barta123 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:26:
[...]
Zo heb ik zelf dus ook veel info gevonden. Ook bij het eerdere L/L topic. En ook o.a. over vraagsturing bij Daikin
Ik heb zelf veel geklooid met vraagsturing in het begin. Met mijn multi split werkt hij het best met 'demand control" op automatisch. Dan regelt hij perfect terug en bij koude gaat ie een stuk meer vermogen trekken. Dus werkt top!
Zonder gaat de compressor flink op en neer. En boven zit mijn unit in de hal, dus die hoeft niet zoveel warmte te leveren als beneden.. door deze oplossing kan ik de bovenverdieping geleidelijk verwarmen zonder dat de compressor continu van 1000W naar 2000w gaat bij koud weer
Ik heb hier pas een mhi multi split laten installeren. En het regelgedrag van de temperatuur was voor mijn niet echt te volgen.
Dit was soms zoals ik hem had in gesteld, en de andere keer 2 graden hoger. Via het forum kun je gewoon terug vinden dat je de aan en uit knop 30sec kunt in drukken op de unit, en dat hij dan veel beter op de temperatuur regeld. Probleem opgelost zonder hier de vraag te herhalen.
Voorheen met gas altijd 24/7 @20c. Nu met LL verwarming stook ik toch een beetje anders ivm dynamisch contract, en het is nog wachten tot het echt wat kouder wordt.
Ik heb hier nu ook een nieuwe schuifpui geplaatst, en merk dat de warmte beter blijft hangen, en dan zet ik hem graag een tijdje uit.
Hij heeft overigens van ochtend alleen tussen 4 en 6 aan gestaan op 22c en dat is het nu nog steeds. En hij liep toen ook rustig op zo'n 400watt, dus lijkt mijn niet verkeerd.
xHEMANx schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:42:
Even een vraagje.
Ik heb mn 3.5kw mhi voor 1550 eurie laten plaatsen op de beneden verdieping.
Omdat ik wel tevreden ben over het ding, maar boven soms ook wel even wil verwarmen/koelen.
Wilde ik een triple split laten plaatsen. 4kw mhi buitenunit 3x 1.5 kw binnen. (2 boven, 1 op zolder.)
Zelfde installateur. Vraagt voor de klus 5700 euro.
Ik had zelf tussen de 3000 en 4000 euro verwacht... Is dit niet wat duur?
Tis dat ik niet 4 bakken aan mn huis wil hebben hangen, maar 3 single splits van 2kw is dan toch veel goedkoper??
Maar dan moeten ik 3 buitenunits betalen en zij moeten er 3 ophangen en installeren?
Ik ga ze morgen even contacten, maar ik dacht ik win hier even wat info in alvast.

Toen ik offertes heb aangevraagd was het ook goedkoper om 2 single splits op te hangen, ipv 1 multi split. Echter vindt ik meerdere units niet mooi op mijn gevel, en heb voor de multi split gekozen. Geld is niet altijd het belangrijkste in mijn beleving.
[
Voor 24% gewijzigd door
RemmyB83 op 23-10-2024 23:42
]