Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste
Acties:
  • 603.873 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:03:
[...]

Maxxpro was aandrijving kwijt en t72 wilde hem naar achteren duwen om uit de vuurlinie te komen oid?
asing schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:04:
[...]

Ik vind het knap, Russische tanks kunnen iets niet goed en dat is achteruit rijden. Je hebt echt tijd zat om weg te komen.
Dit zijn de dronebeelden van het incident. De tank reed achteruit, werd geraakt door de Russen en kwam bovenop de MaxxPro tot stilstand.

[ Voor 41% gewijzigd door XWB op 21-06-2023 22:44 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Indoubt schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:33:
@RoD

Eigenlijk is het zelfs bijzonder goed. Je moet jezelf bloot geven door veelal open terrein met mogelijk veel landmijnen tegen ingegraven troepen.

En dan minder spullen kwijtraken en hoogstwaarschijnlijk ook minder gewonden en doden.

Persoonlijk vindt ik dat een prestatie.
Het is een goede prestatie inderdaad. Er begint een trend te ontstaan waarbij Oekraïne een betere modus lijkt te hebben gevonden om de russische slagkracht te degeneren. Aanvankelijk probeerde UA een snelle push door de linies heen, maar toen kregen ze het deksel op de neus, omdat de russen beter georganiseerd zijn dan men dacht. Het gaat dus nu wat meer gedoseerd, en dat lijkt zijn vruchten af te werpen, zien we de afgelopen week.

Uiteraard is het nog te kort dag om te bepalen 1. of dit doorzet 2. of deze modus voldoende is om uiteindelijk (als in het Cherson scenario) door de linies te breken zodra de russen voldoende attrition is toegebracht. We gaan het zien of deze trend doorzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ukraine forms additional reserve forces
Three new reserve brigades have recently appeared in the structure of Ukrainian Ground Forces.

Ukrainian command has decided to form three additional reserve brigades to reinforce the strength of its reserve forces. We wrote about the first 142nd Reserve Brigade back in April 2023, and recently three more reserve brigades have appeared.

141st Reserve Rifle Brigade
143rd Reserve Rifle Brigade
144th Reserve Rifle Brigade
There is a little to known about the new brigades. We’ll follow the topic and update the article once we learn more.
Ik volg dit doorgaans niet zo, dus ik weet niet hoe nieuw dit is. Maar dit komt van Militaryland en die is doorgaans wel goed geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:19
MikeyMan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:03:
[...]

Maxxpro was aandrijving kwijt en t72 wilde hem naar achteren duwen om uit de vuurlinie te komen oid?
Daar lijkt het gezien de filmpjes wel op. De grote vraag is waarom hij door bleef rijden terwijl zijn achterkant de lucht in ging. Dat moet je toch wel merken. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je onder vuur ligt je alles iets minder voorzichtig doet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

redwing schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:14:
[...]

Daar lijkt het gezien de filmpjes wel op. De grote vraag is waarom hij door bleef rijden terwijl zijn achterkant de lucht in ging. Dat moet je toch wel merken. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je onder vuur ligt je alles iets minder voorzichtig doet.
Precies. Weinig zin om er allerlei logica op na te houden. Strijd op leven en dood. Proberen weg te komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 11:54
Nog even terugkomend op WarGonzo. Op zijn twitter account verscheen een tweet van hem waarin hij (?) claimt nog in leven te zijn:
[Twitter: https://twitter.com/wargonzoo/status/1670879191913340928]
Echter, er waren al twijfels over die afbeelding, aangezien hij winterkleding draagt. Nou is ook duidelijk geworden dat de afbeelding die gepost is in dat bericht al op 14 juni verscheen op zijn merch website:

Begint er toch op te lijken dat UA hem heeft uitgeschakeld, alhoewel er uiteraard nog geen definitief bewijs voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
redwing schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:14:
[...]

Zou het niet bewust kunnen zijn?
Meer bescherming voor het mindere pantser van de Maxxpro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
NeutraleTeun schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 06:35:
[...]

Zou het niet bewust kunnen zijn?
Meer bescherming voor het mindere pantser van de Maxxpro?
Misschien vanwege juist die Russische drone? Zou kunnen, maar met het risico dat dat ding het niet houdt en je je collega's verplettert? Mwah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
asing schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:21:
[...]

Rusland werd gezien als de 2e militaire grootheid. Hoe je het ook bekijkt, dat moest altijd geïnterpreteerd worden als een probleem als het wordt gecombineerd met het Imperialisme. Diverse conflicten gingen Oekraïne voor die lieten zien dat als Rusland iets wilde hebben, ze het gewoon innamen.
Eens.
Bottom line: het zou goed zijn als Rusland wat minder wapens zou hebben. Heel wat minder wapens. Er zijn diverse verdragen ondertekend om dat te bereiken. Zo begonnen Reagan en Gorbatsjov aan de Start verdragen om het aantal kernraketten te verminderen. Dat werkte wel, maar de Russen zijn nog steeds de grootste kernmacht. Ook is er een verdrag wat bepaalt hoeveel tanks er in West Europa zijn. Rusland verplaatste daarvoor een hoop tanks naar de oostkant van de Oeral.

Wat pas echt bleek te helpen is de oorlog in Oekraïne. Zo zijn ze inmiddels 4000 tanks kwijt en moeten leunen op de tanks uit de jaren 60. Dat doen ze met onze wapens en ons kost dat veel minder dan een oorlog waar we zelf bij betrokken zijn om mee te vechten.

Aan het einde van de oorlog hebben de Russen waarschijnlijk bijna niets meer over en daarmee is het gevaar op korte termijn weggenomen. En dan hebben we eigenlijk alleen nog maar van alles gestuurd wat we al hadden afgeschreven. :)
Sure, maar dat is allemaal een bij-effect. Het steunen van UA gaat primair om het zorgen dat UA, een soevereine staat, zich kan verdedigen tegen een agressor die denkt dit te kunen doen zonder repercussies. Ik zie om me heen dat het proxy-argument vooral gebruikt wordt door steun-skeptici of erger nog pro-Russische trollen dus ben daar zelf wat voorzichtig mee :)

SFW compilatie van inzet van Switchblade 300 kamikaze drones door UA SOF. Ook in deze video valt weer op hoe kalm, professioneel en effectief ze te werk gaan. De ontvangers hebben vaak niet eens door dat ze geraakt worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Jedi_Pimp op 22-06-2023 07:31 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa3tQvjy6S0j9cCO6E15lUxsGoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9oLnRPwuH6pxUphD1Z9hrV7.jpg?f=fotoalbum_large

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleinere brug naar de Krim is geraakt met StormShadows.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFA3X3m4ukp7mMCVa0whNMR7YE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Soj8M3l8uUFUIu8gu6OfTrmj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2023 07:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:57:

[Twitter]

[Afbeelding]
En een filmpje:

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:13
Ideaal, kan UA even goed kijken welke schade er is aangericht en hoe dat nog eens over te doen.

Maargoed, de Krim isolatie is gaande, ons geduld wordt op de proef gesteld.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:01
Mooi! Maar euh.. daar leg je toch "zo ff" een noodbrug overheen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redwing
Jedi_Pimp schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:01:
[...]

Sure, maar dat is allemaal een bij-effect. Het steunen van UA gaat primair om het zorgen dat UA, een soevereine staat, zich kan verdedigen tegen een agressor die denkt dit te kunen doen zonder repercussies. Ik zie om me heen dat het proxy-argument vooral gebruikt wordt door steun-skeptici of erger nog pro-Russische trollen dus ben daar zelf wat voorzichtig mee :)
Je vergeet hierbij dat het uitschakelen van rusland juist vooral voor Oekraine van enorm belang is. Als rusland binnen een paar dagen buiten de deur was gezet, had je een jaartje kunnen wachten maar dan hadden ze met een grotere legermacht voor de deur gestaan. Zoals het nu echter gaat hebben we straks een rusland dat heel wat jaren uitgeteld is. Daarmee kan Oekraine zijn hervormingen doorvoeren, lid worden van de NAVO en uiteindelijk echt vrij zijn.
Het verschil is daarmee het echte doel. We willen dus niet Oekraine gebruiken om rusland uit te schakelen zodat het Westen beter af is, maar we willen rusland uitschakelen door Oekraine te helpen zodat Oekraine beter af is. En dat dat ook een groot voordeel voor het Westen is, is het bij-effect.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
https://nos.nl/l/2479823#UPDATE-container-70183703
De Europese Unie komt nog voor het zomerreces met een plan voor het investeren van Russisch geld in de wederopbouw van Oekraïne.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De schade valt nog mee, maar is wel aanzienlijk groter dan wat HIMARS destijds deed bij de Khseron brug. HIMARS had meerdere raketten nodig om überhaupt een gat te slaan.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzM7rRNWcAIcQpl?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzM7rRUXoAIitOO?format=jpg&name=large

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 22-06-2023 08:15 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Providentia schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 03:24:
Nog even terugkomend op WarGonzo. Op zijn twitter account verscheen een tweet van hem waarin hij (?) claimt nog in leven te zijn:
[Twitter]
Echter, er waren al twijfels over die afbeelding, aangezien hij winterkleding draagt. Nou is ook duidelijk geworden dat de afbeelding die gepost is in dat bericht al op 14 juni verscheen op zijn merch website:
[Twitter]

Begint er toch op te lijken dat UA hem heeft uitgeschakeld, alhoewel er uiteraard nog geen definitief bewijs voor is.
De dood van Wargonzo is vooral een morelische klap voor de Russische achterban. Hij was een beetje 'de betrouwbare reporter aan het front' geworden en de moraalopsteker. Zijn door is een signaal dat niemand aan het front veilig is voor Oekraine. Gelijktijdig moet men op zoek naar een nieuwe spreekbuis (die er zat zijn maar vertrouwen opbouwen is een kunst).

Er is ook nog de vraag hoe zijn locatie is uitgelekt. Was hij of iemand onvoorzichting? Zijn er varraders in het midden?

[ Voor 5% gewijzigd door Auredium op 22-06-2023 09:41 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Wederom hevige gevechten aan het front:
Oekraïne is gisteren in de tegenaanval op drie plekken langs het front actief geweest. Dat schrijft de Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW). Een van de aanvallen betreft net als dinsdag de gebieden rond Orichiv, in het westen van de provincie Zaporizja. De terreinwinst daar zou door Russische tegenaanvallen vertraagd worden.

Nieuw ten opzichte van dinsdag was de Oekraïense activiteit in het oosten van Zaporizja, tegen de grens met de provincie Donetsk aan. Ook was Oekraïne succesvol in de richting van de dorpen Bilohorivka en Sjypylivka. Deze dorpen in de regio Loehansk liggen zo’n 10 kilometer ten zuiden van de stad Kreminna. Volgens Russische militaire bloggers is het Oekraïense leger ook actief geweest in de gebieden ten zuiden en ten westen van Kreminna.

De Oekraïense president Zelensky erkende gisteren dat het tegenoffensief langzamer loopt dan verwacht. Het ISW stelt daartegenover dat een vertraagde terreinwinst niets hoeft te zeggen over de potentie van de tegenaanval. Volgens de denktank is het goed mogelijk dat de Oekraïense troepen nu de voorwaarden creëren voor een succesvol en grootschalig offensief in de nabije toekomst.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
XWB schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:15:
De schade valt nog mee, maar is wel aanzienlijk groter dan wat HIMARS destijds deed bij de Khseron brug. HIMARS had meerdere raketten nodig om überhaupt een gat te slaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Twitter]
Ziet er idd iets anders uit.
HIMARS was een mooi rond gaatje.

Hier zit een langwerpig gat, en je ziet ook door het gat heen schade aan de pilaar.
Waar HIMARS veel meer een kleine verticale punch had, lijkt deze echt in/onder de brug geëxplodeerd.
(Aan de pilaar kan ook bestaande schade zijn geweest?)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 22-06-2023 11:24 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:53
YakuzA schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:46:
[...]

(Aan de pilaar kan ook bestaande schade zijn geweest?)
volgens mij zien we daar geroest betonstaal?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Niet iedereen is overtuigd dat die brug geraakt is door Storm Shadow.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:15
Nieuwe reporting from ukraine:

YouTube: 21 Jun: NICE. Russians Were NOT PREPARED FOR THIS ATTACK | War in Uk...

Er zou een weak spot zijn in de verdediging in het zuiden. Niet zo onverwacht met het opdrogen van het meer natuurlijk, dit is al een week of langer bekend. Ikzelf ben al langer benieuwd wat UA met deze onverwachte ontwikkeling zal doen. De afstand is blijkbaar 20kilometer en is natuurlijk zandgrond. Geen idee hoe makkelijk of moeilijk dit begaanbaar is voor (rups)voertuigen. Verder heb je absoluut geen dekking dus de vraag is maar of dit zelf maar een optie is?!

Ik hoop wel dat UA iets kan verzinnen waardoor ze grotere stappen kunnen zetten zoals het nu gaat. Ja ze vernietigen meer voertuigen dan de russen. En ja ze hebben minder verliezen dan de russen. Maar het aantal van verliezen aan UA zijde ( mens en materieel ) - lijkt naar mijn mening alvast te hoog te zijn naar terreinwinst toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rubberen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:41:

YouTube: 21 Jun: NICE. Russians Were NOT PREPARED FOR THIS ATTACK | War in Uk...

Er zou een weak spot zijn in de verdediging in het zuiden. Niet zo onverwacht met het opdrogen van het meer natuurlijk, dit is al een week of langer bekend. Ikzelf ben al langer benieuwd wat UA met deze onverwachte ontwikkeling zal doen. De afstand is blijkbaar 20kilometer en is natuurlijk zandgrond. Geen idee hoe makkelijk of moeilijk dit begaanbaar is voor (rups)voertuigen. Verder heb je absoluut geen dekking dus de vraag is maar of dit zelf maar een optie is?!

Ik hoop wel dat UA iets kan verzinnen waardoor ze grotere stappen kunnen zetten zoals het nu gaat. Ja ze vernietigen meer voertuigen dan de russen. En ja ze hebben minder verliezen dan de russen. Maar het aantal van verliezen aan UA zijde ( mens en materieel ) - lijkt naar mijn mening alvast te hoog te zijn naar terreinwinst toe.
Het is inderdaad niet vol te houden op dit tempo, maar het is te hopen dat het niet hoeft. De bedoeling lijkt me dat de russische verdediging eerder gaat kraken dan de Oekraïense aanval. Of dat gaat lukken, blijft gissen.

Ik ben niet per se optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik 'mis' vooral tot nu toe het verrassingseffect.

In het Kharkiv offensief was daar echt sprake van. Wat we nu tot nu toe gezien hebben zijn vooral recht-toe-recht-aan aanvallen. De enige verrassing was de aanval van de pro-UA Russen rond Belgorod.

Ben wel benieuwd of iemand anders wel een bepaald verrassingselement gezien heeft in het huidig offensief van Oekraine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:03:

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
XWB schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:03:

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]
Alleen al de initiële "penetrator" van Storm Shadow zou los door 5m gewapend beton gaan waarna de "echte" ~350kg wegende "bom" nog moet volgen dus nee ik zou verwachten met een Storm Shadow dat het hele wegdek en steunstructuur onderliggend weggevaagd zou zijn.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:38
-AzErTy- schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Alleen al de initiële "penetrator" van Storm Shadow zou los door 5m gewapend beton gaan waarna de "echte" ~350kg wegende "bom" nog moet volgen dus nee ik zou verwachten met een Storm Shadow dat het hele wegdek en steunstructuur onderliggend weggevaagd zou zijn.
Lijkt me sterk dat het allemaal zo makkelijk zou gaan met een Storm Shadow. Waarom was het beschadigen van de brug bij Kherson en de kleine brug naast de dam dan zo verschrikkelijk lastig? Oké, dat was geen Storm Shadow raket...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
-AzErTy- schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Het probleem bij een brug is dat de explosie alle kanten op kan gaan en daarnaast een brug sterk is gebouwd. Wat je dan ook voorheen met de HIMARS zag is dat je vooral een gat in het wegdek schiet, maar dat de ontploffing zelf daarna maar beperkte schade doet. Hier zie je eigenlijk hetzelfde alleen is het gat wel een stuk groter dan wat je bij de HIMARS zag.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Daarnaast, welke voordelen heeft RU er bij om op deze korte termijn een onderdeel van een storm shadow raket van elders te verschepen naar deze brug en op de foto te zetten?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

redwing schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:32:
[...]

Het probleem bij een brug is dat de explosie alle kanten op kan gaan en daarnaast een brug sterk is gebouwd. Wat je dan ook voorheen met de HIMARS zag is dat je vooral een gat in het wegdek schiet, maar dat de ontploffing zelf daarna maar beperkte schade doet. Hier zie je eigenlijk hetzelfde alleen is het gat wel een stuk groter dan wat je bij de HIMARS zag.
ligt er helemaal aan hoe de brug gebouwd is, er zijn zat bruggen die gewoon in elkaar gestort zijn het is de combo van beton + staal op spanning, haal 1 van de 2 weg en je constructie is niet zo sterk meer. en een spant vervangen kost toch wel wat tijd en kennis en kunde

ik zou er niet eens met een personen wagen overheen willen rijden laat staan iets zwaarder(s) ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56

Garyu

WW

q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Lijkt me sterk dat het allemaal zo makkelijk zou gaan met een Storm Shadow. Waarom was het beschadigen van de brug bij Kherson en de kleine brug naast de dam dan zo verschrikkelijk lastig? Oké, dat was geen Storm Shadow raket...
Explosieve lading van een Storm Shadow is ongeveer 5x zo sterk (990 pond) als een M31 (HIMARS, 200 pond)). Ter vergelijking: een ATACMS (HIMARS), die tot nog toe niet aan Oekraine zijn geleverd, heeft een 500 pond warhead.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bloody schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:13:
Geen verrassing eigenlijk, lag in de lijn der verwachting :|
[Twitter]
Zelensky zegt nu dit:
We have just had a report from our intelligence and the Security Service of 🇺🇦.
Intelligence has received information that Russia is considering a scenario of a terrorist attack on the Zaporizhzhia nuclear power plant. A terrorist attack with radiation leakage. They have prepared everything for this.

Unfortunately, I have repeatedly had to remind that radiation has no state borders, and who it will hit is determined only by the wind direction.

We share all available information with our partners – everyone in the world. All the evidence. Europe, America, China, Brazil, India, the Arab world, Africa – all countries, absolutely everyone should know this. International organizations. Everyone.

There should never be any terrorist attacks on nuclear power plants anywhere. This time it should not be like with Kakhovka – the world has been warned, so the world can and must act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben geen bouwingenieur maar in hoeverre kan je zulk soort schade aan een brug binnen een paar dagen repareren? Als amateur ziet het er uit als meer dan een paar dagen werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52

Poekie McPurrr

Mreoww~

alienfruit schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:53:
Ik ben geen bouwingenieur maar in hoeverre kan je zulk soort schade aan een brug binnen een paar dagen repareren? Als amateur ziet het er uit als meer dan een paar dagen werk?
Redelijk snel wel lijkt me als het enkel erom gaat dat (zwaar) militair verkeer eroverheen moet kunnen. Het hoeft dan niet "mooi" te worden tenslotte. Versteviging aanbrengen, platen beton over het gat en je kan er weer overheen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:56
Ga er maar vanuit dat de integriteit van dat stuk weg, en die pilaar wss ook, niet meer in orde zijn, ook al fix je dat gat, je kan niet meer garanderen dat de brug hetzelfde gewicht aan kan als voorheen (een paar autos gaat nog, maar vrachtwagens en tanks zou ik niet doen), en die hele sectie zal vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 10:51
Bij dit soort geroeptoeter denk ik altijd onvrijwillig: is dit simpelweg propaganda of wordt hier een false flag in de week gelegd?
Ik zie namelijk niet direct winst voor Rusland bij zo'n actie, maar Oekraïne staat al 1-0 voor door dit simpelweg wereldkundig te maken, want dit is natuurlijk een grote angst en een doemscenario. En als als er een aanval plaatsvindt, dan is dat ook niet alleen maar slecht nieuws voor Oekraïne, want dat is gegarandeerd escalatie van steun of misschien wel het begin van directe betrokkenheid van andere naties.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:01
Kwistnix schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:15:
[...]

Ik zie namelijk niet direct winst voor Rusland bij zo'n actie,
Ik neem aan dat als je actief de oorlog volgt, dat Rusland elke rationailteit wel verloren heeft.

Grote kans dat ze alleen willen dreigen door alles op scherp te stellen.
Maar door de zenuwen kunnen ze rare stuipstrekkingen maken. Waarbij Poetin dan als scenario aangeeft niet de opdracht te hebben gegeven...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 20:16
Blijkbaar hebben de raketten op de brug nog meer schade gedaan dan alleen aan het dek. Onder andere is een brugpijler geraakt en een draagbalk.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzNzrHxaQAEq4ws?format=jpg&name=large

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Emryte schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:23:
Blijkbaar hebben de raketten op de brug nog meer schade gedaan dan alleen aan het dek. Onder andere is een brugpijler geraakt en een draagbalk.

[Embed]

[Embed]
[Afbeelding]
Je zou bijna denken dat dit een Duitse Taurus is geweest. Die zijn ontwikkelt om dwars door een brugdek heen te gaan en een pilaar te raken. Maar dat blijft natuurlijk gissen.

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 10:51
barry86 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:20:
[...]

Ik neem aan dat als je actief de oorlog volgt, dat Rusland elke rationailteit wel verloren heeft.
Dat is denk ik een misvatting ingegeven door afkeer tegen Rusland, waarbij dat laatste overigens volledig begrijpelijk en terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit zouden beelden van het moment van de inslag op de brug zijn. Lastig te verifiëren, al posten veel kanalen het. Nog even een slag om de arm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Dit was maar een proefballonnetje, uiteindelijk zal die complete brug tegen de vlakte gaan zoals dat in Kherson gebeurde.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Storm Shadow heeft een veel grotere warhead.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzALum9WABg9k3H?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[...]

Bij dit soort geroeptoeter denk ik altijd onvrijwillig: is dit simpelweg propaganda of wordt hier een false flag in de week gelegd?
Ik zie namelijk niet direct winst voor Rusland bij zo'n actie, maar Oekraïne staat al 1-0 voor door dit simpelweg wereldkundig te maken, want dit is natuurlijk een grote angst en een doemscenario. En als als er een aanval plaatsvindt, dan is dat ook niet alleen maar slecht nieuws voor Oekraïne, want dat is gegarandeerd escalatie van steun of misschien wel het begin van directe betrokkenheid van andere naties.
sinds de invasie in 24-4-2022 zie je met grote regelmaat deze waarschuwingen komen, 99% is dan ook niet uitgekomen de dam(men) zijn uitzonderingen op 1 of andere manier, als sidenote.

Sterker nog de IAEA zit daar nu om juist die reden met lading controleurs als het goed is, denk dat je daar je conclusies beter uit kan trekken

Tja vanalles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Ik ben gestopt met dit kanaal te bekijken. Indrukwekkende koppen, vervolgens een hoop geblaat waarbij een paar dagen later er maar heel weinig van waar blijkt óf dat het gewoon enorm overdreven is. Het is gewoon een propaganda kanaal wat heel weinig toevoegd voor mensen die willen weten wat er op dit moment daar gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

[...]

Natuurlijk is het feit dat hij dit op een officieel Twitter kanaal post een deel van Oekraiense propaganda. Dat betekent niet dat het waarheid is, het betekent ook niet dat het gelogen is. M.a.w., na deze tweet weet je niet meer dan ervoor.

Als een dergelijke melding direct van het IAEA komt, of van een ander land (Engeland, VS), dan zou ik -in deze situatie- veel meer waarde aan hechten.

Het propaganda effect is wél bereikt -> er wordt over gesproken, en Putin zal best case nog een keer goed nadenken voor hij dit scenario werkelijkheid laat worden. En dat de reactor -niet- opgeblazen wordt nu, is dan in ieder geval een win :).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tegelijkertijd je land ontmijnen en omploegen. De vindingrijkheid van Oekraïense boeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Emryte schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:23:

[Embed]

[Embed]
[Afbeelding]
Ja, dat is toch heel anders dan de Antonovsky brug met HIMARS.
Daar zat gewoon verticaal een gat in, en zag je niet echt schade aan het beton in de lengte richting onder de brug.

Hier is duidelijk nog iets onder de brug ge-explodeerd.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:37

servies

Veni Vidi Servici

Kwistnix schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Dat is denk ik een misvatting ingegeven door afkeer tegen Rusland, waarbij dat laatste overigens volledig begrijpelijk en terecht is.
Euh nee, dat is ingegeven door "ervaring". Barriere troepen zijn bijvoorbeeld al een teken van het ontbreken van elke rationaliteit. En zo zijn nog wel heel wat meer dingen op te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

servies schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:17:
[...]

Euh nee, dat is ingegeven door "ervaring". Barriere troepen zijn bijvoorbeeld al een teken van het ontbreken van elke rationaliteit. En zo zijn nog wel heel wat meer dingen op te noemen...
Ik snap wel wat je denkt, maar daar zit vooral emotie in. Barrier troops zijn gewoon een rationeel onderdeel van de Russische doctrine en werden ook in WW1 en WW2 al ingezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
servies schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:17:
[...]

In de situatie dat je soldaten niet willen vechten zijn barrier troops volkomen rationeel.

Moreel verwerpelijk en een oplossing voor een probleem dat er niet had moeten zijn in de eerste plaats. Maar uiteindelijk in the bigger picture een betere oplossing dan soldaten die en masse hun posities verlaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:37

servies

Veni Vidi Servici

Garyu schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:21:
[...]

Ik snap wel wat je denkt, maar daar zit vooral emotie in. Barrier troops zijn gewoon een rationeel onderdeel van de Russische doctrine en werden ook in WW1 en WW2 al ingezet.
WW2 is inmiddels bijna 80 jaar geleden. Als je rationeel bent, dan weet je dat dat barrier troops niet werken...
Ook had je dan geweten dat burgers terroriseren alleen op de zeer korte termijn werkt...
Ook die dam doorbraak... Het werd zelfs hier maanden geleden al gezegd dat die op de kortere termijn meer nadelig voor de Russen was dan voor Oekraïne...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
[...]

Er is geen winst voor Rusland, maar als ze zich terug moeten trekken helpen ze eerst alles naar de klote en passen gewoon de tactiek van verschroeide aarde toe. Maar in dit geval dus bestraalde aarde.

Het zit me totaal niet lekker dat die Russen nog steeds controle hebben over die Nuclear Power Plant. En ik vrees nog steeds dat er na verloop van tijd iets nucleairs gaat gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:08:
Tegelijkertijd je land ontmijnen en omploegen. De vindingrijkheid van Oekraïense boeren :)
[Embed]
Ik zie wel mogelijkheden voor het Oekrainse leger ook. Een tractor kost heel wat minder als een tank en er zijn er veel van. Je laat een tractor de weg vrij maken. Die zal vast wel aan barrels worden geschoten door de russen maar als die een flink stuk kan doen dan helpt het toch. Kun je daarna snel oprukken.

Dat gaan we vast nog wel zien denk ik met de vindingrijkheid die de Oekrainers hebben laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Indoubt schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Ik zie wel mogelijkheden voor het Oekrainse leger ook. Een tractor kost heel wat minder als een tank en er zijn er veel van. Je laat een tractor de weg vrij maken. Die zal vast wel aan barrels worden geschoten door de russen maar als die een flink stuk kan doen dan helpt het toch. Kun je daarna snel oprukken.

Dat gaan we vast nog wel zien denk ik met de vindingrijkheid die de Oekrainers hebben laten zien.
Enige nadeel is dat tractors geen bepantsering hebben, dus dat maakt ze lastig in te zetten aan het front. Zo'n chauffeur is dan bezig met een soort zelfmoordmissie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56
RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:34:
[...]

Enige nadeel is dat tractors geen bepantsering hebben, dus dat maakt ze lastig in te zetten aan het front. Zo'n chauffeur is dan bezig met een soort zelfmoordmissie.
Deze was op afstand bestuurbaar. Er is niemand die je zo gek krijgt een mijnenveld in te rijden, tenzij je liegt over de aanwezigheid ervan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
[...]

Als je goed had gekeken dan was die tractor op afstand bediend. Zeg maar een soort van drone-tractor. Als je dan zoals bij die tractor aan de voorkant een panser doet denk ik je ruimt aardig wat mijnen op. Daarnaast ook geschikt om een loopgraaf te 'bestormen'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Rubberen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:41:

Wat betreft dat laatste: zo gaat het altijd in de eerste fase van een offensief. Er zijn meerdere linies en UA heeft nog niet doorgestoten bij meerdere linies, enkel de eerste linie. We weten trouwens ook niet waar dat gaat zijn.

Veldheren van vandaag gaat er ook over. Al heb ik nog geen tijd gehad deze geheel te beluisteren. Verder is het offensief nog steeds in stage 1, er is dus nog steeds geen zwaartepunt.

Dat Zelenskii over ZPP begint is een goeie omdat ik RU er ook voor aanzie om dat te misbruiken. Hij is dat dus voor, en daardoor kan hij achteraf zeggen dat hij al had gewaarschuwd.

Z'n opmerking dat het langzaam gaat is handig: ten eerste is dit ook wat de media zoal verkondigen. Ten tweede is het stilte voor de storm (stage 2). Ten derde is het ook toe om te zeggen dat het is mislukt. Zelfde mbt de pauze in het offensief.

Veldheren Mart zegt ook dat dat het nu zo traag gaat zegt ook niets over of ze nog door kunnen of gaan stoten.

Verder nog een vraag. De verliezen van RU vs UA, zit daar ook de logistieke aanvallen van UA bij? Want die zijn wel gigantisch.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Remote control uiteraard, anders heeft het geen zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
Garyu schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:58:
[...]

Natuurlijk is het feit dat hij dit op een officieel Twitter kanaal post een deel van Oekraiense propaganda. Dat betekent niet dat het waarheid is, het betekent ook niet dat het gelogen is. M.a.w., na deze tweet weet je niet meer dan ervoor.

Als een dergelijke melding direct van het IAEA komt, of van een ander land (Engeland, VS), dan zou ik -in deze situatie- veel meer waarde aan hechten.

Het propaganda effect is wél bereikt -> er wordt over gesproken, en Putin zal best case nog een keer goed nadenken voor hij dit scenario werkelijkheid laat worden. En dat de reactor -niet- opgeblazen wordt nu, is dan in ieder geval een win :).
Zou wel 'een dingetje' zijn als RU de ZNPP opblaast terwijl de IAEA daar aanwezig is. En voor zover ik heb gelezen zijn vertegenwoordigers van de IAEA continu aanwezig.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

vincent_1971 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Als je goed had gekeken dan was die tractor op afstand bediend. Zeg maar een soort van drone-tractor. Als je dan zoals bij die tractor aan de voorkant een panser doet denk ik je ruimt aardig wat mijnen op. Daarnaast ook geschikt om een loopgraaf te 'bestormen'
:D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hansvk schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:53:
[...]
Zou wel 'een dingetje' zijn als RU de ZNPP opblaast terwijl de IAEA daar aanwezig is. En voor zover ik heb gelezen zijn vertegenwoordigers van de IAEA continu aanwezig.
Die worden dan waarschijnlijk eerst uitgezet met een smoes. Vanwege gevaar van beschietingen door Oekraine ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42
downtime schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Die worden dan waarschijnlijk eerst uitgezet met een smoes. Vanwege gevaar van beschietingen door Oekraine ofzo.
Allicht. Maar daar wordt de ontkenbaarheid wel minder door. (de ontkenbaarheid richting derde landen iig, die richting de eigen bevolking zal er - helaas- niet onder leiden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jerie schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:37:
[...]
Verder nog een vraag. De verliezen van RU vs UA, zit daar ook de logistieke aanvallen van UA bij? Want die zijn wel gigantisch.
Ligt er aan welk overzicht je pakt. In die van UA nemen ze het vaak wel mee, maar als je b.v. Oryx oid pakt kijken die alleen naar bevestigde verliezen. Oftewel als ze geen foto/film hebben zullen ze die niet vermelden. Gezien de Opsec die er momenteel is, zul je in hun overzichten dus de logistieke aanvallen niet terug zien omdat die veelal niet te bevestigen zijn met foto/film.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

onkl schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:38:
[...]

Allicht. Maar daar wordt de ontkenbaarheid wel minder door. (de ontkenbaarheid richting derde landen iig, die richting de eigen bevolking zal er - helaas- niet onder leiden.)
Je weet hoe het werkt: We know they are lying, they know they are lying, they know we know they are lying, we know they know we know they are lying, but they are still lying.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

schepen camouflage on a new level ?

Afbeeldingslocatie: https://www.navalnews.com/wp-content/uploads/2023/06/Russia-Navy-Deceptive-camouflage-2023-770x410.jpg.webp

https://www.navalnews.com...in-black-sea/#prettyPhoto

Iets wat gepromoveerd kan worden tot onderzeeër ongeacht grote is a win in mijn boekje

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

vso schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:12:
schepen camouflage on a new level ?

[Afbeelding]

https://www.navalnews.com...in-black-sea/#prettyPhoto

Iets wat gepromoveerd kan worden tot onderzeeër ongeacht grote is a win in mijn boekje
Probeert ie zich nou voor te doen als TuggyMcTugboat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:57:

[Twitter]

[Afbeelding]
Dit klopt volgens mij niet.
Both the rail and the road bridges in Chonhar hit by Storm Shadow missiles
De brug voor treinverkeer ligt een stuk naar het westen en loopt langs 'Syvash' of 'Сиваш'.
Bij Chonhar checkpoint liggen wel twee auto bruggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 22:47
AndereKoekoek schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:13:
[...]Probeert ie zich nou voor te doen als TuggyMcTugboat?
Nee, meer als het WWII Duitse slagschip de "Bismarck".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yaksa schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:18:
[...]

Nee, meer als het WWII Duitse slagschip de "Bismarck".
Als ie een voorbeeld neemt aan Bismarck is het goed. Die eindigde op de bodem van de oceaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AndereKoekoek schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Probeert ie zich nou voor te doen als TuggyMcTugboat?
Was het niet Boaty McBoatFace?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
nieuwe tank gossip:

Zou wel handig zijn als Cyprus idd hun oude tanks kunnen doorschuiven :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:47:
nieuwe tank gossip:
[Twitter]
Waarschijnlijk is er nog een doorgeefluik nodig. Misschien van Cyprus naar Polen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:25
RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:49:
Waarschijnlijk is er nog een doorgeefluik nodig. Misschien van Cyprus naar Polen ofzo.
Kan toch ook zonder dat Polen er tussen komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nieuwe tank gossip:
[Twitter]
Dat klinkt een stuk waarschijnlijker dan de theorie dat Israel die Merkava's aan Oekraine zou verkopen. Zo belandt er nooit een Merkava in Oekraine en kan Israel volhouden dat ze neutraal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheBrut3 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Kan toch ook zonder dat Polen er tussen komt?
Gezien de banden met rusland denk ik niet dat Cyprus ze zelf doorstuurt naar Oekraïne. Ze hebben het inmiddels ook ontkent dat het hun bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:26:
[...]

Gezien de banden met rusland denk ik niet dat Cyprus ze zelf doorstuurt naar Oekraïne. Ze hebben het inmiddels ook ontkent dat het hun bedoeling is.
Wellicht willen ze Orban overtreffen en ze aan Rusland verkopen? Dan zou Israel hier voordeel bij hebben iets anders wereldkundig te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Amphiebietje schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:00:
[...]

Wellicht willen ze Orban overtreffen en ze aan Rusland verkopen? Dan zou Israel hier voordeel bij hebben iets anders wereldkundig te maken..
Haha! Een enkeltje de EU uitgeknikkerd worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 21:56

Falcon10

Hit it i would !

nieuwe tank gossip:
[Twitter]
Eerst zien, dan geloven.
Cyprus is nog steeds in twee gedeeld : een noordelijk deel, waar de Turken de plak zwaaien, en een zuidelijk deel onder Grieks zeggenschap. En in het midden nog steeds een DMZ, zoals in Korea.
Ligt nog steeds gevoelig bij beide landen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik zie nu een aantal Twitteraarster twitteren over Russische berichten over problemen (voor hen) in de richting van Robotyne.

een treffende spreuk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Hogere productie, maar nog steeds minder dan er verbruikt wordt:

PSN

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afaik nog niet gepost: moment van inslag van de storm shadow op de brug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

asing schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 00:23:
[...]
.

. Maar wat blijkt, Putin heeft er een bak geld tegenaan gegooid om vervolgens voorgelogen te worden.
Vandaag is er ook een geluidsfragment online gekomen waarin Prigozhin beweert dat Putin een ander beeld heeft van de frontlinie. Dat hij door de top van de defensie wordt voorgelogen en hij oprecht het idee heeft dat alles voorspoedig gaat aan de frontlinie.

Dus ja... Het is wel in lijn met de geschiedenis en de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:49

ManiacsHouse

Scheisse!

AndereKoekoek schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:33:
[...]

Vandaag is er ook een geluidsfragment online gekomen waarin Prigozhin beweert dat Putin een ander beeld heeft van de frontlinie. Dat hij door de top van de defensie wordt voorgelogen en jij oprecht het idee heeft dat alles voorspoedig gaat aan de frontlinie.

Dus ja... Het is wel in lijn met de geschiedenis en de toekomst
Mmm, bezig met een exit-strategie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 22:09
RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:20:
Afaik nog niet gepost: moment van inslag van de storm shadow op de brug
[Embed]
Bij deze wordt het moment van de inslag niet geblurred:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
LongBowNL schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:56:
[...]

Bij deze wordt het moment van de inslag niet geblurred:
[Twitter]
Ik zie het probleem idd al.
Rusland had de fameuze reflecterende 3hoeken niet gemonteerd bij deze brug…

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Die auto’s, meerdere ook zonder wielen!! Zijn daar denk ik door de Russen neergezet, allemaal ook op dezelfde manier op de kop, propaganda, kijk eens hoe veel burgers de Ukrainers raken.

[ Voor 19% gewijzigd door pro_6or op 22-06-2023 22:12 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
pro_6or schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:12:
Die auto’s, meerdere ook zonder wielen!! Zijn daar denk ik door de Russen neergezet, allemaal ook op dezelfde manier op de kop, propaganda, kijk eens hoe veel burgers de Ukrainers raken.
Er waren toch 2 bruggen geraakt? Van die andere heb ik nog geen beelden gezien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

redwing schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:14:
[...]

Er waren toch 2 bruggen geraakt? Van die andere heb ik nog geen beelden gezien.
Wat voor soort ontploffing is dat die de wielen verwijderd en de auto verder in tact laat?

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pro_6or schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:12:
Is eerder vandaag debunked (heb zo snel even geen link), en is inderdaad zo neergezet door de russen en bovendien zijn het ook nog eens oude beelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:14
.

[ Voor 99% gewijzigd door O085105116N op 30-06-2023 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
pro_6or schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:30:
[...]

Wat voor soort ontploffing is dat die de wielen verwijderd en de auto verder in tact laat?
Oh, die beelden geloof ik ook niet, die waren iets te nep. Maar het zou best kunnen dat er bij die andere brug wel een auto geraakt is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

pro_6or schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:30:
[...]

Russian style. Liggen er nog The Sims spellen in de wrakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
redwing schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:33:
[...]

Oh, die beelden geloof ik ook niet, die waren iets te nep. Maar het zou best kunnen dat er bij die andere brug wel een auto geraakt is.
Waar zijn die beelden te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Volgens dit Reddit bericht heeft rusland geprobeerd de Storm Shadow neer te halen met Pantsir-S bij de aanval op de Chonhar brug.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 08:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7W80e3J5aEIFj7gXYqM97q72qI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yx4OVVwmqMDTwORjtLuz6EGc.png?f=fotoalbum_large

En blijkbaar leeft die wargonzo nog…

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emryte
De bruggen die gisteren geraakt zijn, zijn misschien voor weken buiten werking. En dit zeggen de Russen zelf, in hoeverre dat ook waar is.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:58
Emryte schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:44:
De bruggen die gisteren geraakt zijn, zijn misschien voor weken buiten werking. En dit zeggen de Russen zelf, in hoeverre dat ook waar is.

[Embed]

[Embed]
Als zij zeggen dat het zo lang duurt, mag je het x 10 doen.
Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid