Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen - #2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste
Acties:

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22

Winkiller

De Mopperpot

STIMPPYYY schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:34:
Laten jullie de airco nu 24/7 koelen? Ik heb ‘m ingesteld op 08:00-23:00 en daarna nog 2 uur ventileren.
Ja maar in de nacht iets minder hard koelen, overdag 23 en in de nacht 25, ventileren nee.
Ventileren ga ik wel weer doen als de nacht temperatuur geen koeling nodig heeft.
Veel codensafvoer vandaag, 5kW unit druppelt goed normaalgesproken, maar vandaag ging het wel heel hard :)
Yup, vinden de plantjes ook prettig met dit warme weer. :)

• outlandos
  • Laatst online: 21:36
Winkiller schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:42:
[...]

Ja maar in de nacht iets minder hard koelen, overdag 23 en in de nacht 25, ventileren nee.
Ventileren ga ik wel weer doen als de nacht temperatuur geen koeling nodig heeft.

[...]

Yup, vinden de plantjes ook prettig met dit warme weer. :)
25?? In wat voor woning woon jij dan? Want als ik hem instel op 25 dan ventileert hij gewoon de hele nacht, want zo warm wordt het niet vaak. Lijken me ook geen fijne temperaturen om in te slapen, 25 graden?

• Winkiller
  • Laatst online: 21:22

Winkiller

De Mopperpot

outlandos schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:45:
[...]

25?? In wat voor woning woon jij dan? Want als ik hem instel op 25 dan ventileert hij gewoon de hele nacht, want zo warm wordt het niet vaak. Lijken me ook geen fijne temperaturen om in te slapen, 25 graden?
Woning uit 1976 met weinig isolatie, we slapen boven met een andere airco bij 21/22 graden.
Onze woning loopt zonder de Airco met deze temperaturen op tot gemiddeld 27/28 graden.

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:38
Ik ben op zoek naar een nieuwe airco installatie. Uit dit topic heb ik al veel informatie gehaald, maar ik heb ook een eigen topic gemaakt:

Twijfel tussen 2 (3) offertes voor airco multi split

Als iemand nog ervaringen kan geven, met in het bijzonder voor Daikin, dan hoor ik het graag :)

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:31
Ook ik ben opzoek naar een airco installatie met deze enorme hitte.. zou eigenlijk graag zelf de units plaatsen ivm de kosten. Ik heb in een eigen topic de situatie beschreven:

Airco beneden verdieping ~80m2 1 of 2 units?
Pagina: 1 ... 169 170 Laatste

Let op:
Een vraag over offerte, plaatsing of uitzoeken van L/L WP hoort in een nieuw, eigen topic. Drop hier dan een linkje :)

We respecteren elkaars keuzes over energiegebruik en verschillen in comfort.
Laat bij een 'snelle vraag' wel even weten wat je al gevonden hebt, dat voorkomt herhaling van zetten.
Veel relevante informatie en principes zijn ook te vinden in het Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic , waar je ook een template kan vinden voor een nieuw adviestopic.
Voor MHI vind je veel tips en tweaks in Het MHI L/L warmtepomp/airco topic