Er is toch ook niemand die dat beweert? Waarom is blij zijn met een stijgende lijn en stellen dat ze nu beter spelen ineens synoniem aan ze zouden top vijf staan. Waar komt dat vandaan?jbdeiman schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:59:
Hé, ik ben ook niet Ajacied hoor
Waar ik met name op doelde is dat ik niet denk dat Ajax (op dit moment, ook de goede momenten en mindere momenten in de laatste wedstrijden meenemende) in de top 5 zou staan en dat je op basis van 2 redelijke potten (tegen PSV begonnen ze i.m.o. gewoon vol bluf en dat had PSV niet verwacht, die stapten met de verkerde instelling het veld op, want 2e helft werd Ajax echt compleet overlopen, dus deze reken ik niet mee) tegen teams uit vorm die (erg) laag op de ranglijst staan.
Er wordt alleen gesteld dat er een duidelijk zichtbaar en aantoonbaar verschil is met de meeste wedstrijden hiervoor, en dat geeft terecht hoop.
De tweede helft greep Bosz in en daar had Maduro geen antwoord op of durfde niet, vanaf dat moment was PSV weer 'gewoon' de bovenliggende partij inderdaad. Maar hoe die ballen erin gingen was ook geen pech voor ze hoor.Zoals ik hierboven al benoem:
Tegen PSV was het gewoon bluffen van Ajax, door volop op aanval te spelen, dat had PSV (en eigenlijk iedereen in het land) niet verwacht, gezien de resultaten daarvoor. Er was verwacht dat ze achterover zouden hangen en proberen met een tegenstoot eruit te komen. Dat die tegenstander dan ineens volop aanvalt was gewoon echt een verrassingseffect. De 2e helft was het niets meer, dus het (kwaliteits)verschil is i.m.o. gewoon echt te groot.
Tja, het blijven natuurlijk meningen maar het voelt wel erg als het niet willen toegeven dat er gewoon stappen gemaakt lijken te worden. Niet alleen jij hoor maar de focus ligt wel erg op de incidenten die nog niet goed gingen en de scorebordjournalistiek om Heerenveen naar beneden te praten.Als je in het begin van de wedstrijd, maar ook na rust zag hoe Heerenveen er echt wel de druk op kon leggen, en dan hebben we het over een club ver in het rechterrijtje, dan is dat gewoon niet goed genoeg. Er niet aan te pas komen na de beginfasen ben ik het ook niet over eens, want 10? (ongeveer) minuten voor tijd was het nog bijna 2-2. Natuurlijk, Ajax was sterker had meer kansen (mogelijkheden, want Noppert heeft niet heel veel gered, wel veel doorgelaten) maar om dit nu domineren te noemen.
Het is gewoon erg broos en zal het ook nog wel even blijven. Wordt ook heel interessant om te zien wat er gaat gebeuren als er nog een mooie reeks wordt neergezet (ook al hebben ze de lastigste potten voorlopig wel gehad) en het dan ineens wel tegen een 'topclub' moet gaan gebeuren.
Er gebeuren gewoon goede dingen, we praten over slechte fasen in plaats van structureel slecht en onze grootste miskoop volgens de buitenwacht speelde gewoon goed.
Dat betekent niet wat we er al zijn, verre van. Ik verwacht donderdag gewoon weer duidelijk klop. Maar als er nu wat vertrouwen in blijft en dat gaat groeien dan kan het hard gaan.
Ik ben ook erg benieuwd wat daar allemaal gebeurd is. Als je de hele groep zo lamlendig weet te krijgen is dat niet vanwege één slechte grap geweest.Zowel jij als ik weten niet wat er precies gebeurt is, maar vanaf dag 1 was Steijn niet heel blij met de aankopen. Er zal vast iets gebeurt zijn, maar wat precies zullen we wellicht nooit weten. Mislintat was i.m.o. ook wel gefrustreerd (los van Steijn) over hoe hij werd aangepakt in de media. Steijn zal daar vast ook zijn aandeel in hebben, maar er was gewoon té veel dat (soort van) in de fik stond bij de club.
Ik blijf het ook raar vinden dat (met name Bergwijn, Berghuis als voorbeelden) spelers geen inzet tonen omdat ze de trainer niet lief genoeg vinden. Die zijn duidelijk niet trots om bij Ajax te spelen, waardoor het aan 1 ding in elk geval nooit zal ontbreken.
Aan de andere kant, wellicht heeft het de groep toch te veel geraakt dat hij opmerkingen maakten over het niveau van de spelers en ze continu afviel. Ook al kan je dat nuanceren je kunt het ook gewoon interpreteren als dat Steijn niet achter de groep stond. En als je dat als groep zo ervaart, en de nieuwe voelen zich niet welkom, dan ga je er niet écht voor. Ook al zou je het wel willen, het komt er dan gewoon niet uit.
Wat dat betreft kan het ook zomaar zijn dat hij in het begin zo zijn eigen glazen onbedoeld ingegooid heeft en dat het daarna trekken aan een dood paard was.
Wat het ook moge zijn, het verschil in afspraken volgen en coachbaarheid is immens. Onder de streep is het dus een goede keuze geweest om hem eruit te wippen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8