je refereert naar die kopstoot op Materazzi? Materazzi scheen toch iets lelijks te hebben gezegd over z'n zus ofzo? Tja, ook niet goed zo reageren, maar ja je kent Zidane. Eén van de meest sierlijke spelers ooit. Dit was een momentopname. Hij doet zulke dingen niet structureel. Een Berghuis bijvoorbeeld is een schoffie en heeft dit soort momenten vaker. Dat zit er gewoon in bij hem. Dat vind ik wel een verschil.
De Boer staat weer op straat.
Hoeveel heeft die al aan ontslag vergoedingen ontvangen
Is dat die ene trainer die Ajax 4x achter elkaar landskampioen maakte?Deadsy schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:38:
De Boer staat weer op straat.
Opzich zijn ze op zoek naar een trainer voor volgend seizoen. Van 't Schip is slechts interim-trainer dit resterend seizoen...
In de jaren na ajax heeft hij laten zien zich niet te kunnen aanpassen.Trishul schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:01:
[...]
Is dat die ene trainer die Ajax 4x achter elkaar landskampioen maakte?
Opzich zijn ze op zoek naar een trainer voor volgend seizoen. Van 't Schip is slechts interim-trainer dit resterend seizoen...
Kan ook niet omgaan met bepaalde persoonlijkheden.
Zou voor mij nooit in aanmerking komen.
Gaat ie ook niet doen aangezien z'n dochter met scheidsrechter Kooij gaat.
Dat klopt. Ik zou er ook geen voorstander van zijn hoor. Ajax heeft op z'n minst kaliber Bosz/Slot nodig komende zomer.Deadsy schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:03:
[...]
In de jaren na ajax heeft hij laten zien zich niet te kunnen aanpassen.
Kan ook niet omgaan met bepaalde persoonlijkheden.
Zou voor mij nooit in aanmerking komen.
Daar kan ik desgewenst verandering in brengen. Jammer voor Kooij, maar die dochter gaat erop vooruittoolkist schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:26:
Gaat ie ook niet doen aangezien z'n dochter met scheidsrechter Kooij gaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024