Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.967 views

Onderwerpen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:52
Denk ETH :P
Superkiwi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:30:
[...]

Foei Leon, kampioen van de armoede mogen we niet meer zeggen weet je nog, omdat het bagatelliserend is en zo :>
Nergens kampioen van armoe gezegd. De competitie in die paar jaar was gewoon bizar slecht. Feyenoord in totale anarchie toen (beetje zoals Ajax nu) PSV in opbouw met jonge wisselvallige talenten. Ajax had toen geen goed elftal, maar wel het meest stabiele. (Hoe heette die trainer voor de Boer ook alweer, die daarna naar Fulham ging)

Zie je ook aan het aantal punten. Niet bepaald een puntrecord die jaren. En het spel klaagden vele Ajacieden hier nogal hard over.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 09-10-2023 08:35 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 23:27

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk het ook.
(Hoe heette die trainer voor de Boer ook alweer, die daarna naar Fulham ging)
Was dat niet Ten Cate? Het was Martin Jol.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 09-10-2023 08:44 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45
Superkiwi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

Ik denk het ook.

[...]

Was dat niet Ten Cate?
Nee, Martin Jol.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:21
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:11:
[...]

Waarom zou je als gerespecteerd trainer als tussenpaus bij Ajax willen coachen? Want je krijgt een contract tot het einde van het seizoen. Een Ten Cate zie ik het nog wel doen. Maar dan moet je niet boos worden op Ten Cate als hij vergelijkbare resultaten haalt.
Ten Cate is ook geen wonder dokter. Hij heeft helemaal niet zo'n indrukwekkende CV, werd bij Ajax geen kampioen en miste een paar keer CL kwalificatie. Zit al 15 jaar zn zakken te vullen op bescheiden niveaus.

Sowieso ging er niemand instappen met de reeks wedstrijden die begon tegen Feyenoord, daar is geen eer aan te behalen en een tussenpaus zou daar ook beschadigd uitkomen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:43
Han schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 06:59:
[...]

Onbegrijpelijk... wanneer Steijn vandaag niet wordt ontslagen dan zijn de beleidmakers bij Ajax door en door rot, bang voor hun eigen hachje, niks meer niks minder. Ajax staat verdomme op plek 16, 1x gewonnen, 2x een gelijk spel en 3x verloren met een doelsaldo van -4 :X

Gisteren maar liefst 1 schot op doel gehad tegen AZ, over de gehele wedstrijd. En Steijn maar roepen dat er vooruitgang is... waar dan? Hoe dan? AZ zette bijna geen druk en dat was ook niet nodig, wellicht de pijjnlijkste conclusie gisteren. De tegenstander hoeft niet diep te gaan, kansen komen er sowieso. En met Gorter op doel is elk schot op doel nagenoeg een goal, tenzij het schot recht op hem af is.

Hoe lang is Rulli nog geblesseerd? Wat een drama dit. En dan die Avila gewoon centraal laten staan na zijn optreden tegen AEK en Feyenoord, onbegrijpelijk. Dat terwijl je met Hato een veel betere linker centrale verdediger hebt.
Maar is dat niet precies het probleem van de club wat er eigenlijk al langere tijd is?
Mensen zitten er voor hun eigen positie, en omdat de naam Ajax nog hoog in het vaandel staat. Maar ook de mensen met zogezegd 'hart voor de club' zitten er om hun eigen hagje te redden en willen er niet weg.

Wat ik daarnaast ook typerend vindt is dat allemaal oud gedienden weer teruggehaald worden, maar wat heeft de club daar (op langer termijn) nu echt aan? Wat nodig is is iemand (bijvoorbeeld) als Dennis te Kloese, een beleidsmaker die dit als een traject oppakt om het op langer termijn weer goed te doen en een goede structuur neer te zetten. (ik weet, daar komt die man van AZ voor)
Maar alles nu neigt ernaar om mensen terug te halen, die je al kent bij de club, enerzijds om de F-side tevreden te houden, anderzijds om zelf maar niet je conclusies te hoeven trekken.

De vooruitgang die je i.m.o. wel degelijk iets ziet (al gaat het niet snel genoeg) is dat er meer/ beter gecommuniceerd lijkt te worden bij vlagen, daar begint al zo verschrikkelijk veel mee. Echter wat ik niet terug zie in het veld is een bepaalde 'onverbetenheid' bij spelers.
Zo'n moment (bij de goal van AZ) dat een verdediger wordt uitgespeeld, die dan soort van 'uitloopt' aan de zijlijn, in plaats van volle bak terug te sprinten om de rest te helpen. Dan kan je zeggen 'die motivatie moet de trainer voor elkaar krijgen', maar dat moet er toch bij zo'n speler zelf in zitten? Ja, het loopt niet, ja, het vertrouwen is laag, maar door met de kop naar beneden te hangen als een actie mislukt blijf je daarin zitten en is het vooral hopen op een goed moment.
Sprint je er volle bak achteraan en verover je alsnog de bal, is dat slechte gevoel beter weer weg te poetsen. Maar dit moet wel in jezelf zitten.

(spreek uit ervaring (al is dat op veel lager niveau), gister nog door een bal te verspelen, een keer op mezelf te vloeken en hem zelf weer terug te veroveren, dan blijft het 'klotenbal' gevoel een stuk minder hangen)

• jbdeiman
Exocet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:38:
[...]

Leuk je gevoel, maar Mislintat wilde Bosz, maar dat werd tegengehouden door vd Sar, daarna wilde hij Knutsen, maar het moest een Nederlander zijn. Kennelijk zijn ze toen bij Steijn uitgekomen , hebben ze vele gesprekken gevoerd, maar kennelijk niemand die vooraf kon bedenken dat hij geen Ajax trainer is.
Dit is ook wel één van de dingen die er mis is bij Ajax, mensen die hun eigen ego/ gevoel niet los kunnen zien van het geheel. Als je ruzie met iemand hebt gehad, of niet (goed) samen met iemand kan, maar dat is wel het beste voor de organisatie, moet je eroverheen kunnen stappen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:18

Typhone

Who Dares Wins

Als je PSV in die jaren zag was dat helemaal niet zo slecht. Ajax had maar één positief punt in die tijd en dat was het feit dat zij een team waren. Ik weet nog dat AC Milan zoek gespeeld werd in San Siro aan de hand van Christian Eriksen.
Daarna meteen Vitesse van hetzelfde laken een pak.

Maar de spelers die er toen stonden waren ruim slechter dan die van nu.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Omdat er nu geen algemeen directeur is. En Kroes die in maart komt wilt uiteraard zijn eigen staf samenstellen. Kroes kan telefonisch natuurlijk wel zijn zegen geven, maar op papier mag het niet staan. Dus elke trainer voor maart wordt sowieso een tussenpaus.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grotespeler schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:29:
Ook met Pep Guardiola aan het roer haalt deze ploeg de top 3 niet. Het zijn namelijk allemaal zeer middelmatige spelers, gehaald van middenmoters en het 2e niveau voor veel te veel geld.
Daarbij is er geen enkele goede trainer die zijn carrière op het spel gaat zetten voor dit soepzooitje.
Tegelijkertijd had Pep niet 16e gestaan met dit elftal, was er wel progressie zichbaar geweest én hadden spelers wél met elkaar gecommuniceerd.

Er is namelijk onder Steijn, nog steeds geen communicatie (als dat niet binnen 8 weken op te lossen is, los je het nooit meer op). Geen enkel progressie in het voetbal (linies ongelofelijk ver uit elkaar, geen druk zetten), spelers worden het liefst tijdens een persco onder de bus gegooid, geen enkele vorm van zelfreflectie (meer ervaren krachten nodig). Zelfs conditoneel ziet het er slecht uit. De enige constante tactiek is de lange bal.

Dat dit Ajax geen absolute topselectie heeft is waar. Dat deze selectie met angst en beven 16e staat is ook voor deze selectie zwaar onder niveau.

Ik zie absoluut niets positiefs wat Steijn bijdraagt.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

PolarBear schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:14:
[...]

Tegelijkertijd had Pep niet 16e gestaan met dit elftal, was er wel progressie zichbaar geweest én hadden spelers wél met elkaar gecommuniceerd.
Ajax staat ook geen 16e. Ze staan sowieso 11e (overwinning tegen RKC is gewoon in de pocket) en van Volendam winnen ze ook wel, en dan staan ze 8e. Context is belangrijk mensen!

[ Voor 5% gewijzigd door Mog op 09-10-2023 09:17 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:47
PolarBear schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:14:
[...]

Tegelijkertijd had Pep niet 16e gestaan met dit elftal,
Dat staan ze natuurlijk ook gewoon niet. Dat is heel selectief lijstjes gebruiken. Virtueel staan ze eerder 7e.

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Wat me dus tegen Marseille, Feyenoord en AEK al op viel en gisteren wederom bij Ajax;

Die ruimtes op het middenveld. Taylor zegt bij die 0-2, neem mijn man over en wijst nog, niemand doet wat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• JanW
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Ajax staat ook geen 16e. Ze staan sowieso 11e (overwinning tegen RKC is gewoon in de pocket) en van Volendam winnen ze ook wel, en dan staan ze 8e. Context is belangrijk mensen!
Apart, dat vertrouwen. Zolang Steijn voor de groep staat zie ik zelfs Volendam als een uitdaging en reken ik niet op 3 punten. RKC zie ik ook nog wel 10 minuten gas geven om tegen dit zwalkende Ajax een puntje uit 't vuur te slepen.

• jbdeiman
[...]

Ajax staat wel 16e (feitelijk), virtueel staan ze geen 16e, maar dan moet je geen punten verspelen tegen RKC (in de huidige staat, wordt dat zo'n 10 minuten billenkneipen) en tegen volendam. Volendam pakt nu juist wel wat puntjes en lijkt mij in de huidige staat door Ajax echt geen uitgemaakte zaak dat daar die 3 punten wel meegenomen worden.

• jbdeiman
Agent47 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:18:
Wat me dus tegen Marseille, Feyenoord en AEK al op viel en gisteren wederom bij Ajax;

Die ruimtes op het middenveld. Taylor zegt bij die 0-2, neem mijn man over en wijst nog, niemand doet wat.
Maar dit was vorig seizoen ook al zo eigenlijk, spelers wijzen naar elkaar en pakken het niet voor elkaar op.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

Manchester United wist dit weekend in de blessuretijd ook een verliespot op het laatste moment om te zetten in een winst.

Ik geef er geen stuiver voor totdat de wedstrijd tegen RKC is afgefloten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

LZ86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:34:
Zie je ook aan het aantal punten. Niet bepaald een puntrecord die jaren. En het spel klaagden vele Ajacieden hier nogal hard over.
In het begin niet, toen stemde hij de tactiek af aan het materiaal en ging hij terug naar de basis; weinig franje, met de focus op de verdediging. Dat bracht stabiliteit, resultaten en rust. Alleen ontbrak het de Boer aan lef/ervaring/kennis/inzicht (pick one) om vanuit daar door te ontwikkelen en bleef het team steken in dat vreselijk behouden spel. Maar op dit moment is het al zo erg gesteld dat ik verlang naar de begin jaren onder de Boer. Om die reden is hij wellicht als interim trainer wellicht niet zo gek, als hij dat kunstje zou kunnen herhalen dan teken ik daar direct voor, met de garantie dat er na 1 of 2 jaar een fatsoenlijke trainer komt die weel aanvallen 4-3-3 gaat voetballen, met lef a la Bosz deed.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• jbdeiman
eric.1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Dat staan ze natuurlijk ook gewoon niet. Dat is heel selectief lijstjes gebruiken. Virtueel staan ze eerder 7e.
Virtueel staan ze strict genomen (tegen RKC staan ze voor, dus dat telt als 3 punten virtueel, en volendam staat het nog gelijk, want nog niet gestart, dus 1 punt) op 9 punten uit 8 wedstrijden en dan sta je 9e.

Maargoed, wat ik hierboven doe is eigenlijk hetzelfde als wat jullie omgekeerd doen (die wedstrijden alvast als 3 punten meenemen). Het is gewoon afwachten wat er gebeurt en of het ineens wel wat beter gaat lopen. Persoonlijk denk ik dat je enerzijds moet zien dat je Europees (al is het de conference league) haalt met Ajax en echt aan de lange termijn gaan werken. Allemaal mensen (tijdelijk) aanstellen lost immers het probleem wellicht nu eventjes op, maar levert op langer termijn weer allemaal nieuwe uitdagingen op.
Dit seizoen (met nu al 9 punten achtersstand op de nummer 4, Feyenoord op dit moment) lijkt Europees halen het belangrijkste en meest realistische doel.

--edit--
Met het nieuwe uitdagingen opleveren doel ik er vooral op dat als die 'interimmers' het wel wat op de rit krijgen, mensen weer denken dat het goed is/ gaat en er feitelijk niet zoveel zou veranderen terwijl i.m.o. echt grote veranderingen nodig zijn in de gelederen.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 09-10-2023 09:37 ]

• PolarBear
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Als ze van RKC en Volendam winnen, wat echt nog geen gelopen race is, staan ze virtueel eerder 11e. En zelfs al staan ze virtueel 7e, dat is echt niet goed genoeg om de prestaties goed te vinden.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:35
LZ86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:55:
[...]

De Boer. _O-

Over slecht spel en antivoetbal gesproken. De enige reden dat ze kampioen werden onder de Boer is dat de rest het zo bizar slecht voor elkaar had dat Ajax als enige boven kwam drijven in een bad van pure armoe. Zet die voor deze groep en het gaat geheid nog slechter. Daar hoef je alleen maar naar zijn klussen ná Ajax voor te kijken.
Tuurlijk was het voetbal onder de Boer vreselijk. Maar we hebben het over een tussenpaus en daarmee gaan we met deze selectie sowieso geen goed voetbal krijgen.

Op dit moment heeft Ajax 2 dingen nodig, iemand die de selectie afschermt voor de onrust en een organisatie in het veld neerzet. Dat zijn precies de twee dingen die De Boer wel presteerde de vorige keer dat Ajax in de fik stond.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het is inderdaad niet correct om voorspellingen te doen. Maar het is ook niet correct om naar TT819 te kijken en de 2 nog te spelen wedstrijden te negeren. Ajax zweeft ergens tussen plaats 16 en 8. Dat is in beide gevallen onacceptabel natuurlijk. Maar aangezien je Feyenoord, AZ en FC Twente al gehad hebt denk ik niet dat het ontslaan van Steijn je verder zal helpen. Ik ben niet zo van het snel ontslaan van trainers. Geef het wat tijd.

• jbdeiman
PolarBear schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

Als ze van RKC en Volendam winnen, wat echt nog geen gelopen race is, staan ze virtueel eerder 11e. En zelfs al staan ze virtueel 7e, dat is echt niet goed genoeg om de prestaties goed te vinden.
Huh, als ze van die 2 winnen, dan komt Ajax met 8 wedstrijden op 11 punten. Dat is boven Fortuna en qua doelsaldo komen ze dan minimaal op -2 (is nu -4, maar als je wint gaat je doelsaldo automatisch 'omhoog' met 1 doelpunt minimaal) uit, waardoor ze ook over Heracles en Sparta (beiden 11 punten, maar doelsaldo van Sparta = -3 en van Heracles = -5).

• jbdeiman
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:32:
Het is inderdaad niet correct om voorspellingen te doen. Maar het is ook niet correct om naar TT819 te kijken en de 2 nog te spelen wedstrijden te negeren. Ajax zweeft ergens tussen plaats 16 en 8. Dat is in beide gevallen onacceptabel natuurlijk. Maar aangezien je Feyenoord, AZ en FC Twente al gehad hebt denk ik niet dat het ontslaan van Steijn je verder zal helpen. Ik ben niet zo van het snel ontslaan van trainers. Geef het wat tijd.
Helaas komt er ook nog een pot tegen PSV aan, dat zal ook drie verliespunten opleveren. Dan sta je op de 4e plek al op 12 punten achterstand, en op de eerste plek zelfs 16 punten. Dat gat is wel heel erg groot hoor, i.m.o. te groot om plek 1 t/m 4 (of misschien plek 1 t/m 3) serieus aan te kunnen vallen, tenzij 1 van die ploegen een enorm verval gaat tonen.

• PolarBear
  • Niet online
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:32:
Ik ben niet zo van het snel ontslaan van trainers. Geef het wat tijd.
Ik ook niet, maar ik zie niets maar dan ook niets positiefs. Kan je mij een lichtpuntje geven? Iets wat het elftal goed doet onder Steijn?

• PolarBear
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:32:
[...]

Huh, als ze van die 2 winnen, dan komt Ajax met 8 wedstrijden op 11 punten. Dat is boven Fortuna en qua doelsaldo komen ze dan minimaal op -2 (is nu -4, maar als je wint gaat je doelsaldo automatisch 'omhoog' met 1 doelpunt minimaal) uit, waardoor ze ook over Heracles en Sparta (beiden 11 punten, maar doelsaldo van Sparta = -3 en van Heracles = -5).
Je hebt gelijk en tegelijkertijd totaal oninteressant. 6 gespeeld en 5 punten is niet een beetje slecht maar ongekend slecht voor Ajax.

• PolarBear
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:18:

Taylor zou zelf eens wat energie in het meeverdedigen moeten gooien.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:47
PolarBear schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

Hoe? Dan hebben ze 11 punten een doelsaldo beter dan -4, dat is gewoon 7.

--spuit11

• JanW
PolarBear schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

Ik ook niet, maar ik zie niets maar dan ook niets positiefs. Kan je mij een lichtpuntje geven? Iets wat het elftal goed doet onder Steijn?
En dan gisteren weer zeuren dat ie spelers als Tadic of Klaassen mist. Denkt ie dan echt dat als Tadic en Klaassen meedoen, dat ie ineens wel kan winnen? Het staat niet goed Maurice! Hou eens op met zeuren, werk met de spelers die je hebt of rot op. Bij voorkeur dat laatste. Amateur.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JanW schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

En dan gisteren weer zeuren dat ie spelers als Tadic of Klaassen mist. Denkt ie dan echt dat als Tadic en Klaassen meedoen, dat ie ineens wel kan winnen? Het staat niet goed Maurice! Hou eens op met zeuren, werk met de spelers die je hebt of rot op. Bij voorkeur dat laatste. Amateur.
De resultaten daargelaten, dit vind ik dus wel een goede reden om afscheid te nemen. Hoe Steijn spelers behandelt en publiekelijk afvalt. Maar dan blijf ik bij mijn punt: dan komt Ten Cate het seizoen afmaken. Het (realistisch) hoogst haalbare voor dit Ajax dit seizoen lijkt me de play-offs om Europees voetbal. Maar dat ga je met Steijn ook wel redden.

• jbdeiman
JanW schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Maar Steijn slaat volgens mij de spijker op zijn kop, deze groep laat het over zich heen komen, zit geen 'over mijn lijk' mentaltiteit in. Het begint met er hard voor werken, vanuit daar wat punten pakken vertrouwen krijgen en groeien met elkaar.
Tenminste zo vat ik de uitleg/ reactie van Steijn op, hij mist spelers die leiders zijn, het voorbeeld geven (in elk geval met hard werken, maar die het randje wel eens opzoeken en de boel kunnen aanjagen)

• Kist
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

De resultaten daargelaten, dit vind ik dus wel een goede reden om afscheid te nemen. Hoe Steijn spelers behandelt en publiekelijk afvalt. Maar dan blijf ik bij mijn punt: dan komt Ten Cate het seizoen afmaken. Het (realistisch) hoogst haalbare voor dit Ajax dit seizoen lijkt me de play-offs om Europees voetbal. Maar dat ga je met Steijn ook wel redden.
Welk aanknopingspunt zie jij dat ze dat met Steijn gaan halen dan? Ik zie vooral degradatievoetbal aankomen. Ajax strijd momenteel met Utrecht om de slechtst spelende ploeg in de eredivisie.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Je hebt gelijk en tegelijkertijd totaal oninteressant. 6 gespeeld en 5 punten is niet een beetje slecht maar ongekend slecht voor Ajax.
Ook daar zit nog wel wat context bij.

De drie verloren wedstrijden zijn AZ, FC Twente, en Feyenoord.
Het puntverlies tegen Excelsior en Fortuna is pijnlijker. Elk jaar kan je wel tegen een verliespartij aanlopen tegen AZ, FC Twente, of Feyenoord. De manier waarop is een probleem, maar ook de pech dat je de wedstrijden in een reeks achter elkaar krijgt op het moment dat je in de hoek zit waar de klappen vallen.

• LZ86
Napo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:19:
[...]

Het puntverlies tegen Excelsior en Fortuna is pijnlijker. Elk jaar kan je wel tegen een verliespartij aanlopen tegen AZ, FC Twente, of Feyenoord. De manier waarop is een probleem, maar ook de pech dat je de wedstrijden in een reeks achter elkaar krijgt op het moment dat je in de hoek zit waar de klappen vallen.
En ook PSV nog zeer binnenkort.

• ph4ge
Zoals ik het zie heeft Ajax kwalitatief de 5e selectie van de Eredivisie. Vanwege 2 inhaalwedstrijden en een relatief zwaar programma vertekent de stand, maar staan ze met of zonder Steijn vast wel 5-6 als ze op de helft zijn. Dan heeft het echt weinig zin om meer chaos te creëren door Steijn te ontslaan.

De clubs die nu tussen plek 4 en Ajax staan staan ook bijna allemaal te hoog en houden dat niet vol.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LZ86
ph4ge schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:32:
Zoals ik het zie heeft Ajax kwalitatief de 5e selectie van de Eredivisie. Vanwege 2 inhaalwedstrijden en een relatief zwaar programma vertekent de stand, maar staan ze met of zonder Steijn vast wel 5-6 als ze op de helft zijn. Dan heeft het echt weinig zin om meer chaos te creëren door Steijn te ontslaan.

De clubs die nu tussen plek 4 en Ajax staan staan ook bijna allemaal te hoog en houden dat niet vol.
Zeker omdat de clubs die normaal het goed doen dit seizoen erg slecht zijn (Heerenveen, Utrecht, Vitesse)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Napo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:19:
[...]

Je zegt het goed, het is vooral de manier waarop. Het is gewoon los zand, niemand lijkt goed te weten wat ie moet doen, op wellicht Brobbey en Gorter na. Ze halen al wedstrijden lang een xG van ruim onder de 1, als je zo blijft voetballen, ga je het tegen elke ploeg moeilijk krijgen.
Gisteren ook Clasie die zegt dat ie verbaasd is dat ze zo veel ruimte kregen, dat is toch gewoon onvoorstelbaar.
Natuurlijk zullen bepaalde spelers het niet goed doen, maar dit is toch vooral een tactisch probleem. Begin bijvoorbeeld eens om wat compacter te gaan spelen door wat verder terug te zakken.

Ik snap echt niet dat de hele technische staf al wedstrijden lang geen enkele progressie weet te maken in de speelwijze, terwijl iedereen elke week ziet wat er niet klopt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er is nog het een en ander verplaatst naar [Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Tweakers Discord

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Typhone schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 05:54:
Setting:

Koffie
Keukentafel
Jazzmuziek aan
NRC handelsblad + Parool lezen op de iPad

Perfect morgentje, behalve dat het nieuws over Steijn Out de krant nog niet heeft gehaald 😡
Bizar he...

Edit: Zelfs Cambuur heeft meer ambitie, die ontslaan de trainer terwijl ze hoger in hun competitie staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Terranova op 09-10-2023 12:23 ]

• ph4ge
LZ86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

Zeker omdat de clubs die normaal het goed doen dit seizoen erg slecht zijn (Heerenveen, Utrecht, Vitesse)
Dat is ook nog een beetje geluk bij een ongeluk, ja. Ik verwacht overigens ook dat Ajax nog een of 2 aankopen doet in de winter, dan hebben zeker minimaal de 5e selectie van de Eredivisie.

• Kist
Exocet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Je zegt het goed, het is vooral de manier waarop. Het is gewoon los zand, niemand lijkt goed te weten wat ie moet doen, op wellicht Brobbey en Gorter na. Ze halen al wedstrijden lang een xG van ruim onder de 1, als je zo blijft voetballen, ga je het tegen elke ploeg moeilijk krijgen.
Gisteren ook Clasie die zegt dat ie verbaasd is dat ze zo veel ruimte kregen, dat is toch gewoon onvoorstelbaar.
Natuurlijk zullen bepaalde spelers het niet goed doen, maar dit is toch vooral een tactisch probleem. Begin bijvoorbeeld eens om wat compacter te gaan spelen door wat verder terug te zakken.

Ik snap echt niet dat de hele technische staf al wedstrijden lang geen enkele progressie weet te maken in de speelwijze, terwijl iedereen elke week ziet wat er niet klopt.
Wat Clasie zei was eigenlijk nog erger. Hij zei we wisten dat we veel ruimte zouden krijgen maar alsnog was die verbaasd over hoeveel het was.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-11 15:53
PolarBear schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Taylor zou zelf eens wat energie in het meeverdedigen moeten gooien.
Taylor. Ik heb zelfs Messi in het verleden meer verdedigende arbeid zien leveren ;w
Schrijnend dit. Of het de kwaliteit (wil) is van Taylor of Steijn die ze gewoon niet weet te motiveren laat ik in het midden, maar het is echt diep triest gesteld momenteel.

• JEightyFive
LZ86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

En ook PSV nog zeer binnenkort.
Ik verwacht oprecht dubbele cijfers.

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:49:
[...]dan hebben zeker minimaal de 5e selecties van in de Eredivisie.
There... i fixed it :P
JEightyFive schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:11:
Of het de kwaliteit (wil) is van Taylor of Steijn die ze gewoon niet weet te motiveren laat ik in het midden, maar het is echt diep triest gesteld momenteel.
Steijn gaf gisteren aan Taylor als een '6' te zien en was teleurgesteld over zijn positiespel... Nee Maurice, Taylor is geen '6' 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Han op 09-10-2023 13:14 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:31

Qu3st

Han schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

There... i fixed it :P

[...]

Steijn gaf gisteren aan Taylor als een '6' te zien en was teleurgesteld over zijn positiespel... Nee Maurice, Taylor is geen '6' 8)7
Het ligt ALTIJD aan de spelers of de grasmat of de scheids of de supporters, maar NOOIT aan Maurice!

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Welk aanknopingspunt zie jij dat ze dat met Steijn gaan halen dan? Ik zie vooral degradatievoetbal aankomen. Ajax strijd momenteel met Utrecht om de slechtst spelende ploeg in de eredivisie.
Kom het zegt toch genoeg dat met name de niet Ajax supporters Steijn graag nog zien blijven? ;)

• jbdeiman
toolkist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Kom het zegt toch genoeg dat met name de niet Ajax supporters Steijn graag nog zien blijven? ;)
Voor de club (of dat mét of zonder Steijn is voor de rest van dit seizoen) is denk ik interne rust en duidelijkheid één van de belangrijkste stappen in een oplossing. Zeg of dat je Steijn voor dit seizoen aanhoudt als coach, óf dat je een andere coach aanstelt om tot het einde van het seizoen te blijven. Maar zorg dat er op korte termijn (op meerdere vlakken) duidelijkheid ontstaat. Desnoods ga je mee in de eisen van AZ om Alex Kroes eerder te krijgen en daar ook duidelijkheid te creëren.
Op deze manier blijf je nog tot maart aanmodderen, met allemaal tijdelijke oplossingen terwijl je de rust in de organisatie terug moet krijgen.

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Ik verwacht oprecht dubbele cijfers.
Of PSV die het halve 1e elftal rust geeft en nog met 2 vingers in de neus wint ;)

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Voor de club (of dat mét of zonder Steijn is voor de rest van dit seizoen) is denk ik interne rust en duidelijkheid één van de belangrijkste stappen in een oplossing. Zeg of dat je Steijn voor dit seizoen aanhoudt als coach, óf dat je een andere coach aanstelt om tot het einde van het seizoen te blijven. Maar zorg dat er op korte termijn (op meerdere vlakken) duidelijkheid ontstaat. Desnoods ga je mee in de eisen van AZ om Alex Kroes eerder te krijgen en daar ook duidelijkheid te creëren.
Op deze manier blijf je nog tot maart aanmodderen, met allemaal tijdelijke oplossingen terwijl je de rust in de organisatie terug moet krijgen.
Klopt helemaal. En helaas voor Steijn, zeggen dat ie dit seizoen blijft gaat niet voor rust zorgen.
Maar goed hij mag schijnbaar deze week 'op examen' komen bij Louis van Gaal, zo'n examen slaagt zo'n beetje niemand behalve Louis zelf dus het lijkt me sterk dat Steijn tegen Utrecht nog op de bank zit.

• LZ86
toolkist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Of PSV die het halve 1e elftal rust geeft en nog met 2 vingers in de neus wint ;)
Ik verwacht een PSV dat wel met de sterkste 11 komt, voor rust op 3-0 staat en dan gewoon de sterkhouders wisselt om ze rust te geven.

• JEightyFive
toolkist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Zelfs met de wissels acht ik dit PSV in staat om de dubbele cijfers aan te tikken.

Sinds ik Ajax bewust volg (sinds begin jaren 90) heb ik nog nooit zoiets als dit gezien. We zijn nog vele malen verder van huis dan ten tijde van de Cruijff revolutie. En meneer Cruijff is er (helaas) niet meer om orde op zaken te stellen.
We kunnen (weer) 100 miljoen aan miskopen afschrijven, CL volgend jaar kan je nu al op je buik schrijven en überhaupt Europees halen gaat nog een hele opgave worden. Dit kunnen wel eens zeer, zeer magere jaren worden waarin dat eigen vermogen in recordtempo verdampt.
Ondertussen bouwt men in Rotterdam en Eindhoven lekker verder met de CL miljoenen op zak. Waar Ajax de afgelopen jaren op pole position lag rijdt het nu met vierkante wielen achteraan.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:26
Hebben jullie PSV zien afronden? Dat is echt het grootste probleem bij PSV. Ze hebben veel kansen nodig kom tot een doelpunt te komen. Dus dubbele cijfers lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 09-10-2023 14:03 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• JEightyFive
carpebios schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:03:
Hebben jullie PSV zien afronden? Dat is echt het grootste probleem bij PSV. Ze hebben veel kansen nodig kom tot een doelpunt te komen. Dus dubbele cijfers lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.
Met de hoeveelheid ruimte die Ajax weggeeft krijgt PSV meer dan genoeg kansen. AZ is ook nog genadig geweest.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ander scenario: PSV raakt ook geen bal omdat ze op de grond liggen van het lachen _O-
Einduitslag: 0-0.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:47

Player1S

Probably out in the dark

JEightyFive schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Zelfs met de wissels acht ik dit PSV in staat om de dubbele cijfers aan te tikken.
Gelieve geen 10-0. De laatste keer dat PSV dat tegen een traditionele top-3 club deed kwam daar opeens het geld los en kregen ze het op de rit. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Bossie
  • Laatst online: 14:13
Player1S schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

Gelieve geen 10-0. De laatste keer dat PSV dat tegen een traditionele top-3 club deed kwam daar opeens het geld los en kregen ze het op de rit. :X
11-0 dan

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Op links zijn er echt zat die wel willen hoor. Zo'n beetje heel Jong Ajax en Godts of Forbs.
toolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:09:
Laten we eens beginnen bij het begin.
Steijn eruit, Jonk of Ten Cate erin.
Chronologisch gezien was Bergwijn een eerdere fout, dus ik begin toch bij het begin? ;)

Maar zonder gekheid, een speler die overduidelijk negativiteit uitstraalt als aanvoerder gaat je team echt helemaal nul komma nul verder helpen. Het is het gedrag waarvoor Blind vorig jaar geslachtofferd werd en wat je hele sfeer om zeep kan helpen.
Die jongen heeft heel snel de boodschap nodig dat je er aan moet trekken, ervoor moet gaan en dat ook moet uitstralen anders is dat kleine beetje verschil wat een aanvoerder kan maken ook nog eens negatief.
pro_6or schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:57:
Hij speelt al heel lang vooral nog maar omdat hij 30 miljoen heeft gekost denk ik. Je hoopt dat hij zijn waarde enigszins behoud, ooit nog waarmaakt.

Hij lijkt wel alles meteen soort handrem erop te doen en ik betwijfel of hij het zelf doorheeft.
De tijd van rendement halen is wel een beetje voorbij. Dan zou je het verlies op hem willen beperken maar ondertussen loop je daardoor CL mis en dat kost je direct een veelvoud daarvan en indirect doet het veel met de waarde van je spelers.
Neem je verlies, zet die man op de bank. Ik denk dat het wel goed voor hem is om eens te voelen dat hij niet onschendbaar is en ook hij echt wel een tandje harder mag.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Steijn krijgt een spoedcursus van Van Gaal en heeft 2 weken om te oefenen. Tegelijk zijn ze op de achtergrond bezig met een tussenpaus. Als het dan fout gaat tegen PSV wordt ie gewieberd.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

jbdeiman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Helaas komt er ook nog een pot tegen PSV aan, dat zal ook drie verliespunten opleveren. Dan sta je op de 4e plek al op 12 punten achterstand, en op de eerste plek zelfs 16 punten. Dat gat is wel heel erg groot hoor, i.m.o. te groot om plek 1 t/m 4 (of misschien plek 1 t/m 3) serieus aan te kunnen vallen, tenzij 1 van die ploegen een enorm verval gaat tonen.
Feyenoord had vorig seizoen 20 punten laten liggen. Dus de mogelijke marge voor Ajax is waarschijnlijk erg klein, zeker als Feyenoord en PSV progressie ten opzichte van het afgelopen seizoen tonen. Dan is een mogelijke plek 1 / 2 niet meer reëel denk ik.

Moet Ajax wel intussen alles gaan winnen..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:00:
Steijn krijgt een spoedcursus van Van Gaal en heeft 2 weken om te oefenen. Tegelijk zijn ze op de achtergrond bezig met een tussenpaus. Als het dan fout gaat tegen PSV wordt ie gewieberd.
Ik mag hopen dat hij de komende tijd even grondig aan de tand gevoeld wordt door mensen die het technische verhaal ook snappen en dat hij mag verklaren wat voor plan hij dan wel niet heeft en hoe al die bizarre keuzes daarin passen.
En mocht daar geen sluitend verhaal op komen dan mag hij wat mij betreft vooraf al wieberen, zonde om nog langer te wachten, we moeten terug naar dat eerste rijtje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:34:
Ach, er zijn kampioenen van een achterstand als deze terug gekomen dus we houden hoop. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Quad schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

Feyenoord had vorig seizoen 20 punten laten liggen. Dus de mogelijke marge voor Ajax is waarschijnlijk erg klein, zeker als Feyenoord en PSV progressie ten opzichte van het afgelopen seizoen tonen. Dan is een mogelijke plek 1 / 2 niet meer reëel denk ik.

Moet Ajax wel intussen alles gaan winnen..
Punten laten liggen is interessant. Ajax "keurig" linkerrijtje met Feyenoord, FC Twente en AZ al achter de kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5b02mr-kuracbWwIi3Z3WtO3fZ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lN4O1wjT6J7xQc64vYVw8UVF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 09-10-2023 15:28 ]

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:51:
Chronologisch gezien was Bergwijn een eerdere fout, dus ik begin toch bij het begin? ;)

Maar zonder gekheid, een speler die overduidelijk negativiteit uitstraalt als aanvoerder gaat je team echt helemaal nul komma nul verder helpen. Het is het gedrag waarvoor Blind vorig jaar geslachtofferd werd en wat je hele sfeer om zeep kan helpen.
Die jongen heeft heel snel de boodschap nodig dat je er aan moet trekken, ervoor moet gaan en dat ook moet uitstralen anders is dat kleine beetje verschil wat een aanvoerder kan maken ook nog eens negatief.
Snap ik helemaal. Maar als trainer je captain halverwege het seizoen veranderen is... vreemd.. en zorgt voor nog meer onrust.
Nieuwe coach->nieuw captain wordt alom geaccepteerd.
De tijd van rendement halen is wel een beetje voorbij. Dan zou je het verlies op hem willen beperken maar ondertussen loop je daardoor CL mis en dat kost je direct een veelvoud daarvan en indirect doet het veel met de waarde van je spelers.
Neem je verlies, zet die man op de bank. Ik denk dat het wel goed voor hem is om eens te voelen dat hij niet onschendbaar is en ook hij echt wel een tandje harder mag.
Er zijn er zoveel die die schop onder de kont nodig hebben ;)

• toolkist
  • Niet online
Het zou me niet verbazen als ze net als vorig jaar te lang wachten ja.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
toolkist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:32:
[...]

Het zou me niet verbazen als ze net als vorig jaar te lang wachten ja.
Dan hebben ze verdorie helemaal niets geleerd. Hoezo is die Haagse mafklapper nog niet ontslagen?

XXXVI

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:29
Bizar eigenlijk. 6 gespeeld, 5 punten en de trainer van Ajax zit er nog.
Wat niet meehelpt is dat Ajax, Feyenoord, AZ en Twente al gehad hebben. Op PSV na, hebben ze alle sterke tegenstanders al gehad.
Maurice kan nog een winning streak boeken als hij het op de rails krijgt.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:17
Kan iemand mij even helpen? Er wordt vermeldt dat Vos een schorsing heeft omdat hij zijn 5e gele kaart heeft gekregen, maar voor zover ik kan zien heeft hij pas in twee (uitgespeelde) wedstrijden gespeeld, waar hij dan inderdaad wel beide keren geel pakte, maar verder heeft hij alleen nog in het niet uitgespeelde duel met RKC gespeeld, waar hij ook geen geel pakte. Wat zie ik over het hoofd?

Edit: Ah blijkbaar tellen kaarten in de KKD mee, dat wist ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door ParaDroid2 op 09-10-2023 17:08 ]

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:06
Russel88 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:31:
Bizar eigenlijk. 6 gespeeld, 5 punten en de trainer van Ajax zit er nog.
Wat niet meehelpt is dat Ajax, Feyenoord, AZ en Twente al gehad hebben. Op PSV na, hebben ze alle sterke tegenstanders al gehad.
Maurice kan nog een winning streak boeken als hij het op de rails krijgt.
Geen makkelijke start qua programma, dus punten zeggen niet alles. Het spel is alleen ook wel erg slecht en vertoont niet veel progressie. Ik vind dat er weinig reden is om hem aan te houden.

De vraag is of een type Dick Advocaat hier wel iets van kan maken. Ontslag helpt vaak ook niet. Zolang er geen fatsoenlijk alternatief is, kan dat de reden zijn om hem te houden.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
ParaDroid2 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:06:
Kan iemand mij even helpen? Er wordt vermeldt dat Vos een schorsing heeft omdat hij zijn 5e gele kaart heeft gekregen, maar voor zover ik kan zien heeft hij pas in twee (uitgespeelde) wedstrijden gespeeld, waar hij dan inderdaad wel beide keren geel pakte, maar verder heeft hij alleen nog in het niet uitgespeelde duel met RKC gespeeld, waar hij ook geen geel pakte. Wat zie ik over het hoofd?

En nog erger. 2 gele kaarten van vorige seizoen zijn meegekomen.

Benieuwd of hij dan ook een Jong Ajax wedstrijd mag uitzitten(omdat beiden tellen)

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33

pro_6or

amateur_60r

Ajax fans, geef de hoop op dit seizoen gewoon op, niet alleen om de nu al opgelopen achterstand, ook niet omdat het spel echt nog totaal niet klopt en er nog heel veel moet gebeuren om zelfs maar de basis beginselen er weer in te krijgen, maar vooral omdat er nu geen speciaal goede spelers meer zijn. Niemand met overzicht of echt iets extra’s. Degene waar veel vertrouwen in is geplaatst, bergwijn, Taylor, maken het niet waar en zijn het niet waard.

Het zou beter zijn om rustig te bouwen, in de luwte van een nu al mislukt seizoen. De ergste miskopen lozen en 80 miljoen dan maar afschrijven. De spelers bezitten echt wel wat kwaliteit, eigen jeugd is er ook wel met iig Hato die het niet slecht doet, vos, wild en lomp maar kan ook best wat, godts schijnt goed te zijn, van Axel dongen etc.

Hopen dat je op tijd weer klaar bent voor volgend seizoen.

een treffende spreuk

• Exocet
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:11:
Ajax fans, geef de hoop op dit seizoen gewoon op, niet alleen om de nu al opgelopen achterstand, ook niet omdat het spel echt nog totaal niet klopt en er nog heel veel moet gebeuren om zelfs maar de basis beginselen er weer in te krijgen, maar vooral omdat er nu geen speciaal goede spelers meer zijn. Niemand met overzicht of echt iets extra’s. Degene waar veel vertrouwen in is geplaatst, bergwijn, Taylor, maken het niet waar en zijn het niet waard.

Het zou beter zijn om rustig te bouwen, in de luwte van een nu al mislukt seizoen. De ergste miskopen lozen en 80 miljoen dan maar afschrijven. De spelers bezitten echt wel wat kwaliteit, eigen jeugd is er ook wel met iig Hato die het niet slecht doet, vos, wild en lomp maar kan ook best wat, godts schijnt goed te zijn, van Axel dongen etc.

Je hebt gelijk, maar de timing is ook heel slecht, volgend jaar is oogsten in de CL. Ajax staat op hele grote achterstand en dat is volgend jaar niet minder, eerder veel meer.

• Gonadan

Gonadan

Met de juiste tactiek, uitvoering op het veld en vertrouwen kan deze groep gewoon minimaal in de subtop meedraaien. De ommekeer gaat komen, het is alleen de vraag wanneer en gaat het lukken zonder ingrijpende veranderingen zoals een nieuwe trainer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ajax fans, geef de hoop op dit seizoen gewoon op
Doe lekker zelf :P

Ik kijk dit seizoen de wedstrijden gelaten, ervan uitgaande dat het is wat het is en het voorlopig niet veel beter gaat worden. Meer kun je als fan immers niet doen dus waarom zou ik me er druk om maken, dat kost alleen maar energie. Ergens ooit komt het toch wel weer goed :)

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33

pro_6or

amateur_60r

Superkiwi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Doe lekker zelf :P

Ik kijk dit seizoen de wedstrijden gelaten, ervan uitgaande dat het is wat het is en het voorlopig niet veel beter gaat worden. Meer kun je als fan immers niet doen dus waarom zou ik me er druk om maken, dat kost alleen maar energie. Ergens ooit komt het toch wel weer goed :)
That’s it. Ik ben daar ook zeer ervaren in bij mijn cluppie.

een treffende spreuk

• toolkist
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:06:

Ben wel benieuwd waar die 5e dan vandaan komt, transfermarkt "kent" 4 gele kaarten van hem dit seizoen.

[edit]laat maar, had even moeten googlen. wat een achterlijke regel overigens:
Ajax-middenvelder Silvano Vos kreeg zondag tegen AZ zijn 2e gele kaart van dit Eredivisieseizoen. Normaal gesproken heeft dat geen gevolgen, maar voor Vos is dat wel het geval. De middenvelder kreeg volgens de KNVB namelijk zijn 5e gele kaart van het seizoen en is dus 1 wedstrijd geschorst. Lees hier hoe dat zit!

Vos speelde namelijk ook al een aantal wedstrijden bij Jong Ajax en kreeg daar ook al 2 gele kaarten. Die tellen ook mee en daarmee komt Vos dus al op 4. Dan mist er nog 1: waar heeft de KNVB die dan vandaan getoverd? Dat komt door een hele bijzondere regel. Kaarten uit de laatste 2 speelrondes van vorig seizoen tellen ook mee en Vos kreeg bij Jong Ajax in speelronde 37 nog een kaart.

[ Voor 37% gewijzigd door toolkist op 09-10-2023 21:23 ]

• toolkist
  • Niet online
Ondertussen word ik hier wel moe van...
Van Basten wordt moedeloos van defensie Ajax: 'Je kan er helemaal niets mee'

Marco van Basten ziet het op korte termijn niet meer goed komen met Ajax. De voormalig aanvaller van de club vertelde in het voetbalpraatprogramma Rondo dat het niet alleen in het elftal helemaal verkeerd zit, maar door de hele club.
Ben dan ook een vent en steek zelf je handen uit om te helpen als je het zo goed weet. Maar zodra ie gevraagd wordt rent ie ondanks z'n enkel nog bar snel weg met een of andere lulsmoes.

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Die tussenpaus moet ook weer vanaf 0 beginnen.
In maart start de nieuwe AD. Kroes zal een TD aanstellen en die zal weer z'n eigen coach willen halen. Dat zou dan de 5e trainer binnen 1,5 jaar worden. Je schiet er nu weinig mee op.

Als er van Utrecht wordt verloren vliegt Steijn er vast uit. Verliezen van PSV lijkt me wel ingecalculeerd.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
toolkist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:26:
Ben dan ook een vent en steek zelf je handen uit om te helpen als je het zo goed weet. Maar zodra ie gevraagd wordt rent ie ondanks z'n enkel nog bar snel weg met een of andere lulsmoes.
Van Basten kan toch helemaal niet met Van Gaal. En daarnaast, wat heeft Van Basten als trainer nou helemaal gebracht bij Ajax? Het eerste waar ik aan denk zijn Miralem Suleimani en een revival van het woord pannenkoek als scheldwoord.

Regeren is vooruitschuiven

• Kist
Grotespeler schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:29:
[...]

Die tussenpaus moet ook weer vanaf 0 beginnen.
In maart start de nieuwe AD. Kroes zal een TD aanstellen en die zal weer z'n eigen coach willen halen. Dat zou dan de 5e trainer binnen 1,5 jaar worden. Je schiet er nu weinig mee op.

Als er van Utrecht wordt verloren vliegt Steijn er vast uit. Verliezen van PSV lijkt me wel ingecalculeerd.
Met Steijn is Ajax ook niet van 0 af gekomen. Dan maar op 0 beginnen met iemand die dat misschien wel kan.

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:46:
[...]

Van Basten kan toch helemaal niet met Van Gaal. En daarnaast, wat heeft Van Basten als trainer nou helemaal gebracht bij Ajax? Het eerste waar ik aan denk zijn Miralem Suleimani en een revival van het woord pannenkoek als scheldwoord.
Van Basten is ruim voor van Gaal gevraagd om bv in de directie plaats te nemen. Had meneer geen zin in.

• Grotespeler
toolkist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:51:
[...]

Van Basten is ruim voor van Gaal gevraagd om bv in de directie plaats te nemen. Had meneer geen zin in.
Dat is toch zijn goed recht?

• Grotespeler
Kist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:48:
[...]

Met Steijn is Ajax ook niet van 0 af gekomen. Dan maar op 0 beginnen met iemand die dat misschien wel kan.
Het is een illusie om te denken dat een andere trainer de boel opeens wel aan het voetballen krijgt. Er is zo weinig kwaliteit, geen leiderschap, geen communicatie en überhaupt geen geloof in eigen kunnen.
Dat laatste kun je Steijn wel aanrekenen door z'n spelers openlijk af te vallen.

• Exocet
  • Niet online
Grotespeler schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:20:
[...]

Het is een illusie om te denken dat een andere trainer de boel opeens wel aan het voetballen krijgt. Er is zo weinig kwaliteit, geen leiderschap, geen communicatie en überhaupt geen geloof in eigen kunnen.
Dat laatste kun je Steijn wel aanrekenen door z'n spelers openlijk af te vallen.
Dat geloof ik niet, dit ligt echt niet alleen aan kwaliteit, er is genoeg kwaliteit om top 5 in de eredivisie te worden. Het is toch gewoon een tactisch verhaal, als zelfs je tegenstander verbaasd is dat je zo veel ruimte weggeeft...
Steijn is gewoon geen tacticus, dat merk je ook aan zijn "analyses", dat gaat alleen maar over open deuren als "hard werken" en "duels winnen" en "meer leiderschap".
Dit is wel het toppunt en het bewijs dat hij niet geschikt is:
“Ongelooflijk balen. Je bent elke dag keihard met die gasten bezig om beter te worden, op vastigheden te trainen. Het enige wat je dan nodig hebt is een keer een lekker resultaat, maar dat blijft ook vandaag (zondag, red.) weer uit”, was na afloop van het treffen tussen Ajax en AZ de eerste reactie van Steijn voor de camera van de NOS. Steijn werd vervolgens gevraagd naar de eerste Alkmaarse treffer. “Je ziet dat we niet goed staan bij de pass van Hato. We staan totaal niet goed in de organisatie. We zouden ook met twee zessen spelen, dus Taylor moet eigenlijk ook rondom de scheidsrechter spelen.”
8)7

https://www.fcupdate.nl/v...op-mijn-timeline-inzinken

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:51:
[...]

En daar is niets mis mee toch?

Niet ieder persoon gedijt goed in elke organisatie en als dat wel zo is, is niet ieder persoon de ideale kandidaat voor een club die in de huidige situatie zit. Laat staan dat de persoonlijke ambitie er niet hoeft te zijn om dit op te pakken.

Oudspelers die een mening hebben, whats new?

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:24:
[...]

En daar is niets mis mee toch?

Niet ieder persoon gedijt goed in elke organisatie en als dat wel zo is, is niet ieder persoon de ideale kandidaat voor een club die in de huidige situatie zit. Laat staan dat de persoonlijke ambitie er niet hoeft te zijn om dit op te pakken.

Oudspelers die een mening hebben, whats new?
Alleen maar zeiken dat het niet goed is, 0 suggesties hoe het dan wel zou moeten en het zelf niet willen doen, alleen maar van een afstandje roepen. Wat is daar dan de toegevoegde waarde van?

Dat is hetzelfde als hier alleen maar roepen dat Steijn eruit moet, maar niet wie dan de opvolger zou moeten worden. Als dat hier door 10 verschillende posters wordt gedaan zonder dat ze met alternatieven komen waar je over kan discussiëren wordt het ook heel erg snel vervelend. Of zie het F1 topic met het Hamilton bashen omdat het Hamilton is

• toolkist
  • Niet online
Grotespeler schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:17:
[...]

Dat is toch zijn goed recht?
Maar hou dan ook stil, doe het binnenskamers, of kom met opbouwende kritiek (doe het dan zus en zo).
Nu is het alleen maar roepen om de eigen bankrekening te vullen.

Hij had prima een voorbeeld kunnen nemen aan van het Schip.
Die kwam ook met kritiek, wilde eigenlijk niet instappen, en doet het toch ondanks dat z'n vrouw ernstig ziek is.
Dat is clubliefde...

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:31:
[...]

Alleen maar zeiken dat het niet goed is, 0 suggesties hoe het dan wel zou moeten en het zelf niet willen doen, alleen maar van een afstandje roepen. Wat is daar dan de toegevoegde waarde van?
Als zijn observatie is dat de kwaliteit van de spelers onvoldoende is en er geen aanknopingspunten zijn dan houdt het snel op. Dan is het ook niet heel raar dat iemand niet iwl instappen, al helemaal omdat je tussen nu en het komende transferwindow geen kwaliteitsinjectie kan doen ( als je dat als het primaire probleem ziet ).

Maar dit commentaar is redelijk in lijn met het eerdere commentaar, en iets recenter.

Het is het herhalen van hetzelfde. Gaat dat iets veranderen? Nee, maar zoals wel vaker in het voetbal wordt er vol lof gesproken over een club als het goed gaat en poogt met een club tot het fundament af te breken als het minder gaat. Wat je niet kan zeggen is dat van Basten sinds het begin van het seizoen inconsistent is geweest.

Welke rol zou je van Basten uberhaupt op zich nemen als hij dat al zou willen?

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:43:
[...]

Als zijn observatie is dat de kwaliteit van de spelers onvoldoende is en er geen aanknopingspunten zijn dan houdt het snel op. Dan is het ook niet heel raar dat iemand niet iwl instappen, al helemaal omdat je tussen nu en het komende transferwindow geen kwaliteitsinjectie kan doen ( als je dat als het primaire probleem ziet ).

Maar dit commentaar is redelijk in lijn met het eerdere commentaar, en iets recenter.

Het is het herhalen van hetzelfde. Gaat dat iets veranderen? Nee, maar zoals wel vaker in het voetbal wordt er vol lof gesproken over een club als het goed gaat en poogt met een club tot het fundament af te breken als het minder gaat. Wat je niet kan zeggen is dat van Basten sinds het begin van het seizoen inconsistent is geweest.

Welke rol zou je van Basten uberhaupt op zich nemen als hij dat al zou willen?
Ze vroegen hem als uithangbord voor de club. Dus een soort van algemeen directeur light. Ajax vertegenwoordigen richting de UEFA etc dus. Geen administratief geneuzel waar ie geen zin in heeft.
Lid van de RvC zou ook prima kunnen.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:31:
Toevallig heb ik gisteren sinds tijden weer eens Rondo gekeken. Ja hij was negatief, maar daar wordt ook weer duidelijk op aangestuurd door de regie. Verder is het verhaal vaak een stuk genuanceerder dat die knipsels in die online komen.

Neemt niet weg dat ik je vraag wel herken, wat is de toegevoegde waarde van zoveel analisten die op TV die een beetje populair hun mening gaan geven. Blijkbaar verkoopt het nog steeds.
Dat is hetzelfde als hier alleen maar roepen dat Steijn eruit moet, maar niet wie dan de opvolger zou moeten worden. Als dat hier door 10 verschillende posters wordt gedaan zonder dat ze met alternatieven komen waar je over kan discussiëren wordt het ook heel erg snel vervelend. Of zie het F1 topic met het Hamilton bashen omdat het Hamilton is
Ook als er alternatieven geroepen worden maakt dat het niet meteen zinnige feedback. Er is vaak geen enkele reden om aan te nemen dat het alternatief het zoveel beter zou doen, het is puur afkeren van de huidige persoon op basis van de huidige resultaten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Exocet schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:21:
[...]

Dat geloof ik niet, dit ligt echt niet alleen aan kwaliteit, er is genoeg kwaliteit om top 5 in de eredivisie te worden. Het is toch gewoon een tactisch verhaal, als zelfs je tegenstander verbaasd is dat je zo veel ruimte weggeeft...
Steijn is gewoon geen tacticus, dat merk je ook aan zijn "analyses", dat gaat alleen maar over open deuren als "hard werken" en "duels winnen" en "meer leiderschap".
Dit is wel het toppunt en het bewijs dat hij niet geschikt is:

[...]

8)7

https://www.fcupdate.nl/v...op-mijn-timeline-inzinken
Ik snap niet zo goed wat hier gek aan is. Je ziet inderdaad een gat vallen op de plek waar de scheidsrechter loopt? Taylor loopt inderdaad niet met zn man mee en je ziet dat daardoor de organisatie bij Ajax weg is en ze ineens 3 tegen 4 staan.

Als het klopt wat Steijn zegt en Taylor hield zich inderdaad niet aan de afspraak, waar het wel op lijkt, dan is dat wederom een teken dat het aan de spelers ligt en niet aan de coach. Taylor staat a) niet in een goede positie en b) staat te slapen op het moment dat het misgaat.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:57:
Als het klopt wat Steijn zegt en Taylor hield zich inderdaad niet aan de afspraak, waar het wel op lijkt, dan is dat wederom een teken dat het aan de spelers ligt en niet aan de coach. Taylor staat a) niet in een goede positie en b) staat te slapen op het moment dat het misgaat.
Dat gaat (op slapen na) natuurlijk wel 2 kanten op. Als je iemand op een positie neerzet waar ie niet (goed) kan spelen, is het dan vreemd dat iemand op de verkeerde positie staat?
Taylor is geen verdedigende middenvelder, nooit geweest ook.

Dit is hetzelfde als Akpom op rechtsbuiten neerzetten, dan weet je ook dat het niks wordt.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11 14:03
Gonadan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:20:
[...]
Neemt niet weg dat ik je vraag wel herken, wat is de toegevoegde waarde van zoveel analisten die op TV die een beetje populair hun mening gaan geven. Blijkbaar verkoopt het nog steeds.
Ach je hebt nog altijd de overtreffende trap die andy van der meijde heet en loopt te roeptoeteren dat Sutalo heimwee heeft en alweer weg wil.

• Napo
  • Niet online

Is Steijn dan toch een overperformer? :+

• Napo
  • Niet online
dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Napo op 10-10-2023 11:06 ]

• ph4ge
toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:06:
Dat gaat (op slapen na) natuurlijk wel 2 kanten op. Als je iemand op een positie neerzet waar ie niet (goed) kan spelen, is het dan vreemd dat iemand op de verkeerde positie staat?
Taylor is geen verdedigende middenvelder, nooit geweest ook.
Wat is Taylor dan wel? Overigens is hij geen pure verdedigende middenvelder in dit systeem, het lijkt erop dat Steijn met de punt naar voren wilde spelen waarbij Taylor de linker man zo zijn, Taylor is natuurlijk niet als stofzuiger bedoeld.

Hoe dan ook mag hij Clasie nooit zo laten lopen en is het 1 ding dat hij verkeerd/te ver naar voren staat, maar een ander dat hij helemaal niet reageert op het moment dat de bal verloren wordt. Dat kan in het moderne voetbal niet. Dat ligt aan de speler en niet aan Steijn.

• JEightyFive
Volgens Andy van der Meyde heeft Sutalo heimwee en praat hij met niets of niemand, zelfs niet met zijn Kroatische ploeggenoten.
Als het waar is kan dat er ook nog wel bij ;w

• JanW
Napo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:05:
[Twitter]

* JanW klikt op de report knop :/ Troll... ;(

Wat @Superkiwi al zegt. Dit seizoen is gewoon gelaten en afwachten tot er iemand voor de groep komt te staan die er wel een team van kan smeden. Steijn kan dat duidelijk niet.

Ik merk dat ik ook met enige jaloezie kijk naar hoe PSV en ook Feyenoord staan te voetballen. Ik was hier regelmatig kritisch over Bosz als mogelijke coach van Ajax, maar nu we Steijn als coach hebben wil ik daar graag op terugkomen :+

• Gonadan

Gonadan

Henkie_NtA schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Ach je hebt nog altijd de overtreffende trap die andy van der meijde heet en loopt te roeptoeteren dat Sutalo heimwee heeft en alweer weg wil.
Nou in die zin acht ik het wel plausibel dat die rugklachten best wel mee vielen maar dat hij gewoon z'n bed niet meer uit durfde te komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11 14:03
Gonadan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Nou in die zin acht ik het wel plausibel dat die rugklachten best wel mee vielen maar dat hij gewoon z'n bed niet meer uit durfde te komen. :P
Ja en ik krijg pijn in mn armen van de permanente facepalm als ik Ajax kijk.

• jbdeiman
Gonadan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Tsjah, als je kijkt naar voorgaande informatie vanuit van der Meijde, dan bleek dat ook te kloppen, terwijl men vooraf er tegenin ging. We zullen tzt wel meer horen denk ik, maar ik vind heimwee niet heel gek.
Je komt terecht bij een club waar je veracht om de prijzen mee te doen, om je heen lopen allemaal gasten die je niet kent, maar ook de cultuur past niet bij je.
Dan gaat alles ook nog eens slecht bij de club en wordt op social media veelal (negatief) over jouw voetbalkwaliteiten gesproken.
Of de juiste term dan heimwee is, of dat je vooral weg wil uit de situatie, kan ik me alleszins wat bij voorstellen.

• Kist
Napo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:05:
[Twitter]

Gelukkig heeft Ajax data weer ingeruild voor Ajax dna. Dus dat is geen probleem.
Pagina: 1 ... 120 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024