Mijn Techneco Loria met Honeywell Lyric T6r thermostaten (ja, ik heb nog steeds geen alternatief gevonden voor deze thermostaten) vertoond wat vreemd gedrag.
Het is een 2 zone systeem, zone 1 (VVW beneden) geeft restwarmte aan zone 2 (VVW verdieping). Voorgaande jaren had ik hem altijd redelijk goed afgeregeld en werd het niet te warm. Hij stond deels op WAR maar luisterde wel naar wat de ruimte thermostaat aangaf. Alleen doet hij dat nu niet meer, zonder dat ik instellingen had aangepast.
Voorbeeld: vaste waarde op de thermostaat is 16c, maar hij verwarmd de 2e zone door tot 20 graden of zelfs meer.
Beneden was hij altijd netjes 20.5, maar verwarmd nu gerust door tot 22 graden.
Het wordt dus veel te warm in huis.
Huidige instellingen:
Verwarmingscurve (30/50): 0.4 / 0.4
Verplaatsing curve (31/51): -4.5 / -2.5
Invloed vd omgevingstemperatuur (33/53): 100 / 100 (dit geeft aan dat hij naar de thermostaat moet luisteren)
Hier heb ik dus recent al wat mee gespeeld, maar de eerste 2 instellingen staan altijd hetzelfde sinds ik heb in gebruik heb genomen. Koelen doe ik er ook niet meer mee, dus daar heb ik ook niets aangepast.
Iemand een idee? Ik heb al langer het idee dat er iets in de thermostaten veranderd is waardoor hij niet goed meer werkt, maar de leveranciers ontkrachten dit. Als ik een losse touch modulation aansluit dan gedroeg hij zich anders, alleen kan ik die niet ophangen, ik heb draadloze thermostaten nodig.