Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
op de belangerijke mensen XDJasphur schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:50:
Werd er nou gezegd dat ze geen champagne mogen spuiten?
hoor net hongarije 2018
HAM-VET-RAI.
maar dat zijn er niet 11
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ze houden aardig de schone schijn op bij Mercedes maar er is absoluut geen reden om dit resultaat van vandaag zo te zien. Ze hebben gewoon een hele goede kwalificatie gereden en dat is de basis geweest voor de p2 van Hamilton op een circuit wat hun goed ligt. Onder normale omstandigheden hadden ze er niet bij gezeten. Al dan niet mogen ze zeer tevreden zijn, zeker Hamilton die gewoon prima gereden heeft vandaag! Terechte P2, maar zeker geen het lek is dicht moment.LZ86 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:41:
HAM blij, maar ik vraag me af of t terecht is.
RUS was genaaid door die rode vlag en viel uitdeindelijk uit. ALO was bijna HAM aan het inhalen toen die SC viel.
Het viel precies goed voor m, uiteindelijk onbedreigd naar p2 gereden door al die technische malheur op de baanMaar of ie t podium had gehouden met RUS nog op de baan en zonder die SC weet ik zo net nog niet.
"When you grow up your heart dies"
Sommige hoefde hij niet in te halen...sjaool schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:51:
PER toch P5... Zat ik er niet naast met mijn verwachting.
Lang geleden dat de auto's zó dicht op elkaar zaten na 58 rondes. Wat een spannende race moet dat zijn geweest!
Veel Britten daar, beetje triestig, maar ja Voetbalpubliek?StefanVerkerk schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:52:
Och, geboe voor Max. Tsjonge. Australië ook al tegenwoordig ja?
Ik denk dat dit het moment van de warmup is. Als dit de start was, dan stond hij over de gele lijn.StefanVerkerk schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:48:
Stond Max niet veel te ver naar voren? Kantje boord. Viel mij op de onboard ook al op.
En dat na 3 keer lights outLA-384 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:52:
[...]
Lang geleden dat de auto's zó dicht op elkaar zaten na 58 rondes. Wat een spannende race moet dat zijn geweest!
Is het zo lastig accepteren dat niet iedereen fan van Verstappen is? Kom op zeg.cy-gor25 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:52:
[...]
Veel Britten daar, beetje triestig, maar ja Voetbalpubliek?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dit soort zwartgallige humor is niet voor iedereen geschikt, pas daar een beetje mee oprenegrunn schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:53:
Max nog 4 ritjes winnen, en dan gelijk met ene Senna
[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 02-04-2023 11:41 ]
M'n Oma is een site aan het haken.
StefanVerkerk schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:52:
Och, geboe voor Max. Tsjonge. Australië ook al tegenwoordig ja?

[...]
<knip>
Autsj
[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 02-04-2023 11:42 . Reden: Quote aangepast ]
Maakt niet uit welke rijder het is. Boe doe je maar lekker in het voetbalstadionMog schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:53:
[...]
Is het zo lastig accepteren dat niet iedereen fan van Verstappen is? Kom op zeg.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Volgens mij is het punt dat het boegeroep nergens voor nodig is.Mog schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:53:
[...]
Is het zo lastig accepteren dat niet iedereen fan van Verstappen is? Kom op zeg.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nog 15 races en hij heeft meer gewonnen dan Fangio gereden heeft..renegrunn schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:53:
Max nog 4 ritjes winnen, en dan gelijk met ene Senna
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Wel een ijzige sfeer net in die cool down-room zeg, haha.
Dus als je geen fan bent, moet je dat doen? Het zijn toch volwassen mensen.Mog schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:53:
[...]
Oké. Daar ben ik het dan wel mee eens. Boe roepen hoort niet bij F1.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:55:
[...]
Volgens mij is het punt dat het boegeroep nergens voor nodig is.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Voor 96 % directe afstammelingen van Britse gevangenency-gor25 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:52:
[...]
Veel Britten daar, beetje triestig, maar ja Voetbalpubliek?

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Alsof ze dat op de tribune gehoord hebben.LZ86 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:52:
Boegeroep bij Max, heeft ie het ook wel een beetje naar gemaakt met dat geklaag vandaag
Valencia 2012 had er 10: 2 Alonso, 1 Raikkonen 7 Schumacher
Net als Turkije 2020 waar Hamilton er pas 6 en Vettel 4 had.
Dus ik denk dat het antwoord nee is.
[ Voor 6% gewijzigd door Richard117 op 02-04-2023 09:57 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens mij is de regel dat als er na een (her)start, nog binnen S1 een rode vlag valt, de posities worden hersteld.Cowamundo schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:56:
Kan iemand mij uitleggen waarom er bij de eerste herstart (na de uitval van Lec) geen posities terug gezet werden en nu bij deze “herstart” wel?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het stuur van Brabham staat er op.GAIAjohan schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:56:
Waarom de beker nu in de vorm van een frisbee, waarom niet een boomerang als je toch in Australië bent
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Tussen die twee komt het niet meer goed. Blijkbaar ook niet tussen de clan Perez en Verstappen, toch allemaal wat jammer. Ego's..Giel1 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:55:
Max' reactie over die actie van Hamilton is wel een beetje zuur... Max heeft zelf ook vaak genoeg in die positie gezeten en zou zelf ook de ruimte hebben genomen als die er was. Was sterker geweest als hij daar gewoon niets meer over had gezegd.
---RAWE CEEK!!!---
Het gaat om het boe roepen, dat is voor geen enkele coureur acceptabel. Maar respect over en weer tussen "fans/supporters" is vaak ver te zoeken.Mog schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:53:
[...]
Omdat er geen rode vlag was nadat LEC was uitgevallen.Cowamundo schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:56:
Kan iemand mij uitleggen waarom er bij de eerste herstart (na de uitval van Lec) geen posities terug gezet werden en nu bij deze “herstart” wel?
- DaniëlWW2
- Niet online
Uh ik hoop dat het vroeg is of het je ontglipt is...
Want Senna is in 1994 verongelukt.
Met een liefdadigheidsinstelling wordt je geen wereldkampioen.cy-gor25 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:57:
[...]
Tussen die twee komt het niet meer goed. Blijkbaar ook niet tussen de clan Perez en Verstappen, toch allemaal wat jammer. Ego's..
NOR nu zelfs boven LEC in het WDC. Die 6 punten voor LEC na 3 races zijn echt wel pijnlijk hoor...
[ Voor 59% gewijzigd door KlaasjeNL op 02-04-2023 10:01 ]
Inderdaad, is geen breiclubje...DoeEensGek schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:59:
[...]
Met een liefdadigheidsinstelling wordt je geen wereldkampioen.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Er wordt hem een vraag over gesteld. Hij geeft zijn visie en zegt ook dat het verder niet uitmaakt vanwege zijn snelheid.Giel1 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:55:
Max' reactie over die actie van Hamilton is wel een beetje zuur... Max heeft zelf ook vaak genoeg in die positie gezeten en zou zelf ook de ruimte hebben genomen als die er was. Was sterker geweest als hij daar gewoon niets meer over had gezegd.
En kijk wat je er van krijgt, na die onnodige rode vlag van Magnussen. Twee ronden te racen nog en iedereen, op koude banden, met het mes tussen de tanden. Ja, dan krijg je ongelukken. Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat dit alles wordt ingegeven met het idee dat alles zo spectaculair mogelijk moet. We zien in de MotoGP wat er gebeurt met die sprintraces en hoe iedereen als een kip zonder kop rondrijdt.
En om dan nog te zwijgen over hoe vaag die regelgeving daarna is. In feite is de herstart dus niet gebeurt, want we finishen onder de stand die we voor de rode vlag hadden. Alonso heeft wat dat betreft mazzel, maar Ocon en De Vries pech. Sainz krijgt vervolgens een penalty voor iets wat in feite niet is gebeurt, want de slagvolgorde van na de safety car wordt niet gehanteerd. Heel onduidelijk, voor veel mensen inclusief de mensen in de paddock.
De FIA is niet in staat haar eigen regels te verduidelijken, te handhaven en te implementeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 02-04-2023 10:01 ]
op de radio was te horen de standaard "mode slow" gebeuren.NoFearCreations schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:57:
Ben benieuwd wat er nou met Hulk aan de hand was?
Niet veel later, "stop the car, stop the car".
Paar seconden daarna, " Stop de car now, stop the car now"
en daarna, "car is not safe, ERS jump-off and tell them not to touch the car"
geen idee wat de reden is

- DaniëlWW2
- Niet online
Ego's zeker, maar ze zullen nu ook helemaal vol met adrenaline zitten. Dat doet dingen met je emotionele toestand.cy-gor25 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:57:
[...]
Tussen die twee komt het niet meer goed. Blijkbaar ook niet tussen de clan Perez en Verstappen, toch allemaal wat jammer. Ego's..
Ik kan dan ook niet zo snel oordelen over radioberichten. Daar kan je gewoon slechte mentale controle over hebben, ook als je een F1 coureur bent. En je kan er ook bijna niks aan doen.
Dag er voor kocht ik dit spelDaniëlWW2 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:58:
[...]
Uh ik hoop dat het vroeg is of het je ontglipt is...
Want Senna is in 1994 verongelukt.
/f/image/wOC2AB92vqh2wCJaOJV1cqq8.png?f=fotoalbum_large)
Radioberichten maak ik mij niet zo druk als het om gezeur over een actie van een andere coureur gaat. De berichten over de toestand van de wagen dan weer wel. lolDaniëlWW2 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:01:
[...]
Ego's zeker, maar ze zullen nu ook helemaal vol met adrenaline zitten. Dat doet dingen met je emotionele toestand.![]()
Ik kan dan ook niet zo snel oordelen over radioberichten. Daar kan je gewoon slechte mentale controle over hebben, ook als je een F1 coureur bent. En je kan er ook bijna niks aan doen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat regelboek is ontstaan met Whiting en het is inmiddels overduidelijk dat alleen hij het begreep.Soccer98 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:00:
Wat een ongelofelijke schande is de manier van handelen van de wedstrijdleiding en de stewards de laatste jaren. Sinds het overlijden van Charlie Whiting zijn ze maar wat trigger happy om de rode vlag eruit te gooien. Bij het minste geringste gebeurt het. Voorheen zag je het alleen bij zware regenval, zware ongelukken of echt zware schade op de vangrail, nu al als er grind op de baan ligt.
Het probleem is dat dit waarschijnlijk allemaal legaal is. De pijn zit dan ook niet in het regelboek, maar de ondoorgrondelijkheid van dat regelboek voor zowel kijkers, teams als wedstrijdleiding. Dat is ook steeds de frustratie.En kijk wat je er van krijgt, na die onnodige rode vlag van Magnussen. Twee ronden te racen nog en iedereen, op koude banden, met het mes tussen de tanden. Ja, dan krijg je ongelukken. Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat dit alles wordt ingegeven met het idee dat alles zo spectaculair mogelijk moet. We zien in de MotoGP wat er gebeurt met die sprintraces en hoe iedereen als een kip zonder kop rondrijdt.
En om dan nog te zwijgen over hoe vaag die regelgeving daarna is. In feite is de herstart dus niet gebeurt, want we finishen onder de stand die we voor de rode vlag hadden. Alonso heeft wat dat betreft mazzel, maar Ocon en De Vries pech. Sainz krijgt vervolgens een penalty voor iets wat in feite niet is gebeurt, want de slagvolgorde van na de safety car wordt niet gehanteerd. Heel onduidelijk, voor veel mensen inclusief de mensen in de paddock.
De FIA is niet in staat haar eigen regels te verduidelijken, te handhaven en te implementeren.
Zou hij dan de eerste zijn?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Niet online
Yup en ik begrijp Sainz zijn perspectief ook wel.Pierre schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:06:
Die is boos.

De enige die het begreep werd opgeleid door iemand die het spel begreep. Maar hij moest het veld ruimen....
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 02-04-2023 10:10 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
- DaniëlWW2
- Niet online
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dacht je net een race zonder noemenswaardige incidenten te hebben..

Ja blijft ook wel vreemd dat je de overtreding hebt begaan in een gedeelte van de race dat officieel niet gereden is, maar hier wel die 5 sec voor krijgt, beetje "wel de lasten, niet de lusten"DaniëlWW2 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:08:
[...]
Yup en ik begrijp Sainz zijn perspectief ook wel.
Probleem is ook dat als er bij een rode vlag 2 rondes voor het einde gestopt wordt er dan weer een opening onstaat voor teams om misbruik van te maken.Soccer98 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:00:
Wat een ongelofelijke schande is de manier van handelen van de wedstrijdleiding en de stewards de laatste jaren. Sinds het overlijden van Charlie Whiting zijn ze maar wat trigger happy om de rode vlag eruit te gooien. Bij het minste geringste gebeurt het. Voorheen zag je het alleen bij zware regenval, zware ongelukken of echt zware schade op de vangrail, nu al als er grind op de baan ligt.
En kijk wat je er van krijgt, na die onnodige rode vlag van Magnussen. Twee ronden te racen nog en iedereen, op koude banden, met het mes tussen de tanden. Ja, dan krijg je ongelukken. Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat dit alles wordt ingegeven met het idee dat alles zo spectaculair mogelijk moet. We zien in de MotoGP wat er gebeurt met die sprintraces en hoe iedereen als een kip zonder kop rondrijdt.
Ik zou om te beginnen een rollende herstart de standaard maken. Een ander ding waarover gepeinst kan worden is brandstof toevoegen tijdens de rode vlag, waardoor je de race een ronde kan verlengen. Maar goed het moet ook eens duidelijk worden.
De beste oplossing is misschien een ai-bot maken voor het regel boek.
- DaniëlWW2
- Niet online
Denk het niet. Verder leek het motorolie te zijn. Kan dus van alles zijn dat in brand is gevlogen.Lekker Ventje schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:19:
Er werd geopperd dat de plof bij Russell mogelijk was door het opschroeven van de motor. Maar dan moet Hamilton de motor van vandaag ook sneller afschrijven en uiteindelijk een gridstraf pakken toch?
Maar met hoe de brandde, tja daar is denk ik wel wat verloren gegaan.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Maar als Alonso stuk was gegaan was het wel terecht?Bushie schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:22:
[...]
Ja blijft ook wel vreemd dat je de overtreding hebt begaan in een gedeelte van de race dat officieel niet gereden is, maar hier wel die 5 sec voor krijgt, beetje "wel de lasten, niet de lusten"
Float like a butterfly, sting like a bee.
Jasphur schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:23:
Mooie foto waarop je goed kan zien dat het een stratencircuit is
[Afbeelding]
Mooi park eigenlijk, de weg heef af en toe wel wat vreemde bochten maar hey.
erutangiS
Dat krijg je met die goedkope motorolie van de Action om kosten te besparenDaniëlWW2 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:23:
[...]
Denk het niet. Verder leek het motorolie te zijn. Kan dus van alles zijn dat in brand is gevlogen.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
- DaniëlWW2
- Niet online
Toto Wolff dice ante medios alemanes que lo han revisado y que lo de Verstappen está correcto, que toca la línea pero no la excede.
— Víctor Abad (@victorabadf1) 2 april 2023
Daar lijkt dus geen gedoe over te komen.Victor Abad] Toto Wolff tells German media that they have reviewed it and that Verstappen is correct (about how his start), that he touches the line but does not exceed it.
De momento no hay investigación abierta por la posición de Verstappen en la resalida. La línea amarilla es solo una referencia para ayudar a los pilotos. El cajetin blanco es la referencia. Incluso la pueden llegar a pisar (La blanca)
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2 april 2023
En nu ook bij F1TV post race. Mercedes doet er niks mee alsmede analyse waarom hij erin zat. Scheelde heel weinig.[Albert Fabrega] At the moment there is no open investigation for Verstappen's position at the restart. The yellow line is only a reference to help the drivers. The white box is the reference. They may even step on it.
[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-04-2023 10:29 ]
En dan ligt het ook nog midden in een park ook. Laat de milieuactivisten het maar niet horen.Jasphur schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:23:
Mooie foto waarop je goed kan zien dat het een stratencircuit is
[Afbeelding]
"Twitter". Zegt al genoeg.alienfruit schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:27:
Volgens Twitter stond Max niet goed in de box bij laatste rode vlag herstart?
Volgens mij stond hij wel in de box, maar wel schuin opgesteld om gelijk af te knijpen bij Hamilton. Dat komt wel vaker voor.alienfruit schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:27:
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hoorde tijdens de race Ted melden dat het de ICE was en geen lekDaniëlWW2 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:23:
[...]
Denk het niet. Verder leek het motorolie te zijn. Kan dus van alles zijn dat in brand is gevlogen.
Die positie is toch elektronisch gestuurd?alienfruit schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:27:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Als zelfs Toto het niks vind, dan is er echt niks aan de handDaniëlWW2 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:28:
[Twitter]
[...]
Daar lijkt dus geen gedoe over te komen.
[Twitter]
[...]
En nu ook bij F1TV post race. Mercedes doet er niks mee alsmede analyse waarom hij erin zat. Scheelde heel weinig.
Nu ook op F1TV overigens, dat het waarschijnlijk geen issue is.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En de rest van de F1 wereld.ZeRoC00L schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:30:
En het bleef nog lang onrustig op GOT na de gp van Australië….
Volgens F1tv stond hij goed, kwestie van milimeters. Maar band maakte contact met de witte lijn en dat schijnt de criteria te zijn, dus geen penalty.Pierre schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:29:
Ai Max penalty?
Maar ja, dan hebben we papa Stroll natuurlijk ook nog. Die kan als stroman van Mercedes natuurlijk wel wat proberen.BM schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:30:
[...]
Als zelfs Toto het niks vind, dan is er echt niks aan de hand
Nu ook op F1TV overigens, dat het waarschijnlijk geen issue is.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik heb de fout gemaakt even te kijken.

Volgens Collins scheelt het bij Verstappen millimeters, dan zou Gasly te ver staan, die lijkt een stukje verder naar voren te staan.TheBrut3 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:32:
Bij die analyse van F1TV is te zien dat bijv ook Gasly zo ver naar voor staat.
(uiteraard bedoelt ie het vast niet letterlijk
[ Voor 7% gewijzigd door MrOleo op 02-04-2023 10:35 ]
erutangiS
een treffende spreuk
En ik vind het dan weer spijtig dat mensen dit zo aanzien. Toen in 2021 er alles aan gedaan werd om nog enkele bochten te racen in Aub Dhabi werd dat hier verwelkomd als de manier waarop het moest. Want een race moet je altijd proberen te beeindigen onder groene vlag was toen wat velen schreven, er waren afspraken met de teams enz. . Het feit dat op dat moment de regels niet werden nageleefd deed er zelfs niet toe. Wie geeft er om regels als je nog even kunt racen en zo direct het kampioenschap kunt omgooien in de laatste 5 bochten van de laatste race van het seizoen.Soccer98 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:00:
Sindsdien heeft men ook concrete afspraken gemaakt en wil men meer kunnen racen, en zeker op het einde van een race nog zoveel mogelijk kansen bieden. En waarom niet? Had je dan liever gezien dat we de race zouden eindigen onder de SC? Dan stonden hier ook weer mensen moord en brand te schreeuwen dat het een schande is en dat men de race maar had moeten stilleggen zodat we nog wat konden racen.
En wie zegt dat de regelgeving vaag is? Kan jij mij de regels quoten die vaag zijn in dit verband en race control de 1001 opties geven? Of spreek je hier van een buikgevoel? Wie zegt dat er in die regels niet gewoon bepaald is en vastligt wat er juist moet gebeuren? Ga jij de teams geloven die elk voor hun eigen winkel spreken? Ga jij de commentatoren geloven die de regels ook amper kennen en vaak een bias hebben voor hun favorieten?
Er is ook niet veel in de reglementen dat race control zo maar het recht geeft om de race vroegtijdig af te breken. Ja, men had dat kunnen doen door de herstart te blijven uitstellen, maar wat win je daar mee? Je hebt nog 1 ronde te gaan volgens de lap counter, die moet je ook gewoon reglementair afwerken. Anders gaan er weer teams protesteren en riskeer je dat heel de GP uiteindelijk zal gediskwalificeerd worden van het WK omdat deze niet correct gefinisht is. Is het dat wat je wenst? Ongetwijfeld gaat men nu kijken naar wat men moet doen als er een rode vlag valt in de voorlaatste ronde van de race, het zijn van die uitzonderingen die men vaak pas in reglementen opneemt nadat ze eens zijn voorgevallen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Wie zegt dan dat het niet klopt? Mooi zeepkist stukje maar iedereen is het er over eens dat het volgens de regels is gegaan.Blokker_1999 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:35:
[...]
En ik vind het dan weer spijtig dat mensen dit zo aanzien. Toen in 2021 er alles aan gedaan werd om nog enkele bochten te racen in Aub Dhabi werd dat hier verwelkomd als de manier waarop het moest. Want een race moet je altijd proberen te beeindigen onder groene vlag was toen wat velen schreven, er waren afspraken met de teams enz. . Het feit dat op dat moment de regels niet werden nageleefd deed er zelfs niet toe. Wie geeft er om regels als je nog even kunt racen en zo direct het kampioenschap kunt omgooien in de laatste 5 bochten van de laatste race van het seizoen.
Sindsdien heeft men ook concrete afspraken gemaakt en wil men meer kunnen racen, en zeker op het einde van een race nog zoveel mogelijk kansen bieden. En waarom niet? Had je dan liever gezien dat we de race zouden eindigen onder de SC? Dan stonden hier ook weer mensen moord en brand te schreeuwen dat het een schande is en dat men de race maar had moeten stilleggen zodat we nog wat konden racen.
En wie zegt dat de regelgeving vaag is? Kan jij mij de regels quoten die vaag zijn in dit verband en race control de 1001 opties geven? Of spreek je hier van een buikgevoel? Wie zegt dat er in die regels niet gewoon bepaald is en vastligt wat er juist moet gebeuren? Ga jij de teams geloven die elk voor hun eigen winkel spreken? Ga jij de commentatoren geloven die de regels ook amper kennen en vaak een bias hebben voor hun favorieten?
Er is ook niet veel in de reglementen dat race control zo maar het recht geeft om de race vroegtijdig af te breken. Ja, men had dat kunnen doen door de herstart te blijven uitstellen, maar wat win je daar mee? Je hebt nog 1 ronde te gaan volgens de lap counter, die moet je ook gewoon reglementair afwerken. Anders gaan er weer teams protesteren en riskeer je dat heel de GP uiteindelijk zal gediskwalificeerd worden van het WK omdat deze niet correct gefinisht is. Is het dat wat je wenst? Ongetwijfeld gaat men nu kijken naar wat men moet doen als er een rode vlag valt in de voorlaatste ronde van de race, het zijn van die uitzonderingen die men vaak pas in reglementen opneemt nadat ze eens zijn voorgevallen.
een treffende spreuk
[ Voor 6% gewijzigd door Xfade op 02-04-2023 10:41 ]
De eerste rode vlag was natuurlijk onnodig. Bij de 2e rode vlag hadden ze natuurlijk kunnen kiezen voor een rollende start. Met een paar rondes te gaan en iedereen op rode banden weet je dat er gaten gezien worden die er niet zijn.Blokker_1999 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:35:
[...]
En ik vind het dan weer spijtig dat mensen dit zo aanzien. Toen in 2021 er alles aan gedaan werd om nog enkele bochten te racen in Aub Dhabi werd dat hier verwelkomd als de manier waarop het moest. Want een race moet je altijd proberen te beeindigen onder groene vlag was toen wat velen schreven, er waren afspraken met de teams enz. . Het feit dat op dat moment de regels niet werden nageleefd deed er zelfs niet toe. Wie geeft er om regels als je nog even kunt racen en zo direct het kampioenschap kunt omgooien in de laatste 5 bochten van de laatste race van het seizoen.
Dat mag ook, alleen je rondetijd telt dan niet. Je mag niet zo inhalen.Xfade schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:40:
Als je alle regeltjes wil gaan volgen bij die crash herstart, volgens mij ging max ook met 4 wielen over de witte lijn bij de 2e bocht. *toto leest mee*
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |