[F1 2023] Race 3 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.221 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
cordonbleu schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:09:
[...]

Je kan wel lollig doen maar Red Bull heeft 19 van de laatste 24 races gewonnen. Dus welk team zal het geweest zijn dat het vaakst zo bij de finish heeft gestaan in de recente geschiedenis van de F1 denk je?
Is het dan niet logischer om te denken dat men dit invoert om Aston Martin dwars te zitten? :?
Die mogen zelden, hangen nu 2x op rij in de hekken en het wordt verboden.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Wel wat wrevel tussen Hamilton en Russel lijkt het
Later on in Thursday’s driver press conference, the topic turned to the intra-team dynamic at Mercedes, with Russell asked for his thoughts on comments Lewis Hamilton made after the last race at Jeddah.

“The strategy didn’t really work out for me,” Hamilton told Sky Sports F1 after following Russell home in Saudi Arabia. “The set-up was a bit off – I think if I had the set-up that George had, I would have been in a better position.

“There was like a 50:50 choice. I chose one way, he chose another. More often than not, the way he went was the wrong one, but it just happened to work, so I could only match his pace rather than be quicker.”

When asked about Hamilton’s comments in Melbourne, Russell was keen to note the work he put in ahead of and during the event, stressing that there was no luck in the outcome.

“I don’t think there’s any luck in it at all, I think it’s down to the preparation you put in before the event,” said Russell, who is contesting his second season with the Silver Arrows.

“The changes we made overnight [after practice], I knew that was going to be the right direction with the work we did with the team, and I believed it was going to be better than the set-up that Lewis opted for.

“I think everybody’s got different preferences. I was happy with the direction I took and the work I’m doing with the engineers.”
https://www.formula1.com/...8vrw6y054WyWnT3FfLoC3a6WU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:59

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb het idee (en het beeld) dat George ook echt altijd bloedserieus is tijdens de raceweekenden en altijd bezig is met zijn engineers.
Zo wordt het iig vaak gebracht tijdens Drive to Survive. Bij Hamilton zie je dat veel minder

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:47
Piastri had het tijdens de persconferentie over dat hij in 2015 bij de grand prix van Australië grid kid was voor Daniil Kyvat die niet aan de start was verschenen.

Even de race opgezocht op F1TV. Naast Kyvat (versnellingsbak) startten ook Bottas (rugproblemen), Magnussen (geplofte motor) en de beide Marussia rijders niet. Eerste F1 race voor Verstappen en Sainz. Allemaal jonge koppen, ook aan de pitmuur en Mercedes die op 30+ seconden van de rest rijdt. Ik was deze race helemaal vergeten maar wel leuk om het weer eens terug te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
DataGhost schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Correlatie is nog geen causatie. Wat is voor jou de reden om aan te nemen dat dit specifiek vanwege Red Bull gebeurd is?
Haha, ja die kan je bij bijna alles wel gebruiken... Een echte dooddoener.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
The mullet king has arrived
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FscchESaAAE8ygL?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FscchEWaAAABtqJ?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

cordonbleu schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:27:
[...]

Haha, ja die kan je bij bijna alles wel gebruiken... Een echte dooddoener.
Hoezo is het een dooddoener? Je kan niet eens je eigen (al dan niet logisch gefundeerde) redenering opschrijven lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2d1uckcDVJrvLloHPVGoscEew7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrYBFQkr5j9WBuv0Ddl5mqlg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
DataGhost schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:36:
[...]

Hoezo is het een dooddoener? Je kan niet eens je eigen (al dan niet logisch gefundeerde) redenering opschrijven lijkt het?
Ik heb alleen gezegd dat het gebeurt nu RB veel wint. Nergens heb ik gezegd dat het specifiek vanwege RB komt. Die woorden heb jij gebruikt. Dus als er al iets niet correleert is dat het wel.
Maar je probeert een discussie te voeren die nergens over gaat. Daar zie ik het nut niet zo van in, dus daarom wilde ik er niet verder op in gaan.

Laten we het weer over de race hebben. Ben benieuwd of Max op dit circuit eens potten kan breken. Tot nu toe is dit circuit hem nooit echt goed gezind geweest.
Jammer dat er 4 drs zones nodig zijn en dat er maar 2 meetpunten zijn.
Het lobbyen van Toto om de vloerranden dit jaar te verhogen heeft slecht uitgepakt voor het dicht volgen achter de auto's. Wat juist de hele insteek van het nieuwe reglement was en daarmee nu om zeep is...

[ Voor 29% gewijzigd door cordonbleu op 30-03-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

cordonbleu schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:57:
[...]

Maar je probeert een discussie te voeren die nergens over gaat. Daar zie ik het nut niet zo van in, dus daarom wilde ik er niet verder op in gaan.
Ja als je het over dooddoeners hebt 8)7 zal ik er ook maar niet meer verder op in gaan dan. Sorry dat ik een vraag stelde hoor. En dan wel eerst een discussietje gaan voeren en vervolgens mij erop aanspreken dat ik degene ben die nergens over discussieert. Je trekt de hele tijd RB erbij, probeert andere vergelijkingen weg te zetten als onvergelijkbare onzin maar als het te moeilijk wordt hebben anderen het gedaan.

[ Voor 32% gewijzigd door DataGhost op 30-03-2023 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Aan de monteurs:
"jullie mogen niet op de hekken hangen die gemaakt zijn om een F1 auto op te vangen die full speed er in klapt! Dat is gevaarlijk!"

Aan dezelfde monteurs: "Ja bij een pitstop mag je met je krik gewoon voor de auto staan en deze opvangen hoor, als die per ongeluk te hard tegen je aanrijd? Kan gebeuren"

Soms snap ik de FIA niet zo goed :+

Inderdaad, je haalt de emotie wat uit de sport zo.... Das toch jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:10:
Aan de monteurs:
"jullie mogen niet op de hekken hangen die gemaakt zijn om een F1 auto op te vangen die full speed er in klapt! Dat is gevaarlijk!"

Aan dezelfde monteurs: "Ja bij een pitstop mag je met je krik gewoon voor de auto staan en deze opvangen hoor, als die per ongeluk te hard tegen je aanrijd? Kan gebeuren"

Het heeft volgens mij niet per se met het aan de hekken hangen te maken maar met het buiten de garage en over de fastlane gaan van monteurs die daar niet moeten zijn om een pitstop te verzorgen. Een beetje op dezelfde manier als dat marshalls niet op de baan horen zonder SC/rood. Als er toch om wat voor reden een achterblijver de pits binnenrijdt in de laatste ronde wil je niet dat daar monteurs lopen. Ze willen diezelfde monteurs ook niet op de pitstopplek als ze niet van plan zijn een van hun rijders binnen te halen voor een stop, die moeten zoveel mogelijk in de garages blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 30-03-2023 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:05
DataGhost schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:13:
[...]

Het heeft volgens mij niet per se met het aan de hekken hangen te maken maar met het buiten de garage en over de fastlane gaan van monteurs die daar niet moeten zijn om een pitstop te verzorgen. Een beetje op dezelfde manier als dat marshalls niet op de baan horen zonder SC/rood. Als er toch om wat voor reden een achterblijver de pits binnenrijdt in de laatste ronde wil je niet dat daar monteurs lopen.
Zoals met Albon vorig jaar toen er allemaal mensen de pitstraat al inliepen? :P

YouTube: Alex Albon's Late Pitstop! F1 Austrailian GP 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:05
Die is echt zo veranderd sinds hij weg is bij Mercedes. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

TinusXIII schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:15:
[...]
Zoals met Albon vorig jaar toen er allemaal mensen de pitstraat al inliepen? :P

YouTube: Alex Albon's Late Pitstop! F1 Austrailian GP 2022
Ja eigenlijk precies dat. Toevallig dat dat ook in Australië was zeg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
Waah schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:10:
Aan de monteurs:

Achja, ze gaan deze regel nu ineens strenger naleven wordt er gezegd. Maar er was ook een nieuwe regel mbt piercings en sieraden als ik het me goed herinner. Ik geloof dat die regel nou ook niet echt heel strikt wordt gehandhaafd. 8)7 Dus ja, lekker wispelturig weer de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Het heeft volgens mij niet per se met het aan de hekken hangen te maken maar met het buiten de garage en over de fastlane gaan van monteurs die daar niet moeten zijn om een pitstop te verzorgen. Een beetje op dezelfde manier als dat marshalls niet op de baan horen zonder SC/rood. Als er toch om wat voor reden een achterblijver de pits binnenrijdt in de laatste ronde wil je niet dat daar monteurs lopen. Ze willen diezelfde monteurs ook niet op de pitstopplek als ze niet van plan zijn een van hun rijders binnen te halen voor een stop, die moeten zoveel mogelijk in de garages blijven.
Maar de FIA heeft niemand verboden naar de muur te gaan om te juichen toch? Het gaat om het in die hekken klimmen en hangen, en het ergste zijn vooral om de monteurs die boven de baan hangen met 1 arm aan t hek en de ander juichend. Als je die ziet dan snap ik het wel.
Gewoon in het hek klimmen en alleen je armen door het hek moet gewoon kunnen en gok dat dat nog steeds gedoogd zal blijven alleen je moet het soms ff indammen zodat het niet uit de hand loopt.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Vuvuzela schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:29:
[...]

Maar de FIA heeft niemand verboden naar de muur te gaan om te juichen toch? Het gaat om het in die hekken klimmen en hangen, en het ergste zijn vooral om de monteurs die boven de baan hangen met 1 arm aan t hek en de ander juichend. Als je die ziet dan snap ik het wel.
Gewoon in het hek klimmen en alleen je armen door het hek moet gewoon kunnen en gok dat dat nog steeds gedoogd zal blijven alleen je moet het soms ff indammen zodat het niet uit de hand loopt.
De hele regel:
2.3.2 Restriction of personnel
Organisers of races are reminded that the pit lane represents a potentially dangerous area during the running of a competition, not only because of the racing cars using it but also in view of accidents which may occur owing to cars being on the race track adjacent to it.

Therefore, access to the pit lane should be exclusively reserved during practice and races for those persons specially authorised and having a specific job to do. The pit wall signalling platform should be forbidden to all except authorised officials or race team personnel, having a special pass; the presence of any person in this zone should be strictly prohibited during the start of a race, unless there is adequate protection in place, at the discretion of the race director, if appointed, or the clerk of the course.

Team personnel are only allowed in the pit lane immediately before they are required to work on a car and must withdraw as soon as the work is complete.

It is forbidden for personnel to climb on pit wall debris fences at any time. Any action by a team breaching this ban will be reported to the Stewards.
De laatste twee alinea's vatten het behoorlijk beknopt samen en ja, er staat inderdaad ook dat er niet op de hekken geklommen mag worden maar om daar te komen moet je de rest van de regel eigenlijk al geschonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

Ja want dat je niet naar buiten mag, doen alsof je een pitstop gaat doen en weer naar binnen gaat... Die regel wordt ook zo strikt gehandhaafd _O-

Het idee snap ik ergens heus wel. Maar er zijn zoveel andere dingen die ze eerst zouden moeten aanpakken dan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:20
DataGhost schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:35:
[...]

De hele regel:

[...]

De laatste twee alinea's vatten het behoorlijk beknopt samen en ja, er staat inderdaad ook dat er niet op de hekken geklommen mag worden maar om daar te komen moet je de rest van de regel eigenlijk al geschonden hebben.
Ze gingen het bij overtreding afdoen met een boete toch? Valt die ook onder de budget cap? Zo niet, dan nog even een paar extra t-shirtjes en petjes slijten en gewoon lekker gaan juichen met z’n allen. :)

Wat een onzin. Zoveel regels dat ze het vaak zelf ook niet eens meer weten, getuige vorige race ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:36:
[...]

Ja want dat je niet naar buiten mag, doen alsof je een pitstop gaat doen en weer naar binnen gaat... Die regel wordt ook zo strikt gehandhaafd _O-
Er zijn zoveel manieren om te doen alsof je aan de regels voldoet waarbij het heel lastig is aan te tonen dat er bepaalde intenties waren. Bijvoorbeeld een pitcrew die klaarstaat maar een rijder die niet naar binnen komt, al dan niet vanwege strategie "box opposite X", er zelf geen zin in hebben "my tyres are good" of de pitstraat missen... dan staan ze wel al buiten maar gebeurt er geen pitstop. Gelukkig wordt de regel grotendeels wel gewoon nageleefd omdat er buiten de pit-momenten eigenlijk geen personeel in de pitlane is.
Het idee snap ik ergens heus wel. Maar er zijn zoveel andere dingen die ze eerst zouden moeten aanpakken dan _O-
Tsja. Je zegt het zelf, er zijn zoveel andere dingen die ze eerst zouden moeten aanpakken. En dan pakken ze een van die andere dingen aan, wordt er weer geroepen dat er tig nog andere zaken zijn die nog steeds blijven liggen. Alsof ze dan alleen maar alles of niks aan mogen pakken. Wees blij dat ze stukje bij beetje het originele regelboek lijken te gaan handhaven? Gaat dat op de best mogelijke manier? Nee dat vind ik ook niet. Maar is het beter dan niks? Zeker.
ZeromaNoiS schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Ze gingen het bij overtreding afdoen met een boete toch? Valt die ook onder de budget cap? Zo niet, dan nog even een paar extra t-shirtjes en petjes slijten en gewoon lekker gaan juichen met z’n allen. :)

Wat een onzin. Zoveel regels dat ze het vaak zelf ook niet eens meer weten, getuige vorige race ook weer.
Ik vind de regel verder geen onzin. Sure, het is jammer dat de pitcrew niet bij de finishlijn kan juichen maar het veiligheidsaspect is best een legitieme reden om die reeds bestaande regel te gaan handhaven. Ik vind het een prima ontwikkeling dat dit soort dingen aandacht krijgen zonder dat er iemand gewond of dood voor hoeft te gaan. Risico's, prima, die zijn er in deze sport, voor alle deelnemers. De pitcrew is zelf sowieso al in een gevaarlijke omgeving bezig. Maar dat is dan wel met een doel en hoeft wmb niet te betekenen dat er dan helemaal geen aandacht geschonken hoeft te worden aan onnodig rondlopende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 19:10
[...]

Schijnt te gaan om akkefietje met Russell vorige race waardoor toch wel duidelijk werd dat het -in potentie- een gevaarlijke situatie oplevert.
Die regel is ooit niet voor niets ingesteld...maar zoals met zoveel dingen: Als het goed gaat kijkt niemand er naar om. Pas als het mis gaat, kan iedereen je vertellen dat het voorkomen had kunnen worden.

Nu wordt een keer de put gedempt voor het kalf verdronken is, en is het weer niet goed.

Als je voor de emotie afhankelijk bent van dat in de hekken hangen, tsja... volgens mij kun je prima een feestje vieren zonder op dat moment half over de baan te moeten hangen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
[...]

Ze gingen het bij overtreding afdoen met een boete toch? Valt die ook onder de budget cap?
Voegt het in de hekken hangen performance toe? Zo niet, dan valt het niet onder de budget cap. De budget cap gaat immers alleen over de performance (letterlijk en "figuurlijk", dus niet alleen performance in de zin van snelheid maar ook van resultaat, strategie etc valt er ook onder), en niet over de zaken die de auto / race niet sneller maken.

Dus nee, boetes vallen, AFAIK nooit, onder de budget cap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

RobertMe schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:07:
Voegt het in de hekken hangen performance toe?
1 pk per persoon die in het hek hangt, toch? :+

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Iedereen op hard of medium, Max meteen op rood. :P

Edit: wel een sec. langzamer dan Perez op de gele band.

Edit: tweede run wel een sec. sneller dan Perez.

[ Voor 56% gewijzigd door Hippocampus op 31-03-2023 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Toch wel fijn een zandbak ;)
MAG

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 31-03-2023 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@PalingDrone Verwacht je niet op een 'straten'circuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

PER zet aan op de rode band en vergaloppeerd zich meteen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

TSU ook even door het grind.... achterwaarts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ja zo gaat ie wel een keer stuk MAG :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
"I think Magnussen hit"... the gravel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Poah, geen GPS, knap link en nu dus rood, vaag

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 31-03-2023 04:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Whoopsie Max achterstevoren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CGCCQo3qMWo0SQly0yOCwScaLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x7imtFvuUup90xyb3dTnMi09.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
@Hippocampus dank voor het vroege verslag, ik lag toen nog op 1 oor _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 31-03-2023 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En fp2 heeft last van regen wat nu door lijkt te zetten.

Rommelige voorbereiding zo :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Hamilton nog een strafje overigens? Hij reed zijn snelste tijd toen Sargeant geel veroorzaakte in sector 3. Op de on-board van Hamilton zie je ook duidelijk geel, maar lijkt hij gewoon door te blijven stampen (getuige ook zijn sectortijd). Dat is dan toch gewoon een penalty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

FP1 was leuk om terug te zien. Grind! Heerlijk :D

HAM zit er ook goed bij.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat is die Stroll toch een absolute tovenaar in de regen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Net op tijd voor de proefstarts :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De eerste vrije training:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KohE4-zda6DFA2_xDmCyaM7hFvM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g6Ood3tPoiKjRLd49vK0hGs8.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHwBNJUDm9xG3WYycQPYFhHX2aA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XPkiG9STJiluPztTHKjrl0rz.jpg?f=user_large

Met een beetje hulp van de regen ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
En de uitslag van de tweede vrije training:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xHUG97FuA7BGPQ76jxzIUB2_AY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DK1shTrJXY0gCNQzBfxFQGBz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weBNYPDI1Ru37Rn2zL6XN1Q8XIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ATovLreuduRrvrvr4eAh8y1m.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54y_UMKFcfnaEAGizYSvz5iWjGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ju7n8LtJCiWely8O8AgKgvfS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 102% gewijzigd door G_Dragon op 31-03-2023 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Nog iets bijzonders gebeurt dat de moeite vh terugkijken waard is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Max' FP1 tijd was alsnog sneller dan Alonso's FP2 tijd. Dat is wel positief. Maar wel leuk dat het zo dicht bij elkaar zit :) Ik gun het Alonso ook wel om een serious contender te worden dit jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:52
En een boete:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Psey5cBPxuaHpnXk1rQ3RG9KnbA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bq113LD2rREYQEI67JzolGr6.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
boxlessness schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:43:
[...]

Max' FP1 tijd was alsnog sneller dan Alonso's FP2 tijd. Dat is wel positief. Maar wel leuk dat het zo dicht bij elkaar zit :) Ik gun het Alonso ook wel om een serious contender te worden dit jaar.
Dit zegt nog steeds niks. We hebben geen idee met wat voor plan de coureurs rijden. Ze rijden in ieder geval in FP1 en FP2 vrijwel nooit op hun snelst. Dan daarnaast zijn er nog verschillende omstandigheden.

Wil je trouwens nou wel of niet dat Alonso het gaat winnen? Ik ben het eens met je laatste zin, ik zie het liefst Alonso winnen deze keer. Of Hamilton zelfs. Ook al ben ik voor Max. Max in de F1 is veel leuker als er competitie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Playa del C. schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:49:
[...]

Dit zegt nog steeds niks. We hebben geen idee met wat voor plan de coureurs rijden. Ze rijden in ieder geval in FP1 en FP2 vrijwel nooit op hun snelst. Dan daarnaast zijn er nog verschillende omstandigheden.

Wil je trouwens nou wel of niet dat Alonso het gaat winnen? Ik ben het eens met je laatste zin, ik zie het liefst Alonso winnen deze keer. Of Hamilton zelfs. Ook al ben ik voor Max. Max in de F1 is veel leuker als er competitie is.
Zou het wel leuk vinden als Max deze wint, hele jaar op nummer 1 staan zou wel mooi zijn. Daarnaast heeft Max nog nooit gewonnen in Australië. Maar een beetje spanning zou verder inderdaad wel leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Blik1984 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Zou het wel leuk vinden als Max deze wint, hele jaar op nummer 1 staan zou wel mooi zijn. Daarnaast heeft Max nog nooit gewonnen in Australië. Maar een beetje spanning zou verder inderdaad wel leuk zijn
Spanning om de nummers twee en drie dan.. Max gewoon op 1... Punt! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Playa del C. schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:49:
[...]

Wil je trouwens nou wel of niet dat Alonso het gaat winnen? Ik ben het eens met je laatste zin, ik zie het liefst Alonso winnen. Of Hamilton zelfs. Ook al ben ik voor Max. Max in de F1 is veel leuker als er competitie is.
Ik weet dat de FP's niet heel veel zeggen, maar wel een beetje: men ligt (waarschijnlijk) geen halve seconde uit elkaar.
Eigenlijk maakt het me niet zo veel uit of ALO of VER de titel wint (of deze race for that matter). Misschien gun ik het Alonso nog wel iets meer... :)
Het enige waar ik op hoop is dat het geen stress-seizoen wordt zoals 2021. Mijn vrouw heeft toen meerdere malen de bank zowat afgebroken, zowel uit enthousiasme als boosheid :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_N9dFZDQ476YAKeeeFMFMKEGpr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g9jQa8NNVWp4bvOUtAZxaD4e.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKWvRSOt9Ix5d3iz0W-ZQxA07X8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/egJMKOeXNXAUb7aBnWPOXBsJ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Swch33Y2ZikYrAFDi8H3rzWeXhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JKVAFLbBVPj2GvDAqQKg6t6K.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9bDjXR3vgzFW68uFfobfF-nvDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/llqmS1srQLp2RTZGNwqPQbcX.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Ongelooflijk hoe ver Red Bull voor ligt qua topsnelheid.
Williams zit op zelfde hoogte in FP1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

darkdesign schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:18:
[...]

Die staan dan in de bocht weer geparkeerd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Lijkt me wel leuk op zondag regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
[...]

Kan een tow zijn geweest, want in FP2 staan ze weer onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Topsnelheid ligt bij teams met slechte downforce vaak hoger. het 'enge' is dat Red Bull geen slechte downforce heeft.
Meestal hebben de beste auto's zelden de hoogste topsnelheid, de RB lijkt daarmee zeker de uitzondering op deze regel.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
TrekDr0p schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:51:
Lijkt me wel leuk op zondag regen.
Mij ook, als ze maar wel gaan rijden! Want wil niet weer zoals vorig jaar dat ze uren in de pits blijven staan bij regen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

G_Dragon schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Mij ook, als ze maar wel gaan rijden! Want wil niet weer zoals vorig jaar dat ze uren in de pits blijven staan bij regen :X
Wat is de verwachting eigenlijk? Kans op regen?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Humma Kavula schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Wat is de verwachting eigenlijk? Kans op regen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, moment ik ga wel even Googlen :D

EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0A5YFWUHCCzL07niQ6ddYBIufCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J1YD3ntb4EN7IgcKgnj8t5sn.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 31-03-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

-Verkeerde topic-

[ Voor 95% gewijzigd door Mog op 31-03-2023 10:12 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Als ze het echt hebben opgegeven met dit concept, dan gaat het ook nog heel lang duren voordat ze iets hebben. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Exocet schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Ongelooflijk hoe ver Red Bull voor ligt qua topsnelheid.
Als de FIA maar niet wederom een regel gaat bedenken onder druk van Mercedes dat er iets aangepast moet worden bij RB...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Bullet NL schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Als de FIA maar niet wederom een regel gaat bedenken onder druk van Mercedes dat er iets aangepast moet worden bij RB...
Tot nu toe pakken die aanpassingen steeds goed uit voor RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

Ze zullen er eerst achter moeten komen wat de RB zo snel maakt, en vervolgens moet dat iets zijn wat enkel RB heeft...

Aston Martin heeft dat nog niet ontdekt blijkbaar, want die zijn snel maar lijkt toch het concept van vorig jaar. Merc concept is niet geweldig, maar als je gewoon rond de 2e/3e constructeursplek rijd is het blijkbaar niet zo erg.

Tenzij ze het hele concept van RB kunnen blokkeren, zie ik niet hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen.

Ze dachten dat het de flexibelere vloer was... Dat was het niet. Rijhoogte omhoog! dat was het ook niet...
Ze weten het gewoon (nog) niet volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 31-03-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Nouja in de basis willen ze gewoon een veld dat dicht bij elkaar zit, oftewel wanneer Red Bull zo ver voor ligt gaan ze maatregelen bedenken om dat weer in verhouding te brengen. Dat zal o.a. onder druk van Mercedes zijn, maar ook Ferrari, McLaren en alle ploegen. Simpel gezegd een kleiner verschil tussen de auto's betekent meer kijkers, dus is het beter voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12-09 19:22
De Vries heeft een nieuwe versnellingsbak. Zou dat de reden zijn dat hij in FP2 niet meer naar buiten is gegaan?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FsiTSLAWwAAfVlu?format=jpg&name=4096x4096

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epYd8PhZRoydAXnAfCKSBRfTTts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtwGnXoRyftxvvrGejVDanoy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:14:
[...]

Als ze het echt hebben opgegeven met dit concept, dan gaat het ook nog heel lang duren voordat ze iets hebben. :)
Toch hebben ze een kleine aanpassing mee. :)
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2023/03/Aus_show_and_tell057.JPG-2048x1365.jpg
"The floor edge wing has additional vanes on its underside with the aim of enhancing flow over the diffuser to improve its efficiency."

https://the-race.com/form...g-australian-gp-upgrades/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Chocoball schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Toch hebben ze een kleine aanpassing mee. :)
[Afbeelding]
"The floor edge wing has additional vanes on its underside with the aim of enhancing flow over the diffuser to improve its efficiency."

https://the-race.com/form...g-australian-gp-upgrades/
Mag dit? De neus moest toch eenvoudig blijven?
..of is het gewoon een testje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

murphydrz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Mag er toch wel vanuit gaan dat alle zaken waarmee je als team aan komt zetten onder een budget cap gewoon legaal zijn. Ze hebben dit jaar sowieso wat dingen vrijgegeven waar je vraagtekens bij kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
G_Dragon schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, moment ik ga wel even Googlen :D

EDIT:
[Afbeelding]
Misschien goed om ook in de TS op te nemen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
Dazzler2120 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:34:
[...]

Nouja in de basis willen ze gewoon een veld dat dicht bij elkaar zit, oftewel wanneer Red Bull zo ver voor ligt gaan ze maatregelen bedenken om dat weer in verhouding te brengen. Dat zal o.a. onder druk van Mercedes zijn, maar ook Ferrari, McLaren en alle ploegen. Simpel gezegd een kleiner verschil tussen de auto's betekent meer kijkers, dus is het beter voor de sport.
Ik verbaas me toch wel een beetje om deze uitspraken. Het veld zit dichter bij elkaar, de onderlinge verschillen zijn een stuk minder, de regels werken. En dat we dan niet de 'gevestigde' top 3 voorop zien rijden, maar andere teams zoals AM nu of Alpine die potentie laat zien hel dicht bij Mercedes en Ferrari zien rijden geeft alleen maar aan dat de FIA gelijk heeft. Ja, RB rijdt weg bij de rest omdat ze een beter begrip hebben van de wagen en veel van de lessen uit 2022 goed hebben toegepast, maar ook hier zijn de regels duidelijk; veel winnen is minder tijd in de windtunnel en op de laptop. Dit kost misschien een jaar of 2 na nu maar dan ligt alles nog dichter bij elkaar. Geen enkel nut om nu te speculeren op 'druk vanuit de teams' of 'Mercedes gaat er wel voor zorgen'. IMHO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Holk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:48:
[...]

Ik verbaas me toch wel een beetje om deze uitspraken. Het veld zit dichter bij elkaar, de onderlinge verschillen zijn een stuk minder, de regels werken. En dat we dan niet de 'gevestigde' top 3 voorop zien rijden, maar andere teams zoals AM nu of Alpine die potentie laat zien hel dicht bij Mercedes en Ferrari zien rijden geeft alleen maar aan dat de FIA gelijk heeft. Ja, RB rijdt weg bij de rest omdat ze een beter begrip hebben van de wagen en veel van de lessen uit 2022 goed hebben toegepast, maar ook hier zijn de regels duidelijk; veel winnen is minder tijd in de windtunnel en op de laptop. Dit kost misschien een jaar of 2 na nu maar dan ligt alles nog dichter bij elkaar. Geen enkel nut om nu te speculeren op 'druk vanuit de teams' of 'Mercedes gaat er wel voor zorgen'. IMHO
Ik stel ook nergens dat de FIA plannen heeft om er acuut iets aan te doen. Maar in de basis zal de FIA er altijd naar streven om het gevecht voorin zo 'close' mogelijk te maken. Dat lukt uiteraard niet altijd.
De druk vanuit de teams is uiteraard geen speculatie, die druk ís er gewoon. Dat is namelijk onderdeel van het politieke spel wat gespeeld wordt en is iets van alle tijden. Is Merc het snelste? Dan voert RBR de druk op bij de FIA om er iets aan te doen. Nu het andersom is, hoeven we ook niet gek op te kijken dat Merc hierover druk gaat uitoefenen.

Maar goed, dit is meer iets voor [F1] Seizoen 2023 i.p.v. het race-topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wild Chocolate schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Misschien goed om ook in de TS op te nemen?
Ik heb het net even in de groep gegooid, maar het lijkt ons geen goed plan. Omdat je dan de afbeelding kan blijven updaten, aangezien de weersvoorspellingen onvoorspelbaar blijven. Sorry!

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 31-03-2023 12:02 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ander nieuws, Alonso is weer lekker bezig bij een interview: Red Bull F1 dominance claims show Lewis Hamilton has “short memory", says Fernando Alonso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

G_Dragon schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Ik heb het net even in de groep gegooid, maar het lijkt ons geen goed plan. Omdat je dan de afbeelding kan blijven updaten, aangezien de weersvoorspellingen onvoorspelbaar blijven. Sorry!
offtopic:
Je zou kunnen kijken of een links als deze te embedden als die de hele week gelijk blijft https://media.formula1.co...orm/9col-retina/image.jpg of iets vergelijkbaars

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 12-09 19:57
boxlessness schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:43:
[...]

Volgens mij was FP1 droog en FP2 was nat, dus ja dan is Max z'n FP1 tijd vanzelfsprekend sneller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
murphydrz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:13:
https://the-race.com/form...2023-f1-front-wing-legal/

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FastFred
Wat betreft het weer aanpassen van de regels om RB af te remmen, die zijn al afgeremd met de straffen voor overschreiden budget e.d, RB heeft ondanks die beperkingen de regels het beste geinterpreteerd en het succesvolle concept van vorig jaar verder doorontwikkeld.

Maar wat mij nog het meeste stoort is dat daar tijdens de 8-jaar Mercedes dominantie met geen woord over gerept is, welk jaar was het dat Mercedes de banden niet aan de praat kreeg en de rest van het veld wel? 2018 ofzo? Hoppa, nieuwe banden ontwikkelen midden in het seizoen, Mercedes kon weer door en de rest reed er weer achter. Oh wat zijn we toch goed.

Aston Martin reed vorig jaar in de middenmoot, hebben naar de RB gekeken en wat ideeën overgenomen en doen nu mee om de knikkers, Mercedes zelf deed dat niet, bleef vasthouden aan hun concept, maar nu moet RB verder afgeremd worden? Schei uit man.

Oftewel, Mercedes, change your f*cking car

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 31-03-2023 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 19:28

Blokker_1999

Full steam ahead

FastFred schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:45:
Wat betreft het weer aanpassen van de regels om RB af te remmen, die zijn al afgeremd met de straffen voor overschreiden budget e.d, RB heeft ondanks die beperkingen de regels het beste geinterpreteerd en het succesvolle concept van vorig jaar verder doorontwikkeld.

Maar wat mij nog het meeste stoort is dat daar tijdens de 8-jaar Mercedes dominantie met geen woord over gerept is, welk jaar was het dat Mercedes de banden niet aan de praat kreeg en de rest van het veld wel? 2018 ofzo? Hoppa, nieuwe banden ontwikkelen midden in het seizoen, Mercedes kon weer door en de rest reed er weer achter. Oh wat zijn we toch goed.

Aston Martin reed vorig jaar in de middenmoot, hebben naar de RB gekeken en wat ideeën overgenomen en doen nu mee om de knikkers, Mercedes zelf deed dat niet, maar nu moet RB verder afgeremd worden? Schei uit man.

Oftewel, Mercedes, change your f*cking car
Weet je, in plaats van altijd met dat beschuldigend vingertje te wijzen naar een team dat je niet leuk vindt, kun je misschien ook wat verder onderzoek doen en verder lezen dan wat sommige mensen die zuiver inspelen op de emotie vlak na zo een bekendmaking rond gaan spuien. Ferrari was bijv. de grootste tegenstander van die nieuwe banden, maar moest na de introductie ervan wel toegeven dat ze met de oude band meer problemen zouden hebben gehad en dat ze eigenlijk wel een stap vooruit waren, ook voor hen.

Aston Martin heeft trouwens niet allleen naar RBR gekeken, ik zie ook elementen van Ferrari in die wagen terugkomen.

En als je iemand ergens van gaat beschuldigen, zorg dat je dan wat meer bewijzen hebt dan een gekleurde bril alstublieft.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

In de samenvatting hoorde ik dat Haas en Alfa ook beiden voor beide auto's compleet nieuwe PU's heeft gestoken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hier is toch vrij duidelijk te zien dat Mercedes er niet op voorruit is gegaan t.o.v. vorig jaar. Aston Martin die hun aerodynamica dit jaar anders aangepakt hebben, daar zie je toch een drastische verbetering.

Ben heel erg benieuwd hoe dit vergelijk er na 26 november uit zien :)

(klik voor groot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSDOAHoL892Qa9SkHx4Ych6OZnM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/UFbmP4SayPuEIJxBz7PkoFqP.png?f=fotoalbum_medium

Ik weet niet wat voor bewijs je nog meer wilt zien, Mercedes is 8 jaar lang dominant geweest, lapped zowat het hele veld in sommige races. Maar RB wint nu 2 jaar en er wordt meteen gesproken over grote wijzigingen om RB af te remmen.

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 31-03-2023 13:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10
Ik ben geen Mercedes fanboi, maar waardeer het bijzondere design van hen wel. Ik had gehoopt dat ze met een dergelijk design zouden doorzetten zodat we 3 verschillende filosofieën hadden rondrijden. Nu hebben we een dominant RB, en eerlijk gezegd (zelfs als Max fanboi :)) zie ik dat niet zitten.... Er moet gewoon vaker verschillende podiumplaatsen komen, gewoon Leclerc op 1, of Alonso, Yuki!! Helemaal mooi: de Hulk! (HAM en RUS niet zo hihihi)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Even wat mooie foto's van deze Vrijdag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPcyTx5BNXVdM30ApvxDejBmUgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zyZ5pXugu1VIsJxbL1R2rI0Q.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XmOSunF15zZO7J2feI9IL5OQQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4VqOLMOmdxKkqyHx93actQAy.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKdKeptGG45yNS4sMxqFXzz35k0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m6sO4dwPUetLfOJGBvxLto6D.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOsdNT5DdpDw_ESPoVtxDMy4KL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fK7MHXTaiQ6XthbPGlbGl4Rm.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMR76EPTyKJSWW3LbqWxW14ZrtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6U7R4o3XAopIPrTZg4IKfSyz.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD1sadK8E2LP64cML168tdeavUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B8impK9TEhvmYOl1driGEcX2.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwMglkAchVzkwYv4iTE5SWwBcmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PtFFI5MEpMkICSbdyPJ1mvDf.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7BR84Fdf3Y8OK4c6IND1yPX_W8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EcAedd6nFQzJQ31ArRBAeryP.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWlyuVr9rU2digfYXXfQ0H-L7aA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XQQJIMNnFC8TImAXdwFj8Eei.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q89f9aR1YRkMk5NSGLJUoapnoeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4XKDDQLPQIoWyjbCuQeqDyNk.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-t3ds9gvngsGO2o5NhM-zR6B5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vpCoUrZ5XmtM9wavtuOJv4A3.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 31-03-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FastFred schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:45:
Ze hebben die straf gekregen omdat ze de regels overtreden hebben 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Tja duidelijk. Die endplate bestaat volgens de reglementen uit één stuk! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
  • Laatst online: 12-09 10:43
Nice. Zelf gemaakt? Anders misschien een bronvermelding erbij plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Turralyon schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Nice. Zelf gemaakt? Anders misschien een bronvermelding erbij plaatsen?
Haha nee heb ik niet zelf gemaakt, maar zie er zelf niet de noodzaak van in om overal een bronvermelding bij te gaan vermelden? :D Maar als je wil weten waar de foto's wegkomen neem gerust hier een kijkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
YakuzA schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:00:
In de samenvatting hoorde ik dat Haas en Alfa ook beiden voor beide auto's compleet nieuwe PU's heeft gestoken?
Ai dat is wel snel, problemen met de Ferrari motoren, die hebben ook al gewisseld :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4jxybn06fzqa1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/KruFgoG_QiYl21Ov_MluZHIRN_FP8aj1LnYpLGvs3r0/https/i.imgur.com/xLV37wo.jpg?width=643&height=837

edit: En nog meer FIA logica. :o

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-03-2023 13:43 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dan apart minder inhoudelijk.

Welkom thuis. O+
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/5elh3c47btqa1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=40e712c2e39f65cb710395c96db1544e9880c0b3
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fespmc47btqa1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=767abda737ec9dad691519715a000a8a8b024734
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/8gf4ec47btqa1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=f79227ce036ac0233959f32b83b7e96080443a3d
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ewwzre47btqa1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=b470e30f45d087da73790750bce111e16102e4a7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Dat noem ik gewoon leren van de chaos van de laatste race.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
SnowDude schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:03:
[...]

Dat noem ik gewoon leren van de chaos van de laatste race.
Zeker, maar de FIA heeft dat zeker niet altijd gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

If only.. Het zou mooi zijn als hij Perez halverwege het seizoen moet vervangen omdat Perez ingehaald is door Sainz, Leclerc, Alonso, Russell en Hamilton :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eindelijk 100% duidelijk dus :)

Maar imho hadden ze die 5 seconden straf gewoon na afloop moeten inbouwen, zodra normaal het stoplichtje op groen zou gaan omdat iedereen op een knopje drukt, gewoon 5 sec extra daarin bouwen.

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 31-03-2023 14:17 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat wordt nog leuk met de voorste krik :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
YakuzA schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Eindelijk 100% duidelijk dus :)

Maar imho hadden ze die 5 seconden straf gewoon na afloop moeten inbouwen, zodra normaal het stoplichtje op groen zou gaan omdat iedereen op een knopje drukt, gewoon 5 sec extra daarin bouwen.
Plekje aan het begin van de pitstraat maken voor iedereen speciaal voor deze straf. Eerst daar 5 seconden stoppen en dan pas naar je box. Die extra seconde die ze verliezen met extra remmen en weer optrekken krijgen ze er gratis bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Atlas schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:25:
[...]
Dat wordt nog leuk met de voorste krik :P
Die moet er gewoon niet voor gaan staan, dan is er geen enkel probleem.

PSN

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord