Vergeet niet dat een 'tweaker' heel anders naar elektronica kijkt dan de gemiddelde mens.
Ik heb er ook 2 hangen nu, aan 1 buitenunit. Heel tevreden over.
(jong) gebruikt gekocht en hangt er nu sinds een maand of 4. Veel fijner dan met mijn CV ketel stoken (snel aangename temperatuur met weinig energie verbruik)
De gemiddelde mens heeft echt geen Homewizard P1 und so weiter. Ik heb het ook maar gedaan om een beetje inzicht in 't ding te krijgen. De gemiddelde mens zou het ook echt aan het zitvlak oxideren dat het ding zou 'pendelen' (de gemiddelde mens weet niet eens van die term af)
Gewoon: het is lekker warm, of niet. En een feit is - single spit moduleert verder terug dan een multi split.
En een multi split met 1 big fat unit beneden en 3 minitjes op slaapkamers moduleert niet lekker ver terug en is eerder geneigd te pendelen.
Maar een multi met 2 dezelfde units die allebei een hele verdieping verwarmen doet het wel gewoon consistent en prima is mijn ervaring. Ook met Daikin.
Op een forum met 1 persoon die beweert dat Daikin eerste klas brol zou zijn, geloof ik niet. Eerst zien dan geloven. Ik heb ook een 1.2 TSI gekocht, toen had ik het gebeuren van Tros Radar al gezien. Bleek achteraf echt wel een OK motor te zijn. (als in; zonder gekke dingen 320.000km halen, nog nooit olie bij hoeven vullen)
Laat je vooral niet gek maken
Multi split zal wat eerder pendelen, maar als alles tegelijk loopt wel een efficientere oplossing. Wellicht wordt het in de toekomst nog beter. Voor nu in elk geval in esthetische zin; veel minder lelijke pukkels aan je muur! (en minder compressoren, warmtewisselaars buiten dus ook minder potentiele koudemiddel lekkages

)
En ook nog eens, leuk dat je unit tot 150W terug moduleert, maar een groot hoekhuis/vrijstaand huis heeft gewoon een veel grotere warmtevraag. Als je 150m2 weet te verwarmen in de winter met 450W (COP van 3 bij 150W) dan heb je heel erg je best gedaan. Maar dat kan gewoon niet
200-300m3 gas in een vrijstaand huis/hoekwoning is niks in de winter. Met een airco zou dit zo 400-600kWh zijn. Dus dat is 20kWh per dag. Dus helemaal niet gek, dan doe je iets meer dan 200-300W gemiddeld
[
Voor 13% gewijzigd door
barta123 op 11-12-2023 21:21
]
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting