Wij hebben besloten eerst de airco te hangen voor €1.600. Hiermee hebben we tot nu toe ons gasverbruik flink laten dalen en ons gemiddeld comfort substantieel verhoogd. Ondanks dat ik boven links rechts buren heb in een portiekflat geen last bij de buren.ZonnigY schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:35:
[...]
Het installeren van airconditioning in een gebouw zonder adequate zonwering zou mi verboden moeten worden
Als ik aan de voorkant een luifel ophang, wat eigenlijk noodzaak is, moet ik deze betalen, installeren en onderhouden. En de luifel kan niet verwarmen. Die airco 'verdient' zichzelf deels terug en waait niet van de gevel als ik hem vergeet in te klappen. Die 100 Kwh koelen zijn toch veel rendabeler dan een luifel van €900?
Zit nu ook te denken om voor de laatste 300-400m3 gas een el cheapo WP te installeren. Heb 4kW afgifte 50/40/20 op radiatoren. We willen binnen twee jaar verhuizen maar dan heb ik de ervaring en het energielabel gaat omhoog. Het verbruik en de kwaliteit van die unit kan me dan wat minder schelen. Zat aan een 5kW Ariston, Haier of Hisense. Is dat iets? Hoeft niet eens full electric te worden want die meerkosten van een boilervat, driewegklep, en leidingwerk. Verdien ik niet terug als ik verhuis. Iemand een mening hierover?
PV Output 1.350Wp ZWW 10°