We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Iets dat door veel mensen ook werd gezien, we vonden het wel best en bleven eigenlijk te nuchter waar je jaren niet echt won.toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:19:
[...]
Ik vond het vooral apart dat het, ondanks zoveel jaren geen kampioenschap, zo rustig bleef in Eindhoven. Kwam haast 'gezapig' over op me.
Ergens was het wel fijn maar soms had je wel eens van moet het allemaal zo lief?
Ik ben Spartaan en daar past wel wat nederigheid bij 🤡Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:58:
[...]
Iedere supporter vindt zijn eigen club toch de beste. Als dat al als arrogant wordt gezien.
Ik denk dat je prima zelf afstand kunt nemen van mensen die niet realistisch willen zijn, niet?Gonadan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
Eens. Kom je dan ook helpen wanneer ik het ophemelen wat probeer te nuanceren en daarom doorgezaagd wordt?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Teletekst 819 is in tijden niet zoveel gedeeld op WhatsApp...Mog schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:07:
Ik baal meer van de nederlaag van Feyenoord dan ik kan genieten van de nederlaag van Ajax. Het leedvermaak heeft nu zijn hoogtepunt wel gehad. Het wordt nu medelijden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Maar goed, Brobbey had er wel een stuk of drie in mogen tikken en ze liepen op cruciale momenten wel aardig te sjokken zeg...sowieso lijken ze achterin er structureel niet goed op te zitten - iedere wedstrijd weer. Wat is dat toch...
[ Voor 35% gewijzigd door mrhankey91 op 29-10-2023 18:37 ]
Klote dat ze juist vandaag allemaal massaal een offday moeten hebben
Allemaal? FC Twente - die in de basis zeer verdienstelijk speelde waardoor Feyenoord wellicht niet goed in hun spel kwam - en PSV ( buiten de eerste helft ) hadden geen offday.LZ86 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:37:
Getverdemme wat zonde. AZ gaat ook verliezen. Dat was dé kans geweest vandaag......
Klote dat ze juist vandaag allemaal massaal een offday moeten hebben
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 07:59
We zagen al geen directe aanleiding voor die pijn in de arm. Gelukkig waren ze er snel bij.
Ik bedoelde de spelers van FeyenoordNapo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:38:
[...]
Allemaal? FC Twente - die in de basis zeer verdienstelijk speelde waardoor Feyenoord wellicht niet goed in hun spel kwam - en PSV ( buiten de eerste helft ) hadden geen offday.
Ik kwam vlak ervoor weer thuis en zette net tv aan. Verslaggever zag wel dat ie ging liggen maar zei iets van “Bas Dost gaat weer liggen, de arm wil nu helemaal niet meer”.tweakduke schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:39:
Bas Dost![]()
We zagen al geen directe aanleiding voor die pijn in de arm. Gelukkig waren ze er snel bij.
Iemand enig idee wat er eerder is gebeurd waaraan hij refereerde?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 07:59
Zo'n tien minuten geleden lag Dost op het veld voor pijn in de bovenarm. In de herhaling werd verder geen directe aanleiding gevonden.Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:40:
[...]
Ik kwam vlak ervoor weer thuis en zette net tv aan. Verslaggever zag wel dat ie ging liggen maar zei iets van “Bas Dost gaat weer liggen, de arm wil nu helemaal niet meer”.
Iemand enig idee wat er eerder is gebeurd waaraan hij refereerde?
Hij is weer terug gegaan in het veld uiteindelijk en lag toen ineens heel akelig op het veld.
Gelukkig is hij bij kennis zeggen ze nu.
Gelukkig weer bij kennis
Exact, zelfde als bij PSV en eerder bij RKC. Leuk en aardig dat je het niet in beeld wil laten zien maar toch het deels blijft laten zien.GeertH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
Vraag me af waarom er op zo'n moment als nu niet overgeschakeld word naar de studio.
Wou ik net zeggenGeertH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
Vraag me af waarom er op zo'n moment als nu niet overgeschakeld word naar de studio.
Thanks.tweakduke schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:43:
[...]
Zo'n tien minuten geleden lag Dost op het veld voor pijn in de bovenarm. In de herhaling werd verder geen directe aanleiding gevonden.
Hij is weer terug gegaan in het veld uiteindelijk en lag toen ineens heel akelig op het veld.
Gelukkig is hij bij kennis zeggen ze nu.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Van mij mogen die allemaal een onverdoofde lobotomie krijgenAgent47 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:45:
Gelukkig bij kennis. Op X weer allemaal vragen of die het vaccin heeft gehad. Simpel volk, misselijkmakend
Ben wel zo klaar met dat volk.
Omdat die dan ineens met zinnige teksten de tijd moeten vullen, dat wordt echt niets. Maar wegschakelen van het veld zou ik ook wel toejuichen inderdaad.GeertH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In de voorbeschouwing, rust, en nabeschouwing vullen ze de tijd ook niet met zinnige teksten, dat zou dan niet direct een belemering moeten zijn.Gonadan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:04:
[...]
Omdat die dan ineens met zinnige teksten de tijd moeten vullen, dat wordt echt niets. Maar wegschakelen van het veld zou ik ook wel toejuichen inderdaad.
Ik wordt er verdrietig, en bang, van. Die massa’s staan klaar om alles waar onze wereld voor zou moeten staan zo door het gootje te spoelen.Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:48:
[...]
Van mij mogen die allemaal een onverdoofde lobotomie krijgen
Ben wel zo klaar met dat volk.
een treffende spreuk
Die tijdvakken worden dan ook voornamelijk met reclame gevuld en zijn vooraf geregisseerd. Een onverwachte onderbreking kunnen ze dan helemaal niet aan. Dan is het testbeeld opzetten nog zinniger.Napo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:12:
In de voorbeschouwing, rust, en nabeschouwing vullen ze de tijd ook niet met zinnige teksten, dat zou dan niet direct een belemering moeten zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook een poging gedaan om hier wat terug te lezen maar verder dan twee pagina's terug kwam ik niet; wat een onvriendelijkheden en verwijten weer
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat een enorme kansen voor Ajax in het begin en wat een enorme kansen voor PSV na de rust. Zie wel aanknopingspunten voor Ajax voor toekomstige wedstrijden. Als ze dan spelen zoals eerste 30 mins tegen PSV (en Brobbey leert dat de bal in de goal moet) dan komt het vast nog goed.
Veel meer dan een plek 5 wordt lastig, maar ook op plek 8 kan je Europa in, of als bekerwinnaar.
Voor ons (PSV) gunstig dat Twente vandaag won en AZ achter staat wat dat betreft een perfect weekend!
Hopelijk houdt Dost niks over aan vanavond.
Dat Pröpper de wedstrijd uitspeelt is i.m.o. daar het duidelijkst voorbeeld van maar over en weer liet hij gewoon zien het niet aan te kunnen.
Pröpper raakte de bal niet maar gimenez wel, maar ook daarvoor het moment dat hij gimenez omver trekt in de aanval, waarbij gimenez vrij voor goal gezet had kunnen worden als hij dit niet deed. Daaromheen ook echt een aantal momentjes. Heeft Pröpper i.m.o. sowieso vaak nodig van die overtredingen om zich staande te houden.
Ook wel een beetje de reacties en acties van gimenez misschien waardoor hij e.e.a. niet mee krijgt, maar als er wel goed op ingegrepen wordt, dan kan de wedstrijd draaien. Al bij al Twente beter vandaag, maar dit kunnen zulke beslissende momenten zijn en dat moet er (bij welke ploeg ook) uit worden gehaald bij de arbitrage.
Maar dan zie ik net bij de samenvattingen en die beelden van Dost, naar om te zien (het schokken van zijn lichaam). Voetbal is gelukkig maar een spelletje en dan voelt het verlies van Feyenoord ineens een stuk minder erg.
[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 29-10-2023 20:11 ]
Even die mevrouw van Almere nadoen, maar wel legit mijn professionele ervaring. Ik heb veel stervens- en rouwbegeleiding gedaan. In verreweg de meeste gevallen waarin er sprake is geweest van langdurig ziekzijn en daarmee mantelzorg komt de dreun, de vermoeidheid en het verdriet pas als de druk eraf gaat en het stil wordt. Meestal een paar weken na het afscheid.Krukar schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:17:
[...]
Hmm, het is wel iets genuanceerder dan dat. Het overlijden van z'n vrouw is niet ineens uit het niets, dat zat er al heel lang aan te komen en een deel van die rouw had ie dus al gehad.
Hij wil zelf graag, en misschien is het juist wel goed voor hem om nu zo'n uitdaging te hebben als afleiding?
Ik kan het niet invullen voor Van 't Schip maar ik was er als Ajax niet aan begonnen.
Je hoort ook niemand verder over het feit dat Ugalde natrapte bij Geertruida in minuut 22. Krijg je al een heel andere wedstrijdjbdeiman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:57:
Vanmiddag heb ik niet alles gezien bij Twente Feyenoord, maar nog even terug gekeken en Hitler liet toch weer zien niet geschikt te zijn voor zijn vak.
Dat Pröpper de wedstrijd uitspeelt is i.m.o. daar het duidelijkst voorbeeld van maar over en weer liet hij gewoon zien het niet aan te kunnen.
Pröpper raakte de bal niet maar gimenez wel, maar ook daarvoor het moment dat hij gimenez omver trekt in de aanval, waarbij gimenez vrij voor goal gezet had kunnen worden als hij dit niet deed. Daaromheen ook echt een aantal momentjes. Heeft Pröpper i.m.o. sowieso vaak nodig van die overtredingen om zich staande te houden.
Ook wel een beetje de reacties en acties van gimenez misschien waardoor hij e.e.a. niet mee krijgt, maar als er wel goed op ingegrepen wordt, dan kan de wedstrijd draaien. Al bij al Twente beter vandaag, maar dit kunnen zulke beslissende momenten zijn en dat moet er (bij welke ploeg ook) uit worden gehaald bij de arbitrage.
Maar dan zie ik net bij de samenvattingen en die beelden van Dost, naar om te zien (het schokken van zijn lichaam). Voetbal is gelukkig maar een spelletje en dan voelt het verlies van Feyenoord ineens een stuk minder erg.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Godwin's autocorrectie?jbdeiman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:57:
Vanmiddag heb ik niet alles gezien bij Twente Feyenoord, maar nog even terug gekeken en Hitler liet toch weer zien niet geschikt te zijn voor zijn vak.
Aj, dit is wel lelijk. Pas het wel even aan, dit is niet de bedoeling.
Dat heb ik dan weer gemist denk ik, maar dit zijn wel heel bepalende momenten om er niets mee te doen.Agent47 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:06:
[...]
Je hoort ook niemand verder over het feit dat Ugalde natrapte bij Geertruida in minuut 22. Krijg je al een heel andere wedstrijd
Zonder de situatie van dichtbij te hebben meegemaakt kun je hier nagenoeg niet over oordelen. Hij zal zelf goed in staat zijn om aan te geven of hij er klaar voor is.Kist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:03:
[...]
Even die mevrouw van Almere nadoen, maar wel legit mijn professionele ervaring. Ik heb veel stervens- en rouwbegeleiding gedaan. In verreweg de meeste gevallen waarin er sprake is geweest van langdurig ziekzijn en daarmee mantelzorg komt de dreun, de vermoeidheid en het verdriet pas als de druk eraf gaat en het stil wordt. Meestal een paar weken na het afscheid.
Ik kan het niet invullen voor Van 't Schip maar ik was er als Ajax niet aan begonnen.
Als het goed is wordt Schip deze week al gepresenteerd.
John van 't Schip, die het seizoen naar alle waarschijnlijkheid gaat afmaken als interim-trainer van Ajax, wil Michael Valkanis als assistent bij zijn technische staf halen. De twee werkten eerder met elkaar samen bij Melbourne City FC, PEC Zwolle en de Griekse nationale ploeg. Valkanis heeft met Ajax al een akkoord bereikt.
bron: https://www.vi.nl/nieuws/...oen-licht-hapoel-tel-avivDe 49-jarige Valkanis, een Australiër met één interland achter zijn naam, is de hoofdtrainer van het Israëlische Hapoel Tel Aviv. In Israël wordt vanwege het conflict momenteel niet gevoetbald. Valkanis is met Ajax al rond en wacht tot Hapoel Tel Aviv hem vrijgegeven heeft. Dat wil zeggen: een transfervrije overgang.
[ Voor 23% gewijzigd door gws24 op 29-10-2023 20:30 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Van het Schip heeft net z'n vrouw begraven, kan me niet voorstellen dat zijn hoofd hiernaar staat.gws24 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:30:
Ajax heeft volgens VI al wel een persoonlijk akkoord met de voormalig assistent van van het Schip om weer zijn assistent te worden:
Kan zijn dat hij zelf afleiding wil en wil doorgaan. Alleen komt de klap dan vaak later.hoevenpe schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:36:
[...]
Van het Schip heeft net z'n vrouw begraven, kan me niet voorstellen dat zijn hoofd hiernaar staat.
Ken het uit persoonlijke ervaring. Snap niet dat Ajax er aan begint. Z’n cv is ook niks beter dan dat van Steijn.
Tsja zoek maar eens een andere interim die hier in wilt stappen (en er iets van kan maken).Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:53:
[...]
Kan zijn dat hij zelf afleiding wil en wil doorgaan. Alleen komt de klap dan vaak later.
Ken het uit persoonlijke ervaring. Snap niet dat Ajax er aan begint. Z’n cv is ook niks beter dan dat van Steijn.
Misschien iets meer tijd er voor nemen? Vind dat Ajax nu wel heel groot risico neemt.joostmakaay schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:55:
[...]
Tsja zoek maar eens een andere interim die hier in wilt stappen (en er iets van kan maken).
Als het nu gaat lopen zie ik ze minimaal 5e of hooguit 6e worden en dan wel Europees pakken in de playoffs.
Gaat het niet lopen dan heb je sowieso geen Europees en misschien wel erger
LekkerVerwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:44:
Grote mond van PSV vooraf. Deksel op de neus, lekker.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Steijn: "Mijn spelers zijn slecht en doen niet wat ik van ze verwacht."Kist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:39:
Maduro vindt Brobbey in potentie een topspits... Dit is dus het probleem met dat zogenaamde Ajax DNA, totaal geen realistische blik op sommige van je jeugdspelers. Brobbey heeft het niet. Gaat het ook nooit krijgen. Jammer. Hopelijk loopt die keer tegen een schorsing aan en ramt Mikautadze er vervolgens een paar in.
Iedereen: "Welke coach valt nou continu z'n spelers af?"
Maduro: Laat z'n team de beste eerste helft in het hele seizoen spelen, misschien wel de beste helft van het kalenderjaar.
Kist: "Maduro heeft geen realistische blik op sommige jeugdspelers."
Kom op joh. Sorry dat ik jouw bericht er uit pik maar dit slaat alles. Maduro heeft in een week durf en geloof in z'n ploeg gekregen, dat is een wereldprestatie gezien de vorm van de ploeg de laatste maanden. Daarbij hoort ook geloof uitspreken naar je eigen spelers.
Waarvan akteT-MOB schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:50:
Mooie prestatie van Feyenoord! Geniet er maar van, zondag weer de beentjes op de grond in de Grolsch Veste. Beste spits tegen de beste verdediging van de Eredivisie
Regeren is vooruitschuiven
Maximaal 5e of hooguite bedoel je denk ik? Plek 8 geeft ook nog toegang tot de play-offs, en dat moet haalbaar zijn gezien de huidige achterstand.Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
Misschien iets meer tijd er voor nemen? Vind dat Ajax nu wel heel groot risico neemt.
Als het nu gaat lopen zie ik ze minimaal 5e of hooguit 6e worden en dan wel Europees pakken in de playoffs.
Denk juist dat ze z.s.m. een interim gezocht hebben, zodra Kroes op 01-01 direct aan de slag kan met een permanente vervanger.
Plek 5 is dit jaar rechtstreekse plaatsing, mits de bekerwinnaar bij de eerste 5 eindigt.Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
Misschien iets meer tijd er voor nemen? Vind dat Ajax nu wel heel groot risico neemt.
Ik als Sparta supporter hoop dat de top 5 uit (willekeurige volgorde) Twente , Ajax, AZ, Feyenoord en PSV gaat bestaan, tegen die ploegen zijn we kansloos in de playoffs (mochten we dat überhaupt halen).
Dat speelden ze wel.T-MOB schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:56:
[...]
Waarvan akteGimenez kwam er niet aan te pas. Zelfs de tweede helft waar Feyenoord meer initiatief en bal had werden ze niet gevaarlijk. Zonde dat dit Twente niet Europees speelt.
Ja ik bedoel natuurlijk groepsfase. Playoffs was pech met de loting en zelfs dan had het er zonder die domme rode kaart anders uitgezien. Maar dat is voetbal en het is allemaal terecht dat ze er niet bij zitten. Toch vind ik Twente oprecht goed voetballen, daar had best wat ingezeten in de conference league.
Regeren is vooruitschuiven
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Het was toch akelig stil de 1ste helft en dat was wel even lekker gezien alle "10-0" uitspraken vooraf. Jammer en onnodig dat Ajax wegzakte, helaas ook de onervarendheid van de trainer die te laat wisselde en natuurlijk ook de mentale kwetsbaarheid die er nu is in deze fase. Ajax was de boveliggende partij en ging verdiend met een voorsprong de rust in. Jammer nogmaals dat ze zo wegzakte, want toen was het natuurlijk weer carnaval in eindhoven.
Je hoeft niet zo hoog te eindigen voor Europees. Kortste route is (zeker met de huidige stand) via de beker. Speel je volgens mij zelfs een hoger bekertoernooi.Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
Moet je alleen wel ff dat ding winnen
Is ook zo natuurlijk! Ik zit in Disney met het gezin dus kon het niet zien helaas, alleen de samenvatting. Maar dit Ajax komt er wel bovenop, ze hebben alleen even een momentum nodig door een winst te boeken ergens. Gelukkig niet tegen PSV, want daar was in vooraf alVerwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:28:
[...]
Het was toch akelig stil de 1ste helft en dat was wel even lekker gezien alle "10-0" uitspraken vooraf. Jammer en onnodig dat Ajax wegzakte, helaas ook de onervarendheid van de trainer die te laat wisselde en natuurlijk ook de mentale kwetsbaarheid die er nu is in deze fase. Ajax was de boveliggende partij en ging verdiend met een voorsprong de rust in. Jammer nogmaals dat ze zo wegzakte, want toen was het natuurlijk weer carnaval in eindhoven.
bang voor.
Precies. Moet je wel ff dat ding winnen.ElPaco schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:42:
[...]
Je hoeft niet zo hoog te eindigen voor Europees. Kortste route is (zeker met de huidige stand) via de beker. Speel je volgens mij zelfs een hoger bekertoernooi.
Moet je alleen wel ff dat ding winnen
Van t schip heeft geen geweldige trainers carrière gehad en z’n vrouw is net overleden. Ik vind het een groot risico
Ze moeten wel, Maduro mag het maar tijdelijk invullen omdat hij de papieren nog niet heeft.Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
En Van 't Schip is al een medewerker omdat hij de technische afdeling zou ondersteunen.
Degraderen gaan ze toch niet. De huidige stand geeft een vertekend beeld en er komt een makkelijker programma aan.
Haha nou nou nou. Ajax liet even zien te kunnen voetballen ja. PSV stelt geen klap voor in Europa vanwege die zwakke defensie maar in de Eredivisie blijven die ombedreigd eerste.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:28:
[...]
Bij Ajax weet ik niet waar ik moet beginnen maar ik stel het volgende voor: Sutalo, bankie. Avila weg. En dan maar eens de beste Jong Ajax speler neerzetten. Met name die Sutalo bij de 1-0 en later weer als een clown erop. Avila heeft letterlijk niks gedaan en lag meer op de grond dan wat anders. Clown.
Een hoop zaken wel logisch en hier ook al genoemd. Een Avila die zichzelf geen back vindt en dat ook duidelijk laat merken. Nou prima zou ik zeggen, dan maar banken want je staat gewoon achter Hato voor de LCV. Desnoods Salah-Eddine op LB en dan Sosa ervoor, hebben we een reden om Taylor eens te laten banken, misschien schrikt hij dan een beetje wakker.
Brobbey weer klassiek: prima veldspel maar gewoon geen afmaker. Bijna is niet, dus daar moet echt wat gaan gebeuren. Leuk die potentie, maar hoe lang komt het er al niet uit qua afronding?
Daarbij blijven bij mij ook eerdere interviews knagen waarin hij duidelijk uitstraalde het beter denken te weten dan mensen waarvan hij zou moeten leren, zoals bijvoorbeeld een Huntelaar. Als je het allemaal zo goed weet laat het dan maar zien, en anders ook maar gewoon eens banken.
Maduro weet het allemaal wel mooi te vertellen en dat wordt ook een beetje uitgelokt, maar hij mag wel even een beetje pas op de plaats maken. Hij is geen interim, geen trainer, gewoon de assistent die er al zat tot de opvolger van Steijn er is. Hij zal gerust een mening hebben over potentie van spelers, de samenstelling van de groep, de komende transferperiode en dergelijke toekomstperikelen, maar dat is niet aan hem, daar staat hij gewoon buiten. Dus zeg dat maar gewoon tegen de interviewer, vraag dat aan de nieuwe trainer want die gaat er over.
In dat licht ben ik wel benieuwd wat er met hem gaat gebeuren, aangezien Schip een eigen assistent gaat meenemen. Is dat dan als aanvulling, of als vervanging? Ik weet niet hoe die assistent van Schip normaal in de groep stond maar het kan zomaar zijn dat Maduro nu tweede assistent wordt of helemaal buiten de boot gaat vallen. Heb je nog meer verschuivingen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt. En dan waren er ten tijde van Haller mensen die om Brobbey riepenchim0 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:56:
Hadden gvd 1 - 4 voor moeten staan. Sorry voor m'n taalgebruik, maar m'n pa en ik werden echt helemaal gek. Brobbey jongen.. Met alle respect, maar die jongen is absoluut niet geschikt voor Ajax. Hoeveel kansen heeft ie gehad en om zeep geholpen en niet eens moeilijke he? En dan heb ik het niet alleen over deze wedstrijd. Gewoon simpele intikkertjes of alleen tegen de keeper. Het zit er gewoon niet in bij die jongen, hij heeft niet die verfijnde techniek. Maar lijkt me ook niet leuk voor hemzelf. Op een gegeven word je toch gek als je al die kansen mist? Dit kan echt niet man, je bent spits van Ajax. Ik wil echt niet alles op hem afschuiven hoor, maar zulke ballen moeten er gewoon blindelings in.
Die jongen is nooit bijzonder geweest op zijn fysiek na. Na zijn vertrek, ingepraat door die pizzabakker, hadden ze 'm lekker in z'n sop gaar moeten laten koken en al helemaal niet voor 18 miljoen terug halen.
Een van de zoveel blunders die gemaakt zijn.
Wat mij betreft krijgt Mikautadze een kans in de spits. Die maakt die intikkers tenminste wel.
Na die eerste helft gister overheerste teleurstelling maar niet op de manier die ik had verwacht. Het had gewoon gespeeld moeten zijn eigenlijk.
Vervolgens was na 5 minuten in de tweede helft m'n hoop op een resultaat wel echt klaar. Na de 5-2 kon ik het niet meer aan zien en ben ik wat anders gaan doen en heb afgeteld tot Max het weekend weer goed afsloot.
Nu dus van 't Schip die Ajax uit het slop moet trekken. Ik weet niet op basis waarvan, maar we gaan het zien.
Ik heb bar weinig vertrouwen nog in de rest van dit seizoen. Met 34 punten ben je normaal gesproken veilig, toch? Misschien moet dat de doelstelling dit jaar maar worden en ondertussen puinruimen.
Te beginnen met Bergwijn. Lekker naar de zandbak laten verkassen en die miskoop nog enigszins goed maken omdat die lui altijd teveel betalen.
Brobbey vind ik een redelijke spits maar ja moet de kansen wel benutten. Dan had ik het nog wel willen zien.
Bergwijn nauwelijks gezien maar ze hebben niet beter vrees ik.
Gaaie maakt teveel fouten, dat kost punten. Nu stond hij ook dit keer tegen Lozano die net wat sneller en feller is.
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 30-10-2023 08:57 ]
Er is toch geen enkele reden om te geloven dat Ajax niet in het linkerrijtje eindigt. Tuurlijk is het geen kampioensploeg, maar er is genoeg kwaliteit om wedstrijden tegen mindere tegenstanders te winnen. Alles valt en staat met vertrouwen en als er een keer 2 wedstrijden tegen mindere teams geworden wordt, kan het er zomaar heel anders uitzien. Vergeet ook de 2 inhaalwedstrijden niet, en her staat allemaal dicht op elkaar.JEightyFive schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
Ik heb bar weinig vertrouwen nog in de rest van dit seizoen. Met 34 punten ben je normaal gesproken veilig, toch? Misschien moet dat de doelstelling dit jaar maar worden en ondertussen puinruimen.
Maar als ik 't allemaal zie. Ook gisteren en donderdag weer. Wie moet 't doen? Het is zo matig wat er allemaal staat. Heel veel aankopen, weinig vertrouwen als ze een bal krijgen en de spelers van wie je het zou verwachten, die staan al een hele tijd stil in hun ontwikkeling. Er is gewoon niks in dit team, niemand waarvoor je naar 't stadion gaat of de TV aan zet. Het is zo armetierig en zo op safe.Bao_mi1 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:06:
[...]
Er is toch geen enkele reden om te geloven dat Ajax niet in het linkerrijtje eindigt. Tuurlijk is het geen kampioensploeg, maar er is genoeg kwaliteit om wedstrijden tegen mindere tegenstanders te winnen. Alles valt en staat met vertrouwen en als er een keer 2 wedstrijden tegen mindere teams geworden wordt, kan het er zomaar heel anders uitzien. Vergeet ook de 2 inhaalwedstrijden niet, en her staat allemaal dicht op elkaar.
Er zijn in het verleden in binnen- en buitenland (grote) clubs geweest waarbij men dit dacht dus zo lichtzinnig denk ik er niet (meer) over. Ik ben behoorlijk pessimistisch inmiddels.Bao_mi1 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:06:
[...]
Er is toch geen enkele reden om te geloven dat Ajax niet in het linkerrijtje eindigt. Tuurlijk is het geen kampioensploeg, maar er is genoeg kwaliteit om wedstrijden tegen mindere tegenstanders te winnen. Alles valt en staat met vertrouwen en als er een keer 2 wedstrijden tegen mindere teams geworden wordt, kan het er zomaar heel anders uitzien. Vergeet ook de 2 inhaalwedstrijden niet, en her staat allemaal dicht op elkaar.
Er wordt steen en been geklaagd over de verdediging maar een spits die 4(!) opgelegde kansen om zeep helpt kost je ook gewoon hele dure punten. En dit was niet de eerste wedstrijd waarin dat gebeurde. Maar goed, eigen jongen dus dan mag het allemaal blijkbaar.
Tegen RKC gaat het om een paar minuten maar als die een beetje de dood of de gladiolen tactiek hanteren hoeft er maar 1 bal verkeerd te vallen. En dat zie ik met dat brandhout achterin nog best als mogelijkheid.
Tegen Volendam reken ik me ook nog niet rijk. Vorig jaar werd dat ook nog een gelijkspel en zelfs Schreuder had het beter voor elkaar.
Dat er zoveel mensen zijn die nog geloof hebben in het linkerrijtje vind ik knap. Dat geloof ben ik zelf inmiddels wel kwijt en ik zie in van 't Schip nou ook geen verlosser die het zomaar even omdraait.
Ik hoop van harte dat die 2 wedstrijden in winst omgezet worden en er wat meer omhoog gekeken kan worden maar ik moet het eerst nog maar zien.
In de selectie zit voldoende kwaliteit om gewoon in de eredivisie te blijven. Een reeks lastige wedstrijden zijn nu voorbij en heeft niet geholpen met het creëren van een solide team. Nu zaak voor de staf om punten te pakken.
Maar dan moeten wel knopen doorgehakt worden. Iemand moet Bergwijn de aanvoerdersband afpakken en Brobbey even banken of op z'n minst even wisselen in tweede helften. Het is bizar dat Ajax gewoon een tweede spits heeft in de selectie die aangetoond heeft te kunnen afronden maar dan weer niet ingebracht wordt wanneer Brobbey niet levert.
Op Sparta en Go Ahead na de top 8, en dat in 8 wedstrijdenTrishul schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:45:
Laten we ook niet vergeten dat Ajax inmiddels de hele top-4 heeft gehad: Feyenoord, AZ, PSV en Twente.
Met een beetje geluk gaat Bergwijn gewoon zand happen, strik erom en wegsturen. Brobbey maakt het gewoon niet waar. Taylor maakt veel fouten. Gaaei, wanneer hij geen bijzondere fout maakt dan is men al blij. Centraal achterin begaan ze al bijna 9 wedstrijden lang precies dezelfde blunders.Trishul schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:45:
Maar dan moeten wel knopen doorgehakt worden. Iemand moet Bergwijn de aanvoerdersband afpakken en Brobbey even banken of op z'n minst even wisselen in tweede helften. Het is bizar dat Ajax gewoon een tweede spits heeft in de selectie die aangetoond heeft te kunnen afronden maar dan weer niet ingebracht wordt wanneer Brobbey niet levert.
Dan kom ik persoonlijk uit op een positie of 5 die echt ondermaats gevuld zijn. Nouja, er zullen geen 5 knopen doorgehakt worden in dat opzicht.
De volgende lichtgewicht coach die in januari weer weg moet want dan ligt het allemaal aan hem.
Er is op dit moment ook geen enkele reden om te geloven dat Ajax wel in het linkerrijtje eindigt. Utrecht staat ook te laag voor hun doen, NEC laat ff zien dat ze (waarschijnlijk) wel van AZ kunnen winnen. Feyenoord heeft al punten laten liggen bij Fortuna & Sparta. Sparta, Excelsior en GAE hebben hun zaakjes voor hun doen op orde dit jaar en een slecht weer uitwedstrijd op kunstgras kan je ook zo maar punten kosten. PSV heeft al een hoop wedstrijden tegen "makkelijkere" clubs gehad dus een paar moeten daar ook niet meer tegen.Bao_mi1 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:06:
[...]
Daarnaast moet ik het nog allemaal maar zien met van 't Schip, heeft al 5 jaar geen club meer getrained waar hij bij PEC overigens ontslagen is vanwege de slechte resultaten en neemt weeeer een assistent mee die het vriendje van de hoofdtrainer is
Als je elke wedstrijd 3 of 4 tegengoals krijgt eindig je niet in het linker rijtje.Bao_mi1 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:06:
[...]
Van de 14 (complete) officiële wedstrijden dit seizoen kreeg Ajax 5 keer drie of meer tegengoals. Is dat slecht en Ajax onwaardig? Natuurlijk. Ik wil ook niet doen alsof er niks aan de hand is maar nogmaals, ik zie ze echt niet in het rechterrijtje eindigen.Grotespeler schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:36:
[...]
Als je elke wedstrijd 3 of 4 tegengoals krijgt eindig je niet in het linker rijtje.
Zoals iemand zei hebben ze bijna de hele top 8 gehad, in elk geval met Feyenoord, PSV, AZ en Twente elke club die normaal gesproken een concurrent is. Gisteren zag je het team ook ineens boven zichzelf uitstijgen toen er wat geloof kwam na die vroege goal. Dat het vertrouwen broos is en ook weer verdween is echt niet raar. Maar dat kan wel komen als de nieuwe coach wat harde keuzes durft te maken en structuur kan creëeren. Dan heb je zo een andere flow te pakken en komen de punten tegen de kleintjes echt wel.
Ik weet niet of het nou de Ajacieden zijn die echt in de put zitten en het hebben over eindigen in het rechterrijtje, of de fans van andere clubs die het als leedvermaak zien. Maar ik zou al mijn geld erop inzetten dat Ajax gewoon in de top 9 eindigt.
Elke trainer neemt een assistent die het vriendje van de hoofdtrainer is mee, ze moeten immers intensief samenwerken. Dat is vrij gebruikelijk.GrooV schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:26:
[...]
Er is op dit moment ook geen enkele reden om te geloven dat Ajax wel in het linkerrijtje eindigt. Utrecht staat ook te laag voor hun doen, NEC laat ff zien dat ze (waarschijnlijk) wel van AZ kunnen winnen. Feyenoord heeft al punten laten liggen bij Fortuna & Sparta. Sparta, Excelsior en GAE hebben hun zaakjes voor hun doen op orde dit jaar en een slecht weer uitwedstrijd op kunstgras kan je ook zo maar punten kosten. PSV heeft al een hoop wedstrijden tegen "makkelijkere" clubs gehad dus een paar moeten daar ook niet meer tegen.
Daarnaast moet ik het nog allemaal maar zien met van 't Schip, heeft al 5 jaar geen club meer getrained waar hij bij PEC overigens ontslagen is vanwege de slechte resultaten en neemt weeeer een assistent mee die het vriendje van de hoofdtrainer is
Een Brobbey die zoveel kansen krijgt dat er op zijn minst één in had moeten zitten. (Ben eigenlijk benieuwd wat zijn xG was deze wedstrijd, zou mij niks verbazen als dat 1 en een beetje was.)
Twee momenten voor PSV die fractioneel geen buitenspel/geen hands waren.
Ajax leek geen antwoord te hebben op de wissels van Bosz in de rust, en de VAR-calls waren (imo) terecht, maar 3-3 was geen uitzonderlijke uitslag geweest.
Ding is wel dat dit voor de beeldvorming Ajax opnieuw geen goed doet.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Snap niet dat je nu weer over Brobbey begint, hij kan gewoon niet scoren. Dit is gewoon zijn niveau. Kunt wel iedere wedstrijd zeggen "Als hij gescoord had..." maar dat doet ie niet. Als Brobbey een goede afmaker was geweest dan had Steijn er nog gezeten en stond Ajax op plek 5Maarten_E schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:58:
Nouja, even terugdenken.
Een Brobbey die zoveel kansen krijgt dat er op zijn minst één in had moeten zitten. (Ben eigenlijk benieuwd wat zijn xG was deze wedstrijd, zou mij niks verbazen als dat 1 en een beetje was.)
Twee momenten voor PSV die fractioneel geen buitenspel/geen hands waren.
Ajax leek geen antwoord te hebben op de wissels van Bosz in de rust, en de VAR-calls waren (imo) terecht, maar 3-3 was geen uitzonderlijke uitslag geweest.
Ding is wel dat dit voor de beeldvorming Ajax opnieuw geen goed doet.
PSV liet zich totaal overlopen door Ajax de eerste 25 minuten. Waar jouw 3-3 vandaan komt is mij totaal onduidelijk. Eerder 8-2 als PSV nog wat had aangezet.
En nog even hoe dramatisch de huidige stand is, als Ajax vanaf nu ALLES wint (incl inhaal wedstrijden) dan staan ze 6e als je kijkt naar de ranglijst van vorig jaar
[ Voor 16% gewijzigd door GrooV op 30-10-2023 13:07 ]
Ik durf echt nog geen uitspraken te doen over linker- of rechterrijtje. Eerst moeten er wedstrijden gewonnen worden om het vertrouwen terug te laten komen. Deze selectie zit echt heel diep, die zijn echt verleerd om te winnen. 1/3e van het seizoen is gewoon weggeflikkerd, je begint als het ware nu pas met je voorbereiding terwijl je tegenstanders steeds meer op elkaar ingespeeld raken. Ik geloof nog steeds dat de meeste van deze spelers prima kunnen voetballen. Maar je hebt te maken met een vreemdelingenlegioen dat zich nog moet bewijzen aan de buitenwacht icm spelers die de Ajaxopleiding hebben doorlopen en niet gewend zijn om uit een positie te komen waar je niet de favoriet bent die dominant voetbal moet spelen. En dan ontbreekt er ook nog eens een leider. Met het wegsturen van Steijn is patient Ajax inmiddels in het ziekenhuis, maar ligt nog wel op de IC en er moet nog blijken of de verwondingen fataal zijn.Bao_mi1 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
Van de 14 (complete) officiële wedstrijden dit seizoen kreeg Ajax 5 keer drie of meer tegengoals. Is dat slecht en Ajax onwaardig? Natuurlijk. Ik wil ook niet doen alsof er niks aan de hand is maar nogmaals, ik zie ze echt niet in het rechterrijtje eindigen.
Zoals iemand zei hebben ze bijna de hele top 8 gehad, in elk geval met Feyenoord, PSV, AZ en Twente elke club die normaal gesproken een concurrent is. Gisteren zag je het team ook ineens boven zichzelf uitstijgen toen er wat geloof kwam na die vroege goal. Dat het vertrouwen broos is en ook weer verdween is echt niet raar. Maar dat kan wel komen als de nieuwe coach wat harde keuzes durft te maken en structuur kan creëeren. Dan heb je zo een andere flow te pakken en komen de punten tegen de kleintjes echt wel.
Ik weet niet of het nou de Ajacieden zijn die echt in de put zitten en het hebben over eindigen in het rechterrijtje, of de fans van andere clubs die het als leedvermaak zien. Maar ik zou al mijn geld erop inzetten dat Ajax gewoon in de top 9 eindigt.
Klinkt wellicht heel gek wat ik ga zeggen, maar ik ben serieus gewoon blij met de eerste helft en dat geeft mij als supporter voldoende houvast. Ik vind het echt een hele stap voorwaards, zag voetbal die ik dit seizoen nog niet had gezien bij Ajax. Dat je vervolgens nog geen 'plan B' hebt op een tactische omzetting van de tegenstander, dat kan gebeuren in het stadium waar Ajax nu in zit. Gisteren was al een tijdje ingecalculeerd verlies (ook bij Ajax gezien het moment van instappen van van't Schip). Hopleijk kan er worden voort geborduurd op de 1e 45 minuten, kunnen er enkele spelers worden geloost en wat aankopen worden gedaan. Nu Steijn weg is zie ik het echt wel rooskleurig in, plek 4 of plek 5 moet zeker te doen zijnMaarten_E schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:58:
Ajax leek geen antwoord te hebben op de wissels van Bosz in de rust[...]
Ajax heeft nog 26 wedstrijden voor de boeg, bij volle winst zijn dat 78 punten. Tel daar de 5 behaalde punten punten bovenop en je komt op een totaal van 83 punten, één puntje meer dan kampioen Feyenoord vorig seizoen (72). Plek 4 of plek 5 zou gewoon mogelijk moeten zijn wanneer ze de boel weer aan het draaien krijgen.GrooV schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:04:
En nog even hoe dramatisch de huidige stand is, als Ajax vanaf nu ALLES wint (incl inhaal wedstrijden) dan staan ze 6e als je kijkt naar de ranglijst van vorig jaar
[ Voor 24% gewijzigd door Han op 30-10-2023 14:48 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
https://nos.nl/artikel/24...en-na-botsing-met-brobbey
Elke model is weer anders maar vanuit Sofascore komt hijzelf al uit op 1,35 op basis van 4 schoten ( 2 op doel, 2 naast )Maarten_E schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:58:
Nouja, even terugdenken.
Verander dat 'leek' maar in 'HAD GEEN'Maarten_E schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:58:
Ajax leek geen antwoord te hebben op de wissels van
Het lastige is dat je niet kan voorspellen hoe het verloop van de wedstrijd zou zijn. Als Brobbey in de 2de minuut scoort, van de Boomen in de 10de minuut en Brobbey dezelfde kans weer krijgt in de 13de minuut dan had het in theorie 0-3 kunnen staan. Realiteit is dat een wedstrijd zich altijd wel anders ontwikkelt na een doelpunt en dezelfde kansen er wellicht niet meer zijn.GrooV schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:04:
[...]
PSV liet zich totaal overlopen door Ajax de eerste 25 minuten. Waar jouw 3-3 vandaan komt is mij totaal onduidelijk. Eerder 8-2 als PSV nog wat had aangezet.
Ajax heeft gisteren zeker in de eerste helft genoeg kansen gehad om meer afstand te nemen van PSV. Alle assumpties dat als ze wel gescoort hadden is koffiedik kijken. Op basis van een aantal wedstrijden is er nu in ieder geval wel een helft waar aanknopingspunten in te vinden zijn maar daarnaast ook zaken die overduidelijk niet goed gaan ( zoals de rol van de vleugelverdedigers ).
Hopelijk weet Ajax in de komende wedstrijden de rug te rechten en zowel resultaat te halen als dat er meer lijn in het spel komt.
Hoeveel kansen mag iemand krijgen? Kan me voorstellen dat Van het Schip het (helemaal na gister) wel met iemand anders gaat proberen. Maar dan is het nog steeds een leuke pinch hitter en handen blinder.
Jongen is 21, en staat in een team wat niet draait, dus dan is er ook iets met druk.
Enige wat je wel zou kunnen zeggen is dat het niet echt een ajax spits is, goed dat werd over die lange fransman ook gezegd maar die heeft er toch aardig wat in gelegd. Denk dat Brobbey dit zeker ook kan doen, maar vertrouwen moet ook bij hem terugkomen. Tenzij die Mikaudze (ofzo?) er in komt en gelijkt meerdere doelpunten gaat maken denk ik dat Brobbey gewoon nog wel kansen gaat krijgen en dat hij dan ook absoluut nog wel wat doelpuntjes gaat maken.
10 second ninja DONE
Jongen is 21, dat is best oud voor een Ajax speler in de eredivisie. Het is ook niet dat die iets kleins moet aanleren. Hij heeft gewoon geen techniek en mist met de bal handelingssnelheid.Sagat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:19:
Had het tijdje terug al gepost, maar nog even soort van herhaling, en 'andere kant' maar denk dat 'jullie' nu te hard oordelen over Brobbey. Speelde hij gister slecht? had hij vaker moeten scoren, absoluut. Kan hij er helemaal niets van? Kan hij niet scoren? Nee daar ben ik het niet mee eens.
Hoeveel kansen mag iemand krijgen? Kan me voorstellen dat Van het Schip het (helemaal na gister) wel met iemand anders gaat proberen. Maar dan is het nog steeds een leuke pinch hitter en handen blinder.
Jongen is 21, en staat in een team wat niet draait, dus dan is er ook iets met druk.
Enige wat je wel zou kunnen zeggen is dat het niet echt een ajax spits is, goed dat werd over die lange fransman ook gezegd maar die heeft er toch aardig wat in gelegd. Denk dat Brobbey dit zeker ook kan doen, maar vertrouwen moet ook bij hem terugkomen. Tenzij die Mikaudze (ofzo?) er in komt en gelijkt meerdere doelpunten gaat maken denk ik dat Brobbey gewoon nog wel kansen gaat krijgen en dat hij dan ook absoluut nog wel wat doelpuntjes gaat maken.
Ik vind echt dat die beter is geworden in vergelijking met vorig jaar. Toen was die nog slechter. Maar die verbetering is juist niet omdat die technisch beter is geworden. Hij is wel fysiek sterker geworden. Daardoor krijgt die wel kansen, dat doet die fysiek heel handig. Maar alles wat die snel met een bal moet doen mislukt.
Zijn beste rol is daarom ook als invaller. Dan is de tegenstander vermoeid en valt zijn slechte handelingssnelheid minder op. En dan kan die beter met zijn fysiek tijd creëren.
Maar het is structureel bij hem. Natuurlijk, hij is jong maar ook geen kind meer en het zijn geen moeilijke ballen he? Hij is te wild, te druistig, bewaart geen overzicht en rust en ligt bij elke schot/kans/goal op de grond. Dus dat betekent dat ie geen balans heeft en zijn lichaam niet goed positioneert. Dat wordt ook door meerdere analisten bij meerdere tafels aangegeven. Dus die jongen mist gewoon techniek, rust en overzicht en dat moet je wel hebben als spits en zeker bij een club als Ajax. De Ronaldo's Messi's Ibra's en Kane's van deze wereld maken dit soort ballen wel af. Misschien geen eerlijke vergelijk maar om maar te zeggen. Is het trainbaar? Deels misschien wel, maar deels moet het gewoon in je zitten. Misschien kan een ex topspits met hem aan de slag, maar die verfijnde techniek en overzicht moet je wel in je hebben. Alleen tegen de keeper, voorzet van de zijkant, intikkertjes, daar hebben we het over. Dat moet gewoon 100% een goal zijn. En dan kan je heel demonstratief gaan lopen rammen op het veld, maar daar koop je niks voor.Sagat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:19:
Had het tijdje terug al gepost, maar nog even soort van herhaling, en 'andere kant' maar denk dat 'jullie' nu te hard oordelen over Brobbey. Speelde hij gister slecht? had hij vaker moeten scoren, absoluut. Kan hij er helemaal niets van? Kan hij niet scoren? Nee daar ben ik het niet mee eens.
Gisteren geschiede zowat het 8ste wereldwonder in Eindhoven. Iedereen dacht dat Ajax eraf ging met 5 - 0 maar je ziet het, het compleet tegenovergestelde gebeurde en als je die ballen wel gewoon intikt sta je met 3 of 4 - 1 voor en is het klaar. Tenminste, je moet dan alsnog die voorsprong verdedigen, maar dan was het een totaal andere wedstrijd geworden.
In het voetbal en zeker op het hoogste niveau gaat het om millimeters en fracties van seconden en dat soort momenten moet je benutten als topspeler. Daar worden wedstrijden en resultaten op beslist. Gisteren bij Frankfurt - Dortmund (gekke wedstrijd overigens 3 - 3) een soortgelijke situatie als Taylor/Brobbey, maar die tikt hem wel binnen en dat was een wisselspeler. Bedoel maar te zeggen. We hebben het niet over super ingewikkelde of moeilijke ballen hier.
Maar staan die ploegen niet mede in de top 8 doordat ze Ajax al als tegenstander hebben gehad?toolkist schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Op Sparta en Go Ahead na de top 8, en dat in 8 wedstrijden
Verbaast me wel enigszins deze uitspraak. 21 jaar is nog steeds de categorie jong, je zit normaliter nog geeneens dicht bij de top van je kunnen op die leeftijd. Is Brobbey van de buitencategorie als de Ligt en de Jong? Nee, maar om hem oud voor Ajax te noemen gaat ook nogal wat ver.Kist schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:42:
[...]
Jongen is 21, dat is best oud voor een Ajax speler in de eredivisie.
Ik denk niet dat Heracles 8e staat doordat ze met 4-1 van Ajax verloren, of Excelsior dankzij dat ene punt tegen Ajax. PSV-Twente-AZ-Feyenoord staan zo ongeveer waar ze horensNielz123 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:32:
[...]
Maar staan die ploegen niet mede in de top 8 doordat ze Ajax al als tegenstander hebben gehad?
Het blijft hoe dan ook een academische discussie.toolkist schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:01:
[...]
Ik denk niet dat Heracles 8e staat doordat ze met 4-1 van Ajax verloren, of Excelsior dankzij dat ene punt tegen Ajax. PSV-Twente-AZ-Feyenoord staan zo ongeveer waar ze horen
Ajax heeft alleen nog maar tegenstanders gehad die nu boven ze staan, en zal ook alleen nog maar tegenstanders treffen die nu boven ze staan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Voor een Ajax spits die ook nog eens uit de eigen opleiding komt oogt hij heel beperkt. Daarbij heb ik het idee dat zijn huidige fysieke gesteldheid hem meer in de weg zit dan dat het hem wat brengt. Er zit zo weinig souplesse in hem dat hij ook letterlijk statisch oogt aan de bal en behendigheid mist. Mathijs de Ligt syndroom noem ik het zelf, teveel in het krachthonk gezeten en te weinig bezig geweest met verbeteren van je techniek. Nadat de Ligt naar Bayeren ging en een paar jasjes had uitgedaan oogde zijn spel al veel beter.Sagat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:19:
Het zal waarschijnlijk Bergwijn ook helpen om niet meer naar de sportschool te gaan want ook die leidt aan dat syndroom.
Als hij een doorgebroken jeugdspeler was die nog amper kansen had gehad, zou ik je redenatie kunnen volgen. Maar hij is een van Ajax absolute topaankopen geweest en hoort gewoon te presteren of anders te banken. Een rol als invaller zou hem nu stukken beter passen.
Moet je overigens nagaan hoe slecht die Akpom en Mikautadze op de training wel niet moeten presteren, dat die nog geen enkele serieuze kans gehad hebben.
Het houdt momenteel niet over qua spitsen, denk dat dit duidelijk is, maar ik ben er van overtuigd dat in een goed draaiend elftal hij beter zal spelen. Zoals gezegd is het een ajax spits? Nee dat denk ik niet. Denk idd dat hij zowel techniek als pure voetbal slimheid en/of intuitie te kort komt.donleone83 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:14:
@Sagat ik snap wat je zegt, maar vind dat je hem nu langs de verkeerde meetlat legt. Ik laat bewust de voorgeschiedenis even buiten beschouwing, maar Brobbey is vorig jaar voor 18 miljoen gehaald (wat voor de Eredivisie nog steeds een ziek bedrag is) als EERSTE spits van Ajax voor de komende jaren. Inmiddels krijgt hij, het halve jaar als huurling meegerekend, al bijna twee jaar zat kansen om te bewijzen dat hij dat is. Hij blijkt gewoon niet goed genoeg voor die positie.
Als hij een doorgebroken jeugdspeler was die nog amper kansen had gehad, zou ik je redenatie kunnen volgen. Maar hij is een van Ajax absolute topaankopen geweest en hoort gewoon te presteren of anders te banken. Een rol als invaller zou hem nu stukken beter passen.
Moet je overigens nagaan hoe slecht die Akpom en Mikautadze op de training wel niet moeten presteren, dat die nog geen enkele serieuze kans gehad hebben.
Echter ik denk echt dat hij beter kan dan dit. Goed we zullen het gaan zien icm Van het schip en makkelijkere tegenstanders, maar zou me echt niet verbazen dat hij er 2-4 inschopt de komende 3-4 wedstrijden.
De vraag is idd wat er gaat gebeuren in de winterstop. Denk dat een verdediger prio een is, want Sutalo...die heeft een soort vloek en je weet het nooit maar die zie ik niet terugkomen. Maar kan me voorstellen dat prio 2 een scorende spits is. Want idd, Akpom wow....daar heb ik ook geen enkel vertrouwen in.
10 second ninja DONE
Ik denk dat ik het - als niet-Ajacied - met de criticasters van Brobbey eens ben.Sagat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:43:
[...]
Het houdt momenteel niet over qua spitsen, denk dat dit duidelijk is, maar ik ben er van overtuigd dat in een goed draaiend elftal hij beter zal spelen. Zoals gezegd is het een ajax spits? Nee dat denk ik niet. Denk idd dat hij zowel techniek als pure voetbal slimheid en/of intuitie te kort komt.
Echter ik denk echt dat hij beter kan dan dit. Goed we zullen het gaan zien icm Van het schip en makkelijkere tegenstanders, maar zou me echt niet verbazen dat hij er 2-4 inschopt de komende 3-4 wedstrijden.
De vraag is idd wat er gaat gebeuren in de winterstop. Denk dat een verdediger prio een is, want Sutalo...die heeft een soort vloek en je weet het nooit maar die zie ik niet terugkomen. Maar kan me voorstellen dat prio 2 een scorende spits is. Want idd, Akpom wow....daar heb ik ook geen enkel vertrouwen in.
Laat het dan eens zien?
Hij is vooral behoorlijk niet-zelfkritisch. En zoals zovelen voor hem, vooral gegaan voor de poen en vervolgens op een zijspoor beland.
Dan voor veel te veel geld terug en weer niet presteren.
Als hij zou presteren naar behoren, zelfs in een slecht draaiend 'team' - was de kritiek er ook niet.
In feite gaat het bij Bergwijn om een vergelijkbare kwestie.
Wel de props willen, maar niet de prestatie leveren die daar bijhoort.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Brobbey kan denk ik wel functioneren. Hij heeft dat ook gedaan. Maar in een echt Ajax, dat op een hoog tempo speelt en waar er veel beweging en passes zijn. Nu is dat niet het geval. Brobbey heeft in jeugdteams ook altijd zo gespeeld. Hij heeft ook veel zwakke punten, misschien is hij daarmee ook niet goed genoeg maar hij werkt er wel voor probeert het.Ramzzz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:15:
[...]
Ik denk dat ik het - als niet-Ajacied - met de criticasters van Brobbey eens ben.
Laat het dan eens zien?
Hij is vooral behoorlijk niet-zelfkritisch. En zoals zovelen voor hem, vooral gegaan voor de poen en vervolgens op een zijspoor beland.
Dan voor veel te veel geld terug en weer niet presteren.
Als hij zou presteren naar behoren, zelfs in een slecht draaiend 'team' - was de kritiek er ook niet.
In feite gaat het bij Bergwijn om een vergelijkbare kwestie.
Wel de props willen, maar niet de prestatie leveren die daar bijhoort.
Bergwijn ben ik het meer met je eens.
een treffende spreuk
Ik zou het met je eens zijn, ware het niet dat Brobbey wel vaak in scoringspositie komt. Hij mist nu zelfs bij herhaling voor open doel. Dat heeft natuurlijk niet meer te maken met hoe Ajax verder speelt. Dat heeft puur met kwaliteit te maken. Die heeft die niet genoeg.pro_6or schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:04:
[...]
Brobbey kan denk ik wel functioneren. Hij heeft dat ook gedaan. Maar in een echt Ajax, dat op een hoog tempo speelt en waar er veel beweging en passes zijn. Nu is dat niet het geval. Brobbey heeft in jeugdteams ook altijd zo gespeeld. Hij heeft ook veel zwakke punten, misschien is hij daarmee ook niet goed genoeg maar hij werkt er wel voor probeert het.
Bergwijn ben ik het meer met je eens.
De kritiek is ook niet van de laatste weken. Vorig seizoen scoorde die te weinig. De eerste wedstrijden van dit seizoen hielp die ook kans na kans om zeep en was er ontzettend veel roep om andere spitsen.
Heeft die ooit gefunctioneerd? Soort van. Dat was dat half jaar dat die gehuurd werd. En dat was vooral als invaller omdat die toen niet fit genoeg was om hele wedstrijden te spelen. Iwan Redan, om een dwarsstraat te nemen, had ook ooit zo'n seizoen dat die als invaller behoorlijk wat goals maakte. En die maakte ook nooit goals als basisspeler. Sommige spelers hebben dat gewoon. Brobbey is er ook zo'n 1.
En bij de jeugd? Er zijn zoveel spelers/sporters die het bij de jeugd fantastisch doen en daarna de stap niet kunnen maken. Als jij fysiek veel sterker bent dan je tegenstanders in de jeugd kom je bovendrijven. Maar dat voordeel verdwijnt wanneer je de stap naar de senioren maakt. Als je in de jeugd alleen op je fysieke mogelijkheden hebt geteerd, maar verder amper hebt geleerd om een bal aan te nemen, onder druk rustig te blijven voor de goal en met goede techniek een bal in te schieten, dan houdt het snel op. En dat zie je nu dus bij Brobbey.
Gewoon niet goed genoeg, en gaat die ook nooit worden. Daar is die technisch gewoon echt niet goed genoeg voor. Haller bijvoorbeeld, is ook geen technisch wonder. Maar die heeft wel een prima functionele techniek. Die kan een bal aannemen, vasthouden en inschieten. En dan hebben we het bij Brobbey nog niet eens over andere tekortkomen die hem ernstig beperken als spits in een Ajax systeem en als pinchitter(bijvoorbeeld het feit dat die gewoon voor geen meter kan koppen)
Voor 4 minuten. Ergens goed dat ze 1 lijn trekken, maar dit is wel een beetje belachelijk
Als je dat niet laat uitspelen is het ook niet eerlijk.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hoezo niet? Gebeurt bij RKC-Ajax toch ook?LZ86 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:46:
De KNVB is serieus voornemens om die NAC-AZ pot daadwerkelijk uit te laten spelen.....
Voor 4 minuten. Ergens goed dat ze 1 lijn trekken, maar dit is wel een beetje belachelijk
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024