Nog nooit "Leegstand pand" geprobeerd.LED-Maniak schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:44:
[...]
Lager dan 18 graden kan wel via de Smart-M air app. "Leegstaand pand" heet dit.
De afwijking in ingestelde en gemeten temperatuur is normaal. Dit is omdat de sensor van de airco niet op de juiste locatie zit voor een optimale meting. Wil je dit oplossen dan kan een ClimateControl een oplossing zijn. Deze heeft een draadloze sensor die je plaats op de locatie waar je de temperatuur het meest nauwkeurig wil.
Betreft pendelen: juist met mild weer gebeurt dit omdat de airco zijn vermogen niet kwijt kan. Dan gaat hij steeds uit, aan, uit, aan. Dit is te verminderen met zo'n externe sensor.
Na jouw tip eens even geprobeerd en warempel idd dit is wat ik zocht.
Ik wist dat de ingestelde temperaturen en weergegeven daadwerkelijke temperaturen niet over een komen.
En opzich kan ik mij daar niet aan storen, als ingesteld 17gr 20gr in de woonkamer is dan is dat prima.
Toch wel knap dat ingesteld 18gr in de app resulteert in 24gr en de kamer thermostaat 21,5 is.
Dat terzijde is dat ik er mee leven kan alleen die vast minimale instelbare waarde van 18gr stoorde mij.
Die modules zijn wel interessant alleen helaas uitverkocht zie ik.
Documentatie nog niet doorgenomen, maar neem aan dat deze plug en play in de huidige vloermodellen geplugd kunnen worden, er zitten al wifi modules in.
Heb geen idee hoeveel poorten die dingen hebben.
Wat betreft het pendelen.
Dat merkte ik wel op de Split unit beneden vanmorgen.
Deze sprong aan en na 10min uit.
Om vervolgens (gokje) om de 5min even aan te gaan en na 5min weer uit.
Opzich stoort het mij niet en voelde ook geen koude golf.
Units boven kabbelen rustig door om voor mij gevoel.
edit:
Van de site af getrokken.
Als je binnenunit al een Wi-Fi-module op de communicatiepoort heeft aangesloten, dien je deze module in de “EXT”-poort van de ClimateControl-module te steken. Op deze manier kun je de functionaliteiten van beide modules gebruiken en tegelijkertijd toegang houden tot Smart-M-Air.
Het is aan te raden om de kabel naar de voorkant van de binnenunit te leiden, zodat u de module netjes kunt wegwerken in het compartiment waar de stroomtoevoer binnenkomt.
[ Voor 20% gewijzigd door Siewert op 13-10-2025 00:01 ]
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub