Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
The drivers' parade staat wel online klaar voor 12:50.
LIVE: Monaco Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 28-05-2023 10:22 ]
Verwijderd
Dik!d-vine schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:11:
Dit is ook wel een mooie video animatie tussen Max en Fernando.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Alien zal je bedoelen. Ik heb het niet zo op de Verstappens maar dit was unreal. Hopen dat Verstappen de start verpruts en er een mooi gevecht gaat plaats vinden tussen Alonso en Verstappen.Pierre schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:25:
Net de Quali terug zitten kijken, die laatste sector wat een animal die Verstappen prachtig. Zin in vanmiddag.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
We gaan het meemaken. Wie weet verrast er iemand ons met een na- of voordelige strategiepilskes schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:09:
Zoals verwacht zijn de F2 & F3 races behoorlijke optochten.. Ben benieuwd of F1 wel iets spannends kan brengen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit soort 'niet F1 gerelateerde' spoilers kunnen beter in het algemene topic.pilskes schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:09:
Zoals verwacht zijn de F2 & F3 races behoorlijke optochten.. Ben benieuwd of F1 wel iets spannends kan brengen.
(Als iemand (niet ik zelf) de F3/F2 nog terug wil zien, maar wel dit forum leest, dan is het plezier voor diegene eraf)
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Sommige 'fans' zullen nu wel ballen dat ze Latifi weggepest hebben. Die wist een race nog wel eens een leuke twist te geven.Jasphur schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:25:
[...]
We gaan het meemaken. Wie weet verrast er iemand ons met een na- of voordelige strategie
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Heb hier inderdaad ook al vaker aan gedacht. Het klinkt vreemd, maar het kost relatief weinig inspanning van mens en machine om zeg 5 seconden langzamer te rijden. Iedereen die aan racesims doet moet het maar eens proberen; als je een rondje voor je gevoel aan het 'cruisen' bent, ben je maar een paar seconden langzamer vergeleken met een snelle lap.Robkazoe schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 23:51:
[...]
Als iedereen een 1:15 moet rijden, dan betekent dat idd meer brandstofverbruik maar dat geldt voor iedereen en dat betekent dat iedereen meer brandstof moet meenemen.
En als je met een 1:15 minder rubber kan oppikken, dan moeten ze de auto maar iets zwaarder maken. Maar ook dan geldt: dat is voor iedereen een probleem.
En een hogere slijtage van de motor is ook een probleem waar heel de grid dan mee moet dealen. Als FIA kun je wel afspreken om een motorblok meer toe te wijzen eventueel met andere slijtage onderdelen.
Met andere woorden: ik hoor nog geen argumenten waarom dit niet zou kunnen?
Of mijn snelle laps zijn niet zo snel als ik zou willen, dat kan natuurlijk ook
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik zie dat de P1 rechts staat dus aan de binnenkant kant van bocht 1. Dat wordt een mooie start waarbij ik denk dat Alonso, Ocon, Leclerc voor wat actie kunnen zorgen.
Ocon wilt Alonso pakken en Charles die gefrustreerd is. En dan is er Hamilton die zijn W14B nog niet helemaal kent. Sainz gaat de kind van de rekening worden denk ik.
Popcorn anyone?
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 28-05-2023 11:30 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb liever een kaasje. Maar dat het er nu zonnig uit ziet betekend niet dat dat straks ook het geval is heChevy454 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:30:
Het ging toch 80% kans op regen zijn voor de F1 race? De F2 (nu in replay met vertraging aan het kijken) ziet er zonnig uit.
Ik zie dat de P1 rechts staat dus aan de binnenkant kant van bocht 1. Dat wordt een mooie start waarbij ik denk dat Alonso, Ocon, Leclerc voor wat actie kunnen zorgen.
Ocon wilt Alonso pakken en Charles die gefrustreerd is. En dan is er Hamilton die zijn W14B nog niet helemaal kent. Sainz gaat de kind van de rekening worden denk ik.
Popcorn anyone?
Misschien deze?Jasphur schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:25:
[...]
We gaan het meemaken. Wie weet verrast er iemand ons met een na- of voordelige strategie
:strip_exif()/f/image/knOJd1oR7wQSPoO1sUZCcjDI.gif?f=fotoalbum_medium)
Chevy454 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:30:
Het ging toch 80% kans op regen zijn voor de F1 race? De F2 (nu in replay met vertraging aan het kijken) ziet er zonnig uit.
Popcorn anyone?

Nu met de Porkers is het ook nog net zo zonnig als in NLalesandro_46 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:27:
[...]
Dit soort 'niet F1 gerelateerde' spoilers kunnen beter in het algemene topic.
(Als iemand (niet ik zelf) de F3/F2 nog terug wil zien, maar wel dit forum leest, dan is het plezier voor diegene eraf)
Verwacht geen Panis achtige situaties vandaag, na zaterdag kan de optocht eigenlijk alleen maar tegenvallen...
[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 28-05-2023 11:56 ]
Benieuwd wat er gaat gebeuren, ik hoop stiekum op wat spettertjes regen om het allemaal wat spannender te maken maar wegaan het zien!
at your service
40% kans op beetje regen/druppen. Net genoeg om het moeilijk te maken? Veradelijke gladde stukjes hier en daar.
Een andere weerapp geeft 60% kans op 0.7 mm om 15:00
[ Voor 12% gewijzigd door Bloodclot op 28-05-2023 12:01 ]

Q: (Pedro Fermin Flores – TheGodFlores) Questions for Max and Fernando. Max, for you, how do you feel having this youngest Fernando pushing you to the limits? And Fernando the second one for you is so personal, please can you tell us the truth about your new passion – garden flowers? Are you thinking about a new job in the future after 2026?
MV: No, for me it's nothing of a surprise. I grew up watching Fernando in F1 and I liked his style and for him to still be here at 41 it's very impressive and I think it's a great example for people out there, if you stay committed and believe in yourself, believe in the opportunities that come to you, then you can show something like he's doing right now. But, of course, you need also a lot of natural raw talent with that.
[FA: There are no flowers here. It was only Miami and…
MV: Smelling good?
FA: Yeah, you and Checo were talking a lot, so I have to wait in the TV pen for a long time and there were a couple of flowers and I love flowers. But yeah, yesterday the team is now putting some extra flowers in the motorhome, so I have some in my room as well.
MV: I have some plants at home as well.
FA: I can go in my free time. We talk tomorrow night - depends how aggressive you are in the race.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Meest niet-passende muziek op de achtergrond :-) Maar gave animatied-vine schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:11:
Dit is ook wel een mooie video animatie tussen Max en Fernando.
Een goede regenradar voor Monaco e.o. is te vinden op:
https://www.meteociel.fr/...38&y=8731.3&ech=11&zoom=4
Iedereen veel kijkplezier gewenst!
Er komt een regengebied aan vanuit het noordwesten. Als ik het zo een beetje inschat, zou dat rond 16.00 uur bij Monaco kunnen zijn.StefanVerkerk schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:58:
Vanmiddag kan ik helaas geen rondetijden posten tijdens de race vanwege andere verplichtingen. Volgende week hoop ik de rondetijden wel weer te kunnen posten.
Een goede regenradar voor Monaco e.o. is te vinden op:
https://www.meteociel.fr/...38&y=8731.3&ech=11&zoom=4
Iedereen veel kijkplezier gewenst!
:strip_exif()/f/image/xHk3pwgkvwVn2pTntdbt8HdO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan de race helaas ook niet live zien, want we zijn buiten de deur. Maar als ik de race heb gezien zal ik wel een mening posten
[ Voor 59% gewijzigd door G_Dragon op 28-05-2023 14:09 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Treintjes kijken, altijd leuk. Veel plezier!G_Dragon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:08:
[Afbeelding]
Ik kan de race helaas ook niet live zien, want we zijn buiten de deur. Maar als ik de race heb gezien zal ik wel een mening posten
Waarom was het unreal? Had ALO niet een bere 1e en 2e sector en een shit 3e sector. Misschien won iedereen wel 1-2 tienden op ALO in de laatste sector…Speedster schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:20:
[...]
Alien zal je bedoelen. Ik heb het niet zo op de Verstappens maar dit was unreal. Hopen dat Verstappen de start verpruts en er een mooi gevecht gaat plaats vinden tussen Alonso en Verstappen.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Gaan ze het er over hebben in de pre-showalesandro_46 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:27:
[...]
Dit soort 'niet F1 gerelateerde' spoilers kunnen beter in het algemene topic.
ALO was 10e qua sectortijdem in S3. Dus ja, hij was daar gewoon langzaam. Had volgens de commentatorwn er mee te maken dat de auto daar zo(veel) sneller ging dan hij gewend was dat hij niet harder "durfde".caspervc schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:12:
[...]
Waarom was het unreal? Had ALO niet een bere 1e en 2e sector en een shit 3e sector. Misschien won iedereen wel 1-2 tienden op ALO in de laatste sector…
Ach, de Veenkoloniën zijn ook prachtig. Prima trade-off.G_Dragon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:08:
[Afbeelding]
"Better ask questions before you shoot"
BOT op weg naar de verkenningslap
[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 28-05-2023 14:26 ]
Ik denk zelfs dat de halve race wel eens nat zou kunnen worden als ik de radar bekijk.Jasphur schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:20:
Zakken over de show apperatuur (lasers/speakers?) dus de kans op regen is zeker aanwezig
[ Voor 45% gewijzigd door Jasphur op 28-05-2023 14:32 ]
Dit is daadwerkelijk het geval, Alonso had de langzaamste 3e sector van de top 10 samen met Russell.caspervc schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:12:
[...]
Waarom was het unreal? Had ALO niet een bere 1e en 2e sector en een shit 3e sector. Misschien won iedereen wel 1-2 tienden op ALO in de laatste sector…
Verstappen wel de snelste.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nochtans erg hip in OceaniëPierre schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:36:
Die Bottas met zijn matje in zijn nekziet er niet uit.
Sam Colins net in de pre-show. Was het alweer vergeten maar in geval van regen: Nieuw type blue striped tyre. Waar nog niemand mee gereden heeft (los van de bandentests?) en waar geen bandenwarmers voor gebruikt mogen worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 28-05-2023 14:40 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ziet eruit alsof we veel medium --> hard gaan krijgen, zeker in de top tien.
Die zachte banden lijken namelijk erg gevoelig te zijn geweest, zowel qua opwarmen als temperatuur onder controle houden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De soft banden zijn na 1 opwarmronde al op hun piek en bestaat de kans op graining volgens Pirelli.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:41:
[...]
Ziet eruit alsof we veel medium --> hard gaan krijgen, zeker in de top tien.
Die zachte banden lijken namelijk erg gevoelig te zijn geweest, zowel qua opwarmen als temperatuur onder controle houden.
Ook wel een favo-zoontje gebaar dat LEC zo ver naar voren stond en de rest achter de koning
Kijken naar de amazing crowd?Jasphur schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:49:
Wat is HAM allemaal om zich heen aan het kijken tijdens het volkslied?
- DaniëlWW2
- Niet online
Dus die band heeft al graining na een ronde, want Pirelli.Chocoball schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:46:
[...]
De soft banden zijn na 1 opwarmronde al op hun piek en bestaat de kans op graining volgens Pirelli.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Iedereen heel veel plezier... en zoals altijd, hou het een beetje gezellig.
"When you grow up your heart dies"
JAPjotrStroganov schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:53:
Is Buxton irritanter geworden over de jaren?
https://f1manager.info/ranking/4605
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
- DaniëlWW2
- Niet online
Denk het ook, hier eerst de wedstrijd kijken en dan hup naar buiten aan de pils en bbq. 😋sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:53:
Het is warm weer buiten dus dit topic zal wel wat rustiger zijn dan normaal.
Iedereen heel veel plezier... en zoals altijd, hou het een beetje gezellig.
https://f1manager.info/ranking/4605
Router opnieuw opgestart, ATV opnieuw opgestart. F1tvpro aan.
Ja we kunnen ervoor zitten!
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dochter en ik zitten er klaar voor.
Chips, bier en limonade klaar.
Benieuwd naar de start.
En of er nog wat leuks gebeurt
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Veel kijkplezier iedereen!
Kom op Max!!
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 14% gewijzigd door Spotmatic op 28-05-2023 15:00 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
[ Voor 97% gewijzigd door sjaool op 28-05-2023 15:00 ]
Max VS Alo - Med vs hard
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Max op mediumsjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:00:
Max dus ook op hard.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ninja edit gedaan. Door het licht leek het wit.
- DaniëlWW2
- Niet online
Alonso, Sainz, Leclerc, Gasly, Russel hard.
Medium vs Hard, wat denk je.Sipio schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:01:
Alonso op hard, hopelijk kan Max er dan sowieso voor blijven bij de start
Laat het aan Ferarri om beide chauffeurs de zelfde banden te geven :’). We gaan het zien.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:01:
Max, Ocon en Hamilton medium.
Alonso, Sainz, Leclerc, Gasly, Russel hard.
PER heeft ook medium.BiaggioLuciano schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:02:
[...]
Laat het aan Ferarri om beide chauffeurs de zelfde banden te geven :’). We gaan het zien.
Ik denk hetzelfde als jou maar dat zegt nog niet dat Max er ook voor is zo.. Ik hoop het wel natuurlijk
- DaniëlWW2
- Niet online
Perez ook op mediums.BiaggioLuciano schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:02:
[...]
Laat het aan Ferarri om beide chauffeurs de zelfde banden te geven :’). We gaan het zien.
Max heeft vaak slechtere start dus tegelijk in bocht 1, hopelijk gaat dat goed
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Verwijderd
Max en Checo starten ook beiden op mediums.BiaggioLuciano schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:02:
[...]
Had toch wel verwacht dat Perez op H zou starten.
EDIT: oké hij staat al op de H
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2023 15:07 ]
Alo toch wel erg goed weg op de H.sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:03:
Probleemloze start voor VER.
Denk als Alo op M stond dat hij wel voordeel zou hebben gehad

PSN: xMaurice93
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Interessant......
leek wel Keizer Karelplein (Nijmegen) tijdens de spitsD-dark schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:05:
Ok, dat was bijna een kettingbotsing in die bocht
Gaap..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Monaco is toch een beetje als de Tour de France in je woonkamer...Maurice079 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:04:
Zo. Start gezien. iPad aan en wat anders gaan doen. Dit gaat toch nergens meer over met deze brede auto’s
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |