vorig jaar en volgens mij al in 2022 heb ik hier mijn zorgen geuit over dat leidingen buitenom lopen van de buiten unit naar binnen en dat daar warmte zou verloren raken want de leidingen waren naar mijn mening warm. ( welke naar binnen gingen )
ik kreeg te horen dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken want dat was gas en ging zo snel dus werden bijnan iet warm
vandaag was ik wat sneeuw aan het weghalen van de buiten unit en het viel me op dat een leiding geen sneeuw had
troen ik deze aanraakte was deze lekker warm ( er zat isolatie omheen was niet een blote koperen leiding )
Dus daar gaat wel veel warmte in verloren
dat beetje schuim wat eromheen zit stelt werkelijk niks voor.
had ik dit geweten had ik de leidingen die buiten zaten zo kort mogelijkgehouden
1 unit dit bijna bij het gat waar het naar binnen gaat maar 2 units waarvan 1 veel word gebruikt heeft net de langste afstand te overbruggen
wilde dit even meegeven voor andere die gaan installeren
echt effiecient lijkt me dit niet.
is bijna een laag temp leiding met wat isolatie die je buitenom laat gaan ......
ik kreeg te horen dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken want dat was gas en ging zo snel dus werden bijnan iet warm
vandaag was ik wat sneeuw aan het weghalen van de buiten unit en het viel me op dat een leiding geen sneeuw had
troen ik deze aanraakte was deze lekker warm ( er zat isolatie omheen was niet een blote koperen leiding )
Dus daar gaat wel veel warmte in verloren
dat beetje schuim wat eromheen zit stelt werkelijk niks voor.
had ik dit geweten had ik de leidingen die buiten zaten zo kort mogelijkgehouden
1 unit dit bijna bij het gat waar het naar binnen gaat maar 2 units waarvan 1 veel word gebruikt heeft net de langste afstand te overbruggen
wilde dit even meegeven voor andere die gaan installeren
echt effiecient lijkt me dit niet.
is bijna een laag temp leiding met wat isolatie die je buitenom laat gaan ......