Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.941 views

Onderwerpen

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:10
jbdeiman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

We blijven gewoon domweg verdedigen,
Noem je dat verdedigen ja? :+

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:53
bie100 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:41:
[...]

Noem je dat verdedigen ja? :+
Naja, vooruit. We blijven volharden in een verdedigende taktiek, waar al duidelijk was dat je op die manier niet ging scoren, maar ook dat je verdedigend niet goed genoeg stond. Dan maar proberen meer te scoren dan je tegenstander, net als tegen Marseille bijvoorbeeld. (niet dat je daar meer scoorde dan je tegenstander, maar door de 3-3 heb je in elk geval nog een puntje gehaald.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:08
Tegen PSV gaat Maduro het anders doen, dus word een klinkende overwinning...

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05
jaapstobbe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:44:
Tegen PSV gaat Maduro het anders doen, dus word een klinkende overwinning...
Of het wordt 5-3-2 ipv 4-4-2 ;w

Hattrick: Thorgal Eagles

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 17:31
Niet zo negatief jongens. Vergeet niet dat de aankopen gekocht zijn door mister diamant ogen. 1 miskoop kan nog wel, maar niet allemaal.
Als ik de verhalen mag geloven is Maduro een tactische genie. PSV komt waarschijnlijk te vroeg, maar ik verwacht dat Ajax wel wat terug kan doen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:41

Typhone

Who Dares Wins

Begin maar eens met Bergwijn op het bankie, Taylor naar Jong Ajax sturen. Dan maken we 92% meer kans heb ik zojuist berekend.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:37

Vos

AFCA

Russel88 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:53:
Niet zo negatief jongens. Vergeet niet dat de aankopen gekocht zijn door mister diamant ogen. 1 miskoop kan nog wel, maar niet allemaal.
Als ik de verhalen mag geloven is Maduro een tactische genie. PSV komt waarschijnlijk te vroeg, maar ik verwacht dat Ajax wel wat terug kan doen.
Kan je die verhalen hier delen? Zoek nog leesvoer :)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 22:37
[...]

Maar even: Je moet toch punten halen om Europees te overwinteren? dan zou je nu toch er alles aan doen om in geval van een achterstand toch te scoren en belangrijke punten te halen? Als je overwintert heb je nog een paar maanden om voor de volgende Europese wedstrijd aan je team te werken. Nu leek het i.m.o. heel erg op 'prima, we overwinteren niet. We blijven gewoon domweg verdedigen, ook al staan we achter'. Dus heel erg gelaten en compleet accepteren dat je geen goal gaat maken, terwijl je achter staat en de punten zelf hard nodig hebt.
Helemaal omdat onderling resultaat belangrijker is dan doelsaldo en we kennelijk allemaal al hebben besloten dat Ajax niet concurreert met Brighton maar met Marseille en AEK. Ik denk dat Maduro zn carriere niet met een record nederlaag wilde beginnen en tevreden was met een kleine nederlaag, terwijl je normaal gesproken inderdaad alles of niets voor een punt zou gaan zeker zolang het maar 2-0 is. Het was echt zo'n wedstrijd die met 1 doelpunt kon kantelen, en na 1 toevalstreffer tegen Utrecht was Ajax ook ineens een andere ploeg (helaas voor Ajax duurde dat maar een halfuurtje)

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 27-10-2023 09:09 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 12:26
[...]

Maar even: Je moet toch punten halen om Europees te overwinteren? dan zou je nu toch er alles aan doen om in geval van een achterstand toch te scoren en belangrijke punten te halen? Als je overwintert heb je nog een paar maanden om voor de volgende Europese wedstrijd aan je team te werken. Nu leek het i.m.o. heel erg op 'prima, we overwinteren niet. We blijven gewoon domweg verdedigen, ook al staan we achter'. Dus heel erg gelaten en compleet accepteren dat je geen goal gaat maken, terwijl je achter staat en de punten zelf hard nodig hebt.
uit een gelijkspel (tegen in mijn ogen de favoriet in deze poule) is toch geen schande. Zeker niet tegen BHA.
Als je beide thuispotten dan nog wint kan je uit bij Marseille mogelijk nog verliezen ook.

Na een 1-0 achterstand de boel open gooien (zoals gebeurde bij de 2-0) is ook nog niet perse nodig gezien het broze vertrouwen dat er was.

Ik vind het erg naïef om bij gelijke stand of een kleine achterstand vol op de aanval te gaan en in het mes te lopen.
Ik hoop eigenlijk dat tegen PSV ook gegroepeerd gespeeld wordt en liever 1-0 winnen tegen psv met lelijk spel dan met mooi spel 7-1 verliezen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
Ik had gisteren geen overwinning verwacht. Hewas verre van goed ook weer, maar ik vond er wel weer wat strijd in zitten en er werd een aantal keer geprobeerd onder de druk uit te voetballen. Gaaei vond ik lang niet slecht spelen. Maar er zitten te veel matige spelers in alle linies. Sutalo laat in niks zien een Kroatisch international te zijn. Taylor is constant verstoppertje aan t spelen en voorin is t echt huilen. Bergwijn, Brobbey, Forbs. De eerste is gewoon echt slecht, Brobbey wil wel, maar is geen afmaker. Kon in de jeugd jaren teren op zn fysiek, maar komt nu tussen de grote jongens echt tekort. Forbs is nog een jeugdspeler en zag je gisteren door de mand vallen. Tahirovic is ook maar matig.

Ik hoop dat Maduro en hierna (waarschijnlijk) Van t Schip eens kritisch gaan kijken naar de prestaties van deze spelers en moeilijke keuzes durven te maken. Bergwijn laten banken en die band afnemen bijvoorbeeld. Taylor ook. En daarnaast wat jongens langer dan één wedstrijd t vertrouwen geven. Gaaei, Sosa, Ramaj en Hato. Maar verder zie ik t nog somber in. Ik hoop dat we nog naar t linkerrijtje kunnen klimmen en play offs voor Europa in kunnen, maar meer zie ik nog niet gebeuren.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
Wat een onzin, volgens Maduro (nu.nl) is Ajax niet weggespeeld :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:10

Superkiwi

Hoi doei

Ik viel gelukkig al vrij vroeg in slaap tijdens de wedstrijd dus heb lang niet alles gezien. Wat me positief opviel is dat er door de compacte opstelling geen gapend gat op het middenveld ontstond. Dat de ploeg mede daardoor niet van zijn plek afkwam en derhalve niks creëerde, daar moeten we nog even iets op verzinnen :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
Superkiwi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:26:
Ik viel gelukkig al vrij vroeg in slaap tijdens de wedstrijd dus heb lang niet alles gezien. Wat me positief opviel is dat er door de compacte opstelling geen gapend gat op het middenveld ontstond. Dat de ploeg mede daardoor niet van zijn plek afkwam en derhalve niks creëerde, daar moeten we nog even iets op verzinnen :+
Het was inderdaad wat jammer dat het "aanvalsspel" daardoor samengevat kon worden tot, oeverloos rondtikken totdat je gedwongen werd een kansloze lange bal te spelen. Ik vond het echt om te janken zo treurig. Het is toch onmogelijk dat als je zo behoudend en teruggetrokken speelt dat je met die 3 snelle jongens voorin letterlijk 0 keer een enigszins dreigende counter eruit weet te persen.
Toen Hlynsson erin kwam zag je eindelijk iets meer beweging en dynamiek op het middenveld en met Vos iets meer pit en energie. Resulteerde alleen in helemaal niks helaas.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39

OMX2000

By any means necessary...

Bossie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:25:
[...]

Wat een onzin, volgens Maduro (nu.nl) is Ajax niet weggespeeld :+
Ze zijn ook niet weggespeeld. Creëerden ook geen kansen, en speelden nogal lafjes. En dat zal Maduro als winst zien. Terwijl je eigenlijk hoog druk wil zetten, maar dat is voor een team wat niet op elkaar ingespeeld is niet makkelijk te realiseren. De verdediging van Brighton was best wel zenuwachtig, dus als je af en toe snel doorloopt richting keeper, en af en toe een speldenprikje doet, kan je misschien wel wat uitlokken/forceren. Nu stonden ze plichtsgetrouw best compact, wat niet slecht hoeft te zijn. Maar als ze dan de bal weer hadden was het traag als dikke stront door een trechter.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Typhone
  • Laatst online: 17:41

Typhone

Who Dares Wins

Superkiwi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:26:
Ik wist dat jij moe was dus had alvast het weekverslag geschreven en ook ik heb de tweede helft niet heel veel meer gezien. Maar aanstaande zondag gelukkig ook op de fiets. Ik ga mijn ogen voorlopig niet meer vervuilen aan dikke hobbelaars zoals Bergwijn en Brobbey, en Kenneth-hide-and-seek-Taylor inclusief een Kroatische ballerina in de verdediging die zelfs in een caviakooi de cavia's nog niet bang krijgt zo'n ongelofelijke sissy is het.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Topper d:)b

Als ze Ajax zondag uitzenden op ESPN1 ga ik 'm gewoon kijken. Wel met een bak Haagendas en een doos tissues ernaast :/

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:29

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik ga dat echt nooit begrijpen he. Niet meer kijken als het minder gaat.. Dan ben je gewoon geen echte supporter van je club.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:00
Superkiwi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:50:

Als ze Ajax zondag uitzenden op ESPN1 ga ik 'm gewoon kijken. Wel met een bak Haagendas en een doos tissues ernaast :/
Ik zit met de kinderen in Disneyland, dus kan hem helaas niet live volgen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• jbdeiman

Ben je er zo van overtuigd dat ze ineens weer gigantisch mooi voetbal gaan spelen dat je een doos tissues nodig denkt te hebben? De tranen zullen onderhand wel op zijn toch? :+

Sorry, kon het niet laten. Gewoon een grapje voor de duidelijkheid

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 27-10-2023 10:39 ]

• Russel88
Vos schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:07:
[...]

Kan je die verhalen hier delen? Zoek nog leesvoer :)
Tijdens de voorbereidingen las ik veel positieve verhalen over Maduro in het AD.
Ook veel positieve verhalen over Mislentat trouwens. Ik denk dat het probleem van Mislentat was, dat hij alleen pareltjes wilde contracteren. Maar groeps dynamiek uit het oog verloren had.
Maar dat zeg ik zonder me te verdiepen in Ajax. Ik kan alleen moeilijk geloven dat een voormalig top scout alleen bagger gekocht heeft.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:11
jbdeiman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Ben je er zo van overtuigd dat ze ineens weer gigantisch mooi voetbal gaan spelen dat je een doos tissues nodig denkt te hebben? De tranen zullen onderhand wel op zijn toch? :+

Sorry, kon het niet laten. Gewoon een grapje voor de duidelijkheid
ls ie dat andere bedoelde had ie aan 1 tissuetje wel genoeg gehad :+

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Naja, vooruit. We blijven volharden in een verdedigende taktiek, waar al duidelijk was dat je op die manier niet ging scoren, maar ook dat je verdedigend niet goed genoeg stond. Dan maar proberen meer te scoren dan je tegenstander, net als tegen Marseille bijvoorbeeld. (niet dat je daar meer scoorde dan je tegenstander, maar door de 3-3 heb je in elk geval nog een puntje gehaald.
Open huis tegen Brighton betekent een afslachting.
Achterin dichthouden en heel verdedigend spelen, dat zijn de wedstrijden waarmee Brighton het lastig heeft en je in ieder geval een kans hebt (zie AEK in de 1e wedstrijd, eerder ook tegen Everton bv). Nu lukte dat ook niet qua eindresultaat, maar ben je iig ook niet met 5-0 afgegaan wat wel een reëel scenario is als Ajax eens even lekker aan gaat vallen en open huis geeft zoals de afgelopen 10 wedstrijden.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:47
mefjoew schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:44:

V.w.b. Ajax trouwens. Maak me oprecht zorgen na wat ik afgelopen week heb gezien. Hoop dat Mislintat de juiste puzzelstukjes heeft gekocht en dat Steijn (met zijn assistenten) er in slaagt de puzzel snel te leggen. Met achtereenvolgens Twente-uit, Feyenoord-thuis, RKC-uit, AZ-thuis, Utrecht-uit en psv-uit, kan je november zomaar eens ingaan in het rechterrijtje. De vrij zware EL-loting maakt dat Europees overwinteren ook nog lastig genoeg wordt. Als dat allemaal de verkeerde kant opvalt, vraag ik me af of de organisatie voldoende stabiel is om de positie van Steijn en Mislintat te behouden.
Ik weet, ik ben een pessimist O-), maar de afgelopen twee wedstrijden doen me het ergste vrezen...
Toch even mezelf quoten nu ik, zeker voor een pessimist, eigenlijk nog vrij positief was een kleine twee maanden terug. In elk geval is de Steijn/Mislintat-vraag al beantwoord en is de volgende grote vraag hoe Ajax er dit seizoen in vredesnaam nog bovenop gaat komen. Uiteindelijk krabbelen de grote clubs vroeger (Barcelona) of later (AC Milan, Arsenal) weer op, maar de huidige puinzooi geeft weinig hoop op betere tijden.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Reken er maar op dat ESPN de dames op ESPN 1 plaatst zoals de afgelopen weken.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-11 14:56
JanW schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:16:
Ik had gisteren geen overwinning verwacht. Hewas verre van goed ook weer, maar ik vond er wel weer wat strijd in zitten en er werd een aantal keer geprobeerd onder de druk uit te voetballen. Gaaei vond ik lang niet slecht spelen. Maar er zitten te veel matige spelers in alle linies. Sutalo laat in niks zien een Kroatisch international te zijn. Taylor is constant verstoppertje aan t spelen en voorin is t echt huilen. Bergwijn, Brobbey, Forbs. De eerste is gewoon echt slecht, Brobbey wil wel, maar is geen afmaker. Kon in de jeugd jaren teren op zn fysiek, maar komt nu tussen de grote jongens echt tekort. Forbs is nog een jeugdspeler en zag je gisteren door de mand vallen. Tahirovic is ook maar matig.

Ik hoop dat Maduro en hierna (waarschijnlijk) Van t Schip eens kritisch gaan kijken naar de prestaties van deze spelers en moeilijke keuzes durven te maken. Bergwijn laten banken en die band afnemen bijvoorbeeld. Taylor ook. En daarnaast wat jongens langer dan één wedstrijd t vertrouwen geven. Gaaei, Sosa, Ramaj en Hato. Maar verder zie ik t nog somber in. Ik hoop dat we nog naar t linkerrijtje kunnen klimmen en play offs voor Europa in kunnen, maar meer zie ik nog niet gebeuren.
Eens met je analyse wbt de spelers. Wel belangrijk om te zeggen waarom Taylor verstoppertje lijkt te spelen. Hij is gewoon niet goed genoeg en daardoor verdwijnt die. Hij en Rensch zijn gewoon niveau De Graafschap.

• jbdeiman
rikoos schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Reken er maar op dat ESPN de dames op ESPN 1 plaatst zoals de afgelopen weken.
Volendam - Excelsior is op zondagmiddag op ESPN 1, PSV - Ajax is op ESPN 2.
https://www.espn.nl/watch...d23683/startDate/20231029

[ Voor 23% gewijzigd door jbdeiman op 27-10-2023 11:14 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Ik weet niet wat die nummer 33 ( zo uit mijn hoofd ) gisteren deed van Ajax bij die 2-0 maar man man man. Gewoon geen zin om te verdedigen leek het wel.

Ajax heeft wel een tamelijk "makkelijk" schema tegen RKC, Zwolle, Vitesse etc. tot het nieuwe jaar, los van de Europese duels.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:54:
Open huis tegen Brighton betekent een afslachting.
Achterin dichthouden en heel verdedigend spelen, dat zijn de wedstrijden waarmee Brighton het lastig heeft en je in ieder geval een kans hebt (zie AEK in de 1e wedstrijd, eerder ook tegen Everton bv). Nu lukte dat ook niet qua eindresultaat, maar ben je iig ook niet met 5-0 afgegaan wat wel een reëel scenario is als Ajax eens even lekker aan gaat vallen en open huis geeft zoals de afgelopen 10 wedstrijden.
Aan een 2-0 heb je net zo weinig als aan een 5-0, maar als je had aangevallen was het misschien nog wel 2-2 geworden. Mentaal helpt het ook als je niet 90 minuten lang zoek bent getikt en de tegenstander zonder te douchen, zonder kaarten en zonder blessures weer naar huis kan. Je huid duur verkopen is ook wat waard.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Megupe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:06:
[...]
https://www.nu.nl/voetbal...van-hem-zelf-gehoord.html
Die Berghuis vind ik in de media toch echt wel (ook eerder) redelijk genuanceerd overkomen. Waarom maken we hem niet aanvoerder (mits hij fit is)?
Wat ik altijd heb begrepen, is dat hij voor de camera de nette jongen uithangt, maar in de kleedkamer een pain in the ass is. Ben er nooit bij geweest :p Maar dit werd bij Feyenoord gezegd en zie je toch ook af en toe bij Ajax wel naar buiten komen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

carpebios schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Ik zit met de kinderen in Disneyland, dus kan hem helaas niet live volgen.
Daar worden dromen wél werkelijkheid.
Veel plezier! :*)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Ben je er zo van overtuigd dat ze ineens weer gigantisch mooi voetbal gaan spelen dat je een doos tissues nodig denkt te hebben?
Op dit moment zie ik zelfs de dames van Ajax winnen, zoveel vertrouwen heb ik op het moment.
Als ik PETA was zou ik zondag bij het stadion gaan protesteren want het wordt een slachting :P

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:48
ph4ge schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

Verdedigender dan Ajax speelde kan bijna niet. Ze hebben de hele wedstrijd met z'n allen op de eigen helft gestaan en ballen naar voren getrapt.
Het hoeft ook niet verdedigender, eigenlijk het tegenovergestelde. Maar, dan heb je wel een organisatie achterin nodig waar je op kunt vertrouwen. Zowel tegen Twente (meen ik) als tegen Feyenoord als nu werden tegenstanders uit het oog verloren binnen het 16-meter gebied. Hoe kun je dan ooit als team vertrouwen krijgen? Dat is dan gewoon onmogelijk... Geen idee wie er centraal achterin staan, maar dat kan gewoon niet (al zijn er wel meer spelers verantwoordelijk natuurlijk, ze staan ook rustig toe te kijken vanaf buiten de 16).

• jbdeiman
ph4ge schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:22:
[...]

Aan een 2-0 heb je net zo weinig als aan een 5-0, maar als je had aangevallen was het misschien nog wel 2-2 geworden. Mentaal helpt het ook als je niet 90 minuten lang zoek bent getikt en de tegenstander zonder te douchen, zonder kaarten en zonder blessures weer naar huis kan. Je huid duur verkopen is ook wat waard.
En daarom snapte ik ook niet dat er niet toch gepoogd werd een keer aan te vallen, natuurlijk kan je dan ook de 2-0 (of 3-0) om de oren krijgen, dat is logisch, zeker gezien het spel van Ajax momenteel. Maar gezien het spel momenteel kan je niet verwachten dat over 2 weken een 2-0 wel 'ongedaan wordt gemaakt' qua onderling resultaat.
Natuurlijk alles kan in het voetbal en er zijn gekkere dingen gebeurt, maar je ziet eigenlijk altijd ploegen die (minimaal) een punt nodig hebben wanneer ze achter staan, dat er een gevoel van urgentie is dat je zelf ook moet gaan scoren. Dat idee heb ik hier echt geen moment gehad.

Zoals gezegd, als je er een 2-2 (of 3-3) uit weet te slepen doordat je zelf in elk geval ook volop aanvalt, is dat een beter resultaat dan eigenlijk zonder echt kansen te creëren.
Uit een 3-3 of wellicht dat je er nog 3-2 van had gemaakt, maar waarbij je ook kansen creëert en scoort biedt meer houvast voor vertrouwen, dan wat nu is gedaan.

• jbdeiman
eric.1 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Het hoeft ook niet verdedigender, eigenlijk het tegenovergestelde. Maar, dan heb je wel een organisatie achterin nodig waar je op kunt vertrouwen. Zowel tegen Twente (meen ik) als tegen Feyenoord als nu werden tegenstanders uit het oog verloren binnen het 16-meter gebied. Hoe kun je dan ooit als team vertrouwen krijgen? Dat is dan gewoon onmogelijk... Geen idee wie er centraal achterin staan, maar dat kan gewoon niet (al zijn er wel meer spelers verantwoordelijk natuurlijk, ze staan ook rustig toe te kijken vanaf buiten de 16).
Je kan ook vertrouwen krijgen door eerst meer te scoren dan je tegenstander ;) Maar als je geen doelpogingen hebt (of nauwelijks, in elk geval praktisch geen serieuze) dan zal je ook niet scoren en dus ook niet winnen.

• jbdeiman
Ik zat zo eens terug te denken overigens, ik denk dat de mentaliteit op zichzelf bij Ajax altijd wel een probleem is/ of verminderd aandachtspunt is geweest. Iedereen zei altijd dat Ajax voetbalde en Feyenoord vooral hard werkte. (nu doen ze dat overigens nog steeds), maar dat is ook zo als het slechter loopt. Als je kijkt naar de afgelopen 1,5 seizoenen dat het niet meer (goed) loopt, lopen wel meer spelers er wat verloren bij. Als het niet mooi wil dan moeten we er maar wat harder voor werken zeg maar. Dat is niet iets wat we nu pas zien, maar ook vorig seizoen al regelmatig.
En eigenlijk onder Ten Hag ook wel, met name in de omschakeling kreeg Ajax veel kansen tegen, enerzijds omdat de restverdediging niet goed stond, maar ook wel omdat bij het omschakelen er geen/ weinig spelers zijn die er met een 'over mijn lijk' mentaliteit achteraan sprinten om de medespelers te helpen.

Delen sommigen dit beeld met mij? Dwz, dat zolang we leuk mogen aanvallen zijn we bereid keihard te werken, maar ik ga niet 80 meter terug sprinten om mijn collega's te helpen, maar ga er vanuit dat die het wel oplossen?

• Megupe
jbdeiman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:17:
Ik zat zo eens terug te denken overigens, ik denk dat de mentaliteit op zichzelf bij Ajax altijd wel een probleem is/ of verminderd aandachtspunt is geweest. Iedereen zei altijd dat Ajax voetbalde en Feyenoord vooral hard werkte. (nu doen ze dat overigens nog steeds), maar dat is ook zo als het slechter loopt. Als je kijkt naar de afgelopen 1,5 seizoenen dat het niet meer (goed) loopt, lopen wel meer spelers er wat verloren bij. Als het niet mooi wil dan moeten we er maar wat harder voor werken zeg maar. Dat is niet iets wat we nu pas zien, maar ook vorig seizoen al regelmatig.
En eigenlijk onder Ten Hag ook wel, met name in de omschakeling kreeg Ajax veel kansen tegen, enerzijds omdat de restverdediging niet goed stond, maar ook wel omdat bij het omschakelen er geen/ weinig spelers zijn die er met een 'over mijn lijk' mentaliteit achteraan sprinten om de medespelers te helpen.

Delen sommigen dit beeld met mij? Dwz, dat zolang we leuk mogen aanvallen zijn we bereid keihard te werken, maar ik ga niet 80 meter terug sprinten om mijn collega's te helpen, maar ga er vanuit dat die het wel oplossen?
Ja zeker. Maar van een Bergwijn heb ik het gevoel 90% van de tijd, niet alleen bij balverlies

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:22:
[...]

Die kans op "misschien 2-2" was alleen enorm klein, die kans op 5-0 afgedroogd worden erg groot.
Qua punten maakt het geen zak uit nee, mentaal echter wel degelijk.

• toolkist
  • Niet online
Momenteel wel, onder Ten Hag zeker niet (een enkeling daargelaten)

• toolkist
  • Niet online

Uit een 3-3 of wellicht dat je er nog 3-2 van had gemaakt, maar waarbij je ook kansen creëert en scoort biedt meer houvast voor vertrouwen, dan wat nu is gedaan.
En uit een 5-1 nederlaag?
Want die kans was vele malen groter dan 3-2 verliezen of 3-3 gelijk. Maduro is geen wondertrainer die na 2 dagen trainen wel even het lek boven heeft en de oplossing ook al geïmplementeerd heeft.
Ajax scoorde, op de wedstrijd tegen Utrecht na, enorm weinig, creëerde weinig, en gaf gigantisch veel ruimte weg met bijbehorende schietpogingen op eigen doel. Dat verandert echt niet in 2 dagen.
Absoluut niet het ideaalplaatje natuurlijk, maar in de huidige situatie is het even niet anders.

• jbdeiman
toolkist schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:41:
[...]

En uit een 5-1 nederlaag?
Want die kans was vele malen groter dan 3-2 verliezen of 3-3 gelijk. Maduro is geen wondertrainer die na 2 dagen trainen wel even het lek boven heeft en de oplossing ook al geïmplementeerd heeft.
Ajax scoorde, op de wedstrijd tegen Utrecht na, enorm weinig, creëerde weinig, en gaf gigantisch veel ruimte weg met bijbehorende schietpogingen op eigen doel. Dat verandert echt niet in 2 dagen.
Absoluut niet het ideaalplaatje natuurlijk, maar in de huidige situatie is het even niet anders.
Naja, dat van die nederlaag had bij Marseille (werd 3-3) natuurlijk ook gekund. Natuurlijk wil je achterin dichtzetten, maar je wilt toch ook niet de hele wedstrijd geen kansen creëren, helemaal niet als je er dan alsnog kansloos af gaat.
Wat ik bedoel is dat ik daarwerkelijk niet begrijp dat je na 2-0 achter te staan, en de standen in de poule eigenlijk alleen met een gelijkspel of winst realistisch gezien nog kans hebt om Europees te overwinteren gezien de huidige stand van zaken ook voetbaltechnisch gezien.
Het lijkt mij dat je toch wil proberen om in elk geval (minimaal) een puntje te pakken en om dan na 2-0 nog steeds niet een keer aan te vallen, helpt daar natuurlijk niet bij. Dan kan je i.m.o. beter strijdend ten onder gaan, omdat je hebt geprobeerd er iets van te maken/ een resultaat te halen, dan dat je er op deze manier af gaat.
Let wel! Ik snap de keuze echt wel qua begin-opvatting, maar niet dat die na de 2-0 nog steeds zo bleef.

Het gevoel na Marseille (3-3) was, ondanks de simpele tegengoals echt wel beter dan het gevoel na deze 2-0. Natuurlijk kan je dan ook 5-1 verliezen, maar ik kan mij niet voorstellen dat je ene beter gevoel aan deze 2-0 overhoudt, omdat je volstrekt kansloos was. => Zelfs met deze verdedigende stellingen lukt het niet en scoort je tegenstander toch relatief eenvoudig, terwijl je zelf niets creëert.

Als het een keuze is om Europa te laten wezen voor wat het is, zsm daar uitgeschakeld te zijn en de focus op trainen + competitie te leggen, dan lijkt mij dit wel een goede stap te zijn. :+

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 27-10-2023 12:49 ]

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:34:
Die kans op "misschien 2-2" was alleen enorm klein, die kans op 5-0 afgedroogd worden erg groot.
Qua punten maakt het geen zak uit nee, mentaal echter wel degelijk.
De ene keer dat Berghuis een actie maakte schoot hij gelijk op de paal. Ik vraag me echt af of Brighton zo stevig stond, het is makkelijk verdedigen als de tegenstanders amper probeert de bal af te pakken.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 23:20
Luister VI zsm van vandaag even voor een ander perspectief. Pieter Zwart legt het mooi uit. Ajax had tot de 40e minuut zicht op een resultaat dankzij deze tactiek. Voor Brighton was het de wedstrijd met de laagste xG dit seizoen. Er was een plan en dat werd redelijk uitgevoerd. Dat is al dikke winst tov Steijn die beweerde dat er te weinig tijd was voor een andere tactiek. Strijdend ten onder gaan met een team in deze staat betekent tegen Brighton inderdaad veel eerder 5-1 of 7-2 dan 3-2. Waarschijnlijk maak je er wel 1 want dit was ook de eerste wedstrijd zonder tegengoals van Brighton maar je gaat het nooit winnen tegen een team dat zo op elkaar is ingespeeld.
Vertrouwen in zichzelf en in elkaar opbouwen is voor deze spelers het belangrijkste nu. We komen van ver en de stapjes zijn klein maar het begin is er. Tegen PSV mogen we aanvallend meer verwachten maar de kans op winst is nog steeds nihil wat mij betreft.

• ph4ge
Jean-Bob schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:33:
Luister VI zsm van vandaag even voor een ander perspectief. Pieter Zwart legt het mooi uit. Ajax had tot de 40e minuut zicht op een resultaat dankzij deze tactiek.
Waar het mij vooral om gaat is dat ze in de overige 50 minuten het niet hebben omgezet. Zelfs kleine clubs in Nederland blijven niet de bus parkeren maar gaan in de laatste fase van de wedstrijd oppertunistisch spelen als het gat nog te overbruggen is.

Het is wel heel pijnlijk dat je de tegenstander liever 5 minuten ononderbroken de bal laat rondspelen als je maar 2-0 achterstaat.
Jean-Bob schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:33:
Voor Brighton was het de wedstrijd met de laagste xG dit seizoen. Er was een plan en dat werd redelijk uitgevoerd. Dat is al dikke winst tov Steijn die beweerde dat er te weinig tijd was voor een andere tactiek.
Dat moet je ook in perspectief plaatsen. De bus parkeren is niet zo moeilijk, helemaal als je 0,0 intentie hebt om zelf iets te creeren. Maar daar had je natuurlijk ook nooit mee van Utrecht gewonnen, nog los van dat dat niet geaccepteerd zou worden tegen Utrecht. Dit is ook geen tactiek waarmee je van de laatste plaats komt, want je zal nooit verder komen dan een 0-0 of een kleine nederlaag als je zo laf speelt en blijft spelen als je achter komt.

Vergeet niet dat Ajax 3 goals maakte tegen Utrecht en de wijze waarop ze de goals weggaven weinig met tactiek te maken had.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 27-10-2023 14:03 ]

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:46:
Dat moet je ook in perspectief plaatsen. De bus parkeren is niet zo moeilijk, helemaal als je 0,0 intentie hebt om zelf iets te creeren. Maar daar had je natuurlijk ook nooit mee van Utrecht gewonnen, nog los van dat dat niet geaccepteerd zou worden tegen Utrecht. Dit is ook geen tactiek waarmee je van de laatste plaats komt, want je zal nooit verder komen dan een 0-0 of een kleine nederlaag als je zo laf speelt en blijft spelen als je achter komt.
Ik denk dat het in deze situatie helemaal niet verkeerd is om in een lastige uitwedstrijd in de EL, die nu echt wel een lagere prioriteit moeten hebben dan de competitie, eerst eens te focussen op de verdedigende organisatie. Gisteren liet zien dat daar nog genoeg werk te verzetten is.
Ajax zit nu eenmaal niet in een fase dat we wel 'even' meer scoren dan de tegenstander, of 'zo goed' spelen dat de tegenstander continu onder druk staat en dat onze verdediging ontlast. En het zelfvertrouwen zal nu ook geen hoogtij vieren.
Uiteraard moet dat geen tactiek blijven, maar het is ook niet reëel dat Maduro nu nieuwe trajecten gaat starten terwijl van 't Schip (of als dat niet doorgaat net welke andere trainer) binnenkort het roer over neemt. Nu dus maar damage control, en als de nieuwe trainer er is terug naar het aanvallende voetbal waar Ajax bekend om is geworden.

Je wil niet weten hoe erg ik het vind om dit te moeten typen, hoe dat alweer zo enorm verkeerd kan zijn gegaan dat ik nu al tevreden ben als Ajax zich alleen op verdedigen richt.... :-(
Vergeet niet dat Ajax 3 goals maakte tegen Utrecht en de wijze waarop ze de goals weggaven weinig met tactiek te maken had.
Maar Utrecht is geen Brighton, Brighton is 20 stappen verder.

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 27-10-2023 14:05 ]

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-11 13:20

CR1691

Hero of Time

Spannend weekend in het vooruitzicht. Twente uit is een lastige pot en je mag daar geen punten meer laten liggen omdat de achterstand op PSV dan wel erg groot wordt. Desalniettemin speelt Feyenoord zo goed dat een winst daar absoluut mogelijk is en ik ook wel verwacht. Maar Twente is een heel lastige tegenstander die in dit soort wedstrijden boven zichzelf uitstijgt. Ondanks dat ze het vorige week helemaal uit handen gaven.

Dan heb je ook nog PSV - Ajax. Zou lekker zijn als de Amsterdammers een resultaat halen en de top 3 daardoor weer dichterbij bij elkaar komt. Maar daar zullen onze Eindhovense vrienden niet op zitten te wachten :+ . Al met al heel veel zin in zondag!

PSN: Finally_Chris

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

Maar Utrecht is geen Brighton, Brighton is 20 stappen verder.
Vond Brighton helemaal niks, de inzet van Utrecht was veel hoger dus die 20x nee zeker niet. Brighton is wat gehyped in de media.

• Kist
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Vond Brighton helemaal niks, de inzet van Utrecht was veel hoger dus die 20x nee zeker niet. Brighton is wat gehyped in de media.
Zelfs Pep spreekt met zeer lovende woorden over Brighton. Dus overhyped?

En inzet? Gaan we nu echt kwaliteit afmeten aan inzet? Überhaupt Ajax maakte het Brighton niet eens lastig, dus waarom zouden die dan meer gas moeten geven? Dit weekend weer een premier league wedstrijd. Kost ook weer een hoop energie.

Finally ga je nou echt beweren dat de nr7 van Engeland, met de meest gescoorde goals en de hoogste xG van de premier League niet vele malen beter is dan de op twee na slechtste eredivisie ploeg? Want dat zou best wel een goede grap zijn.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kist schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:32:
[...]

En inzet? Gaan we nu echt kwaliteit afmeten aan inzet? Überhaupt Ajax maakte het Brighton niet eens lastig, dus waarom zouden die dan meer gas moeten geven? Dit weekend weer een premier league wedstrijd. Kost ook weer een hoop energie.

Finally ga je nou echt beweren dat de nr7 van Engeland, met de meest gescoorde goals en de hoogste xG van de premier League niet vele malen beter is dan de op twee na slechtste eredivisie ploeg? Want dat zou best wel een goede grap zijn.
De vergelijking is sowieso lastig. FC Utrecht heeft historie tegen Ajax, Brighton heeft dat niet. Brighton heeft dele van de wedstrijd weinig druk naar voren gehad alsmede weinig druk van Ajax gehad om daar onderuit te hoeven spelen. FC Utrecht heeft de druk naar voren gegeven terwijl Ajax daar wel de aansluitingstreffer, gelijkspel en de voorsprong heeft weten te realiseren. De wedstrijden zijn niet met elkaar te vergelijken door vele factoren.

Brighton overgewaardeerd? Dat kan maar Ajax heeft vrijwel niets laten zien om dat te ontkrachten. Als je brighton de bal door het team laat spelen zonder enige pressie ga je de bal in ieder geval niet winnen.

Verwijderd

Kist schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:32:
[...]

Ja sorry ik heb de hele wedstrijd gezien en vond het absoluut niet indrukwekkend dat Brighton, PSV (zonder Ramalho) en Feyenoord moeten daar makkelijk van kunnen winnen. Ja natuurlijk beter dan Ajax maar dat is niet wat ik bedoelde, het hype of wow effect nee zeker niet van Brighton.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Ik vond Brighton niet een top ploeg, wel een hele goede ploeg,maar Ajax in deze staat komt ook aanvallend tekort tegen een Brighton.
Feyenoord of Psv beter gedaan? Misschien, maar wat heb je eraan?
Dit is het Ajax zoals het nu is. Gewoon niet goed genoeg. Opbouwend geen vertrouwen in elkaar, alles terug naar de keeper.

Hopelijk kan Maduro íets van samenspel erin krijgen. Zou Taylor snel wegdoen en Bergwijn slechts inval beurten geven.

Brighton was deze wedstrijd een maatje te groot.
Heeft weinig zin dat te niet te accepteren. Net als dat Ajax gewoon heel matig is geworden. Dat moet nu allemaal van nul opgebouwd wordt.
Kan je zeggen die tijd is er niet... maar de situatie is nu gewoon niet anders. Troost is wel dat het alleen maar beter kan gaan en wrs gaan spelers sowieso wel meer op elkaar ingespeeld raken door de wedstrijd ervaringen.

Az had ik meer van verwacht hoewel ik Aston Villa op oorlogssterkte wel echt tegen een top team vind aanhurken .
Gezien de statistieken deed Az het niet veel minder maar Aston Villa was ook dodelijk effectief.

Psv...tja allemaal heel leuk... maar het is het nét niet steeds. En net niet is niet in voetbal.
Luuk de Jong vind ik een prima spits maar dat is ook hun enige echte goede spits. Als dat niet loopt, heeft Psv weinig andere smaken.
Pepi had ik echt meer van verwacht, zo dodelijk als hij was bij "mijn" fc Groningen, zo onzichtbaar is hij bij Psv.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 28-10-2023 14:08 ]

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Zeker nog nooit zien spelen op deze ene wedstrijd na?

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:48:
[...]

Ja sorry ik heb de hele wedstrijd gezien en vond het absoluut niet indrukwekkend dat Brighton, PSV (zonder Ramalho) en Feyenoord moeten daar makkelijk van kunnen winnen. Ja natuurlijk beter dan Ajax maar dat is niet wat ik bedoelde, het hype of wow effect nee zeker niet van Brighton.
PSV en Feyenoord gaan gewoon nat tegen Brighton.
Geven beiden teveel ruimte weg en dat wordt keihard afgestraft.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:24

Quad

Doof

Brighton speelde erg volwassen en had nauwelijks individuele fouten. Dat is mi gewoon een kwaliteit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
Volgens de NOS zou el attifaq zich gemeld hebben bij Ajax voor Bergwijn. En zou Bergwijn open staan voor een vertrek.

Kerst komt vroeg dit jaar.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:33:
[...]

PSV en Feyenoord gaan gewoon nat tegen Brighton.
Geven beiden teveel ruimte weg en dat wordt keihard afgestraft.
Tegen Athletico gaven ze inderdaad te veel ruimte. Tegen Lazio daarintegen hebben ze werkelijk niets weggegeven dus dat moet ik nog maar zien. Feyenoord maakt nog steeds stappen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Deadsy schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:44:
Volgens de NOS zou el attifaq zich gemeld hebben bij Ajax voor Bergwijn. En zou Bergwijn open staan voor een vertrek.

Gaat dat helpen dan? :?

Open huis + Uitverkoop = 'de oplossing'?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Megupe

Hij zou nog 20miljoen waard zijn, nou voor dat geld met een strik eromheen nog van de winter weg.
Ook denk ik de duurste speler qua salaris, dus dat scheelt ook weer.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Tegen Athletico gaven ze inderdaad te veel ruimte. Tegen Lazio daarintegen hebben ze werkelijk niets weggegeven dus dat moet ik nog maar zien. Feyenoord maakt nog steeds stappen.
Met ruimte weggeven bedoelde ik nu met name niet met 10 man achterover hangen. Dat zijn de ploegen waar Brighton het moeilijk tegen heeft. Tegen teams die 'gewoon' voetballen, net als Feyenoord dus, krijgen ze altijd genoeg kansen. Enige reden dat ze nu iets minder draaien dan vorig seizoen is het aantal blessures.

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Natuurlijk gaat dat helpen. Dan komt er iemand de basis in die wel wil. Die wel z'n best doet. Die wel z'n verantwoording neemt.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:01:
[...]

Natuurlijk gaat dat helpen. Dan komt er iemand de basis in die wel wil. Die wel z'n best doet. Die wel z'n verantwoording neemt.
Forbs, Godts, Axel-Dongen. Daar moet minimaal een goede linksbuiten op eredivisieniveau tussen zitten.

Bovendien ben je dan van je duurste salaris af en een zak geld erbij cadeau, groot deel van het verlies van afgelopen zomer gelijk gedicht.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
Ramzzz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

ik zeg niet dat het een open huis is.

Bergwijn is geen meerwaarde, niet als speler of als aanvoerder.
Met hem vind ik vaak dat je met 10 man speelt, en hij ziet zelf niet in hoe slecht hij bezig is.
En dat allemaal al sinds vorig jaar.
En aangezien ik al vrij lang geen verbetering in zijn spel of houding op het veld zie vind ik dat je hem gewoon moet verkopen.

Denk dat hij ook het hoogste salaris vangt.

Forbs kan dan naar zijn beste positie en dan komt er op rechts een plek vrij voor iemand die wel wil voetballen.

Ben ook geen fan van Brobbey maar hem zie ik wel werken

• Kist
Ideaal scenario, je verpatst Bergwijn voor een mooi bedrag. Haalt een vervanger voor Taylor die wel kan voetballen en stuurt Taylor terug naar Jong Ajax. Dan kom je meteen 10x beter voor de dag.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Kist schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:01:
Ideaal scenario, je verpatst Bergwijn voor een mooi bedrag. Haalt een vervanger voor Taylor die wel kan voetballen en stuurt Taylor terug naar Jong Ajax. Dan kom je meteen 10x beter voor de dag.
Zou de opbrengst genoeg zij om Blind en Klaassen terug te halen? :+

• Quad

Quad

Doof

Taylor gaat noway terug naar Jong. Het is Ajax of een andere Eredivisieclub.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Kist
Quad schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:36:
[...]

Taylor gaat noway terug naar Jong. Het is Ajax of een andere Eredivisieclub.
Nog beter als ze hem kunnen slijten. Heeft Volendam al een vervanger voor eiting?

• Barfman
  • Laatst online: 19:46
Nou, misschien dat hij van de winter vertrekt: https://nos.nl/artikel/24...taat-voor-winters-vertrek

System | Racing is in my Blood

• Quad

Quad

Doof

Dat was juist een reactie op het bericht dat al ettifaq (wattefak) meldde. :)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Leuke wedstrijden op het programma vandaag.
Benieuwd naar de krachtsverhouding tussen Twente en Feyenoord. Als Fey het niveau van woensdag haalt moet Twente geen probleem zijn.
Daarna de 'topper' tussen psv en ajax. Ik vrees dat ajax mag kiezen, 4, 5 of 6-0.
Volendam moet de punten pakken tegen Excelsior. Die laatste is het momentum een beetje kwijt. Bij winst gaan de Volendammers vermoedelijk over Ajax heen. De Amsterdammers staan op de 18e en laatste plaats na deze speelronde.
Van AZ verwacht ik dat ze gemakkelijk afrekenen met NEC. 2x Pavlidis.

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Iets beters kan Ajax niet overkomen.
Zijn ze van exhorbitant hoge salariskosten af en misschien betaald die nieuwe club wel € 3000 als gebruikelijke amateurvergoeding :*)

Of is die vergoeding voor amateurclubs inmiddels hoger door de inflatie ?

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Grotespeler schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:04:
Leuke wedstrijden op het programma vandaag.
Benieuwd naar de krachtsverhouding tussen Twente en Feyenoord. Als Fey het niveau van woensdag haalt moet Twente geen probleem zijn.
Daarna de 'topper' tussen psv en ajax. Ik vrees dat ajax mag kiezen, 4, 5 of 6-0.
Volendam moet de punten pakken tegen Excelsior. Die laatste is het momentum een beetje kwijt. Bij winst gaan de Volendammers vermoedelijk over Ajax heen. De Amsterdammers staan op de 18e en laatste plaats na deze speelronde.
Van AZ verwacht ik dat ze gemakkelijk afrekenen met NEC. 2x Pavlidis.
Dit zou zomaar eens de realiteit kunnen worden ja -O- Ajax 18de….nog nooit meegemaakt -O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:58
Feyenoord gaat het moeilijker krijgen dan woensdag. Ik ben benieuwd!

• Russel88
Dit is een topper die Feyenoord moet winnen. Ik ben benieuwd. Met een 2e plek zijn we ook verzekerd met een CL plek, maar we willen wederom kampioen worden.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Trackrecord van Feyenoord in Enschede is niet super. En voor Twente is het nu ook aanhaken of een gat laten vallen. Ben er ook niet zeker van.

Wel zeker van een prachtige 0-2 in Eindhoven zodat eventueel verlies in Enschede beperkte gevolgen heeft :+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Valt me dit seizoen op dat er bijna geen wedstrijden van de traditionele top-3 meer op ESPN1 zijn. Ben ik de enige?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:51
Gunner schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:12:
Valt me dit seizoen op dat er bijna geen wedstrijden van de traditionele top-3 meer op ESPN1 zijn. Ben ik de enige?
Ieder weekend is er minimaal 1 (traditionele) top3 wedstrijd op ESPN1. In de praktijk dus ook maximaal 1, want stel je voor dat je mensen niet maximaal om geld kan vragen ;)

WoT stats

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ElPaco schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Ieder weekend is er minimaal 1 (traditionele) top3 wedstrijd op ESPN1. In de praktijk dus ook maximaal 1, want stel je voor dat je mensen niet maximaal om geld kan vragen ;)
Dit weekend klopt je statement niet, want zowel Ajax feyenoord en PSV zijn niet op het eerste kanaal. :P

Ik snap wel dat ze geld moeten verdienen maar voor m'n gevoel was dat vorige jaargangen vaker dat ik die clubs 'gratis' kon zien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Feyenoord is nog een beetje slordig, Twente wel serieus goed uit de startblokken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Fietsbandjes oppompen en regenpak inpakken @toolkist, we gaan hem alvast brengen. oOo

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Hoppa....

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• 964C2

964C2

Heerlijk doelpunt van Twente *O*

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• Napo
  • Niet online
Die valt er met wal geluk in, maar wel prima actie in de 16 van Ugalde

[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 29-10-2023 12:30 ]

Verwijderd

Lekker hoor. FC Twente veel beter

• D-e-n
  • Laatst online: 15:07
Die twee gelijke spelen in het begin worden heel duur zo

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:29:
Lekker hoor. FC Twente veel beter
Helaas wel, het verschil in deze eerste minuten is heel groot. Hopelijk trekt Feyenoord bij.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:20
En dat had meteen de 1-1 moeten zijn..

Laat maar, verkeerd gezien. Ik dacht dat hij van de voet van Gimenez afsprong.

[ Voor 51% gewijzigd door donleone83 op 29-10-2023 12:32 ]

• 964C2

964C2

Gewoon Timber gele kaart geven

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37

gws24

Thinking is hard!

Gunner schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Dit weekend klopt je statement niet, want zowel Ajax feyenoord en PSV zijn niet op het eerste kanaal. :P

Ik snap wel dat ze geld moeten verdienen maar voor m'n gevoel was dat vorige jaargangen vaker dat ik die clubs 'gratis' kon zien.
Traditioneel staat tussen haakjes en dit weekend is de nummer 2 AZ wel op het eerste kanaal. Is voor supporters van de niet traditionele top 3 ook wel een keer fijn dat ze live kunnen kijken.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

964C2 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:32:
Gewoon Timber gele kaart geven
En Ugalde ook :)

• donleone83
Feyenoord doet echt nog niets goed vandaag. Er zit geen beweging, geen agressie en geen tempo in. Wordt een lange middag op deze manier.

Edit: Twente zet heel slim de diagonale passlijn naar het middenveld dicht in de opbouw van Feyenoord. Het risico is dat er ruimte in de diepte ligt maar die diepe bal speelt Feyenoord toch niet snel.

[ Voor 42% gewijzigd door donleone83 op 29-10-2023 12:36 ]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

donleone83 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:34:
Feyenoord doet echt nog niets goed vandaag. Er zit geen beweging, geen agressie en geen tempo in. Wordt een lange middag op deze manier.

Edit: Twente zet heel slim de diagonale passlijn naar het middenveld dicht in de opbouw van Feyenoord. Het risico is dat er ruimte in de diepte ligt maar die diepe bal speelt Feyenoord toch niet snel.
Helemaal als je weet dat PSV vrijwel zeker van de 3 punten is…

Edit: wat is dit een trage pot zeg. Weinig tempo en energie van Feyenoord. Toch moe?

[ Voor 7% gewijzigd door dr.lowtune op 29-10-2023 12:40 ]

• donleone83
dr.lowtune schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

Helemaal als je weet dat PSV vrijwel zeker van de 3 punten is…
Mwah. Ik moet het nog maar zien hoor. Ajax blijft Ajax en die wedstrijd maakt altijd iets bijzonders los.

PSV heeft tot nu toe wel echt een feestprogramma gehad maar blijken wel echt stabiel en goed. Wat mij betreft kampioenskandidaat nummer 1. Alhoewel je van ploegen van Bosz weet dat ze ergens gedurende het seizoen toch altijd een beetje instorten.

• D-e-n
  • Laatst online: 15:07
Dit is ook echt het kutste moment om tegen Twente te moeten. Ze zitten in een flow, staan nog hoog en het is vroeg en direct na een CL pot. Dit is ook voor PSV een moeilijke pot maar ik vrees dat PSV ze op een makkelijker moment gaat treffen. En dan gaan die twee gelijke spelen van Feyenoord in het begin nog duurder worden.

@donleone83
Als De Jong en Schouten fit blijven zie ik PSV niet instorten. Die zijn echt wel belangrijk voor hun spel

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 29-10-2023 12:41 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn er serieus mensen die denken dat PSV niet wint?
Snap dat je wellicht niet wil jinxen, maar alle logica resulteert in een overwinning voor PSV

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Naschoppen mag ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• donleone83
D-e-n schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:41:

@donleone83
Als De Jong en Schouten fit blijven zie ik PSV niet instorten. Die zijn echt wel belangrijk voor hun spel
De geschiedenis wijst uit dat De Jong waarschijnlijk geen heel seizoen fit en goed blijft.

• Napo
  • Niet online
Zolang de intensiteit niet hoog genoeg is :+

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 09:10
Higler en Feyenoord geen goede combi

[ Voor 7% gewijzigd door piotr123 op 29-10-2023 12:46 ]

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:41:
Snap dat je wellicht niet wil jinxen, maar alle logica resulteert in een overwinning voor PSV
Er kan van alles gebeuren. En Ajax presteert m.i. onder hun verwachte gemiddelde, dus die komen wel weer wat terug. Wanneer is echter de vraag, lijkt me niet tegen PSV.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Exocet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:41:
Nou idd, PSV uit voor een Ajax in vorm is altijd al enorm lastig. Dit wordt gewoon een pijnlijke middag weer :/

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

piotr123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:44:
Higler en Feyenoord heb goede combi
Die combinatie leidt altijd tot ellende.

Overigens liggen er wel heel vaak Twente spelers “geblesseerd” op de grond.

[ Voor 3% gewijzigd door dr.lowtune op 29-10-2023 12:45 ]

Pagina: 1 ... 138 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024