[F1 2023] Race 3 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 99.989 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14

JB

Cédric roelt!

Thinlanet schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:47:
[...]

Hier doelt Russell op het moment dat Verstappen 2 seconde uitliep na het inhalen van Hamilton in 1/3e van een ronde? Ik begreep dat dat ook wat vertekend leek omdat Hamilton direct ging coasten om zijn batterijen op te laden. In die ronde was Verstappen 2.6 sec sneller dan Hamilton. Maar Verstappen tov van Alons was maar 1.3 sec. Tel daar bij op het DRS effect, dan valt het allemaal wel mee, denk ik. In tegenstelling wat men riep op de Nu.nl De Boardradio podcast. Maar dat de Red-Bull wat overspeed heeft is wel duidelijk. En dat is niet alleen de beamwing die helpt bij de DRS. Russell kan alleen z'n opmerking wel even wat nuanceren, z'n huidige werkgever deed t/m 2019 het zelfde.
Neen. RUS, HAM, Toto zijn al vanaf het begin bezig met "huilen" omtrent de performance van RBR omdat ze hun shit niet op orde hebben. Precies wat @MikeyMan ook zegt. Via de media de (Engelse) fans bespelen/voeden icm FIA lobby. Dat deed RBR ook ten tijden van MER dominatie, maar dat zij na die 8 jaar meteen zo beginnen omdat ze hun shit niet op orde hebben is en blijft gewoonweg sneu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

F1 volgen wordt zoveel malen leuker als je fan bent van de sport en niet van één coureur. Tip voor mensen die hardcore fan zijn van één coureur: kies een rookie, kies een team buiten de top drie en volg de race vanuit meerdere perspectieven. Je wordt er rustiger van en (saaie) races worden interessanter.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
Mog schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:05:
F1 volgen wordt zoveel malen leuker als je fan bent van de sport en niet van één coureur. Tip voor mensen die hardcore fan zijn van één coureur: kies een rookie, kies een team buiten de top drie en volg de race vanuit meerdere perspectieven. Je wordt er rustiger van en (saaie) races worden interessanter.
Op de echte hardcore fans na zijn de meeste toch echt gewoon fan van de sport alleen dan wel met een voorkeur van 1 rijder. En dat is gewoon een prima combinatie.
En sowieso kun je je als fan van de sport nog steeds ergeren aan uitspraken. We hebben hier ook wel eens discussies gehad over uitspraken van Max of andere rijders. Alleen Hamilton heeft nogal vaak stomme uitspraken die reakties uitlokken. Ik vraag me wat dat betreft vaak af of hij dat niet gewoon bewust doet om in de schijnwerpers te blijven.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

redwing schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:10:
[...]

Op de echte hardcore fans na zijn de meeste toch echt gewoon fan van de sport alleen dan wel met een voorkeur van 1 rijder. En dat is gewoon een prima combinatie.
En sowieso kun je je als fan van de sport nog steeds ergeren aan uitspraken. We hebben hier ook wel eens discussies gehad over uitspraken van Max of andere rijders. Alleen Hamilton heeft nogal vaak stomme uitspraken die reakties uitlokken. Ik vraag me wat dat betreft vaak af of hij dat niet gewoon bewust doet om in de schijnwerpers te blijven.
ALO doet het wat dat betreft slimmer dan Max. Of Max heeft er schijt aan. ALO brand HAM compleet af " this guy only knows how to drive in front " paar races verder " _O_ HAM ".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 10:53
bvbal79 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:44:
[...]

ik heb je zin even aangepast...

Ik vind dat Verstappen een enorm opgeblaze ego heeft, en een fanbase die alles wat hij zegt als het woord van god on critisch aannemen
Eens!

Maar zonder egoïstisch te zijn wordt je geen wereldkampioen :). En hier hoort een groot ego bij wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:05:
[...]

Ja ik denk dat Newey zich schaamt dat die zijn werk heel goed voor elkaar heeft _O- tuurlijk George _O-

De enige reden dat ze zouden sandbaggen, is om te zorgen dat de FIA niet meteen al regelwijzigingen gaat doorvoeren om Red Bull te "vertragen".
Wat is je voorstel? Red Bull heeft niks "aparts" waar de FIA regels voor zou kunnen maken. Mercedes 2014 zou je iets met de motor hebben kunnen doen, die heel erg duidelijk sneller was dan alle andere motoren (en de klantenteams kregen niet alle mappings). Maar hier heeft RB gewoon een motor on par met de rest, geen gekke dingetjes uit grijze regelgeving en ook geen superspeciale dingen waar geen enkel ander team aan gedacht heeft. Er is geen regel die FIA zou kunnen verzinnen die alleen maar RB raakt, alle andere teams gaan er ook last van hebben. Een soort poging daartoe hebben ze vorig jaar gedaan en daarom zitten we nu met de "trage bakken" die Merc en Ferrari hebben gemaakt. Sterker nog, aangezien de andere teams nog aan het strugglen zijn met hun concepten en/of nog hard aan het werk zijn aan verbeteringen, zal RB effectief het meeste tijd hebben om om eventueel nieuwe regels heen te gaan ontwerpen. Verandering aan de vloer voor 2024? Prima. Daar hebben ze waarschijnlijk het hele jaar de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:06
DataGhost schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:27:
Sterker nog, aangezien de andere teams nog aan het strugglen zijn met hun concepten en/of nog hard aan het werk zijn aan verbeteringen, zal RB effectief het meeste tijd hebben om om eventueel nieuwe regels heen te gaan ontwerpen. Verandering aan de vloer voor 2024? Prima. Daar hebben ze waarschijnlijk het hele jaar de tijd voor.
Maar weer niet de windtunneltijd op basis van WCC + extra straf. Niet dat dat ze vervolgens heel hard zou raken bij (kleine) regelwijzigingen, maar toch.

En v.w.b. de regelwijziging van vorig jaar en dit jaar m.b.t. de vloer is het niet alleen dat andere teams er harder door geraakt (lijken te) zijn. Maar ook nog eens dat ze de 2022 doelstellingen te niet doen: minder dirty en en dichter kunnen volgen. Door de verhoogde vloerranden is er weer meer dirty air, en dus volgen lastiger. Waar Red Bull, "alleen in clean air rijden", natuurlijk ook weer een voordeeltje uit haalt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18:26
[...]

Wat is je voorstel? Red Bull heeft niks "aparts" waar de FIA regels voor zou kunnen maken. Mercedes 2014 zou je iets met de motor hebben kunnen doen, die heel erg duidelijk sneller was dan alle andere motoren (en de klantenteams kregen niet alle mappings). Maar hier heeft RB gewoon een motor on par met de rest, geen gekke dingetjes uit grijze regelgeving en ook geen superspeciale dingen waar geen enkel ander team aan gedacht heeft. Er is geen regel die FIA zou kunnen verzinnen die alleen maar RB raakt, alle andere teams gaan er ook last van hebben. Een soort poging daartoe hebben ze vorig jaar gedaan en daarom zitten we nu met de "trage bakken" die Merc en Ferrari hebben gemaakt. Sterker nog, aangezien de andere teams nog aan het strugglen zijn met hun concepten en/of nog hard aan het werk zijn aan verbeteringen, zal RB effectief het meeste tijd hebben om om eventueel nieuwe regels heen te gaan ontwerpen. Verandering aan de vloer voor 2024? Prima. Daar hebben ze waarschijnlijk het hele jaar de tijd voor.
Ik heb geen voorstel. En de teams ook (nog) niet. Maar dat RB iets heeft gevonden is wel duidelijk met zo'n tempoverschil. Het duurde ook even voordat de andere teams de "Party Mode" doorhadden. Het ferrari-fuelsensor-debacle duurde ook driekwart van het seizoen voor dat boven water onder de tafel verdween.

Ze hoeven enkel iets te vinden wat RB veel beter heeft dan een groot deel van de teams, en daar een excuus reden voor verzinnen. De vloeren waren ook binnen de specs, maar toen ging men groter meten want "in de geest van de regels". porpoising was ook grotendeels onder controle, maar toch moest de vloer omhoog "vanwege veiligheid".

Dat er nu nog niets gevonden is, betekent niet dat er niets is.

Het is niet dat ik er op hoop, maar het is wel hoe de sport werkt. De fabrikanten zoeken de beste oplossing, en als er eentje wel heel goed werkt en niet makkelijk na te maken is, zal de FIA het verbieden zodat het veld weer dichterbij elkaar komt.

Het blijft een politiek spelletje kat-en-muis tussen de constructeurs/coureurs die willen domineren door innovatie, en de FIA die een spannende race wil.

Wat betreft de HAM discussie: Hamilton heeft soms gewoon onhandige uitspraken die lijnrecht tegenover andere uitspraken van hem staan. En tja, hypocrisie word je nu eenmaal op aangesproken. Als je dat combineert met "hoge bomen vangen veel wind" dan is het niet vreemd dat Hamilton er op aangesproken word.

Roepen dat je nog nooit zo'n snelle en dominante auto hebt gezien, maar je hebt er zelf 8 jaar in gereden waarvan een aantal jaar misschien wel dominanter? das niet handig.

Of deze is ook prachtig:
YouTube: 2017 Australian Grand Prix: Pre-Race Press Conference Highlights
Wensenlijst in 2017 waarbij Alonso zegt: "Equal engines" wat Lewis en de andere drivers niet willen. Ook Max heeft al vaak gezegd dat hij geen equal engines/cars zou willen.

Het verschil is dat de andere coureurs er niet op terugkomen als het niet goed gaat. Maar Hamilton dan dit soort uitspraken doet:
'I do watch (other) sports and I wish that it was just the pure ability that I have that makes all the difference.''

tja dat rijmt gewoon niet met elkaar. En het is niet alsof er hier uitspraken worden herkauwt die hij in 2021 heeft gedaan. Hij doet eigenlijk elke race wel uitspraken die lijnrecht staan tegenover andere uitspraken.

Deze race hadden we weer een pareltje in de categorie "Bono my tyres are gone". Dit keer een "Man these guys are really quick" (over Alonso). Om vervolgens de fastest lap neer te zetten. Als een driver dat een paar keer gebeurd zal er geen haan naar kraaien. Maar als het bijna wekelijks is tja :+ waar ligt dan het probleem.

Wat daar bovenop niet helpt is de media die veel uitspraken uit de context haalt. Met koppen en teksten als "Hamilton will stay at Mercedes until the day he dies" terwijl hij zegt "I think I’ll always be with Mercedes until the day I die". Dat is een best groot verschil....

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 04-04-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
[...]

Enige dat ik me kan voorstellen is iets rondom de DRS. Daar lijkt RB wel echt een voordeel te hebben gevonden, en dat heeft ook impact op de kwalificatie want dan mag je met DRS rijden. Maar dat maakt verder niet zoveel uit als RB toch vooraan rijdt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Blik1984 op 04-04-2023 10:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 15:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waah schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:13:
[...]

Deze race hadden we weer een pareltje in de categorie "Bono my tyres are gone". Dit keer een "Man these guys are really quick" (over Alonso). Om vervolgens de fastest lap neer te zetten. Als een driver dat een paar keer gebeurd zal er geen haan naar kraaien. Maar als het bijna wekelijks is tja :+ waar ligt dan het probleem.
Ik kan me nog een radio van Albon herinneren toen hij in de RB zat: "These guys race me so hard".

Het klinkt als entitlement. Alsof degene die het zegt vindt dat hij recht heeft op voorbij mogen of voor mogen blijven.
En dat gevoel heb ik bij Hamilton en Mercedes vaak. Ze komen over alsof zij de enigen zijn die mogen winnen.
Met andere teams heb ik dat gevoel niet.

Tja, en wat kun je er aan doen? RB schijnt iets gevonden te hebben waardoor de DRS veel beter werkt: https://the-race.com/form...d-bulls-triple-drs-trick/
Het is volledig legaal, maar de FIA kan het illegaal maken als ze dit voordeel van RB willen wegnemen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik denk vooral dat het beeld heel erg vertekend is omdat Mercedes vorig jaar met een niet-werkend concept kwam waar ze dit jaar op zijn doorgegaan (en het werkt nog steeds niet) en omdat Ferrari behoorlijk hard gepakt is met het TD van vorig jaar en daar ook nog niet omheen hebben weten te ontwikkelen. De rest van de teams zijn in het afgelopen decennium ook niet bepaald top geweest qua geld en mensen, de toegestane ontwikkeltijd en de budgetcap lijken daar wel een klein beetje te helpen maar die zitten alsnog met het gebrek dat de topmensen bij de topteams werken. Het is dus niet per se dat de RB19 zo buitengewoon goed is maar meer dat de andere teams zo slecht zijn. Als Mercedes en Ferrari hun zaakjes gewoon op orde hadden was heel deze discussie er niet, want dan was de status quo weer een beetje zoals pre-2022.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:41
DataGhost schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:27:
Ik denk vooral dat het beeld heel erg vertekend is omdat Mercedes vorig jaar met een niet-werkend concept kwam waar ze dit jaar op zijn doorgegaan (en het werkt nog steeds niet) en omdat Ferrari behoorlijk hard gepakt is met het TD van vorig jaar en daar ook nog niet omheen hebben weten te ontwikkelen. De rest van de teams zijn in het afgelopen decennium ook niet bepaald top geweest qua geld en mensen, de toegestane ontwikkeltijd en de budgetcap lijken daar wel een klein beetje te helpen maar die zitten alsnog met het gebrek dat de topmensen bij de topteams werken. Het is dus niet per se dat de RB19 zo buitengewoon goed is maar meer dat de andere teams zo slecht zijn. Als Mercedes en Ferrari hun zaakjes gewoon op orde hadden was heel deze discussie er niet, want dan was de status quo weer een beetje zoals pre-2022.
Nou, het concept werkt wel enigszins. Hamilton is immers 2e geworden deze race. En zowel hij als Russell deden het zeer zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

In deze race. Bahrein lagen ze nog 50 en 55s achter bij de finish, en in Jeddah was het 25 en 31s. Dat zijn toch flinke afstanden. Zeker als een klantenteam ze in beide races is voorgebleven. Hamilton vindt het ding in ieder geval nog steeds niet fijn rijden zei 'ie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Context is king:

“I don’t know what the pace difference looks like at the moment but Max has got no reason to be pushing it nor has Red Bull.
“They’ve done a really great job to be fair to them. We can’t take that away, and we clearly have to up our game.

Ik houd ook wel van een goeie rel maar laten we wel wat meer context trachten te plaatsen ipv met die mediagekte mee te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DataGhost schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:40:
Hamilton vindt het ding in ieder geval nog steeds niet fijn rijden zei 'ie.
Wat moet ie anders zeggen als RUS 'm zo goed als elke keer te snel af is. RUS was deze race ook weer de klos, eerst met de red flag en daarna met een vuurpijl in de kont. Jammer dat er geen krachtmeting tussen die 2 kwam (wederom). Dat gaat vanzelf komen, maar blijft nog steeds een beetje uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Maasluip schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:57:
[...]

Lees vooral wat je wil lezen.
Respectloos dat hij een vraag van een interviewer negeert. Als jij iemand iets vraagt, en het eerste wat die persoon doet is wegdraaien en iets anders doen, vind je dat normaal?
Ik vind dit wel een beetje spijkers op laag water zoeken moet ik eerlijk zeggen. Dit soort interviews zijn bij uitstek geschikt om interactie met het publiek te zoeken. Een beetje interviewer parafraseert de vraag en krijgt alsnog een antwoord.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 11:49
FirePuma142 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:59:
[...]

Ik vind dit wel een beetje spijkers op laag water zoeken moet ik eerlijk zeggen. Dit soort interviews zijn bij uitstek geschikt om interactie met het publiek te zoeken. Een beetje interviewer parafraseert de vraag en krijgt alsnog een antwoord.
Ach ja wat verwacht je als mods hun eigen regels negeren, de man hoeft maar een scheet te laten en de hooivorken komen alweer tevoorschijn.

"Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet."

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Misschien een beetje "late to the party" en misschien is het al bediscusieert, maar:

Hebben ze Russel niet express laten klappen? Je ziet als team een engine failure toch aankomen? Zelfs op de baan was het duidelijk dat dit aan het gebeuren was. Hij rijdt niet de pit in. Bij andere coureurs hoor je toch vaker "stop the car on track" voordat het echt goed mis gaat.
Zouden ze misschien een Safety car hebben willen forceren? In plaats van de VSC die het nu werd omdat RUS hem zeer net had weg gezet?
Als het SC zou zijn geworden kon HAM weer dichter bij VER komen en zo misschien weer een kans wagen? Of is dit misschien niet zoals de strategen denken?

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

R.E. schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:22:
Misschien een beetje "late to the party" en misschien is het al bediscusieert, maar:

Hebben ze Russel niet express laten klappen? Je ziet als team een engine failure toch aankomen? Zelfs op de baan was het duidelijk dat dit aan het gebeuren was. Hij rijdt niet de pit in. Bij andere coureurs hoor je toch vaker "stop the car on track" voordat het echt goed mis gaat.
Zouden ze misschien een Safety car hebben willen forceren? In plaats van de VSC die het nu werd omdat RUS hem zeer net had weg gezet?
Als het SC zou zijn geworden kon HAM weer dichter bij VER komen en zo misschien weer een kans wagen? Of is dit misschien niet zoals de strategen denken?
Alles kan maar het lijkt me meer dat men niet een brandende auto in de pitstraat wilde hebben.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54

Dido

heforshe

AvK schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:25:
[...]

Alles kan maar het lijkt me meer dat men niet een brandende auto in de pitstraat wilde hebben.
Dat, en op Sky gaven ze ook aan dat de brand mogelijk lekkende olie was. En aangezien je geen olie in de pitstraat wil lekken is het dan ook niet handig hem de pits in te sturen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Soms is de makkelijkste uitleg gewoon de meest logische. Russell kan vanuit de auto waarschijnlijk niet zien dat er fik uit komt. Drie bochten voor pit entry voelt hij iets raars met de motor en roept "check deployment" "something ... PU". Dan probeer je gewoon door te rijden, vaak is dat een sensor of een instelling die je even moet wijzigen op je stuur en je kan door. Pas na het uitrijden van de laatste bocht en al naast/voorbij pit entry merkt hij dat de motor echt niet meer door trekt en dat er meer mis is dan alleen "deployment". In de heli-shots zie je ook maar nauwelijks vlammen totdat hij echt op pit straight is, dus het team heeft dat nog niet gezien en moet alleen maar afgaan op data waarin de motor wel nog "werkt". Er was gewoon ontzettend weinig tijd om te reageren. Enige aanpassingen die hij zou moeten/kunnen doen zijn, nogmaals, alleen op het stuur. Alles wat in de pits gedaan zou moeten worden betekent sowieso tijdverlies door de pits en een enorm lange pitstop, dus dat heeft sowieso geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
helemaal waar natuurlijk.
Ik vond het alleen opvallend dat er niet vanuit de garage al meteen signalen kwamen....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
R.E. schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:22:

Hebben ze Russel niet express laten klappen? Je ziet als team een engine failure toch aankomen? Zelfs op de baan. Hij rijdt niet de pit in.
volgens mij kon hij de pits niet in, uit mijn herindering zat er 1 of 2 auto's rechts naast hem ter hoogte van de pitsingang. ik denk in elk geval stroll (die zit altijd iemand in de weg)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 15:59
Maasluip schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:27:
[...]

Ik kan me nog een radio van Albon herinneren toen hij in de RB zat: "These guys race me so hard".

Het klinkt als entitlement. Alsof degene die het zegt vindt dat hij recht heeft op voorbij mogen of voor mogen blijven.
En dat gevoel heb ik bij Hamilton en Mercedes vaak. Ze komen over alsof zij de enigen zijn die mogen winnen.
Met andere teams heb ik dat gevoel niet.
Heb het al vaak gezegd en zal het blijven zeggen: alles hangt af van interpretatie. Als Albon zegt "they race me so hard", kan je het ook gewoon lezen zoals het er staat en er niet vanalles achter zoeken of proberen te zoeken wat de achterliggende boodschap is.

En als Mercedes en Hamilton je dat gevoel geven, dan lees je iets te vaak die zeer nauwkeurige geselecteerde quotes die hier en clickbait sites geplaatst worden. Ik heb Mercedes nog nooit zoveel complimenten horen geven richting Red Bull en Aston Martin als dit seizoen. Uitspraken zoals "they did their homework" en "they are so fast" worden hier direct gelezen als verdachtmakingen naar andere teams.
Tja, en wat kun je er aan doen? RB schijnt iets gevonden te hebben waardoor de DRS veel beter werkt: https://the-race.com/form...d-bulls-triple-drs-trick/
Het is volledig legaal, maar de FIA kan het illegaal maken als ze dit voordeel van RB willen wegnemen.
Dat is nu inderdaad het risico dat Red Bull loopt. Vorig jaar had Aston Martin hun achtervleugel die eigenlijk wel binnen de reglementen was maar niet "volgens de geest van de regel" en is dus nu ook verboden. Net zoals Mercedes met hun DAS systeem.
[...]

Hardcore fan met een voorkeur voor 1 rijder zijn, is, zoals je zelf zegt, een prima combinatie. Hardcore fans met een voorkeur voor 1 rijder en een hekel aan andere piloten die een bedreiging zijn voor hun favoriet, zijn al een groter probleem.
RobertMe schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:50:
[...]

Door de verhoogde vloerranden is er weer meer dirty air, en dus volgen lastiger. Waar Red Bull, "alleen in clean air rijden", natuurlijk ook weer een voordeeltje uit haalt.
Het is natuurlijk niet enkel door de vloer dat er meer dirty air is. Vorig jaar waren ingenieurs vooral bezig met hoe ze hun eigen wagen sneller konden maken. Nu steken ze (weer) meer tijd in "hoe kunnen we anderen trager maken". En dan zie je her en der extra vleugeltjes en flapjes opduiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-06 15:50
JB schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:14:
[...]

ALO doet het wat dat betreft slimmer dan Max. Of Max heeft er schijt aan. ALO brand HAM compleet af " this guy only knows how to drive in front " paar races verder " _O_ HAM ".
Alonso is nog steeds verbitterd over 2007 dat ie niet kon winnen van (rookie) Hamilton en hij geen voorkeursbehandeling kreeg van McLaren destijds. Dus die laat geen kans liggen om weer een sneer richting Hamilton te geven. Vind het eerder erg sneu dan slim, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 16:49
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:51:
[...]

Alonso is nog steeds verbitterd over 2007 dat ie niet kon winnen van (rookie) Hamilton en hij geen voorkeursbehandeling kreeg van McLaren destijds. Dus die laat geen kans liggen om weer een sneer richting Hamilton te geven. Vind het eerder erg sneu dan slim, maar dat is mijn mening.
Opvallend dat alle teammaten van hem die hem op de baan kunnen verslaan allemaal een hekel aan hem hebben. Waarom denk je dat Rosberg exit was op het moment dat hij hem had verslagen, weg uit die toxic omgeving. En Bottas was geen bedreiging voor hem dus daar kon hij prima mee overweg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomcatter_31
ArgantosNL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:37:
[...]

Opvallend dat alle teammaten van hem die hem op de baan kunnen verslaan allemaal een hekel aan hem hebben. Waarom denk je dat Rosberg exit was op het moment dat hij hem had verslagen, weg uit die toxic omgeving. En Bottas was geen bedreiging voor hem dus daar kon hij prima mee overweg.
Rosberg was opgebrand. Hij wist dat hij Hamilton 1x verslagen had met een zekere mate van geluk en dat het hem waarschijnlijk niet nog een keer ging lukken. Hij heeft zelf aangegeven dat hij extreem diep moest gaan om Hamilton te verslaan en dat hij dit niet nog een keer op kon brengen.

En hoe is het anders dan andere coureurs? Prost en Senna hadden ook hekel aan elkaar toen ze in 1 team reden. Idem voor Vettel en Webber. Barrichello was ook niet bepaald fan van Schumacher. Meerdere teamgenoten van Alonso waren ook niet over hem te spreken. F1 is een wereld van kemphanen en ontzettend veel politiek en je toekomst hangt af van hoe je het doet tov je teamgenoot. Dus dat geeft gewoon enorme spanningen.

Vind het alleen opmerkelijk dat Hamilton er telkens uitgepikt wordt dat het zo'n vervelende vent is en dat mensen dan wel positief zijn over coureurs als Senna, Schumacher, Alonso, Vettel etc. Terwijl het binnen F1 allemaal eigenlijk hele vervelende mensen waren. het is een topsport en je ziet dat alle topcoureurs eigenlijk 1 ding gemeen hebben. Het zijn voor groot deel ontzettende egoisten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomcatter_31 op 04-04-2023 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 21:45
[...]

Ik geef het eerlijk toe. Ik kijk Formule 1 alleen vanwege Max Verstappen. Zodra hij uitvalt ben ik weg. De anderen interesseren mij helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
desalniettemin schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:05:
[...]

Ik geef het eerlijk toe. Ik kijk Formule 1 alleen vanwege Max Verstappen. Zodra hij uitvalt ben ik weg. De anderen interesseren mij helemaal niet.
Dus je kijkt pas sinds Red Bull met Honda motoren rijdt? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:02:
[...]

Rosberg was opgebrand. Hij wist dat hij Hamilton 1x verslagen had met een zekere mate van geluk en dat het hem waarschijnlijk niet nog een keer ging lukken. Hij heeft zelf aangegeven dat hij extreem diep moest gaan om Hamilton te verslaan en dat hij dit niet nog een keer op kon brengen.

En hoe is het anders dan andere coureurs? Prost en Senna hadden ook hekel aan elkaar toen ze in 1 team reden. Idem voor Vettel en Webber. Barrichello was ook niet bepaald fan van Schumacher. Meerdere teamgenoten van Alonso waren ook niet over hem te spreken. F1 is een wereld van kemphanen en ontzettend veel politiek en je toekomst hangt af van hoe je het doet tov je teamgenoot. Dus dat geeft gewoon enorme spanningen.

Vind het alleen opmerkelijk dat Hamilton er telkens uitgepikt wordt dat het zo'n vervelende vent is en dat mensen dan wel positief zijn over coureurs als Senna, Schumacher, Alonso, Vettel etc. Terwijl het binnen F1 allemaal eigenlijk hele vervelende mensen waren.
Senna en Schumacher zijn als jaren uit de sport dus waarom zou je hun aanhalen? Vettel is inmiddels ook geen active rijder meer, en sinds hij weg is bij ferrari was Vettel een heel stuk happier daarvoor was hij vaak ook een bal vol frustratie als je hem zag tijdens interviews. En Alonso lijkt nu gewoon te zeggen wat hij denkt, behalve over stroll want hij weet wie zijn salaris betaald. Het probleem met Hamilton is dat hij extreem nep overkomt. Ik heb liever een groep botte eikels dan een groep neppe vriendelijkheid waar je tussen de regels moet lezen om te zien wat ze nou werkelijk zeggen.

@RobertMe Hij ziet complete races sinds ze met honda rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 15:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RobertMe schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:22:
[...]

Ik had ook zoiets in de tijd dat Mercedes zo dominant was. Als Mercedes in een race weer eens 1-2 reed met een halve minuut voorsprong dan was de lol eraf.

Nu vind ik het leuk dat Alonso ook meedoet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
ArgantosNL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:23:
[...]

Senna en Schumacher zijn als jaren uit de sport dus waarom zou je hun aanhalen? Vettel is inmiddels ook geen active rijder meer, en sinds hij weg is bij ferrari was Vettel een heel stuk happier daarvoor was hij vaak ook een bal vol frustratie als je hem zag tijdens interviews. En Alonso lijkt nu gewoon te zeggen wat hij denkt, behalve over stroll want hij weet wie zijn salaris betaald. Het probleem met Hamilton is dat hij extreem nep overkomt. Ik heb liever een groep botte eikels dan een groep neppe vriendelijkheid waar je tussen de regels moet lezen om te zien wat ze nou werkelijk zeggen.

@RobertMe Hij ziet complete races sinds ze met honda rijden.
Ik geef gewoon voorbeelden van coureurs/teamgenoten die slechte relaties met elkaar hadden. Wat maakt het uit dat ze al jaren uit de sport zijn? Jij geeft Hamilton als voorbeeld dat er teamgenoten van hem een hekel aan hem hebben. Ik geef voorbeelden dat F1 door de jaren heen vol zit met coureurs die een hekel aan elkaar hebben. Dat is gewoon gevolg van de competitie, politiek en de enorme druk die er op ze ligt. Hamilton kan idd nep overkomen, maar zo hebben ze dus allemaal hun nare trekken zoals ik hierboven al aangaf.

Alonso zegt wat hij denkt, heeft hij volgens mij altijd al wel gedaan, alleen zit er wel vaak een agenda achter die uitspraken van hem. behalve idd met Stroll, dan houdt hij zijn mond of gaat hij roepen dat Lance een geweldige coureur is die potentieel wereldkampioen materiaal is. En dat is niet nep?

Maar Alonso was 2x kampioen toen hij naar McLaren ging en verwachtte dat hij als een koning binnengehaald zou worden en hij voorkeursbehandeling zou krijgen. Die kreeg hij niet. Vervolgens heeft hij met spygate, toen hij van de FIA immuniteit kreeg, het team onder de bus gegooid. Daarna is hij weer terug naar Renault gegaan waar hij vervolgens openlijk over het team begon te klagen toen de auto niet goed was. Daarna bij Ferrari zelfde verhaal. Vervolgens ging hij weer naar McLaren en ging hij weer openlijk of over de boordradio klagen over Honda. het is niet voor niks dat hij niet meer welkom is bij Honda teams, zowel in F1 als Indycar. Dus ja, naar mijn idee is Alonso ook niet echt een hele aardige jongen. Dus vind het apart om hem als voorbeeld te gebruiken als argument dat Hamilton zo'n vervelende vent is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 04-04-2023 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
ArgantosNL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:37:
[...]

Wat een onzin zeg. Er is één piloot de laatste jaren die bekend staat voor het creëren van een toxische omgeving en dat is Alonso. Voorlopig lijkt het bij Aston Martin goed te gaan.
Rosberg is gestopt op zijn hoogtepunt omdat hij wist dat hij het niet meer kon herhalen. Rosberg is ook niet te beroerd om dat toe te geven.
Denk dat er, naast Rosberg, maar één piloot is die Hamilton in het verleden heeft verslagen en dat is Button. Die twee komen nog prima overeen. En van toxische sfeer tussen Hamilton en Russel heb ik ook niet veel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:38:
[...]

Ik geef gewoon voorbeelden van coureurs/teamgenoten die slechte relaties met elkaar hadden. Wat maakt het uit dat ze al jaren uit de sport zijn? Jij geeft Hamilton als voorbeeld dat er teamgenoten van hem een hekel aan hem hebben. Ik geef voorbeelden dat F1 door de jaren heen vol zit met coureurs die een hekel aan elkaar hebben. Dat is gewoon gevolg van de competitie, politiek en de enorme druk die er op ze ligt. Hamilton kan idd nep overkomen, maar zo hebben ze dus allemaal hun nare trekken zoals ik hierboven al aangaf.

Alonso zegt wat hij denkt, heeft hij volgens mij altijd al wel gedaan. Maar Alonso was 2x kampioen toen hij naar McLaren ging en verwachtte dat hij als een koning binnengehaald zou worden en hij voorkeursbehandeling zou krijgen. Die kreeg hij niet. Vervolgens heeft hij met spygate, toen hij van de FIA immuniteit kreeg, het team onder de bus gegooid. Daarna is hij weer terug naar Renault gegaan waar hij vervolgens openlijk over het team begon te klagen toen de auto niet goed was. Daarna bij Ferrari zelfde verhaal. Vervolgens ging hij weer naar McLaren en ging hij weer openlijk of over de boordradio klagen over Honda. het is niet voor niks dat hij niet meer welkom is bij Honda teams, zowel in F1 als Indycar. Dus ja, naar mijn idee is Alonso ook niet echt een hele aardige jongen. Dus vind het apart om hem als voorbeeld te gebruiken als argument dat Hamilton zo'n vervelende vent is.
Ik zeg niet dat Alonso nooit vervelend is hij is open en duidelijk vervelend wanneer dingen hem niet zinnen. Mijn grootste probleem met Hamilton is dat hij nep is. Hij komt voor mij over als een Diva die doet alsof hij zo vriendelijk maar hij doet alles alleen maar voor aandacht. Het probleem van dat is dat zijn BLM activisme net zo gemeent overkomt als de marketing van bedrijven die een regenboog twitter logo gebruiken tijden pride month.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:46:
Wat een onzin zeg. Er is één piloot de laatste jaren die bekend staat voor het creëren van een toxische omgeving en dat is Alonso.
Over onzin gesproken. Het ligt allemaal wel iets genuanceerder dan dat. Dat toxische imago heeft hij vooral aan de Britse pers te danken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
ArgantosNL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:50:
[...]

Ik zeg niet dat Alonso nooit vervelend is hij is open en duidelijk vervelend wanneer dingen hem niet zinnen. Mijn grootste probleem met Hamilton is dat hij nep is. Hij komt voor mij over als een Diva die doet alsof hij zo vriendelijk maar hij doet alles alleen maar voor aandacht. Het probleem van dat is dat zijn BLM activisme net zo gemeent overkomt als de marketing van bedrijven die een regenboog twitter logo gebruiken tijden pride month.
Eerst was het probleem dat hij toxic is en meerdere teamgenoten een hekel aan hem hadden en weg wilden uit die toxic omgeving en nu is het omdat hij nep is en overkomt als een diva. Komt op mij over als gedraai en zoeken naar argumenten. En zoals hierboven nu door meerderen gesteld is, staat juist Alonso bekend als iemand die toxic omgevingen creeert. En zoals ook aangegeven kan Button nog steeds prima overweg met Hamilton. En wat ik hierboven ook al aanhaalde....Alonso roept nu ineens in de media hoe goed Lance Stroll wel niet is. Over nep gesproken...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWPSqZkwSJPmqBiQC63qtpfF9fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyhl42wrm2WNxjAP0X7KDyRI.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:36:
[...]

Eerst was het probleem dat hij toxic is en meerdere teamgenoten een hekel aan hem hadden en weg wilden uit die toxic omgeving en nu is het omdat hij nep is en overkomt als een diva. Komt op mij over als gedraai en zoeken naar argumenten. En zoals hierboven nu door meerderen gesteld is, staat juist Alonso bekend als iemand die toxic omgevingen creeert. En zoals ook aangegeven kan Button nog steeds prima overweg met Hamilton. En wat ik hierboven ook al aanhaalde....Alonso roept nu ineens in de media hoe goed Lance Stroll wel niet is. Over nep gesproken...
Why not both? :+ Het kan een toxische omgeving zijn EN nep :+

En Alonso gaf vooral een compliment omdat Stroll half gehandicapt in de auto nog zo wist te rijden. Da's wat anders :+

Zelfde als dat Hamilton Bottas een "great driver" noemt. Daarmee bedoeld die niet dat Bottas een geweldig coureur is. Maar dat die een fijne coureur is om mee te rijden. Beide is great :D ligt alleen aan je perceptie O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Niet alleen 11 world titles.... Het zijn alle nog rijdende wereldkampioenen samen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51
Mijn mening en niks anders dan dat…ik denk dat Hamilton …. Laten we zeggen beperkte processing capaciteit heeft. Iemand als Max, alonso, Russel en sainz (laatste race daargelaten) zijn over het algemeen duidelijk en hebben een plan. Dat kunnen ze communiceren tijdens het racen. Ze plannen vaak zelfs vooruit. (Alonso’s Silverstone vergelijk na de rode vlag). Hamilton zie ik als reactief, onzeker en onduidelijk. Z’n opmerkingen over banden en de reacties op keuzes gemaakt door anderen. Het gebruik van steeds dezelfde zinnen. So grateful, greatest crowd, etc. Zelden zie je hem snedige opmerkingen maken, maar wel overdreven directe opmerkingen zoals fastest car ever ed.

Dat is m.I. De reden dat de perceptie ontstaat zoals hierboven omschreven.

[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 04-04-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:31
+ Meeste overwinningen
+ Meeste podiums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:46
Lynx schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:06:
Mijn mening en niks anders dan dat…ik denk dat Hamilton …. Laten we zeggen beperkte processing capaciteit heeft. Iemand als Max, alonso, Russel en sainz (laatste race daargelaten) zijn over het algemeen duidelijk en hebben een plan. Dat kunnen ze communiceren tijdens het racen. Ze plannen vaak zelfs vooruit. (Alonso’s Silverstone vergelijk na de rode vlag). Hamilton zie ik als reactief, onzeker en onduidelijk. Z’n opmerkingen over banden en de reacties op keuzes gemaakt door anderen. Het gebruik van steeds dezelfde zinnen. So grateful, greatest crowd, etc. Zelden zie je hem snedige opmerkingen maken, maar wel overdreven directe opmerkingen zoals fastest car ever ed.

Dat is m.I. De reden dat de perceptie ontstaat zoals hierboven omschreven.
Ik denk dat Hamilton juist wel vooruit denkt, juist daarom communiceert hij altijd over dat soort details.
Mbt het gebruikt van dezelfde zinnen, dat is pure auto-piloot/media-training.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Waah schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:55:
[...]

Why not both? :+ Het kan een toxische omgeving zijn EN nep :+
Ja, dat kan idd. En kan me ook wel voorstellen dat mensen Hamilton niet mogen. Ik vind alleen het aantal posts over hem buitenproportioneel. De man kan geen scheet laten of het staat hier weer vol met pagina's geklaag over Hamilton. En als dit soort redenen als toxic of nep etc. aangedragen worden om de man niet te mogen, dan zou ik net zoveel pagina's met geklaag verwachten over coureurs als Schumacher, Alonso etc. Die vertoonden minstens net zo vervelend gedrag, misschien nog wel erger... alleen gek genoeg zijn die pagina's vol geklaag over hun er niet... sterker nog, ik zie zo door de jaren heen de nodige posts van mensen die hun streken best wel kunnen waarderen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:58:
[...]

Ja, dat kan idd. En kan me ook wel voorstellen dat mensen Hamilton niet mogen. Ik vind alleen het aantal posts over hem buitenproportioneel. De man kan geen scheet laten of het staat hier weer vol met pagina's geklaag over Hamilton. En als dit soort redenen als toxic of nep etc. aangedragen worden om de man niet te mogen, dan zou ik net zoveel pagina's met geklaag verwachten over coureurs als Schumacher, Alonso etc. Die vertoonden minstens net zo vervelend gedrag, misschien nog wel erger... alleen gek genoeg zijn die pagina's vol geklaag over hun er niet... sterker nog, ik zie zo door de jaren heen de nodige posts van mensen die hun streken best wel kunnen waarderen...
Gaan de topics terug tot wanneer Schumacher reed?

Maar Schumacher was ook niet populair. Zeker in GB niet. Idem met Vettel.

Er zijn imho 2 verschillen:
Schumacher was best dirty ja, alles om te winnen. Maar was niet hypocriet.... Een Hamilton kom zo nu eenmaal wel over

Hamilton is Brits. En de F1 pers (voornamelijk Brits) hemelt hem dus helemaal op. Ook als dat in niet alle gevallen terecht is....

Iemand die altijd wint is niet populair. Maar iemand die 8 jaar dominant is (en een "rocket ship" heeft) met een average 2e driver naast zich.... Die dan ook nog elke race opnieuw opgehemeld wordt over hoe briljant die wel niet is... Tja dat vinden non-britten nog erger O-)

Dat nu met RB nu continu de focus op dat "rocket ship" ligt bij Sky Sports is veelzeggend. Want in de tijd van de Merc dominantie hoorde je dat veel minder.

Dus Hamilton heeft het deels aan zijn eigen houding te danken, en deels aan de Britse media + Twitter.

Aan Max hebben ook genoeg een hekel. Vooral omdat die direct is (en daar houden Britten ABSOLUUT niet van). Maar de laatste keer dat Max op waarde door zijn teamgenoot geklopt is? Zonder fouten buiten zijn controle? Da's al echt even geleden....

Daar zit toch een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Waah schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:30:
[...]

Iemand die altijd wint is niet populair. Maar iemand die 8 jaar dominant is (en een "rocket ship" heeft) met een average 2e driver naast zich.... Die dan ook nog elke race opnieuw opgehemeld wordt over hoe briljant die wel niet is... Tja dat vinden non-britten nog erger O-)

Aan Max hebben ook genoeg een hekel. Vooral omdat die direct is (en daar houden Britten ABSOLUUT niet van). Maar de laatste keer dat Max op waarde door zijn teamgenoot geklopt is? Zonder fouten buiten zijn controle? Da's al echt even geleden....

Daar zit toch een verschil.
Misschien is de tweede rijder in de RB ook wel "average" sinds Daniel over zijn top is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Waah schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:30:
[...]
Er zijn imho 2 verschillen:
Schumacher was best dirty ja, alles om te winnen. Maar was niet hypocriet.... Een Hamilton kom zo nu eenmaal wel over
Schumacher was niet hypocriet? De man had contractueel zijn rol als eerste rijder vastgelegd. 2e coureur moest altijd voor hem aan de kant. Toen Barrichello zo opzichtig aan de kant ging in Oostenrijk deed Schumacher alsof hij het ook oneens was met die teamorder van Ferrari en probeerde Barrichello als morele winnaar op de hoogste trede te zetten. Dus sorry, daar ga ik met Schumacher niet erg in mee wat je hier zegt. En best een dirty driver is nogal een understatement als je tot 2x toe je rivaal in de wk strijd opzettelijk de baan af probeert te rijden. En zo zijn er nog wel de nodige controverses rondom Schumacher te bedenken.
Hamilton is Brits. En de F1 pers (voornamelijk Brits) hemelt hem dus helemaal op. Ook als dat in niet alle gevallen terecht is....
Precies hetzelfde kan je zeggen over Verstappen en de Nederlandse pers.
... Aan Max hebben ook genoeg een hekel. Vooral omdat die direct is (en daar houden Britten ABSOLUUT niet van).
Denk niet dat het de directheid is waar men een hekel aan heeft bij Max, eerder zijn rijstijl die nog wel eens over de limiet is. Coureurs als Villeneuve waren ook direct, heb daar vanuit de Britse pers nooit veel negatieve verhalen over gezien. En mensen klagen over het zeuren van Hamilton, maar afgelopen weekend hing Max ook meteen in de radio over de afstand achter de safety car en daarna toen Hamilton hem inhaalde terwijl er niks aan de hand was...
Iemand die altijd wint is niet populair. Maar iemand die 8 jaar dominant is (en een "rocket ship" heeft) met een average 2e driver naast zich....

Maar de laatste keer dat Max op waarde door zijn teamgenoot geklopt is? Zonder fouten buiten zijn controle? Da's al echt even geleden....
Hehe, Max heeft net zo goed een average 2e rijder naast zich en team is puur gericht om Max kampioen te maken. Dus in hoeverre heeft de 2e rijder ook daadwerkelijk een kans om Max op waarde te kloppen?

En Hamilton had alleen met Bottas een average 2e rijder naast zich. Rosberg kon de strijd wel aan met Hamilton en nu heeft hij met Russell ook weer een waardige teamgenoot naast zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:38
Je zit op een Nederlands forum, dus je kunt waarschijnlijk wel begrijpen waarom mensen constant over Hamilton heen vallen :p.

Met alle rode vlaggen waren er ook weer wat Britten die afgelopen weekend over Abu Dhabu 2021 begonnen - zoals het had gehoord te eindigen d.w.z. achter de safety car etc. etc. Begint ook een repeteergeweer te worden :).

Eerlijkheidshalve denk dat ik alle 20 coureurs puur en alleen voor zichzelf rijden en dus ook regelmatig steken onder water geven. Maar Hamilton is wel vrij saai in dat opzicht, begint altijd met hoe dankbaar hij is voor alles en het team etc. en hoe hard ze werken. Het zegt allemaal vrij weinig, maar goed dat is een keuze die hij maakt.

Voor wat betreft die 2e coureurs, had Alonso niet evenveel punten toen ze samen reden? En ik meen me te herinneren dat het weinig scheelde met Button (die volgens mij ook een seizoen meer punten heeft gehaald), Rosberg & nu dus Russell. Volgens mij heeft Hamilton alleen echt Kovalainen en Bottas zwaar gedomineerd. Maar goed, als je dat vergelijkt met Verstappen dan moet je ook toegeven dat Verstappen niet teamgenoten van hetzelfde kaliber heeft gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sineplex schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:41:
Je zit op een Nederlands forum, dus je kunt waarschijnlijk wel begrijpen waarom mensen constant over Hamilton heen vallen :p.
Het neemt ook hier wel wat te extreme vormen aan af en toe.

Mensen die alvast een stroman op Ham plakken om zich aan te gaan ergeren voor als er mogelijk misschien later wat kan gebeuren als…

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 15:08

Martinspire

Awesomeness

Is er verder nog iets gemeld de afgelopen dagen over het SC infringement? Gaan ze nog wat doen om te zorgen dat die opstopping niet meer voor komt?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martinspire schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:35:
Is er verder nog iets gemeld de afgelopen dagen over het SC infringement? Gaan ze nog wat doen om te zorgen dat die opstopping niet meer voor komt?
Welke precies?

Het loslaten na rood was toch exact volgens de regels?
SC lichten uit > leider bepaald de pace.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:48:
[...]

Welke precies?

Toch mag de FIA zich wel eens achter de oren krabben v.w.b. de sur place hij de eerste herstart na rood. Dat ze achteraan stil staan en een aantal coureurs door de grindbak moeten uitwijken kan gewoon echt niet en is gevaarlijk. Gevaarlijker dan een beetje grind opvegen en een gestrande auto wegtakelen. Ook al heeft Hamilton niks fout gedaan en hebben ze de normale procedure gevolgd. Dan kan er nog steeds een simpele oplossing zijn, en dat is de SC harder laten rijden en de lampen pas veel later uit doen. Want ik vermoed dat Hamilton meteen inhield toen de lampen uit gingen zodat hij (meer) dan een halve ronde op zijn tempo kon rijden en de banden/remmen kon opwarmen. Iets wat achter de (extreem) langzaam rijdende SC niet kon. En om uiteraard harder te rijden zonder de SC in te halen zal die een flink gat moeten laten vallen door nog langzamer te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
RobertMe schreef op woensdag 5 april 2023 @ 06:23:
[...]

Toch mag de FIA zich wel eens achter de oren krabben v.w.b. de sur place hij de eerste herstart na rood. Dat ze achteraan stil staan en een aantal coureurs door de grindbak moeten uitwijken kan gewoon echt niet en is gevaarlijk. Gevaarlijker dan een beetje grind opvegen en een gestrande auto wegtakelen. Ook al heeft Hamilton niks fout gedaan en hebben ze de normale procedure gevolgd. Dan kan er nog steeds een simpele oplossing zijn, en dat is de SC harder laten rijden en de lampen pas veel later uit doen. Want ik vermoed dat Hamilton meteen inhield toen de lampen uit gingen zodat hij (meer) dan een halve ronde op zijn tempo kon rijden en de banden/remmen kon opwarmen. Iets wat achter de (extreem) langzaam rijdende SC niet kon. En om uiteraard harder te rijden zonder de SC in te halen zal die een flink gat moeten laten vallen door nog langzamer te rijden.
Voor die gevaarlijke situatie leg ik de schuld volledig maar dan ook volledig bij de piloten zelf. Op die plaats was het een blinde bocht. Als je net daar beslist om te accelereren, dan heb je dat zelf beslist. Er zijn meer dan genoeg plaatsen, waar er wel overzicht is, om je acceleratie routines af te werken. Ook hadden race ingenieurs meer dan genoeg tijd om hun piloten in te lichten dat Hamilton vertraagde ter hoogte van die bocht en dat ze moesten op letten. Dit is nu wel een gokje (heb het niet herbekeken) maar er zullen toch een kleine twintig seconden zitten tussen het moment dat Hamilton vertraagde en het moment dat de achterste piloten op die plaats kwamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kenhas schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:09:
[...]

Voor die gevaarlijke situatie leg ik de schuld volledig maar dan ook volledig bij de piloten zelf. Op die plaats was het een blinde bocht. Als je net daar beslist om te accelereren, dan heb je dat zelf beslist. Er zijn meer dan genoeg plaatsen, waar er wel overzicht is, om je acceleratie routines af te werken. Ook hadden race ingenieurs meer dan genoeg tijd om hun piloten in te lichten dat Hamilton vertraagde ter hoogte van die bocht en dat ze moesten op letten. Dit is nu wel een gokje (heb het niet herbekeken) maar er zullen toch een kleine twintig seconden zitten tussen het moment dat Hamilton vertraagde en het moment dat de achterste piloten op die plaats kwamen
Het gaat er niet om dat ze zelf beslissen te accelereren. Dat gebeurt daar elke ronde, ook achter de safetycar. Het gaat erom dat er voor ze geremd wordt, en er dus een harmonica effect ontstaat.

Maar daar moet m.i. beter met de regels omgegaan worden. Safetycar lampen vier bochten later uit en er was niks aan de hand geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
YakuzA schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:29:
[...]

Het neemt ook hier wel wat te extreme vormen aan af en toe.

Mensen die alvast een stroman op Ham plakken om zich aan te gaan ergeren voor als er mogelijk misschien later wat kan gebeuren als…
Andersom zie ik meer post van mensen die klagen dat er over Hamilton geklaagd wordt dan dat er daadwerkelijke Hamilton posts zijn :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

redwing schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:32:
[...]

Andersom zie ik meer post van mensen die klagen dat er over Hamilton geklaagd wordt dan dat er daadwerkelijke Hamilton posts zijn :+
Volgens mij zit Lewis inmiddels wel weer beter in zijn vel en is hij wel tevreden met zijn rol in het kampioenschap tot nu toe. De tijden van voor 2021 komen voorlopig niet meer terug en dat besef is er nu ook wel.

Ik zie liever coureurs die het samen naar de zin hebben naast het circuit en het lekker samen uitvechten tijdens de race. Het verleden heeft uitgewezen dat dit prima kan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:32:
[...]

Hij zit wel aan een ca 150 posts in dit topic iig dus lijkt me niet ;)
(en richting de 200 als je op 'HAM' zoekt, laat staan de 'lewis' etc)
[F1 2023] Race 3 GP van Australië
3/56 pagina's dus, das toch een ruime 5% van de posts die over Ham gaat :+

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 05-04-2023 09:05 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
YakuzA schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:02:
[...]

Hij zit wel aan een ca 150 posts in dit topic iig dus lijkt me niet ;)
(en richting de 200 als je op 'HAM' zoekt, laat staan de 'lewis' etc)
3/56 pagina's dus, das toch een ruime 5% van de posts die over Ham gaat :+
Maar dat is dus wel inclusief de posts die gaan over het klagen over Hamilton (of posts zoals we nu maken). Daarbij is een heel gedeelte van de posts een normale discussie over uitspraken ipv echt geklaag. De aktie van Hamilton op Max deze race is b.v. best een discussie waard en als je de regels van de FIA bekijkt ook een aktie die niet zou mogen. Soortgelijke akties van b.v. Max worden net zo goed zo besproken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
YakuzA schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:48:
[...]

Welke precies?

Dat het volgens de regels was, is wel duidelijk.
Dat bijna het halve veld op elkaar klapte omdat het tempo zo laag was, sommigen daardoor nagenoeg stil stonden en weer anderen moesten uitwijken door de grindbak geeft wel aan dat de regels misschien iets anders moeten.

En ja, de achterliggers kunnen wellicht beter opletten maar het zijn geen pannekoeken en het feit dat dit gebeurde geeft wat mij betreft wel aan dat ze in elk geval serieus moeten bekijken of er iets anders kan/moet in de regels.

Kan zo simpel zijn als bijv de SC lichten pas later uit doen? Desnoods het punt voor elke GP vooraf bepalen, zoals ze dat ook met tracklimitis en DRS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

B-Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:13:
[...]
de term 'infringement' die gebruikt wordt impliceert volgens mij dat er wel een overtreding van de regels was.
Dat bijna het halve veld op elkaar klapte omdat het tempo zo laag was, sommigen daardoor nagenoeg stil stonden en weer anderen moesten uitwijken door de grindbak geeft wel aan dat de regels misschien iets anders moeten.

En ja, de achterliggers kunnen wellicht beter opletten maar het zijn geen pannekoeken en het feit dat dit gebeurde geeft wat mij betreft wel aan dat ze in elk geval serieus moeten bekijken of er iets anders kan/moet in de regels.

Kan zo simpel zijn als bijv de SC lichten pas later uit doen? Desnoods het punt voor elke GP vooraf bepalen, zoals ze dat ook met tracklimitis en DRS doen.
Het zou idd beter zijn om de SC lichten volgens de reguliere SC ending procedure te laten lopen, dat zou veel chaos kunnen schelen, omdat couriers dan ook precies weten wanneer het gebeurt adhv hun normale ervaring met de SC.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
B-Real schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:13:
[...]

Het is vreemd dat bij een restart de standaard formatie lap regels niet gelden terwijl er effectief wel een formatie lap gereden wordt, het enige verschil is dat de lap meeteld voor de race. Het is vreemd dat hier niet de maximale afstand regels gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
MikeyMan schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:29:
[...]

Het gaat er niet om dat ze zelf beslissen te accelereren. Dat gebeurt daar elke ronde, ook achter de safetycar. Het gaat erom dat er voor ze geremd wordt, en er dus een harmonica effect ontstaat.

Maar daar moet m.i. beter met de regels omgegaan worden. Safetycar lampen vier bochten later uit en er was niks aan de hand geweest.
Safety car lichten later uit, was zeker en vast beter geweest. Dan heb je gewoon een paar bochten later het harmonica effect waar het misschien wel overzichtelijker is. Maar uiteindelijk weten alle piloten (of ze zouden het moeten weten) dat de lichten op de safety car uit zijn. En per definitie wordt er dan vertraagd. Er is waarschijnlijk nog nooit een safety car geweest waarbij er, op het moment dat de lichten uitgaan, niet vertraagd werd.
Als je dan als piloot de boodschap "lights out" krijgt en je besluit om toch te accelereren in een blinde bocht, dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
YakuzA schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:19:
[...]

de term 'infringement' die gebruikt wordt impliceert volgens mij dat er wel een overtreding van de regels was.
Waar heb je het woord "infringement" gelezen? Er was geen infringement anders was er een straf geweest voor iemand. Er was wel een onderzoek naar een mogelijke "infringement" maar dat is zonder gevolgen geweest omdat er geen overtreding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kenhas schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:41:
[...]

Waar heb je het woord "infringement" gelezen? Er was geen infringement anders was er een straf geweest voor iemand. Er was wel een onderzoek naar een mogelijke "infringement" maar dat is zonder gevolgen geweest omdat er geen overtreding was.
Daar begon de discussie mee :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Dat had ik wel door maar toch bedankt :)
Maar er was gewoonweg geen infringement. Wel een onderzoek naar een overtreding maar dat was bijna direct afgerond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 09:53

basvn

Breezand - NHN

zei iemand bandjes?!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fs85RhTWcAIRfny?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fs86eRRX0AUNgE9?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fs86rwPXsAEsYsv?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fs9LcQvXoAMOWqJ?format=jpg&name=large

Valt me nu ook pas op dat canada niet na Baku is. (al gaan we wel gewoon naar het verre westen toe)

nu in het goede topic :+

[ Voor 9% gewijzigd door basvn op 05-04-2023 16:15 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@basvn ik zou het tóch in het andere topic posten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 21:45
RobertMe schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:22:
[...]

Nee, sinds 2015 toen Max zijn debuut maakte.. Daarvoor keek ik toen Jos Verstappen nog reed, maar ben afgehaakt, omdat Michael Schumacher bijna alles won. De Vettel jaren heb ik helemaal niet gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 05-04-2023 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
desalniettemin schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:00:
[...]

Nee, sinds 2015 toen Max zijn debuut maakte.. Daarvoor keek ik toen Jos Verstappen nog reed, maar ben afgehaakt, omdat Michael Schumacher bijna alles won. De Vettel jaren heb ik helemaal niet gezien.
Dus ook in de tijd van Jos keek je races niet tot het eind? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:57
Nog niet dicht? Dan kan het hier nog:
https://racingnews365.nl/...officieel-protest-ferrari
Op zich logisch, dan waren er wel meer die een straf verdienden...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord