[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.359 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
Jorizzz schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:04:
[...]

Van der Boomen en Tahirovic zijn er ook bijgekomen. Als het goed is zijn ze ook rond net die Medic. Dan ben je er echt nog niet hoor, dat ben ik met je eens, Maar als je zometeen die Sutalo erbij krijgt, en een vervanger voor Kudus op rechtsbuiten, dan is het allemaal al wat minder dramatisch.
Ja Van Der Boomen en Tahirovic vergeet ik ook zeker niet maar dat zijn niet de spelers die nu meteen passen bij de ambitie van Ajax om structureel te overwinteren in de CL. Niets mis mee overigens hoor.

@ephymerous ik ben er ook van overtuigd dat het allemaal niet zo dramatisch zal zijn, maar waar Ajax nu staat na het verlies van sterkhouders, een nieuwe coach, amper nieuwe spelers en een competitie die over een week begint is wel zorgwekkend.

Maar ja, Feyenoord startte vorig jaar met 15 nieuwe gezichten en werd met amper voorbereiding en weinig aansprekende aankopen meteen kampioen. Het hoeft natuurlijk ook allemaal niet alles te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
LZ86 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:33:
Hoop toch niet dat ze Geertruida verkopen.

Dan kan je een hoop ambitie voor dit seizoen direct wel opgeven.......
Ach als je er een hoop geld voor kan krijgen doen als die een klote seizoen heeft beur je er niks meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:28:
[...]

Ja Van Der Boomen en Tahirovic vergeet ik ook zeker niet maar dat zijn niet de spelers die nu meteen passen bij de ambitie van Ajax om structureel te overwinteren in de CL. Niets mis mee overigens hoor.

@ephymerous ik ben er ook van overtuigd dat het allemaal niet zo dramatisch zal zijn, maar waar Ajax nu staat na het verlies van sterkhouders, een nieuwe coach, amper nieuwe spelers en een competitie die over een week begint is wel zorgwekkend.

Maar ja, Feyenoord startte vorig jaar met 15 nieuwe gezichten en werd met amper voorbereiding en weinig aansprekende aankopen meteen kampioen. Het hoeft natuurlijk ook allemaal niet alles te zeggen.
Tot nu toe maakt van de Boomen een hele goede indruk, beste man in de voorbereiding. Bergwijn trouwens ook een stuk beter dan vorig seizoen, al was het begin vorig seizoen ook goed om vervolgens compleet door het ijs te zakken.

BREAKING :) : Medic is binnen, dat is in principe de backup voor RCV, nu nog de nummer 1 RCV contracteren....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INFPsQiQ5BhG4yjwPBc6qqb31I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwQGDB468XJnpAbNTNlnFgL6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Exocet schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Tot nu toe maakt van de Boomen een hele goede indruk, beste man in de voorbereiding.
Mwah. Ik snap wat je zegt. Kan duidelijk het spelletje goed lezen en heeft een goede pass in zijn benen. Speelde geloof ik leuk in de eerste potjes van de voorbereiding. Maar toen de weerstand iets omhoog ging tegen nog vrij weinig aansprekende clubs als Anderlecht en Augsburg was hij onzichtbaar.

Bergwijn voor dat bedrag naar Ajax halen was gewoon dom. Dat riep ik hier vanaf de eerste geruchten al en ik was hier ook zeker niet de enige. Bij PSV was hij goed met ruimte voor zich. Bij Oranje een paar wedstrijden in een vrije rol als zwervende tweede spits. Bij Tottenham gewoon een paar rukseizoenen gehad. Hij is nooit een verfijnde speler geweest in de kleine ruimtes waarin Ajax doorgaans moet voetballen en heeft maar één beweging in zijn arsenaal. En nu ik dit typ zal je natuurlijk zien dat hij er dit seizoen 25 in legt met twee hattricks tegen Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
ephymerous schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 07:52:
[...]

Al die spelers speelden vorig seizoen net zo hard ondermaats als de rest. Kudus laat het in topwedstrijden vaak afweten. Ik vind het wel prima eigenlijk :)
Kudus werd ook vaak als rechter vleugel spits gebruikt. Dat is absoluut niet zijn plek.
Ik vind het meer een speler voor in de as.

Uiteindelijk is het wel een team sport,je kunt het alleen Kudus of bijvoorbeeld Brobbey niet aanrekenen als het niet loopt.Er lopen nu teveel zwakke schakels rond.
Zeker in de verdediging. Zou zeggen begin met de basis heropbouwen,dat is de verdediging.

Ajax loopt verder leeg.
Dat kan gebeuren.
Helaas geen club met een zak geld voor Bergwijn....

Edit: ze luisteren meteen naar mij. Centrum verdediger Medic binnen

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 06-08-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Harribo schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Kudus werd ook vaak als rechter vleugel spits gebruikt. Dat is absoluut niet zijn plek.
Ik vind het meer een speler voor in de as.
Op het WK blonk hij juist uit als rechtsbuiten in een vrije rol. Hij werkt volgens mij verdedigend gewoon niet hard genoeg voor een rol in de as van een driemansmiddenveld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:10
donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:28:
[...]

Om te overwinteren in de Champions League moet je wel eerst de Champions League halen. Dat betekent dit seizoen eerste of tweede worden in de competitie. De selectie hoeft daarvoor niet zo bizar goed te zijn als met Frenkie en de Ligt destijds bijvoorbeeld. Zeker als Feyenoord en PSV ook nog spelers verliezen. Ik vermoed dat Berghuis bijvoorbeeld nog wel blijft en ook weer belangrijk wordt.

Ik denk dat Mislintat schoon schip aan het maken is. Hoge salarissen lozen, ontevreden sterren die de successen meegemaakt hebben eruit en miskopen van je voorgangers eruit. Nu investeren in middelmaat maar wel met een goede kop en een harde werkers en vechters mentaliteit. Dat in combinatie met de no nonsense aanpak van Steijn als trainer denk ik dat we op karakter best hoge ogen kunnen gooien. Die bouwt aan een hecht collectief wat voor elkaar wil strijden. Man wat zou ik graag weer eens wat vuur in de wedstrijden willen zien ipv dat gejank alleen maar van afgelopen seizoen.

Plaats je je hiermee dan voor de Champions League dan heb je een goed draaiend team en kun je ‘topspelers’ ook weer echt wat bieden.

De nieuwsberichten over de aankopen zijn met het verleden nog vers in het geheugen wel pijnlijk maar dat is nu eenmaal de realiteit. Toch heb ik er wel vertrouwen in op de een of andere manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
Je mag ook 3e worden, dan ga je voorronde CL in :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 07:44:
Ik snap de kop wel. Met het vertrek van Alvarez en Kudus is Ajax al zijn sterkhouders van het mislukte vorig seizoen definitief kwijt. Daar staat nog helemaal niets tegenover.
Ik stop hem hier, want tot zover nog enig objectief verhaal. Bekijk je het feitelijk dan zijn beide clubs enkele sterkhouders kwijt en hebben beide clubs wat vervanging geregeld waarvan we nog moeten zien of ze het gat gaan opvullen. Zoveel verschil zit er niet tussen de situaties.

Het grote verschil is dat VI gewoon probeert te kijken met wat voor kop ze de meester klikjes denken te halen. Meer is het niet. Marketing in plaats van journalistiek.
donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:58:
Mwah. Ik snap wat je zegt. Kan duidelijk het spelletje goed lezen en heeft een goede pass in zijn benen. Speelde geloof ik leuk in de eerste potjes van de voorbereiding. Maar toen de weerstand iets omhoog ging tegen nog vrij weinig aansprekende clubs als Anderlecht en Augsburg was hij onzichtbaar.
Waar heb je die, feitelijk incorrecte, wijsheid vandaan? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Gonadan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:50:
[...]

Ik stop hem hier, want tot zover nog enig objectief verhaal. Bekijk je het feitelijk dan zijn beide clubs enkele sterkhouders kwijt en hebben beide clubs wat vervanging geregeld waarvan we nog moeten zien of ze het gat gaan opvullen. Zoveel verschil zit er niet tussen de situaties.

Het grote verschil is dat VI gewoon probeert te kijken met wat voor kop ze de meester klikjes denken te halen. Meer is het niet. Marketing in plaats van journalistiek.
De Feyenoord selectie is al wekenlang grotendeels compleet, op twee/drie basisspelers na intact gebleven. Vervanging is vrij vroeg gehaald, waarbij het natuurlijk wel altijd koffiedik kijken blijft of dat uit de verf komt - daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar Zerrouki heeft aangetoond de top van NL aan te kunnen en Ueda heeft in België bewezen veel te kunnen scoren. Daarnaast speelt Feyenoord met dezelfde trainer in dezelfde speelstijl en is het, voor het eerst in decennia, rustig in de Kuip en lijkt er slim beleid gevoerd te worden.

Ajax verliest zijn aanvoerder en MVP, zijn beste overgebleven verdediger, waarschijnlijk nog zijn twee beste middenvelders en staat in de eerste serieuze oefenwedstrijden een week voor de start van de competitie met twee A-junioren als verdedigend hart. De coach, die ook alles nog te bewijzen heeft, geeft aan nog niet tevreden te zijn en dat er nog echt wel een paar kwaliteitsspelers bij moeten. Meer ervaren krachten in de selectie spreken openlijk hun twijfels uit of de selectie goed genoeg is om mee te doen en zeggen dat ze niet nog zo’n jaar willen. De nieuwe TD wordt beteugeld door de RvC en het is aan alle kanten onrustig binnen de club. Plaatsing voor de CL is mislukt. Alle peperdure aankopen met hoge salarissen van vorig jaar renderen niet. Vervolgens is er nog geen enkele speler gehaald die zich al bewezen heeft op het niveau dat Ajax nastreeft. Van Den Boomen misschien enigszins, want hij maakte een goede indruk bij Toulouse. Dat overigens wel 13e eindigde in de Ligue 1.

Wat is hier dan subjectief aan?

[ Voor 6% gewijzigd door donleone83 op 06-08-2023 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bij Medic krijg ik een beetje een Magellan gevoel. Hopelijk verrast ie me.

@donleone83 Ajax heeft inderdaad nog voldoende werk te verzetten. Maar, gelukkig is het programma in het begin niet al te lastig (Heracles thuis, Excelsior uit, Fortuna uit) en tegen de tijd dat de serieuze wedstrijden komen (Twente uit, Feyenoord thuis) zit je alweer midden september dus dan is er toch wel redelijk wat tijd geweest om ingespeeld te raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

De Feyenoord selectie is al wekenlang grotendeels compleet, op twee/drie basisspelers na intact gebleven. Vervanging is vrij vroeg gehaald, waarbij het natuurlijk wel altijd koffiedik kijken blijft of dat uit de verf komt - daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar Zerrouki heeft aangetoond de top van NL aan te kunnen en Ueda heeft in België bewezen veel te kunnen scoren. Daarnaast speelt Feyenoord met dezelfde trainer in dezelfde speelstijl en is het, voor het eerst in decennia, rustig in de Kuip en lijkt er slim beleid gevoerd te worden.

Ajax verliest zijn aanvoerder en MVP, zijn beste overgebleven verdediger, waarschijnlijk nog zijn twee beste middenvelders en staat in de eerste serieuze oefenwedstrijden een week voor de start van de competitie met twee A-junioren als verdedigend hart. De coach, die ook alles nog te bewijzen heeft, geeft aan nog niet tevreden te zijn en dat er nog echt wel een paar kwaliteitsspelers bij moeten. Meer ervaren krachten in de selectie spreken openlijk hun twijfels uit of de selectie goed genoeg is om mee te doen en zeggen dat ze niet nog zo’n jaar willen. De nieuwe TD wordt beteugeld door de RvC en het is aan alle kanten onrustig binnen de club. Plaatsing voor de CL is mislukt. Alle peperdure aankopen met hoge salarissen van vorig jaar renderen niet. Vervolgens is er nog geen enkele speler gehaald die zich al bewezen heeft op het niveau dat Ajax nastreeft. Van Den Boomen misschien enigszins, want hij maakte een goede indruk bij Toulouse. Dat overigens wel 13e eindigde in de Ligue 1.

Veel. Je gaat er voor het gemak van uit dat een speler die vorig jaar niet presteerde het dit jaar weer niet doet, en een speler die vorig jaar wel presteerde bij Feyenoord dat dit jaar ook weer doet.

Kweeniet of je Wiefer vrijdag gezien hebt? Of hoe het middenveld van Feyenoord uberhaupt niet lekker ging zo zonder Kokcu? Of hoe moe Gimenez nog lijkt te zijn na zo ongeveer geen vakantie te hebben gehad? Hoe PSV Feyenoord naar iets van 35% balbezit dwong?
Hoe de transfermarkt nog lang niet dicht is en Feyenoord dus nog gewoon belangrijke spelers kwijt kan raken? Etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:28:

@donleone83 Ajax heeft inderdaad nog voldoende werk te verzetten. Maar, gelukkig is het programma in het begin niet al te lastig (Heracles thuis, Excelsior uit, Fortuna uit) en tegen de tijd dat de serieuze wedstrijden komen (Twente uit, Feyenoord thuis) zit je alweer midden september dus dan is er toch wel redelijk wat tijd geweest om ingespeeld te raken.
Ik ben het helemaal met je eens dat Ajax uiteindelijk vast wel weer mee doet, dat gaf ik zelf ook aan. Er is geld zat voor nog een paar grotere aankopen in de verdediging.

Maar ik snap wel dat de media zeggen dat Ajax ontmanteld is en vind jou wat realistischer op dit moment dan @Gonadan. Doen alsof de media alles maar negatief framet en er niets aan de hand is bij Ajax, vind ik een beetje naïef.
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:33:
[...]

Veel. Je gaat er voor het gemak van uit dat een speler die vorig jaar niet presteerde het dit jaar weer niet doet, en een speler die vorig jaar wel presteerde bij Feyenoord dat dit jaar ook weer doet.

Kweeniet of je Wiefer vrijdag gezien hebt? Of hoe het middenveld van Feyenoord uberhaupt niet lekker ging zo zonder Kokcu? Of hoe moe Gimenez nog lijkt te zijn na zo ongeveer geen vakantie te hebben gehad? Hoe PSV Feyenoord naar iets van 35% balbezit dwong?
Hoe de transfermarkt nog lang niet dicht is en Feyenoord dus nog gewoon belangrijke spelers kwijt kan raken? Etc etc
Uiteindelijk heeft de ranglijst aan het eind van het seizoen gelijk en natuurlijk kan het altijd allemaal anders uitpakken. Dat geef ik zelf eerder ook aan. Voor Feyenoord met 15 nieuwe spelers gaf vorig jaar ook niemand een stuiver en Ajax zou met al die dure aankopen de volgende stap zetten naar structurele overwintering in de CL. Ik ga er nu ook helemaal niet in mee dat Feyenoord dit jaar met afstand de grote favoriet is. Dat is ook zo mooi aan voetbal toch?

Maar doen alsof er bij Ajax niet (terecht) meer onrust is dan momenteel bij Feyenoord en het allemaal maar aan de media ligt is echt het andere uiterste.

[ Voor 41% gewijzigd door donleone83 op 06-08-2023 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:28:

Voor de competitie is er genoeg tijd inderdaad maar Ajax heeft wel eind augustus (24e en 30e) play-offs voor de EL en dan moet er toch echt wel een team staan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52
Mijn gevoel bij Ajax is dat de sterkste spelers verdwenen zijn en er 50/50 voor terugkomt. Als de helft slaagt doe je het redelijk. Feyenoord heeft ook een jas uitgedaan tov vorig seizoen, zeker als Geertruida ook nog vertrekt. PSV doet ook een stap terug met het vertrek van Simons. AZ verwacht ik veel van en Twente heeft ook kwaliteit verloren.

Volgens mij kan het nog best spannend worden bovenin.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:35:
Maar ik snap wel dat de media zeggen dat Ajax ontmanteld is en vind jou wat realistischer op dit moment dan @Gonadan. Doen alsof de media alles maar negatief framet en er niets aan de hand is bij Ajax, vind ik een beetje naïef.
Dat is weer het andere uiterste wat je nu schetst. Natuurlijk is Ajax nog niet klaar, er zit nog vanalles in de pijplijn en de transferperiode is nog niet klaar.
Precies daarom is het uitermate dom om nu al conclusies te gaan trekken.

Daarnaast is Geertruida een jaar lang opgehemeld dus nu doen alsof het geen flinke aderlating is wanneer je naast Kökcü hem zou verliezen is boter op je hoofd hebben.

Mijn punt met die screenshot was simpel: het is voor beide clubs een sportieve aderlating en een financieel gewin. Dan vind ik het grappig om te zien hier de VI dat in de koppen verwerkt om kliks te winnen. Meer moet je er niet van maken.
Maar doen alsof er bij Ajax niet (terecht) meer onrust is dan momenteel bij Feyenoord en het allemaal maar aan de media ligt is echt het andere uiterste.
Welke onrust is er nu nog dan?

Alles. Je beoordeelt de Feyenoord aankopen automatisch hoger, gaat mee in de Telegraaf hetze dat het onrustig is en gaat er blind vanuit dat Feyenoord en zijn spelers (en die van Ajax overigens) op dezelfde voet doorgaan. Daar heb ik een heel andere kijk op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Exocet schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Tot nu toe maakt van de Boomen een hele goede indruk, beste man in de voorbereiding. Bergwijn trouwens ook een stuk beter dan vorig seizoen, al was het begin vorig seizoen ook goed om vervolgens compleet door het ijs te zakken.

BREAKING :) : Medic is binnen, dat is in principe de backup voor RCV, nu nog de nummer 1 RCV contracteren....
[Afbeelding]
Die Gast geeft wel een kop alsof hij aanvallers opeet.
Iemand hier die de 2e Liga volgt en weet hoe hij het deed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
Deadsy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Die Gast geeft wel een kop alsof hij aanvallers opeet.
Iemand hier die de 2e Liga volgt en weet hoe hij het deed?
Goede verdediger hoor daar heb je als aanvaller een lastige pot tegen echt een plakker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:07
Gonadan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Alles. Je beoordeelt de Feyenoord aankopen automatisch hoger, gaat mee in de Telegraaf hetze dat het onrustig is en gaat er blind vanuit dat Feyenoord en zijn spelers (en die van Ajax overigens) op dezelfde voet doorgaan. Daar heb ik een heel andere kijk op.
Telegraaf hetze nog wel. Is dat niet wat overdreven? Het is toch logisch dat het wat onrustiger is rond Ajax? Nieuwe TD, nieuw trainer, veel spelers weg en relatief onbekende aankopen: geen idee wat je er van moet verwachten. Uiteindelijk gaat Ajax met hun budget natuurlijk gewoon meedoen voor plek 1 maar ik snap het punt dat je wilt maken dan niet ten opzichte van @donleone83 want dat zegt hij op het einde toch ook?

En het is logisch dat Feyenoord Kokcu mist en het is logisch dat Gimenez de conditie niet heeft gezien zijn korte vakantie. Dus wat dat betreft is het verlies tegen PSV alleen maar nuttig. Want dan is iedereen weer wakker. En je kunt niet elk jaar kampioen worden of elk jaar de ConL halen maar ik ga er toch wel vanuit dat Slot het uiteindelijk op de rit kreeg, dat deed hij vorig jaar en het jaar ervoor ook.
Het middenveld zal even puzzelen zijn. Stengs moet feitelijk het creatieve gat opvullen dat Kokcu nalaat maar dan op een andere positie. Maar ik kan me voorstellen dat je dan niet met Zerouki én Wieffer kunt spelen. Grootste probleem lijkt me de mogelijke vervanging van Geertruida. Daar moet echt gewoon een hele goede back voor worden terug gehaald. Vraag is wie.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 06-08-2023 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Telegraaf hetze nog wel. Is dat niet wat overdreven? Het is toch logisch dat het wat onrustiger is rond Ajax? Nieuwe TD, nieuw trainer, veel spelers weg en relatief onbekende aankopen: geen idee wat je er van moet verwachten.
Ja, een Telegraaf hetze en daar is echt totaal niks overdreven aan. Ze zijn zoooo enorm zuur daar omdat ze geen inside info meer krijgen. Driesen begint nu zelf maar geruchten, om dan 2-3 dagen later met de 'primeur' te komen dat de betreffende speler niet naar Ajax komt.

En wat jij zegt, dat niemand weet wat je ervan moet verwachten.. Nou de Telegraaf is vanaf seconde 1 heel duidelijk geweest wat ze vonden van 'de data duitser'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:37:
[...]
Nou de Telegraaf is vanaf seconde 1 heel duidelijk geweest wat ze vonden van 'de data duitser'...
Beetje net zoals bij Ten Hag dus? Is dat niet gewoon zoals de Telegraaf altijd doet als het niet binnen het klassieke Cruyff straatje past?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Beetje net zoals bij Ten Hag dus? Is dat niet gewoon zoals de Telegraaf altijd doet als het niet binnen het klassieke Cruyff straatje past?
Bij Ten Hag was het nog beschaafd, t.o.v. hoe ze zich nu gedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

Bij Ten Hag was het nog beschaafd, t.o.v. hoe ze zich nu gedragen.
Ik vind de Telegraaf zelden beschaafd eerlijk gezegd dus ik vind het dan ook weinig nieuws. Bij Oranje ging het rond het WK ook inhoudelijk nergens over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
[...]

Van wat ik op VI heb gelezen was Slot het eergister niet met je eens
De oefenmeester van de regerend landskampioen kon verklaren waarom Feyenoord verloor. PSV was simpelweg te sterk. 'Het makkelijkste antwoord om te geven: bekijk het laatste half uur. Toen hebben we het initiatief niet meer gehad. Eigenlijk moesten we gewoon hopen dat het 0-0 bleef. Het heeft er mee te maken dat de tegenstander hartstikke fit is, terwijl wij veel basisspelers zijn verloren. Als je dat afzet tegen PSV… Zij zijn Xavi Simons verloren, maar hebben die met een geweldige Noa Lang vervangen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Gonadan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Dat is weer het andere uiterste wat je nu schetst. Natuurlijk is Ajax nog niet klaar, er zit nog vanalles in de pijplijn en de transferperiode is nog niet klaar.
Precies daarom is het uitermate dom om nu al conclusies te gaan trekken.

Daarnaast is Geertruida een jaar lang opgehemeld dus nu doen alsof het geen flinke aderlating is wanneer je naast Kökcü hem zou verliezen is boter op je hoofd hebben.

Mijn punt met die screenshot was simpel: het is voor beide clubs een sportieve aderlating en een financieel gewin. Dan vind ik het grappig om te zien hier de VI dat in de koppen verwerkt om kliks te winnen. Meer moet je er niet van maken.

[...]

Welke onrust is er nu nog dan?
Berghuis in de media ontevreden over de selectie. Geruchten over dat Rulli dat ook is. De spelers en de coach die zeer recentelijk aangeven dat de selectie nu nog niet goed genoeg is. Dat is toch allemaal onrust?
[...]

Mijn woorden worden hier enorm verdraaid. Ik beoordeel de aankopen helemaal niet hoger. Zeg juist dat het altijd afwachten is. Maar een Zerrouki en een Ueda hebben allebei al bewezen op niveau in het seniorenvoetbal goed mee te kunnen. Dat zijn toch relatief “veiligere” aankopen dan een linksbuiten voor 20 miljoen die nog nooit een seizoen bij de senioren heeft gespeeld?

En joh, misschien is Forbs wel een revelatie. Blijkt Medic de nieuwe Stam. Zou mooi zijn voor Ajax. Misschien valt Ueda net zo tegen als Bergwijn en valt de puzzel op het middenveld van Feyenoord dit jaar niet op zijn plek. Dat kan je inderdaad allemaal nog niet beoordelen. Vandaar ook dat ik zeg dat Ajax uiteindelijk vast ook gewoon mee doet. Maar, en nu dan echt voor de laatste keer, de situatie dit jaar bij Ajax is al de hele voorbereiding en nu een week voor de competitie onrustiger en onzekerder dan bij Feyenoord. Daar is toch geen woord van gelogen?
Pompi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:46:
[...]

Van wat ik op VI heb gelezen was Slot het eergister niet met je eens

[...]
Kokcu, Szymanski onbetwist een heel seizoen basisspeler geweest en het laatste deel van het seizoen ook Idrissi. En Trauner nog niet fit. Volgens mij zegt Slot precies hetzelfde als ik hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

Kokcu, Szymanski onbetwist een heel seizoen basisspeler geweest en het laatste deel van het seizoen ook Idrissi. En Trauner nog niet fit. Volgens mij zegt Slot precies hetzelfde als ik hoor.
Waarbij Idrissi naar ik hoop gewoon vervangen gaat worden door die Kroaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Berghuis in de media ontevreden over de selectie. Geruchten over dat Rulli dat ook is. De spelers en de coach die zeer recentelijk aangeven dat de selectie nu nog niet goed genoeg is. Dat is toch allemaal onrust?

[...]

Mijn woorden worden hier enorm verdraaid. Ik beoordeel de aankopen helemaal niet hoger. Zeg juist dat het altijd afwachten is. Maar een Zerrouki en een Ueda hebben allebei al bewezen op niveau in het seniorenvoetbal goed mee te kunnen. Dat zijn toch relatief “veiligere” aankopen dan een linksbuiten voor 20 miljoen die nog nooit een seizoen bij de senioren heeft gespeeld?

En joh, misschien is Forbs wel een revelatie. Blijkt Medic de nieuwe Stam. Zou mooi zijn voor Ajax. Misschien valt Ueda net zo tegen als Bergwijn en valt de puzzel op het middenveld van Feyenoord dit jaar niet op zijn plek. Dat kan je inderdaad allemaal nog niet beoordelen. Vandaar ook dat ik zeg dat Ajax uiteindelijk vast ook gewoon mee doet. Maar, en nu dan echt voor de laatste keer, de situatie dit jaar bij Ajax is al de hele voorbereiding en nu een week voor de competitie onrustiger en onzekerder dan bij Feyenoord. Daar is toch geen woord van gelogen?

[...]

Hoezo heeft Medic nog zich niet bewezen op "seniorenvoetbal" niveau?
Tis geen jeugdvoetballer die net komt kijken he? Geen idee verder of ie kwalitatief goed is, maar alleen om te laten zien hoe "gebrekkig" je motivatie is Voor Ueda/Zerrouki vs Forbs/Medic (en waar je vd Boomen voor het gemak ook vergeet?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Waarbij Idrissi naar ik hoop gewoon vervangen gaat worden door die Kroaat.
Als je die coach van Dinamo moet geloven wel, alleen zal het net zo lang duren als dat Ajax zou moeten wachten voor Sutalo.

[edit] Komende dinsdag overigens AEK Athene - Dinamo Zagreb. Ik weet wie ik "support".
Als het ff mee zit ligt Dinamo er dan de week erop uit :)

[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 06-08-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

Hoezo heeft Medic nog zich niet bewezen op "seniorenvoetbal" niveau?
Tis geen jeugdvoetballer die net komt kijken he? Geen idee verder of ie kwalitatief goed is, maar alleen om te laten zien hoe "gebrekkig" je motivatie is Voor Ueda/Zerrouki vs Forbs/Medic (en waar je vd Boomen voor het gemak ook vergeet?)
Weet je, laat ook maar. Ik geef al tig keer aan dat het allemaal niets zegt over hoe het seizoen uiteindelijk verloopt of over de kwaliteit van wat er binnen komt. Geef alleen aan dat het bij Ajax onrustig is en Ajax nu pas heel laat in de voorbereiding met de eerste (serieuzere) versterkingen komt voor posities in het elftal die nu duidelijk onderbezet zijn. Dat de coach en meerdere spelers dat ook beamen en het zelfs de reden is geweest voor de aanvoerder om te vertrekken. That’s it. En toch wordt het hier weer anders geframed alsof ik zeg dat Feyenoord uiteindelijk weer beter gaat zijn en Ajax niets voorstelt, terwijl ik juist benoem dat Ajax uiteindelijk vast gewoon weer mee doet. Echt best wel knap (en mega mega mega frustrerend).

[ Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 06-08-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Weet je, laat ook maar. Ik geef al tig keer aan dat het allemaal niets zegt over hoe het seizoen uiteindelijk verloopt of over de kwaliteit van wat er binnen komt. Geef alleen aan dat het bij Ajax onrustig is en Ajax nu pas heel laat in de voorbereiding met de eerste (serieuzere) versterkingen komt voor posities in het elftal die nu duidelijk onderbezet zijn. Dat de coach en meerdere spelers dat ook beamen en het zelfs de reden is geweest voor de aanvoerder om te vertrekken. That’s it. En toch wordt het hier weer anders geframed alsof ik zeg dat Feyenoord uiteindelijk weer beter gaat zijn en Ajax niets voorstelt, terwijl ik juist benoem dat Ajax uiteindelijk vast gewoon weer mee doet. Echt best wel knap (en mega mega mega frustrerend).
Als je het t/m de "thats it" had gelaten prima, ben ik het helemaal mee eens. En toch moet je bijvoorbeeld nog even een waarde oordeel geven over Ueda/Zerrouki vs Forbs/Medic, of vd Boomen "niet goed genoeg is voor verder komen in de CL" (alsof dat boeit als we eerst maar weer eens moeten kwalificeren) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
donleone83 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Zo snel als tadic een nieuwe club had betwijfel ik dat hij alleen daarom vertrok.

En ondanks dat psv de jc schaal gepakt heeft het bij hun toch ook zeer still betreffende defensieve versterkingen, maar daar hoor je niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:40:
[...]

Zo snel als tadic een nieuwe club had betwijfel ik dat hij alleen daarom vertrok.

En ondanks dat psv de jc schaal gepakt heeft het bij hun toch ook zeer still betreffende defensieve versterkingen, maar daar hoor je niemand over.
Ze schijnen druk bezig te zijn met Debast van Anderlecht, die ik eerder ook al noemde als prima versterking voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:22
[...]

Ik zou bij Zerrouki mezelf absoluut nog niet zeker wanen. Er mislukken veel meer spelers die van provincieclubs naar de Kuip of Arena vertrekken dan dat er slagen. Voordeel is natuurlijk wel dat spelers die nu naar Feyenoord gaan een rustige omgeving vinden. De situatie bij Ajax lijkt van buitenaf een stuk onduidelijker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Kudus start gewoon in de basis, dus de clubs zijn nog niet rond. Salah-eddine krijgt ook de voorkeur boven Wijndal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UX_GxMoO7Pot_ikP1BBRcbAyM2U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DKVbGNOKuZdbSsCiClSl4qgw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Gynnad op 06-08-2023 16:04 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Ze schijnen druk bezig te zijn met Debast van Anderlecht, die ik eerder ook al noemde als prima versterking voor Ajax.
En een defensieve versterking is denk ik niet genoeg.
Maar denk dat ze daar eerst een verdediger die niet voldoet kwijt willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
Deadsy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

En een defensieve versterking is denk ik niet genoeg.
Maar denk dat ze daar eerst een verdediger die niet voldoet kwijt willen
Gelukkig is Boscagli terug, dat scheelt een slok op een borrel. Maar is niet voldoende nee. Valt me sowieso op dat er weinig echt lekt over transfers, zowel bij Ajax als bij PSV (bij Feyenoord heb ik er wat minder op gelet).

Als Sangaré blijft is het middenveld en voorin wel prima denk ik.

Top-prio: Bababi verlengen
2e prio: Verdediging versterken

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:54:
Kudus start gewoon in de basis, dus de clubs zijn nog niet rond. Salah-eddine krijgt ook de voorkeur boven Wijndal.

[Afbeelding]
Het lijkt er op dat Steijn Klaassen wilt testen. Als hij weer dramatisch speelt wordt hij tweede keus achter van den Boomen. Voor de rest lijkt het zijn ideale opstelling te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 06-08-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

MaZo schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:39:
[...]
Het lijkt er op dat Steijn Klaassen wilt testen. Als hij weer dramatisch speelt wordt hij tweede keus achter van den Boomen. Voor de rest lijkt het zijn ideale opstelling te zijn.
De verdedigende linie lijkt mij echt niet zijn ideale opstelling te zijn gezien zijn kritiek op Wijndal en Salah-Eddine. Daarnaast is Aertssen imo echt nog niet goed genoeg. Als je het hebt over wat er nu beschikbaar is dan heb je wel gelijk ;) .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nou, dat duurde niet lang, en weer uit een counter :X . Rensch moeten ze eens vertellen dat hij allereerst verdediger is.

edit: lol, en gelijk

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 06-08-2023 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Haha 1-1 binnen 7 minuten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
gws24 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:10:
Nou, dat duurde niet lang, en weer uit een counter :X . Rensch moeten ze eens vertellen dat hij allereerst verdediger is.

edit: lol, en gelijk
Op het beeld vanaf de tribune achter doel was duidelijk te zien dat Kudus weer eens zijn man liet lopen. Dus niet Rensch die verzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Pompi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Op het beeld vanaf de tribune achter doel was duidelijk te zien dat Kudus weer eens zijn man liet lopen. Dus niet Rensch die verzaakte.
Mea culpa dan. Verbaasd mij op zich niks; Kudus is technisch en fysiek ontzettend sterk maar tactisch en verdedigend maar matig en ik zou dan ook niet rouwig zijn als hij een transfer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Ajax speelt met een veredeld B elftal niet eens heel onaardig. Eerste 15 min flink onder druk gestaan maar nu best aardig met best leuke aanvallen.

Als de versterkingen goed uitpakken kan het wel eens een leuke outsider van de competitie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Oef, die zat bijna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Gele kaart voor Kudus, dat was dus niet eens een overtreding…

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

dan nog, rensch is de verdediger en grijpt niet in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:46:
[...]

dan nog, rensch is de verdediger en grijpt niet in
Dat ook ja, zie nu jij mij quote dat ik het woord "alleen" die ik wel dacht niet geschreven had. Ze zijn er beide schuldig aan.

Verder wel leuke open wedstrijd om te kijken. Denk dat het 60/40 qua krachtsverhouding in voordeel van BvB is, maar gaat af en toe redelijk op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:51:
[...]

Verder wel leuke open wedstrijd om te kijken. Denk dat het 60/40 qua krachtsverhouding in voordeel van BvB is, maar gaat af en toe redelijk op en neer.
Gaat en stuk beter dan verwacht, had een afstraffing verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Buitenspel en Kudus blijft toch een dingetje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
knap mee terug gelopen klaassen.. stond nog niet eens op eigen helft op het moment dat Dortmund scoort

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rensch heeft het licht ook nog steeds niet gezien, dat is wel weer duidelijk zo nonchalant in eigen 16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:28:
Rensch heeft het licht ook nog steeds niet gezien, dat is wel weer duidelijk zo nonchalant in eigen 16
Om je kapot te ergeren, echt totaal onnodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kudus wereldkampioen buitenspel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Afmaken van Bergwijn en Brobbey blijft dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
gws24 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:42:
Afmaken van Bergwijn en Brobbey blijft dramatisch.
zit te wachten tot een club uit de zandbak komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:43:
[...]

zit te wachten tot een club uit de zandbak komt
Absoluut niet, Bergwijn deze voorbereiding een van de betere spelers.

Nu ook weer een mooie actie

[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 06-08-2023 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
wat is dit voor fopscheids die reageert op geduikel van Dortmund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:44:
[...]

alleen nog leren om in de hoeken te schieten ipv midden van de goal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

alleen nog leren om in de hoeken te schieten ipv midden van de goal
Dat is een manco die hij in de tijd van PSV ook al had. Als hij dat er uit weet te krijgen zou dat veel helpen maar nu 3,5 seizoenen verder zou ik die verwachting niet meer hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:28:
Telegraaf hetze nog wel. Is dat niet wat overdreven? Het is toch logisch dat het wat onrustiger is rond Ajax? Nieuwe TD, nieuw trainer, veel spelers weg en relatief onbekende aankopen: geen idee wat je er van moet verwachten.
Zeker niet overdreven. Uiteindelijk komt er gewoon een nieuwe TD, trainer, spelers én directeur. Spelers die te duur zijn en/of zich niet meer kunnen motiveren worden naar buiten gesluisd ten faveure van financiële ruimte en rust in de groep.

In tegenstelling tot wat de Telegraaf beweerde: een TD die vuile spelletjes speelt en er niets van snapt, veel verhalen van rancuneuze zaakwaarnemers die buitenspel staan, een directeur die zou azen op een andere plek, en daarna de volgende directeur die dat zou doen, en daarna de volgende directeur die dat zou doen, dan verhalen dat er geen RvC is, dan is de RvC er wel maar niet goed genoeg, dan zouden er weer andere zaakwaarnemers aan de touwtjes trekken, dan zouden spelers weer ontevreden zijn, of naar hun thuisland willen, etc. Moet ik nog even doorgaan? :P
D-e-n schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

Ik vind de Telegraaf zelden beschaafd eerlijk gezegd dus ik vind het dan ook weinig nieuws. Bij Oranje ging het rond het WK ook inhoudelijk nergens over.
Ik denk dat je met deze uitspraak veel medestanders gaat vinden. :D
Geruchten hebben we niets aan, daar leeft dat tuig juist op.
Verder is een constatering dat de selectie nog niet helemaal op peil is geen onrust maar realisme. Zowel TD als trainer en spelers erkennen dat. Het zou juist onrust zijn als je zoals vorig jaar een Schreuder hebt die openlijk op TV gaat zitten muiten tegen het beleid van de TD in.
Alles voor 'maar' telt niet, je schrijft daarna letterlijk dat de Feyenoord aankopen zich al bewezen hebben in tegenstelling tot die van Ajax. Hoe is dat verdraaien dan? :?
Onzekerder misschien, maar als Ajacied ben ik niet anders gewend dan dat je pas weet waar je aan toe bent wanneer de transferperiode gesloten is. Er kan altijd nog een transfer komen waar je nog wel of niet blij van wordt.
Overigens ook bij Feyenoord dus ik zou daarin niet te hoog van de toren blazen.

Onrustiger? Nee, absoluut niet. De rust is juist redelijk snel gevonden na het beëindigen van het seizoen en het doorpakken qua staf en directie.

Het enige is dat je graag wat eerder met de basis voor het komende seizoen had willen oefenen, maar ook dat is eigenlijk bijna elk jaar zo. En dan geef ik meteen toe dat er qua basis wel iets meer zeker had mogen zijn. Je ziet dat er nu nog met spelers geoefend wordt die waarschijnlijk nog weg gaan maar omdat ze mogelijk nog mee spelen bij wedstrijden moet je ze toch nog gebruiken. Dat is niet optimaal maar geen onrust. En geen betere verklaring voor die koppen dan simpelweg geld verdienen door VI. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:03:
[...]

Dat is een manco die hij in de tijd van PSV ook al had. Als hij dat er uit weet te krijgen zou dat veel helpen maar nu 3,5 seizoenen verder zou ik die verwachting niet meer hebben.
Absoluut nul vertrouwen in inderdaad. Ik hoop nog steeds op een blinde TD met een flinke zak geld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Exocet schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:44:
[...]

Als iemand met een zak geld komt dan mag hij van mijn gewoon weg.
Er zit echt wel potentie in hem maar heeft te vaak oogkleppen en het afmaken is niet goed genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Heb nu net nog die wedstrijd van Ajax zitten kijken.
Bergwijn eindelijk wat beter, zoals je hem wilt zien

Middenveld was nergens.
Rensch ook matig eerste helft.

Ajax zou meer van dit soort wedstrijden moeten voetballen, wordt je beter van.
Niet tegen een rkc

[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 06-08-2023 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gws24 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:07:
De verdedigende linie lijkt mij echt niet zijn ideale opstelling te zijn gezien zijn kritiek op Wijndal en Salah-Eddine.
Die kritiek was een verzinsel van Verweij, die keutel heeft hij later weer ingetrokken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik moest even zoeken naar de linksback die mee deed gisteren bij Ajax. Bleek Salah-Edinne.
Zat een goede kop op vond ik, zag hem ook gretig en snel de duels in gaan.
Heb helaas verder niet echt op hem gelet, volgens mij wel een aanwinst of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 07-08-2023 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Harribo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:48:
Ik moest even zoeken naar de linksback die mee deed gisteren bij Ajax. Bleek Salah-Edinne.
Zat een goede kop op vond ik, zag hem ook gretig en snel de duels in gaan.
Heb helaas verder niet echt op hem gelet, volgens mij wel een aanwinst of niet?
Die was al van Ajax, is vorig jaar verhuurd geweest aan Twente. Daar heeft hij niet heel veel gespeeld (Gijs Smal speelde een uitstekend seizoen op LB). Maar wat ik van hem gezien heb vond ik we positief: overzicht, bravoure en prima techniek. Ik snap wel waarom een optie tot koop voor Ajax onbespreekbaar was.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nou, de weg ligt open voor PSV:
PSV stuit bij de mogelijke play-offs voor de Champions League op Rangers FC of Servette FC. Dat heeft de loting in Nyon maandag bepaald. De ploeg van coach Peter Bosz moet in de derde voorronde wel eerst afrekenen met Sturm Graz.
https://www.nu.nl/voetbal...ffs-champions-league.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Mochten PSV en Rangers beiden winnen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOHFRjEub5Sk6qaD0zkZH5Y_zFc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hSlXHNtGMkOA2Fb3Y1h3xXtJ.jpg?f=user_large

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:01:
Die kritiek was een verzinsel van Verweij, die keutel heeft hij later weer ingetrokken.
Steijn in VI

Daar moeten we wat. Hato zou op links kunnen spelen en dan halen we een andere centrale verdediger, of we halen een andere linksback. Ik vind dat het op die positie beter moet. Ik kan dan met die gasten die we hebben aan de slag gaan, want spelers beter maken is mijn werk, maar wat ik tot nu toe zie… Dan mag er wel een schepje bovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rangers thuis, altijd lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:19:
Middenveld was nergens.
Rensch ook matig eerste helft.
Middenveld met Van den Boomen stond een stuk beter te voetballen dan met Klaassen wat mij betreft. Rensch kan alleen als er twee goede centrale verdedigers staan, anders is het ook gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Tegenstander Ajax voor play-offs EL:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkBW9J2nN-ca_H-wyvFejWyT5EI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n6n1F9RGDvRvunzfqhCcekMy.png?f=user_large

En verder een mooie prijs voor Alvarez; vind het jammer dat hij weggaat want zijn vechtlust gaat gemist worden.
Het hing al enige tijd in de lucht, maar nu gaat het dan ook echt gebeuren: Edson Álvarez gaat Ajax verlaten. De Mexicaan bereikte eerder al een persoonlijk akkoord met West Ham United en nu zijn ook de clubs eruit. De Premier League-club maakt minimaal veertig miljoen euro over naar Amsterdam. Daarbovenop heeft Ajax nog een doorverkooppercentage bedongen.
bron: https://www.vi.nl/nieuws/...ver-miljoenendeal-alvarez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Steijn in VI

Daar moeten we wat. Hato zou op links kunnen spelen en dan halen we een andere centrale verdediger, of we halen een andere linksback. Ik vind dat het op die positie beter moet. Ik kan dan met die gasten die we hebben aan de slag gaan, want spelers beter maken is mijn werk, maar wat ik tot nu toe zie… Dan mag er wel een schepje bovenop.
Dit is in ieder geval wel duidelijke taal van een trainer. Gaat niet voorbij aan zijn eigen rol in dit proces, spreekt de huidige spelers kritisch aan en noemt opties om het qua transfers te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Mooi bedrag voor een nuttige speler. Hopelijk slaagt hij bij West Ham, kan mij niet voorstellen dat het zijn uiteindelijke droomclub is.

Gaat gemist worden, maar niet door de overige Eredivisieclubs.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:32:
Mooi bedrag voor een nuttige speler. Hopelijk slaagt hij bij West Ham, kan mij niet voorstellen dat het zijn uiteindelijke droomclub is.

Gaat gemist worden, maar niet door de overige Eredivisieclubs.
Ben benieuwd of er nog een vervanger gehaald gaat worden of dat Tahirovic/vd Boomen/Taylor dat nu moeten gaan uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Loting voor de Conference League:

AZ tegen FC Arouca (uit Portugal) of SK Brann (uit Noorwegen)
Twente tegen Fenerbahçe of NK Maribor (uit Slovenie)

edit: voor AZ lijkt mij dat te doen en voor de coëfficienten is het gunstig als Arouca wordt uitgeschakeld. Twente heeft met mogelijk Fenerbahçe geen makkie denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door gws24 op 07-08-2023 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:27:
Loting voor de Conference League:

AZ tegen FC Arouca (uit Portugal) of SK Brann (uit Noorwegen)
Twente tegen Fenerbahçe of NK Maribor (uit Slovenie)
Mooi dus AZ kan er nog een Portugees team uitknikkeren...

Blijkbaar is Ajax bijna rond met deze Argentijnse linksback...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:04
Zit Twente weer niet mee hè, na vorig jaar Fiorentina, nu weer de meest zware tegenstander. Gelukkig wel eerst uit, dat kan nog wel eens helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroenvde89 op 07-08-2023 14:36 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:08

Superkiwi

Hoi doei

Ik krijg net een appje van een AZ fan dat ze deze donderdag naar Andorra moeten. Teletekst zegt het ook: Santa Coloma uit Andorra.

Zijn die Noorse of Portugese teams de tegenstander in de play-offs, mocht AZ de 3e ronde doorkomen?

[ Voor 49% gewijzigd door Superkiwi op 07-08-2023 18:57 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Superkiwi schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:37:
Ik krijg net een appje van een AZ fan dat ze deze donderdag naar Andorra moeten. Wat is het nu?
De loting nu is voor de play-offs eind augustus. Zowel PSV, Twente als AZ moeten echter eerst nog de ronde daarvoor overleven.

PSV nu eerst tegen Sturm Graz en daarna tegen Rangers/Servette
AZ nu eerst tegen Santa Coloma en daarna tegen Arouca/Brann
Twente nu eerst tegen Hammarby Riga en daarna tegen Fenerbahce/Maribor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:08

Superkiwi

Hoi doei

Ik had het puzzeltje inmiddels gelegd.
Dank voor de bevestiging :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:04
gws24 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:42:
[...]
Twente nu eerst tegen Hammarby en daarna tegen Fenerbahce/Maribor
Riga :P

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Crap, verkeerd gekeken, Hammarby was de vorige. Dank voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Volgens UEFA heeft Nederland nog maar 4 clubs in de race voor punten.
https://www.uefa.com/nati...ankings/country/#/yr/2024

Weten zij iets wat wij niet weten?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Quad schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:51:
Volgens UEFA heeft Nederland nog maar 4 clubs in de race voor punten.
https://www.uefa.com/nati...ankings/country/#/yr/2024

Weten zij iets wat wij niet weten?
Ajax uitgesloten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
België zelfs nog maar 2..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Steijn in VI

https://www.ajaxshowtime....eijn-over-linksbacks-ajax

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Gaan we Verweij en de Telegraaf opeens serieus nemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Psv tegen de Rangers....als dat het wordt tenminste.... Rangers zijn niet slecht,zie Psv niet zo maar winnen.

Az moet te doen zijn.

Twente heeft pech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:26:
Psv tegen de Rangers....als dat het wordt tenminste.... Rangers zijn niet slecht,zie Psv niet zo maar winnen.

Az moet te doen zijn.

Twente heeft pech
Rangers zaterdag zeker niet zien spelen tegen het altijd lastige Kilmarnock?
Drama wat ze daar lieten zien. En comedy capers achterin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
toolkist schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:40:
[...]

Rangers zaterdag zeker niet zien spelen tegen het altijd lastige Kilmarnock?
Drama wat ze daar lieten zien. En comedy capers achterin.
Dat was vorig seizoen niet anders hoor ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Kan niet anders zeggen dat het ronduit pijnlijk was om te zien hoe Ajax speelde met Rangers in de poulefase CL terwijl PSV er over een tweeluik van verloor. Waren ook gewoon goede wedstrijden van Ajax.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maf gerucht, Bayern München heeft bij Ajax geïnformeerd naar de diensten van Rulli als mogelijk vervanger van Sommer.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:03:
Maf gerucht, Bayern München heeft bij Ajax geïnformeerd naar de diensten van Rulli als mogelijk vervanger van Sommer.
Nog een gerucht, Ajax is persoonlijk akkoord met Ito, echter is hun bod van 15 miljoen afgewezen door Stuttgart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
Maarten_E schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:52:
Kan niet anders zeggen dat het ronduit pijnlijk was om te zien hoe Ajax speelde met Rangers in de poulefase CL terwijl PSV er over een tweeluik van verloor. Waren ook gewoon goede wedstrijden van Ajax.
De uitwedstrijd van PSV was ook niet zo slecht, thuis daarentegen... Dat was niet best...Dat hadden ze gewoon af moeten maken en dat Ajax het prima deed, dat staat buiten kijf, maar denk wel dat de mentaliteit in zo'n knockout-fase wel net wat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Exocet schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

Nog een gerucht, Ajax is persoonlijk akkoord met Ito, echter is hun bod van 15 miljoen afgewezen door Stuttgart.
Het lijkt alleen wel of Mislintat wel graag in Duitsland shopt. Al kent hij Ito natuurlijk al persoonlijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Snowdog schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:32:
[...]

De uitwedstrijd van PSV was ook niet zo slecht, thuis daarentegen... Dat was niet best...Dat hadden ze gewoon af moeten maken en dat Ajax het prima deed, dat staat buiten kijf, maar denk wel dat de mentaliteit in zo'n knockout-fase wel net wat anders is.
Klopt, zat met afgrijzen naar de thuiswedstrijd te kijken. Maar die mentaliteit had Rangers toch ook moeten hebben in die wedstrijden tegen Ajaxlijkt me? Zeker met zo'n publiek op Ibrox.
Kan mij niet voorstellen dat de ploeg had willen pieken in de laatste CL-kwalificatiewedstrijd tegen PSV ipv CL-poulefase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Quad schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:40:
[...]

Het lijkt alleen wel of Mislintat wel graag in Duitsland shopt. Al kent hij Ito natuurlijk al persoonlijk.
Mijn indruk is toch dat ie verstandig bezig is. Je kunt wel veel willen, maar als je niet veel cash hebt dan moet je slim zijn.

Met Kudus, Alvarez en Timber is er zometeen voor 120 milj verkocht. Daar kun je best wat prima spelers voor halen tussen de 10 en 15 milj. die er meteen mogen staan.

Ik zie het nog steeds niet gebeuren dat we dit jaar kampioen worden, dan moet de rest het toch zwaar laten afweten. Maar ik denk wel dat Steijn het op de rit krijgt. En als je wint van alle kleintjes, dan kun je je een verlies partij of 6 veroorloven. Dat zijn dan PSV, Feyenoord, AZ uit én thuis.

Puntje of 70 moeten ze toch gaan pakken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben vooral benieuwd of er nu snel duidelijkheid komt over Sutalo, nu Feyenoord wel duidelijkheid lijkt te hebben over Ivanusec. Als het op 3-4m valt of staat, dan maar door de pijn bijten en neerleggen deze keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:41:
Dat zijn dan PSV, Feyenoord, AZ uit én thuis.
Zou niet weten waarom je geen enkel punt zou pakken tegen die 3.
Pagina: 1 ... 16 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024