• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:04
copykat schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:38:
Pffff, weer een nieuw "merk" Ventus Greenterm. Met nexus boilervaten. Van clima xl. Founded 2022, maar daarvoor in bedrijfs installaties.
Snelle search "ventum" hier in dit draadje maakt t niet mooier. (Weinig posts)
Hoeveel merken zijn er ? :S en hoeveel is rebranding, stickering. (Hoeveel "Dazia" merken zijn er en is dat dan slecht? De eerste Dazia was een renault 12... en nu? Eigen ontwerp.)
Google ai gaf nog wel positive respons op t merk en installateur.
Deze kwam nog van de groepsite....
Mijn tip, ga voor een WP geproduceerd in Europa met lange historie en goede ondersteuning en laat alle Chinezen links liggen:
Dat zijn: Vaillant, Mitsubishi Electric, Panasonic, Daikin, Bosch, Ovum, Viessmann, Wolf, e.d.

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Naalroc schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:21:
" Off topic" Die Renault auto heet Dacia, en bestaat nog steeds en is eigendom van de Renault groep; die doen weinig met warmtepompen dacht ik.
Sorry, Dacia, herstelt, ja ik weet ze bestaan en zijn heel succesvol als no nonsens auto.
Ik bedoelde t positief in tegenstelling tot Lada... 😅

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Wokschotel schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:44:
Het gasverbruik is ongeveer 2600 m3 per jaar, waarvan ik schat 400 m3 SWW (vrouwlief en zoonlief douchen veel en lang, helaas). Koken gaat elektrisch. Op dit moment wordt een Atlantic Explorer V5 200l WPB geïnstalleerd en gaat de SWW van de ketel vervangen.
Zoveel en zo lang douchen en dan een 200 liter WP-boiler? Dat is een bijzondere keuze.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21

Sport_Life

Solvitur ambulando

Andrehj schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:43:
[...]

Zoveel en zo lang douchen en dan een 200 liter WP-boiler? Dat is een bijzondere keuze.
Niet als je wat zuiniger met energie en water om wil gaan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02
Op=op ;), mooi excuus
Pagina: 1 ... 263 264 Laatste

Let op:
Bij posten in dit topic wordt aangenomen dat je Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic al gelezen hebt :)