Goed punt. Geeft de idiotie wel een beetje weer.Zingo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:35:
Voortaan een goal uit een onterecht corner ook maar afkeuren toch?
Ik was gisteren blij dat een voorzet uit een randje buitenspel situatie uit de goal werd gewerkt, heb je iig nog een corner.
een treffende spreuk
Als het dan buitenspel was, was het dan een onterechte corner en dus een afgekeurde goal als die daaruit volgt?pro_6or schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:38:
[...]
Goed punt. Geeft de idiotie wel een beetje weer.
Ik was gisteren blij dat een voorzet uit een randje buitenspel situatie uit de goal werd gewerkt, heb je iig nog een corner.
Maw: we spoelen terug tot de laatste fout van de scheids als er een goal is gevallen 😄
Ooohhh ja. Van Gaal. Hij zal waarschijnlijk de vervanger aanstellen.Scheurbuik schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:21:
Van gaal is de adviseur.. werd al gesproken over ten Cate als tussenpaus tot het einde van het seizoen
Eerste wat de nieuwe trainer moet doen, Bergwijn band afnemen en naar de tribune sturen.Scheurbuik schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:09:
Bergwijn reageert ook als een gelaten zoutzak. Killing interview voor Steijn. Hij heeft wel een mening, maar daar gaat hij niet over, dus die houdt hij voor zich.
Maar die perfecte score van PSV wordt voor de concurrentie toch wel vervelend nudr.lowtune schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:58:
Nou daar is ie, hing ook al wel in de lucht natuurlijk
Ik wilde een soortgelijke reactie typen maar je was me voor. Bergwijn is al een waardeloze speler maar als aanvoerder helemaal totaal ongeschikt. Donderstraal die man heel snel het veld uit een zet er spelers in die er wel voor gaan.Kist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:50:
[...]
Eerste wat de nieuwe trainer moet doen, Bergwijn band afnemen en naar de tribune sturen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welke dan? Serieuze vraag.Gonadan schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:03:
[...]
Ik wilde een soortgelijke reactie typen maar je was me voor. Bergwijn is al een waardeloze speler maar als aanvoerder helemaal totaal ongeschikt. Donderstraal die man heel snel het veld uit een zet er spelers in die er wel voor gaan.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
PSV is stabiel en sterk….favoriet dit jaar.D-e-n schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:03:
[...]
Maar die perfecte score van PSV wordt voor de concurrentie toch wel vervelend nu
Study everything, You'll find something you can use
En probleem is: met die defensieve zwakte die er wel degelijk is gaat negen van de tien eredivisie clubs niks doen. Dan maken ze er gewoon eentje meer. Enige wat PSV kan stoppen is langdurige blessures op cruciale posities en dan denk ik aan Schouten en De Jong.dr.lowtune schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:05:
[...]
PSV is stabiel en sterk….favoriet dit jaar.
Laten we eens beginnen bij het begin.Gonadan schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:03:
[...]
Ik wilde een soortgelijke reactie typen maar je was me voor. Bergwijn is al een waardeloze speler maar als aanvoerder helemaal totaal ongeschikt. Donderstraal die man heel snel het veld uit een zet er spelers in die er wel voor gaan.
Steijn eruit, Jonk of Ten Cate erin.
Ik denk dat het voor veel ploegen hopen is op de tweede plek, psv is inderdaad erg stabiel, Sparta is de eerste (een beetje) test, Ajax winnen ze ook wel van momenteel, er zijn maar weinig echte testen voor ze. Zolang ze geen of weinig punten verspelen tegen de lager geklasseerde ploegen (zijn ze nu allemaal, maar dat bedoel ik niet), dan loopt het wel.D-e-n schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:03:
[...]
Maar die perfecte score van PSV wordt voor de concurrentie toch wel vervelend nu
Psv is momenteel te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken in die zin dat ze weinig te duchten hebben in de eredivisie, maar Europees er echt niet sterk en stabiel genoeg voor zijn.
Ze moeten nog tegen Feyenoord, AZ, Twente in de heenronde dus genoeg kansen om punten te verliezen.D-e-n schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:09:
[...]
En probleem is: met die defensieve zwakte die er wel degelijk is gaat negen van de tien eredivisie clubs niks doen. Dan maken ze er gewoon eentje meer. Enige wat PSV kan stoppen is langdurige blessures op cruciale posities en dan denk ik aan Schouten en De Jong.
Eind november-december: Twente Sevilla Feyenoord Heerenveen Arsenal AZ.
Die zijn er genoeg maar hebben ze nog niet gehad. Sparta is op papier de 1e lastigere wedstrijd.jbdeiman schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:11:
[...]
Ik denk dat het voor veel ploegen hopen is op de tweede plek, psv is inderdaad erg stabiel, Sparta is de eerste (een beetje) test, Ajax winnen ze ook wel van momenteel, er zijn maar weinig echte testen voor ze.
Op papier - voor de start van het seizoen - was de wedstrijd tegen Vitesse uit ook een potentieel struikelblok.toolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:15:
[...]
Die zijn er genoeg maar hebben ze nog niet gehad. Sparta is op papier de 1e lastigere wedstrijd.
Op papier ja. maar de praktijk is duidelijk andersNapo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:16:
[...]
Op papier - voor de start van het seizoen - was de wedstrijd tegen Vitesse uit ook een potentieel struikelblok.
Zeker, maar wat dat betreft zit er niet heel veel verschil tussen het al gespeelde programma van PSV en Feyenoordtoolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:21:
[...]
Op papier ja. maar de praktijk is duidelijk anders
Je bent de captain grapjas... Neem je verantwoordelijkheid eens.Bergwijn over hoe nu verder bij Ajax: 'Die vraag moet je niet aan mij stellen'
Je denkt toch niet dat Tadic dit zo had laten gebeuren?
Die jongen kan er ook niks aan doen dat hij geen type is om captain te zijn. Ik denk nog steeds dat hij de kwaliteit heeft om in Ajax 1 te spelen maar het is gewoon geen leider. Door hem als leider te behandelen maak je hem als trainer ook slechter dan hij is.toolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:22:
[...]
Je bent de captain grapjas... Neem je verantwoordelijkheid eens.
Op zijn plek in het veld? Godts, nog niet mega goed maar wel duidelijk talent en veel meer gedreven.
Of zijn dit de kwaliteiten van PSV dat ze er zonder al te veel problemen doorheen komen?LZ86 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:26:
Bah. Sparta maakt het PSV ook weer totaal niet moeilijk.
Is ook een kwaliteit van PSV toch?LZ86 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:26:
Bah. Sparta maakt het PSV ook weer totaal niet moeilijk.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Die is alleen op tijd vertrokken. Met niks te zeggen.. en je mening voor je te houden, vertel je genoeg.toolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:22:
[...]
Je bent de captain grapjas... Neem je verantwoordelijkheid eens.
Dat had ie alleen zelf ook kunnen bedenken toen Steijn naar hem toe kwam. Je kunt op zo'n vraag om aanvoerder te worden nl ook gewoon nee bedankt zeggenD-e-n schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:25:
[...]
Die jongen kan er ook niks aan doen dat hij geen type is om captain te zijn. Ik denk nog steeds dat hij de kwaliteit heeft om in Ajax 1 te spelen maar het is gewoon geen leider. Door hem als leider te behandelen maak je hem als trainer ook slechter dan hij is.
Gezien je eigen eerdere post lijkt het toch echt een gebrek aan geloof in eigen kunnen te zijn.Napo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:27:
[...]
Of zijn dit de kwaliteiten van PSV dat ze er zonder al te veel problemen doorheen komen?
Napo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:15:
Sparta laat PSV redelijk makkelijk combineren. Het is niet alsof er heel veel druk op de bal gezet wordt.
Hij speelt al heel lang vooral nog maar omdat hij 30 miljoen heeft gekost denk ik. Je hoopt dat hij zijn waarde enigszins behoud, ooit nog waarmaakt.Gonadan schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:03:
[...]
Hij lijkt wel alles meteen soort handrem erop te doen en ik betwijfel of hij het zelf doorheeft.
een treffende spreuk
Het valt me op dat het eerst allemaal aan Schreuder lag. Toen was Heitinga te licht, en nu ligt het weer aan Steijn.toolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:09:
[...]
Laten we eens beginnen bij het begin.
Steijn eruit, Jonk of Ten Cate erin.
Zet een nieuwe trainer voor de groep en dan kan die er in januari ook weer uit.
Niet dat ik Steijn een geweldenaar vind, maar hem ontslaan lost volgens mij niets op.
Hem laten zitten wel?Grotespeler schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
Het valt me op dat het eerst allemaal aan Schreuder lag. Toen was Heitinga te licht, en nu ligt het weer aan Steijn.
Niet dat ik Steijn een geweldenaar vind, maar hem ontslaan lost volgens mij niets op.
Bizar dat mensen hem blijven verdedigen. Het is gewoon schandalig slecht.
Lijkt wel een tussenstand van Championship Manager (voorloper van Football Manager) waarin topteams als Ajax, Feyenoord of PSV wel eens degradeerden
klikkerdeklik :+
Dus dan maar aan de 4e trainer binnen een jaar beginnen? Want daar ligt het aan.Exocet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:01:
[...]
Hem laten zitten wel?
Jij kijkt de wedstrijden volledig? Dit is tactisch een grote puinhoop, hoe kun je vandaag met zo'n middenveld beginnen?Grotespeler schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:08:
[...]
Dus dan maar aan de 4e trainer binnen een jaar beginnen? Want daar ligt het aan.
Ja, dan maar een 4e coach ja. En als ze dan weer een prutser aanstellen dan een 5e.Grotespeler schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:08:
[...]
Dus dan maar aan de 4e trainer binnen een jaar beginnen? Want daar ligt het aan.
Wat denk je van het centrale duo achterin....Exocet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:11:
[...]
Jij kijkt de wedstrijden volledig? Dit is tactisch een grote puinhoop, hoe kun je vandaag met zo'n middenveld beginnen?
Welke van die trainers is dan een goede trainer? Ik weet dat Ajax nu onderin staat, maar het is nog steeds de grootste club van het land naar bv omzet en achterban gemeten. Dat verdient een goede trainer, maar helaas door mismanagement is het daar niet van gekomen.Grotespeler schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
Het valt me op dat het eerst allemaal aan Schreuder lag. Toen was Heitinga te licht, en nu ligt het weer aan Steijn.
Daarbij is er geen enkele goede trainer die zijn carrière op het spel gaat zetten voor dit soepzooitje.
Peter Bosz was beter geweest ja. Maar daar dacht de directie anders over in mei.Trishul schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:23:
[...]
Welke van die trainers is dan een goede trainer?
Er zitten zoveel persoonlijke fouten tussen, miskleunen, ontbrekend inzicht of inzet...daar kan niemand wat mee. Het is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje.
Ik geloof niet dat het puur aan het spelersmateriaal ligt. De spelers hebben ook een coach nodig die ze beter maakt. Dat is Steijn niet. Hij krijgt het zelfs voor elkaar Kroatisch internationals met basisplaats te verpesten.
Laat Arne Slot met deze groep werken voor 3 maanden, en ik denk niet dat er iemand hier is die zal denken dat hij het dan slechter zou doen dan Steijn.
Het laatste wat Ajax nodig heeft is korte termijn denken. Steijn ontslaan gaat helemaal niets doen. Ajax staat virtueel 8e (tussen Sparta en Heracles in). Dat is nog steeds niet waar ze moeten staan natuurlijk. Maar wie gaat het stokje van Steijn overnemen? Wie wilt er nu deze slangenkuil instappen? Er is geen AD, dus de trainer die nu wordt aangesteld mag aan het einde van het seizoen weer vertrekken (als ze dat al volhouden). Zing het seizoen uit met Steijn, vergeet het kampioenschap. Ogen op Conference League. Volgend jaar fris beginnen met een trainer die door de nieuwe AD gesteund wordt. In 24/25 een lekker Europees toernooi om in te groeien. En dan doen ze volgend jaar gewoon weer mee in de top 3.Exocet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:01:
[...]
Hem laten zitten wel?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Virtueel 8e? Als ze zo blijven voetballen staan ze na de volgende speelronde laatste, en dat is niet virtueelMog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:28:
[...]
Het laatste wat Ajax nodig heeft is korte termijn denken. Steijn ontslaan gaat helemaal niets doen. Ajax staat virtueel 8e (tussen Sparta en Heracles in). Dat is nog steeds niet waar ze moeten staan natuurlijk. Maar wie gaat het stokje van Steijn overnemen? Wie wilt er nu deze slangenkuil instappen? Er is geen AD, dus de trainer die nu wordt aangesteld mag aan het einde van het seizoen weer vertrekken (als ze dat al volhouden). Zing het seizoen uit met Steijn, vergeet het kampioenschap. Ogen op Conference League. Volgend jaar fris beginnen met een trainer die door de nieuwe AD gesteund wordt. In 24/25 een lekker Europees toernooi om in te groeien. En dan doen ze volgend jaar gewoon weer mee in de top 3.
Ik zeg niet dat het goed gaat. Maar ik geloof niet dat Steijn ontslaan in deze omstandigheden veel gaat oplossen. Zes wedstrijden gespeeld, Feyenoord, FC Twente en AZ gehad. Alleen PSV nog, de rest moet je gewoon kunnen winnen. En dan sta je aan het einde van het seizoen als het goed is 5e/6e.Exocet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:33:
[...]
Virtueel 8e? Als ze zo blijven voetballen staan ze na de volgende speelronde laatste, en dat is niet virtueel
Hoop zo dat dit waar is.Ajax lijkt eindelijk verlost te gaan worden van Maurice Steijn. Volgens Fabrizio Romano wordt zijn positie in de komende uren of dagen intern besproken. Ajax is bezig aan de slechtste seizoensstart uit de clubhistorie en dat lijkt Steijn nu fataal te worden nadat alleen de openingswedstrijd werd gewonnen.
Helaas, hij blijft
https://www.ad.nl/nederla...-maurice-steijn~a1ffd10a/
Misschien is de KKD ook wel leuk
Dat dachten we tegen Fortuna en Excelsior ook..Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:37:
[...]
Ik zeg niet dat het goed gaat. Maar ik geloof niet dat Steijn ontslaan in deze omstandigheden veel gaat oplossen. Zes wedstrijden gespeeld, Feyenoord, FC Twente en AZ gehad. Alleen PSV nog, de rest moet je gewoon kunnen winnen. En dan sta je aan het einde van het seizoen als het goed is 5e/6e.
Als ze nu ingrijpen dan zie ik Ajax zelfs nog 3e worden. AZ en Twente gaan deze reeks never nooit volhouden en hebben beiden een veel te krappe selectie.
Verklap de waarom ff, zit achter paywallExocet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:39:
[...]
Helaas, hij blijft
https://www.ad.nl/nederla...-maurice-steijn~a1ffd10a/
Misschien is de KKD ook wel leuk
Na een hoop bla bla:
Het is niet dat op de achtergrond niet wordt nagedacht over een nieuwe coach. Een logische, breed gedragen, opvolger heeft Ajax echter nog niet voorhanden. De nog ongediplomeerde assistent Hedwiges Maduro met een ervaren man naast zich doorschuiven? Ajax wil zien te voorkomen dat de trainersaspiraties van een kind van de club een deuk oplopen, zoals John Heitinga eerder dit jaar overkwam.
Wachten op input Kroes
Wat ook meespeelt, is dat als daadwerkelijk tot een trainerswissel wordt besloten, interim-directeur Jan van Halst degene is die een nieuwe (interim-)coach moet aanstellen. Aangezien een eventuele opvolger van Steijn minimaal het seizoen afmaakt, regeert Van Halst dan automatisch over zijn graf. Dat wil de bestuurder, die op de winkel past en stopt als Alex Kroes in maart begint, niet. Net zoals Kroes een wisseling van de wacht het liefst helemaal zelf regisseert. Dat gaat met het concurrentiebeding in zijn contract bij AZ (nog) niet.
Het spreekt allemaal in het voordeel van Steijn, die daardoor na de interlandperiode hoogstwaarschijnlijk nog trainer van Ajax. Daarmee doet Ajax min of meer hetzelfde als een jaar geleden, toen werd besloten Alfred Schreuder na een horrorweek voor de winterstop aan te houden. Om vervolgens nog verder af te glijden. Ajax wacht straks eerst de ‘degradatiekraker‘ tegen hekkensluiter FC Utrecht zowaar een degradatiekraker, gevolgd door duels met Brighton en PSV.
Steijn blikte vast vooruit op een gesprek met Louis van Gaal, de nieuwbakken rvc-adviseur die zondag onder luid applaus plaatsnam in de Johan Cruijff Arena. ,,Ik heb hem nog niet gesproken. We hebben in de interlandperiode iets meer tijd om te praten en de problemen te analyseren. Dat zal zeker gaan gebeuren.”
[ Voor 77% gewijzigd door Jeroenvde89 op 08-10-2023 20:45 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Hoe kan je dat nou zeggen? Die Steijn heeft laten zien over geen enkel vermogen te beschikken om iets over te brengen op de spelers. Eén ieder die dat wel kan is al vooruitgang. Als diegene nou ook nog eens vertrouwen heeft in z’n spelers dan kan het maar zo wat worden.Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:37:
[...]
Ik zeg niet dat het goed gaat. Maar ik geloof niet dat Steijn ontslaan in deze omstandigheden veel gaat oplossen. Zes wedstrijden gespeeld, Feyenoord, FC Twente en AZ gehad. Alleen PSV nog, de rest moet je gewoon kunnen winnen. En dan sta je aan het einde van het seizoen als het goed is 5e/6e.
XXXVI
Jeroenvde89 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:44:
Verkeerde topic
[ Voor 7% gewijzigd door kapa op 08-10-2023 20:46 ]
klikkerdeklik :+
Zeggen wat er fout gaat is heel makkelijk. Maar kom maar eens met de oplossing. De hele top is een rotzooi bij Ajax, geen algemeen directeur. Wie wilt daaraan beginnen? Wie moet Steijn opvolgen?ephymerous schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:44:
[...]
Hoe kan je dat nou zeggen? Die Steijn heeft laten zien over geen enkel vermogen te beschikken om iets over te brengen op de spelers. Eén ieder die dat wel kan is al vooruitgang. Als diegene nou ook nog eens vertrouwen heeft in z’n spelers dan kan het maar zo wat worden.
Kijk de laatste wedstrijden eens terug, elke keer weer dezelfde problemen, enorme ruimtes tussen middenveld en aanval en verdediging. Druk zetten dat totaal niet klopt, constant wisselingen in de opstelling.Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:46:
[...]
Zeggen wat er fout gaat is heel makkelijk. Maar kom maar eens met de oplossing. De hele top is een rotzooi bij Ajax, geen algemeen directeur. Wie wilt daaraan beginnen? Wie moet Steijn opvolgen?
Dat ligt niet aan de spelers.
Degenen die afgelopen zomer al moesten starten. Gallardo of Knutsen.Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:46:
[...]
Zeggen wat er fout gaat is heel makkelijk. Maar kom maar eens met de oplossing. De hele top is een rotzooi bij Ajax, geen algemeen directeur. Wie wilt daaraan beginnen? Wie moet Steijn opvolgen?
Eigenlijk vind ik je vraag een enorme dooddoener. Eén beetje club moet gewoon een goede schaduwlijst paraat hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 08-10-2023 20:52 ]
XXXVI
De top was een rotzooi, die is nu opgeruimd. Alleen nog een TD maar die zal pas komen zodra Kroes er is.Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:46:
[...]
De naam Ajax alleen al heeft voor meer dan genoeg trainers voldoende aantrekkingskracht om ook in deze situatie in te stappen. Want zeg nou zelf, het kan toch alleen maar beter gaan nu?
Dan kom je bijvoorbeeld op een Advocaat uit.Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:28:
[...]
Het laatste wat Ajax nodig heeft is korte termijn denken. Steijn ontslaan gaat helemaal niets doen. Ajax staat virtueel 8e (tussen Sparta en Heracles in). Dat is nog steeds niet waar ze moeten staan natuurlijk. Maar wie gaat het stokje van Steijn overnemen? Wie wilt er nu deze slangenkuil instappen? Er is geen AD, dus de trainer die nu wordt aangesteld mag aan het einde van het seizoen weer vertrekken (als ze dat al volhouden). Zing het seizoen uit met Steijn, vergeet het kampioenschap. Ogen op Conference League. Volgend jaar fris beginnen met een trainer die door de nieuwe AD gesteund wordt. In 24/25 een lekker Europees toernooi om in te groeien. En dan doen ze volgend jaar gewoon weer mee in de top 3.
Die kan de basis in orde brengen, op resultaat spelen en het verdedigend beter neerzetten, wat Steijn nog altijd niet lukt en waarschijnlijk ook niet gaat lukken.
De nummer 3 gaat nog altijd de voorronde CL in. Het is eerder zaak nu naar een herstel toe te werken dan nog een jaar te lopen aankloten waar de top 2/3 alleen maar meer de vruchten plukt van CL deelname.
Heel eerlijk.. met Az, feijenoord en psv ga je niet in de top 3 meer komen. Twente zal wel een inzinking krijgen, al wordt dat al lastig als het lek bij ajax niet gedicht wordt. Met dit spelersmateriaal wordt advocaat ook geen derde hoor.dutchgio schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:57:
[...]
Dan kom je bijvoorbeeld op een Advocaat uit.
Die kan de basis in orde brengen, op resultaat spelen en het verdedigend beter neerzetten, wat Steijn nog altijd niet lukt en waarschijnlijk ook niet gaat lukken.
De nummer 3 gaat nog altijd de voorronde CL in. Het is eerder zaak nu naar een herstel toe te werken dan nog een jaar te lopen aankloten waar de top 2/3 alleen maar meer de vruchten plukt van CL deelname.
Het spijt me, maar Ajax gaat echt geen 3e worden dit seizoen. Dat moeten ze zo snel mogelijk uit hun hoofd halen. Ga voor de lange termijn en kijk naar volgend jaar. Dat hebben ze vorig jaar met Schreuder niet gedaan en zie het resultaat. Schrijf dit jaar af en strik een Pascal Jansen bijvoorbeeld voor volgend seizoen. Ajax moet echt niet nog zo'n jaar als vorig jaar en dit jaar hebben.dutchgio schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:57:
[...]
Dan kom je bijvoorbeeld op een Advocaat uit.
Maar we kunnen toch wel stellen dat Steijn al een behoorlijke gok was gebaseerd op een goed seizoen met Sparta? Ik vind dat hij nogal wat onrust heeft gezaaid, daarmee heeft hij toch behoorlijk aan zijn eigen poten gezaagd. Zoiets houd je natuurlijk intern want nu val je openlijk spelers af puur om er voor de buitenwereld beter uit te zien. Als ik Steijn hoor praten denk ik altijd dat hij meer bezig is hoe hij er zelf op staat dan wat het effect is op de club/spelersgroep. Een quote van VI.nl:Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:37:
[...]
Het ligt niet aan Steijn want hij kijkt er hetzelfde naar als de grote van Gaal. Dat is wat ik lees iig.Steijn gaat snel in gesprek met Van Gaal: 'Reken erop dat we er hetzelfde naar kijken'
Only fools are enslaved by time and space.
Virtueel 8ste? Dan ga je er wel heel makkelijk van uit dat dit Ajax onder deze ontzettend slechte staf dat even gaat fixen. Dit Ajax kan gewoon van elke club in de eredivisie knetterhard op de broek krijgen. Ook van RKC, Volendam en Utrecht. Totaal onbegrijpelijk dat ze Steijn er vandaag niet uitgooien. Zet er een ervaren tussenpaus neer. Het maakt eigenlijk geen reet uit wie. Desnoods iemand die met vreselijk antivoetbal in ieder geval een plek in het linkerrijtje veilig stelt. Advocaat, Ten Cate, De Boer, basically anybody behalve Steijn.Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:28:
[...]
Als Ajax nu gaan wachten tot maart... Dan wordt het gewoon een keiharde strijd tegen degradatie. Wordt Ajax komende jaren gewoon het Leeds United van Nederland.
Nota bene een degradatie duel op dit moment
Ongelooflijk
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 08-10-2023 22:38 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ajax zou in theorie na de volgende ronde dus laatste kunnen staan.Superkiwi schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:38:
Traditiegewijs is dat de wedstrijd dat Utrecht opeens wél kan voetballen dus ook die zie ik somber in. Dan is hun seizoen tenminste geslaagd
Als Utrecht en Volendam hun potten winnen..
Ik denk dat er dan wel eencelligen bij de Arena gaan schoppen, ben ik bang.
[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 08-10-2023 22:40 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Zeker geen onwaarschijnlijk scenarioQuad schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:39:
[...]
Ajax zou in theorie na de volgende ronde dus laatste kunnen staan.
Een maatje van me zit dan in Australië. Ik laat hem dan wel een screenshot van 819 maken, staan we weer gewoon bovenaanQuad schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:39:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 08-10-2023 22:41 ]
Lachwekkend toch, dat dit niet onwaarschijnlijk is?
Als het de seizoensopener was en 1 pot die avond, en Ajax verloor, dan had het gekund en was er niets aan de hand. Maar niet na 7 speelrondes dan.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Volendam moet tegen RKC dus ook niet 100% uit te sluiten dat Volendam wintQuad schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:39:
[...]
Ik denk dat er dan wel eencelligen bij de Arena gaan schoppen, ben ik bang.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hier overschat je de Ajax selectie en onderschat je AZ en Twente denk ik (behoorlijk).toolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:39:
[...]
Als ze nu ingrijpen dan zie ik Ajax zelfs nog 3e worden. AZ en Twente gaan deze reeks never nooit volhouden en hebben beiden een veel te krappe selectie.
En wie moet het stokje Steijn gaan overnemen?
De top is nog steeds een rotzooi. Er is een incapabele interim AD, geen TD en een zwakke trainer.toolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:51:
[...]
De top was een rotzooi, die is nu opgeruimd. Alleen nog een TD maar die zal pas komen zodra Kroes er is.
Jansen? Die met AZ een Ajax wat open huis geeft maar net met 2-1 kan verslaan? Nee lekker overslaan die kerel.Mog schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:04:
[...]
Het spijt me, maar Ajax gaat echt geen 3e worden dit seizoen. Dat moeten ze zo snel mogelijk uit hun hoofd halen. Ga voor de lange termijn en kijk naar volgend jaar. Dat hebben ze vorig jaar met Schreuder niet gedaan en zie het resultaat. Schrijf dit jaar af en strik een Pascal Jansen bijvoorbeeld voor volgend seizoen. Ajax moet echt niet nog zo'n jaar als vorig jaar en dit jaar hebben.
Die trainer is zo weg en die interim AD neemt echt zelf geen beslissingen meer, alles wat ie 'besluit' komt ongetwijfeld van Van Gaal of is al 'voorbesproken' met Kroes.Grotespeler schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:00:
[...]
De top is nog steeds een rotzooi. Er is een incapabele interim AD, geen TD en een zwakke trainer.
Jonk, Ten Cate, Gallardo, Potter, Lopetegui, Hasenhutl, Marsch, Villas Boas, genoeg prima trainers beschikbaar.Grotespeler schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Hier overschat je de Ajax selectie en onderschat je AZ en Twente denk ik (behoorlijk).
En wie moet het stokje Steijn gaan overnemen?
Koffie
Keukentafel
Jazzmuziek aan
NRC handelsblad + Parool lezen op de iPad
Perfect morgentje, behalve dat het nieuws over Steijn Out de krant nog niet heeft gehaald 😡
Onbegrijpelijk... wanneer Steijn vandaag niet wordt ontslagen dan zijn de beleidmakers bij Ajax door en door rot, bang voor hun eigen hachje, niks meer niks minder. Ajax staat verdomme op plek 16, 1x gewonnen, 2x een gelijk spel en 3x verloren met een doelsaldo van -4Typhone schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 05:54:
Perfect morgentje, behalve dat het nieuws over Steijn Out de krant nog niet heeft gehaald 😡
Gisteren maar liefst 1 schot op doel gehad tegen AZ, over de gehele wedstrijd. En Steijn maar roepen dat er vooruitgang is... waar dan? Hoe dan? AZ zette bijna geen druk en dat was ook niet nodig, wellicht de pijjnlijkste conclusie gisteren. De tegenstander hoeft niet diep te gaan, kansen komen er sowieso. En met Gorter op doel is elk schot op doel nagenoeg een goal, tenzij het schot recht op hem af is.
Hoe lang is Rulli nog geblesseerd? Wat een drama dit. En dan die Avila gewoon centraal laten staan na zijn optreden tegen AEK en Feyenoord, onbegrijpelijk. Dat terwijl je met Hato een veel betere linker centrale verdediger hebt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Niemand heeft de ballen om het te doen, niemand heeft een idee hoe dit tij te keren. De club is door en door verrot.Typhone schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 05:54:
Setting:
Koffie
Keukentafel
Jazzmuziek aan
NRC handelsblad + Parool lezen op de iPad
Waarom zou je als gerespecteerd trainer als tussenpaus bij Ajax willen coachen? Want je krijgt een contract tot het einde van het seizoen. Een Ten Cate zie ik het nog wel doen. Maar dan moet je niet boos worden op Ten Cate als hij vergelijkbare resultaten haalt.toolkist schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:07:
[...]
Jonk, Ten Cate, Gallardo, Potter, Lopetegui, Hasenhutl, Marsch, Villas Boas, genoeg prima trainers beschikbaar.
Ik probeerde de situatie bij Ajax afven toe nog wat te bagatelliseren, nieuwe coach, veel nieuwe spelers, wijzigingen op bestuurlijk vlak, etc. Maar dat er nu oprecht mensen zijn die De Boer terug willen zien als coach, dan is er wel echt paniek zeg..Dimitri_Klokov schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:59:
Al zet je er tijdelijk Frank de Boer neer, als Steijn maar morgen zijn koffers pakt. Dit is toch niet meer houdbaar zo?
Hoezo dat?Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:11:
[...]
Waarom zou je als gerespecteerd trainer als tussenpaus bij Ajax willen coachen? Want je krijgt een contract tot het einde van het seizoen. Een Ten Cate zie ik het nog wel doen. Maar dan moet je niet boos worden op Ten Cate als hij vergelijkbare resultaten haalt.
En als dat zo is, wat is er veranderd waardoor anderen nu wel willen instappen?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Leuk je gevoel, maar Mislintat wilde Bosz, maar dat werd tegengehouden door vd Sar, daarna wilde hij Knutsen, maar het moest een Nederlander zijn. Kennelijk zijn ze toen bij Steijn uitgekomen , hebben ze vele gesprekken gevoerd, maar kennelijk niemand die vooraf kon bedenken dat hij geen Ajax trainer is.Player1S schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:30:
Ik heb nog steeds het gevoel dat Steijn niet gekozen is omdat ze dachten dat hij de ideale kandidaat was maar omdat hij de enige was die wel wou.
En als dat zo is, wat is er veranderd waardoor anderen nu wel willen instappen?
Of een arrogantie dat je een trainer bij een kleinere eredivisie club, weer ‘op kunt leiden’ tot een top trainer (wat bij Erik ten Hag nu ook tegenvalt).Exocet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:38:
[...]
Leuk je gevoel, maar Mislintat wilde Bosz, maar dat werd tegengehouden door vd Sar, daarna wilde hij Knutsen, maar het moest een Nederlander zijn. Kennelijk zijn ze toen bij Steijn uitgekomen , hebben ze vele gesprekken gevoerd, maar kennelijk niemand die vooraf kon bedenken dat hij geen Ajax trainer is.
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 09-10-2023 11:17 . Reden: Niet afkorten aub. ]
De Boer.Kist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:23:
[...]
Virtueel 8ste? Dan ga je er wel heel makkelijk van uit dat dit Ajax onder deze ontzettend slechte staf dat even gaat fixen. Dit Ajax kan gewoon van elke club in de eredivisie knetterhard op de broek krijgen. Ook van RKC, Volendam en Utrecht. Totaal onbegrijpelijk dat ze Steijn er vandaag niet uitgooien. Zet er een ervaren tussenpaus neer. Het maakt eigenlijk geen reet uit wie. Desnoods iemand die met vreselijk antivoetbal in ieder geval een plek in het linkerrijtje veilig stelt. Advocaat, Ten Cate, De Boer, basically anybody behalve Steijn.
Als Ajax nu gaan wachten tot maart... Dan wordt het gewoon een keiharde strijd tegen degradatie. Wordt Ajax komende jaren gewoon het Leeds United van Nederland.
Over slecht spel en antivoetbal gesproken. De enige reden dat ze kampioen werden onder de Boer is dat de rest het zo bizar slecht voor elkaar had dat Ajax als enige boven kwam drijven in een bad van pure armoe. Zet die voor deze groep en het gaat geheid nog slechter. Daar hoef je alleen maar naar zijn klussen ná Ajax voor te kijken.
Wie is ETG?
Foei Leon, kampioen van de armoede mogen we niet meer zeggen weet je nog, omdat het bagatelliserend is en zoLZ86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:55:
[...]
De enige reden dat ze kampioen werden onder de Boer is dat de rest het zo bizar slecht voor elkaar had dat Ajax als enige boven kwam drijven in pure armoe.
Inderdaad, heerlijk selectief weer.Superkiwi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:30:
[...]
Foei Leon, kampioen van de armoede mogen we niet meer zeggen weet je nog, omdat het bagatelliserend is en zo
In principe wordt een ploeg altijd kampioen omdat de tegenstand minder is, op een enkele uitzondering na wellicht.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
:strip_exif()/f/image/gjnpv2AqB7x85BFR7x0LL2e8.jpg?f=fotoalbum_large)