Heerenveen begon sterker vind ik aan deze wedstrijd, vanaf de 1-0, waarbij ik toch echt een (sterk) vermoeden van buitenspel had, blijft ook altijd raar zo wisselend als je e.e.a. te zien krijgt vanuit de var.Gonadan schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:57:
[...]
Ook zonder bril hoor, en licht. Maar dan kom je weer op het klassieke probleem dat veldoverwicht niet hetzelfde is als winnen. Zolang het achterin kwetsbaar blijft moet je een flinke marge uitbouwen want Heerenveen is gevaarlijk genoeg bij de uitbraken.
Na rust begon Heerenveen ook weer sterker, Ajax is nog (erg) ver weg van de vorm waarbij je kan spreken van een goed resultaat en waarbij je een goed gevoel krijgt als team en spelers. Het is wel erg broos allemaal.
Ajax wordt intussen wel weer wat sterker, maar dat de scheidsrechter floot (het was licht) was op zich wel begrijpelijk vond ik.
Het is mijn persoonlijke frustratie waarin ik in contactsport zelf ook regelmatig een overtreding tegen kreeg gefloten omdat zo'n dansmarieke niet sterk genoeg is om op de benen te blijven staan. Ik snap Brobbey heel goedtweakduke schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:13:
De verdediger ging overtuigend liggen, er was in mijn ogen wel contact, maar geen duw wat een overtreding was.
Hier een overtreding in zien is blind het boekje volgen zonder dat je snapt wat contactsport is. Maar ja, dat is wel vaker een issue in het voetbal.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Var kon hier naar kijken toch en gewoon scheids overrulen?Terranova schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:13:
[...]
Het is Brobbey, die heeft zonder enige reden altijd de scheidsrechters tegen
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dan moet het een overduidelijke fout zijn en dat wordt helaas vrij lastig. Er is contact waardoor je het dus als overtreding zou kunnen zien zelfs als het een heel erg lichte overtreding is.loewie1984 schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:19:
[...]
Var kon hier naar kijken toch en gewoon scheids overrulen?
Het is zeker nog broos, dat schreef ik zelf al. Heerenveen heeft twee fases gehad waarin ze sterker waren, aan het begin van een helft. Verder niets, ook voor de 1-0 had Ajax het al over genomen.jbdeiman schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:15:
[...]
Heerenveen begon sterker vind ik aan deze wedstrijd, vanaf de 1-0, waarbij ik toch echt een (sterk) vermoeden van buitenspel had, blijft ook altijd raar zo wisselend als je e.e.a. te zien krijgt vanuit de var.
Na rust begon Heerenveen ook weer sterker, Ajax is nog (erg) ver weg van de vorm waarbij je kan spreken van een goed resultaat en waarbij je een goed gevoel krijgt als team en spelers. Het is wel erg broos allemaal.
Ajax wordt intussen wel weer wat sterker, maar dat de scheidsrechter floot (het was licht) was op zich wel begrijpelijk vond ik.
Het moet alleen achterin nog rustiger worden en minder raar balverlies zoals die terugkopbal van Van den Boomen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor de neutrale toeschouwer (lees niet pro of anti een van beide teams) best een leuke en spannende pot.
Een overduidelijke fout is het zeker, maar de eis is dat de keuze van de scheids voor 0% uitlegbaar is en zo ver is het inderdaad niet. Dus geen VAR.Napo schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:21:
[...]
Dan moet het een overduidelijke fout zijn en dat wordt helaas vrij lastig. Er is contact waardoor je het dus als overtreding zou kunnen zien zelfs als het een heel erg lichte overtreding is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik wist dat dit antwoord ging komen en dat ie van jou zou komenNapo schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:12:
[...]
Altijd wel dus, dom om zo je arm te gebruiken.
Voor een niet neutrale toeschouwer ook best spannend hoor.jbdeiman schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:21:
Ik denk dat je dat moment tegen de corner kan wegstrepen. Armen volledig om de tegenstander bij de corners gebeurt ook niets meer dit keer in het voordeel van Ajax. Natuurlijk zou het licht zijn, maar dat was het de situatie met Brobbey ook.
Voor de neutrale toeschouwer (lees niet pro of anti een van beide teams) best een leuke en spannende pot.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan is het dus geen overduidelijke fout want de keuze van de scheids is in enige vorm uitlegbaar.Gonadan schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:23:
[...]
Een overduidelijke fout is het zeker, maar de eis is dat de keuze van de scheids voor 0% uitlegbaar is en zo ver is het inderdaad niet. Dus geen VAR.
Dat de VAR meer bevoegdheden zou moeten mogen hebben ben ik het overigens mee eens. De regels omtrent het gebruik van de VAR beperken het nogal.
Kom nou es op joh, je kunt ook gewoon een keer toegeven dat dit een bullshit call is van de scheids.Napo schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:24:
[...]
Dan is het dus geen overduidelijke fout want de keuze van de scheids is in enige vorm uitlegbaar.
Dat de VAR meer bevoegdheden zou moeten mogen hebben ben ik het overigens mee eens. De regels omtrent het gebruik van de VAR beperken het nogal.
Ik vind, zoals ik eerder al aangaf, dat het gebruik van de arm van Brobbey niet heel handig is, je geeft daarmee de scheidsrechter de kans om er iets in te zien en daarmee te fluiten.toolkist schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:25:
[...]
Kom nou es op joh, je kunt ook gewoon een keer toegeven dat dit een bullshit call is van de scheids.
Is het licht? Zeker, maar dat maakt het niet direct een "bullshit call".
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Het wordt er in de loop van de tweede helft ook niet beter op.
Als het zo blijft mogen we blij zijn met de drie punten.
Wel dus, want als ie hiervoor een doelpunt afkeurt dan kan ie elke 20 seconden fluiten voor vergelijkbare overtredingen en dat doet ie niet.Napo schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:26:
[...]
Ik vind, zoals ik eerder al aangaf, dat het gebruik van de arm van Brobbey niet heel handig is, je geeft daarmee de scheidsrechter de kans om er iets in te zien en daarmee te fluiten.
Is het licht? Zeker, maar dat maakt het niet direct een "bullshit call".
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:17
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Beetje geflatteerd maar hé, de 3 punten zijn binnen
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Mislintat maar toch weer aannemen, hij zag het allemaal goed op Steijn na.Terranova schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:40:
Wat een slechte aankopen zeg
Begint er steeds meer om te lijken jaMiki schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:41:
[...]
Mislintat maar toch weer aannemen, hij zag het allemaal goed op Steijn na.
Ik begin te geloven dat het misschien tóch aan Steijn lag.Terranova schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:40:
Wat een slechte aankopen zeg
Niet té hard van stapel lopen..Superkiwi schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:42:
[...]
Ik begin te geloven dat het misschien tóch aan Steijn lag.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
ex-Arsenal verbaast me nietsdutchgio schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:33:
Topspits die Akpom.
Elect a clown, expect a circus.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Het een sluit het andere niet uit. De scheidsrechter beslist snel, dus die kan niet rustig kijken. Dat het dan ook maar een klein beetje uitlegbaar is maakt het niet direct geen fout. Maar de VAR vraagt meer dan een overduidelijke fout, de VAR vraagt num scenario's waarin het logisch was dat een scheidsrechter dit koos. Dat is gewoonweg iets anders.Napo schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:24:
Dan is het dus geen overduidelijke fout want de keuze van de scheids is in enige vorm uitlegbaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laten we niet vergeten dat hij Bosz wilde maar vd Sar lag dwars, dat hij daarna een buitenlandse trainer wilde maar dat hij toen werd teruggefloten want het moest perse een Nederlander worden.Miki schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:41:
[...]
[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 06-11-2023 12:09 . Reden: Naam aangepast. ]
Dát is nou een spits. Zo'n verschil met Brobbey.Napo schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:42:
Op de juiste plek staan is een kwaliteit die je moet hebben. Niet de moeilijkste doelpunten maar gewoon degelijk afronden door scherper te zijn en goed te positioneren.
Nou Brobbey scoorde anders ook gewoon 2x vandaagKist schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:59:
[...]
Dát is nou een spits. Zo'n verschil met Brobbey.
Eerste goal was Bergwijn toch of bedoel je die afgekeurde goal?Terranova schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:00:
[...]
Nou Brobbey scoorde anders ook gewoon 2x vandaag
Flickr PSN ID= cheironnl
Je zult misschien niet serieus zijn, maar voor deze gasten is echt veel geld betaald. En dan wordt een aantal uit de basis gespeeld door jeugdspelers of komen helemaal niet in aanmerking voor de basis.Miki schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:41:
[...]
Wat Mislintat en de rest van de bestuurders hebben gedaan afgelopen zomer is waanzin geweest. Dit soort risico's kun je nemen bij een amateurclub, niet bij een topclub.
Flickr PSN ID= cheironnl
Die onterecht afgekeurde goal ja.Kist schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:02:
[...]
Eerste goal was Bergwijn toch of bedoel je die afgekeurde goal?
Sanogoals?
Elect a clown, expect a circus.
Zo lijkt het wel. Maar het gaat er vooral om hoe het spel flink verbeterd is. Tegen Volendam en ook vandaag zag je bij vlagen echt Ajax voetbal, iets wat de maanden hiervoor ontbrak.Grotespeler schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:14:
Nou 2 keer thuis gewonnen van degradatie kandidaten en de vlag kan uit
"Free kick" "break-out", wat raaskalt deze nalloot
[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 05-11-2023 19:28 ]
Dat lijkt me wat optimistisch. Aanvallend gaat het iets beter maar er worden nog wel heel veel kansen weggegeven.Terranova schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:18:
[...]
Zo lijkt het wel. Maar het gaat er vooral om hoe het spel flink verbeterd is. Tegen Volendam en ook vandaag zag je bij vlagen echt Ajax voetbal, iets wat de maanden hiervoor ontbrak.
Donderdag gaan we zien of er stappen zijn gezet.
Misschien wel, maar ik ben van mening dat zodra er weer Ajax voetbal gespeeld kan worden dat de overwinningen vanzelf komen, in ieder geval tegen de niet topteams.Grotespeler schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:28:
[...]
Dat lijkt me wat optimistisch. Aanvallend gaat het iets beter maar er worden nog wel heel veel kansen weggegeven.
Donderdag gaan we zien of er stappen zijn gezet.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ajax had echt mazzel in die fase.
Desalniettemin, goed afgemaakt door Ajax.
Dat zegt allemaal niks. AZ won ook niet van Excelsior en die spelen volgens mij ook "Ajax-voetbal", net als PSV en Feyenoord. En dat wordt in 2023 buiten Amsterdam en in de rest van de wereld gewoon aanvallend voetbal genoemd overigens.Terranova schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:30:
[...]
Misschien wel, maar ik ben van mening dat zodra er weer Ajax voetbal gespeeld kan worden dat de overwinningen vanzelf komen, in ieder geval tegen de niet topteams.
Het is allemaal weer drama om niks. Eerst dat gelul over degradatie en nu is het weer hosanna? Ajax had en heeft materiaal waar je in principe gewoon derde mee zou moeten kunnen worden. Alleen is de achterstand op AZ nu wel erg groot.
Ps.
Er is natuurlijk wel degelijk veel te veel betaald voor de aankopen. Dat er één of twee of meer wellicht toch kunnen renderen verandert daar niks aan
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 05-11-2023 20:02 ]
Maar laten we niet overdrijven. Gelijk de 180 graden draai dat de aankopen opeens goed zijn, "Ajax voetbal", ... wat een onzin zeg. Heel die achter achterhoede stond nog regelmatig volstrekt verkeerd, dat doen ze al drie maanden en is tevens de basis van een team. Weinig verbeterd in dat opzicht.
Heerenveen had een paar keer ook gewoon domme pech, niets mis mee om geluk te hebben (vanuit de Ajax kant) - maar we hoeven hier niet overheen te kijken. Om dan nog maar niet te spreken over de vertoonde prestaties van Noppert, dat zag er een paar keer niet best uit. Die vent kost Heerenveen gewoon punten (over het seizoen genomen).
QFT. Ook onrealistisch om na een open hart operatie binnen een aantal weken een marathon te rennen. Laat staan een blokje om. Zolang het iedere week maar een beetje beter gaat. Dan in de winterstop Bergwijn verkopen en gericht een of twee aankopen doeneric.1 schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:22:
Dit zijn gewoon belangrijke punten die gepakt worden.
Maar laten we niet overdrijven. Gelijk de 180 graden draai dat de aankopen opeens goed zijn, "Ajax voetbal", ... wat een onzin zeg. Heel die achter achterhoede stond nog regelmatig volstrekt verkeerd, dat doen ze al drie maanden en is tevens de basis van een team. Weinig verbeterd in dat opzicht.
Heerenveen had een paar keer ook gewoon domme pech, niets mis mee om geluk te hebben (vanuit de Ajax kant) - maar we hoeven hier niet overheen te kijken. Om dan nog maar niet te spreken over de vertoonde prestaties van Noppert, dat zag er een paar keer niet best uit. Die vent kost Heerenveen gewoon punten (over het seizoen genomen).
[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 05-11-2023 20:34 ]
XXXVI
Niet te serieus nemen die reactieseric.1 schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:22:
Met elke andere scheids was het ook zeer waarschijnlijk 3-1 geweest (die penalty).Harribo schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:57:
Laten we niet vergeten dat Sarahoui gewoon de 2-2 normaal gesproken moet maken.
Ajax had echt mazzel in die fase.
Desalniettemin, goed afgemaakt door Ajax.
Maar het is natuurlijk niet reeel om te verwachten dat van t Schip binnen een week even de verdediging fixed. Hij lijkt wel het plezier/de inzet terug gebracht te hebben, Berghuis is ineens veel actiever bijvoorbeeld.
Ik denk dat je het in perspectief moet zien. Onder Steijn was het helemaal niks. Er zat geen lijn in, geen idee, geen plan. Het leek niet op Ajax voetbal, niet op Catenaccio, niet op kick and rush, niet op de bus parkeren. Heeft iemand uberhaupt een idee wat die man wilde bereiken op tactisch gebied?(Ik vond het wel mooi dat die Suleyman van VI in een analyse zei, ik weet niet waar ik naar keek maar het was in ieder geval geen voetbal) Nu is er wel een idee, en dat idee is in ieder geval vooruit spelend. Met aanvallend meer variatie. En voorwaartse druk. Dat is een begin van een soort voetbal dat in ieder geval iets weg heeft van Ajax voetbal. Dat contrast is zo gigantisch groot dat mensen even enthousiast zijn. Prima toch? Ajax fans gaan vanzelf wel weer klagen, ik verwacht donderdag na de nederlaag tegen Brighton.eric.1 schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:22:
Qua materiaal. Elke aankoop van Mislintat is vanaf dag 1 door de Telegraaf en haar volgelingen, en natuurlijk de hele Rob Jansen en Guido Albers kliek volledig met de grond gelijk gemaakt. Want Mislintat was maar een Data Duitser, Buitenlander, geen Ajax DNA(blijft meest stomzinnige term ooit). Later blijkt dat Mislintat, ook in opdracht van de directie en het bestuur, in ieder geval veel gevarieerdere zaakwaarnemers in de arm heeft genomen en veel lagere provisies uitbetaalde aan zaakwaarnemers dan afgelopen jaren. Daarbij waren de lekken van de Telegraaf ineens stil. Daar spelen dus andere belangen, dan de vraag zijn spelers goed.
Want die 12 spelers, zullen vast niet allemaal toppers zijn. Maar het zijn wel (bijna) allemaal (jeugd) internationals. En dan krijg je van die malloten als Vd Vaart die zeggen, ja joh zijn allemaal nog slechter dan de spelers van Excelsior en Volendam. Of die dwazen bij Vandaag Inside of hoe dat rioolprogramma dan ook heet tegenwoordig, die alles en iedereen maar afbranden.
Blijkt die Ramaj, die Steijn slechter vond dan Gorter(maar echt hoe dan?), toch wel een zeer aardige keeper en een groot talent, 20klassen beter dan Gorter en ook al beter dan Rulli. Akpom wordt nooit de nieuwe Lewandowski of Haaland, maar blijkt toch wel een aardige goaltjesdief, Forbs is gewoon een prima nuttige speler, Sutalo lijkt inmiddels ook weer een beetje op een voetballer. Branco strooit weer met prachtige passes(hoewel je daar wel een betere speler dan Taylor naast moet gaan zetten tegen echt goede ploegen)
Dan zijn er nog een rij spelers die we nog niet of amper hebben gezien. En al helemaal niet in een team wat wel een idee heeft. Mikautadze, Mannsverk, Sosa, Medic(lijkt me te licht) en Tahirovic verdienen echt nog wel een kans. Zeker gezien die andere dus ook niet zo waardeloos zijn als werd beweerd.
Alleen Avila en Gaaei lijken mij inmiddels wel echt bewezen te licht. Nu zullen van die andere gasten er ook nog wel een paar verdwijnen, en ze zijn zeker niet allemaal toekomstig spelers van Real Madrid of dergelijke clubs. Maar zo ontzettend waardeloos en slecht als eerder beweerd? Dat zeker niet.
Dit Ajax had gewoon om plek 3-4 moeten strijden. Dat is de kwaliteit van deze selectie. Alleen moest zo nodig de slechtste trainer in de clubgeschiedenis aangesteld worden. Wat een aanklacht ook dat interview van Akpom na de wedstrijd aan Steijn. Dat was niet mals. Dat die zich na al die tijd, nu eindelijk onder Van 't Schip als mens behandeld voelt. Wat is er in vredesnaam gebeurt onder Steijn? En waarom hebben ze die gek zo lang in het zadel gelaten? Onbegrijpelijk.
Met de juiste trainer, voorbereiding en vertrouwen kan deze selectie best wel veel, maar niet op de manier hoe het gestart is. Te veel tegelijk vervangen, een trainer die toch wel een zweem van rancuneuze keuzes heeft, geen tactiek, sturing of coaching, etc. Nee, dan wordt het niets en dat hebben we gezien.
Het allergrootste contrast is dat je zag dat Heerenveen probeerde vol de druk erop te zetten in de hoop dat de knietjes gingen knikken en het weer aan alle kanten mis ging. Een logische poging en niet heel gek geprobeerd, maar dit keer lukte dat toch niet meer zoals andere clubs dat eerder wel deden.
Op een wedstrijd zonder aanvallende intenties na begint het er weer een beetje op te lijken, er is gewoon een stijgende lijn en je kunt het de spelers en fans niet kwalijk nemen dat ze daar erg blij mee zijn.
Ik snap dat het een grote teleurstelling is dat het pesten wat lastiger wordt, maar ook Ajax komt er weer een keer bovenop.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En 180 graden? Vergeleken met de eerdere potten was dit wel de beste wedstrijd van het seizoen. Ramaj lijkt ook een klasse beter te zijn dan Rulli. Akpom solliciteert naar de basis en Taylor laat wederom zien dat hij leuk materiaal is voor FC Utrecht of ander middenmoot. Benieuwd van wie hij een dickpic gijzelt.
Voor de rest, bouwen op deze wedstrijd en leren van de komende wedstrijden, er gaan nog genoeg tegenslagen komen.
[ Voor 51% gewijzigd door Quad op 05-11-2023 22:31 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Interview met Martha ook gezien? Mooie gast, hoop positieve energie en kan lekker praten voor de camera.cheiron schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:03:
Ik heb Brobbey nog nooit zo vrolijk gezien tijdens een interview.
Al gaat dat wel makkelijker na een winstpartij. Wel opvallend hoeveel er wordt gesproken over fijne gesprekken met de nieuwe trainer.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Nou ja je gaat de komende jaren niet meer mee doen om de eerste of tweede plek met deze selectie. Maw de gouden jaren zijn voorbij maar dat is 100% jullie eigen schuld. Eerlijk gezegd heb ik daar ook geen problemen mee gezien het arrogante gedrag en maar debken dat iedereen tegen jullie is. Accepteer eens dat dit alles jullie eigen domme fout is.Gonadan schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:24:
Ach ja, het lijkt een 180-graden draai maar dat zijn niet dezelfde mensen die je nu hoort. Degenen die vooraan stonden om alles af te branden zijn nu stiller, en degenen die wél vertrouwen hadden in de potentie van de groep komen nu weer boven het negatieve geluid uit. Wat voor een buitenstaander wellicht resulteert in de perceptie dat het nu ineens hosanna is over de spelers maar het ligt wat genuanceerder.
Met de juiste trainer, voorbereiding en vertrouwen kan deze selectie best wel veel, maar niet op de manier hoe het gestart is. Te veel tegelijk vervangen, een trainer die toch wel een zweem van rancuneuze keuzes heeft, geen tactiek, sturing of coaching, etc. Nee, dan wordt het niets en dat hebben we gezien.
Het allergrootste contrast is dat je zag dat Heerenveen probeerde vol de druk erop te zetten in de hoop dat de knietjes gingen knikken en het weer aan alle kanten mis ging. Een logische poging en niet heel gek geprobeerd, maar dit keer lukte dat toch niet meer zoals andere clubs dat eerder wel deden.
Op een wedstrijd zonder aanvallende intenties na begint het er weer een beetje op te lijken, er is gewoon een stijgende lijn en je kunt het de spelers en fans niet kwalijk nemen dat ze daar erg blij mee zijn.
Ik snap dat het een grote teleurstelling is dat het pesten wat lastiger wordt, maar ook Ajax komt er weer een keer bovenop.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha, grappig dit.Verwijderd schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:30:
[...]
Nou ja je gaat de komende jaren niet meer mee doen om de eerste of tweede plek met deze selectie. Maw de gouden jaren zijn voorbij maar dat is 100% jullie eigen schuld. Eerlijk gezegd heb ik daar ook geen problemen mee gezien het arrogante gedrag en maar debken dat iedereen tegen jullie is. Accepteer eens dat dit alles jullie eigen domme fout is.
[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 06-11-2023 00:04 ]
Mwah, ik zou nog niet al te zeker zijn. Het is iig wel beter dan onder Steijn, maar het lek is echt nog niet boven. Hoe die verdediging stond was schrikbarend bij vlagen. Het is dat Heerenveen er geen gebruik van kon maken.Gonadan schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:24:
Ach ja, het lijkt een 180-graden draai maar dat zijn niet dezelfde mensen die je nu hoort. Degenen die vooraan stonden om alles af te branden zijn nu stiller, en degenen die wél vertrouwen hadden in de potentie van de groep komen nu weer boven het negatieve geluid uit. Wat voor een buitenstaander wellicht resulteert in de perceptie dat het nu ineens hosanna is over de spelers maar het ligt wat genuanceerder.
Heerenveen had veel pech gisteren. Het had ook zomaar 1-0 kunnen staan en de goal van Bergwijn was waarschijnlijk buitenspel, maar te close voor de var (10 cm afwijking) om betrouwbaar te callen.
De 2-1 was een uitmuntende goal van Brobbey, maar daarna was Heerenveen een aantal keer heel heel dicht bij de 2-2. Hoe ze die er niet inkregen...
Uiteindelijk was het een pot die beide ploegen hadden kunnen winnen, uiteindelijk trekt Ajax aan het langste eind. Met een flinke portie geluk (ook wel eens fijn) maar wel belangrijke punten.
Edit: Leuk, het AD is het met me eens
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 06-11-2023 08:10 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 06-11-2023 08:35 ]
Ik denk dat je hier de spijker ook wel op zijn kop slaat. Met een portie geluk in dit geval behaalt Ajax de overwinning, helemaal niet erg want geluk heb je soms ook nodig, maar besef je dan wel dat je dit geluk tegen de nummer 13 en 16 van de competitie hebt 'afgedwongen'. Heerenveen doet het gewoon niet goed deze competitie-jaargang tot nog toe en Volendam is wellicht een ploeg die zich kan handhaven, maar zal nooit linkerrijtje eindigen zeg maar.LZ86 schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:56:
[...]
Mwah, ik zou nog niet al te zeker zijn. Het is iig wel beter dan onder Steijn, maar het lek is echt nog niet boven. Hoe die verdediging stond was schrikbarend bij vlagen. Het is dat Heerenveen er geen gebruik van kon maken.
Heerenveen had veel pech gisteren. Het had ook zomaar 1-0 kunnen staan en de goal van Bergwijn was waarschijnlijk buitenspel, maar te close voor de var (10 cm afwijking) om betrouwbaar te callen.
De 2-1 was een uitmuntende goal van Brobbey, maar daarna was Heerenveen een aantal keer heel heel dicht bij de 2-2. Hoe ze die er niet inkregen...
Uiteindelijk was het een pot die beide ploegen hadden kunnen winnen, uiteindelijk trekt Ajax aan het langste eind. Met een flinke portie geluk (ook wel eens fijn) maar wel belangrijke punten.
Edit: Leuk, het AD is het met me eenshttps://www.ad.nl/nederla...-nog-niet-boven~a783fdfc/
Dat je hiertegen (bij vlagen) de bovenliggende partij bent, mag geen wonder heten. Mee eens dat er wel meer een idee achter lijkt te zitten, maar als je met een lekke mand moet strijden met teams waar die mand wel dicht zit (of minder gaten bevat), dan moet de rest wel extreem goed zijn om daadwerkelijk te kunnen concurreren.
Met de huidige selectie positie 3/4 is denk ik echt wel enthousiast, Ik zou eerder 3-5 zetten (waarbij ik verwacht dat Twente en AZ verder zijn en blijven) als er niets veranderd, je hebt met name op het middenveld iemand nodig die van den Boomen uit de wind houdt en de balans bewaakt zodat die zijn ding kan doen. Achterin heb je op beide backs een paar versterkingen nodig. Dan verwacht ik dat je met Hato en Sutalo achterin best wel oké staat (omdat die minder doorkrijgen vanuit het middenveld en ook niet zoveel hoeven door te schakelen naar back-posities dat het 1-op-1 staat.
Natuurlijk doet Martha het daar nu goed/ leuk in deze 2 potten, maar dat is geen echte linksback (nog, is oorspronkelijk buitenspeler), het is echt een jonge gast dus die gaat zijn foutjes nog wel maken én dit was natuurlijk niet tegen ploegen in vorm of topspelers/ -ploegen.
Ik denk eerder dat die spelers beter met elkaar moeten communiceren. Dit soort uitslagen zijn wel goed voor het zelfvertrouwen. Je moet gewoon winnen, maakt even niet uit hoe.
[ Voor 8% gewijzigd door Agent47 op 06-11-2023 08:43 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Af en toe was het nog broos inderdaad, in de begin fase een paar keer hachelijk en ook bij die bijna 2-2 was het dun door het broekje.LZ86 schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:56:
Mwah, ik zou nog niet al te zeker zijn. Het is iig wel beter dan onder Steijn, maar het lek is echt nog niet boven. Hoe die verdediging stond was schrikbarend bij vlagen. Het is dat Heerenveen er geen gebruik van kon maken.
Maar dat was slechts in enkele periodes en verder werd het meeste onderschept en zag je zelfs Sutalo met durf spelen en goede verdedigende acties hebben.
Ik denk dat je niet goed op je netvlies hebt hoe erg het was. Wij zagen die situaties 90 minuten lang, non-stop, tot de billetjes begonnen te verkrampen vanwege het knijpen. Als het dan nu nog maar in twee beperkte fases zo hachelijk is dan is het een onmeunige grote stap voorwaards, maar dat verschil haal je niet uit samenvattingen.
Het was geen buitenspel, zowel vlag als VAR vonden van niet. Dus gewoon een doelpunt, die discussie kan echt de prullenbak in.Heerenveen had veel pech gisteren. Het had ook zomaar 1-0 kunnen staan en de goal van Bergwijn was waarschijnlijk buitenspel, maar te close voor de var (10 cm afwijking) om betrouwbaar te callen.
En een wedstrijd waar ze gewoonweg beter waren, een stuk minder hachelijke situaties voor het doel en spelers die elke keer met meer vertrouwen gaan spelen. Schip lijkt het ook iets beter te kunnen beïnvloeden en sturen en maakt dus ook tijdens een wedstrijd nog een beetje verschil.De 2-1 was een uitmuntende goal van Brobbey, maar daarna was Heerenveen een aantal keer heel heel dicht bij de 2-2. Hoe ze die er niet inkregen...
Natuurlijk had het ook zomaar anders kunnen vallen. Gaat die 2-2 er wel in en krijgt Heerenveen ineens hoop en stormt de 2-3 erin dan moet ik het ook nog maar zien. Zeker gezien de mentale staat van het elftal is de kans aanwezig dat de boel zomaar kan knakken. Echter was de reactie na de 2-1 ook niet heel verkeerd, een stuk minder koppies hangen en gewoon door gaan, dus ik hoop dat daar ook een stijgende lijn in blijkt te zitten.
Dan weten we dus zeker dat je ongelijk hebt. Volgens hen zou Gorter weer in de basis staan bijvoorbeeld.Edit: Leuk, het AD is het met me eenshttps://www.ad.nl/nederla...-nog-niet-boven~a783fdfc/
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat was tot voor kort wel een wonder, want er was geen team wat men de wil op kon leggen.jbdeiman schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:35:
Dat je hiertegen (bij vlagen) de bovenliggende partij bent, mag geen wonder heten.
Overigens ben ik nu wel benieuwd waar dat 'people manager' label van Steijn op gebaseerd was. Als ik dan nu een Akpom zie vertellen dat hij blij is na een persoonlijk belletje van Schip en het contact wat er is dan vraag ik mij af hoe dat voorheen ging.
In de interlandperiodes was het al zo dat Steijn lekker met z'n reet op Ibiza ging zitten en een Akpom dan maar naar familie moest want op je hotelkamertje blijven hangen is ook maar zoiets. We hebben hier toen al vaker geschreven dat hij die tijd had moeten gebruiken om elkaar te leren kennen, en bij brengen waar Ajax voor staat en wat men van elkaar verwacht. Maar nee, lekker vakantie 'want je kunt toch niets'.
Meer en meer bekruipt mij het gevoel dat hij écht zo rancuneus was dat elke speler die niet op zijn eigen lijstje stond gewoon genegeerd werd. Alsof hij feitelijk al vanaf het begin de handdoek had gegooid en het wel ging uitzingen op zijn eigen manier.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat is de definitie van 'het lek is boven water' in deze context? De uitdrukking gaat over het onder controle hebben van de situatie. Tot op welk niveau verwacht je dat van een club en wanneer heeft men een sportieve competitie écht onder controle?Vos schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:34:
Natuurlijk is het lek nog niet boven, dat roepen ook maar weinig mensen? Er is verbetering, dat is iig iets... Maarja van niets naar iets gaat al snel
Is het lek boven hebben dat je de dissonanten eruit hebt, een welwillende basis hebt staan die er samen voor gaat en een stijgende lijn richting het niveau wat je nastreeft? Of is het lek boven dat je weer mee draait bovenin? Of wanneer je daadwerkelijk CL niveau haalt en speelt?
Wanneer spreken jullie dan van 'het lek is boven'? Oprechte vraag want je kunt er op meerdere manieren naar kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, die term is interpretabel. In mijn geval doel ik op een team die kan concurreren met de ploegen bovenaan. Dit seizoen zeker niet qua positie, want de top 4 is imo uit beeld. Dat is dan puur kijkend naar Ajax 1.Gonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:58:
[...]
Wat is de definitie van 'het lek is boven water' in deze context? De uitdrukking gaat over het onder controle hebben van de situatie. Tot op welk niveau verwacht je dat van een club en wanneer heeft men een sportieve competitie écht onder controle?
Is het lek boven hebben dat je de dissonanten eruit hebt, een welwillende basis hebt staan die er samen voor gaat en een stijgende lijn richting het niveau wat je nastreeft? Of is het lek boven dat je weer mee draait bovenin? Of wanneer je daadwerkelijk CL niveau haalt en speelt?
Wanneer spreken jullie dan van 'het lek is boven'? Oprechte vraag want je kunt er op meerdere manieren naar kijken.
Het onder controle hebben van de gehele situatie is imo nog geen sprake van, ik vind dat dan de organisatie ook stabiel moet staan.
Het is meer ‘het lek is enkele weken geleden ontslagen’. Die Steijn was niet geschikt als trainer bij een topclub, daar komt meer bij kijken dan alleen trainingen geven, op een iPad gluren en verontwaardigd kijken als het tegen zit. Beetje voor beetje komen de signalen naar buiten over het reilen en zeilen van Steijn. De opluchting is dan ook groot na zijn vertrek, heb geen een speler horen zeggen dat ze balen van het ontslag. Dergelijke signalen spreken boekdelen. Uiteraard is het bestuurlijk nog een puinhoop, maar met van ‘t Schio is er nu wel rust binnen de selectie, dat is het aller belangrijkste. Ik vertrouw er op dat de nieuwe krachten binnen de organisatie zaken op orde gaan brengen en er straks onder Kroes ook op bestuurlijk en technisch niveau alles weer stabiliseert. Ajax moet zich gaan richten op plek 4 dit jaar, de schade van de eerste maanden ga je niet meer repareren dit seizoen. De selectie op peil brengen in de winterstop gaat ook we gebeuren, helemaal als Bergwijn van de hand gedaan kan worden, dat geeft ruimte. Ik heb er wel vertrouwen inGonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:58:
Wat is de definitie van 'het lek is boven water' in deze context?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Niet om het een of ander, maar dat was tegen: Heracles (gewonnnen, die staan nu 10e), GA-Eagles (nummer 5), Excelsior (nummer 7), Fortuna (nummer 14) is gewoon lastig van te winnen, maar scoren zelf ook niet veel), Twente (nummer 4), Feyenoord (nummer 3), AZ (nummer 2), Utrecht (nummer 17, traditioneel lastige ploeg voor Ajax, maar met het resultaat tegen Twente lijken die het gewoon weer wat beter op de rit te krijgen onder Jans) en ten slotte PSV (nummer 1)Gonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:51:
[...]
Dat was tot voor kort wel een wonder, want er was geen team wat men de wil op kon leggen.
Gemiddelde plaats in de huidige stand van tegenstanders (gewoon posities opgeteld en gedeeld door aantal wedstrijden): 7
Daarna heb je alleen nog maar punten gepakt tegen dus Volendam en Heerenveen, ook geen hoogvliegers en beiden niet in vorm. De wil opleggen heb ik bij deze 2 teams ook niet gezien en in de huidige staat moet ik nog maar zien wat voor resultaten er tegen bovenstaande rij gehaald zouden zijn/ worden. Vast iets meer punten (misschien paar gelijkspelletjes zeg maar), maar ik verwacht dat het niet veel meer zou zijn geweest. Dat is ook waarom ik dit zo benoem, natuurlijk heeft Ajax een lastiger schema gehad dan PSV (bijvoorbeeld, want die heeft Utrecht (17), Vitesse (18), RKC (15), NEC (12), Almere (9), Eagles (5), Volendam (16), Sparta (6), Fortuna (14), Ajax (11) en Heracles (10) gehad. Dus PSV heeft maar 2 ploegen gehad die hoger geclasseerd zijn dan het gemiddelde over 9 wedstrijden, waar Ajax tegen heeft gespeeld.
Ik denk inderdaad echt dat hij heel rancuneus is geweest, dat kan je Steijn (ik heb dit eerder ook al eens beschreven, dat ik het idee had dat hij gewoon weigerde spelers van Mislintat op te stellen, en dat daar onderling meer speelde) zeker wel aanrekenen. Maar aan de andere kant, als jij wordt gehaald als trainer je krijgt (volgens zeggen) ineens geen inspraak op welke / wat voor type spelers je nodig hebt en dan is diezelfde TD ook nog eens bezig je keeper zijn vertrouwen onderuit te halen, te bepalen welke spelers het veld in moeten en aan te geven dat jij als trainer weg moet, dan kan ik die rancune enigszins wel begrijpen. Het grootste nadeel/ probleem is hier denk ik echt geweest dat je met Steijn (niet de gemakkelijkste) en Mislintat 2 mensen op kritische posities had zitten, die beiden te eigenwijs zijn naaar elkaar om iets toe te geven, die over de ruggen van spelers én uiteindelijk ook de club een soort van machtsstrijd aan het uitvoeren waren.Gonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:51:
[...]
Overigens ben ik nu wel benieuwd waar dat 'people manager' label van Steijn op gebaseerd was. Als ik dan nu een Akpom zie vertellen dat hij blij is na een persoonlijk belletje van Schip en het contact wat er is dan vraag ik mij af hoe dat voorheen ging.
In de interlandperiodes was het al zo dat Steijn lekker met z'n reet op Ibiza ging zitten en een Akpom dan maar naar familie moest want op je hotelkamertje blijven hangen is ook maar zoiets. We hebben hier toen al vaker geschreven dat hij die tijd had moeten gebruiken om elkaar te leren kennen, en bij brengen waar Ajax voor staat en wat men van elkaar verwacht. Maar nee, lekker vakantie 'want je kunt toch niets'.
Meer en meer bekruipt mij het gevoel dat hij écht zo rancuneus was dat elke speler die niet op zijn eigen lijstje stond gewoon genegeerd werd. Alsof hij feitelijk al vanaf het begin de handdoek had gegooid en het wel ging uitzingen op zijn eigen manier.
Grootste voordeel dat van 't Schip nu heeft is dat hij daar 0,0 bij betrokken is geweest en dat hij met een schone lei kan beginnen, dus er is in de spelersgroep geen weerstand tegen hem en ik denk dat hij ook wel een soort van natuurlijk overwicht heeft. Daarnaast hebben alle spelers er nu belang bij (ze beginnen allemaal op 0) zich positief te laten zien en voor hun kans te gaan, dat gevoel zal hiervoor vanwege de interne strijd niet zo aanwezig zijn geweest.
Het echte lek is pas boven denk ik als je gewoon weer een ploeg hebt die t/m wedstrijd 34 mee kan doen om het kampioenschap en de groepsfase in de CL door zou kunnen komen, toch? Dat is wat Ajax nastreeft en budgettair zou moeten kunnen.
Ajax dna is een vreemd rekbaar begrip (denk dat het plat te slaan is tot ‘heel goed’), maar in de corpotcast met Eiting ging het erover: Ajax jeugd kenmerkte zich door technisch superieur te zijn, altijd een goede trap, een goede aanname, doorstappen etc. Als basis. Langs die meetlat moet je de huidige spelers ook leggen denk ik.
Maar de eerste 20 minuten zat ik toch wel beetje te billenknijpen en eerste kwartier van 2e helft ook wel.
Ajax kwam er ff niet aan te pas en dat geeft toch zeker wel wat te denken tegen Heerenveen.
Aan de andere kant had vorige week PSV het een hele helft lastig met de nr 16 van de competitie en kwamen ze in die helft nog goed weg. Dat is dan ook weer voetbal.
Ik ben optimistisch gestemd, maar we gaan gerust (ik vrees donderdag al) nog wat deksels op onze neus krijgen en een bananenschil tegenkomen. Zoals elke club wel eens tegen een zeperd aanloopt. (arsenal in 2004 daargelaten)
De grap is dat dat tot anderhalf jaar geleden andersom werd gezegd. Ajax was het nieuwe Bayern. Een week geleden stonden ze 18de. Laten we realistisch blijven. Het is de Nederlandse competitie. Komt Feyenoord in de kwartfinales van de CL bijvoorbeeld, wordt het gewoon leeggekocht. Gaat Slot naar een topcompetities en dondert het niveau naar beneden. Zelfde voor PSV. Wordt daar de aanval weg gekocht en kraken clubs in de eredivisie de Bosz code, dan blijkt het straks ook niet zo onaantastbaar meer. Het is niet de Premier League waar je tegenstanders jaren hun niveau kunnen behouden. Gelukkig maar, dat houdt onze competitie leuk.Verwijderd schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:30:
[...]
Nou ja je gaat de komende jaren niet meer mee doen om de eerste of tweede plek met deze selectie. Maw de gouden jaren zijn voorbij maar dat is 100% jullie eigen schuld. Eerlijk gezegd heb ik daar ook geen problemen mee gezien het arrogante gedrag en maar debken dat iedereen tegen jullie is. Accepteer eens dat dit alles jullie eigen domme fout is.
Ajax heeft nu een voordeel vergeleken met de afgelopen vier jaar. Er zijn geen onvervangbaar spelers meer die weggekocht gaan worden. Rust in de tent, de juiste mensen aannemen en je kan eindelijk weer bouwen in plaats van iets in stand proberen te houden waar dat niet realistisch is.
Dit is wel een indrukwekkende statistiek vind ik over Ramaj. Ok, weliswaar gaat deze over de statistiek tegen Volendam, maar alsnog. Op dat gebied de beste keeper in de eredivisie.
Ik vraag me echt af of Ramaj nou minder is dan Rulli. Natuurlijk delft hij het onderspit op ervaring, want Rulli is 10 jaar ouder ongeveer.
Nu moet je niet ineens gaan doen alsof Ajax wel een sterk rijtje tegen heeft gehad want dat werd de afgelopen weken juist zo hard ontkracht door niet-Ajacieden.jbdeiman schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:46:
Niet om het een of ander, maar dat was tegen: Heracles (gewonnnen, die staan nu 10e), GA-Eagles (nummer 5), Excelsior (nummer 7), Fortuna (nummer 14) is gewoon lastig van te winnen, maar scoren zelf ook niet veel), Twente (nummer 4), Feyenoord (nummer 3), AZ (nummer 2), Utrecht (nummer 17, traditioneel lastige ploeg voor Ajax, maar met het resultaat tegen Twente lijken die het gewoon weer wat beter op de rit te krijgen onder Jans) en ten slotte PSV (nummer 1)
Gemiddelde plaats in de huidige stand van tegenstanders (gewoon posities opgeteld en gedeeld door aantal wedstrijden): 7
De wedstrijd van gisteren heeft mij in die zin wel veel hoop gegeven maar ook een eerste helft tegen PSV. Het was scherp, met durf en Heerenveen kwam er op twee beginfasen na niet echt aan te pas. Als men er zo voor gaat dan is stap 1 vast gezet, als het dan ook nog eens goed staat (dat lijkt nu wel aardig zo te zijn) dan kunnen de patronen echt gaan inslijten en dan ga je hele wedstrijden lang goed draaien.Daarna heb je alleen nog maar punten gepakt tegen dus Volendam en Heerenveen, ook geen hoogvliegers en beiden niet in vorm. De wil opleggen heb ik bij deze 2 teams ook niet gezien en in de huidige staat moet ik nog maar zien wat voor resultaten er tegen bovenstaande rij gehaald zouden zijn/ worden. Vast iets meer punten (misschien paar gelijkspelletjes zeg maar), maar ik verwacht dat het niet veel meer zou zijn geweest. Dat is ook waarom ik dit zo benoem, natuurlijk heeft Ajax een lastiger schema gehad dan PSV (bijvoorbeeld, want die heeft Utrecht (17), Vitesse (18), RKC (15), NEC (12), Almere (9), Eagles (5), Volendam (16), Sparta (6), Fortuna (14), Ajax (11) en Heracles (10) gehad. Dus PSV heeft maar 2 ploegen gehad die hoger geclasseerd zijn dan het gemiddelde over 9 wedstrijden, waar Ajax tegen heeft gespeeld.
Nu alleen nodig die mindere fasen beperken want tegen een betere tegenstander doen die je de nek om. Ik heb in die zin ook nog weinig vertrouwen in de wedstrijd van donderdag.
Overigens is er niemand die beweert dat wanneer men het gedane rijtje nu nog een keer zou afwerken het ineens allemaal winst zou zijn, maar daar zitten zeker wedstrijden tussen die in de huidige vorm heel anders waren gelopen.
Nou om eerlijk te zijn niet. Het is namelijk niet dat de rancune pas aan het eind kwam na al die zaken, hij was er al direct, vanaf het begin. Vanaf het moment dat het lijstje van Steijn terzijde werd geschoven heeft hij per direct de kont in de krib gegooid.Ik denk inderdaad echt dat hij heel rancuneus is geweest, dat kan je Steijn (ik heb dit eerder ook al eens beschreven, dat ik het idee had dat hij gewoon weigerde spelers van Mislintat op te stellen, en dat daar onderling meer speelde) zeker wel aanrekenen. Maar aan de andere kant, als jij wordt gehaald als trainer je krijgt (volgens zeggen) ineens geen inspraak op welke / wat voor type spelers je nodig hebt en dan is diezelfde TD ook nog eens bezig je keeper zijn vertrouwen onderuit te halen, te bepalen welke spelers het veld in moeten en aan te geven dat jij als trainer weg moet, dan kan ik die rancune enigszins wel begrijpen.
Dat hij weinig inspraak zou hebben kan onmogelijk een verrassing zijn, dat wist heel Nederland al. Overigens heeft hij wel een deel inspraak gehad, maar zijn zijn suggesties gewoon niet opgevolgd en dat was gewoon terecht. De namen waren niet bijzonder of niet haalbaar op dat moment, daarnaast er ook veel namen genoemd door het boulevardblad waarvan we maar moeten afwachten of die daadwerkelijk op zijn lijstje stonden of dat gewoon alweer stemmingmakerij is (ik weet wel waar ik mijn geld op zet).
Steijn koos er direct zelf voor om niet de nieuwe keeper te gebruiken, spelers niet te gebruiken en deed obstinaat. Pas daarna is Mislintat gefrustreerd gaan doen dat Steijn zo dwars deed en vond dat hij eruit moest. Juist dat laatste vind ik wel enigszins te begrijpen, maar de rancune van Steijn was oorzaak van het geheel, niet een gevolg.
Schip heeft ook gewoon een enorme gunfactor en je zit vanaf minuut één dat veel spelers maar ook de zogenaamde leiders als Bergwijn en Berghuis ineens heel anders in de wedstrijd zitten. Dat zat overduidelijk niet goed met Steijn.Het grootste nadeel/ probleem is hier denk ik echt geweest dat je met Steijn (niet de gemakkelijkste) en Mislintat 2 mensen op kritische posities had zitten, die beiden te eigenwijs zijn naaar elkaar om iets toe te geven, die over de ruggen van spelers én uiteindelijk ook de club een soort van machtsstrijd aan het uitvoeren waren.
Grootste voordeel dat van 't Schip nu heeft is dat hij daar 0,0 bij betrokken is geweest en dat hij met een schone lei kan beginnen, dus er is in de spelersgroep geen weerstand tegen hem en ik denk dat hij ook wel een soort van natuurlijk overwicht heeft. Daarnaast hebben alle spelers er nu belang bij (ze beginnen allemaal op 0) zich positief te laten zien en voor hun kans te gaan, dat gevoel zal hiervoor vanwege de interne strijd niet zo aanwezig zijn geweest.
Of dat Steijn aan te rekenen is weet ik niet, dat vind ik moeilijker te zeggen. Is hij direct als een naar mannetje aan de slag gegaan en heeft daardoor iedereen tegen zich in het harnas gejaagd, of heeft hij van dergelijke sleutelfiguren gewoon nooit een echte kans gehad en vond hij ze daarom lastposten?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ramaj Rulli lijkt mij een makkelijke keuze. Rulli is stiekem best wisselvallig en er was al sprake van een vertrek voor zijn blessure. Ramaj heeft de toekomst en doet het gewoon goed. Lekker laten staan. Komt er een mooie club voor Rulli geef je hem die kans. Iedereen beter af.Trishul schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:51:
https://twitter.com/OptaJohan/status/1720192687222018347
Dit is wel een indrukwekkende statistiek vind ik over Ramaj. Ok, weliswaar gaat deze over de statistiek tegen Volendam, maar alsnog. Op dat gebied de beste keeper in de eredivisie.
Ik vraag me echt af of Ramaj nou minder is dan Rulli. Natuurlijk delft hij het onderspit op ervaring, want Rulli is 10 jaar ouder ongeveer.
Jullie, jullie, jullie?!Verwijderd schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:30:
[...]
In Amsterdam zeggen wij: Jullie is jodenvolk...
Voor Heerenveen hoop ik dat deze binnenkort ook weer een beetje ritme gaan vinden en de aansluiting met de subtop terugvinden.
Ook het afgekeurde doelpunt, vond ik een mooie en precies wat ik in hem zie. Nogmaals is het een echte ajax spits? Nope denk het niet, maar denk echt dat nu er weer een beetje vertrouwen is het echt nog wel goed gaat komen met die jongen.
Hoewel het natuurlijk ook in de lijn der verwachting ligt dat hij na dit seizoen verder gaat kijken als hij ergens wat meer kan verdienen
Lullig voor hem dat Akpom er eentje meer inprikte, maar kweenie, dat is (op basis van wat ik van hem gezien heb, en toegegeven dat is byzonder weinig) echt een statische spits die ze wel maakt als ie toevallig op het goede plekje staat maar verder weinig dreiging uitstraalt?
Goed benieuwd wat ze er tegen Almere van gaan bakken
10 second ninja DONE
Helemaal met je eens.Kist schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:03:
[...]
Wat is er in vredesnaam gebeurt onder Steijn? En waarom hebben ze die gek zo lang in het zadel gelaten? Onbegrijpelijk.
Steijn is gewoon vanaf dag 1 bezig geweest met overleven en oorlog voeren tegen Mislintat, als een klein kind wat zijn zin niet kreeg (heel toevallig alle aankopen die bij de concurrenten renderen), in plaats van zich te richten op het groepsproces. Iets wat van 't Schip direct heeft opgepakt en je ziet wat het met de jongens doet.
Zo slecht als Steijn de aankopen van Mislintat deed overkomen zijn ze niet. Wereldtoppers zullen het ook niet worden maar de hetze die tegen ze is gevoerd, inclusief door "Ajacieden" als van der Vaart is echt overdreven.
Het begint begrijpelijk te worden waarom Mislintat verhaal is komen halen over Gorter en Ramaj. Dat heeft hij gewoon goed gezien, ondanks dat hij de opstelling niet bepaalt. Gorter heeft je echt punten gekost. Dat lijkt gewoon op bewuste sabotage.
Dat je nu weer spelers ziet die zich inzetten, durven en lachen is echt veelzeggend. Tuurlijk, nog niet alles gaat goed maar het is wel een verschil als dag en nacht.
Het is een verademing om van 't Schip voor de camera te zien met een duidelijk verhaal en zijn spelers complimenten en vertrouwen te geven, in plaats van tot de enkels afzagen.
Donderdag zal een goede test zijn hoe Ajax er nu voor staat maar ik heb er al meer vertrouwen in dan onder Steijn.
In de context van het hele seizoen ( waarbij Ramaj natuurlijk weinig wedstrijden heeft gespeeld valt dat toch best wel mee?Trishul schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:51:
https://twitter.com/OptaJohan/status/1720192687222018347

bron
Als je het zo bekijkt zou je ook kunnen stellen dat hij het heel goed doet voor z'n eerste basisplaats wedstrijd eredivisie. Keeper van 20, voor de leeuwen gegooid in een niet draaiend team, hoge druk, enz. En hij zet dan gewoon een dijk van een prestatie neer, cleansheet ook nog. 1-op-1 aanval had hij ook geneutraliseerd.Napo schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:11:
[...]
In de context van het hele seizoen ( waarbij Ramaj natuurlijk weinig wedstrijden heeft gespeeld valt dat toch best wel mee?
[Afbeelding]
bron
Dit seizoen is verloren maar Ajax kan over 1-2 jaar prima weer mee doen om de prijzen. Met een juist beleid en gerichte aankopen kun je een heel eind komen.Verwijderd schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:30:
[...]
Kijk waar feyenoord een paar jaar geleden was en waar ze nu staan. Alles is mogelijk.
Goh, is het heel gek dat een zo in de problemen geraakte topclub euforisch wordt van een overwinning op een 'concurrent'?
Hé, ik ben ook niet Ajacied hoorGonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:03:
[...]
Nu moet je niet ineens gaan doen alsof Ajax wel een sterk rijtje tegen heeft gehad want dat werd de afgelopen weken juist zo hard ontkracht door niet-Ajacieden.
[...]
Waar ik met name op doelde is dat ik niet denk dat Ajax (op dit moment, ook de goede momenten en mindere momenten in de laatste wedstrijden meenemende) in de top 5 zou staan en dat je op basis van 2 redelijke potten (tegen PSV begonnen ze i.m.o. gewoon vol bluf en dat had PSV niet verwacht, die stapten met de verkerde instelling het veld op, want 2e helft werd Ajax echt compleet overlopen, dus deze reken ik niet mee) tegen teams uit vorm die (erg) laag op de ranglijst staan.
Zoals ik hierboven al benoem:Gonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:03:
[...]
De wedstrijd van gisteren heeft mij in die zin wel veel hoop gegeven maar ook een eerste helft tegen PSV. Het was scherp, met durf en Heerenveen kwam er op twee beginfasen na niet echt aan te pas. Als men er zo voor gaat dan is stap 1 vast gezet, als het dan ook nog eens goed staat (dat lijkt nu wel aardig zo te zijn) dan kunnen de patronen echt gaan inslijten en dan ga je hele wedstrijden lang goed draaien.
Nu alleen nodig die mindere fasen beperken want tegen een betere tegenstander doen die je de nek om. Ik heb in die zin ook nog weinig vertrouwen in de wedstrijd van donderdag.
Overigens is er niemand die beweert dat wanneer men het gedane rijtje nu nog een keer zou afwerken het ineens allemaal winst zou zijn, maar daar zitten zeker wedstrijden tussen die in de huidige vorm heel anders waren gelopen.
Tegen PSV was het gewoon bluffen van Ajax, door volop op aanval te spelen, dat had PSV (en eigenlijk iedereen in het land) niet verwacht, gezien de resultaten daarvoor. Er was verwacht dat ze achterover zouden hangen en proberen met een tegenstoot eruit te komen. Dat die tegenstander dan ineens volop aanvalt was gewoon echt een verrassingseffect. De 2e helft was het niets meer, dus het (kwaliteits)verschil is i.m.o. gewoon echt te groot.
Als je in het begin van de wedstrijd, maar ook na rust zag hoe Heerenveen er echt wel de druk op kon leggen, en dan hebben we het over een club ver in het rechterrijtje, dan is dat gewoon niet goed genoeg. Er niet aan te pas komen na de beginfasen ben ik het ook niet over eens, want 10? (ongeveer) minuten voor tijd was het nog bijna 2-2. Natuurlijk, Ajax was sterker had meer kansen (mogelijkheden, want Noppert heeft niet heel veel gered, wel veel doorgelaten) maar om dit nu domineren te noemen.
Het is gewoon erg broos en zal het ook nog wel even blijven. Wordt ook heel interessant om te zien wat er gaat gebeuren als er nog een mooie reeks wordt neergezet (ook al hebben ze de lastigste potten voorlopig wel gehad) en het dan ineens wel tegen een 'topclub' moet gaan gebeuren.
Zowel jij als ik weten niet wat er precies gebeurt is, maar vanaf dag 1 was Steijn niet heel blij met de aankopen. Er zal vast iets gebeurt zijn, maar wat precies zullen we wellicht nooit weten. Mislintat was i.m.o. ook wel gefrustreerd (los van Steijn) over hoe hij werd aangepakt in de media. Steijn zal daar vast ook zijn aandeel in hebben, maar er was gewoon té veel dat (soort van) in de fik stond bij de club.Gonadan schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:03:
[...]
Nou om eerlijk te zijn niet. Het is namelijk niet dat de rancune pas aan het eind kwam na al die zaken, hij was er al direct, vanaf het begin. Vanaf het moment dat het lijstje van Steijn terzijde werd geschoven heeft hij per direct de kont in de krib gegooid.
Dat hij weinig inspraak zou hebben kan onmogelijk een verrassing zijn, dat wist heel Nederland al. Overigens heeft hij wel een deel inspraak gehad, maar zijn zijn suggesties gewoon niet opgevolgd en dat was gewoon terecht. De namen waren niet bijzonder of niet haalbaar op dat moment, daarnaast er ook veel namen genoemd door het boulevardblad waarvan we maar moeten afwachten of die daadwerkelijk op zijn lijstje stonden of dat gewoon alweer stemmingmakerij is (ik weet wel waar ik mijn geld op zet).
Steijn koos er direct zelf voor om niet de nieuwe keeper te gebruiken, spelers niet te gebruiken en deed obstinaat. Pas daarna is Mislintat gefrustreerd gaan doen dat Steijn zo dwars deed en vond dat hij eruit moest. Juist dat laatste vind ik wel enigszins te begrijpen, maar de rancune van Steijn was oorzaak van het geheel, niet een gevolg.
[...]
Schip heeft ook gewoon een enorme gunfactor en je zit vanaf minuut één dat veel spelers maar ook de zogenaamde leiders als Bergwijn en Berghuis ineens heel anders in de wedstrijd zitten. Dat zat overduidelijk niet goed met Steijn.
Of dat Steijn aan te rekenen is weet ik niet, dat vind ik moeilijker te zeggen. Is hij direct als een naar mannetje aan de slag gegaan en heeft daardoor iedereen tegen zich in het harnas gejaagd, of heeft hij van dergelijke sleutelfiguren gewoon nooit een echte kans gehad en vond hij ze daarom lastposten?
Ik blijf het ook raar vinden dat (met name Bergwijn, Berghuis als voorbeelden) spelers geen inzet tonen omdat ze de trainer niet lief genoeg vinden. Die zijn duidelijk niet trots om bij Ajax te spelen, waardoor het aan 1 ding in elk geval nooit zal ontbreken.
Ja nu ga je dat soort onzin weer krijgen.brothermaynard schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:53:
https://www.nu.nl/voetbal...-de-cl-finale-winnen.html
Goh, is het heel gek dat een zo in de problemen geraakte topclub euforisch wordt van een overwinning op een 'concurrent'?
Kwestie van Ajax als bliksemvanger gebruiken voor je eigen matige spel. Want tja wie verliest er nu van 'n degradatiekandidaat? Je moet toch iets zeggen.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
:strip_exif()/f/image/KUwGZe8adCSPwVd4GwH478XQ.gif?f=fotoalbum_large)