O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Volendam moet je echt van de mat afvegen in de Kuip. Dit zijn hele dure punten, Ja je speelt nog voor de 2e plek maar die wordt zo ook lastig te behouden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Verwijderd
Ik blijf bij deze mening...Verwijderd schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:50:
Denk toch dat ik gelijk heb gekregen een aantal weken geleden toen ik zei dat Pusic een veel grote rol in het succes van Feyenoord had dan iedereen dacht.
Sinds hij weg is (Na de thuiswedstrijd tegen Lazio) gaat het met de wedstrijd slechter en slechter bij Feyenoord.
Waar er daarvoor altijd meerdere plannen waren tijdens een wedstrijd als er iets niet lukte, word er nu continue op dezelfde manier opgebouwd en gevoetbalt.
Waarvan je ziet dat tegenstanders dit doorhebben.
Toen werd er gezegd door andere "Dit is belachelijk, Pusic had echt niet zo'n grote invloed."
Maar elke wedstrijd na zijn vertrek is gewoon middelmatig tot slecht geweest van Feyenoord.
Slot toch maybe een type Rijkaard trainer.
Zo goed als je assistenten.
Thuis tegen Volendam... mijn hemel zeg.
Grapje natuurlijk. Maar WTF is Feyenoord hier aan het doen. Volendam in de Kuip. Dit had gewoon makkelijk 5-0 moeten zijn.
Pusic had een blijkbaar hele grote rol binnen Feyenoord en de manier van spelen.
Al kan het nog steeds toeval zijn, hopelijk komt er met de nieuwe weer wat verbetering in.
Ah wat sneu voor Volendam dit zeg
[ Voor 16% gewijzigd door Megupe op 07-12-2023 22:57 ]
Jup, wel netjes.Megupe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:55:
Er worden geen voorwerpen meer op het veld gegooid in de kuip. Dat is wel een hele verbetering
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Toch mijn winst goed!
[ Voor 33% gewijzigd door carpebios op 07-12-2023 22:56 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uoIqo9GPTZk3mzCIGS2iBmvL.jpg?f=user_large)
⏩ PVOutput☀️
U zeiAgent47 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:54:
Dilrosun meteen contract ontbinden. Wat een malloot is dat
De enige club die belang van netten snapt.Megupe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:55:
Er worden geen voorwerpen meer op het veld gegooid in de kuip. Dat is wel een hele verbetering
Alle andere blijven hier imho zwaar achter en falen in het beleid. Feyenoord heeft hier terecht gezegd tot hier en klaar dan maar drastisch. Waar is de sanctie van Ajax voor het verpesten van de wedstrijd tegen Feyenoord.
En BAM! toch nog Gimenez
[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 07-12-2023 22:57 ]
⏩ PVOutput☀️
😂😂😂
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Weer? Dit seizoen keren ze wedstrijden juist te weinig omLAD93 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:56:
Wat is Feyenoord toch doffe ellende… komen ze weer goed weg.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Blijf erbij. Dilrosun is totaal Feyenoord onwaardig. Echt slecht.
⏩ PVOutput☀️
Ik moest hardop lachenLekkerboeie86 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:58:
Helemaal niets in Volendam!!
Eens, maar als jij ergens mee bezig bent wat maar keer op keer niet wil en dan opeens knal lukt het. Vier je het ook ook al is het op het oog iets heel simpels zoals een sommetje 1+1=dr.lowtune schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:58:
En het dan vieren alsof je de CL hebt gewonnen.......het is de hekkensluiter van eredivisie met een extreem volatiele organisatie er achter....
Zeker, met een ingetogen vuistjeRubman schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:59:
[...]
Eens, naar als jij ergens mee bezig bent wat maar keer op keer niet wil en dan opeens knal lukt het. Vier je het ook ook al is het op het oog iets heel simpels zoals een sommetje 1+1=
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ik denk dat Pusic het heel goed aanvoelde wat de spelers mentaal nodig hadden.Rubman schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:55:
@Verwijderd ik de k dat je meer en meer gelijk krijgt.
Pusic had een blijkbaar hele grote rol binnen Feyenoord en de manier van spelen.
Al kan het nog steeds toeval zijn, hopelijk komt er met de nieuwe weer wat verbetering in.
Een knuffel, een praatje.
Zo'n emotionele man is het, bij doelpunten was Pusic altijd de gevierde man.
Daarbij ook kwa analiseren ook nog eens erg sterk wat je steeds meer krijgt te horen uit de Feyenoord hoek.
Zo vaak zag je tijdens wedstrijden Pusic briefjes aan Slot geven.
En Slot heeft ook regelmatig gezegd dat sommige wissels ook uit Pusic zijn koker kwamen na de wedstrijd.
Ik ben er nu heilig van overtuigd dat Ajax Feyenoord dit seizoen nog gaan inhalen en we in de play-offs voor Conference League terecht komen.
En ook veel meer Feyenoorders om mijn heen zijn er toch niet meer zo zeker van.
Wij zullen Slot nooit afvallen, hij en zijn staf heeft ons een boel gegeven.
Maar over een standbeeld word ondertussen niet meer gesproken.
Nou nou nou zeg dat stukje over Ajax is wel weer een brug te ver hoorVerwijderd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:01:
[...]
Ik denk dat Pusic het heel goed aanvoelde wat de spelers mentaal nodig hadden.
Een knuffel, een praatje.
Zo'n emotionele man is het, bij doelpunten was Pusic altijd de gevierde man.
Daarbij ook kwa analiseren ook nog eens erg sterk wat je steeds meer krijgt te horen uit de Feyenoord hoek.
Zo vaak zag je tijdens wedstrijden Pusic briefjes aan Slot geven.
En Slot heeft ook regelmatig gezegd dat sommige wissels ook uit Pusic zijn koker kwamen na de wedstrijd.
Ik ben er nu heilig van overtuigd dat Ajax Feyenoord dit seizoen nog gaan inhalen en we in de play-offs voor Conference League terecht komen.
En ook veel meer Feyenoorders om mijn heen zijn er toch niet meer zo zeker van.
Wij zullen Slot nooit afvallen, hij en zijn staf heeft ons een boel gegeven.
Maar over een standbeeld word ondertussen niet meer gesproken.
Dat voetbal was ook tegen Atletico zo slecht nog niet. Maar je krijgt nu knauw op knauw en de buitenspelers hebben kut vorm. Ivanusec is na zijn blessure nog geen moment de speler van ervoor.
Laten we niet teveel in uitersten redeneren
Ps
Vorig jaar werd Pusic nog afgeschilderd als emotionele idioot dus het kan ook verkeren. En dat ging ook nergens over natuurlijk
[ Voor 31% gewijzigd door D-e-n op 07-12-2023 23:11 ]
Geloof ook niet dat hij deze wedstrijd zoveel het middenveld in moest, als hij deed, daar klopte i.m.o. echt niets van. Wat meer breed houden was veel logischer in de opbouw, ook om (die speelde ook slecht) Minteh wat te kunnen ondersteunen aan de zijkant.
Verder aanvallend wel weer erg zwak, maar het zit dan soms ook niet mee. Een verdediger die de bal nog perongeluk met de hak raakt, waardoor de bal niet aankomt bijvoorbeeld. Het zit m in de details en ik heb het idee dat de koek bij sommige spelers wel een beetje op is.
Denk ook een pot die je met de technische vaardigheden maar ook de voetbal-intelligentie van Stengs veel gemakkelijker had gespeeld.
Ivanusec was overigens ook wel weer bedroevend qua niveau. Met zoveel spelers waar het allemaal net niet lukt, (of gewoon echt niet) is elke wedstrijd lastig/ zwaar.
Een aantal spelers is uit vorm wat overigens niet ongebruikelijk is na een top seizoen. Je kunt niet steeds pieken, dat de koek op is klopt dan ook gewoon. Waar het mis gaat is dat de selectie “te dun” om dat op te vangen daar waar PSV dat veel makkelijker lijkt op te vangen.jbdeiman schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:07:
Ik vind Geertruida al een aantal wedstrijden erg zwak, verdedigend niet doortastend en behoorlijk vertragend.
Geloof ook niet dat hij deze wedstrijd zoveel het middenveld in moest, als hij deed, daar klopte i.m.o. echt niets van. Wat meer breed houden was veel logischer in de opbouw, ook om (die speelde ook slecht) Minteh wat te kunnen ondersteunen aan de zijkant.
Verder aanvallend wel weer erg zwak, maar het zit dan soms ook niet mee. Een verdediger die de bal nog perongeluk met de hak raakt, waardoor de bal niet aankomt bijvoorbeeld. Het zit m in de details en ik heb het idee dat de koek bij sommige spelers wel een beetje op is.
Denk ook een pot die je met de technische vaardigheden maar ook de voetbal-intelligentie van Stengs veel gemakkelijker had gespeeld.
Ivanusec was overigens ook wel weer bedroevend qua niveau. Met zoveel spelers waar het allemaal net niet lukt, (of gewoon echt niet) is elke wedstrijd lastig/ zwaar.
Alleen is die selectie van PSV helemaal niet zo breed, en dan bedoel ik natuurlijk achterin. Verder is het qua 'nummers 12-15' vooral een verschil qua gewenning. PSV heeft daarvoor spelers gehaald die al eerder in de Eredivisie speelden, bij Feyenoord moeten ze duidelijk nog wennen (Ueda, Ivanusec, Lindr, etc).Miki schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:08:
[...]
Een aantal spelers is uit vorm wat overigens niet ongebruikelijk is na een top seizoen. Je kunt niet steeds pieken, dat de koek op is klopt dan ook gewoon. Waar het mis gaat is dat de selectie “te dun” om dat op te vangen daar waar PSV dat veel makkelijker lijkt op te vangen.
Ik snap dat wennen niet zo. We hebben geen competitie die snel is, waar hard fysiek wordt gespeeld, waar extreem bijzondere tactieken worden gebruikt of waar absolute topspelers in spelen. Waar moeten ze aan wennen dan?toolkist schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:41:
[...]
Alleen is die selectie van PSV helemaal niet zo breed, en dan bedoel ik natuurlijk achterin. Verder is het qua 'nummers 12-15' vooral een verschil qua gewenning. PSV heeft daarvoor spelers gehaald die al eerder in de Eredivisie speelden, bij Feyenoord moeten ze duidelijk nog wennen (Ueda, Ivanusec, Lindr, etc).
Ik denk dat het ook niet per se de competitie is, maar eerder de omgeving die veranderd, de taal die ze niet spreken, etc.dr.lowtune schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:06:
[...]
Ik snap dat wennen niet zo. We hebben geen competitie die snel is, waar hard fysiek wordt gespeeld, waar extreem bijzondere tactieken worden gebruikt of waar absolute topspelers in spelen. Waar moeten ze aan wennen dan?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Achterin is het bij ons vooral minder breed dan bij PSV, zoals ik hierboven met Milambo schets, zou je natuurlijk ook meer met Trauner en Beelen kunnen doen. Laat die jongens wennen, zodat die er ook kunnen staan in dit soort potten en je spelers soms iets meer kan ontzien, ipv dat die altijd maar moeten blijven spelen.toolkist schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:41:
[...]
Alleen is die selectie van PSV helemaal niet zo breed, en dan bedoel ik natuurlijk achterin. Verder is het qua 'nummers 12-15' vooral een verschil qua gewenning. PSV heeft daarvoor spelers gehaald die al eerder in de Eredivisie speelden, bij Feyenoord moeten ze duidelijk nog wennen (Ueda, Ivanusec, Lindr, etc).
Trauner kan dit al niet, en Geertruida speelt praktisch alles, maar pendelt tussen 2 posities (waarbij ik RB zijn sterkste plek vind) heen en weer omdat Trauner niet zoveel kán spelen.
Nieuwkoop brengt daarbij totaal niet wat er werd verwacht, die deed het bij Union in België echt wel goed, leek me een prettige vent om erbij te hebben maar het lijkt nog niet echt ergens op.
Alsje dan voorin kijkt, heeft PSV ook gewoon 50M uitgegeven (15M voor Lozano, 12M voor Schouten, 12,5M voor Lang en 11M voor Pepi) waarvan 38M voor aanvallers en Schouten als middenvelder en dat terwijl ze met Vertessen, de Jong en Bakayoko al een goede aanval hadden. Ze hebben een aantal huurspelers opgevangen met voor 38M aan transfers.
Daar staat een schrale 9M voor Ueda, 6M voor Stengs (is meer aanvallende middenvelder/ nr 10) en 8M voor Ivanusec tegenover.
PSV heeft i.m.o. (ik vond dit voor het seizoen begon al) gegokt en gewonnen met het behalen van de CL, waardoor de behoorlijke uitgaven toch lonen (en anders met het behalen van het kampioenschap komend seizoen wel). Er is daar wel zeker enig risico genomen, en dat pakt goed uit. Bij Feyenoord pakt eigenlijk tot nog toe alleen de transfer van Stengs goed uit, maar die hoefden ook geen risico te nemen om überhaupt CL te halen.
Vooral Feyenoord moet voor/ in de breedte op zoek naar verdedigende aanvullingen, zodat Trauner beter op te vangen is, en je er niet zo op achteruit gaat. Zeker wetende dat Trauner niet alles kán spelen, dan kan je een uitvaller achterin niet gebruiken, want is niet meer goed op te vangen.
Ik vind de selectie eigenlijk achterin vooral te dun. Op linksachter wil dat nog wel met Hartman en Lopez, rechtsachter is een stuk lastiger, met Nieuwkoop die nog geen 2 wedstrijden fit is geweest en daarachter Geertruida die normaal gesproken als Trauner niet speelt/ kan spelen, ook centraal moet.Miki schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:08:
[...]
Een aantal spelers is uit vorm wat overigens niet ongebruikelijk is na een top seizoen. Je kunt niet steeds pieken, dat de koek op is klopt dan ook gewoon. Waar het mis gaat is dat de selectie “te dun” om dat op te vangen daar waar PSV dat veel makkelijker lijkt op te vangen.
Wel had Slot in de eerdere fase en in best een aantal wedstrijden spelers (o.a. Geertruida) rust kunnen geven en een jonge speler als Milambo kunnen gebruiken. Die kan er dan wat aan wennen/ in groeien, zodat je de selectie breder maakt zónder aankopen.
Dat vind ik momenteel wel een gemis om eerlijk te zijn en had i.m.o. meer mogen gebeuren.
Het is i.m.o. (vond ik gisteren tegen volendam gewoon heel opvallend) ook echt het niet meer op kunnen laden, bijvoorbeeld bij Geertruida. Als je zag hoe die rond de middencirkel stond, bal te ontvangen, door te tikken, dan zat er gewoon geen/ weinig beleving/ energie in en dat breekt je wel op.
Dat was nu juist iets dat dit seizoen tot nog toe wel beter ging hoor, maar Stengs is blijkbaar wel de enige die daarmee om kan gaan en wel de creativiteit heeft daar tussendoor te voetballen. Je mist met name bij de buitenspelers de slimmigheid / techniek om daar tussendoor te voetballen en dat breekt je hier nu bijna op.Agent47 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:10:
Feyenoord gewoon slecht. Leuk die 3 punten Maar tegen ploegen die met 5 achterin spelen is het vaak nat gaan.
Het is ook deels hoe je er naar kijkt en of je een snapshot van één seizoen neemt of een wat langer perspectief neemt. Dat er geinvesteerd moest worden in de selectie van PSV was vorig jaar al bekend door het vertrek van zowel Gakpo en in mindere mate Madueke ( met ditto positief transferresultaat ). Neem daarin mee dat Sangaré vertrokken is en je krijgt nog een versterking. Het seizoen daarvoor is er heel beperkt geinvesteert.jbdeiman schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:44:
[...]
Alsje dan voorin kijkt, heeft PSV ook gewoon 50M uitgegeven (15M voor Lozano, 12M voor Schouten, 12,5M voor Lang en 11M voor Pepi) waarvan 38M voor aanvallers en Schouten als middenvelder en dat terwijl ze met Vertessen, de Jong en Bakayoko al een goede aanval hadden. Ze hebben een aantal huurspelers opgevangen met voor 38M aan transfers.
Daar staat een schrale 9M voor Ueda, 6M voor Stengs (is meer aanvallende middenvelder/ nr 10) en 8M voor Ivanusec tegenover.
Feyenoord heeft overigens daarin niet een heel andere keuze gemaakt, de duurdere aankopen zijn ook reeds midden 20 maar wellicht kwalitatief net een categorie lager. Daarnaast is de investering in het voorgaande seizoen signficant hoger geweest
Heeft PSV risico genomen? Ja, dat is ook onderkent maar ook daar kan je niet de selectie blijven uitkleden of vervangen met enkel jeugdspelers.
Er is sowieso veel uitgegeven, maar de combi van dikke verkopen (Gakpo, Madueke en Sangaré) en het behalen van groepsfase CL maken dat ook mogelijk.
Net als dat het overwinteren en vrijwel zeker volgend jaar ook CL spelen er voor zorgen dat PSV nu in de winter bijvoorbeeld nog eens een fatsoenlijke CV kan halen voor naast Boscagli.
Dat zeg ik toch ook niet?Napo schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:59:
[...]
Het is ook deels hoe je er naar kijkt en of je een snapshot van één seizoen neemt of een wat langer perspectief neemt. Dat er geinvesteerd moest worden in de selectie van PSV was vorig jaar al bekend door het vertrek van zowel Gakpo en in mindere mate Madueke ( met ditto positief transferresultaat ). Neem daarin mee dat Sangaré vertrokken is en je krijgt nog een versterking. Het seizoen daarvoor is er heel beperkt geinvesteert.
Feyenoord heeft overigens daarin niet een heel andere keuze gemaakt, de duurdere aankopen zijn ook reeds midden 20 maar wellicht kwalitatief net een categorie lager. Daarnaast is de investering in het voorgaande seizoen signficant hoger geweest
Heeft PSV risico genomen? Ja, dat is ook onderkent maar ook daar kan je niet de selectie blijven uitkleden of vervangen met enkel jeugdspelers.
Ik probeer vooral het verschil aan te duiden in aanvallende zin, waar het inderdaad bij PSV beter staat dan bij Feyenoord, verder vind ik ze beiden echt wel gelijkwaardig. Beide teams hebben het krap achterin, al komt dat ook ten dele door blessures (Mauro Jr./ Obispo) bij PSV, bij Feyenoord is het ook zonder blessures krap.
PSV heeft aanvallend gewoon veel aangekocht/ ingekocht en uiteraard moet je wel wat doen met de selectie, maar én Lozano én Lang is wellicht best veel/ enthousiast voor een Eredivisie club, tenzij je dit alleen doet om Europees ook mee te kunnen doen aanvallend gezien. Idem voor Pepi 'naast' de Jong zeg maar.
Bij Feyenoord ging het er juist om dat Idrissi weg ging, dus daar moest iemand (Ivanusec) voor terugkomen, het leek er op dat Gimenez wel eens kon vertrekken (al dan niet deze winter alsnog) dus daar is Ueda voor aangetrokken, minder voor de breedte, maar echt voor het opvangen van een (verwachte) verkoop. Daar zit voor mij ook dit grote verschil in tussen die 2 situaties.
@ElPaco
Ik zeg ook nergens dat er onverantwoorde risico's zijn genomen, maar dat er duidelijk voor gekozen is zo sterk mogelijk de CL in te komen en volop voor overwintering te gaan en kampioenschap of minimaal plek 1 of 2, om komend seizoen ook de CL weer in te kunnen te behalen, daar heb je in breedte kwaliteit voor nodig (dus niet alleen breedte).
De keuze van PSV snap ik dan ook grotendeels wel, maar wilde het in perspectief plaatsen, ook omdat het verschil tussen Feyenoord en PSV afgelopen seizoen al niet heel groot was.
[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 08-12-2023 09:20 ]
En ook onderstaande afbeelding is niet 100% van de context maar geeft wel een beeld.ElPaco schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:10:
Lozano was ook pas gekocht NADAT deelname aan de CL veilig was gesteld. En Schouten is zoals je zelf al aangaf niet iemand die je als voorin kan bestempelen, is een verdedigend middenvelder.
Er is sowieso veel uitgegeven, maar de combi van dikke verkopen (Gakpo, Madueke en Sangaré) en het behalen van groepsfase CL maken dat ook mogelijk.
Net als dat het overwinteren en vrijwel zeker volgend jaar ook CL spelen er voor zorgen dat PSV nu in de winter bijvoorbeeld nog eens een fatsoenlijke CV kan halen voor naast Boscagli.

Ja er is geinvesteerd - en dat zal per definitie met als doel zijn om in de CL te overwinteren want dat is een bijzonder hoge lat maar in ieder geval om Europees te overwinteren.
Ook de veel aangekocht valt wel mee in perspectief; Een vervanger voor Gakpo en een vervanger voor Madueke, Bakayoko presteert significant beter dan verwacht en was een risico om dat als volwaardige basisspeler te zien ( wat hij nu wel is ). Dan is het voornamelijk de additionele investering in Pepi, 10m voor een bankzitter is voor de eredivisie veel terwijl inderdaad de achterste linie niet overloopt van kwaliteitjbdeiman schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:11:
[...]
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik probeer vooral het verschil aan te duiden in aanvallende zin, waar het inderdaad bij PSV beter staat dan bij Feyenoord, verder vind ik ze beiden echt wel gelijkwaardig. Beide teams hebben het krap achterin, al komt dat ook ten dele door blessures (Mauro Jr./ Obispo) bij PSV, bij Feyenoord is het ook zonder blessures krap.
PSV heeft aanvallend gewoon veel aangekocht/ ingekocht en uiteraard moet je wel wat doen met de selectie, maar én Lozano én Lang is wellicht best veel/ enthousiast voor een Eredivisie club, tenzij je dit alleen doet om Europees ook mee te kunnen doen aanvallend gezien. Idem voor Pepi 'naast' de Jong zeg maar.
Aanvulling: Daarnaast nog Tillman gehuurd ( met koopoptie ) als aanvallende middenvelder ( linksbuiten indien nodig )
Milambo is natuurlijk wel een middenvelder en geen back. Dus die link met Geertruida snap ik niet zo.
Dat er een vervanger voor Nieuwkoop moet komen lijkt me duidelijk. Nu moet je gewoon teveel schuiven alleen snap ik niet dat Beelen dan nog niet vaker speelt. Wellicht valt die op de training tegen, net als vd Belt overigens. Die staat in de pikorde duidelijk achter Milambo die kennelijk ook al een streepje voor heeft op Lingr.
Aanvallers zou ik niet halen overigens. Er is een bepaald lange termijntraject ingezet dat je niet zomaar moet verlaten. Ik vond Sauer het prima doen in plaats van Ivanusec en om Paixao nu al weer af te schrijven lijkt me ook te voorbarig.
Ik zou inderdaad focussen op de verdediging en daar de breedte versterken, verder niet teveel aankopen doen, omdat je (veel) jongelingen hebben die aan de deur kloppen. Zet die deur maar mooi op een kiertje voor ze en laat ze waar mogelijk minuten maken.D-e-n schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:28:
@jbdeiman
Milambo is natuurlijk wel een middenvelder en geen back. Dus die link met Geertruida snap ik niet zo.
Dat er een vervanger voor Nieuwkoop moet komen lijkt me duidelijk. Nu moet je gewoon teveel schuiven alleen snap ik niet dat Beelen dan nog niet vaker speelt. Wellicht valt die op de training tegen, net als vd Belt overigens. Die staat in de pikorde duidelijk achter Milambo die kennelijk ook al een streepje voor heeft op Lingr.
Aanvallers zou ik niet halen overigens. Er is een bepaald lange termijntraject ingezet dat je niet zomaar moet verlaten. Ik vond Sauer het prima doen in plaats van Ivanusec en om Paixao nu al weer af te schrijven lijkt me ook te voorbarig.
Je hebt in principe nu voor de verdediging:
- RB: Nieuwkoop en Geertruida
- RCV: Trauner, Geertruida, Beelen
- LCV: Hancko
- LB: Hartman, Lopez
Beelen wordt (nog) niet goed genoeg geacht dus zou je wellicht niet moeten meetellen. Nieuwkoop is tot nog toe niet geworden wat gehoopt én ook nog eens weinig in staat te spelen. Er is dus niet echt een optie om uitvallers/ blessures op te vangen achterin, op het middenveld en voorin is dat een stuk beter geregeld.
Ik zie dat de 'veel aangekocht' niet overkomt zoals bedoeld, maar er is voor veel geld aangekocht als je de vergelijking maakt, ook nog eens 2 linker-aanvallers (bij voorkeur) met Lozano en Lang, al kan Lozano volgens mij ook prima op rechts spelen. Maar bij de combinatie van de aankopen van Lang en Lozano heb ik een beetje hetzelfde als met Bergwijn bij Ajax, terwijl je daar Tadic nog had.Napo schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:43:
[...]
Ook de veel aangekocht valt wel mee in perspectief; Een vervanger voor Gakpo en een vervanger voor Madueke, Bakayoko presteert significant beter dan verwacht en was een risico om dat als volwaardige basisspeler te zien ( wat hij nu wel is ). Dan is het voornamelijk de additionele investering in Pepi, 10m voor een bankzitter is voor de eredivisie veel terwijl inderdaad de achterste linie niet overloopt van kwaliteit
Aanvulling: Daarnaast nog Tillman gehuurd ( met koopoptie ) als aanvallende middenvelder ( linksbuiten indien nodig )
Je kan ze moeilijk beiden opstellen aan de linkerkant
Zeker, Feyenoord heeft vorig seizoen veel aangekocht/ uitgegeven, maar die hadden na vertrek van Linssen en Dessers wel een spits nodig, daarnaast een linksbuiten / linkeraanvaller was er ook niet met het vertrek van Idrissi, dus daar investeren is ook logisch. I.m.o. is er in voorgaande seizoenen weinig 'dubbel aangekocht' zeg maar voor bedragen van 7-8 miljoen plus, waar PSV dit doet met 12M plus voor eigenlijk eenzelfde positie in het team, nu kan Feyenoord dit ook (nog) niet, want er zit nog te weinig vet/ spek op de botten, maar die moeten gewoon rustig doorgaan met het huidige beleid.
Maar vorig seizoen (en ten dele dus ook dit seizoen) was er natuurlijk ook echt enorm veel te vervangen, dat de hoge uitgaven verklaart, dit is bij PSV natuurlijk ook het geval, alleen kopen die inderdaad in een wat duurdere categorie, in die zin met Lang (deels) en Lozano (grotendeels) wel zekerheidjes.
[ Voor 30% gewijzigd door jbdeiman op 08-12-2023 11:00 ]
Voornamelijk rechtsbuiten gespeeld bij Napoli, waar bij PSV nu ook Bakayoko staat.jbdeiman schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:55:
[...]
Ik zie dat de 'veel aangekocht' niet overkomt zoals bedoeld, maar er is voor veel geld aangekocht als je de vergelijking maakt, ook nog eens 2 linker-aanvallers (bij voorkeur) met Lozano en Lang, al kan Lozano volgens mij ook prima op rechts spelen. Maar bij de combinatie van de aankopen van Lang en Lozano heb ik een beetje hetzelfde als met Bergwijn bij Ajax, terwijl je daar Tadic nog had.
Je kan ze moeilijk beiden opstellen aan de linkerkant

Kwa posities zit het niet heel breed met primaire links en rechtsbuitens.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 08-12-2023 11:09 ]
Verwijderd
Een emotionele idioot kan juist een hele sterke band hebben met de spelers.D-e-n schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:05:
Laten we niet doen alsof Pusic nu zo'n wondertrainer is. Tuurlijk zal hij inbreng hebben maar zoals hij nu wordt opgehemeld zit hij volgend jaar bij Real Madrid. Dit verhaal hebben we bij Schreuder als assistent van Ten Hag overigens ook al eens gehoord
Dat voetbal was ook tegen Atletico zo slecht nog niet. Maar je krijgt nu knauw op knauw en de buitenspelers hebben kut vorm. Ivanusec is na zijn blessure nog geen moment de speler van ervoor.
Laten we niet teveel in uitersten redeneren
Ps
Vorig jaar werd Pusic nog afgeschilderd als emotionele idioot dus het kan ook verkeren. En dat ging ook nergens over natuurlijk
Kijk naar een Mourinho, Simeone.
Zulke mensen kunnen spelers net 1 stapje harder laten rennen, 5% meer hun best laten doen door meer in zichzelf doen te geloven.
We gaan zien hoe het seizoen verder loopt. Op basis van voorgaande jaren kan je denk ik ook wel stellen dat Slot meer een diesel is qua op gang komen. Daarnaast, die 5 procent kan je ook terugvinden in de vorm van spelers. Die nu net even de negatieve kant op gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:56:
[...]
Een emotionele idioot kan juist een hele sterke band hebben met de spelers.
Kijk naar een Mourinho, Simeone.
Zulke mensen kunnen spelers net 1 stapje harder laten rennen, 5% meer hun best laten doen door meer in zichzelf doen te geloven.
Wieffer die begin van het seizoen opeens niets meer kan.
Santi die op belangrijke momenten niet scoort, als hij 2 kansen pakt (athletico en psv) was het een hele andere wereld. Verder natuurlijk nog steeds veel scorend, maar vraag me af hoe hij het in een sterkere competitie gaat doen.....
Geertruida die van zeer solide kracht opeens zidaantjes gaat doen

10 second ninja DONE
Waar haal je dit soort plaatjes/overzichtjes vandaan?Napo schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:06:
[...]
Voornamelijk rechtsbuiten gespeeld bij Napoli, waar bij PSV nu ook Bakayoko staat.
[Afbeelding]
Kwa posities zit het niet heel breed met primaire links en rechtsbuitens.
[Afbeelding]
Ziet er uit als transfermarkt.nlJorizzz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:45:
[...]
Waar haal je dit soort plaatjes/overzichtjes vandaan?
Wat een waardeloze afbeelding zeg.. Niet naar jou toe uiteraard, maar dat ze de in- en uitgaven es lekker naast elkaar neerzetten en veel duidelijkere kleuren gebruiken dan zwart en (bijna?)zwart? Zeker door iemand gemaakt die voor het eerst in z'n leven een grafiekje mag maken...Napo schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:43:
[...]
En ook onderstaande afbeelding is niet 100% van de context maar geeft wel een beeld.
[Afbeelding]
Ja er is geinvesteerd - en dat zal per definitie met als doel zijn om in de CL te overwinteren want dat is een bijzonder hoge lat maar in ieder geval om Europees te overwinteren.
[...]
Ook de veel aangekocht valt wel mee in perspectief; Een vervanger voor Gakpo en een vervanger voor Madueke, Bakayoko presteert significant beter dan verwacht en was een risico om dat als volwaardige basisspeler te zien ( wat hij nu wel is ). Dan is het voornamelijk de additionele investering in Pepi, 10m voor een bankzitter is voor de eredivisie veel terwijl inderdaad de achterste linie niet overloopt van kwaliteit
Verwijderd
Ik denk dat ik gewoon 1 van de weinige ben die Slot niet 1 van de beste trainers vind.Sagat schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:36:
[...]
We gaan zien hoe het seizoen verder loopt. Op basis van voorgaande jaren kan je denk ik ook wel stellen dat Slot meer een diesel is qua op gang komen. Daarnaast, die 5 procent kan je ook terugvinden in de vorm van spelers. Die nu net even de negatieve kant op gaat.
Wieffer die begin van het seizoen opeens niets meer kan.
Santi die op belangrijke momenten niet scoort, als hij 2 kansen pakt (athletico en psv) was het een hele andere wereld. Verder natuurlijk nog steeds veel scorend, maar vraag me af hoe hij het in een sterkere competitie gaat doen.....
Geertruida die van zeer solide kracht opeens zidaantjes gaat doen(en ook buiten dat gewoon in een minder fase lijkt te zitten)
Al vanaf seizoen 1, dag 1 komt telkens hetzelfde probleem naar voren.
Wanneer een team verdedigd, heeft Feyenoord daar de grootste moeite mee.
En nu in het derde jaar Slot zit daar nog steeds 0,0 verbetering in.
Spel vanaf de vleugels is al vanaf seizoen 1, dag 1... bedroevend.
Alles moet door het midden, alles.
En tegenstanders hebben dat inmiddels gewoon door en hierop word niets aangepast door Slot.
Vrije Trappen & Corners zijn al 2 jaar lang om van de janken.
Zijn trainbare dingen, vooral het concept (Bal in de 16 pompen bij een corner i.p.v alles over de grond.)
Voor mij het grootste verschil tussen Pusic en Slot is dat...
Pusic gek werd als de ploeg benadeeld werd en voor de spelers op kwam.
Terwijl ik bij Slot altijd een beetje het gevoel heb dat hij vind dat HIJ benadeelt word... Niet de team, maar hij.
En hier heeft de media ook schuld bij.
Want al het succes bij Feyenoord komt door Slot, alle spelers de afgelopen 3 jaar kunnen er geen klote van en is het puur en alleen Slot.
PSV word gewoon met 2 vingers in de neus kampioen dit jaar en het is ze gegund.
Spelen leuk voetbal en hebben een aantal leuke spelers.
Ik hoop als Feyenoorder dat we het in de Europa League nog een paar rondes verder kunnen schoppen.
Over Geertruida? Helemaal mee eens.
Nadat die zijn eerste interland heeft gespeeld is die iets teveel in zichzelf gaan geloven.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2023 15:46 ]
En welk team heeft geen moeite tegen een team wat volledig de bus parkeert? Alleen psv gaat daar beter mee om, want meer individuele kwaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:44:
[...]
Ik denk dat ik gewoon 1 van de weinige ben die Slot niet 1 van de beste trainers vind.
Al vanaf seizoen 1, dag 1 komt telkens hetzelfde probleem naar voren.
Wanneer een team verdedigd, heeft Feyenoord daar de grootste moeite mee.
En nu in het derde jaar Slot zit daar nog steeds 0,0 verbetering in.
Spel vanaf de vleugels is al vanaf seizoen 1, dag 1... bedroevend.
Alles moet door het midden, alles.
En tegenstanders hebben dat inmiddels gewoon door en hierop word niets aangepast door Slot.
Vrije Trappen & Corners zijn al 2 jaar lang om van de janken.
Zijn trainbare dingen, vooral het concept (Bal in de 16 pompen bij een corner i.p.v alles over de grond.)
Voor mij het grootste verschil tussen Pusic en Slot is dat...
Pusic gek werd als de ploeg benadeeld werd en voor de spelers op kwam.
Terwijl ik bij Slot altijd een beetje het gevoel heb dat hij vind dat HIJ benadeelt word... Niet de team, maar hij.
En hier heeft de media ook schuld bij.
Want al het succes bij Feyenoord komt door Slot, alle spelers de afgelopen 3 jaar kunnen er geen klote van en is het puur en alleen Slot.
PSV word gewoon met 2 vingers in de neus kampioen dit jaar en het is ze gegund.
Spelen leuk voetbal en hebben een aantal leuke spelers.
Ik hoop als Feyenoorder dat we het in de Europa League nog een paar rondes verder kunnen schoppen.
Over Geertruida? Helemaal mee eens.
Nadat die zijn eerste interland heeft gespeeld is die iets teveel in zichzelf gaan geloven.
De vleugelspelers brengen ook nog niet wat het moet zijn. Ivanusec is dramatisch teruggekomen van zijn blessure. Voor Minteh is het zijn 2e seizoen op prof niveau. Wat moet Slot daar aan doen?
Ik denk vooral dat veel Feyenoord spelers toe zijn aan de winterstop. Bijna alle basis spelers hebben ook de interlandperiodes gespeeld. Een overvol programma.
Na de winterstop jagen op psv, die gaan echt nog wel steken laten vallen.
Verder denk ik niet dat ajax nog bij de eerste 4 eindigt. Maar het is uiteraard niet onmogelijk.
Dat zal Feyenoord ook nog wel gebeuren. Ik denk niet dat PSV dit seizoen nog enigszins bedreigd gaat worden.Grotespeler schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:00:
[...]
Na de winterstop jagen op psv, die gaan echt nog wel steken laten vallen.
Dat denk ik ook niet. Nu zijn we in enkele weken weliswaar opgeklommen van plaats 18 naar plaats 6 (dat moet toch ook een record zijn?) maar dat is gebeurd tegen relatief kleine tegenstanders, wat wellicht een iets te positief beeld geeft.Verder denk ik niet dat ajax nog bij de eerste 4 eindigt.
Plaats 5 of 6 lijkt me realistischer.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 08-12-2023 20:23 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er resteren nog 3 kwartier om te stormen ......
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Twente had een rode kaart nodig en een strafschop om voorbij Excelsior te komen. Plan van Excelsior was goed, maar die rode kaart gooit roet in het eten.964C2 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:10:
Waar is Twente vanavond mee bezig?
Er resteren nog 3 kwartier om te stormen ......
Maar uiteindelijk staat Twente (vanaf de rode kaart iig) verdiend voor nu. Komt daar wel echt uit de tenen, denk dat zoals het nu lijkt je straks psv, Feyenoord en AZ op de eerste drie plekken hebt aan het eind van het seizoen.
Die rode kaart in de eerste helft al was wel het kantelpunt, tot die tijd was Excelsior beter en stond ook terecht 0-2 voor.
[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 08-12-2023 21:49 ]
Blijven in de race voor plek 2
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Haha, zat in het stadion ipv achter de PC. Slechtste start van Twente in jaren. Mooi dat de trainer in de eerste helft al durfde in te grijpen. Eind goed al goedHoldem_NL schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:29:
Drie reacties bij een club uit de top 4.. Mooi om te zien hoe Twente hier leeft. We komen goed weg, bosje bloemen voor de scheids haha.
Regeren is vooruitschuiven
Rots wederom een assist, ongekend die statistieken voor zo'n slechte speler. Hopelijk gaat Taha constant presteren op de training en in (oefen)wedstrijden en komt hij snel in de basis. Het voetbal spat er vanaf bij dat mannetje!
Twente komt eraan!
As a call to silence social hate, the Ajax Men's and Women's teams are playing with three dots on the back of the jerseys. The three dots are a symbol for silence social hate and reporting these hate messages. pic.twitter.com/KYH6N1gk6T
— AFC Ajax (@AFCAjax) 9 december 2023
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ja sorry, ik heb net Cyberpunk 2077 aangeschaft dus buiten mijn clubje zal ik niet zo heel veel andere wedstrijden meer kijken de komende tijdHoldem_NL schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:29:
Drie reacties bij een club uit de top 4.
Vijfde worden ze sowieso. Onder de top vier zit namelijk een enorm gat en ik zou niet weten wie er anders vijfde zou moeten worden. Ik denk zelf dat Ajax nog wel vierde of zelfs derde kan worden eerlijk gezegdSuperkiwi schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:21:
[...]
Dat denk ik ook niet. Nu zijn we in enkele weken weliswaar opgeklommen van plaats 18 naar plaats 6 (dat moet toch ook een record zijn?) maar dat is gebeurd tegen relatief kleine tegenstanders, wat wellicht een iets te positief beeld geeft.
Plaats 5 of 6 lijkt me realistischer.
Weet de namen toch niet, dus maakt mij niks uit.gws24 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:44:
Voor diegene die vanavond (of vanmiddag) Ajax kijken en zich afvragen waarom spelers geen naam op hun rug hebben maar 3 stippen:
[Twitter]
[YouTube: Let's silence social hate together. See it. Report it.]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik hoop, al heb ik er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Twente en AZ zie ik als minstens gelijkwaardig en die staan al redelijk wat punten voor.D-e-n schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:21:
[...]
Ik denk zelf dat Ajax nog wel vierde of zelfs derde kan worden eerlijk gezegd
Ajax heeft beter materiaal dan AZ en Twente. En met name bij Twente moet je nog maar zien of ze het een heel seizoen kunnen volhouden. Je ziet nu al dat de flow van het begin eruit is.Superkiwi schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:03:
[...]
Ik hoop het maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Twente en AZ zie ik als minstens gelijkwaardig en die staan al redelijk wat punten voor.
AZ is ook maar afwachten als er in de winterstop een club zich meldt voor Pavlidis.jbdeiman schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:47:
[...]
Twente had een rode kaart nodig en een strafschop om voorbij Excelsior te komen. Plan van Excelsior was goed, maar die rode kaart gooit roet in het eten.
Maar uiteindelijk staat Twente (vanaf de rode kaart iig) verdiend voor nu. Komt daar wel echt uit de tenen, denk dat zoals het nu lijkt je straks psv, Feyenoord en AZ op de eerste drie plekken hebt aan het eind van het seizoen.
Die rode kaart in de eerste helft al was wel het kantelpunt, tot die tijd was Excelsior beter en stond ook terecht 0-2 voor.
Als Ajax geen 4e zou worden zou me dat eigenlijk gewoon flink tegenvallen. Sterker nog, het zou me niks verbazen als het gat naar Twente eind januari al (bijna) gedicht is.D-e-n schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:21:
[...]
Vijfde worden ze sowieso. Onder de top vier zit namelijk een enorm gat en ik zou niet weten wie er anders vijfde zou moeten worden. Ik denk zelf dat Ajax nog wel vierde of zelfs derde kan worden eerlijk gezegd
Die krijgen als volgende wedstrijden Sparta uit AZ thuis NEC uit Feyenoord uit.
Bij Ajax is dat Sparta thuis Zwolle thuis Go ahead uit RKC thuis Heracles uit.
Gat naar AZ kan ook al ruim gehalveerd worden. PSV thuis, Twente uit, PEC thuis, Heerenveen uit, Feyenoord thuis (begin feb).
Ik vind het een goede actie.
⏩ PVOutput☀️
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hij is de laatste weken ontettend sterk aan de bal.
Goede aanval ook.
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2023 18:56 ]
⏩ PVOutput☀️
Vertrouwen en dat het achter hem ook een beetje beter staat. Als spits ben je best afhankelijk van de aanvoer van achteruit.Holk schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:56:
Is dat vertrouwen bij Brobbey dat hij nu al een paar weken staat te shinen? Maanden lang gunde ik hem een plek op de bank maar nu is hij echt gevaarlijk en maakt ook kansen af
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Die blijft irritantSuperkiwi schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:02:
Onze megafoonmeneer heeft de volumeknop gevonden volgens mij
Valt een beetje tegen er gebracht wordt na de goal. De eerste goal was haast gallery play met een mooi hakje, maar verder komt er niet veel.
De Alpenzusjes spelen niet zo best neeSempy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:24:
Bergwijn en Berghuis ff gaan oefenen met afronden.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024