Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 196 Laatste
Acties:
  • 338.964 views

Onderwerpen

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Neemt niet weg dat ik je vraag wel herken, wat is de toegevoegde waarde van zoveel analisten die op TV die een beetje populair hun mening gaan geven. Blijkbaar verkoopt het nog steeds.

[...]
Vermoeiend zeker, maar dat is meer dat er een spam is aan Ajax nieuws, blijkbaar is er verder niet veel te melden. Miserie is blijkbaar op TV of krant Internet goed voor kijkers, clicks of verkopen.
Vervelende is dat dit nog maanden blijft duren, of jaren.. Met dat team kom je niet ver, of nooit meer in de buurt van jullie gouden jaren. En het geld is er ook niet meer, en de aantrekkingskracht naar Ajax waarschijnlijk ook niet meer. Dus het zal uit de jeugd moeten komen en wat routine kopen waar nodig.

Maar stiekem doen jullie dit toch ook op het forum je ongezouten mening geven ;)

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Vermoeiend zeker, maar dat is meer dat er een spam is aan Ajax nieuws, blijkbaar is er verder niet veel te melden. Miserie is blijkbaar op TV of krant Internet goed voor kijkers, clicks of verkopen.
Vervelende is dat dit nog maanden blijft duren, of jaren.. Met dat team kom je niet ver, of nooit meer in de buurt van jullie gouden jaren. En het geld is er ook niet meer, en de aantrekkingskracht naar Ajax waarschijnlijk ook niet meer. Dus het zal uit de jeugd moeten komen en wat routine kopen waar nodig.

Maar stiekem doen jullie dit toch ook op het forum je ongezouten mening geven ;)
Slecht nieuws, vooral als het veel mensen treft verkoopt nu eenmaal goed. Enerzijds voor de groep die het 'aangaat' anderzijds voor de groep die hier juist buiten staat.
Je weet hoeveel nieuws er over Feyenoord ging toen het (bijna) mis ging met de club, er geen geld was, geen (goede) spelers en de term 'met het bord op schoot' scouten' is uitgevonden wegens veel te dure en kwalitatief vaak onvoldeonde spelers uit de Eredivisie halen?

Helaas voor veel Ajacieden maar in algemene zin voetballiefhebbers zit men in Amsterdam nu in zo'n fase. Ik heb toch het liefst dat die 3 clubs elkaar uitdagen en van mij mogen AZ en Twente (mits ze dan Europees ook presteren) daar prima bij aansluiten.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jbdeiman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:41:
Tsjah, als je kijkt naar voorgaande informatie vanuit van der Meijde, dan bleek dat ook te kloppen, terwijl men vooraf er tegenin ging. We zullen tzt wel meer horen denk ik, maar ik vind heimwee niet heel gek.
Je komt terecht bij een club waar je veracht om de prijzen mee te doen, om je heen lopen allemaal gasten die je niet kent, maar ook de cultuur past niet bij je.
Dan gaat alles ook nog eens slecht bij de club en wordt op social media veelal (negatief) over jouw voetbalkwaliteiten gesproken.
Of de juiste term dan heimwee is, of dat je vooral weg wil uit de situatie, kan ik me alleszins wat bij voorstellen.
Zelfs een kapotte klok...

Dat Andy een keer wat ingefluisterd heeft gekregen om eindelijk eens wél iets goed te voorspellen is leuk voor hem en misschien voor de geloofwaardigheid van het programma, maar dat zegt verder niets over de kwaliteit van zijn inbreng in het algemeen.
Daarnaast geef ik zelf al aan dat dit een redelijk open deur is die waarschijnlijk voor meer nieuwelingen geldt. In plaats van een warm bad waar je welkom bent en rustig kunt wennen om te gaan excelleren kom je in pure ellende terecht met een gigantische buitenwacht van in azijn geboren analisten die alles en iedereen zo hard mogelijk afbranden.
Daar zou ik ook heimwee/spijt/depressiviteit/hoejehetooknoemenwilt van krijgen. Het is niet meer dan populistisch social media geroep, onmenselijk bijna.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:59:
Ik zie het niet zo negatief, alsof je Ajax zomaar kapot krijgt. Denken dat je na zo'n prachtperiode in twee jaar alle aantrekkingskracht die al decennia leeft zomaar verliest klinkt meer als wensdenken dan realiteit.
Absoluut. Maar hier binnen een groep van mensen die elkaar al jaren spreekt en van elkaar weet wat er leeft. Daar haal ik persoonlijk een stuk meer voldoening uit dan kijken naar één of andere speknek op TV die de inhoudelijke bagage niet heeft om écht iets te kunnen betekenen in de sportwereld. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Taylor is gewoon al jaren te licht mi. Hij verdedigt de helft van de tijd niet en hij kan niet afmaken.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:35:
[...]

Maar hou dan ook stil, doe het binnenskamers, of kom met opbouwende kritiek (doe het dan zus en zo).
Nu is het alleen maar roepen om de eigen bankrekening te vullen.

Hij had prima een voorbeeld kunnen nemen aan van het Schip.
Die kwam ook met kritiek, wilde eigenlijk niet instappen, en doet het toch ondanks dat z'n vrouw ernstig ziek is.
Dat is clubliefde...
Blijkbaar is z'n vrouw vandaag overleden :(
Zie het zomaar gebeuren dat ie straks de opvolger van Steijn wordt. Sommige mensen willen zich helemaal vastbijten in bv werk na zo'n groot verlies...

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:56
Vraagt deze specifieke situatie bij Ajax niet om een eigen topic? We hebben het er vaker over gehad, maar het nieuws, podcasts, NOS, hier op dit forum gaat het eigenlijk alleen nog over Ajax, zelfs tijdens andere wedstrijden door. Zou de situatie bij Ajax niet in een eigen topic behoren ondertussen? Of zijn er gewoon zo weinig andere supporters dat dat zinloos is?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:24:
Vraagt deze specifieke situatie bij Ajax niet om een eigen topic? We hebben het er vaker over gehad, maar het nieuws, podcasts, NOS, hier op dit forum gaat het eigenlijk alleen nog over Ajax, zelfs tijdens andere wedstrijden door. Zou de situatie bij Ajax niet in een eigen topic behoren ondertussen? Of zijn er gewoon zo weinig andere supporters dat dat zinloos is?
Wat mij betreft kan het topic over Mislintat omgedoopt worden tot het ‘grote Ajax crisis topic’, maar het probleem is dat het lastig onderscheid maken is tussen zulke topics.

per aspera ad astra

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:31
Harribo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:34:
Taylor is gewoon al jaren te licht mi. Hij verdedigt de helft van de tijd niet en hij kan niet afmaken.
Eens, daarom gaat de vergelijking met Vd Beek ook mank. Die kan sommige dingen juist wel goed. Waar Taylor nou echt goed in is, geen idee eigenlijk. In alles gewoon matig. Ja hij kan goed schijnverdedigen en knipogen ging hem laatst ook goed af.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:07

pro_6or

amateur_60r

Vd beek kwam altijd wat atletisch vermogen te kort, maar heeft daar keihard aan gewerkt. Taylor kan in principe alles, maar net niet goed genoeg. En hij mist ook het besef dat het niet goed genoeg is. En dat is dan de man die het spel moet maken, wat goals moet meenemen, onder de druk uit moet komen etc.

Jammer.

een treffende spreuk

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Exocet schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:21:
[...]

Dat geloof ik niet, dit ligt echt niet alleen aan kwaliteit, er is genoeg kwaliteit om top 5 in de eredivisie te worden. Het is toch gewoon een tactisch verhaal, als zelfs je tegenstander verbaasd is dat je zo veel ruimte weggeeft...
Steijn is gewoon geen tacticus, dat merk je ook aan zijn "analyses", dat gaat alleen maar over open deuren als "hard werken" en "duels winnen" en "meer leiderschap".
Vind Steijn ook zeker geen hoogvlieger en ik vond zijn aanstelling al een enorme verrassing.
Top 5, misschien. Op dit moment zou dat dan plek 5 zijn.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 15:26
Heel eerlijk... toen ik de titel van de NOS over Justin Bijlow met een half oog zag (Feyenoord-doelman Bijlow maakt na bijna twee maanden rentree in oefenduel), dacht ik dat de maakt een raakt was en hij weer geblesseerd was geraakt. Gelukkig blijft dat hem voor nu bespaard en hopelijk ook voor hem ook in de toekomst.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:02
Exocet schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:21:
[...]

Dat geloof ik niet, dit ligt echt niet alleen aan kwaliteit, er is genoeg kwaliteit om top 5 in de eredivisie te worden. Het is toch gewoon een tactisch verhaal, als zelfs je tegenstander verbaasd is dat je zo veel ruimte weggeeft...
Steijn is gewoon geen tacticus, dat merk je ook aan zijn "analyses", dat gaat alleen maar over open deuren als "hard werken" en "duels winnen" en "meer leiderschap".
Dit is wel het toppunt en het bewijs dat hij niet geschikt is:
Het is denk ik een samenloop van kwaliteit, gebrekkig leiderschap (in het veld) en Steijn die geen tactisch genie is.
Neem daarnaast vertrouwen en mentaliteit (of het gebrek daaraan) en je hebt een mooie mix waardoor het totaal niet loopt.

Maar wat Steijn zei over 'bij de scheidsrechter ' dat klopt volgens mij wel ongeveer, in die zin dat die eigenlijk altijd zo moet staan dat hij de situatie voor hem kan overzien maar ook snel kan inschakelen bij een tegenstoot. Iemand anders had hier ook een mooi voorbeeld van geplaatst.

Maar niet om het een of ander, ook bij een tactisch niet sterke coach, kan je toch wel je werk doen, hoef je toch niet het bijltje erbij neer te gooien (Taylor die er wat achteraan hobbelt in een tegenstoot, of zijn collega die semi een uitloop ging doen buiten het veld nadat die voorbij was gestreefd door een tegenstander). Maar ook de momenten dat de gaten vallen, beide backs hoog staan, dat is communicatie maar hoeft een coach je niet te vertellen als je een beetje ervaring hebt in voetbal. Spelers begrijpen elkaar niet, corrigeren elkaar niet maar het thema is vooral naar andere oorzaken wijzen.

Het is niet alleen Steijn aan te rekenen, niet alleen de spelers maar ook niet de combinatie van die 2, het probleem is daarvoor/ buitenom al ontstaan.
Steijn ontslaan gaat je niet verder helpen nu, (hem houden ook niet) want dan zit je weer niet met een eerste (of 2e of 3e) keuze, maar gewoon iemand die dit wel wil doen en afbreuk aan zichzelf als coach niet zo'n probleem vindt.
Zoek echt iemand voor vanaf komend seizoen en ga vast scouten, lijstjes maken (en wellicht in de winter al wat kopen) om komend seizoen weer goed voor de dag te komen.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Zit even naar de ranglijst te kijken in de KKD.
Wat is FC Eindhoven een gekke ploeg, ze krijgen bijna niks tegen, maar scoren ook nauwelijks. Negen voor , vier tegen. De op één na minst scorende ploeg (alleen hekkensluiter TOP Oss nog minder) en de minste doelpunten tegen. Staan wel op plaats 4.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36

Quad

Doof

@Maarten_E 0-0 en 2-1 potjes? :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
4 gewonnen, 5 gelijk, 0 verlies. De exacte uitslagen weet ik zo gauw niet. Laatste 5 wedstrijden W/W/G/G/G.

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten_E op 14-10-2023 22:30 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Even heel iets anders, maar is het tegenwoordig normaal dat werknemers van clubs de concullega's in de media gaan lopen beoordelen? Ik vind het een aparte gewaarwording.
'Hun gedrag stoort me het meeste bij Ajax, daar erger ik me echt enorm aan'

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:14

OMX2000

By any means necessary...

Mania-92 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:03:
Even heel iets anders, maar is het tegenwoordig normaal dat werknemers van clubs de concullega's in de media gaan lopen beoordelen? Ik vind het een aparte gewaarwording.
Misschien omdat ze Maduro kent. Verder, tja media wil sensatie want dat verkoopt. En zal wel komen door de vraagstelling, en als je dan iemand hebt in een openhartige buit, dan gebeurt zoiets. Ik vind het nie erg. Het stoort me in het algemeen wel dat iedereen en zijn moeder inmiddels iets van Ajax mocht vinden, ik snap het wel.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
het is meer om oud-collega Maduro positief te benoemen, maar idd

• Mania-92
  • Nu online
OMX2000 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:06:
[...]

Misschien omdat ze Maduro kent. Verder, tja media wil sensatie want dat verkoopt. En zal wel komen door de vraagstelling, en als je dan iemand hebt in een openhartige buit, dan gebeurt zoiets. Ik vind het nie erg. Het stoort me in het algemeen wel dat iedereen en zijn moeder inmiddels iets van Ajax mocht vinden, ik snap het wel.
Als ze onafhankelijk psycholoog is, kan ik er nog wel in komen. Alleen is ze in dienst van Almere City en spreekt ze in die hoedanigheid namens de werkgever. Dan ben je toch compleet de weg kwijt als je iets over concullega's gaat roepen.

Dit gebeurt in andere branches dus echt niet. Dat een random werknemer van Shell ineens op radio 1 iets over BP gaat roepen.

• Harribo
Daar kijk je toch niet naar? Ik zag het ook en bij de eerste zin haak ik al af.
Media zoekt dat soort mensen op en wat weet zij nu werkelijk van de situatie bij Ajax?
Stemmingmakerij door de media.
En zij weet het allemaal zeker hoe het moet....zit zeker om extra reclame en aandacht verlegen?

Waardeloze journalistiek

Iets anders, Cambuur mooi weer zuur.
Nac in de lift

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 15-10-2023 18:48 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mania-92 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:14:
[...]

Als ze onafhankelijk psycholoog is, kan ik er nog wel in komen. Alleen is ze in dienst van Almere City en spreekt ze in die hoedanigheid namens de werkgever. Dan ben je toch compleet de weg kwijt als je iets over concullega's gaat roepen.
Als psycholoog iets roepen over personen die je niet hebt gesproken is in essentie al not-done.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:14:
[...]

Als psycholoog iets roepen over personen die je niet hebt gesproken is in essentie al not-done.
En over mensen die je wel gesproken hebt nog minder, dus ze kan beter gewoon helemaal stil houden over dit onderwerp anders dan in algemene termen wat zeggen. Maar dus zeker niet over Ajax, Almere of wie dan ook.

• Quad

Quad

Doof

Napo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:14:
[...]

Het werd zelfs vanmorgen besproken op Radio 2 door Erik Dijkstra. Mevrouw geeft doodleuk aan dat ze spelers ziet die zichtbaar gebroken zijn.

Nou misschien kan ze eens dit filmpje van Norwich City kijken:

Uiterlijk vertoon zegt niet alles.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:03
Foutje

[ Voor 90% gewijzigd door Jeroenvde89 op 16-10-2023 22:28 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Gonadan

Gonadan

Dat blijft hoe dan ook het beste advies. Echter is het kunnen negeren geen reden om er niets van te hoeven vinden. We lijken nogal wat fatsoensnormen kwijtgeraakt te zijn de afgelopen jaren, of het is meer zichtbaar doordat het tegenwoordig een stuk makkelijker is om een podium te krijgen.

Het is daarom ook lovenswaardig dat Almere City publiekelijk afstand neemt van haar uitspraken omdat respect voor andere clubs en collega's hoog in het vaandel staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:16
Wat heerlijk dat de interland periode er weer op zit. Ik vind er eigenlijk geen fluit aan. De EK/WK volg ik dan wel met een schuin oog, maar de weg er naar toe kan ik me gestolen worden.

DUS, we gaan weer richting een nieuwe speelronde van de Eredivisie. En gelijk daarna Europese competitie! Zin in! Ik zie Feyenoord - Vitesse en de kraker Utrecht - Ajax wel als de meest interessante voor komend weekend. PSV zal het niet moeilijk hebben met Fortuna.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 23:27

Superkiwi

Hoi doei

Feyenoord gaat het toch zeker ook niet lastig krijgen tegen Vitesse? Ajax daarentegen.... het is dé wedstrijd waarin Utrecht opeens wél kan voetballen dus ik voorzie wederom puntenverlies voor ons clubje.

Europees gezien heb ik vooral zin in de wedstrijd van Feyenoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 17-10-2023 14:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Superkiwi schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:57:
Ajax daarentegen.... het is dé wedstrijd waarin Utrecht opeens wél kan voetballen dus ik voorzie wedeerom puntenverlies voor ons clubje.
Grappig dat je dat zegt want dat zeiden wij ook altijd als Feyenoord tegen Utrecht speelde. Dan speelde ze opeens de wedstrijd van het seizoen. Ik denk echt niet dat Utrecht het Ajax moeilijk gaat maken met de vorm waarin Utrecht zich bevindt moet zelfs Ajax nu in de huidige vorm kunnen winnen.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 10:26
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:29:
PSV zal het niet moeilijk hebben met Fortuna.
Was het niet Fortuna die zowel Ajax als Feyenoord op 0-0 hield? Aangezien PSv gemiddeld rond de 35 kansen per goal nodig heeft, heb ik niet super veel vertrouwen.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
Steijn zit gewoon alweer op Ibiza. Dat ie daar meteen blijft en z'n contract inlevert...

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:54:
Steijn zit gewoon alweer op Ibiza. Dat ie daar meteen blijft en z'n contract inlevert...
Tsja hij heeft daar een woning, en wie zegt dat hij daar niets voorbereid of overlegt? Grote kans dat de rest van de selectie ook even vrij heeft.

Maar de foto's die zijn gemaakt zijn niet zo duidelijk dat je direct Steijn op herkent ofzo.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Was het niet Fortuna die zowel Ajax als Feyenoord op 0-0 hield? Aangezien PSv gemiddeld rond de 35 kansen per goal nodig heeft, heb ik niet super veel vertrouwen.
Als Fortuna Sittard hun vorm voortzet verliezen ze met 0-3 of 0-4 zoals tegen AZ, FC Twente en Go Ahead Eagles

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:57:
[...]

Tsja hij heeft daar een woning, en wie zegt dat hij daar niets voorbereid of overlegt? Grote kans dat de rest van de selectie ook even vrij heeft.

Maar de foto's die zijn gemaakt zijn niet zo duidelijk dat je direct Steijn op herkent ofzo.
Als ie degenen die niet opgeroepen zijn vrij heeft gegeven zegt dat ook genoeg. Er zijn genoeg dingen te bespreken of spelsituaties die je desnoods met de A1 nog duidelijk kunt oefenen.

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Als ie degenen die niet opgeroepen zijn vrij heeft gegeven zegt dat ook genoeg. Er zijn genoeg dingen te bespreken of spelsituaties die je desnoods met de A1 nog duidelijk kunt oefenen.
Daar valt ook wat voor te zeggen, maar misschien is het gewoon eens goed, nadat spelers en staf 8 weken lang uitgekotst zijn door alles en iedereen, om even een weekend er van tussen te kunnen zijn.

Even opladen, terugtrekken in je privésfeer en met goede moed opnieuw beginnen.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
Quad schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

Goede moed? Op basis van wat vraag ik me dan af. Ik denk dat Steijn echt niet weet wat hij moet doen en dat hij zelf ook niet snapt dat hij nog trainer bij Ajax is.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

Daar valt ook wat voor te zeggen, maar misschien is het gewoon eens goed, nadat spelers en staf 8 weken lang uitgekotst zijn door alles en iedereen, om even een weekend er van tussen te kunnen zijn.

2x binnen anderhalve maand opladen? Vorige interlandbreak was ie ook al pleite.

• Kist
ephymerous schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Goede moed? Op basis van wat vraag ik me dan af. Ik denk dat Steijn echt niet weet wat hij moet doen en dat hij zelf ook niet snapt dat hij nog trainer bij Ajax is.
Heel lang geleden had ik eens een baan die mij eigenlijk ook niet paste. Ik denk dat ik me echt nog nooit zo slecht heb gevoeld in mijn werk als in die periode. Je trekt er wel aan, maar iedereen inclusief jij zelf merken gewoon dat het hem niet is. Sterker nog, ik denk dat ik nooit harder heb gewerkt dan in die periode. Maar als het hem niet is, als je niet matcht met een functie of met een bedrijf, dan gaat het hem gewoon niet worden. En dat voel je als je geen titanium plaat voor je kop hebt, zelf ook wel aan.

Dat zie je nu ook wel beetje met Steijn. Deels door zijn eigen toedoen(hij heeft echt elke aankoop behalve Forbs en Sutalo al meermaals onder de bus geflikkerd en is toen in de bus gaan zitten om er nog even extra overheen te rijden), deels door de bestuurlijke chaos en deels doordat die hier gewoon niet zo geschikt voor is. Het gaat hem gewoon niet worden. Jammer voor Steijn, maar het zou hem sieren als die zich gewoon zou beseffen dat hij mede veroorzaker is van de chaos. Dat hij in zijn idiote strijd met Mislintat elke speler die gehaald is, elke vorm van vertrouwen heeft ontnomen. En dat het dus beter voor iedereen is als die gewoon zijn contract inlevert(heb ik toen uiteindelijk ook gedaan overigens)

Je ziet stilletjes aan ook eindelijk wat genuanceerdere stemmen, dat die aankopen echt lang niet allemaal er geen bal van zullen kunnen(en ja er zitten ook echt wel miskopen tussen, Akpom verwacht ik bijvoorbeeld echt niks van). Dat er echt spelers tussen zitten die om goede redenen ook ergens anders heen hadden gekund. Je ziet het ook meteen als die spelers bij hun nationale ploeg komen. Sutalo speelde van de week bij Kroatië bijvoorbeeld een dijk van een wedstrijd. Mikautadze kan ineens weer gevaarlijk zijn en scoren.

• ElPaco
Napo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:58:
[...]

Als Fortuna Sittard hun vorm voortzet verliezen ze met 0-3 of 0-4 zoals tegen AZ, FC Twente en Go Ahead Eagles
Ik hoop het ;)

WoT stats

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:27
Heracles - Twente. Leeft dat een beetje zoals Go Ahead - PEC of Vitesse - NEC? Lijkt me wel een leuke pot, alhoewel ik geen gekke dingen verwacht, maar zou wel leuk zijn als Heracles zou winnen.

• Harribo
ephymerous schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Ongelooflijk hoe mensen zich laten beïnvloeden door de media.
Steijn is echt geen onbenul dat heeft hij eerder wel bewezen. Toch moet er wel progressie worden geboekt mi. We zullen het zien.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:52
Kist schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:09:
Dat er echt spelers tussen zitten die om goede redenen ook ergens anders heen hadden gekund.
Dat gold bijvoorbeeld ook voor Bassey, maar daar hebben we toch allemaal van gezien dat hij er geen kloot van kan?
Kist schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:09:
Sutalo speelde van de week bij Kroatië bijvoorbeeld een dijk van een wedstrijd. Mikautadze kan ineens weer gevaarlijk zijn en scoren.
Nou zijn er natuurlijk legio voorbeelden van spelers die het goed bij het NT doen en niet bij hun clubs, of andersom. En scoren tegen Thailand is natuurlijk ook niet echt indrukwekkend. En sommige spelers passen ook gewoon niet bij een bepaalde club of doen het niet goed in het buitenland (Berghuis bijvoorbeeld).

Toen Heitinga voor Schreuder kwam werd het er niet echt beter op, en met Steijn voor Heitinga ook niet. Ik blijf erbij dat het materiaal van Ajax ook gewoon niet zo goed is als men verwacht. Natuurlijk helpt een overkritische trainer ook niet, maar toen Advocaat een paar jaar geleden hetzelfde zei over de spelers van Feyenoord was men het wel met hem eens.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Waarom niet? Als je toch al zit te wachten op je ontslagpremie kan je dat net zo goed op een lekker plekje doen toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
ph4ge schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Dat gold bijvoorbeeld ook voor Bassey, maar daar hebben we toch allemaal van gezien dat hij er geen kloot van kan?

[...]

Nou zijn er natuurlijk legio voorbeelden van spelers die het goed bij het NT doen en niet bij hun clubs, of andersom. En scoren tegen Thailand is natuurlijk ook niet echt indrukwekkend. En sommige spelers passen ook gewoon niet bij een bepaalde club of doen het niet goed in het buitenland (Berghuis bijvoorbeeld).

Toen Heitinga voor Schreuder kwam werd het er niet echt beter op, en met Steijn voor Heitinga ook niet. Ik blijf erbij dat het materiaal van Ajax ook gewoon niet zo goed is als men verwacht. Natuurlijk helpt een overkritische trainer ook niet, maar toen Advocaat een paar jaar geleden hetzelfde zei over de spelers van Feyenoord was men het wel met hem eens.
Natuurlijk eens Thailand is niet indrukwekkend. Maar Sutalo speelde een hartstikke goede wedstrijd tegen Turkije en dat is wel een serieuze tegenstander.

Ik zeg natuurlijk ook niet dat dit Ajax kampioenskandidaat zou moeten zijn. Maar plek 4-5 echt wel. Onder Heitinga en Schreuder was er weinig verschil. Maar met Steijn gaat het duidelijk slechter.

• ephymerous
Niemand verwacht Champions League niveau van de spelers. Met spelers die prima presteren in de Ligue 1 (van Boomen), Bundesliga (Sosa) of basisklant zijn bij een geducht nationaal team (Satulo) moet het toch echt beter dan dit.

Als je voetbal kijkt voor de doelpunten dan snap ik het. Een ieder die het spelletje iets beter doorgrond ziet dat het onder Steijn rammelt aan alle kanten. Gigantische ruimtes, basis afspraken die ontbreken en om nog maar niet te spreken over de instructies (loop in de buurt van de scheidsrechter :X ). Na Schreuder dacht ik dat het niet slechter kon, het is Steijn helaas toch gelukt :'(

De interviews met de AZ spelers gelezen? Die wisten niet wat ze meemaakten :o

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 18-10-2023 14:38 ]

XXXVI

• ph4ge
Kist schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:32:
Ik zeg natuurlijk ook niet dat dit Ajax kampioenskandidaat zou moeten zijn. Maar plek 4-5 echt wel. Onder Heitinga en Schreuder was er weinig verschil. Maar met Steijn gaat het duidelijk slechter.
Maar gezien het programma staat Ajax binnen no-time minimaal 6e denk ik, met of zonder Steijn. 6 punten uit de inhaalwedstrijden moeten geen probleem zijn en dan sta je al (gedeeld) 7e. De ranglijst vertekent op het moment behoorlijk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

gws24

Thinking is hard!

[...]

Ik blijf erbij dat het materiaal van Ajax ook gewoon niet zo goed is als men verwacht. Natuurlijk helpt een overkritische trainer ook niet, maar toen Advocaat een paar jaar geleden hetzelfde zei over de spelers van Feyenoord was men het wel met hem eens.
Materiaal is niet zoals verwacht qua kwaliteit inderdaad maar op het moment zakt men gewoon door de ondergrens en dat ligt imo aan de trainer. Toen Advocaat de spelers van Feyenoord bekritiseerde had hij een punt maar hij kreeg het na Stam wel voor elkaar om binnen 1 á 2 wedstrijden compact te gaan spelen. En dat is wat er ook bij Ajax moet gebeuren, compact spelen en duidelijke afspraken en dat ligt toch echt aan de trainer. Ik zie Steijn niet langs de kant gebaren 'aansluiten' of iets dergelijks, nee hij blijft op de bank zitten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ph4ge
gws24 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:38:
[...]
Materiaal is niet zoals verwacht qua kwaliteit inderdaad maar op het moment zakt men gewoon door de ondergrens en dat ligt imo aan de trainer. Toen Advocaat de spelers van Feyenoord bekritiseerde had hij een punt maar hij kreeg het na Stam wel voor elkaar om binnen 1 á 2 wedstrijden compact te gaan spelen. En dat is wat er ook bij Ajax moet gebeuren, compact spelen en duidelijke afspraken en dat ligt toch echt aan de trainer. Ik zie Steijn niet langs de kant gebaren 'aansluiten' of iets dergelijks, nee hij blijft op de bank zitten.
Tja, en Slot gaf dezelfde spelers (ex Berghuis, de enige speler die Advocaat wel goed vond) meer vertrouwen en speelde het seizoen erop een Europese finale en werd derde. Advocaat heeft spelers zoals Bozenik vermoord en dat vond iedereen maar normaal en logisch.

Ik denk dat het gekker zou zijn als Steijn had geroepen dat spelers als Akpom wel goed waren, dan sta je pas voor lul. Misschien is hij te ver doorgeschoten, maar het was ook broodnodig om de verwachtingen te managen.

En als Ajax niet 25% minder wedstrijden dan de rest had gespeeld had het ook niet zo slecht geleken. Ajax heeft 6 wedstrijden gespeeld, waarvan de laagste gedeeld 7e staat. De tussenstand is een beetje vertekend.

• Gonadan

Gonadan

En scoren tegen Thailand is natuurlijk ook niet echt indrukwekkend. En sommige spelers passen ook gewoon niet bij een bepaalde club of doen het niet goed in het buitenland (Berghuis bijvoorbeeld).
Je kunt pas stellen dat iemand niet past wanneer je hem daadwerkelijk op de positie hebt ingezet waar hij normaal gesproken wel rendeert. Steijn heeft echter een stevige voorkeur voor dat juist niet doen met spelers.
Wanneer een Mikautadze een tijdje in de spits mag scoort die gewoon regelmatig, want laten we niet doen alsof scoren in de Eredivisie wel zo indrukwekkend is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11 21:54

Player1S

Probably out in the dark

chim0 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:20:
Heracles - Twente. Leeft dat een beetje zoals Go Ahead - PEC of Vitesse - NEC? Lijkt me wel een leuke pot, alhoewel ik geen gekke dingen verwacht, maar zou wel leuk zijn als Heracles zou winnen.
Alleen in Almelo en ook alleen toen ze x jaar geleden promoveerden naar de eredivisie. Voor die tijd keken ze niet om naar Twente of kwamen ze bij beide. Na de promotie gingen ze Twente opeens haten.

Bij Twente is het gewoon een wedstrijd waar enkele supporter net iets meer wil winnen om hun Almelose collega’s.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12
Player1S schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:05:
[...]

Alleen in Almelo en ook alleen toen ze x jaar geleden promoveerden naar de eredivisie. Voor die tijd keken ze niet om naar Twente of kwamen ze bij beide. Na de promotie gingen ze Twente opeens haten.

Bij Twente is het gewoon een wedstrijd waar enkele supporter net iets meer wil winnen om hun Almelose collega’s.
Inderdaad. Vond Heracles als Twente fan altijd wel sympathiek. Maar na dat calimero gedrag van een paar jaar geleden is dat wel voorbij.

Heb geen hekel aan die club of zo, maar sinds Jan Smit destijds de degradatie van Twente toejuichte (en de supporters dat dus overnamen) boeit het me eigenlijk niet meer zoveel wat er in Almelo gebeurt.

Jammer, want vond het zoals gezegd daarvoor wel een sympathieke club.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:39
toolkist schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Het is maar waar je je druk om kan maken… laat die man lekker.

• ephymerous
Het schijnt dat Steijn met Slot heeft gebeld om te vragen hoe het hem is gelukt om na zijn start bij Feyenoord snel spelpatronen in te slijpen en zelfvertrouwen te kweken. Slot heeft geadviseerd om tegen een elftal etalagepoppen te spelen. Dat advies heeft Steijn de volgende dag direct opgevolgd. Na een half uur spelen heeft hij Slot wederom gebeld voor advies "we staan 3-1 achter, wat nu?" :+

XXXVI

• Kist
ph4ge schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Tja, en Slot gaf dezelfde spelers (ex Berghuis, de enige speler die Advocaat wel goed vond) meer vertrouwen en speelde het seizoen erop een Europese finale en werd derde. Advocaat heeft spelers zoals Bozenik vermoord en dat vond iedereen maar normaal en logisch.

Ik denk dat het gekker zou zijn als Steijn had geroepen dat spelers als Akpom wel goed waren, dan sta je pas voor lul. Misschien is hij te ver doorgeschoten, maar het was ook broodnodig om de verwachtingen te managen.

En als Ajax niet 25% minder wedstrijden dan de rest had gespeeld had het ook niet zo slecht geleken. Ajax heeft 6 wedstrijden gespeeld, waarvan de laagste gedeeld 7e staat. De tussenstand is een beetje vertekend.
Dat laatste is wel heeeeel makkelijk punten toekennen aan Ajax om je punt te maken. RKC had ook gewoon 4-1 voor kunnen staan. Utrecht is echt niet slechter dan dit Ajax(ja zo bagger is Ajax) Volendam is terecht boos want die zien ook dat ze dit Ajax gewoon kunnen verslaan. Je ziet wel meer mensen zeggen, ja maar inhaal wedstrijden. Waarop baseer je in vredesnaam dat Ajax die wel wint? Ludogorets was te zwaar, van andere rechter rijtje clubs wist Ajax ook niet te winnen. Er is geen samenhang, geen idee, geen vertrouwen. Echt zelfs Telstar kan Ajax verslaan momenteel.

Verwachtingen managen? Dan zeg je toch gewoon, we staan door de bekende omstandigheden nog niet waar we zouden willen staan, dus het kampioenschap is misschien niet een realistisch doel dit jaar. Klaar. Nee joh, Steijn flikkert liever elke week weer een nieuw blik spelers onder een tientonner. Sosa was een top speler, maakt 1 fout, en ineens is Avila de held en kan Sosa er geen reet meer van. Mikautadze heeft 2x gespeeld op een totaal onbekende plek, afgeschreven. Manssverk, Gaaei, Akpom, Avila in eerste instantie, Ramaj, welke van die gasten heeft die niet al meermaals volledig afgezeken?

Je zegt het zelf. Vertrouwen maakt zoveel verschil. En we zien niks waaruit blijkt dat Steijn dat gaat doen. Hij kan niet met de druk omgaan, faalt daardoor zelf, en in plaats van dat die zichzelf dat aanrekent, nee hoor het ligt alleen maar aan de spelers die allemaal vreselijk zijn.

Maar Bergwijn, Taylor en Rensch zijn wel goed, die mogen blijven staan. Ook al hebben die al anderhalf jaar werkelijk geen pepernoot geraakt. Mja die zijn geen aankopen van Mislintat, dus die heeft Steijn niet al herhaaldelijk publiekelijk met de grond gelijk gemaakt. En daarvoor hoeft meneertje niet zijn eigen fragiele egotje voorbij te gaan om mensen weer op te bouwen en een kans te geven.

Je ziet nu eigenlijk gewoon hetzelfde gebeuren als met Steijn gebeurde bij NAC. Alleen dan op een nog grotere schaal. Hij voert zijgevechten omdat die zich te onzeker voelt, daarbij slachtoffert die iedereen die hij maar kan, en uiteindelijk zijn spelers en club de dupe.

• Kist
tiswat schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:53:
[...]

Het is maar waar je je druk om kan maken… laat die man lekker.
Ik weet niet hoor, als ik fout op fout stapel, waardoor we op het werk geen enkele doelstelling gaan halen, en ik zeg doodleuk tegen mijn leidinggevende joeh ik ben even 2 weken op ibiza zitten, denk ik toch echt dat we wel even een pittig gesprek gaan hebben.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:30
Tja voorafgaand aan het seizoen ging hij daar ook heen, 'samen' met Slot in hetzelfde vliegtuig.
Toen hoorde je er niemand over.
90% zal international zijn? Er blijft dan maar weinig over om tactisch mee te trainen.
Je had misschien beter in de luwte kunnen blijven maar voor het werken aan Ajax is er dan ook maar weinig te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchgio op 19-10-2023 11:01 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:39
Kist schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Ik weet niet hoor, als ik fout op fout stapel, waardoor we op het werk geen enkele doelstelling gaan halen, en ik zeg doodleuk tegen mijn leidinggevende joeh ik ben even 2 weken op ibiza zitten, denk ik toch echt dat we wel even een pittig gesprek gaan hebben.
Het ligt toch ook gewoon aan samenstelling van het team, met spelers die elkaar niet complimenteren.
Vorig jaar was het ook 3x niks en daar zijn nu nog steeds spelers van binnen het elftal.

Je kunt het die man niet kwalijk nemen. Hier valt met de beste trainer van de wereld geen team te maken.

• ph4ge
Kist schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:51:
Dat laatste is wel heeeeel makkelijk punten toekennen aan Ajax om je punt te maken. RKC had ook gewoon 4-1 voor kunnen staan. Utrecht is echt niet slechter dan dit Ajax(ja zo bagger is Ajax) Volendam is terecht boos want die zien ook dat ze dit Ajax gewoon kunnen verslaan. Je ziet wel meer mensen zeggen, ja maar inhaal wedstrijden. Waarop baseer je in vredesnaam dat Ajax die wel wint? Ludogorets was te zwaar, van andere rechter rijtje clubs wist Ajax ook niet te winnen. Er is geen samenhang, geen idee, geen vertrouwen. Echt zelfs Telstar kan Ajax verslaan momenteel.
Andersom is het veel te makkelijk om te doen alsof Ajax deze potjes verliest. RKC zijn gewoon 3 punten die je er al bij op kan tellen, dat gaat in een paar minuten inhalen natuurlijk niet meer mis.
Kist schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:51:
Nee joh, Steijn flikkert liever elke week weer een nieuw blik spelers onder een tientonner.

[..]

Maar Bergwijn, Taylor en Rensch zijn wel goed, die mogen blijven staan.
Neem je hem kwalijk dat hij spelers geen vertrouwen geeft, of neem je hem kwalijk dat hij de verkeerde spelers vertrouwen geeft? Hadden ergwijn, Taylor en Rensch ook onder de tientonner moeten belanden?

Wat mij duidelijk is is dat hij een Nederlandstalige / zelfopgeleide kern probeert te creeren, aangevuld met een paar topaankopen zoals Satulo, en die het voordeel van het twijfel geeft ten opzichte van de meeste vreemdelingen. Ik vind dat geen onlogische gedachte. Volgens mij deelden we allemaal de conclusie dat het gebrek aan communicatie en organisatie het probleem was en dan is dit een logische oplossing, ongeacht of het werkt of niet.

De spelers die jij noemt die hiervan het slachtoffer zijn hebben kansen gehad maar die niet gepakt, op die keeper na misschien maar dan kom ik weer terug op dat hij juist vertrouwen geeft aan Gorter en probeert om een organisatie te laten groeien.
tiswat schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:34:
Het ligt toch ook gewoon aan samenstelling van het team, met spelers die elkaar niet complimenteren.
Vorig jaar was het ook 3x niks en daar zijn nu nog steeds spelers van binnen het elftal.

Je kunt het die man niet kwalijk nemen. Hier valt met de beste trainer van de wereld geen team te maken.
Dat denk ik dus ook, waarbij het schema het ook nog slechter laat lijken dan het is. Hij grijpt terug op een Bergwijn door gebrek aan beter, zoals zelfs Koeman dat doet. Waar dan nog bijkomt dat Bergwijn de club kent en de taal spreekt, en wellicht een beetje het voortouw kan nemen. Dan kunnen we wel heel kritisch zijn maar daar kan Steijn niks aan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 19-10-2023 11:50 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tiswat schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Echt onzin, hoewel het is een self fulfilling prophecy. Als je maar lang genoeg roept dat je spelers slecht zijn dan is er inderdaad geen team meer van te maken.

Overigens lukt Steijn het ook niet met het meerderendeel Ajax opgeleide spelers enigszins herkenbaar voetbal te spelen.

Met de speler van Ajax valt echt heel veel beter te voetballen daar ben ik van overtuigd. Met simpele zaken zou het al een stuk beter staan:
  • Minder afstand tussen de linies
  • Niet via de backs opbouwen
  • Georganiseerd druk zetten
  • Conditioneel top zijn
Dit zijn basiszaken die echt te trainen zijn, zelfs met een bier elftal van FC bal op het dak. Het zijn professionele voetballers en je kan mij echt niet vertellen dat de basis in oktober niet op orde kan zijn omdat het spelersmateriaal zo slecht is.

Ik zeg niet dat je met het voetbal Ten Hag kan evenaren maar wat er nu op de mat wordt gelegd doet zelfs het bier elftal van FC bal op het dak met schaamrood op de kaken van het veld aflopen.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-11 23:56
Lees net het bericht dat Steijn volgens de T voorlopig het vertrouwen heeft van de beleidsbepalers. Vermoedelijk gebaseerd op (m.i.) tunnelvisie dat het allemaal aan de kwaliteit van de selectie ligt (lees je hier ook verbazingwekkend vaak trouwens) en (m.i.) wishful thinking dat er nu van mindere tegenstanders gewonnen gaat worden waardoor Ajax gaat stijgen op de ranglijst.

Op het veld en in de houding van Steijn zie ik net als @Kist 0 aanknopingspunten dat het beter zal gaan. Het lijkt tactisch helemaal nergens op. Voor het bericht dat Steijn in het zadel blijft hoopte ik zelfs stiekem dat ze er komend weekend af zouden gaan tegen Utrecht omdat hij dan eindelijk ontslagen zou worden. Dat het op basis van verlies tegen Feyenoord, Twente en AZ icm een machtsvacuüm in de directie lastig is om iemand weg te sturen snap ik ook wel. Maar normaal gesproken is het met een verlies tegen de nummer laatst na zo'n serie wel klaar. Nu vrees ik dat als ze bij Utrecht verliezen het gegooid wordt op Utrecht-uit als traditioneel lastige wedstrijd voor Ajax. En verlies lijkt me met Jans aan het roer bij FCU en het voetballend vermogen daar echt een heel reëel scenario.

Op deze manier blijft het aanmodderen met waarschijnlijk een paar gelukkige overwinningen en gegarandeerd spel dat niet om aan te zien is. Zo struikelen we naar de winterstop en kan Steijn in het tweede verlies na hervatten van de competitie alsnog van zijn onverdiende sabbatical op Ibiza gaan genieten.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-11 15:53
Jean-Bob schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:54:
Lees net het bericht dat Steijn volgens de T voorlopig het vertrouwen heeft van de beleidsbepalers. Vermoedelijk gebaseerd op (m.i.) tunnelvisie dat het allemaal aan de kwaliteit van de selectie ligt (lees je hier ook verbazingwekkend vaak trouwens) en (m.i.) wishful thinking dat er nu van mindere tegenstanders gewonnen gaat worden waardoor Ajax gaat stijgen op de ranglijst.

Op het veld en in de houding van Steijn zie ik net als @Kist 0 aanknopingspunten dat het beter zal gaan. Het lijkt tactisch helemaal nergens op. Voor het bericht dat Steijn in het zadel blijft hoopte ik zelfs stiekem dat ze er komend weekend af zouden gaan tegen Utrecht omdat hij dan eindelijk ontslagen zou worden. Dat het op basis van verlies tegen Feyenoord, Twente en AZ icm een machtsvacuüm in de directie lastig is om iemand weg te sturen snap ik ook wel. Maar normaal gesproken is het met een verlies tegen de nummer laatst na zo'n serie wel klaar. Nu vrees ik dat als ze bij Utrecht verliezen het gegooid wordt op Utrecht-uit als traditioneel lastige wedstrijd voor Ajax. En verlies lijkt me met Jans aan het roer bij FCU en het voetballend vermogen daar echt een heel reëel scenario.

Op deze manier blijft het aanmodderen met waarschijnlijk een paar gelukkige overwinningen en gegarandeerd spel dat niet om aan te zien is. Zo struikelen we naar de winterstop en kan Steijn in het tweede verlies na hervatten van de competitie alsnog van zijn onverdiende sabbatical op Ibiza gaan genieten.
Ik denk dat er een serieus pak slaag tegen PSV (en Brighton) voor nodig is om het allerlaatste zetje te geven.
Dan kunnen we alle nationale en Europese ambities in de vriezer leggen voor volgend jaar en iemand anders aanstellen om er vanaf dat moment wel iets van te maken.

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:00:
Tja voorafgaand aan het seizoen ging hij daar ook heen, 'samen' met Slot in hetzelfde vliegtuig.
Toen hoorde je er niemand over.
90% zal international zijn? Er blijft dan maar weinig over om tactisch mee te trainen.
Je had misschien beter in de luwte kunnen blijven maar voor het werken aan Ajax is er dan ook maar weinig te doen.
voor het seizoen stond Ajax ook niet op een degradatie plek.

• ephymerous
JEightyFive schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat er een serieus pak slaag tegen PSV (en Brighton) voor nodig is om het allerlaatste zetje te geven.
Hoe treurig ook, dat vermoeden deel ik. Ik ben zelfs bang dat PSV weer een tienklapper gaat maken. Zoveel ruimte weggeven is olie op het vuur voor wat betreft de speelwijze van Bosz.

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 19-10-2023 16:25 ]

XXXVI

Verwijderd

Man man dat gezeik op Steijn, prima coach en heeft dat bewezen. Van een team met waardeloze spelers kan je ook niet veel maken. Hoogstens zou hij wat meer verdedigend moeten gaan spelen.
Ik snap het wel, want jullie hopen dat het "probleem" de coach is want dat is maar één mannetje vervangen... Maar helaas, het is jullie spelersgroep wat niet goed genoeg is en niet kan samenwerken of überhaupt iets kan.
Alleen Berghuis maar die begint ook leeftijd te tonen, of nog uit vorm.

Het is te hopen dat er nog wat geld is en je wat kan vervangen met de winterstop anders blijf je in dat rechterrijtje.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:38:
Van een team met waardeloze spelers kan je ook niet veel maken.
Alleen het is geen team van waardeloze spelers. Het is misschien niet het niveau van wat Ten Hag ter beschikking had maar het is zeker niet zo slecht dat je met moeite van RKC wint, of gelijk speelt Fortuna en Excelsior.

Het enige wat Steijn goed heeft gedaan is het narratief dat alles de schuld van Mislintat is uitstekend heeft uitgespeeld. Onbegrijpelijk dat er zoveel begrip is voor zijn wanprestatie. Als er nog iets van vooruitgang te zien was, maar dat is er niet. Spelers lopen er gedemotiveerd bij. Het is gewoonweg heel goed mogelijk dat een slechte manager het hele team slecht laat presteren, dat is al vaak genoeg aangetoond.

• toolkist
  • Niet online
Hoe meer niet Ajax fans hier roepen dat Steijn vooral moet blijven, hoe duidelijker het wordt dat ie zsm op moet bokken
Zou ik andersom bij PSV en Feyenoord ook hebben ;)

Verwijderd

toolkist schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:11:
Hoe meer niet Ajax fans hier roepen dat Steijn vooral moet blijven, hoe duidelijker het wordt dat ie zsm op moet bokken
Alsof het uitmaakt, over een maand roepen jullie allemaal weer dat hij er niks van kan en moet opzouten.
Hah misschien gaat Blind wel tijdelijk trainen, dan komt het zker wel goed :P

• Quad

Quad

Doof

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Mania-92
  • Nu online
PolarBear schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:46:
[...]
Alleen het is geen team van waardeloze spelers.
Dat heb ik ook lang gedacht. Maar daar begin ik toch steeds meer aan te twijfelen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11 18:49
toolkist schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:11:
Er zullen vast lui tussen zitten die het roepen omdat ze denken dat Ajax door Steijn geen meter vooruit komt.

Maar realistisch gezien is het voor heel de eredivisie beter indien een club als Ajax het gewoon goed doet, inclusief voor Feyenoord, PSV en AZ. Dat valt gewoon niet te ontkennen; een competitie is gebaat bij degelijke concurrentie - en dat vinden we (met alle respect) niet bij een Volendam, Waalwijk, Almere, enz. In ieder geval niet structureel, ze kunnen wel eens stunten tegen de top-5, maar daar houdt het dan ook wel weer mee op.

Een club als Ajax hoort gewoon bovenaan mee te doen, ik denk dat maar weinigen het daarmee oneens kunnen zijn. Maar of een trainers-wissel nu op de korte termijn iets uithaalt? Ik twijfel daar sterk aan. Eerst de ballen maar even goed aannemen zonder dat deze het stadion uitkaatsen :s.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 19:04
@Harribo Heb je de wedstrijd gezien vandaag? Wat vind je ervan?

Mij viel de speelwijze van Groningen op. De laatste linie kon de bal niet kwijt aan het middenveld, omdat er steevast vier man in de voorste linie lopen. Dan kom je op het middenveld een of twee man tekort. Tussen de linies ook geen spelers aanspeelbaar. Aanvallend voetballen wordt dan wel heel lastig. De Graafschap liet Groningen het spel maken en (mede door bovengenoemde) slaagde Groningen daar geenszins in. Dat was een prima keuze van Vreman. Meeste gevaar van Groningen kwam uit standaardsituaties (zeker in de 1e helft). De goal die Groningen maakte kwam door een slechte buitenspelval van de thuisploeg en een keeper die helemaal niets deed. Over de penalty mag Groningen wel wat klagen, daar had gefloten kunnen worden voor een overtreding van Buttner.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:15
Toch heeft Ajax een paar leuke cijfers dit seizoen, zoals bijvoorbeeld deze:

https://x.com/sportzeloot/status/1715456625744531675?s=20

[ Voor 41% gewijzigd door nocalimero op 20-10-2023 22:55 ]

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Harribo
bazzemans schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:23:
@Harribo Heb je de wedstrijd gezien vandaag? Wat vind je ervan?

Mij viel de speelwijze van Groningen op. De laatste linie kon de bal niet kwijt aan het middenveld, omdat er steevast vier man in de voorste linie lopen. Dan kom je op het middenveld een of twee man tekort. Tussen de linies ook geen spelers aanspeelbaar. Aanvallend voetballen wordt dan wel heel lastig. De Graafschap liet Groningen het spel maken en (mede door bovengenoemde) slaagde Groningen daar geenszins in. Dat was een prima keuze van Vreman. Meeste gevaar van Groningen kwam uit standaardsituaties (zeker in de 1e helft). De goal die Groningen maakte kwam door een slechte buitenspelval van de thuisploeg en een keeper die helemaal niets deed. Over de penalty mag Groningen wel wat klagen, daar had gefloten kunnen worden voor een overtreding van Buttner.
Wat jij zegt over het middenveld van Groningen dat klopt. Goed gezien inderdaad.
Ik zou wel eens graag zien dat dat hele middenveld werd vervangen door het middenveld van jong fc Groningen. Denk serieus dat het alleen maar beter kan gaan dan.

Ik zag een zeer slap Groningen wat er vaak maar bij stond te kijken.
Dat de Graafschap won,zegt weinig over de prestaties van de Graafschap. Groningen is echt gewoon tergend slecht. Iedereen wint van dit Groningen.
Ik zag dat de Graafschap ook zeer kwetsbaar was. Beetje goed druk zetten en ze zijn de bal kwijt. Het onderstreept hoe slecht Groningen weer was. Dit tegenwoordig elke week.

Zo slecht dat ik er klaar mee ben en het echt niet meer wil zien. Ik heb zelfs mijn espn opgezegd.

Het zegt ook niks over de tactiek van Vreeman als je het mij vraagt. De Graafschap had volgens de statistieken evenveel de bal als fc Groningen. Twee kansen meer.
Als iemand dan toch moest winnen, had de Graafschap het meeste recht mi vanwege die twee kansen meer.
Onal had bij de Graafschap een paar aardige dribbels maar verder zag ik ook weinig opwindends bij de Graafschap. Pover team net als Groningen.

Pelupessy en Verrips bij Groningen zijn al jaren dramatisch, ongelooflijk dat die nog steeds spelen.

Van Veen , waar ik overigens wel blij mee ben, zei al laatst dat de cultuur van fc Groningen een mentaliteitsprobleem heeft. Kan dat als kijker alleen maar onderstrepen.

Penalty was onterecht. Toch roept Groningen dit soort dingen over zich af. Verrips geeft eerst een paar keer onnodig een corner weg en trapt daarna de bal te laag naar een speler van de Graafschap.

Jij bent voor de Graafschap?
Gefeliciteerd in ieder geval!
Je hebt boeren en SUPER boeren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 20-10-2023 23:00 ]

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 19:04
Denk dat je dat van Vreman niet goed ziet. De andere thuiswedstrijden (o.a. de laatste tegen Roda) nam De Graafschap wel het initiatief en zette hoger druk. Heel bewust dus dat dit niet het geval is. Ik heb het niet zozeer over balbezit, maar wat je doet als de tegenstander de bal heeft. Vorige wedstrijden werd er druk gezet circa 10-15 meter over de middenlijn. Nu werd dat pas bij de middenlijn gedaan. Echt druk zetten was (mede door de speelwijze en uitvoering van Groningen) niet nodig.

De Graafschap is inderdaad ook kwetsbaar, maar dat geldt eigenlijk voor elke ploeg wel in de KKD (op dit moment).

Bij de Graafschap is de verdediging met Schenk, Hillen, Fortes en Buttner heel degelijk. Drie daarvan laten zich doorgaans ook aanvallend gelden. Aangevuld met een aantal talentvolle spelers en eigen jeugd, zoals Brittijn (19) en Onal (19) zit er voor KKD-begrippen best mogelijkheden in de ploeg.

Maar goed dan moet je alles wel in het perspectief van de KKD zetten.

• Harribo
bazzemans schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:10:
Denk dat je dat van Vreman niet goed ziet. De andere thuiswedstrijden (o.a. de laatste tegen Roda) nam De Graafschap wel het initiatief en zette hoger druk. Heel bewust dus dat dit niet het geval is. Ik heb het niet zozeer over balbezit, maar wat je doet als de tegenstander de bal heeft. Vorige wedstrijden werd er druk gezet circa 10-15 meter over de middenlijn. Nu werd dat pas bij de middenlijn gedaan. Echt druk zetten was (mede door de speelwijze en uitvoering van Groningen) niet nodig.

De Graafschap is inderdaad ook kwetsbaar, maar dat geldt eigenlijk voor elke ploeg wel in de KKD (op dit moment).

Bij de Graafschap is de verdediging met Schenk, Hillen, Fortes en Buttner heel degelijk. Drie daarvan laten zich doorgaans ook aanvallend gelden. Aangevuld met een aantal talentvolle spelers en eigen jeugd, zoals Brittijn (19) en Onal (19) zit er voor KKD-begrippen best mogelijkheden in de ploeg.

Maar goed dan moet je alles wel in het perspectief van de KKD zetten.
Heb je het eerste kwartier gezien? Volop druk voorin tegen Groningen.
En daarna wilden ze dat ook wel doen maar Groningen voetbalde toen beter in de verdediging. Verder kwam Groningen inderdaad niet omdat het middenveld gewoon niet mee doet. Echt ongelooflijk om dat te zien.
Dat is zoals ik het gezien heb .

Snap trouwens niet waarom je zo'n ontzag voor Groningen moet hebben. Iedereen kan toch zien dat ze er zeer weinig van kunnen in het samenspel? Vnl zenuwlijers. Ik zou gewoon continu druk zetten als tegenstander.
Nee snap Vreman niet.

Verdediging van de Graafschap is op papier prima.
Onal is een leuke speler.
Maar serieus dat was het ook wel vind ik.

Bij Groningen is het niet veel beter hoor. Van Veen is goed en Maatta prikt nog wat maar verder is het sloomheid troef.
Fledderus heeft in een paar jaar tijd de hele club de afgrond in geholpen met slechte spelers.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 21-10-2023 08:57 ]

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Harribo schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Fledderus heeft in een paar jaar tijd de hele club de afgrond in geholpen met slechte spelers.
Al die trainers wisselingen hebben ook niet echt geholpen.

• Harribo
Grotespeler schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Al die trainers wisselingen hebben ook niet echt geholpen.
Nee maar als je niet beter weet en denkt dat de spelers goed zijn, gooi je er een trainer uit.
Makkelijker ook dan 11 spelers wegsturen.
Zie Ajax:)

Ben benieuwd wat Utrecht - Ajax wordt.
Utrecht heeft geen goede aanvallers mi, dat zal misschien een keer fijn zijn voor die verdedigers

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 21-10-2023 18:07 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:15
Harribo schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:06:
[...]

Nee maar als je niet beter weet en denkt dat de spelers goed zijn, gooi je er een trainer uit.
Makkelijker ook dan 11 spelers wegsturen.
Zie Ajax:)

Ben benieuwd wat Utrecht - Ajax wordt.
Utrecht heeft geen goede aanvallers mi, dat zal misschien een keer fijn zijn voor die verdedigers
Heeft Ajax verdedigers dan?

• JohanR91
  • Laatst online: 21-11 13:29
Til jongen, probeer het gewoon zelf!

• JohanR91
En 2-0! BAM.

Ramalho die eens aan de juiste kant voor een goal zorgt ;-)

• Napo
  • Niet online
Wat me vooral verbaast is dat dit Fortuna tegen zowel Ajax als Feyenoord een punt heeft weten te pakken. Tegen Feyenoord natuurlijk wel het voordeel dat ze een groot deel van de wedstrijd met een man meer stonden. Fortuna is niet in staat - of wordt niet in staat gebracht - om de bal ook maar enige tijd in hun team te houden.

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Snowdog
  • Laatst online: 05:11
Damn dacht wat een topschot van Baka!
Maar helaas weer aangeraakt, geen verassing, anders was 'ie vast weer paar meter naast het doel verdwenen.

• JohanR91
Tilman, wat een ontzettend domme domme overtreding.

• carpebios
De commentator klinkt trouwens wat depressief. Leek wat moedeloos te worden van de punten voor PSV. Nog nooit eerder gemerkt bij hem.

• Snowdog
  • Laatst online: 05:11
JohanR91 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:38:
Tilman, wat een ontzettend domme domme overtreding.
Die Tillman kan er sowieso niks van. Heb het idee dat hij elke wedstrijd een van de mindere spelers op het veld is. Vooral tegen Arsenal deed hij echt alles fout, maar ook wat later in de wedstrijd tegen Sevilla en tegen zelfs eredivisie teams gaat er weinig goed.

Geen idee wat Bosz in hem ziet, maar ik zou hem al heel lang hebben laten banken, want imo is hij wel echt met stip de slechtste speler van dit PSV.

• Quad

Quad

Doof

Snowdog schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:42:
[...]

Iig nog een paar punten, had hetzelfde probleem :P
Oh wacht, je had 1-1? Ja, dan is dat jammer idd, ik ben wel blij met Volendam, blijft toch een van de gemoedelijkste plaatsjes van Nederland.
Ja, ik vind dit een 1-1 pot op voorhand, maar ja, moeten ze niet in blessuretijd tegen mijn wil in gaan. :P

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ElPaco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYr_O5bdfx1UH_ffcCQCct3oHSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgHnqxGwLDX1mmpONgVnLBXX.jpg?f=fotoalbum_large
Was weer een prima pot. Gezellig met vrienden, fijn om de 3 punten bij te schrijven!

WoT stats

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:12

Grudgie

PSN: Grudgie7

BAM! Goal! :D

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Stengs is een lekkere aanwinst, heeft echt wel veel toegevoegde waarde dit seizoen.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Verder een vrij gezapig potje voetbal.
Feyenoord speelt niet op scherp, beetje laks lijkt het en Vitesse komt er gewoon niet aan te pas.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Grudgie

Grudgie

Lekker! Bam! 2-0 :D

• Rubman

Rubman

Oke ik hen nog niet op plaats reactie gedrukt of

BAM! Gimenez!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Die gast is zo verschrikkelijk koelbloedig voor de goal. Absurd. Deze was echt niet zomaar simpel.

Ook lekker voor Stengs. Weer een assist er bij.

• Rubman

Rubman

Blijf het buitenspel nu raar vinden. Voeten van Minteh lijken toch echt achter de andere speler, maar omdat er een ander lichaamsdeel verder is, is het buitenspel.
Zo kun je dus met je hand buitenspel staan, een lichaamsdeel waar je niet eens mee kan scoren.

[ Voor 22% gewijzigd door Rubman op 21-10-2023 21:45 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:50

Agent47

I always close my contracts.

Ondanks de jetlag toch nog een goal. Santi is te goed voor de eredivisie.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Rubman schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:42:
Blijf het buitenspel nu raar vinden. Voeten van Minteh lijken toch echt achter de andere speler, maar omdat er een ander lichaamsdeel verder is, is het buitenspel.
Zo kun je dus met je hand buitenspel staan, een lichaamsdeel waar je niet eens mee kan scoren.
Volgens de huidige regels van de IFAB, de internationale spelregelcommissie van het voetbal, staat een speler buitenspel als er ook maar een lichaamsdeel waarmee de speler zou kunnen scoren, buitenspel staat: hoofd, borst, knie of voet wel buitenspel, hand en arm niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 21-10-2023 21:53 ]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Ik ben het wel eens met Kenneth, die Minteh brengt snelheid, maar dat is het dan ook wel. Valt nog erg tegen.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:50

Agent47

I always close my contracts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTOauMo0-aUKpBhdKaez-Clpyog=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uoIqo9GPTZk3mzCIGS2iBmvL.jpg?f=user_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Grudgie

Grudgie

Haha. 3-0
Pagina: 1 ... 121 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024