Exocet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:36:
[...]
Doe zelf normaal. Die term Ajax DNA komt uit de media en van andere supporters. Ajax heeft zeker wel een duidelijk spel idee en dat wordt door de hele jeugd gespeeld. En niemand die beweert dat dat speciaal is, daar kom je toch echt zelf mee.
Ik weet dat het kut gaat met Ajax maar dat is nog geen reden persoonlijk te worden tegen iemand die gewoon inhoudelijk reageert op een post van iemand anders.
Ik zeg nergens dat die term hier op tweakers verzonnen is. Ik reageer op een post waarin die term gebruikt wordt en beschuldig nergens iemand persoonlijk van het misbruiken ervan. Maar of het nu de media zijn of bepaalde conservatieve krachten rondom de club: het gebeurt dus wel.
En kom op man. Je moet echt wel een plaat voor de kop hebben als je wilt ontkennen dat grote traditionele clubs als Ajax en Feyenoord bij slechte resultaten last hebben van die conservatieve krachten binnen de club die dan gaan schermen met stromingen en ideeën uit de vorige eeuw.
En natuurlijk heeft de club een type spel waar over is nagedacht. Ik zeg nergens maar dan ook nergens dat dat niet zo is. Dat type spel is anno 2023 echter niet origineel of speciaal. Je hoeft geen speciale Ajax opleiding te hebben om het te spelen. Het succes van trainers als Ten Hag en Bosz heeft dat bewezen.