Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.934 views

Onderwerpen

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-11 14:56
Miki schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:21:
En Brobbey weet ook deze bal amper te controleren… waarom laten ze die jongen staan?
Dat vraag ik me al anderhalf jaar af. Doet werkelijk nooit wat goed, behalve soms op de juiste plek staan.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 11:48
dr.lowtune schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:21:
Dit Ajax is toch ook totaal niet te coachen als je dit zo ziet? Het verval ten opzichte van de eerste helft is ongelooflijk. Ik zie een nieuwe hoofdcoach dit ook niet zo snel rechttrekken, misschien na de winterstop met nieuwe aanwinsten dat er iets te redden valt
Er zit best wel wat potentie in (zie eerste helft) maar dat begint toch wel bij het uitrouleren van de gevestigde orde die keer op keer niet levert.
Bergwijn en Brobbey mogen m.i. met name een tijdje bankzitten, geef dan maar de jeugd een kans, het seizoen is toch al verloren.

Maduro kun je niet heel vele aanrekenen, die wordt voor de leeuwen gegooid, maar je ziet wel bij vlagen dat er wat beter over de spellijnen wordt gepraat dan onder Steijn.
Van Van 't Schip mag je verwachten dat hij dit soort keuze wel gaat maken. Dit wordt gewoon een seizoen tandenknarsen en heropbouwen, en in de 2 stops proberen te repareren wawt er deze zomer is afgebroken.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vos schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

Euh nee? Ik hoor het bij de lokale KKD club hier nooit.
Er is meer sfeer als de thuisspelende club voorstaat dan als ze achter staan. Zelfs in de kelderklasse is dat zo.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik kijk niet, maar wat stond er op het spandoek? Ajax laatste plaats oid?

Huub Huub Barbatruc!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Virtueel staat Ajax nog gewoon middenmoot. En de makkelijke reeks komt er nu aan. De huidige stand is leuk voor de memes, verder niet.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:25:
Nog 2-3 keer verliezen en die jongens zijn mentaal geknakt en dan wordt het gewoon lastig. Zeker nu de ploegen er omheen wel punten beginnen te pakken. Al is het steeds 1 per weekend.
Ajax gaat niet nog 2-3x verliezen in de competitie, iig zeker niet voor de winterstop. Volendam Heerenveen Almere wordt al gewoon 9 punten.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:59

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Uiteindelijk kwam PSV veel beter de kleedkamer uit na de rust en is zoals vooraf verwacht de wedstrijd binnen voor PSV.

Maar toch zijn er wel wat lichtpuntjes voor Ajax door de eerste helft. Er waren meer kansen, die werden dan niet allemaal afgemaakt, maar er werd beter gevoetbald dan ik in lange tijd heb gezien.

Alleen ja, dan houden ze dat nog niet vol en dat kun je denk ik ook nog niet verwachten. Ik zal blij zijn als Bergwijn geen aanvoerder meer is.

Tweakers Discord

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:50

Vos

AFCA

Napo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

Er is meer sfeer als de thuisspelende club voorstaat dan als ze achter staan. Zelfs in de kelderklasse is dat zo.
Ik interpreteerde het bericht verkeerd, heb het aangepast :)

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

Ajax gaat niet nog 2-3x verliezen in de competitie, iig zeker niet voor de winterstop. Volendam Heerenveen Almere wordt al gewoon 9 punten.
Haha hoe bedoel je arrogantie |:( Vroeger kwamen die ploegen met de gedachte dat gaat niks worden, en nu ruiken ze punten. Negen punten in je dromen.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:44
[...]

Deze moeten we even bewaren dan.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 09:37
Ajax was de eerste 20 minuten gewoon goed.
Als ze dat een beetje volhouden en steeds uitbreiden worden ze gewoon 5-8e

• Kist
Player1S schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Dat zeg je wel en dat zou je ook verwachten gezien de kwaliteit maar dit soort spelers zijn het niet gewend om tegen degradatie te spelen en als het echt in de koppies gaat zitten wordt het lastig om te draaien.

Het zal niet de eerste club zijn waar, onder normale omstandigheden, ruim voldoende talent in zit dat toch degradeert.

Hoe langer dit duurt, hoe lastiger het wordt.
Eens Ajax moet snel weer eens een wedstrijd winnen. Degradatie is echt wel nadrukkelijk een mogelijkheid voorlopig. Dat ontkennen is niet logisch.

Verwijderd

Pelox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

Dit soort reacties is waarom heel Nederland nu reageert op ajax zoals het doet.
Haha.

• sNielz123
Ajax gaat echt niet degraderen.

• d-vine
  • Laatst online: 20-11 21:27
Dit seizoen overleven.
En de komende 3 seizoenen daarna weer opbouwen wat allemaal kapot is gemaakt

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:30:
[...]

Haha hoe bedoel je arrogantie |:( Vroeger kwamen die ploegen met de gedachte dat gaat niks worden, en nu ruiken ze punten. Negen punten in je dromen.
Inderdaad.

Ajax heeft nu 4 wedstrijden op rij verloren in de competitie, en dat waren zeker geen geflatteerde verliespotten.

Die paar minuten tegen RKC zullen ze wel halen, maar de rest zou ik toch geen zekerheidje willen noemen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:52
[...]

Ben jij voor Ajax?

Zero.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:30:
[...]

Arrogantie my ass, dit heet vertrouwen houden in je eigen club.
Alleen maar mooi als die tegenstanders gaan aanvallen in de Arena, krijgt Ajax een keer ruimte.

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:28:
Beter voetbal gezien dan alle voorgaande wedstrijden onder Steijn.
Nou inderdaad, en maar 5 tegengoals.
Het lek is boven.

• Napo
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Ajax heeft nu 4 wedstrijden op rij verloren in de competitie, en dat waren zeker geen geflatteerde verliespotten.
5 op rij

• sNielz123
Wel respect voor die paar mensen in het uitvak

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Even een vraagje over LCD-televisies... Hoe lang moet ik teletekstpagina 819 aan laten staan zodat ie inbrand, en ik nog jaren er van kan genieten ??? :D :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• toolkist
  • Niet online
tiswat schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:30:
[...]

Deze moeten we even bewaren dan.
Prima quote me maar.. En je mag me er op blijven wijzen als ik het verkeerd heb.
Maar dan niet verstoppertje gaan spelen als ik wel gelijk blijk te hebben he? (y)

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Arrogantie my ass, dit heet vertrouwen houden in je eigen club.
Alleen maar mooi als die tegenstanders gaan aanvallen in de Arena, krijgt Ajax een keer ruimte.
Yep Brobbey schiet ze er dan wel in :P

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:43
Toolkist is hier al vrij lang en gewoon een goeie poster

Eerste helft is hoopvol voor dit Ajax daar kan je op bouwen

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

DNA_Saint schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:28:
Ik kijk niet, maar wat stond er op het spandoek? Ajax laatste plaats oid?
Die gast met dat lakentje? Dat was het degradatiespook :+

• toolkist
  • Niet online
dglavimans schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:34:
[...]

Helaas voor sommigen (velen? :+ ) kom ik niet alleen te voorschijn als het goed gaat met Ajax.

Verwijderd

Grotespeler schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Nou inderdaad, en maar 5 tegengoals.
Het lek is boven.
Jammer van het verval in de 2e helft. Maar idd beter voetbal dan de rest van het seizoen.

Maar ik gun elke tegenstander z'n lol over Ajax. Schijnbaar zit het diep.

Voet dat goed, je gram even halen?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05

Player1S

Probably out in the dark

dglavimans schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:34:
[...]

En dan 2e helft alsnog zwaar aan de kloten. Is gewoon gevaarlijk voor clubs waar het niet loopt.

Die jongens stappen straks niet het veld op met de gedachte “we gaan Volendam wel eventjes verslaan” maar met “kut kut kut we moeten winnen! Als we het maar niet weer verkloten…”

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Pelox
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:34:
[...]

Prima quote me maar.. En je mag me er op blijven wijzen als ik het verkeerd heb.
Maar dan niet verstoppertje gaan spelen als ik wel gelijk blijk te hebben he? (y)
Ik ben het met je eens hoor. Ajax wint de komende weken gewoon. Tenminste dat denk ik. Als het eenmaal gaat lopen komt het wel goed.

In de winterstop zal er wel een flinke schoonmaak moeten plaatsvinden. Veel spelers weg, dan maar met dik verlies om ruimte te maken in het salarishuis.

Ben benieuwd wat ze gaan halen.. want ze moeten echt wat gaan doen. Ook benieuwd naar de nieuwe trainer.

Zero.

• dglavimans
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Helaas voor sommigen (velen? :+ ) kom ik niet alleen te voorschijn als het goed gaat met Ajax.
Zoals het hoort.. Nu even op de kin nemen maar ik kneep hem gewoon hoor eerste helft

Er is nog geen scenario in mijn hoofd mogelijk dat Ajax geen Europees haalt dit seizoen, laat staan degradeert

• ephymerous
  • Nu online
Sjonge hoe was dit afgelopen als Brobbey gewoon 3x scoort de eerste helft. Wanneer gaat hij nou eens samen met die andere structureel falende miskopen als Bergwijn een periode op de bank plaatsnemen.
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Dit topic is veel drukker als het goed gaat of heel slecht gaat met Ajax. Vooral die laatste groep is bijzonder treurig. Houd je lekker bezig met je eigen club zeg.

[ Voor 49% gewijzigd door ephymerous op 29-10-2023 16:38 ]

XXXVI

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:12
Miki schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:02:
Zul je zien dat PSV er nu overheen loopt terwijl ze (PSV) na een 0-3 de klap nooit te boven waren gekomen.
I jinxed it :+

Gewoon uithuilen en opnieuw beginnen met de selectie. Hier haal je gewoon niets meer uit.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:48
VeeGee schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:22:
Altijd opvallend dat het leedvermaak groter is dan de blijheid van de eigen overwinning.
Dat spandoek en dat spook, laten we aub dit soort ludieke acties koesteren. Als je hier als supporter niet tegen kunt, moet toch echt een wat dikkere huid ontwikkelen.

PSN: bollsie

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 15:17
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:34:
[...]

Punt is, als je "gelijk" blijkt te hebben is dat niet omdat je het zo goed onderbouwd hebt. Als ik zeg dat Nederland komende zomer Europees kampioen wordt is dat ook nergens op gebaseerd en enkel uit hoop geboren. Als ze onverhoopt kampioen worden, heb ik dan gelijk gehad?

• sNielz123
ephymerous schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:37:
Sjonge hoe was dit afgelopen als Brobbey gewoon 3x scoort de eerste helft. Wanneer gaat hij nou eens samen met die andere structureel falende miskopen als Bergwijn een periode op de bank plaatsnemen.
5-4

De stand vertekent echt wel natuurlijk. Als je 6 punten erbij telt staat Ajax 10e. Nog niet goed, maar de 18e plaats slaat nergens op.

• Krukar
Maduro durft dat niet, geef hem eens ongelijk. Ga er maar aanstaan als je ineens als hoofdcoach van een niet lopend Ajax wordt neergezet, met zeer weinig ervaring. Als hij dat nu doet en het werkt niet wordt ie gelyncht.
Dit soort wijzigingen komt over 2 weken wel als Van 't Schip aan het roer staat.

• ephymerous
  • Nu online
Beide teams komen dan anders de kleedkamer uit. Brobbey valt heel wat te verwijten vandaag.
De stand vertekent echt wel natuurlijk. Als je 6 punten erbij telt staat Ajax 10e. Nog niet goed, maar de 18e plaats slaat nergens op.
Klopt, als…

XXXVI

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 22:37
sNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:30:
Ajax was de eerste 20 minuten gewoon goed.
Als ze dat een beetje volhouden en steeds uitbreiden worden ze gewoon 5-8e
Ik denk dat PSV het gewoon totaal onderschatte en dacht dat Ajax weer zoals tegen Brighton zou gaan spelen. Toen ze zich eenmaal herpakt hadden wandelden ze er weer heel makkelijk doorheen. Ajax mist gewoon de kwaliteit om voldoende kansen te benutten, en achterin is het helemaal vrij van kwaliteit.

Hopen voor Ajax dat het makkelijke programma een keerpunt is, maar met deze spelers kan elke tegenstander het je moeilijk maken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Jammer van het verval in de 2e helft. Maar idd beter voetbal dan de rest van het seizoen.

Maar ik gun elke tegenstander z'n lol over Ajax. Schijnbaar zit het diep.

Voet dat goed, je gram even halen?
Kwam volgens meer omdat psv niet goed stond. Na rust orde op zaken gesteld.
Het is nog steeds open huis bij ajax achterin, kan ook niet anders met deze backs die er werkelijk helemaal niets van kunnen.
Maduro gaat hier niks van maken en de volgende trainer ook niet.

• toolkist
  • Niet online
Dit topic is veel drukker als het goed gaat of heel slecht gaat met Ajax. Vooral die laatste groep is bijzonder treurig. Houd je lekker bezig met je eigen club zeg.
Liever met elke club eigenlijk. Dan is het hier wat vaker druk ;)

• sNielz123
@ph4ge ik kneep hem (na) de eerste helft toch wel echt.
Ajax kwam er de eerste helft echt vaak goed door. Was ook door de zwakke PSV verdediging, maar toch. Ajax speelde de eerste helft hun beste 45 minuten van het seizoen.

• toolkist
  • Niet online
Krukar schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

Maduro durft dat niet, geef hem eens ongelijk. Ga er maar aanstaan als je ineens als hoofdcoach van een niet lopend Ajax wordt neergezet, met zeer weinig ervaring. Als hij dat nu doet en het werkt niet wordt ie gelyncht.
Dit soort wijzigingen komt over 2 weken wel als Van 't Schip aan het roer staat.
Waarschijnlijk morgen toch al?

Verwijderd

Ajax zit nu gewoon in de hoek waar de klappen vallen. En het enorme leedvermaak hoort bij de status van Ajax. Dat zie je ook door de spandoeken en het spook etc. Ik zou het treurig vinden als het Ajax publiek een spandoek zou maken over de tegenstander i.p.v. je eigen club aan te moedigen.

Heb er alle vertrouwen in dat we de weg naar boven vinden en subtop eindigen. Het wordt hard werken. Een ervaren coach is nodig die de jongens weer vertrouwen geeft. Want mentaal zit het duidelijk niet goed. Dat zie je door het enorme verval in de 2e helft. Dat de Ajax selectie goed genoeg is voor subtop in de Eredivisie vind ik wel. Anders leg je niet zo'n eerste helft op de mat.

Gifbeker moet helaas leeg. En eigenlijk zonde dat ik nog energie besteed aan de fans van andere clubs die Ajax, toch de club die de afgelopen jaren een belangrijke rol heeft gespeeld in de coefficienten, zo graag kapot zien gaan.

Ik heb afgelopen week gesupport voor de Nederlandse clubs in Europa.

• sNielz123
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:43:
[...]

Liever met elke club eigenlijk. Dan is het hier wat vaker druk ;)
Met Ajax/PSV/Feyenoord kom ik wel regelmatig kijken maar tijdens Go ahead - RKC heb ik meestal wat anders te doen.

• Krukar
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Waarschijnlijk morgen toch al?
Weet het niet zeker, volgens mij was het idee dat hij eerst 1 of 2 weken meedraait op de trainingen en dan de rol als hoofdcoach aanneemt, i.v.m. zijn rouwperiode nog.
De berichtgeving erover is wel wat conflicterend, ene bron zegt deze week, de andere zegt eind november, etc.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:45:
Ajax zit nu gewoon in de hoek waar de klappen vallen. En het enorme leedvermaak hoort bij de status van Ajax. Dat zie je ook door de spandoeken en het spook etc. Ik zou het treurig vinden als het Ajax publiek een spandoek zou maken over de tegenstander i.p.v. je eigen club aan te moedigen.
Een keer zo'n spandoek, prima, hoort erbij.
Foto's zoals deze (staat in voetbalpoule topic), fantastisch, ik moest erom lachen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeLAd7HbCxvlaY6oleAA8gujZB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5AUdxGmUAZjpyhVufnWxF9b.jpg
Zodra het een meer trollerige vorm aanneemt wordt het jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 29-10-2023 16:48 ]

• sNielz123

Heb er alle vertrouwen in dat we de weg naar boven vinden en subtop eindigen. Het wordt hard werken. Een ervaren coach is nodig die de jongens weer vertrouwen geeft. Want mentaal zit het duidelijk niet goed. Dat zie je door het enorme verval in de 2e helft. Dat de Ajax selectie goed genoeg is voor subtop in de Eredivisie vind ik wel. Anders leg je niet zo'n eerste helft op de mat.

Gifbeker moet helaas leeg. En eigenlijk zonde dat ik nog energie besteed aan de fans van andere clubs die Ajax, toch de club die de afgelopen jaren een belangrijke rol heeft gespeeld in de coefficienten, zo graag kapot zien gaan.

Ik heb afgelopen week gesupport voor de Nederlandse clubs in Europa.
Ajs je zelf altijd zo hoog van de toren blaast kan je dit verwachten. Gewoon om lachen.

Dat gezeik over de 18e plaats van de media is natuurlijk ook sensatiezoeken.
Tel de drie punten tegen RKC er eerst eens bij.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar Ajax moet winnen om uit deze ellende te komen, maar hoe dan? Ik zie op dit moment Ajax echt geen enkele wedstrijd winnen, ook niet tegen Volendam of Almere City.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
The Realone schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:28:
PSV opgehemeld is zwaar overdreven. Ze spelen gewoon solide in de Eredivisie en zonder puntverlies kun je niet anders zeggen dan dat ze het goed doen. Maar iedereen die een beetje realistisch is ziet gewoon dat dit voornamelijk komt door het gebrek aan kwaliteit in Nederland, niet omdat ze nou zo de sterren van de hemel speelden.
Eens. Kom je dan ook helpen wanneer ik het ophemelen wat probeer te nuanceren en daarom doorgezaagd wordt? ;)
Ja, Ajax komt vanzelf wel weer aan genoeg punten voor de middenmoot aan het einde van het seizoen, maar ik zou deze wedstrijd nou niet al te positief zien.
Doe ik wel en ik hoop dat de groep dat ook doet. Het is de ommekeer. :Y)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Het is ook nergens voor nodig, het spook is nog wel oké gevonden, het doek met de RoadToKKD gaat al te veel tijd in zitten en is wat dat betreft overbodig. Laat staan doeken zoals een seizoen of 2 (?) geleden met de welbekende "Brainfart Aidshoven", dat we dat dieptepunt van geen enkele aanhang meer hoeven aan te raken.

• sNielz123
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Een keer zo'n spandoek, prima, hoort erbij.
Foto's zoals deze (staat in voetbalpoule topic), fantastisch, ik moest erom lachen.
[Afbeelding]
Zodra het een meer trollerige vorm aanneemt wordt het jammer.
Dit vind ik sowieso bij voetbalsupporters. Met collega’s, vrienden, familie is het gewoon leuk om elkaar wat te plagen. De ene keer kun je een ander op de hak nemen en de keer erna ben je zelf de lul. Gewoon mee lachen en het allemaal niet te serieus nemen.

Verwijderd

sNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:50:
[...]

Ajs je zelf altijd zo hoog van de toren blaast kan je dit verwachten. Gewoon om lachen.
Ik vind dat een mythe. Dat Ajax hoog van de toren blaast. Echt niet meer dan een PSV of Feyenoord. Het wordt Ajax vooral aangepraat door de media.

• dglavimans
The Realone schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

PSV opgehemeld is zwaar overdreven. Ze spelen gewoon solide in de Eredivisie en zonder puntverlies kun je niet anders zeggen dan dat ze het goed doen. Maar iedereen die een beetje realistisch is ziet gewoon dat dit voornamelijk komt door het gebrek aan kwaliteit in Nederland, niet omdat ze nou zo de sterren van de hemel speelden.

Ja, Ajax komt vanzelf wel weer aan genoeg punten voor de middenmoot aan het einde van het seizoen, maar ik zou deze wedstrijd nou niet al te positief zien.
Dit is zo Nederlands heh, geen puntverlies na 10 wedstrijden en je wint 5-2

Maar nee het is de tegenstand die zo slecht is

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 11:52
VI schrijft in de analyse dat in de tweede helft zowel Taylor als Van den Boomen het niet bij konden benen. Toch jammer dat Vos niet eerder voor Van den Boomen werd gebracht.

Daarnaast was het vanaf de 70e minuut wel op bij Brobbey en Bergwijn. Erg irritant hoe Bergwijn soms kan wandelen over het veld in een lopende aanval of bij balverlies. De grootste kwaliteit van Bergwijn vind ik zijn balaanname.

Al met al een wedstrijd met twee gezichten. Hopen op twee winstpartijen de komende week, dan is de extreme druk eraf voor Ajax.

• sNielz123
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

Ik vind dat een mythe. Dat Ajax hoog van de toren blaast. Echt niet meer dan een PSV of Feyenoord. Het wordt Ajax vooral aangepraat door de media.
Komop zeg. Het hele WZAWZDB is daar een groot voorbeeld van. Dat is echt het toppunt van arrogantie.

Verwijderd

sNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:57:
[...]

Komop zeg. Het hele WZAWZDB is daar een groot voorbeeld van. Dat is echt het toppunt van arrogantie.
Iedere supporter vindt zijn eigen club toch de beste. Als dat al als arrogant wordt gezien. 8)7

• Napo
  • Niet online
En AZ loopt ook tegen een achterstand aan, wat een weekend :/

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:12
Exocet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:52:
Maar Ajax moet winnen om uit deze ellende te komen, maar hoe dan? Ik zie op dit moment Ajax echt geen enkele wedstrijd winnen, ook niet tegen Volendam of Almere City.
Ik zie het ook niet zo snel gebeuren, ploegen als Volendam en Almere City moeten het juist hebben van keihard werken om het kwaliteitsverschil op te vangen iets wat Ajax volledig ontbeert op een eerste helft na.

• sNielz123
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

Iedere supporter vindt zijn eigen club toch de beste. Als dat al als arrogant wordt gezien. 8)7
Geloof me, ik vond PSV de eerste helft echt niet de beste.

Verwijderd

sNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:59:
[...]

Geloof me, ik vond PSV de eerste helft echt niet de beste.
Wat is het opkomstnummer van PSV? Simply the best van Tina Turner. Toppunt van arrogantie! :*)

• Krukar
dglavimans schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Dit is zo Nederlands heh, geen puntverlies na 10 wedstrijden en je wint 5-2

Maar nee het is de tegenstand die zo slecht is
Dat is dit seizoen toch ook gewoon zo?
In de ED loop je er doorheen, maar in de CL groepsfase wordt je al 3 keer op rij te kakken gezet, en dat is nou niet tegen teams die op het moment ook heel goed draaien.
Als PSV nu op het moment zo goed was stond je in deze groep minimaal 2de.

Niet om PSV nou af te branden ofzo, in de ED doen ze gewoon knap wat ze moeten doen, maar de algehele ED kwaliteit heeft dit en vorig seizoen toch wel een paar stappen terug genomen ten op zichte van een paar seizoene terug.

• Pelox
[...]

Nee zo zie ik het niet. Supporters van feyenoord, psv, az etc vinden hun ploeg echt niet de beste, je hoopt dat je de beste bent in de wedstrijd en je hoopt dat je eens de beste bent in een heel seizoen. Bij ajax supporters zit dat toch, gemiddeld gezien, iets anders heb ik het idee. En dat is ook de ajax mentaliteit, hoort ook bij de club en het amsterdamse denk ik. Van mij mag het, maar het is niet zo dat het bij andere clubs hetzelfde is.

Zero.

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:01:
[...]

Wat is het opkomstnummer van PSV? Simply the best van Tina Turner. Toppunt van arrogantie! :*)
Fout, dat is niet meer het opkomstnummer. Het is nu pure bagger van Showtek

Als je er van wil 'genieten'

[ Voor 17% gewijzigd door Napo op 29-10-2023 17:02 ]

Verwijderd

Napo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:02:
[...]

[YouTube: Showtek - Wij Zijn Eindhoven]
Tja, maar toont mijn punt wel aan. Dat gezeik over arrogantie van Ajax. Heeft elke (top)club wel linksom of rechtsom.

• dglavimans
Krukar schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:01:
[...]

Dat is dit seizoen toch ook gewoon zo?
In de ED loop je er doorheen, maar in de CL groepsfase wordt je al 3 keer op rij te kakken gezet, en dat is nou niet tegen teams die op het moment ook heel goed draaien.
Als PSV nu op het moment zo goed was stond je in deze groep minimaal 2de.

Niet om PSV nou af te branden ofzo, in de ED doen ze gewoon knap wat ze moeten doen, maar de algehele ED kwaliteit heeft dit en vorig seizoen toch wel een paar stappen terug genomen ten op zichte van een paar seizoene terug.
CL is een ander beest, maar dat was het 2/3/4/5 jaar terug ook, hoor

ED is al jaren matig maar zelfs toen liet de top wel is punten liggen.. Dat gebeurd altijd

Ik weet niet vindt het altijd zo discredit van Nederlanders om maar te zoeken, net zoals dat hele kampioen van de armoede.. grote gaap

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:04:
[...]

Tja, maar toont mijn punt wel aan. Dat gezeik over arrogantie van Ajax. Heeft elke (top)club wel linksom of rechtsom.
uhm, wat?

Je stelt dat het opkomstnummer PSV arogant maakt, die aanname wordt ontkracht en daarmee bewijs ik jouw punt?

• sNielz123
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:01:
[...]

Maar je ziet dat supporters vrij weinig verkondigen.
Terwijl je WZAWZDB je bij bijna elk doelpunt voorbij ziet komen. Dit jaar dan iets minder.

En je ziet mij ook niet butthurt lopen doen als er iemand iets over psv grapt.

• Oekiejoekie
[...]

Nou, als PSV-supporter... PSV laat elk jaar wel een paar wedstrijden liggen waarvan je van tevoren dacht dat ze die op papier met 4-0 moesten winnen, en dan, toch verliezen. En zelfs als PSV geen kampioen wordt... Feyenoord gun ik het ook...

Ajax is inderdaad met afstand de arrogantste club, met WZAWZDB en de godenzonen. Godenzonen ? Je zit eerder te kijken naar 11 voetballende vakkenvullers...

• Gonadan

Gonadan

sNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:57:
Dat en de stropdas met de 1 erop. Wat ik echter niet snap is dat het nog zo vaak als voorbeeld gebruikt wordt. Ik ken werkelijk waar geen enkele Ajacied die achter die waanideeën van het toenmalige bestuur stond. Dat is toen één periode van onmetelijke grootheidswaanzin geweest en daar is echt niemand blij van geworden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Napo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:04:
[...]

uhm, wat?

Je stelt dat het opkomstnummer PSV arogant maakt, die aanname wordt ontkracht en daarmee bewijs ik jouw punt?
Nee. Er wordt gesteld dat de leus WZAWZDB Ajax arrogant maakt omdat andere clubs zichzelf niet de beste vinden. Terwijl andere, zogenaamd bescheiden clubs, ook vergelijkbare uitingen hebben of hadden. Dus Ajax is daar helemaal niet uniek in.

• dglavimans
[...]

Whuut dat nummer is van Showtek :9~ :9~

Vindt het echt niet om aan te horen bij de opkomst, veel te hip en ik hou van dat soort muziek hahah

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:31
Gonadan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Dat en de stropdas met de 1 erop. Wat ik echter niet snap is dat het nog zo vaak als voorbeeld gebruikt wordt. Ik ken werkelijk waar geen enkele Ajacied die achter die waanideeën van het toenmalige bestuur stond. Dat is toen één periode van onmetelijke grootheidswaanzin geweest en daar is echt niemand blij van geworden.
Ik ben wat jonger, was WZAWZDB iets vanuit het toenmalige bestuur? Interessant.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Krukar
[...]

Knetter, hoe ga je van een goed opkomst nummer naar.... dit?
Wie heeft dat goedgekeurd bij PSV? :D

• tiswat
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Nee. Er wordt gesteld dat de leuks WZAWZDB Ajax arrogant maakt omdat andere clubs zichzelf niet de beste vinden. Terwijl andere, zogenaamd bescheiden clubs, ook vergelijkbare uitingen hebben of hadden. Dus Ajax is daar helemaal niet uniek in.
Laten we wel zijn, Ajax heeft zich zelf altijd boven andere clubs verheven gevoelt. Dan gevoel heb ik toch echt minder met andere Nederlandse clubs.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:05:
[...]

Nou, als PSV-supporter... PSV laat elk jaar wel een paar wedstrijden liggen waarvan je van tevoren dacht dat ze die op papier met 4-0 moesten winnen, en dan, toch verliezen. En zelfs als PSV geen kampioen wordt... Feyenoord gun ik het ook...

Ajax is inderdaad met afstand de arrogantste club, met WZAWZDB en de godenzonen. Godenzonen ? Je zit eerder te kijken naar 11 voetballende vakkenvullers...
En wie ben jij dan? Komt zich ook ineens melden als het goed gaat. :+

Verwijderd

tiswat schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:09:
[...]

Laten we wel zijn, Ajax heeft zich zelf altijd boven andere clubs verheven gevoelt. Dan gevoel heb ik toch echt minder met andere Nederlandse clubs.
"Laten we wel wezen"
"Het is gewoon zo"

Ok.

• tiswat
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:10:
[...]

"Laten we wel wezen"
"Het is gewoon zo"

Ok.
Vraag het aan iedere andere supporter van een voetbalclub in Nederland en ze zullen hetzelfde antwoorden.

• Gonadan

Gonadan

Maarten_E schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Ik ben wat jonger, was WZAWZDB iets vanuit het toenmalige bestuur? Interessant.
Nou ja, geen idee of het hun idee was maar volgens mij ontstond dat gelijk met die debiele stropdassen. Maakt ook niet zoveel uit wie er precies mee kwam, ik ken niemand die er blij mee was. Alleen online mafklappers die sowieso niet heel objectief en realistisch lijken te kijken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Krukar schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Knetter, hoe ga je van een goed opkomst nummer naar.... dit?
Wie heeft dat goedgekeurd bij PSV? :D
Dat vraag ik mij ook af.
Dt zal wel in opdracht van PSV gemaakt zijn, daar dan vanaf stappen zal geen makkelijke keuze zijn. Je mag eerder de vraag stellen welk deel van het publiek betrokken is als sounding board voor dit soort besluiten.

Simply the best paste ook niet echt bij de prestaties van de laatste jaren maar had toch significant meer dan dit nummer.

• Oekiejoekie
Gonadan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:11:
[...]

Nou ja, geen idee of het hun idee was maar volgens mij ontstond dat gelijk met die debiele stropdassen. Maakt ook niet zoveel uit wie er precies mee kwam, ik ken niemand die er blij mee was. Alleen online mafklappers die sowieso niet heel objectief en realistisch lijken te kijken. ;)
Wij zijn Ajax, wij zijn de besten kwam toch van van Gaal ?

• Kist
Krukar schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

Er zit best wel wat potentie in (zie eerste helft) maar dat begint toch wel bij het uitrouleren van de gevestigde orde die keer op keer niet levert.
Bergwijn en Brobbey mogen m.i. met name een tijdje bankzitten, geef dan maar de jeugd een kans, het seizoen is toch al verloren.

Maduro kun je niet heel vele aanrekenen, die wordt voor de leeuwen gegooid, maar je ziet wel bij vlagen dat er wat beter over de spellijnen wordt gepraat dan onder Steijn.
Van Van 't Schip mag je verwachten dat hij dit soort keuze wel gaat maken. Dit wordt gewoon een seizoen tandenknarsen en heropbouwen, en in de 2 stops proberen te repareren wawt er deze zomer is afgebroken.
Ik vind de aanstelling van Van t Schip eigenlijk onbegrijpelijk. Die man is net zijn vrouw verloren. Je kan mij niet wijsmaken dat je dan mentaal klaar bent om Ajax uit deze crisis te trekken. Hij zal keiharde keuzes moeten maken en gevestigde namen eruit moeten kieperen. Ik twijfel of die daar klaar voor is.

• Gonadan

Gonadan

Oekiejoekie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:13:
Wij zijn Ajax, wij zijn de besten kwam toch van van Gaal ?
Oh maar dan is het waar. Louis heeft altijd gelijk. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sNielz123
Goed interview met Maduro

• Krukar
Napo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Dat vraag ik mij ook af.
Dt zal wel in opdracht van PSV gemaakt zijn, daar dan vanaf stappen zal geen makkelijke keuze zijn. Je mag eerder de vraag stellen welk deel van het publiek betrokken is als sounding board voor dit soort besluiten.

Simply the best paste ook niet echt bij de prestaties van de laatste jaren maar had toch significant meer dan dit nummer.
Tsja, het zal inderdaad ook wel een generatieding zijn. Simply the best zal misschien te oubollig zijn o.i.d. (maakt kwa prestaties toch niet uit, je kunt jouw club nog steeds het beste vinden, ook als ze niet bovenaan staan) en dat Showtek nummer sluit misschien beter aan bij jongeren o.i.d.?

• Gonadan

Gonadan

Wat zegt 'ie dan? Voor de mensen die geen TV meer aan hebben. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
tiswat schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:11:
[...]

Vraag het aan iedere andere supporter van een voetbalclub in Nederland en ze zullen hetzelfde antwoorden.
*iedere andere supporter meldt zich* nee hoor :+

• sNielz123
Gonadan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:15:
[...]

Wat zegt 'ie dan? Voor de mensen die geen TV meer aan hebben. O-)
De interviewer vroeg: “hoe voel je je?”
Maduro: “WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE!!”

En toen liep die weg.

• Krukar
Kist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Ik vind de aanstelling van Van t Schip eigenlijk onbegrijpelijk. Die man is net zijn vrouw verloren. Je kan mij niet wijsmaken dat je dan mentaal klaar bent om Ajax uit deze crisis te trekken. Hij zal keiharde keuzes moeten maken en gevestigde namen eruit moeten kieperen. Ik twijfel of die daar klaar voor is.
Hmm, het is wel iets genuanceerder dan dat. Het overlijden van z'n vrouw is niet ineens uit het niets, dat zat er al heel lang aan te komen en een deel van die rouw had ie dus al gehad.
Hij wil zelf graag, en misschien is het juist wel goed voor hem om nu zo'n uitdaging te hebben als afleiding?

• toolkist
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:16:
[...]

De interviewer vroeg: “hoe voel je je?”
Maduro: “WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE!!”

En toen liep die weg.
Liep? Springend toch? "en wie niet springt die is geen jood'

• sNielz123
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Liep? Springend toch? "en wie niet springt die is geen jood'
Koprol 😂

• Maarten_E
Meen mij te herinneren dat er toch ook vrij lacherig werd gedaan rondom Feyenoord vanuit andere supportersgroepen een aantal jaar geleden in de tijd van Been en Martin van Geel. Hoge bomen vangen veel wind, en PSV heeft wat dat betreft geluk gehad dat zij de afgelopen 20 jaar altijd top-4 hebben gehaald.

Goede kans dat PSV over een aantal jaar zelf de deksel gigantisch op de neus krijgt. Sterker, als de vele aankopen van dit seizoen niet hadden gewerkt+eventueel missen van CL had je wellicht over een paar jaar in een vergelijkbaae scenario gezeten.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Gonadan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Oh maar dan is het waar. Louis heeft altijd gelijk. O-)
Dat heeft Louis bij meerdere clubs lopen blaten toch

[ Voor 23% gewijzigd door Bossie op 29-10-2023 17:20 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-11 20:07
Ik zou het om meerdere redenen waarderen als NEC niet doet waar ze nu mee bezig zijn. :(

• Gonadan

Gonadan

Krukar schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Hmm, het is wel iets genuanceerder dan dat. Het overlijden van z'n vrouw is niet ineens uit het niets, dat zat er al heel lang aan te komen en een deel van die rouw had ie dus al gehad.
Hij wil zelf graag, en misschien is het juist wel goed voor hem om nu zo'n uitdaging te hebben als afleiding?
Het is hoe dan ook aan Schip zelf. Kunnen wij vanaf de bank van alles van gaan vinden maar als hij vindt dat hij er klaar voor is dan hebben we het daarmee te doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sNielz123
Nec 0-2 voor.

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:18:
Meen mij te herinneren dat er toch ook vrij lacherig werd gedaan rondom Feyenoord vanuit andere supportersgroepen een aantal jaar geleden in de tijd van Been en Martin van Geel. Hoge bomen vangen veel wind, en PSV heeft wat dat betreft geluk gehad dat zij de afgelopen 20 jaar altijd top-4 hebben gehaald.
Ik vond het vooral apart dat het, ondanks zoveel jaren geen kampioenschap, zo rustig bleef in Eindhoven. Kwam haast 'gezapig' over op me.

• Gonadan

Gonadan

Bossie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:18:
Dat heeft Louis bij meerdere clubs lopen blaten toch
Hij laat zich vaker gaan ja. Maar ook toen ('96?) vond ik het wel heel erg zielig hoe er over gevallen werd. Hij was wereldkampioen geworden laat zich, hoewel feitelijk correct, gewoon even te veel gaan uit blijdschap. Nou en, dronken van geluk noemen we dat. /care

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Maarten_E
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

Ik vond het vooral apart dat het, ondanks zoveel jaren geen kampioenschap, zo rustig bleef in Eindhoven. Kwam haast 'gezapig' over op me.
Klopt, denk ook een bewustzijn dat bij een traditionele top-3/5 je niet ieder jaar kampioen kan worden, ook al wil je dat wel. Maakte mij in die tijd (transferperiode van de verkoop van de grond en meteen Strootman en Mertens (?) Gehaald werden) mij wel zorgen dat, mocht dit niet goed uitpakken, ze ècht in de problemen zouden komen. Gelukkig niet gebeurd, en PSV is relatief stabiel inmiddels, al hebben ze geluk ook wat suikeroompjes te hebben.

• dglavimans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIhwemioa3bxoW8x4_CHFbQybdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lV4qfkoJIfDiZFQrbP8jLHaF.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 145 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024