@
Snowhite0901
Als je er plek voor hebt, neem losse single split units ipv een multisplit.
Qua vermogen is lastig te zeggen zonder te weten wat de inhoud is.
Als er een open trapgat is, kan een unit op de bovenste etage en de etage eronder werken. Besef wel dat het minder goed koelt dan elke kamer zijn eigen binnen (en bij voorkeur ook buitenunit).
Ik woon in een appartement en de binnenunit hangt tegenover de woonkamer deur, die deur staat met warm weer open en de eerste Kamer na de woonkamer is mijn slaapkamer. Die is voldoende koel om er te slapen met hitte. Maar zou koeler zijn met een eigen unit. Maar dat is niet echt te doen hier.
Wel zet ik hem even op High voordat ik ga slapen, dan gaat mijn airco 15 minuten op vol vermogen aan de slag.
Mijn advies, neem een A merk zoals Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Electric (zijn echt andere merken), Daikin.
LG zou ik vermijden, het zit m.i. aan de onderkant van het A segment/de bovenkant van het B segment. De buitenunits zijn wat luider en je wilt je buren te vriend houden. Of je moet in the middle of nowhere wonen 😊
En vraag meerdere offertes op.
Ik heb dat destijds ook gedaan, sommige bedrijven namen niet eens de moeite om langs te komen en gaven een standaard offerte waar dan bepaalde kosten op nacalculatie zijn. Let hier dus goed op. Gat in de gevel boren is serieus werk. Soms zit er maar 1 gat bij de prijs in begrepen en dan ben je voor elk volgend gat aan de beurt.