D-e-n schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:28:
Telegraaf hetze nog wel. Is dat niet wat overdreven? Het is toch logisch dat het wat onrustiger is rond Ajax? Nieuwe TD, nieuw trainer, veel spelers weg en relatief onbekende aankopen: geen idee wat je er van moet verwachten.
Zeker niet overdreven. Uiteindelijk komt er gewoon een nieuwe TD, trainer, spelers én directeur. Spelers die te duur zijn en/of zich niet meer kunnen motiveren worden naar buiten gesluisd ten faveure van financiële ruimte en rust in de groep.
In tegenstelling tot wat de Telegraaf beweerde: een TD die vuile spelletjes speelt en er niets van snapt, veel verhalen van rancuneuze zaakwaarnemers die buitenspel staan, een directeur die zou azen op een andere plek, en daarna de volgende directeur die dat zou doen, en daarna de volgende directeur die dat zou doen, dan verhalen dat er geen RvC is, dan is de RvC er wel maar niet goed genoeg, dan zouden er weer andere zaakwaarnemers aan de touwtjes trekken, dan zouden spelers weer ontevreden zijn, of naar hun thuisland willen, etc. Moet ik nog even doorgaan?

Ik denk dat je met deze uitspraak veel medestanders gaat vinden.

donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:04:
Berghuis in de media ontevreden over de selectie. Geruchten over dat Rulli dat ook is. De spelers en de coach die zeer recentelijk aangeven dat de selectie nu nog niet goed genoeg is. Dat is toch allemaal onrust?
Geruchten hebben we niets aan, daar leeft dat tuig juist op.
Verder is een constatering dat de selectie nog niet helemaal op peil is geen onrust maar realisme. Zowel TD als trainer en spelers erkennen dat. Het zou juist onrust zijn als je zoals vorig jaar een Schreuder hebt die openlijk op TV gaat zitten muiten tegen het beleid van de TD in.
Mijn woorden worden hier enorm verdraaid. Ik beoordeel de aankopen helemaal niet hoger. Zeg juist dat het altijd afwachten is. Maar een Zerrouki en een Ueda hebben allebei al bewezen op niveau in het seniorenvoetbal goed mee te kunnen. Dat zijn toch relatief “veiligere” aankopen dan een linksbuiten voor 20 miljoen die nog nooit een seizoen bij de senioren heeft gespeeld?
Alles voor 'maar' telt niet, je schrijft daarna letterlijk dat de Feyenoord aankopen zich al bewezen hebben in tegenstelling tot die van Ajax. Hoe is dat verdraaien dan?

En joh, misschien is Forbs wel een revelatie. Blijkt Medic de nieuwe Stam. Zou mooi zijn voor Ajax. Misschien valt Ueda net zo tegen als Bergwijn en valt de puzzel op het middenveld van Feyenoord dit jaar niet op zijn plek. Dat kan je inderdaad allemaal nog niet beoordelen. Vandaar ook dat ik zeg dat Ajax uiteindelijk vast ook gewoon mee doet. Maar, en nu dan echt voor de laatste keer, de situatie dit jaar bij Ajax is al de hele voorbereiding en nu een week voor de competitie onrustiger en onzekerder dan bij Feyenoord. Daar is toch geen woord van gelogen?
Onzekerder misschien, maar als Ajacied ben ik niet anders gewend dan dat je pas weet waar je aan toe bent wanneer de transferperiode gesloten is. Er kan altijd nog een transfer komen waar je nog wel of niet blij van wordt.
Overigens ook bij Feyenoord dus ik zou daarin niet te hoog van de toren blazen.
Onrustiger? Nee, absoluut niet. De rust is juist redelijk snel gevonden na het beëindigen van het seizoen en het doorpakken qua staf en directie.
Het enige is dat je graag wat eerder met de basis voor het komende seizoen had willen oefenen, maar ook dat is eigenlijk bijna elk jaar zo. En dan geef ik meteen toe dat er qua basis wel iets meer zeker had mogen zijn. Je ziet dat er nu nog met spelers geoefend wordt die waarschijnlijk nog weg gaan maar omdat ze mogelijk nog mee spelen bij wedstrijden moet je ze toch nog gebruiken. Dat is niet optimaal maar geen onrust. En geen betere verklaring voor die koppen dan simpelweg geld verdienen door VI.