6,5K klinkt niet als een al te gekke prijs (maar is ook afhankelijk van hoeveel materiaal en werk ze hebben). Ik heb zelf 2x 2,5kW Perfera met een 4kW dualsplit, ze zijn fluister stil behalve op de swing mode, die van ons hangt boven ons hoofd in de slaapkamer en dat is duidelijk hoorbaar.Nickster! schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:20:
Hallo allen,
Ik heb al een poosje het plan airco’s te hangen (ook als hoofdverwarming). Nu heb ik een prijs ontvangen a 6.5k voor de installatie van drie Daikin airco’s 2x 2.5kwh en 1x 3.5kwh.
Ik vind dit stevig aan de prijs. Types zijn mij nog onbekend (wacht nog op een mail) vermoed na wat onderzoek dat t Daikin airco’s uit de Perfera serie zijn. Ik zag dat de sensira serie bijna de helft goedkoper is tov dezelfde scop en geluid productie.
Heeft er iemand hier ervaring met deze modellen / en / of waar ik een beetje aan moet denken kwa prijs incl installatie?
Sensira FTXC25C 2x (slaapkamer & werkruimte) +- ieder 45m3
En 1x de Perfera FTXM35R (woonkamer ~100m3)
bovenstaande modellen lijken me we wel wat en heb ik iig kunnen vinden voor 3500€ incl materiaal en excl installatie.
Daarnaast heb ik een Emura 3 in de woonkamer, en die is fluiters stil met alle functies, zelfs in 3D swing mode.
Hoe goedkoper de de binnenunits, hoe goedkoper de afwerking, functies, etc. De Sensira zal het vast prima doen, maar zal net ff wat minder zijn dan een perfera, als is een sensira mogelijk voor slaapkamers een prima unit.