[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.911 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zolang Checo het WCC mee binnenhaalt zie ik niet waarom ze hem willen vervangen. Of hij nu 2 of 3 wordt zal Red Bull om het even zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:36
Brandts schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Max en Lando zijn hele goede vrienden van elkaar. Waarom zou dat oorlog worden?
Lewis en Nico waren vroeger ook hele goede vrienden.
En toen werd het oorlog in de Mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-08 19:05
d-vine schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Lewis en Nico waren vroeger ook hele goede vrienden.
En toen werd het oorlog in de Mercedes
En waarom zou dat dan bij Max en Lando ook het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Brandts schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Ik heb niets gezegd dat dit bij Max en Lando wel gaat gebeuren.
Dat ze vrienden zijn is alleen geen zekerheid dat het ook zo blijft dat wil ik er mee zeggen.

Je weet nooit hoe het uitpakt als ze samen in een auto zitten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
[...]

Omdat het bij Max en Ricciardo ook zo ging?

Geen ruzie, maar wel allebei voor de winst willen gaan en je niet schikken in een rol als tweede coureur. En dan kost het je uiteindelijk punten in plaats van dat het je oplevert.
Dat zie ik met Norris ook wel gebeuren.

Dan kun je beter een tweede coureur als Perez hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:45
Brandts schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Max en Lando zijn hele goede vrienden van elkaar. Waarom zou dat oorlog worden?
Nico en Lewis bijvoorbeeld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik snap niet dat er gesproken wordt over Lando naar RB.

Beginpunt is: is RB blij met Perez.

Antwoord: JA.

Conclusie: er is geen vervanger nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
Maasluip schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:59:
Zolang Checo het WCC mee binnenhaalt zie ik niet waarom ze hem willen vervangen. Of hij nu 2 of 3 wordt zal Red Bull om het even zijn.
Mwa, als Verstappen buiten de top 3 in WDC eindigt denk ik alsnog dat ze liever hebben dat Perez 2e dan derde wordt :p

On a more serious note: volgens mij hadden ze vorig jaar toch ook al liever dat Perez tweede werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:20:

Perez is op het moment de op 2 na langste coureur (alleen Alonso en Hamilton rijden al langer). Dus de kans dat binnen een jaar of 5 Perez stopt is best wel aanwezig. Terwijl Norris nog wel een aantal jaartjes mee zou moeten kunnen.

Maar ik zie het ook niet gebeuren dat Perez vervangen wordt door Norris. Zolang Perez presteert is Red Bull blij. En Norris zal geen tweede viool willen spelen gok ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tegelijkertijd zal Lando zich willen bewijzen tegen de beste, en daar hoort Max wel bij geloof ik.

Maar goed, we zijn vroeg met silly season dit jaar ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
RobertMe schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:41:
[...]
En Norris zal geen tweede viool willen spelen gok ik.
Als ie verwacht als eerste rijder bij een topteam naar binnen te komen dan kan ie lang wachten.
Ferrari is de komende jaren voorzien van een jong en talentvol duo, Mercedes zal nog eerder Russell naar voren schuiven als eerste coureur dan nieuwkomer Lando en Red Bull lijkt me duidelijk. Meervoudig wereldkampioen in de gelederen.
Misschien AM? als die echt de stap zetten maar dan is de vraag hoe lang Alonso nog door blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
JEightyFive schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Als ie verwacht als eerste rijder bij een topteam naar binnen te komen dan kan ie lang wachten.
Ferrari is de komende jaren voorzien van een jong en talentvol duo, Mercedes zal nog eerder Russell naar voren schuiven als eerste coureur dan nieuwkomer Lando en Red Bull lijkt me duidelijk. Meervoudig wereldkampioen in de gelederen.
Misschien AM? als die echt de stap zetten maar dan is de vraag hoe lang Alonso nog door blijft gaan.
Sainz is niet zo enorm goed, beetje vergelijkbaar met Perez denk ik. Eindigde vorig jaar 60 punten achter Leclerc wat toch een best fors verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Homeland schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:42:
[...]

Sainz is niet zo enorm goed, beetje vergelijkbaar met Perez denk ik. Eindigde vorig jaar 60 punten achter Leclerc wat toch een best fors verschil is.
Ja maar het ging specifiek over Norris die geen 2e viool zou willen spelen ;)
Edit: hoewel zijn kans bij Ferrari dan misschien wel groter is aangezien die steeds geen keuze durven te maken :P

[ Voor 14% gewijzigd door JEightyFive op 08-03-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
[...]

Klopt, maar ik denk ook niet dat Ferrari op zoek is naar twee gelijkwaardige coureurs. Ze zeggen het nooit expliciet, maar uit heel veel blijkt dat Leclerc daar toch wel de #1 is.
Iets wat bij RB tussen Max en Perez natuurlijk ook gewoon het geval is.

Een goede tweede coureur zou Sainz wel kunnen zijn, al vind ik hem te vaak teveel toegeven op Leclerc. Afgelopen race lag hij ook weer in no-time een eind achter op Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
B-Real schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Klopt, maar ik denk ook niet dat Ferrari op zoek is naar twee gelijkwaardige coureurs. Ze zeggen het nooit expliciet, maar uit heel veel blijkt dat Leclerc daar toch wel de #1 is.
Iets wat bij RB tussen Max en Perez natuurlijk ook gewoon het geval is.

Een goede tweede coureur zou Sainz wel kunnen zijn, al vind ik hem te vaak teveel toegeven op Leclerc. Afgelopen race lag hij ook weer in no-time een eind achter op Leclerc.
Was Leclerc maar echt de eerste coureur, dan zou hij veel meer punten pakken.

Op races als Silverstone vorig jaar werd pijnlijk duidelijk dat Ferrari krampachtig een soort gelijkwaardigheid probeerde te behouden tussen beide coureurs, ook als dat ten koste ging van het beste resultaat voor het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
[...]

Is niet gezegd dat het zo gaat zijn. Maar de druk, politiek en belangen zijn zo hoog in F1 en als beiden dan voor wk willen gaan, gaat het vaak wringen. Dat geeft gewoon spanningen. Vaak genoeg zie je dat dat fout gaat tussen teamgenoten.
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:20:

Zijn ze echt zo blij met Perez? Hij heeft af en toe zijn momenten, maar doorgaans zit hij vrij ver achter Verstappen. Naar mijn mening doet hij het eigenlijk niet/nauwelijks beter dan dat Gasly en Albon het deden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Is niet gezegd dat het zo gaat zijn. Maar de druk, politiek en belangen zijn zo hoog in F1 en als beiden dan voor wk willen gaan, gaat het vaak wringen. Dat geeft gewoon spanningen. Vaak genoeg zie je dat dat fout gaat tussen teamgenoten.

[...]

Zijn ze echt zo blij met Perez? Hij heeft af en toe zijn momenten, maar doorgaans zit hij vrij ver achter Verstappen. Naar mijn mening doet hij het eigenlijk niet/nauwelijks beter dan dat Gasly en Albon het deden.
Perez is iets constanter dan Gasly en Albon (die regelmatig Q3 mistten, of ergens op P7-P8 reden).

Perez is precies wat RB nodig heeft en wilt: constanter dan de vorige 2e rijders en niet snel genoeg om tot echte intra-team problemen te rijden.

Als je vanuit de positie van Red Bull denkt: wat voor voordeel zouden ze hebben met bijv Lando Norris? Iets meer 2e plekken? Dat is helemaal niet nodig, RB haalt het WDC en WCC op deze manier ook.

Je kunt vanuit RB's oogpunt op dit moment geen goede business case maken voor iemand anders, tenzij Perez terugzakt naar zijn 2021 niveau, of tenzij Perez weg wil, of tenzij Verstappen plannen heeft om weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:08:
[...]

Perez is iets constanter dan Gasly en Albon (die regelmatig Q3 mistten, of ergens op P7-P8 reden).

Perez is precies wat RB nodig heeft en wilt: constanter dan de vorige 2e rijders en niet snel genoeg om tot echte intra-team problemen te rijden.

Als je vanuit de positie van Red Bull denkt: wat voor voordeel zouden ze hebben met bijv Lando Norris? Iets meer 2e plekken? Dat is helemaal niet nodig, RB haalt het WDC en WCC op deze manier ook.

Je kunt vanuit RB's oogpunt op dit moment geen goede business case maken voor iemand anders, tenzij Perez terugzakt naar zijn 2021 niveau, of tenzij Perez weg wil, of tenzij Verstappen plannen heeft om weg te gaan.
Op zich mee eens met wat je zegt, maar ze willen ook iemand die rugdekking kan geven en daarvoor zit Perez nog wel geregeld uit positie. En als Ferrari het vorig jaar niet zo had laten liggen met hun gestuntel, dan had het nog maar de vraag geweest of RB het WCC ook had gehaald. RB heeft schijnbaar meerdere keren geinformeerd naar Norris. Denk dat ze Perez ook al vastgelegd hadden omdat er niet echt betere opties beschikbaar waren. En ik denk dat als ze Gasly en Albon beter gemanaged hadden, dat ze daar ook meer uit hadden kunnen halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 08-03-2023 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Op zich mee eens met wat je zegt, maar ze willen ook iemand die rugdekking kan geven en daarvoor zit Perez nog wel geregeld uit positie. En als Ferrari het vorig jaar niet zo had laten liggen met hun gestuntel, dan had het nog maar de vraag geweest of RB het WCC ook had gehaald. RB heeft schijnbaar meerdere keren geinformeerd naar Norris. Denk dat ze Perez ook al vastgelegd hadden omdat er niet echt betere opties beschikbaar waren. En ik denk dat als ze Gasly en Albon beter gemanaged hadden, dat ze daar ook meer uit hadden kunnen halen.
Red Bull had vorig jaar 205 punten voorsprong in het WCC. Dat staat gelijk aan 8.2 race overwinningen verschil. Of als we kijken naar 2e plaatsen (logischer voor Perez), 11,3 2e plaatsen marge.

Ook als Ferrari minder strategische fouten had gemaakt en betrouwbaarder was geweest, was de kans erg groot dat RB WCC zou zijn.

Ik begrijp wat je zegt over dat Perez niet altijd op positie rijdt, vaak doordat z'n kwalificatie iets minder is. Stel dat je wel een net iets betere coureur neemt, dan krijg je vaker de situatie die bijvoorbeeld bij Ferrari is, of nu ook bij Mercedes. Dat de onderlinge strijd tussen de 2e coureurs nadelig uitwerkt voor het gehele team an sich.

Zo'n 2e rijder moet ook niet te goed zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48

JB

Cédric roelt!

GTST bij Mercedes :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:58:
[...]

Was Leclerc maar echt de eerste coureur, dan zou hij veel meer punten pakken.

Op races als Silverstone vorig jaar werd pijnlijk duidelijk dat Ferrari krampachtig een soort gelijkwaardigheid probeerde te behouden tussen beide coureurs, ook als dat ten koste ging van het beste resultaat voor het team.
Heb je gelijk in, al heeft Ferrari tegelijkertijd SAI meer dan eens gesaboteerd met een slecht getimede/trage pitstop. Of het bewust was of niet, dat durf ik niet te zeggen. Ik durf wel te zeggen dat er een patroon in leek te zitten.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zag ook ergens in een filmpje dat de contractonderhandelingen met HAM voorlopig even in de ijskast zijn gegaan omdat ze zich willen focussen op de auto.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ze luisteren toch al nooit naar hem? Althans dat zegt hij vaak na een 'foute beslissing'. En dan: "What do you need me to do?" Racen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:09:
[...]

Red Bull had vorig jaar 205 punten voorsprong in het WCC. Dat staat gelijk aan 8.2 race overwinningen verschil. Of als we kijken naar 2e plaatsen (logischer voor Perez), 11,3 2e plaatsen marge.

Ook als Ferrari minder strategische fouten had gemaakt en betrouwbaarder was geweest, was de kans erg groot dat RB WCC zou zijn.

Ik begrijp wat je zegt over dat Perez niet altijd op positie rijdt, vaak doordat z'n kwalificatie iets minder is. Stel dat je wel een net iets betere coureur neemt, dan krijg je vaker de situatie die bijvoorbeeld bij Ferrari is, of nu ook bij Mercedes. Dat de onderlinge strijd tussen de 2e coureurs nadelig uitwerkt voor het gehele team an sich.

Zo'n 2e rijder moet ook niet te goed zijn.
Abu Dhabi 2021, do we need to say more :-)

Daar heeft hij toch een cruciale rol gespeeld in de uitkomst van die dag en was hij de ideale tweede rijder.

Eigenlijk best bizar hoe op het randje heel seizoen 2021 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

EvilWhiteDragon schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:35:
[...]

Heb je gelijk in, al heeft Ferrari tegelijkertijd SAI meer dan eens gesaboteerd met een slecht getimede/trage pitstop. Of het bewust was of niet, dat durf ik niet te zeggen. Ik durf wel te zeggen dat er een patroon in leek te zitten.
Of iets expres is, of gewoon een standaard faal is idd bij Ferrari niet vaak duidelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:04:
[...]
Hij schrijft iig wel een stuk minder auto’s af :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31
[...]

Ik denk dat sainz en leclerc elkaar niet eens zoveel ontlopen wat dat betreft. Ja, uiteindelijk zal leclerc wel winnen... maar het is meer de loterij genaamd ferrari die bepaald waar je gaat eindigen. Gokken ze goed met plan f? Of verkloten ze weer eens een pitstop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:35:
[...]

Dat deden ze bij Leclerc ook in Monaco dus bewust tegen Sainz lijkt het niet te zijn.

Meer Ferrari being Ferrari en daar zit wel een patroon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Sainz had wel 3 meer DNF's meer dan Leclerc en uiteindelijk 2 door eigen schuld. Verder was hij vorig jaar wel iemand die met een achterstand begon en groeide in het seizoen. Strategisch was hij ook beter en overrulde vaak ferrari.
AUS: eigen fout
IMO: Ricciardo tikte hem eraf geloof ik?
AZB: motor
OOS: motor
JAP: eraf in de regen
VS: Russel tikt hem eraf

[ Voor 22% gewijzigd door bvbal79 op 08-03-2023 21:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
Als het niet goed gaat is Lewis altijd de eerste die zijn team onder een bus gooit.
Om vervolgens weer alle veren in hun achterwerk te steken als ze op het podium komen of om een overwinning strijden.

And we are the best crowd ever

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20
d-vine schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Als het niet goed is Lewis altijd de eerste die zijn team onder een bus gooit.
Om vervolgens weer alle veren in hun achterwerk te steken als ze op het podium komen of om een overwinning strijden.

And we are the best crowd ever
Dat ze dit nog tolereren.. snap niet dat hij zijn team zo kan bekritiseren

https://www.theguardian.c...MP=Share_AndroidApp_Other

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 06:37:
[...]

Laatste keer dat ik cijfers heb gezien van de verschillende teams gaf Mercedes juist het minst uit aan F1. Immers krijg je als meervoudig WCC (een van de) hoogste bedragen uit FOM en staan de sponsoren in de rij.
Daimler AG. In de jaren dat ze de boel clean sweepte. Het Mercedes team van nu is dat alleen van naam nog en zal best zelf de broek op kunnen houden. Iets dat bv ook voor redbull in grote mate geldt.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

bvbal79 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:57:
Sainz had wel 3 meer DNF's meer dan Leclerc en uiteindelijk 2 door eigen schuld. Verder was hij vorig jaar wel iemand die met een achterstand begon en groeide in het seizoen. Strategisch was hij ook beter en overrulde vaak ferrari.
Imola was Idd Ric, daar was Sainz slachtoffer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:16
Perez haalt een sloot punten, heeft twee races gewonnen en sloopt geen auto’s. Tenzij hij structureel buiten de top 3 gaat vallen terwijl Max wint gaat hij nergens heen. Super consistent en professioneel. En ook nog een bak sponsorgeld en enorme fan base…. Ik begrijp echt niet hoe men kan denken dat hij zsm vervangen zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bvbal79 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:57:
IMO: Q2 in de muur eigen fout
Zo, iets completer 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
Otto Jans schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:08:
Geruchten dat Mercedes dit seizoen als verloren beschouwd en volledig gaat focussen op 2024

https://twitter.com/formu...&t=UkkMboGqp6PrvFGrzDDj-g
Als het team dat na 1 race in het seizoen besluit, zou ik als ik Hamilton was mijn autosleutel aan Mick Schumacher geven en zeggen dat ze me maar moeten bellen wanneer de auto weer podiumwaardig is...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik zag ook een film op Youtube dat Mr. Allison terugkomt naar het F1 team van het zeilteam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DEV is dan wel GP2 en Formule E kampioen, dus op zich niet heel gek dat hij dan meer verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ze halen de veroorzaakte schade van zijn salaris af en dan klopt het wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 100% gewijzigd door JB op 09-03-2023 10:03 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Het gaat intern grote drama worden bij Mercedes. "no-blame culture" zolang het goed gaat, maar nu het tegen zit word het moddergooien. Hamilton, Russel en Toto zijn daar al min of meer mee begonnen. Als het tegen zat qua auto gooide Mercedes er een berg geld tegen aan en kwam de oplossing min of meer vanzelf, maar dat kan niet meer. En zoals het er naar uit ziet hebben ze ook totaal geen idee hoe ze nu weer terug moeten komen. Teams als Aston Martin Racing hadden die luxe nooit, dus die zijn gewend om met beperkte middelen toch zoveel mogelijk proberen te halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
MB moet vooral even wennen dat ze niet mee kunnen doen om de knikkers. Jarenlang gedomineerd, 2021 hadden ze ineens een waardig concurrent, in 2022 zagen ze nog licht aan het eind van de tunnel.

Inmiddels is seizoen 2023 van start en komen ze erachter hoe veel teams zich elk seizoen voelen en dat winnen/podiums voor veel teams geen vanzelfsprekendheid zijn en dit seizoen dus ook niet zomaar het geval voor MB.

Andere teams hebben in de dominante MB periode ook genoeg geklaagd, maar kan mij niet herinneren dat een RB of Ferrari in die tijden na één race hun eigen team al zo afvielen als dat Toto, Hamilton en Russell nu al doen. Onvoorstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:50
Lynx schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:34:
Perez haalt een sloot punten, heeft twee races gewonnen en sloopt geen auto’s. Tenzij hij structureel buiten de top 3 gaat vallen terwijl Max wint gaat hij nergens heen. Super consistent en professioneel. En ook nog een bak sponsorgeld en enorme fan base…. Ik begrijp echt niet hoe men kan denken dat hij zsm vervangen zal worden.
Ik vond die aflevering van Drive 2 Survive op Netflix ook heel erg raar om naar te kijken. Werd een hele setting gecreëerd over Perez die onder druk stond om te presteren rondom de race in Monaco. Terwijl die op dat moment gewoon steady 3de stond in het kampioenschap. Dat voed de speculatie natuurlijk wel een beetje over een rijderswissel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 06:13
Blik1984 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Ik vond die aflevering van Drive 2 Survive op Netflix ook heel erg raar om naar te kijken. Werd een hele setting gecreëerd over Perez die onder druk stond om te presteren rondom de race in Monaco. Terwijl die op dat moment gewoon steady 3de stond in het kampioenschap. Dat voed de speculatie natuurlijk wel een beetje over een rijderswissel
Ja die montage sloeg nergens op. Perez presteerde juist begin vorig seizoen erg sterk. De contractverlenging was net voor Monaco getekend. (remember de opmerking richting Horner net voordat ze het podium op gingen). Beetje raar om daar dan zo'n spannend verhaal van te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
P.K. schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Ja die montage sloeg nergens op. Perez presteerde juist begin vorig seizoen erg sterk. De contractverlenging was net voor Monaco getekend. (remember de opmerking richting Horner net voordat ze het podium op gingen). Beetje raar om daar dan zo'n spannend verhaal van te maken.
Net als vorig seizoen hebt ik dit seizoen van DTS al na anderhalve aflevering afgezet.. Wat een onzin voor de mensen die (zelfs een klein beetje) de F1 volgen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-Ed schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Net als vorig seizoen hebt ik dit seizoen van DTS al na anderhalve aflevering afgezet.. Wat een onzin voor de mensen die (zelfs een klein beetje) de F1 volgen..
Och... Hapje en drankje erbij, even terugdenken aan vorig seizoen, en door met het volgende. Prima toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:03:
[...]

Och... Hapje en drankje erbij, even terugdenken aan vorig seizoen, en door met het volgende. Prima toch ;)
Sja, dat denk ik ook iedere keer als ik start maar die geluidjes, het editten, de 'spanning', de verhaaltjes.. Nee, ik kan er niet aan wennen helaas..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-Ed schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Sja, dat denk ik ook iedere keer als ik start maar die geluidjes, het editten, de 'spanning', de verhaaltjes.. Nee, ik kan er niet aan wennen helaas..
Kwestie van eerder beginnen met de hapjes en de drankjes O-)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 09-03-2023 11:07 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:08
MikeyMan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Kwestie van eerder beginnen met de hapjes en de drankjes O-)
Daar was geen budget meer voor...

at your service

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

B-Real schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:24:
MB moet vooral even wennen dat ze niet mee kunnen doen om de knikkers. Jarenlang gedomineerd, 2021 hadden ze ineens een waardig concurrent, in 2022 zagen ze nog licht aan het eind van de tunnel.

Inmiddels is seizoen 2023 van start en komen ze erachter hoe veel teams zich elk seizoen voelen en dat winnen/podiums voor veel teams geen vanzelfsprekendheid zijn en dit seizoen dus ook niet zomaar het geval voor MB.

Andere teams hebben in de dominante MB periode ook genoeg geklaagd, maar kan mij niet herinneren dat een RB of Ferrari in die tijden na één race hun eigen team al zo afvielen als dat Toto, Hamilton en Russell nu al doen. Onvoorstelbaar.
Ik heb altijd het gevoel alsof MB denkt dat ze het recht hebben en dat het vanzelfsprekend is dat MB nummer 1 is.
Uit het verleden is gebleken dat er geen een team is wat _altijd_ nummer 1 is gebleven. Ik hoop dat ze het aankomende seizoen (liefst seizoenen :P) die deksel flink op hun neus krijgen, met hun zelf toegeëigende privilege. Het liefste zie ik dat Aston Martin ze echt het snot voor eigen rijden, en nog fraaier zou zijn als ze idd voor 2024 een zelfde concept als AM kiezen, maar dan alsnog áchter AM eindigen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

-tom-562 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Ik heb altijd het gevoel alsof MB denkt dat ze het recht hebben en dat het vanzelfsprekend is dat MB nummer 1 is.
Uit het verleden is gebleken dat er geen een team is wat _altijd_ nummer 1 is gebleven. Ik hoop dat ze het aankomende seizoen (liefst seizoenen :P) die deksel flink op hun neus krijgen, met hun zelf toegeëigende privilege. Het liefste zie ik dat Aston Martin ze echt het snot voor eigen rijden, en nog fraaier zou zijn als ze idd voor 2024 een zelfde concept als AM kiezen, maar dan alsnog áchter AM eindigen :+
Neuh, in 2024 heeft de RB een Zero Pod en rijd iedereen op 2 rondjes. :p :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
[...]

Ik dank dat ik deze als onderschrift ga gebruiken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Een gevoel, dus nergens op gebaseerd?

Ik ben benieuwd waarom men dit “gevoel” heeft. (“Men” zijn in dit geval, voor mijn gevoel, voornamelijk de VER/RB fans)

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-03-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:45

Marc H

- - Is wakker - -

YakuzA schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Hij schrijft iig wel een stuk minder auto’s af :)
Ik kan mij nog een uitspraak van Horner herinneren dat Gasly in de Red Bull juist te voorzichtig reed. Dat hij niet voor kansen ging en dat hij het geen probleem vond dat het eens een keertje verkeerd uitpakte met een auto in puin.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marc H schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:20:
[...]
Ik kan mij nog een uitspraak van Horner herinneren dat Gasly in de Red Bull juist te voorzichtig reed. Dat hij niet voor kansen ging en dat hij het geen probleem vond dat het eens een keertje verkeerd uitpakte met een auto in puin.
Als je tijdens de testdagen er 2 afschrijft, snap ik idd wel dat je daarna wat minder vertrouwen hebt en voorzichter rijd en minder risico durft te nemen. ;)

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JEightyFive
Dj-sannieboy schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Voor mij is een van de beste voorbeelden het niet willen veranderen van de rijhoogte om porpoising tegen te gaan omdat het ze tijd kost. Maar wel tegen de rest klagen dat als er iets gebeurt het hun schuld is 8)7
De scene met de inmiddels welbekende: "Change your fucking car".
Er moet iets gebeuren maar dan wel iets waardoor Mercedes vooraan mee blijft doen, in plaats van de pijn pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hoppa, zo onder de bus idd :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik weet niet meer of het de vrije training of de kwalificatie was, maar kan me nog herinneren dat Lewis helemaal uit z'n plaat ging over de board radio. Seconden lang werden weggepiept. Normaal gesproken is hij de rust zelve, maar het is wel duidelijk dat Lewis er goed de pest over in heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:48

hamsteg

Species 5618

LH zeur altijd, is altijd onzeker. Als banden zijn gewisseld: "zijn dit wel de goede banden". Met zo'n instelling kun je altijd je gelijk halen: "ik heb het ooit gezegd". Ik kan de openbare feedback van LH niet altijd serieus nemen, ik weet niet hoe dit achter de schermen gaat. Toen hij als een oude man uit de auto kwam dat was natuurlijk beschamend en lag echt aan de constructie maar tijdens een race hoor je hem detail dingen vragen waar hij geen controle over heeft ... laat dat los en ga rijden.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Man man man, het is hier wel bij elke F1 draad een Lewis-bash festijn. Misschien gewoon blij zijn met de goede auto van Max en dat Red Bull zijn zaakjes op orde heeft? Ik heb weinig met hem buiten de baan, maar je kan wel zeggen dat Lewis een hele grote meneer is in de F1.

Massaal afgeven op wat Sky allemaal doet en zegt, elk woord van team Mercedes wordt gewogen en de draak mee gestoken. Misschien gewoon lekker gaan genieten van de sport en het wat meer hebben over de mooie dingen die het brengt. Volg het al ruim 30 jaar en het enige wat ik jammer vind van de komst van Max zijn de Nederlandse 'supporters' die vooral genoegen vinden in het afbranden van zijn tegenstanders.

Lang bericht maar moest het even kwijt want je komt het echt overal, maar ook heel erg hier, tegen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gewoon_Jansen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:36:
Man man man, het is hier wel bij elke F1 draad een Lewis-bash festijn. Misschien gewoon blij zijn met de goede auto van Max en dat Red Bull zijn zaakjes op orde heeft? Ik heb weinig met hem buiten de baan, maar je kan wel zeggen dat Lewis een hele grote meneer is in de F1.

Massaal afgeven op wat Sky allemaal doet en zegt, elk woord van team Mercedes wordt gewogen en de draak mee gestoken. Misschien gewoon lekker gaan genieten van de sport en het wat meer hebben over de mooie dingen die het brengt. Volg het al ruim 30 jaar en het enige wat ik jammer vind van de komst van Max zijn de Nederlandse 'supporters' die vooral genoegen vinden in het afbranden van zijn tegenstanders.

Lang bericht maar moest het even kwijt want je komt het echt overal, maar ook heel erg hier, tegen.
Ehh...? Hij gooit zelf z'n team onder de bus geloof ik....?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:21:
[...]

Ehh...? Hij gooit zelf z'n team onder de bus geloof ik....?
Dit.

De enige die steeds janken zijn Mercedes. Welk team heeft na 1 race ooit zo liggen janken dat het seizoen al klaar is :? En dan hebben we de rest nog even buiten beschouwing gelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bAMN2-Ew_mBt4DGVPMqmI4rPn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zg5KhFJdMVXPK17GuWUF2Smj.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Je krijgt doorgaans wat je geeft. En er is door het beruchte 2021 seizoen veel kwaad bloed gezet over en weer. Sky als professionele media organisatie had zich neutraal moeten opstellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54

Dat heeft hij denk ik grotendeels aan zich zelf te danken, Lewis komt erg nep/media trained over. Persoonlijk ben ik al lang blij als ik niet naar "podium speech.mp3" hoef te luisteren voor de zoveelste keer. En hij zelf nooit beslissingen nemen in de auto maar wel team afvallen als het niet goed gaat scoort hij geen punten bij een hoop mensen. Hij geeft mij heel erge kijk mijn nou popie jopie vibes en is de enige coureur die ik niet mag.

Dat er mensen zijn die een hekel aan leclerc hebben snap ik niet echt, buiten de bakken met pech dat die gast heeft lijkt hij gewoon te willen vechten on track zien we die snelste is en geen rare mindgames spelen met nep tyre updates of net pit calls.

Overal waar grote groepen fans zijn zal er wat toxic fans tussen zitten, en Lewis zijn fans lijken de ergste te zijn kort gevolgd door Max's zijn fans. De andere fandoms zijn minder extreem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
In ander nieuws. Chief vehicle concept David Sanchez gaat na meer dan 10 jaar Ferrari verlaten.

Hij overzag het ontwerp en de ontwikkeling van de F1-75 en SF-23, dus voor Ferrari zal het een flinke aderlating zijn. Het is nog niet duidelijk wat Sanchez binnen of buiten F1 gaat doen.

https://www.motorsport.co...figure-sanchez-/10441796/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Chocoball schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:52:
In ander nieuws. Chief vehicle concept David Sanchez gaat na meer dan 10 jaar Ferrari verlaten.

Hij overzag het ontwerp en de ontwikkeling van de F1-75 en SF-23, dus voor Ferrari zal het een flinke aderlating zijn. Het is nog niet duidelijk wat Sanchez gaat doen binnen of buiten F1.

https://www.motorsport.co...figure-sanchez-/10441796/
Toto ‘m nog niet gebeld? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Dit soort senior figuren worden vaak lang met gardening leave weggestuurd voordat ze ergens anders kunnen beginnen. Zie Dan Fallows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Chocoball schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Dit soort senior figuren worden vaak lang met gardening leave weggestuurd voordat ze ergens anders kunnen beginnen. Zie Dan Fallows.
Gaan al geruchten dat hij terug zou gaan naar McLaren.
Maar goed silly season achter de schermen is vroeg dit jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Dit denkt vooral een heel groot deel van de Engelse pers.... :+
Ik heb nooit begrepen waarom de Engelsen zo vol zijn van een Duits automerk, wat weliswaar een fabriek in Engeland heeft staan, maar toch... Of.... Gaat het vooral om LH44, die wordt op een of andere manier door ze gedragen alsof hij hoger in rang is dan Charles him zelf......

Russel wordt duidelijk als b-garnituur weg gezet, en dan heb ik het nog niet eens over Noris...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zoon van Ben Sulayem komt om bij auto ongeluk in Dubai.

https://www.planetf1.com/...ayem-son-dies-road-crash/
"The son of FIA president Mohammed Ben Sulayem has passed away following a road crash in Dubai, motorsport's governing body has confirmed.

Saif Ben Sulayem lost his life in a tragic accident, and in confirming the news on Thursday, the FIA added that its president has requested privacy and neither he nor the FIA will be issuing a statement on the matter.

Ben Sulayem had followed in his father’s footsteps in taking a keen interest in motorsport and cars from a young age, having also competed in the 2016-17 UAE Formula 4 series against future Formula 1 drivers in Oscar Piastri and Logan Sargeant."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ArgantosNL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:28:
En hij zelf nooit beslissingen nemen in de auto maar wel team afvallen als het niet goed gaat scoort hij geen punten bij een hoop mensen.
Jawel, ook Hamilton neemt wel eens een beslissing in de auto. Brazilië 2019 bv.

spoiler:
SC ronde of 10-15 voor het eind. Red Bull pit en Hamilton loopt te miepen waarom ze hem niet pitten. Herstart, Ferraris rijden elkaar eraf, nieuwe SC. Mercedes legt de bal bij Hamilton en hij wilt pitten. Vervolgens racen ze nog maar 1 of 2 ronden wat voor Hamilton "inhaalrace" is, tikt Albon eraf, en finisht, na penalty, buiten het podium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dj-sannieboy schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Ik ben benieuwd waarom men dit “gevoel” heeft. (“Men” zijn in dit geval, voor mijn gevoel, voornamelijk de VER/RB fans)
Neuh, Kijk en lees de Britse F1 verslaggeving maar eens... Ook al wordt LH44 maar 5e, hij wordt gedragen, ze smullen van hem, een haan met gouden "ballen".....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Bullet NL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:10:
[...]

Dit denkt vooral een heel groot deel van de Engelse pers.... :+
Ik heb nooit begrepen waarom de Engelsen zo vol zijn van een Duits automerk, wat weliswaar een fabriek in Engeland heeft staan, maar toch... Of.... Gaat het vooral om LH44, die wordt op een of andere manier door ze gedragen alsof hij hoger in rang is dan Charles him zelf......

Russel wordt duidelijk als b-garnituur weg gezet, en dan heb ik het nog niet eens over Noris...
Dat de Engelsen hem dragen is niet onbegrijpelijk en welke kleur en land die auto is doet er eigenlijk nooit toe.

Schumacher werd als Duitser in een Italiaanse auto ook op handen en voeten gedragen.
Als LH stopt dan is Russel of Norris hun volgende lieverd voor de komende jaren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
d-vine schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:42:
[...]

Dat de Engelsen hem dragen is niet onbegrijpelijk en welke kleur en land die auto is doet er eigenlijk nooit toe.

Schumacher werd als Duitser in een Italiaanse auto ook op handen en voeten gedragen.
Als LH stopt dan is Russel of Norris hun volgende lieverd voor de komende jaren ;)
Toch gaat due vergelijking mank. De Italianen droegen Schumacher op handen omdat hij voor hun Ferrari won. En Italië is Ferrari. Als Schumacher 7 voudig WDC was bij Benetton deden ze dat dus echt niet.
En de Britten met Mercedes en Hamilton is in die zin wel raar. Ja sure, ze supporten Hamilton want een (succesvolle) landgenoot. Maar ze supporten net zo hard Mercedes, terwijl dat team niet echt Brits is. En Russell en Norris worden toch echt een stuk minder gesupport. En als Hamilton stopt wil ik nog wel eens zien of een van hun dezelfde support krijgt.
Zie bv ook weer Schumacher. Vettel & Rosberg wisten ook niet de Duitsers te bekoren. En de Italianen droegen Vettel (4 voudig WDC) ook niet zo op handen dan dat ze bij Schumacher deden. Er lijkt dus toch ook een flinke portie successupporter bij te zitten, en daarmee gepaard dus ook een gekleurde bril.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Als iemand het media spelletje goed begrijpt is het Hamilton wel, juiste vrienden aan zich gebonden die ook weer een grote schare fans hebben dus dat werkte natuurlijk in zijn voordeel.

Altijd de underdog positie in kunnen nemen ‘blessed’ en zijn tegenstanders niet serieus nemen (toen Rosberg begon te winnen werd Ham ook al helemaal wappie en begon overal conspiracies te zien, daarom ook de garage wissel in dat seizoen om Ham te pleasen).

Toen Verstappen steeds dichterbij kwam hem niet bij naam noemen en continue het modder gooien van Ham en Wolf.. Nee, die gasten verdienen weinig respect naast de baan. Dat ze nu al het koppie laten hangen toont de zwakte van het team, slechte verliezers helaas en gaan nooit Red Bull de credits geven die ze verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22
RobertMe schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:51:
[...]

Toch gaat due vergelijking mank. De Italianen droegen Schumacher op handen omdat hij voor hun Ferrari won. En Italië is Ferrari. Als Schumacher 7 voudig WDC was bij Benetton deden ze dat dus echt niet.
En de Britten met Mercedes en Hamilton is in die zin wel raar. Ja sure, ze supporten Hamilton want een (succesvolle) landgenoot. Maar ze supporten net zo hard Mercedes, terwijl dat team niet echt Brits is. En Russell en Norris worden toch echt een stuk minder gesupport. En als Hamilton stopt wil ik nog wel eens zien of een van hun dezelfde support krijgt.
Zie bv ook weer Schumacher. Vettel & Rosberg wisten ook niet de Duitsers te bekoren. En de Italianen droegen Vettel (4 voudig WDC) ook niet zo op handen dan dat ze bij Schumacher deden. Er lijkt dus toch ook een flinke portie successupporter bij te zitten, en daarmee gepaard dus ook een gekleurde bril.
Jaah, wij hebben ook zo'n rijtje namen:Boet van Dulmen, Michael Bleekemolen, Gijs van Lennep, Jan Lammers, Jos Verstappen,Rob Slotemaker, Ben Pon, ze haalden destijds amper het het journaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
RobertMe schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:51:
[...]

Buitencategorie sportmannen worden altijd wat meer op handen gedragen dan andere.
En Schumacher bracht Ferrari weer aan de top, Lewis werd voor gek verklaard dat hij naar Mercedes ging en daar werd hij ook uiteindelijk kampioen.

Helamaal 1 op 1 vergelijken kun je nooit maar er zitten wel wat paralellen in

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Stroll is een bikkel;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
D-Ed schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:00:

Toen Verstappen steeds dichterbij kwam hem niet bij naam noemen en continue het modder gooien van Ham en Wolf.. Nee, die gasten verdienen weinig respect naast de baan. Dat ze nu al het koppie laten hangen toont de zwakte van het team, slechte verliezers helaas en gaan nooit Red Bull de credits geven die ze verdienen.
Vooral dit. Ik volg de sport ook al wat langer, en in het verleden was er vaak wel een hevige rivaliteit tussen coureurs en ook teams, maar altijd wel een bepaalde vorm van respect.
Echter tot op heden heeft Lewis en het bijhorende taxi-auto-bedrijf dat respect naar Max en RB toe nooit getoond. Hij was al snel “that guy”.

Tel daarbij op dat vele (ook langdurige f1 fans) enorm Verstappen fan zijn, en dan heb je dus al snel dat men Lewis en zijn team gaan bashen.

Vroegah was ik nog een semi hamliton-fan, maar dat is inmiddels wel klaar om bovenstaande reden. Ik vind hem inmiddels zielig en irritant.

[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-03-2023 21:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
gaat het te goed met Mercedes is het een probleem, gaat het te slecht met mercedes is alles ook een probleem hier op het forum, zijn jullie niet een beetje obsessed?

Let it go :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
graag niet op reageren

[ Voor 96% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-03-2023 21:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Ach de klassieke fans zoals vroegah heb je ook niet meer.Volg het sinds 1998 en direct fan van Mika Häkkinen maar ook dik respect voor Schumacher destijds terwijl deze ook streken heeft uitgehaald op een over het randje.

Ik merk vooral sinds Verstappen hot and happening is in Nederland een nieuw soort F1 fan erbij is gekomen. Dat merk je op circuits met semi apres ski gedoe met de oranje tribunes en Zandvoort was het meer een kroeg XL op de tribunes ipv de sport zelf. Het zal erbij horen tegenwoordig, heb er zelf niets mee.

En dat merk je ook in het fan zijn, als je niet voor me bent ben je tegen ipv iedereen zijn eigen team supporten.

Btw werd ik in een Mercedes polo wel in Barcelona 2016 door meerdere bejaarde Engelsen gefeliciteerd met Max zijn eerste overwinning. Dat is helaas de oude generatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Hari-Bo op 09-03-2023 21:59 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
:D

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/6t2w7yqrxnma1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=a7ba1c24364e03f110d6ce5f5c80865eaa2ebb98

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar wat wil Lewis dan precies bereiken met zijn berichten de media insturen :? Ik zie het toch echt als vuile was buiten hangen en/of je team voor de bus gooien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Xt4d8jks_TG1iGGhtWMJqki0XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrR4m1qzqrBqVeblFs6fpxCd.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dutchgio
Zoals zo vaak. Als hij wint ligt het aan hem,als hij verliest ligt het aan het team.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvbal79
dutchgio schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:41:
Zoals zo vaak. Als hij wint ligt het aan hem,als hij verliest ligt het aan het team.
Als hij wint ligt het aan hem? ik ben wel benieuwd naar die qoutes dan sinds 2014...hij heeft vaak genoeg het team bedankt en geloof gehad in het team met zijn switch naar Mercedes ervoor.

En nu heeft hij toch ook gelijk..ligt toch aan het team of heeft hij die auto gebouwd?

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 09-03-2023 21:51 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
JB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:39:
Maar wat wil Lewis dan precies bereiken met zijn berichten de media insturen :? Ik zie het toch echt als vuile was buiten hangen en/of je team voor de bus gooien?
Ik heb ook wel eens een strijd gevoerd met mijn baas over 'accountability'. En daar komt een hoop politiek en beeldvorming bij kijken, zeker in de mediagekte van F1.
Ik zou me ook flink ergeren als dat zero sidepod concept hartstikke ruk is, ik bij m'n team aangeef dat ze beter kunnen kopiëren wat wel werkt, en ze dat vervolgens niet doen en je eraf wordt gereden door een Aston Martin die wél gewoon de goeie punten bij de Red Bull heeft afgekeken. Zeker als je nog maar een paar kansen hebt om het record van Schumacher te verbreken, waar je je hele leven voor werkt.
Misschien is het de teleurstelling van Lewis die die niet kan verbergen, misschien is hij wel aan het knokken binnen het team om zijn visie op tafel te krijgen, of misschien is dit gewoon het beschermen van het merk 'Hamilton' om zijn waarde op de paddock hoog te houden.

Maar ik weet ondertussen ook wel beter dan een sappige quote zonder context op een deelbaar plaatje voor zoete koek te slikken. Sky (de hele media) heeft baat bij verontwaardiging, bij outrage, want dat genereert de clicks. Dat is de verhaallijn waar je zowel de fans als de haters van Hamilton in mee kan krijgen, wat de abonnementen verkoopt, de teamshirts, de sponsordeals. Als je je daar in mee laat sleuren heb je volgens mij alleen jezelf er mee, de hele tijd die boosheid richting 'de ander'.

Geniet gewoon van de sport man, Red Bull is nét zo bedreven in de politiek van F1, de grenzen van de regels opzoeken, het spelletjes naast de baan spelen als Mercedes, en maakt er ook net zo graag gebruik van. Dat hoort gewoon bij de sport, dat is het spel. Laat het je stemming niet verpesten maar geniet van het spektakel!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sebastiaannn schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:21:
[...]

Ik heb ook wel eens een strijd gevoerd met mijn baas over 'accountability'. En daar komt een hoop politiek en beeldvorming bij kijken, zeker in de mediagekte van F1.
Ik zou me ook flink ergeren als dat zero sidepod concept hartstikke ruk is, ik bij m'n team aangeef dat ze beter kunnen kopiëren wat wel werkt, en ze dat vervolgens niet doen en je eraf wordt gereden door een Aston Martin die wél gewoon de goeie punten bij de Red Bull heeft afgekeken. Zeker als je nog maar een paar kansen hebt om het record van Schumacher te verbreken, waar je je hele leven voor werkt.
Misschien is het de teleurstelling van Lewis die die niet kan verbergen, misschien is hij wel aan het knokken binnen het team om zijn visie op tafel te krijgen, of misschien is dit gewoon het beschermen van het merk 'Hamilton' om zijn waarde op de paddock hoog te houden.

Maar ik weet ondertussen ook wel beter dan een sappige quote zonder context op een deelbaar plaatje voor zoete koek te slikken. Sky (de hele media) heeft baat bij verontwaardiging, bij outrage, want dat genereert de clicks. Dat is de verhaallijn waar je zowel de fans als de haters van Hamilton in mee kan krijgen, wat de abonnementen verkoopt, de teamshirts, de sponsordeals. Als je je daar in mee laat sleuren heb je volgens mij alleen jezelf er mee, de hele tijd die boosheid richting 'de ander'.

Geniet gewoon van de sport man, Red Bull is nét zo bedreven in de politiek van F1, de grenzen van de regels opzoeken, het spelletjes naast de baan spelen als Mercedes, en maakt er ook net zo graag gebruik van. Dat hoort gewoon bij de sport, dat is het spel. Laat het je stemming niet verpesten maar geniet van het spektakel!
Deze kan ik prima rijmen en zou zomaar de grootste reden kunnen zijn.

Dan is het nog wel opmerkelijk te noemen dat Toto hetzelfde doet, welke pet heeft hij op? Mercedes staat er in ieder geval niet lekker op zo. En dat al voor een 2e seizoen. Marketingtechnisch totaal onhandig ook.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

D-Ed schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:00:
Als iemand het media spelletje goed begrijpt is het Hamilton wel, juiste vrienden aan zich gebonden die ook weer een grote schare fans hebben dus dat werkte natuurlijk in zijn voordeel.

Altijd de underdog positie in kunnen nemen ‘blessed’ en zijn tegenstanders niet serieus nemen (toen Rosberg begon te winnen werd Ham ook al helemaal wappie en begon overal conspiracies te zien, daarom ook de garage wissel in dat seizoen om Ham te pleasen).

Je hebt gelijk, alleen dat media spelletje wat Hamilton speelt vind ik erg vervelend, alleen daarom al doet hij voor mij behoorlijk af. Iedereen moet zich zelf kunnen zijn, maar als ik beelden zie van Lewis die op het circuit aan komt dan vind ik zijn gedrag ontzettend nep.

Doe mijn Max z'n recht voor z'n raap mentaliteit maar. Dat is ontnuchterend, bij Lewis zit achter al z'n uitspraken een dubbele lading. Daar ben ik niet zo van merk ik.

Ik begrijp daarom ook niet waarom Wolff dit van hem accepteert, het gedrag van Lewis zie ik niet als iets wat bij onze oosterburen erg wordt gewaardeerd. Aangezien Mercedes behoorlijk Duits is kan ik dit niet rijmen.

Afijn, ik vind Lewis nep, te gemaakt en te veel met zich zelf bezig in de media, daardoor ook voor mij te weinig sympathiek als sportman. Zoals gezegd, mijn mening, iedereen mag het volledig oneens met mij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
https://www.gpfans.com/nl...an-aston-martin-te-geven/

Is het niet verplicht om alle klantenteams dezelfde motor te geven en met dezelfde specificaties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

murphydrz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:31:

Is het niet verplicht om alle klantenteams dezelfde motor te geven en met dezelfde specificaties??
Ja, sterker nog, een motor mag over het het seizoen heen niet sterker worden door ontwikkelingen c.q. andere componenten waar door deze meer vermogen kan leveren.

Ze mogen de motor alleen betrouwbaarder maken, maar wat er nu in de motor zit, zit er in.... het enige wat ze mogen doen is een motor verder of dichter in het rood rijden, andere motorstand....

Beetje broodje app verhaal van GPfans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 19:24
Bullet NL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:44:
[...]
Ja, sterker nog, een motor mag over het het seizoen heen niet sterker worden door ontwikkelingen c.q. andere componenten waar door deze meer vermogen kan leveren.

Ze mogen de motor alleen betrouwbaarder maken, maar wat er nu in de motor zit, zit er in.... het enige wat ze mogen doen is een motor verder of dichter in het rood rijden, andere motorstand....

Ik zie niet in wat er zo broodje aap aan is. Als je 10 dezelfde motoren maakt zullen die allemaal net iets verschillend reageren. Door ze goed te testen kun je dan ook kijken welke net iets sterker is. Je kunt je afvragen of dat verschillen zijn die je in een race zult merken, maar een paar pk zal het echt wel schelen.

En gezien hoe de afgelopen race ging kan ik me goed voorstellen dat Merc erover denkt om zich meer op AM te focussen. In deze race heeft Alonso voor Merc heel wat betere reclame gemaakt dan Hamilton/Russel. Zeker als je de heisa van Toto/Hamilton in het verhaal meeneemt.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Oftewel, Cherrypicking, Is in iedergeval weer mooie clickbait artikel, wat we ondertussen wel weten van GPfans...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

murphydrz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:31:

Gpfans, dat is qua clickbait nog een slag erger dan sbs6/Telegraaf... Next :z

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Illegal_Alien schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:59:
Oftewel, Cherrypicking, Is in iedergeval weer mooie clickbait artikel, wat we ondertussen wel weten van GPfans...
Wat je van GpFans vind, vind je er van maar ik lees het dagelijks. Veel nieuwssites willen graag lezers trekken en dat gaat soms controversieel.
Zie het als vermaak. :)

Terugkomend op het bewuste artikel, als het echt zo is dat er onderscheid is tussen de geproduceerde en geleverde motoren, zijn zij dan niet gewoon in overtreding en staan daar geen straffen op?

Overigens, dat gekissebis en het onsportieve geblaat van Toto en de zijne doen het team en fabrikant geen goed.
Het zal mij niets verbazen als Daimler de stekker er uit gaat trekken na dit seizoen en het team verder gaat als "totoracing" ..of zo.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bullet NL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:44:
[...]

Opzich klopt dit maar ..
als ik mijn motor door bepaalde onderdelen, techniek of innovatie betrouwbaarder kan maken, betekend dat vaak dat je de snelheid ook verhoogd cq kunt verhogen; doordat die betrouwbaarder is, kun je bijvoorbeeld een bepaalde instelling langer of harder laten werken, en dus snelheid verhogen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 19:24
Illegal_Alien schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:59:
Tuurlijk, maar dat weet je zodra je daar gaat kijken. Ik vind het altijd best leuk om te lezen, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat ze van alles een sappig verhaal maken. Net als dat ze er in dit geval een groot verhaal van maken, terwijl ik me niet kan voorstellen dat je het in de praktijk echt zult merken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

murphydrz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:07:
[...]

Wat je van GpFans vind, vind je er van maar ik lees het dagelijks. Veel nieuwssites willen graag lezers trekken en dat gaat soms controversieel.
Zie het als vermaak. :)
Dan hebben ze een vreemde manier van vermaak, maargoed. :P
Terugkomend op het bewuste artikel, als het echt zo is dat er onderscheid is tussen de geproduceerde en geleverde motoren, zijn zij dan niet gewoon in overtreding en staan daar geen straffen op?

Overigens, dat gekissebis en het onsportieve geblaat van Toto en de zijne doen het team en fabrikant geen goed.
Het zal mij niets verbazen als Daimler de stekker er uit gaat trekken na dit seizoen en het team verder gaat als "totoracing" ..of zo.. :D
Omdat ze al van kleuren veranderen, en je af en toe wat voorbij hoort komen mischien wel Ineos F1 Racing Team of Porsche Racing. :p :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:55
redwing schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:57:
[...]
En gezien hoe de afgelopen race ging kan ik me goed voorstellen dat Merc erover denkt om zich meer op AM te focussen. In deze race heeft Alonso voor Merc heel wat betere reclame gemaakt dan Hamilton/Russell.
Op zichzelf wel, maar reclame voor motor Mercedes ten koste van vlaggenschip Mercedes lijkt me averechts werken voor het merk.
Pagina: 1 ... 18 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics