Signatures zijn voor boomers.
Natuurlijk mag dat. Perez deed het bijv. in Abu Dhabi 2021. Maar het risico daarmee is dat je ingehaald wordt. Je mag namelijk niet zomaar heen en weer slingeren over de baan dus als jij niet op je gas gaat zet je tegenstander 'm ernaast en rijdt je gewoon zoek.Waah schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:49:
[...]
Mag Sainz alle deployment uit zetten, volledig opsparen, wat later op het gas gaan.... en zo zorgen dat Leclerc vlak achter hem komt en Perez daardoor in de problemen komt met het teruggeven van de plek?
Exact achter elkaar zal niet mogen, maar wie dwingt Sainz om zo snel mogelijk op zijn gas te gaan na de bocht? Zodat leclerc lekker dicht achter Perez zit na teruggeven positie?![]()
Gebeurde zo vaak dat ik het me begon af te vragen
De max. fuel flow en max. deployment van de ERS is altijd gelijk gebleven sinds 2014, al zijn de power units wel efficiënter geworden en kan er meer vermogen binnen de limiet uit worden geperst.Bij mijn weten is dat altijd geweest. Net zoals de maximale fuel flow en maximale benzine. Kan overigens wel zijn dat de getallen zijn aangepast (in 2017 met de grotere / zwaardere auto's is in ieder geval de maximale hoeveelheid benzine van 100KG naar 105KG gegaan. Mogelijk dat ze dus ook ooit aan hybride gesleuteld hebben).
De max. fuel flow ligt uit m'n hoofd op 100L/uur, wat neerkomt op 0,027 Liter per seconde. Daar had Ferrari in 2019 een mooi trucje voor bedacht om die limiet te omzeilen.
Voor de ERS liggen de limieten voor deployment op 4MJ/ronde en voor harvesting op 2MJ/ronde, de MGU-K mag in totaal (harvest+deployment) max. 120KW per ronde verbruiken/opwekken, dan komt er ook nog wat extra energie vanuit de MGU-H.
Afhankelijk van het circuit kom je dan rond de 25-40 seconden ERS deployment per ronde. Zo zul je in Monaco nooit je batterij kunnen leegtrekken in 1 ronde, maar zul je in Spa serieus moeten doseren anders heb je in sector 2 al een lege batterij.
Huh, hoe kan het dat Hamilton niet in dit lijstje staat? Foutje?d-vine schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:17:
Speciaal voor Toto van formula 1 zelf een wikipedia lose statistiek.
[Afbeelding]
Dat is wel een mooie ja. Wellicht zweten ze peentjes omdat ze even niet weten hoe ze überhaupt de overhand terug krijgen nu dat voordeel van de motor helemaal weg is. Nieuw hoofdstuk regeltjes zal eea gaan verduidelijken... Hebben ze dan weer een unieke motor, kan HAM weer vooruitpjottum schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:44:
[...]
Juist omdat team taxi zo negatief reageerd, al een week lang, kan je dit beschouwen als een heel belangrijk record.
Mijn boefje is liev!
Die heeft aangegeven dat hij niet in het lijstje hoefde omdat statistieken niet boeiend zijn.Drials schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:23:
[...]
Huh, hoe kan het dat Hamilton niet in dit lijstje staat? Foutje?
Mijn boefje is liev!
De lijst is gebaseerd op Wikipedia als bron maar aangezien dat niemand leest is er ook geen controle.Drials schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:23:
[...]
Hij schijnt te goede teammates te hebben.Drials schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:23:
[...]
Nee, Hamilton is gewoon nooit consistent geweest. Aan het eind van het seizoen als hij kampioen was liet hij het vaak genoeg lopen. Vaker wat "opstartproblemen" de eerste races. En tada, hij blijft steken op ik meen 5 op een rij.Drials schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:23:
[...]
Daarvandaan ook de 7 van Rosberg. De laatste races van 2015 (Hamilton al kampioen) en eerste van 2016 (seizoensstart, Hamilton die nog niet "goed" is).
Zo zijn er echt vele seizoenen geweest dat Hamilton met overmacht kampioen is geworden, maar de eerste race niet gewonnen heeft.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B6oeBUSDOhQstezTHu59ZTDw.jpg?f=user_large)
En wanneer wordt Max kampioen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nWVkl2SUbIq984GHalACL23i.jpg?f=user_large)
Ik blijf bij Qatar. Singapore is sowieso niet mogelijk en Japan wordt wel heel lastig door het feit dat Checo 2e is geworden in Monza. Daarbij is Singapore een stratencircuit waar Checo standaard beter rijdt dan niet-stratencircuits.
Blijft alleen de vraag over: Na de sprint-race in Qatar of na de 'gewone' race in Qatar?
Na de sprint-race zou wel weer leuk zijn voor de statistieken en records op Wikipedia waar toch nooit iemand naar kijkt!
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
niet om weer een discussie te starten want die is er pas geweest maar iets met kwaliteit van een coureur en een goede wagen.
En Max kampioen in de USA lijkt me leuker dan Qatar
[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 04-09-2023 15:40 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/jCZ1u5FxnZis7HRhVyHcfc9F.png?f=user_large)
Om in Qatar kampioen te worden, hoeft Max nog maar 1 punt uit te lopen.
Om in Japan kampioen te worden, moet Sergio 19 punten méér laten liggen dan 2e worden achter Max.
:fill(white):strip_exif()/f/image/qSDZ74GV5xk1BExpg2beD7so.png?f=user_large)
Om in Singapore kampioen te worden moet Red Bull 43 punten uitlopen (dus 1 & 2, en Mercedes geen punten, bijvoorbeeld...). Kleine kans.
Om in Japan WCC te worden, mag Mercedes in 2 races 1 punt inlopen t.o.v. Red Bull. Lijkt erop dat Honda wat te vieren zal hebben in Japan
Edit: Oh, en Max ligt ook nog op koers om in zijn eentje meer punten te halen dan het 2e team in het kampioenschap bij elkaar
EDIT2: Nog wat statistiekjes waarvoor Max in aanmerking komt:
Als Max in Japan kampioen wordt, evenaart hij het record van Michael Schumacher van kampioen worden met de meeste races nog te gaan (6, 2002).
Als Max 16 races wint dit seizoen (dus nog 4 van de
Als hij er 17 wint, breekt hij ook het record van hoogste winstpercentage in 1 seizoen (75%, Alberto Ascari, 1952, 6 uit 8 races)
[ Voor 24% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-09-2023 16:33 ]
Niet voor niks dat het gerucht gaat dat Stroll richting tennis gaat. Zelfs zijn vader moet inzien dat dit niet zoveel langer kan, maar goed wie weet...d-vine schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:39:
Dat gat tussen Alonso en Stroll is echt mega...
niet om weer een discussie te starten want die is er pas geweest maar iets met kwaliteit van een coureur en een goede wagen.
En Max kampioen in de USA lijkt me leuker dan Qatar
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ik kan me niet voorstellen dat we heb in 2024 nog terug zien, hij heeft soms zijn goede races, maar over het algemeen is hij toch geen F1 waardig materiaal meer?
Cogitationis poenam nemo patitur
Stroll staat ook in 2024 op de grid hoorBullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:48:
Ik zag van het weekend een in een filmpje alle rijders in Monza de tunnel uitkomen voor dat ze de driverparade deden..... Max was lekker met Lando aan het kletsen en had volgens mij de cap van Carlos bij zich. Stroll kwam er toen als laatste aangelopen, maar die keek me toch een partij boos/saggo...
Ik kan me niet voorstellen dat we heb in 2024 nog terug zien, hij heeft soms zijn goede races, maar over het algemeen is hij toch geen F1 waardig materiaal meer?
Anders zou z’n pa ook uitstappen denk ik dan zo 😉
Als je een verder goedlopend team hebt en daar zo al plezier uit haalt kan hij gewoon blijven zitten hoor. Pa bedoel ik dus.Wognummer schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:17:
[...]
Stroll staat ook in 2024 op de grid hoor
Anders zou z’n pa ook uitstappen denk ik dan zo 😉
Wat raar om je persoonlijke mening over hoe iemand kijkt als die een tunnel uit loopt te koppelen aan een mening of die wel of niet volgend jaar een F1 zitje heeft?Bullet NL schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:48:
Ik zag van het weekend een in een filmpje alle rijders in Monza de tunnel uitkomen voor dat ze de driverparade deden..... Max was lekker met Lando aan het kletsen en had volgens mij de cap van Carlos bij zich. Stroll kwam er toen als laatste aangelopen, maar die keek me toch een partij boos/saggo...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En daarnaast lijkt Tsunoda ook al aan een Aston Martin zitje gelinkt te zijn. Of in ieder geval vermoedt Red Bull bij monde van Helmut Marko dat Tsunoda met Honda mee verhuisd. Dus one way or another zou er dan toch een plekje vrij moeten komen. Maarja, Alonso heeft ook niet het eeuwige leven een oneindige carrière, en 2026 is nog 2,5 jaar.DataGhost schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:21:
[...]
Als je een verder goedlopend team hebt en daar zo al plezier uit haalt kan hij gewoon blijven zitten hoor. Pa bedoel ik dus.
streamnl schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:05:
Is lollipop man f1 gestopt?
NL staat er (nog) steeds niet op.

Van de FB-pagina (post van 31 aug. jl.)... Gaat dus blijkbaar ff niet helemaal lekker met hem/haar.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Lollipop = Ricciardo confirmed!Wok schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:18:
[...]
[Afbeelding]
Van de FB-pagina (post van 31 aug. jl.)... Gaat dus blijkbaar ff niet helemaal lekker met hem/haar.
Alle teams dus netjes binnen de financiële regels gewerkt.
[ Voor 42% gewijzigd door Extigo op 05-09-2023 12:53 ]
All #F1 teams have been given the all-clear by the FIA over last year's cost cap. Certificates of Compliance have been issued.
— Jon Noble (@NobleF1) 5 september 2023
bericht van de FIA
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit jaar echter met een aantal (gedeeltelijke) concept switches.. Dat moet toch duurder uit komen, dus meer risico budget-technisch? Maar ja dat is weer een jaar wachten.
According to reports by @F1insidercom, the deal between @HUGOBOSS and @AlphaTauriF1 is about to be finalized.
— Decalspotters (@decalspotters) 5 september 2023
The new team name will be a combination of the HUGO and #RedBull brands.
Earlier reports said the new team name could be "Hugo Boss Bulls Racing".#F1 #AlphaTauri pic.twitter.com/Jnc0KwfB2S
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De cost cap is maar een raar iets. Wat ze terug krijgen van de belastingdienst mogen ze weer van de kosten afhalen. Veel teams zitten er of net overheen of op het randje, maar doordat ze belasting terugkrijgen zitten er (ver) onder. Maar het kan maanden duren voordat ze definitief weten hoeveel ze terug krijgen, dus blijft het tot die tijd spannend.RobertMe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:05:
En dat terwijl er een aantal maanden terug nog geroddeld werd dat iets van drie teams of zo over de cap zouden zijn gegaan?
Bij RBR viel de belastingteruggave van 2021 negatief uit. Anders hadden ze er onder gezeten. Maar als het catering budget er niet onder viel ook.
"Hugo Bull"
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik verwacht minimaal bij Lollipopman "Huge Balls" eigenlijk, zeker als RIC daar volgend jaar nog zou rijden.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Toch wel ironisch dat Alpha Tauri een concurrerend kledingmerk als hoofdsponsor krijgt
Dat is ook niet zo heel gek. Qua kleding is hun doelgroep ronde 20-35, maar qua prijzen zitten ze vrij ver buiten hun budget.Marcel Br schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:36:
Ik lees het als het verdwijnen van Alpha Tauri, ik begreep dat het kledingmerk niet goed verkoopt.
Zo dan kunnen alle verdachtmakingen op dit vlak ook allemaal de prullenbak in....Alle Formule 1-teams binnen budgetplafond gebleven in 2022
Geen van de tien Formule 1-teams heeft in het seizoen 2022 het budgetplafond overschreden. De FIA heeft alle formulieren gecontroleerd en heeft alle teams een certificaat gegeven. Zodoende zijn er dit jaar geen straffen uitgedeeld, wat vorig jaar bij drie teams nog wel het geval was.
Ik denk dat dit het laastste is geweest wat we van de cost cap gaan horen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Misschien. Zou sommigen teams wel goed uitkomen dan. MB die hun concept dit jaar omgooit als voorbeeld.Bullet NL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:15:
https://nl.motorsport.com...ebleven-in-2022/10516558/
[...]
Zo dan kunnen alle verdachtmakingen op dit vlak ook allemaal de prullenbak in....
Oftewel, wij gaan het zien wat de FIA doet.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
En McLaren die met best veel upgrades zijn gekomen. Maar ja, kan voor beide ook betekenen dat men gewend is aan omgaan met de budget cap en er ook volgend jaar niets aan de hand is.Sepp14 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:22:
[...]
Misschien. Zou sommigen teams wel goed uitkomen dan. MB die hun concept dit jaar omgooit als voorbeeld.
Oftewel, wij gaan het zien wat de FIA doet.
Volgens mij zijn dat in ieder geval de teams momenteel met de meeste (grotere) upgrades.
Nee. Zoals je schrijft ze kunnen die teruggave van de belasting er vanaf trekken of iets dergelijks. Alleen was Red Bull daarvan niet op de hoogte en hadden ze dat dus niet gedaan. En zelfs als ze het er af hadden getrokken zaten ze nog steeds boven de cost cap (alleen ging het dan om een relatief klein bedrag, uit te drukken in duizendtallen (/honderdduizenden), en niet om miljoenen zonder aftrek).ThomasG schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:15:
Bij RBR viel de belastingteruggave van 2021 negatief uit. Anders hadden ze er onder gezeten. Maar als het catering budget er niet onder viel ook.
En dat kwam o.a. ook weer omdat Red Bull het beter dacht te weten. Want ze hadden de boekhouding van 2020 ook al kunnen inleveren voor een trial run. En Red Bull was een van de enige (/het enige?) team dat dat niet gedaan had. Hadden ze dat wel gedaan wisten ze dat de catering er onder viel en die belastingteruggave er weer vanaf getrokken kon worden.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dan nog zul je nog altijd 'fans' houden die zullen zeggen dat door de eerdere overtreding in 2021 Red Bull al 2 jaar lang een dominante wagen heeft.Bullet NL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:15:
https://nl.motorsport.com...ebleven-in-2022/10516558/
[...]
Zo dan kunnen alle verdachtmakingen op dit vlak ook allemaal de prullenbak in....
Jup. De launch car zal de auto van vorig jaar zijn geweest met wellicht wat hele kleine updates. Terwijl de "dure, nieuwe" auto dus pas in Oostenrijk is geïntroduceerd. Qua kosten zal het dan ook wel meevallen. Ik denk dat die initiële doorontwikkeling die Mercedes gedaan heeft (waarmee ze ook daadwerkelijk dachten in te lopen op Red Bull) om vervolgens weer met een nieuw concept te komen (veel) duurder is geweest.Sepp14 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:34:
McLaren zei aan het begin van het seizoen dat hun auto niet de "definitieve" auto was? Er zouden grote upgrades komen maar die waren niet op tijd af oid.
Klopt, en het schijnt dat Mercedes vorig jaar ook al begonnen is met het ontwikkelen van het huidige concept naast de zero pods. Dus dat kan betekenen dat men al gewend is aan werken met streng budget.Sepp14 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:34:
McLaren zei aan het begin van het seizoen dat hun auto niet de "definitieve" auto was? Er zouden grote upgrades komen maar die waren niet op tijd af oid.
Sporttechnisch gezien wel het mooiste, ook al zou ik het nog wel leuk vinden een bepaalde fanbase een overschrijding voor de voeten te kunnen gooien, gewoon puur voor entertainment value
Maar hopen dat die 'fans' er nooit achterkomen welk misleiding Mercedes heeft gedaan voor hun jarenlange motor dominantieChocoball schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:34:
[...]
Dan nog zul je nog altijd 'fans' houden die zullen zeggen dat door de eerdere overtreding in 2021 Red Bull al 2 jaar lang een dominante wagen heeft.
Die reageert op temperatuur en zou hun een voordeel geven van 8 tiende. De FIA heeft het goedgekeurd voor volgend seizoen.
[ Voor 18% gewijzigd door Sepp14 op 05-09-2023 15:28 ]
Perez doet het niet extreem slecht, maar een nieuwe dynamiek in het team vind ik wel interessant om te zien. Zeker als je bedenkt dat RB de komende 2 jaar iig nog wel dominant blijft waarschijnlijk.
Dan zie ik verschillende bekers van Norris sneuvelen volgend jaarBigfoot schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:06:
Er komen steeds wel meer geruchten dat Norris naar Red Bull komt in 2024. Lijkt me wel mooi om te zien.
Perez doet het niet extreem slecht, maar een nieuwe dynamiek in het team vind ik wel interessant om te zien. Zeker als je bedenkt dat RB de komende 2 jaar iig nog wel dominant blijft waarschijnlijk.
Verwijderd
We kunnen wel speculeren, maar zolang Verstappen blijft doen wat ie doet, zal er ook niet echt noodzaak zijn, toch?
En helemaal niet met Checo op P2 in het klassement...
Als de andere teams aansluiting vinden is een sterke 2e coureur veel belangrijker.. Dan wil je gewoon een buddy op P2 in de kwalificatie, en niet op P5-9.Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:03:
Heeft RedBull wel behoefte aan een andere coureur naast Max?
We kunnen wel speculeren, maar zolang Verstappen blijft doen wat ie doet, zal er ook niet echt noodzaak zijn, toch?
En helemaal niet met Checo op P2 in het klassement...
Nu had VER in Monza ook de hete adem van LEC in de nek terwijl hij probeerde Sainz in te halen, was een stuk beter geweest als dat PER was geweest..
Hebben die geruchten ook enige basis? Norris is IMO een nr 1 coureur, en geen Bottas, Perez of zo. Die wil uiteraard zelf voor de overwinningen strijden, maar IMO is hij ook WDC materiaal i.p.v. een overwinning op een goede dag (zoals een Bottas of Perez).Bigfoot schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:06:
Er komen steeds wel meer geruchten dat Norris naar Red Bull komt in 2024. Lijkt me wel mooi om te zien.
Echt de enige reden die ik mij kan bedenken is omdat Piastri "te goed" is en het team naar zijn hand is (het Ricciardo vs Verstappen verhaal). Maar dan moet Norris natuurlijk ook helemaal niet naast Verstappen gaan zitten. Oftewel: als dat kan een reden zijn om wwg te willen maar absoluut geen reden om naar Red Bull te gaan.
Zowel Helmut Marko als Perez hebben vandaag een (Spaanstalig) artikel de media ingeslingerd:RobertMe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:25:
[...]
Hebben die geruchten ook enige basis? Norris is IMO een nr 1 coureur, en geen Bottas, Perez of zo. Die wil uiteraard zelf voor de overwinningen strijden, maar IMO is hij ook WDC materiaal i.p.v. een overwinning op een goede dag (zoals een Bottas of Perez).
Echt de enige reden die ik mij kan bedenken is omdat Piastri "te goed" is en het team naar zijn hand is (het Ricciardo vs Verstappen verhaal). Maar dan moet Norris natuurlijk ook helemaal niet naast Verstappen gaan zitten. Oftewel: als dat kan een reden zijn om wwg te willen maar absoluut geen reden om naar Red Bull te gaan.
Marko: “Perez is not consistent, Norris is a candidate”
Checo Pérez opens the door to a potential departure of Red Bull: "If my place for 2024 is not here, we will have to look for other alternatives"
Er is dus zeker iets gaande. En Norris wordt door Helmut Marko genoemd.
Norris is mijns inziens beter dan Perez. Met als mogelijk gevolg dat Norris op een gegeven moment de nr 1 van het team wilt of zal zijn. En dan krijgen we Hamilton/Rosberg verstandhoudingen…ThomasG schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:30:
[...]
Zowel Helmut Marko als Perez hebben vandaag een (Spaanstalig) artikel de media ingeslingerd:
Checo Pérez opens the door to a potential departure of Red Bull: "If my place for 2024 is not here, we will have to look for other alternatives"
Wordt het wel weer spannend voor het kampioenschapkraanwagen schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:47:
[...]
Norris is mijns inziens beter dan Perez. Met als mogelijk gevolg dat Norris op een gegeven moment de nr 1 van het team wilt of zal zijn. En dan krijgen we Hamilton/Rosberg verstandhoudingen…
Kan Verstappen tegen die tijd nog eens 10 overwinningen op rij pakkenShinji schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:49:
[...]
Wordt het wel weer spannend voor het kampioenschap
MV: 'That was naughhy'kraanwagen schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:47:
[...]
Norris is mijns inziens beter dan Perez. Met als mogelijk gevolg dat Norris op een gegeven moment de nr 1 van het team wilt of zal zijn. En dan krijgen we Hamilton/Rosberg verstandhoudingen…
LN: 'Whaaaaat!?'
Verwijderd
Ja precies.BasvanS schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:06:
[...]
Als de andere teams aansluiting vinden....
ALS.
Daarom ook mijn stelling
Of zou dat onderhandelingstactiek zijn, om Perez gewoon de duidelijke 2e rijder positie te geven. "Nou, je mag blijven, maar je rijdt wel in dienst van het team!". Zoals Barichello, Bottas en dergelijke dat ook hadden.ThomasG schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:30:
[...]
Zowel Helmut Marko als Perez hebben vandaag een (Spaanstalig) artikel de media ingeslingerd:
Voor Norris weet ik niet of het een slimme zet zou zijn. Want eigenlijk weet hij dan al dat hij genoegen neemt met af en toe een race-win, maar geen kampioenschap. (Want als Red Bull de beste auto heeft is Max beter, en als een ander team de beste auto heeft, wordt hij ook geen WDC.)
Verwijderd
Chocoball schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:57:
[...]
MV: 'That was naughhy'
LN: 'Whaaaaat!?'
Mss wil RIC wel naar MCL en kunnen ze hem ruilen!CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:02:
Zolang Daniel Ricciardo weinig laat zien (vanwege zijn gebroken hand), denk ik dat het vooral gissen blijft.
Vraag me af of Norris nu wel wil vertrekken aangezien McLaren het toch best aardig doet tegenwoordig.ThomasG schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:30:
[...]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Met de prognose dat Ricciarde pas weer in Qatar (6-8 oktt) zijn opwachting kan maken.CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:02:
Zolang Daniel Ricciardo weinig laat zien (vanwege zijn gebroken hand), denk ik dat het vooral gissen blijft.
Als McLaren dan zo een specifieke auto heeft (of mogelijk elk merk wel), dan weet ik zo snel nog niet of Lando zich zo goed kan vinden in een RB.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Het is toch wel treurig als je zo’n relatie met je werkgever/werknemer hebt dat ze je proberen te beïnvloeden via de media om er beter van te worden.Wild Chocolate schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:00:
[...]
Of zou dat onderhandelingstactiek zijn, om Perez gewoon de duidelijke 2e rijder positie te geven. "Nou, je mag blijven, maar je rijdt wel in dienst van het team!". Zoals Barichello, Bottas en dergelijke dat ook hadden.
Ik zie het al voor me dat mijn leidinggevende z’n eigen positie versterkt direct via de media om er zelf beter van te worden ten koste van mij. Ik zou morgen een andere baan zoeken…
Edit:
Denk dat het ook al van voor Hongarije isTell me what it feels like to be a Red Bull reserve driver.
Edit2:
En Simon maakt met zijn eerste woorden meteen een therapie sessie er van.
Edit3:
Het is dus direct de dag na de Pirelli test opgenomen. En daarmee dus ook direct de dag na de aankondiging.I drove a car yesterday
[ Voor 52% gewijzigd door RobertMe op 05-09-2023 18:28 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zijn die dan hier?
Gelukkig dat niemand hier F1 Really3D video's post dat is helemaal drama.
Jij en ik wel, maar Perez heeft niet zoveel keuze. Hij zal wel genoeg verdiend hebben om te kunnen rentenieren, maar als hij in de F1 wilt rijden, moet dat voor 1 van de 10 teams zijn die meedoen. En momenteel is hij 2e rijder bij het 1ste team, dus ook al is de baas een hork, beter kan het niet. Daarnaast, zelfs als Perez over zou willen stappen, welk team zou hem dan willen hebben waar hij ook heen zou willen? Heel veel contracten lopen in 2024 af tegelijk met die van Perez (voor zover contracten wat zeggen), maar ik denk dat de meeste teams dezelfde coureurs willen houden (zeker de topteams) en er hooguit bij een achterhoede team plek zal zijn.Giel schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:21:
[...]
Het is toch wel treurig als je zo’n relatie met je werkgever/werknemer hebt dat ze je proberen te beïnvloeden via de media om er beter van te worden.
Ik zie het al voor me dat mijn leidinggevende z’n eigen positie versterkt direct via de media om er zelf beter van te worden ten koste van mij. Ik zou morgen een andere baan zoeken…
Ik geloof hier gewoon niet in en ik zie door de jaren heen vanaf het Senna tijdperk toen ik begon met kijken dat de echt grote coureurs gewoon veel beter zijn op de baan als naast de baan zodat ze het maximale uit dezelfde auto weten te krijgen.VincentG schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:10:
De RB is niet helemaal naar de smaak van Perez, zoals ook de McLaren niet helemaal naar de smaak van Ricciardo was.
Als McLaren dan zo een specifieke auto heeft (of mogelijk elk merk wel), dan weet ik zo snel nog niet of Lando zich zo goed kan vinden in een RB.
Kijk bijvoorbeeld ook maar hoe Alonso die Stroll helemaal zoek rijd.
Met alle respect voor Perez en Ricciardo het zijn goede coureurs maar geen uitzonderlijke coureurs.
Mag ik stiekem bekennen dat ik het eigenlijk wel fijn vind dat RIC niet rijdt? Begrijp me niet verkeerd hoor. Heel vervelend dat hij zijn hand gebroken heeft. Lijkt me een ramp. Vind wel dat hij daar onterecht zit. Hij heeft zijn tijd gehad. Dat hij nu in die AT zit / zat, en Liam Lawson het best goed doet komt volgens mij Herr Dokter erg goed uit. Ze gaan Liam minimaal nog 2 races in de auto houden. Let maar op! En misschien komt RIC er helemaal nooit meer in. Zou me niks verbazen. Er moet verjongd worden.CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:02:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat Lawson minimaal 1 race nog in die auto zit is wel bekend / duidelijk. Japan is vervolgens weer meteen een weekje later dus ook zeker een kans dat hij die mist. De voorspelling "ze gaan Liam minimaal nog 2 races in de auto houden" is dus helemaal niet zo boud, en zeer waarschijnlijk een medische noodzaak.AvK schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:27:
[...]
Mag ik stiekem bekennen dat ik het eigenlijk wel fijn vind dat RIC niet rijdt? Begrijp me niet verkeerd hoor. Heel vervelend dat hij zijn hand gebroken heeft. Lijkt me een ramp. Vind wel dat hij daar onterecht zit. Hij heeft zijn tijd gehad. Dat hij nu in die AT zit / zat, en Liam Lawson het best goed doet komt volgens mij Herr Dokter erg goed uit. Ze gaan Liam minimaal nog 2 races in de auto houden. Let maar op! En misschien komt RIC er helemaal nooit meer in. Zou me niks verbazen. Er moet verjongd worden.
En verder eens v.w.b. Lawson. Had ik eerder al geschreven en doet het gewoon prima. Zandvoort overleefd en niet eens laatste, en Monza bijna in de punten (zou dan wel ook zijn gekomen door gelukje van de Hamilton - Piastri clash). Maar ik zou Ricciardo "origineel" ook nog wel een plekje gunnen. Maarja, was weg, hoeveel "recht" heeft hij dan nog om terug te komen? En zelfde eigenlijk voor een Magnussen en Hulkenberg. Zeker de laatste heeft onder vele Nederlanders, waaronder mijzelf, een hoge gunfactor. Maarja, ook hij was weg / "niet goed genoeg". Maar het ligt natuurlijk ook er aan wat je ervoor in de plaats krijgt. Heb ik toch liever Magnussen & Hulkenberg dan Schumacher & Mazepin. Lawson vs Ricciardo gun ik beide een plekje, maar dus: Ricciardo was weg, had ik gezien hoe het nu gaat liever Lawson direct als vervanger gezien. Zou Ricciardo daadwerkelijk zichzelf in the picture van het Perez zitje kunnen rijden dan wel liever Ricciardo. Maar puur als veldvulling in de AT heeft niet echt een doel. Noch voor Ricciardo noch voor de kijker. Dat team moet gewoon een jong talent zitten.
Voor de liefhebbertsChocoball schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:28:
[...]
Zijn die dan hier?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Op mijn verwachting, dat wellicht RIC er helemaal nooit meer in komt na.......... Zijn we het dus eens.RobertMe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:42:
[...]
Dat Lawson minimaal 1 race nog in die auto zit is wel bekend / duidelijk. Japan is vervolgens weer meteen een weekje later dus ook zeker een kans dat hij die mist. De voorspelling "ze gaan Liam minimaal nog 2 races in de auto houden" is dus helemaal niet zo boud, en zeer waarschijnlijk een medische noodzaak.
En verder eens v.w.b. Lawson. Had ik eerder al geschreven en doet het gewoon prima. Zandvoort overleefd en niet eens laatste, en Monza bijna in de punten (zou dan wel ook zijn gekomen door gelukje van de Hamilton - Piastri clash). Maar ik zou Ricciardo "origineel" ook nog wel een plekje gunnen. Maarja, was weg, hoeveel "recht" heeft hij dan nog om terug te komen? En zelfde eigenlijk voor een Magnussen en Hulkenberg. Zeker de laatste heeft onder vele Nederlanders, waaronder mijzelf, een hoge gunfactor. Maarja, ook hij was weg / "niet goed genoeg". Maar het ligt natuurlijk ook er aan wat je ervoor in de plaats krijgt. Heb ik toch liever Magnussen & Hulkenberg dan Schumacher & Mazepin. Lawson vs Ricciardo gun ik beide een plekje, maar dus: Ricciardo was weg, had ik gezien hoe het nu gaat liever Lawson direct als vervanger gezien. Zou Ricciardo daadwerkelijk zichzelf in the picture van het Perez kunnen rijden dan wel liever Ricciardo. Maar puur als veldvulling in de AT heeft niet echt een doel. Noch voor Ricciardo noch voor de kijker. Dat team moet gewoon een jong talent zitten.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
In reactie daaropIllegal_Alien schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:43:
[...]
Voor de liefhebberts
[YouTube: F1 MONZA GP Highlights!!! 3D]
En nu hou ik er over op
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Rosberg & Hamilton konden het ook goed vinden (beiden zaten samen in McLaren programma voordat ze in F1 kwamen etc). Totdat... ze teamgenoten waren. Volgens mij kunnen die nu nog steeds niet door 1 deur (na het 2016 seizoen).Cass Casey schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:25:
Ben op vakantie, dus loop soms wat achter (sarcastic comments incoming), maar Norris naar RB? Wow. Dat kon wel eens vuurwerk worden. Ik zie Norris niet in de rol van tweede rijder settelen. Aan de andere kant kunnen Max en Lando het goed vinden. Erg benieuwd ernaar. Ook hoe Norris het gaat doen ten opzichte van Perez.
Edit:
Overigens zie ik het ook met die bronvermelding niet gebeuren. Sure, Red Bull zou Norris (wellicht) willen hebben, en dat kan ik ook nog wel volgen. En Perez voelt zich "bedreigt" en is niet zeker van een stoeltje, kan ik ook 100% inkomen. Maar waarom zou Norris naar Red Bull gaan? Sure, daar kan die zeer zeker races winnen, soms, als Verstappen het laat afweten. Maar Norris lijkt mij toch echt iemand die daar geen genoegen mee neemt en zelf WDC wilt worden.
En in lijn daarmee: hoe groot zien we de kans dat Norris naar Audi gaat? Voldoende roddels over Sainz dat die terug gaat naar Seidl. Maar waarom zou Norris dat niet doen? Ook die hadden AFAIK een prima relatie (Seidl & Norris), dus wat voor Sainz geldt geldt net zo goed Norris? Behalve dan dat Norris "een vriendje van Zak is/was". Maarja, als Norris geen heil meer ziet in McLaren en weg gaat maakt het ook niet uit waarheen zou je zeggen.
[ Voor 41% gewijzigd door RobertMe op 05-09-2023 21:35 ]
Volledig mee eens. Al is het alleen al om de hegemonie van Verstappen te doorbreken. Zie eerlijk gezegd geen van de huidige coureurs daartoe in staat zijn. Tenzij Red Bull hopeloos achterop raakt zou ik niet kunnen bedenken wie van het huidige veld hem in een gelijkwaardige auto zou kunnen verslaan.AvK schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:27:
[...]Er moet verjongd worden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Alleen van Lollipop f1, deze is niets.Chocoball schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:28:
[...]
Zijn die dan hier?
Toont dat niet ook weer enigszins aan dat Verstappen een kinda uniekum is?alexbl69 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:16:
[...]
Volledig mee eens. Al is het alleen al om de hegemonie van Verstappen te doorbreken. Zie eerlijk gezegd geen van de huidige coureurs daartoe in staat zijn. Tenzij Red Bull hopeloos achterop raakt zou ik niet kunnen bedenken wie van het huidige veld hem in een gelijkwaardige auto zou kunnen verslaan.
Ik denk in ieder geval dat er wel een aantal coureurs zijn die het Verstappen daadwerkelijk lastig kunnen maken, mits ze ook het juiste materiaal hebben. En dat materiaal is ook wel waar het enigszins aan schort. Hamilton heeft het Verstappen in 2021 wel enigszins lastig kunnen maken met enigszins hetzelfde materiaal. Vorig jaar waren er ook wel wat leuke races aan het begin van het seizoen (DRS spelletje in Jeddah bv met Leclerc). En ook Sainz gaf Verstappen afgelopen zondag zeer zeker geen wave by. En ook Norris (en waarschijnlijk ook wel Piastri) zie ik wel in staat om het Verstappen in ieder geval lastiger te maken.
En van een junior kun je ook niet verwachten dat die het "even" Verstappen lastig gaat maken. Zeker niet zonder het juiste materieel.
Alonso (denk ik serieus)! Niet altijd, maar ik denk dat hij als een van de weinige op de grid Max de baas kan zijn.alexbl69 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:16:
[...]
Volledig mee eens. Al is het alleen al om de hegemonie van Verstappen te doorbreken. Zie eerlijk gezegd geen van de huidige coureurs daartoe in staat zijn. Tenzij Red Bull hopeloos achterop raakt zou ik niet kunnen bedenken wie van het huidige veld hem in een gelijkwaardige auto zou kunnen verslaan.
Maar die is niet jong meer
Vaak bu'j te bang!
Toch heeft Alpine in 2020 gepoogd om hem laten deel te nemen aan de Abu Dhabi rookie test-tom-562 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:37:
[...]
Alonso (denk ik serieus)! Niet altijd, maar ik denk dat hij als een van de weinige op de grid Max de baas kan zijn.
Maar die is niet jong meer
Waarom schrijf ik dit? Nou als je naar boordradios luistert, dan zijn er echt maar een paar die 'tijd over' hebben. De meeste zijn druk met rijden, verdedigen, aanvallen. Norris, bijvoorbeeld, hoor je super vaak heel gehaast en druk op de radio, terwijl Piastri heel rustig klinkt.
De echte druk komt als een rijder en de media zich realiseert dat er een kans op een WDC is. Rijden in F1 gaat om meer dan snel zijn. Die druk van een heel seizoen presteren, dat zijn er echt maar weinig die dat kunnen handelen. Leclerc kan dat niet, ik zie norris dat ook niet kunnen, Russel is ook een nee voor mij, Sainz wordt ook moeilijk en bij Piastri weet ik het echt niet. En Perez heeft helemaal laten zien het niet te kunnen. Er sluipen dan foutjes in.
Vette shit!
Precies wat ik bedoel. En natuurlijks staat Piastri of welke nieuweling dan ook er niet direct, dat gaat ook nog wel een tijdje duren. Maar (de rest van) het huidige veld zie ik het echt niet doen, ook om de redenen die je noemt (bezwijken onder de druk).R.E. schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:25:
Als je de grid nu bekijkt, zie ik alleen in Piastri een echt bedreiging. Echter, echte druk heeft hij nog niet gehad.
Waarom schrijf ik dit? Nou als je naar boordradios luistert, dan zijn er echt maar een paar die 'tijd over' hebben. De meeste zijn druk met rijden, verdedigen, aanvallen. Norris, bijvoorbeeld, hoor je super vaak heel gehaast en druk op de radio, terwijl Piastri heel rustig klinkt.
De echte druk komt als een rijder en de media zich realiseert dat er een kans op een WDC is. Rijden in F1 gaat om meer dan snel zijn. Die druk van een heel seizoen presteren, dat zijn er echt maar weinig die dat kunnen handelen. Leclerc kan dat niet, ik zie norris dat ook niet kunnen, Russel is ook een nee voor mij, Sainz wordt ook moeilijk en bij Piastri weet ik het echt niet. En Perez heeft helemaal laten zien het niet te kunnen. Er sluipen dan foutjes in.
Daarnaast heeft Verstappen het huidige veld psychologisch in z'n zak. Iedere coureur is al één of meerdere keren door hem verslagen, terwijl dat andersom niet geldt. Er zullen een paar coureurs rondrijden die (bewust of onbewust) op z'n minst zeer ernstig twijfelen of ze hem ooit zullen kunnen verslaan.
De druk van een seizoen presteren is hem bekend, een bloedstollende strijd om het WDC ook. Zie hem, ook door een Alonso of Hamilton, over een heel seizoen niet meer verslagen worden door de huidige club. Zelfs een Alonso niet, die ik ook heel hoog heb zitten. Over één race zou het misschien kunnen, maar over een heel seizoen zullen bij hem de jaren wel degelijk gaan tellen.
Terugkomend op de oorsprong van deze discussie; de terugkeer van Ricciardo was mijns inziens inderdaad een aanfluiting voor F1. Aardige kerel, maar ik hoop dat Lawson dusdanig blijft presteren (en punten pakt in Singapore/Japan) dat hij in dat stoeltje mag blijven zitten. Want Ricciardo heeft zeker niet (meer) de capaciteiten om Verstappen te verslaan.
Ik zeg niet dat hij Max kan verslaan over een veel seizoen, maar ik denk dat hij het hem wel heel zwaar kan maken in dezelfde auto
Vaak bu'j te bang!
Bedoel je dan de huidige coureurs in de F1 of in de feeder series? Want in de F2 en F3 zit momenteel ook geen mega talent hoor.alexbl69 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:16:
Volledig mee eens. Al is het alleen al om de hegemonie van Verstappen te doorbreken. Zie eerlijk gezegd geen van de huidige coureurs daartoe in staat zijn.
Ik denk dat Max WDC blijft tot hij niet meer in de beste, of net niet de beste wagen zit. Tot die tijd zie ik ook niemand van de huidige grids die het beter kan. Max steekt er te ver bovenuit. Als hij er niet was had je met Norris, Leclerc, Alonso, Hamilton, Russell, Sainz, Piastri en kort daar achter Albon, Gasly en Ocon best veel rijders die denk ik wel kort op elkaar (kunnen) zitten.
Dat betwijfel ik, niet omdat Alonso geen goede coureur is. Maar omdat ze beide een totaal verschillende rijstijl hebben. Verstappen houdt van overstuur terwijl Alonso van onderstuur houdt.-tom-562 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:10:
Ik denk juist dat Alonso wel met die druk kan omgaan. Die is echt sluw en berekenend. En juist omdat hij zo oud is, zal hij denk ik wat minder onder de indruk zijn van allerlei psychologische spelletjes.
Ik zeg niet dat hij Max kan verslaan over een veel seizoen, maar ik denk dat hij het hem wel heel zwaar kan maken in dezelfde auto
Een auto ontwikkelen dat beide eigenschappen heeft is nagenoeg onmogelijk.
"Ik denk dat Max WDC blijft tot hij niet meer in de beste, of net niet de beste wagen zit"TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:53:
[...]
Bedoel je dan de huidige coureurs in de F1 of in de feeder series? Want in de F2 en F3 zit momenteel ook geen mega talent hoor.
Ik denk dat Max WDC blijft tot hij niet meer in de beste, of net niet de beste wagen zit. Tot die tijd zie ik ook niemand van de huidige grids die het beter kan. Max steekt er te ver bovenuit. Als hij er niet was had je met Norris, Leclerc, Alonso, Hamilton, Russell, Sainz, Piastri en kort daar achter Albon, Gasly en Ocon best veel rijders die denk ik wel kort op elkaar (kunnen) zitten.
Fixed it for you.
Denk dat Max nog steeds een begrijging kan zijn met een net niet beste wagen.
* schumi2004 mompelt iets met 2021
Het huidige veld. Vind dat teams veel te krampachtig vasthouden aan bestaande namen. Wellicht dat het feit dat er in de feeder series onvoldoende talent aanwezig is hier inderdaad een rol in speelt.TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:53:
[...]
Bedoel je dan de huidige coureurs in de F1 of in de feeder series? Want in de F2 en F3 zit momenteel ook geen mega talent hoor.
Ze hoeven niet in hetzelfde team te zitten héWulfric92 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:04:
[...]
Dat betwijfel ik, niet omdat Alonso geen goede coureur is. Maar omdat ze beide een totaal verschillende rijstijl hebben. Verstappen houdt van overstuur terwijl Alonso van onderstuur houdt.
Een auto ontwikkelen dat beide eigenschappen heeft is nagenoeg onmogelijk.
Dat zegt hij toch ook, hij zegt dat die kampioen blijft zolang die in de beste auto, of zolang die in de net niet de beste auto zit.schumi2004 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:18:
[...]
"Ik denk dat Max WDC blijft tot hij niet meer in de beste, of net niet de beste wagen zit"
Fixed it for you.
Denk dat Max nog steeds een begrijging kan zijn met een net niet beste wagen.
* schumi2004 mompelt iets met 2021
Door het door te halen zeg je dat Max alleen kampioen blijft in de beste wagen, niet in de net niet beste wagen.
Zoals ik het las blijft hij WDC totdat hij niet meer de beste wagen heeft of een net niet beste wagen maar kan het verkeerd gelezen hebbenShinji schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:02:
[...]
Dat zegt hij toch ook, hij zegt dat die kampioen blijft zolang die in de beste auto, of zolang die in de net niet de beste auto zit.
Door het door te halen zeg je dat Max alleen kampioen blijft in de beste wagen, niet in de net niet beste wagen.
Ja, en dat is toch ook exact wat jij zegt?schumi2004 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:06:
[...]
Zoals ik het las blijft hij WDC totdat hij niet meer de beste wagen heeft of een net niet beste wagen maar kan het verkeerd gelezen hebben
Of bedoel je dat hij alleen in de beste auto kampioen blijft? (Mag natuurlijk, geen waarde oordeel, maar dan heb ik jou verkeerd begrepen).
@TheBrut3 is van mening dat Max kampioen blijft als die:
1. De beste auto heeft
OF
2. De net niet beste auto heeft
Jij haalt item 2 door in je reactie.
Dat lijkt mij wel, je ziet ook nauwelijks doorgroei nu. Al zijn we de jaren daarvoor natuurlijk redelijk verwend met een aantal talenten van dezelfde leeftijdscategorie en een mega talent (goat?).alexbl69 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:19:
Het huidige veld. Vind dat teams veel te krampachtig vasthouden aan bestaande namen. Wellicht dat het feit dat er in de feeder series onvoldoende talent aanwezig is hier inderdaad een rol in speelt.
Veel hangt af van de auto. Als het Mercedes, Ferrari of een ander team lukt om de beste auto te bouwen, kunnen hun coureurs gewoon kampioen worden. Het psychologische element geldt vooral voor rijders die in hetzelfde team hebben gezeten als Verstappen. Rijders in andere teams zullen het eerder nog op het materiaal gooien waardoor ze nog niet konden winnen dan dat ze toe zullen geven dat ze het van Verstappen niet kunnen winnen.alexbl69 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 04:00:
[...]
Precies wat ik bedoel. En natuurlijks staat Piastri of welke nieuweling dan ook er niet direct, dat gaat ook nog wel een tijdje duren. Maar (de rest van) het huidige veld zie ik het echt niet doen, ook om de redenen die je noemt (bezwijken onder de druk).
Daarnaast heeft Verstappen het huidige veld psychologisch in z'n zak. Iedere coureur is al één of meerdere keren door hem verslagen, terwijl dat andersom niet geldt. Er zullen een paar coureurs rondrijden die (bewust of onbewust) op z'n minst zeer ernstig twijfelen of ze hem ooit zullen kunnen verslaan.
De druk van een seizoen presteren is hem bekend, een bloedstollende strijd om het WDC ook. Zie hem, ook door een Alonso of Hamilton, over een heel seizoen niet meer verslagen worden door de huidige club. Zelfs een Alonso niet, die ik ook heel hoog heb zitten. Over één race zou het misschien kunnen, maar over een heel seizoen zullen bij hem de jaren wel degelijk gaan tellen.
Terugkomend op de oorsprong van deze discussie; de terugkeer van Ricciardo was mijns inziens inderdaad een aanfluiting voor F1. Aardige kerel, maar ik hoop dat Lawson dusdanig blijft presteren (en punten pakt in Singapore/Japan) dat hij in dat stoeltje mag blijven zitten. Want Ricciardo heeft zeker niet (meer) de capaciteiten om Verstappen te verslaan.
Denk dat grootste probleem zit in de regelgeving. Met engine freeze en cost cap etc, is het gewoon heel lastig om het gat te dichten. Ben bang dat tot 2026 er weinig gaat veranderen. Snap ook niet dat je na grote regelwijzigingen de zaken zo dichttimmert met engine freezes etc. Dit deden ze al tijdens de Mercedes dominantie waardoor anderen heel moeilijk bij konden komen en nu doen ze het weer...
In wat was het, 2019?, zijn er inderdaad 3 rookies geweest die IIRC ook de top 3 van het 2018 F2 kampioenschap was. Russell, Norris en Albon dus. En het jaar erna was zeker dat De Vries F2 kampioen werd met Latifi als runner up? Doordat die als echte talenten relatief snel uit F2 zijn verdwenen lijkt daar nu niks meer aanwezig te zijn? Directe doorstroom was dan een Latifi, Schumacher, Mazepin en neem aan Zhou. Maar dat is allemaal meer een centenkwestie dan talentkwestie.TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:37:
Relax boiiz. Ik bedoel inderdaad kampioen met de beste auto en ook met de net niet beste auto (2021, early 2022 situatie).
[...]
Dat lijkt mij wel, je ziet ook nauwelijks doorgroei nu. Al zijn we de jaren daarvoor natuurlijk redelijk verwend met een aantal talenten van dezelfde leeftijdscategorie en een mega talent (goat?).
En de echte talenten, namelijk de kampioen, mag dan niet meer meedoen en zit voor het tweede jaar op rij aan de zijlijn. Eerst de kampioen van 2021, Piastri, die niet verder kwam dan reserve bij Alpine. En nu Felipe Drugovic die aan de zijlijn bij Aston Martin zit.
In het begin was hij druistig, roekeloos en jong. Je ziet dat hij nu heel volwassen in de wagen zit.
De grid weet, dat als VER achter je rijdt, hij op de een of ander moment je gaat inhalen. De andere coureurs worden daar zenuwachtig van en gaan fouten maken.
Natuurlijk helpt de auto nu op dit moment, maar je zag het ook in de mindere auto periode. Hij voert de druk steeds verder op en de voorganger gaat de fout in.
Ondanks dat VER ver voorop zit, de rest zit erg dicht bij elkaar. Hou er wel van dat de race onvoorspelbaar is wie er naast VER op het podium gaat staan.
Saai seizoen? Is maar hoe je er naar kijkt
Ik vind het vooral een sterk punt van Hamilton dat hij noemt dat hij tegen 3 wereldkampioenen heeft geraced. Waarvan een het tegen hem is geworden. In zijn hoofd zal dat een onderbouwing zijn maar het is ook vooral pijnlijk.Maasluip schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:00:
[...]
Dat komt natuurlijk omdat Hamilton veel betere teamgenoten had he? Max heeft alleen maar slechte teamgenoten.
Sowieso een chique uitspraak. Dat Max wint komt niet omdat hij goed is maar omdat zijn teamgenoten slecht zijn.
een treffende spreuk
Technisch gezien heeft Ocon hem verslagen. Die is kampioen geworden in de F3 in het jaar van Max.alexbl69 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 04:00:
Daarnaast heeft Verstappen het huidige veld psychologisch in z'n zak. Iedere coureur is al één of meerdere keren door hem verslagen, terwijl dat andersom niet geldt.
Edit; Super technisch gezien heeft Latifi Max ook verslagen, maar dat is geen huidige coureur meer.
[ Voor 11% gewijzigd door TheBrut3 op 06-09-2023 10:03 ]
Was dat niet ook een uitval dingetje of zo? Dat Verstappen een onbetrouwbare auto had en/of decauto langzamer was (alhoewel F3 een spec serie is dus allemaal hetzelfde materiaal).TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:54:
[...]
Technisch gezien heeft Ocon hem verslagen. Die is kampioen geworden in de F3 in het jaar van Max.
Edit; Super technisch gezien heeft Latifi Max ook verslagen, maar dat is geen huidige coureur meer.
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics
:strip_exif()/f/image/emuwaAiPLVpfYXrTY0dftiss.jpg?f=fotoalbum_large)