bazzemans schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:23:
@
Harribo Heb je de wedstrijd gezien vandaag? Wat vind je ervan?
Mij viel de speelwijze van Groningen op. De laatste linie kon de bal niet kwijt aan het middenveld, omdat er steevast vier man in de voorste linie lopen. Dan kom je op het middenveld een of twee man tekort.
Tussen de linies ook geen spelers aanspeelbaar. Aanvallend voetballen wordt dan wel heel lastig. De Graafschap liet Groningen het spel maken en (mede door bovengenoemde) slaagde Groningen daar geenszins in. Dat was een prima keuze van Vreman. Meeste gevaar van Groningen kwam uit standaardsituaties (zeker in de 1e helft). De goal die Groningen maakte kwam door een slechte buitenspelval van de thuisploeg en een keeper die helemaal niets deed. Over de penalty mag Groningen wel wat klagen, daar had gefloten kunnen worden voor een overtreding van Buttner.
Wat jij zegt over het middenveld van Groningen dat klopt. Goed gezien inderdaad.
Ik zou wel eens graag zien dat dat hele middenveld werd vervangen door het middenveld van jong fc Groningen. Denk serieus dat het alleen maar beter kan gaan dan.
Ik zag een zeer slap Groningen wat er vaak maar bij stond te kijken.
Dat de Graafschap won,zegt weinig over de prestaties van de Graafschap. Groningen is echt gewoon tergend slecht. Iedereen wint van dit Groningen.
Ik zag dat de Graafschap ook zeer kwetsbaar was. Beetje goed druk zetten en ze zijn de bal kwijt. Het onderstreept hoe slecht Groningen weer was. Dit tegenwoordig elke week.
Zo slecht dat ik er klaar mee ben en het echt niet meer wil zien. Ik heb zelfs mijn espn opgezegd.
Het zegt ook niks over de tactiek van Vreeman als je het mij vraagt. De Graafschap had volgens de statistieken evenveel de bal als fc Groningen. Twee kansen meer.
Als iemand dan toch moest winnen, had de Graafschap het meeste recht mi vanwege die twee kansen meer.
Onal had bij de Graafschap een paar aardige dribbels maar verder zag ik ook weinig opwindends bij de Graafschap. Pover team net als Groningen.
Pelupessy en Verrips bij Groningen zijn al jaren dramatisch, ongelooflijk dat die nog steeds spelen.
Van Veen , waar ik overigens wel blij mee ben, zei al laatst dat de cultuur van fc Groningen een mentaliteitsprobleem heeft. Kan dat als kijker alleen maar onderstrepen.
Penalty was onterecht. Toch roept Groningen dit soort dingen over zich af. Verrips geeft eerst een paar keer onnodig een corner weg en trapt daarna de bal te laag naar een speler van de Graafschap.
Jij bent voor de Graafschap?
Gefeliciteerd in ieder geval!
Je hebt boeren en SUPER boeren
[
Voor 5% gewijzigd door
Harribo op 20-10-2023 23:00
]