bruine vlagJEightyFive schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:15:
[...]
Die zat dus even aan een andere race![]()
I'll show myself out
Het lijkt mij nou helemaal niks om net maagproblemen te hebben gehad voor een race. Ik hoop dat hij weer helemaal 100% voelt want met al die G-krachten kan ik voorstellen dat het niet leuk is voor je ingewanden zo ook de maag.
Correctie "eight years of absolute annihilation by another team" volgens een ene teambaas met de naam C. Horner-tom-562 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:13:
[...]
Ah joh, nog 1 jaartje volledige dominantie is leuk! We hebben het ook 7 jaar uitgehouden met de Mercedes dominantie
Ja absoluut, uiteindelijk hoop ik dat Max aan het eind bovenaan staat maar geef mij maar een 2021 vol drama en spanning. En het liefst een 3 strijd ipv 2Albinoraptor schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:56:
Onbegrijpelijk die mensen die roepen dat ze het liefst Max op zijn sloffen zien winnen. Daar kijk ik niet voor ik wil verdomme races zien.
Echt ik heb liever komende 5 jaar leuke/spannende races en geen enkele keer Max kampioen dan 5 jaar achter elkaar Max kampioen zonder spannende en leuke races.
Het bijkomende probleem in de merc dominatie tijd is dat het middenveld ook relatief saai was met DRS treintjes, met de nieuwe autos en regels is het middenveld ook leuk om naar te kijken. Na de start van de race was het vaak:Playa del C. schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:27:
[...]
Maar dat was ook niet leuk op zichzelf. Het was zeven jaar lang leuker geweest als Mercedes iets minder sterk was en er een uitdaging en risico was.
[...]
Dat is helemaal niet zoals ik F1 kijk en ook niet wat ik zeg.
Dat Max een Nederlander/Belg is, dat maakt mij dan weer niks uit. We weten ook dat Jos Verstappen dit als extreem project heeft klaargestoomd. Het is niet zo dat wij als Nederland nu iets speciaals hebben gedaan. Daar voel ik niks bij in dit geval. (Heb meer gevoel bij de Hema-rookworst).
Ik ben zelf ook fanatiek met racesport en geniet van alle posities en de strijd daar. Het is echter normaal gesproken in de top5 het meest spannend en als daar dan P1 en P2 geen enkele strijd hebben, dan vind ik dat jammer. Verder kijken we dan inderdaad naar de rest.
Ik ben verder niet voor Max. Ik kijk voor F1. En dat vind ik persoonlijk gewoon leuker als er drie (of meer) teams strijden voor het podium.
- DRS trein shot
- andere DRS trein shot
- Mercedes die alleen rijd shot
- en weer een DRS trein shot
Nu is het een stuk beter.
Die Control Electrics waar Ferrari bij LEC nu al 2x problemen mee heeft gehad, zijn dat nu onderdelen die Ferrari zelf maakt, of zijn dat van die standaard componenten van een door de FIA aangewezen partij waar iedereen van hetzelfde materiaal gebruikt maakt?
Dat laatst zou wel erg zuur zijn voor LEC / Ferrari, daar ze dan daardoor nu al een penalty moeten pakken.
Dat laatst zou wel erg zuur zijn voor LEC / Ferrari, daar ze dan daardoor nu al een penalty moeten pakken.
Dat is inderdaad wel echt een verbetering aan de huidige generatie auto's. Dat je dichterbij kan volgen zonder dat je wagen oververhit raakt met als gevolg dat er daardoor meer actie op de baan is.ArgantosNL schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:07:
[...]
Het bijkomende probleem in de merc dominatie tijd is dat het middenveld ook relatief saai was met DRS treintjes, met de nieuwe autos en regels is het middenveld ook leuk om naar te kijken. Na de start van de race was het vaak:
- DRS trein shot
- andere DRS trein shot
- Mercedes die alleen rijd shot
- en weer een DRS trein shot
Nu is het een stuk beter.
Ik wil graag weten of ze iets aan het doen zijn, wat ze aan het doen zijn. Het lijkt me geen botte pech. Ze proberen waarschijnlijk de Max current, snelheid laden ontladen, tot over de limiet te pushen of iets in die richting denk ik dan. Eerst al de geruchtenmolen aangezwengeld dat de ICE 30 pk had gewonnen over de winter, en nu dit.Dennism schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:10:
Die Control Electrics waar Ferrari bij LEC nu al 2x problemen mee heeft gehad, zijn dat nu onderdelen die Ferrari zelf maakt, of zijn dat van die standaard componenten van een door de FIA aangewezen partij waar iedereen van hetzelfde materiaal gebruikt maakt?
een treffende spreuk
Ik snap die ontwikkeling van de ICE ook niet helemaal. Je mag toch alleen reliability aanpassingen maken? Hoe kan je dan opeens 30PK vinden. Of stond die motor het vorige seizoen gewoon een op een standje 90% door issues?pro_6or schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:22:
[...]
Ik wil graag weten of ze iets aan het doen zijn, wat ze aan het doen zijn. Het lijkt me geen botte pech. Ze proberen waarschijnlijk de Max current, snelheid laden ontladen, tot over de limiet te pushen of iets in die richting denk ik dan. Eerst al de geruchtenmolen aangezwengeld dat de ICE 30 pk had gewonnen over de winter, en nu dit.
Omdat hij zover los rijdt van het veld zie je hem toch niet en verderop wordt er aardig geraced en in beeld gebracht. De alonso acties van twee weken geleden vond ik heel leuk om naar te kijken. Van mij mag RB winnen maar ik zie liever een heel sterke top 10 dan 1 uitschieter in de teams.Albinoraptor schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:56:
Onbegrijpelijk die mensen die roepen dat ze het liefst Max op zijn sloffen zien winnen. Daar kijk ik niet voor ik wil verdomme races zien.
Echt ik heb liever komende 5 jaar leuke/spannende races en geen enkele keer Max kampioen dan 5 jaar achter elkaar Max kampioen zonder spannende en leuke races.
De injector verneveling is homogener naar verluid. En dat was een probleem in de speciale injector die robuuster is gemaakt. Die kon multi pulse niet goed doen. (AFAIK)Chefbierrr schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:41:
Hoe kan je dan opeens 30PK vinden.
Wij doen DI met 10 pulsen als voorbeeld. Dan moet je injector stabiel zijn qua inspuitgedrag.
[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 16-03-2023 13:07 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nou ja, vorig jaar dachten veel mensen na 3 races ook dat het seizoen voor Max al verloren was... Nu verwacht ik ook niet dat Ferrari of Mercedes ineens op miraculeuze wijze een dominante auto uit de hoge hoed toveren, maar het seizoen is net begonnen, en er kan nog van alles gebeuren.Mathijs14 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:30:
[...]
Echt sneu ook voor Leclerc. Tenzij de Ferrari de rest van het seizoen een raket is kan je hem al bijna afschrijven voor het kampioenschap, vermoed dat hij zeker nog 2x een 10-place grid penalty moet gaan pakken.
Ik ben het overigens redelijk met Olav Mol eens, dat een race (bijna) altijd wel spannend is voor de echte liefhebber...
Terigdenkend, is het sowieso lang geleden dat er meer dan 2 kanshebbers op een titel waren?
De CE is onderdeel van de motor en zal dus door de motorfabrikant gemaakt worden.Dennism schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:10:
De ECU meen ik dat ze het noemen. Dus de "control unit van de hele auto" is wel een standaard component, en wordt(/mogelijk werd intussen?) door McLaren gemaakt als ik mij niet vergis.
In de technical regulations wordt de CE o.a. gekoppeld aan de verbrandingsmotor, ERS en nog meer componenten. De CE of ECU staat niet apart benoemd in Appendix 5 van de technical regulations of iets een listed team, transferable, standard of open source component is.RobertMe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:20:
[...]
De CE is onderdeel van de motor en zal dus door de motorfabrikant gemaakt worden.
De ECU meen ik dat ze het noemen. Dus de "control unit van de hele auto" is wel een standaard component, en wordt(/mogelijk werd intussen?) door McLaren gemaakt als ik mij niet vergis.
Wordt een saai weekend/seizoen zonder Leclerc, tenzij de RB's uit gaan vallen wat ook niet leuk is.
[ Voor 36% gewijzigd door Ypuh op 16-03-2023 13:40 ]
Want Sainz rijdt voor spek en bonen mee? En what about Alono (eventueel vs. Mercedes)Ypuh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:40:
Wordt een saai weekend/seizoen zonder Leclerc, tenzij de RB's uit gaan vallen wat ook niet leuk is.
Vaak bu'j te bang!
De teamwissels zijn iig wel consistentpilskes schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:47:
Ben benieuwd uit welk jaar deze zal zijn:
[Afbeelding]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Het is weer zover, de tweede race komt eraan. Wij hebben wederom vrienden uitgenodigd die komen kijken, eerst voor de race aan lekker samen bobotie eten.
Ik hoorde dat Leclerc een gridstraf van 10 plekken heeft bij deze race? Dat is wel een flinke klap die je dan maar moet accepteren bij de tweede race van het seizoen, zou gaaf en knap zijn als hij minimaal P5 weet te rijden. Dan nog Verstappen die buikgriep heeft, nu maar hopen dat hij op tijd weer de oude is en niet opeens nog meer ziek word.
Ik hoorde dat Leclerc een gridstraf van 10 plekken heeft bij deze race? Dat is wel een flinke klap die je dan maar moet accepteren bij de tweede race van het seizoen, zou gaaf en knap zijn als hij minimaal P5 weet te rijden. Dan nog Verstappen die buikgriep heeft, nu maar hopen dat hij op tijd weer de oude is en niet opeens nog meer ziek word.
[ Voor 49% gewijzigd door G_Dragon op 16-03-2023 14:08 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
@G_Dragon Niet om lullig te doen, maar heb je de openingspost (nou ok, post 3) bekeken?
[ Voor 10% gewijzigd door Wild Chocolate op 16-03-2023 14:05 ]
Je doet niet lullig, ik had nog niet alles doorgelezen maar ik zie inderdaad wat je bedoeld.Wild Chocolate schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:04:
@G_Dragon Niet om lullig te doen, maar heb je de openingspost (nou ok, post 3) bekeken?
Heb mijn post gelijk even aangepast.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 16-03-2023 14:08 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zou de 'buikgriep' van Max nou een opzetje zijn van Red bull om de race nog een béétje spannend te maken of denk ik nou heel slecht.
Ik denk eerder een gevolg van de budgetcap straf. Er moest nu toch écht een besparing op catering komenwerphengel schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:47:
Zou de 'buikgriep' van Max nou een opzetje zijn van Red bull om de race nog een béétje spannend te maken of denk ik nou heel slecht.
Buikgriep? Ook Max zit toch aan een dieet van remvloeistof, motorolie en gebakken uitlaatgas?
Buikgriep..... dan maar een extra brandwerende onderbroek aan.... Gas op de lolly....
Buikgriep..... dan maar een extra brandwerende onderbroek aan.... Gas op de lolly....
Cogitationis poenam nemo patitur
compleet offtopic maar uitleg over de catering budgetcap breach hier: YouTube: Catering Expenses 101 | Formula 1 Animated Comedymatz schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:50:
[...]
Ik denk eerder een gevolg van de budgetcap straf. Er moest nu toch écht een besparing op catering komen
Anoniem: 338166
Per ongeluk diesel in de normale tank gegooid, dan gaat het altijd even haperen. ^^Bullet NL schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:12:
Buikgriep? Ook Max zit toch aan een dieet van remvloeistof, motorolie en gebakken uitlaatgas?
Alvast wat foto's om de sfeer te verhogen van de zogenaamde rumble strips, de andere kant van een wheel gun, 2 mannen met snor, een man in een groen t-shirt en hagelnieuwe regenbandjes in de woestijn.

Met die buikgriep is Max weer een kilo of meer lichter geworden en de Red Bull daarmee sneller
Not bad met een griepje.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Poeh 1:31,2…hoop dat hij zondag sneller is. 😅
En geef dat jochie aub een scheermes. Die snorhaartjes zijn wel een beetje sneu 🥱
En geef dat jochie aub een scheermes. Die snorhaartjes zijn wel een beetje sneu 🥱
[ Voor 46% gewijzigd door Lynx op 16-03-2023 19:33 ]
Kunnen van Hamilton vinden wat we willen, maar ben het wel volledig met hem eens dat het helemaal geen goede zet is dat er in Saudi-Arabië geraced wordt. Snap al dat gedweep van de andere coureurs met Saudi-Arabie ook niet zo.
https://www.autosport.com...saudi-gp-safety/10444347/
Alleen Latifi reed langzamer tijdens de kwali van 2022Lynx schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:32:
Poeh 1:31,2…hoop dat hij zondag sneller is. 😅
De FIA wil het bandenreglement weer gaan aanpassen vanwege milieu. Ze willen de teams minder sets ter beschikking gaan stellen per weekend. Dan hoeven ze dus minder te vervoeren.Chocoball schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:10:
Alvast wat foto's om de sfeer te verhogen van de zogenaamde rumble strips, de andere kant van een wheel gun, 2 mannen met snor, een man in een groen t-shirt en hagelnieuwe regenbandjes in de woestijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar voor nu nemen ze dus wel even tientallen (?) setjes inters mee naar een woestijn?
Niet alleen inters, ook wetscordonbleu schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:36:
[...]
De FIA wil het bandenreglement weer gaan aanpassen vanwege milieu. Ze willen de teams minder sets ter beschikking gaan stellen per weekend. Dan hoeven ze dus minder te vervoeren.
Maar voor nu nemen ze dus wel even tientallen (?) setjes inters mee naar een woestijn?
Volgens mij is het wel zo dat als geen enkele band van de wet of inter gebruikt wordt deze in een andere race opnieuw meegaat. Maar als ook maar 1 coureur 1 rondje rijdt op een setje inters / wets gaan ze allemaal door de shredder. Omdat alle banden van dezelfde compount uit dezelfde batch (moeten) komen en ze dan dus een setje zouden moeten vervangen.
Snap dat gezeur niet zo. Hij heeft een keuze toch? Net als dat hij in een auto zit met Petronas erop. Misschien moet Ham eens met z’n regenbooghelm naar Maleisië. Kunnen ze wel waarderen daar.Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:33:
Kunnen van Hamilton vinden wat we willen, maar ben het wel volledig met hem eens dat het helemaal geen goede zet is dat er in Saudi-Arabië geraced wordt. Snap al dat gedweep van de andere coureurs met Saudi-Arabie ook niet zo.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
ach, in 2021 vond hij het prima, toen kon hij nog mee doen om de knikkers....Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:33:
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik had iets gelezen zodra de banden op de velg zitten en er weer afgehaald worden dat de integriteit van de band niet meer gegarandeerd kan worden en dat ze daarom vernietigd / gerecycled worden. Pirelli zou gaan onderzoeken of de regenbanden ondanks dat ze van de velg gehaald worden alsnog herbruikt kunnen worden voor volgende races maar op dat front blijft het stil.RobertMe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:56:
[...]
Niet alleen inters, ook wetsWat is het? 3 sets wets en 4 sets inters per coureur per weekend?
Volgens mij is het wel zo dat als geen enkele band van de wet of inter gebruikt wordt deze in een andere race opnieuw meegaat. Maar als ook maar 1 coureur 1 rondje rijdt op een setje inters / wets gaan ze allemaal door de shredder. Omdat alle banden van dezelfde compount uit dezelfde batch (moeten) komen en ze dan dus een setje zouden moeten vervangen.
Zo kun je natuurlijk alles platslaan, moet die ook met een elektrische auto naar alle races afrijden omdat die kritiek heeft op een GP in een dubieus land?Inspired schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:03:
[...]
Snap dat gezeur niet zo. Hij heeft een keuze toch? Net als dat hij in een auto zit met Petronas erop. Misschien moet Ham eens met z’n regenbooghelm naar Maleisië. Kunnen ze wel waarderen daar.
Heeft niet zoveel met plat slaan, en al helemaal niet met electrisch rijden, te maken. Een team heeft grote invloed op met welke sponsoren ze in dienst gaan. Als je dan rond gaat rijden met een het logo van een staatsbedrijf uit Maleisië dan ben je gewoon hypocriet. Doe daar dan eerst even wat aan voordat je het op wilt gaan nemen tegen de FIA/FOM wat een stuk lastiger is. Daar is het qua mensenrechten en LHBTI acceptatie nou ook niet echt koosjer. Dus, kijk eerst naar je eigen team en de invloed die je daar op hebt. Beetje makkelijk scoren zo zonder zelf maar iets te hoeven doen.Blik1984 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:21:
[...]
Zo kun je natuurlijk alles platslaan, moet die ook met een elektrische auto naar alle races afrijden omdat die kritiek heeft op een GP in een dubieus land?
Zoals Vettel zelf al zei, het is zeker hypocriet dat hij zichzelf presenteert als voorvechter van het milieu terwijl hij in de F1 rondrijdt. Maar als ie het niet doet is het nog veel erger. Zowel bij Hamilton en Vettel liggen hun hart bij de sport, maar dan hebben ze nog wel kritiek op hoe die ingevuld wordt. Ik ben er maar blij mee dat zulke vooraanstaande coureurs zich uitspreken, ook al lijkt het enigszins hypocriet. Als niemand zich uitspreekt verandert er zeker niets.
Kort gezegd: goed dat Hamilton zich (naar mijn idee terecht) uitspreekt, ook al lijkt het hypocriet. Het zou m.i. veel makkelijker zijn om dan maar weg te gaan/niets te zeggen, want dan wordt er helemaal niets mee gedaan.
Kort gezegd: goed dat Hamilton zich (naar mijn idee terecht) uitspreekt, ook al lijkt het hypocriet. Het zou m.i. veel makkelijker zijn om dan maar weg te gaan/niets te zeggen, want dan wordt er helemaal niets mee gedaan.
Hier ben ik het niet mee eens, dat het erger is als ze niets zeggen. Als je zo begaan bent met het milieu, dan ga je Formule E rijden of zoek je een andere manier om je geld te verdienen. Het is immens hypocriet je geld te verdienen met een sport waarbij banden nog geen 100km meegaan, waar je 100 kg brandstof verbrandt op minder dan 300km, je auto bestaat uit voornamelijk carbon fiber, wat slecht recyclebaar is, je motor max 3000km mee gaat en de hele wereld over reist om ergens je kunstje te kunnen doen. Maar intussen neem je iedereen wel de maat, omdat ze hun auto gebruiken om naar hun werk te komen. En dan heb ik het nog helemaal niet over de collecties met auto's die ze hebben, jachten waar ze regelmatig op varen en de privévliegtuigen die ze gebruiken.ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:53:
Zoals Vettel zelf al zei, het is zeker hypocriet dat hij zichzelf presenteert als voorvechter van het milieu terwijl hij in de F1 rondrijdt. Maar als ie het niet doet is het nog veel erger. Zowel bij Hamilton en Vettel liggen hun hart bij de sport, maar dan hebben ze nog wel kritiek op hoe die ingevuld wordt. Ik ben er maar blij mee dat zulke vooraanstaande coureurs zich uitspreken, ook al lijkt het enigszins hypocriet. Als niemand zich uitspreekt verandert er zeker niets.

Autosport is gewoon niet milieuvriendelijk. En van mij hoeft dat ook niet, want uiteindelijk zal de wereldwijde milieu impact daarvan nihil zijn. Maar het gezeur erover en dat coureurs er goed aan doen om anderen de maat te nemen, daar heb ik wel een mening over.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Het is gewoon window dressing. Prima als jij er blij van wordt maar het slaat imho nergens op. Het komt op mij over als een beetje makkelijk scoren. Als je echt wat wil doe dan wat en begin met Petronas bijvoorbeeld. Of met iets anders dat wel in zijn circle of influence zit. Maar goed, verder wellicht voor dit topic niet helemaal relevant. Ik heb er wel weer zin in.ParaDroid2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:53:
is data van na de race in Bahrein
iedereen zat netjes op 1, behalve LEC. die komt nu op 3 te zitten
[ Voor 25% gewijzigd door basvn op 17-03-2023 10:24 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ergo: Leclerc heeft inderdaad in Bahrein ook zijn tweede ES in gebruik genomen. Iemand die eerder iets schreef werd bijna vierkant uitgelachen maar die had gewoon gelijk. Volgens mij was "het grote nieuws" in Bahrein ook dat Leclerc een nieuwe ES had. Terwijl het nu dan ineens ging over een nieuwe CE incl. grid penalty.basvn schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo stond het 2 dagen terug ook gewoon in het formula1.com artikel:RobertMe schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:42:
[...]
Ergo: Leclerc heeft inderdaad in Bahrein ook zijn tweede ES in gebruik genomen. Iemand die eerder iets schreef werd bijna vierkant uitgelachen maar die had gewoon gelijk. Volgens mij was "het grote nieuws" in Bahrein ook dat Leclerc een nieuwe ES had. Terwijl het nu dan ineens ging over een nieuwe CE incl. grid penalty.
https://www.formula1.com/...MC3MUCnDCBgZQahmyLuC.html
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ah, daar kwam de verwarring dus vandaan. Er was zowel een tweede ES als CE geïnstalleerd. De CE is dan al bevestigd als verloren en de ES moeten we afwachten...basvn schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ferrari met kleine update voor het bodywork:

[Twitter: https://twitter.com/NicolasF1i/status/1636684080195436544?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1636684080195436544%7Ctwgr%5E35a631f37ff06423a9d7eae525e26cc97baed9c0%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditmedia.com%2Fmediaembed%2F11tnxsu%3Fresponsive%3Dtrueis_nightmode%3Dfalse]
[Twitter: https://twitter.com/NicolasF1i/status/1636684080195436544?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1636684080195436544%7Ctwgr%5E35a631f37ff06423a9d7eae525e26cc97baed9c0%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditmedia.com%2Fmediaembed%2F11tnxsu%3Fresponsive%3Dtrueis_nightmode%3Dfalse]
reminder, FP1 start bijna
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Lights out and away we gobasvn schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:26:
reminder, FP1 start bijna
Dit gaat gewoon bij iedere race terugkeren en goedgekeurd worden, lijkt me niet nodig om iedere race dit opnieuw te posten?Extigo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:30:
Mercedes mag weer bij de stewards komen vanwege de sieraden van Hamilton
Never mind. Ze zijn al geweest en "No further action"
[Afbeelding]
PS4 PSN: Dazzler2120
Neem maar aan dat dit document elke race gaat verschijnen en het een noodzakelijke formaliteit is voor iets wat toch niet gaat veranderen dit seizoen.Extigo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:30:
Mercedes mag weer bij de stewards komen vanwege de sieraden van Hamilton
Never mind. Ze zijn al geweest en "No further action"
[Afbeelding]
Lijkt mij ook.DataGhost schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:33:
[...]
Neem maar aan dat dit document elke race gaat verschijnen en het een noodzakelijke formaliteit is voor iets wat toch niet gaat veranderen dit seizoen.
Het is gewoon een overtreding, elke race opnieuw.
En elke keer zal hij apart een vrijstelling moeten krijgen.
Heb ik iets gemist of rijdt Max deze sessie niet?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Denk dat Max wacht totdat de baan is schoon geveegdBeaves schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:45:
Zal je altijd zien, gaat net de onboard camera aan bij Max
Is gewoon nog niet naar buiten gegaan, mogelijk omdat hij niet helemaal fit is o.i.d.Beaves schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:45:
Kan ook zijn dat ze gewoon wat werk aan de setup ofzo
PS4 PSN: Dazzler2120
Hij is net ingestapt dus nog even geduld.Beaves schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:45:
Toch wel BREAKING NEWS dat Angela Cullen, de water bottle aangever van HAM, "iets" anders gaat doen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
gerucht is dat ze stopt vanwege rugklachten….loekf2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:47:
Toch wel BREAKING NEWS dat Angela Cullen, de water bottle aangever van HAM, "iets" anders gaat doen.
/f/image/HCcitFWH5JN7qTdgyybFK8LO.webp?f=fotoalbum_large)
Nou ja, het was al in het F1 topic voorbij gekomen, dus heel erg breaking was het niet meer.loekf2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:47:
Ojo que Ferrari monta ya su segundo motor ICE. Norris ICE, MGUH,Turbo. Batería y entralita para Perez. Solo penaliza Leclerc por 3a centralita
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 17 maart 2023
Ferrari fits their second ICE engine. Also ICE for Norris, MGUH, Turbo. Battery and CE for Perez. Only penalty for Leclerc for 3rd. CE pic.twitter.com/AhprrSwh8S
Ik blijf het verbazend vinden dat je je zoon Mike noemt als je Krack als achternaam hebt....
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
¨De man met de groene headset"
Bij een shot van de AM pitwall, jaja, dat is duidelijk
Bij een shot van de AM pitwall, jaja, dat is duidelijk
Nooit saai met ALO idd, blijft genietenKenny_026 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:54:
Toch wel lekker dat Alonso er gelijk weer bij zit
Ik weet dat het pas FP1 is en een 30 minuten onderweg maar man man. De top 3 is 1,5 seconde los van de nummer 4.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Softs vs mediums en waarschijnlijk minder brandstof en ander test programma.OMD schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:58:
Ik weet dat het pas FP1 is en een 30 minuten onderweg maar man man. De top 3 is 1,5 seconde los van de nummer 4.
Dus toch meer aan de hand, dan alleen een pneumatisch lek twee weken geleden bij Norris? Ik heb eigenlijk achteraf niets meer gehoord over, wat er precies aan de hand was met zijn auto.
Wat gaat dit ontzettend hard als zo naar Verstappen kijkt...
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 17-03-2023 15:01 ]
Had weer een flashback quali moment van 2 jaar geleden met Verstappen.G_Dragon schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:01:
Zo strak en snel meteen al
Beide Ferrari's met een nieuwe ICE. Yikes.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Vind CE en ES voor Perez ook best snel.FirePuma142 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:03:
Ja dat heb ik dus live op de telefoon gezien bij de schoonfamilie tijdens het eten even stiekem onder de tafeld-vine schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:03:
[...]
Had weer een flashback quali moment van 2 jaar met Verstappen.
Zo strak en snel meteen al

ik baal eigenlijk best wel van dit seizoen. Vorig jaar begon top. En als Ferrari nu wat minder pech en fouten zou maken had het best spannend kunnen zijn.... Seizoen is nog lang enzo, maar ik merk dat ik toch minder volg omdat de spanning weg is.FirePuma142 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:03:
Lijkt wel meer aan de hand te zijn met de auto van PERNeverSettle schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:58:
[...]
Hopelijk niks ernstigs voor Red Bull Racing of Honda.
Ligt eraan wat de reden is. De eerste sets blijven in de poule als ze niet stuk zijn.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Hoppa de eerste rijd in de 1:29!
Verstappen nu al 1s sneller dan practise 1 afgelopen jaar.
Is dit nog steeds tzelfde setje softs waar max mee rijdt?
Maar wat een baan, wat een flows, wat moet je hier strak rijden om je momentum te houden.
Maar wat een baan, wat een flows, wat moet je hier strak rijden om je momentum te houden.
Yep, Max heeft alle snelle rondjes op 1 set banden gezet
Ja, is hetzelfde setje.Bloodclot schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:08:
Is dit nog steeds tzelfde setje softs waar max mee rijdt?
😲
Bandjes gaan niet helemaal aan gort hier? Ben benieuwd naar de longruns.
PricelessG_Dragon schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:04:
[...]
Ja dat heb ik dus live op de telefoon gezien bij de schoonfamilie tijdens het eten even stiekem onder de tafelwant ik was toch te nieuwschierig naar de kwalificatie toen. Alleen toen het gebeurde kon ik natuurlijk mijn mond niet houden

/f/image/oZSbaLJMJZpG3U2GtQZpscRr.png?f=fotoalbum_large)
Oei oei... McLaren en AT gaan niet zo best. Hopelijk dat AT nog wat klimt dit jaar.
Logisch, Verstappen is wat kilo's afgevallen deze week, dus de RB19 is nog meer onder de limiet.G_Dragon schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:01:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat een schijtopmerking zegloekf2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:13:
Logisch, Verstappen is wat kilo's afgevallen deze week, dus de RB19 is nog meer onder de limiet.
Deed Latifi mee in Bahrein (2e plaatje onderaan).basvn schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand is aan het copy pasten geweest :-)
Er is pas één race geweest? Vrij voorbarig weer.Waah schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:04:
[...]
ik baal eigenlijk best wel van dit seizoen. Vorig jaar begon top. En als Ferrari nu wat minder pech en fouten zou maken had het best spannend kunnen zijn.... Seizoen is nog lang enzo, maar ik merk dat ik toch minder volg omdat de spanning weg is.
Zum kotzen!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Bijzonder... dit is wel knap tijdens een FP.
BLACK AND WHITE FLAG FOR CAR 4 (NOR) - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS
17 Mar 2023, 15:21:09
BLACK AND WHITE FLAG FOR CAR 4 (NOR) - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS
Ze hebben toch allemaal wel moeite met bochten 22-24
Stroll laat even zien wat jij bedoeltPlenkske schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:23:
Ze hebben toch allemaal wel moeite met bochten 22-24
n00b vraag... Wat betekent dit... strafje voor zondag ?StefanVerkerk schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:21:
Bijzonder... dit is wel knap tijdens een FP.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |