Ik wil niet praten in eigen parochie maar denk dat Daikin gewoon wat eerlijker is met het opgeven van het geluidsniveau.RonJ schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:09:
[...]
Ja, klopt. Die f-gassen melding van climasense klopt dus ook niet.
Kijk wel even goed waar je deze plaatst. Het is een mooi en kwalitatief goed apparaat, maar met 62dB niet bepaald de stilste unit, om het netjes uit te drukken.
Puur uit praktijk ervaring bij draaien zie (hoor) ik heel rustige waardes. (En dat is gewoon bijna niks, je moet je hand er voor houden om te weten of die draait)
Vnl omdat de Fan echt groot is en relatief langzaam draait.
Heb thuis een ME PUHZ-SW75YAA en die maakt meer geluid dan de Daikins Altherma 3M modellen (nieuwe) die ik heb geplaatst. Zeker als je SWW via WPB doet alleen lange rustige runs (geldt voor alle units)
En bij defrost hoor je ze allemaal wel iets. (Al is het maar de grote swishhhhh als het koudemiddel vrij komt.) maar das bij koud pokkeweer en dan staat niemand in de buurt.
Eén interessant blad hierover:
https://www.daikin.nl/con...202022%20vs%20dec2022.pdf
Oordeel zelf:
YouTube: Daikin Altherma 3M Monoblock (9kW) geluid impressie
Jiskefet is er ook:
YouTube: Daikin - Low sound cover of outdoor unit
En eerlijk is eerlijk bij -12C (vol vermogen, huis met matige binneninstallatie) tegen een weerkaatsende muur hoog je ook meer
YouTube: DAIKIN Altherma 3 H HT | Geräusch bei -12,9°C | Sound at -12.9°C | L...
[ Voor 24% gewijzigd door Technician- op 21-01-2024 17:09 ]