Wat dacht je van de servicekosten van €322 per maand en energielabel F.
Daar zitten de stookkosten dan niet bij in. Dus reken op 500-600 euro alleen aan VVE en energie.deejeebv schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:58:
[...]
Wat dacht je van de servicekosten van €322 per maand en energielabel F.
Reken jij nou die sigaretten mee onder de stookkosten, of komt dat er nog bij?Sethro schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:21:
[...]
Daar zitten de stookkosten dan niet bij in. Dus reken op 500-600 euro alleen aan VVE en energie.
Wat is ditMDKorpel schreef op zondag 17 december 2023 @ 00:54:
Hmmm, dit appartement lijkt vrij goedkoop voor Utrecht, gebouw ziet er wat ouder uit, maar niet slecht ofzo:
[Afbeelding]
Wat is het addertje onder het gras?
[...]
Oké, modernisering nodig, dat drukt de prijs wel wat. Eens zien hoe het er van binnen uit ziet:
[Afbeelding]
Ik dacht op het eerste gezicht 'goh, houten bekleding op muren én plafond?', maar nee... Dat is schijnbaar 40 jaar binnen roken![]()
Nog nooit zo erg gezien, zelfs de radiator is er bruin van
[Afbeelding]
Ter vergelijking, eerder dit jaar is het appartement erboven verkocht, zo ziet dezelfde kamer er met fatsoenlijk onderhoud uit:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/tU9QYqkZ8QwLAKrTWr1EGY5w.jpg?f=fotoalbum_large)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Zorg ook voor chemische dichte bescherming, want nicotine trekt door je huid heen. Het is bizar hoe giftig dat spul is.Caelorum schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:36:
Pak aan, masker met luchtfilter op en lekker beginnen met schrobben.
Stadion heb je geen last van hoor, als je hier woont. Er zit een snelweg en drie flats tussen en je woont niet aan de looproute van supporters (voor zover die nog lopend van/naar stadion gaan). En dan nog is dat maar eens in de twee weken een paar uurtjes. Merk je niks van als je binnen zit. (Overigens is het stadion ook helemaal ingepakt door kantoren, dus zoveel geluid komt er niet uit).chim0 schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:20:
[...] En ik zou niet weten wat er geliefd is aan die buurt tenzij je fervent FC Utreg supporter bent.
Ik heb daar vlak bij gewoond en het is wel degelijk een fijn deel van de stad om te wonen. Tuindorp-gevoel. Ook al kwamen toen de supporters wel aan mijn deur voorbij. Je hebt meer ‘last’ van ambulances op weg van/naar ziekenhuis en de drukte van verkeer op stadsring.
Afvalsluis denk ik. Verklaart voor een heel klein deel de hoge servicekosten.
Waarom zou je vanaf 0 moeten beginnen? Lijkt mij helemaal niet nodig, hooguit als eea je smaak niet is.chim0 schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:20:
7 ton en alles moet gestript worden en vanaf nul worden gedaan. Alle leidingen lopen buiten de muren, maar dat is normaal voor een jaren 50 woning. Het ziet er alleen niet uit. En ik zou niet weten wat er geliefd is aan die buurt tenzij je fervent FC Utreg supporter bent.
Letterlijk de enige luxe in dit huis is de BeoMaster:chim0 schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:20:
[...]
...
Daarnaast heb je deze.
[Afbeelding]
[...]

Het appartement erboven heeft die niet meer. Dus dan betalen die te veel of het is toch niet meer in gebruik.Jannibal23 schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:26:
[...]
Afvalsluis denk ik. Verklaart voor een heel klein deel de hoge servicekosten.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
In deze tijd van afvalscheiding verwacht ik niet dat zulke dingen nog gebruikt worden.breinonline schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:21:
[...]
Het appartement erboven heeft die niet meer. Dus dan betalen die te veel of het is toch niet meer in gebruik.
Eens. En je krijgt van FC Utrecht wat compensatie en een parkeerkaart waarmee je, je eigen wijk weer inkomt omdat deze afgesloten word bij wedstrijden. Goed geregeld hoor.Toke_gt schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:15:
[...]
Stadion heb je geen last van hoor, als je hier woont. Er zit een snelweg en drie flats tussen en je woont niet aan de looproute van supporters (voor zover die nog lopend van/naar stadion gaan). En dan nog is dat maar eens in de twee weken een paar uurtjes. Merk je niks van als je binnen zit. (Overigens is het stadion ook helemaal ingepakt door kantoren, dus zoveel geluid komt er niet uit).
Ik heb daar vlak bij gewoond en het is wel degelijk een fijn deel van de stad om te wonen. Tuindorp-gevoel. Ook al kwamen toen de supporters wel aan mijn deur voorbij. Je hebt meer ‘last’ van ambulances op weg van/naar ziekenhuis en de drukte van verkeer op stadsring.
Veel beter dan Arena gebied in Amsterdam. Drama als je in Amsterdam Zuidoost woont.
Met beide ervaring.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik bedoelde ook niet het stadion. Daar zul je idd weinig last van hebben, maar ik zie niet echt wat er zo bijzonder is aan deze buurt, maar daarvoor ken ik Utrecht niet goed genoeg. Ziet er gewoon uit als een "normale buurt" in een grote stad. Wat is een beetje de ghetto van Utreg? Kanaleneiland en Overvecht toch?Toke_gt schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:15:
[...]
Stadion heb je geen last van hoor, als je hier woont. Er zit een snelweg en drie flats tussen en je woont niet aan de looproute van supporters (voor zover die nog lopend van/naar stadion gaan). En dan nog is dat maar eens in de twee weken een paar uurtjes. Merk je niks van als je binnen zit. (Overigens is het stadion ook helemaal ingepakt door kantoren, dus zoveel geluid komt er niet uit).
Oké, gewoon een drukke hutje mutje op elkaar buurt met jaren 30 rijtjeshuizen zoals elke andere willekeurige buurt in een grote stad. Ja sorry, niet negatief bedoeld maar ik zie geen bijzonderheden aan deze buurten. Zijn gewoon "buurten" zoals ieder ander in een grote stad. Misschien wat netter volk dan Kanaleneiland ofzo, maar verder gewoon een drukke buurt in een grote stad. Ik hou daar niet zo van. Sowieso hou ik er niet van om binnen de ring van een grote stad te wonen.Ik heb daar vlak bij gewoond en het is wel degelijk een fijn deel van de stad om te wonen. Tuindorp-gevoel. Ook al kwamen toen de supporters wel aan mijn deur voorbij. Je hebt meer ‘last’ van ambulances op weg van/naar ziekenhuis en de drukte van verkeer op stadsring.
Ben je serieus? Heb je de binnenkant wel gezien? Wou je zeggen dat je hierin zou wonen?Truus01 schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:53:
[...]
Waarom zou je vanaf 0 moeten beginnen? Lijkt mij helemaal niet nodig, hooguit als eea je smaak niet is.
Waarschijnlijk ook uit die tijd? Rijp voor de kringloop dus.Bitzer schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:16:
[...]
Letterlijk de enige luxe in dit huis is de BeoMaster:
[Afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 17-12-2023 11:41 ]
Gezien de tuinstoelen in de woonkamer, andere lege kamers (geen persoonlijke spullen meer) denk ik dat alles wat nog in het huis aanwezig is binnenkort richting kringloop gaat. Waarschijnlijk is of de voormalige bewoner/bewoonster overleden of richting verpleeghuis.Bitzer schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:16:
[...]
Letterlijk de enige luxe in dit huis is de BeoMaster:
[Afbeelding]
Van klussen krijg je grijze haren
Als je dat huis naar moderne standaarden, comfort en energieverbruik wil trekken moet je behoorlijk veel afbreken voor je weer kunt opbouwen. Aan energielabel E en zo'n inrichting valt weinig meer te redden met kleine ingrepen, daar moet je echt grondig doorheen.Truus01 schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:53:
Waarom zou je vanaf 0 moeten beginnen? Lijkt mij helemaal niet nodig, hooguit als eea je smaak niet is.
https://www.funda.nl/koop...an-7/#360-foto-dakterras2
Opsporing verzocht kon deze foto goed gebruiken?
Omdat die man daar loopt? Is toch gewoon een openbare brandgang?raceneus968 schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:39:
https://www.funda.nl/koop...an-7/#360-foto-dakterras2
Wat me eerder opvalt is de compressie en kleurafstelling van de fotos. Beetje telefoon van 5 jaar oud maakt betere fotos.
:strip_exif()/f/image/ALapz4KM05mkZhdWmxIbuV4c.jpg?f=fotoalbum_large)
En je mag wel iemand aannemen om je jas terug te vinden uit deze mini-garderobe
:strip_exif()/f/image/Ytfgo3Yo8rGYPLJjk9u7Ziob.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door HallonRubus op 17-12-2023 19:08 ]
Dat is maar net hoe je het bekijkt en wat je smaak is. Vloer dak en spouw isoleren, nieuw glas. En je bent al een eind op weg.chim0 schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:20:
7 ton en alles moet gestript worden en vanaf nul worden gedaan. Alle leidingen lopen buiten de muren, maar dat is normaal voor een jaren 50 woning.
Een keuken of badkamer kan je twee jaar later ook nog vervangen, wat er nu inzit is oud maar functioneel.
Natuurlijk is het handiger om alles eruit te slopen maar dat is echt geen vereiste zoals in dit topic maar al te vaak wordt geroepen.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Zal wel niet kloppen, nr. 16-4 is verkocht en daar kun je wel vanaf de hal naar keuken en slaapkamer:iketot schreef op zondag 17 december 2023 @ 04:48:
[...]
En je kan de master bedroom en de keuken alleen bereiken door via de andere slaapkamer over het balkon er naar toe te gaan. (Aldus de plattegrond)
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/km2RWSs0VxGsC7Vw8YtofHpV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoveel vragen:
- Is het steen op de vloer of gelakt hout?
- Stonden hier tafels en stoelen, hoe kon je hier recht zitten
- Rest van het interreur past er gewoon niet bij
https://www.funda.nl/koop...t-42337492-deliuslaan-12/
Untappd: Louwke80
Uiteraard klopt de plattegrond niet, vandaar ook die "deejeebv schreef op maandag 18 december 2023 @ 07:17:
[...]
Zal wel niet kloppen, nr. 16-4 is verkocht en daar kun je wel vanaf de hal naar keuken en slaapkamer:
[Afbeelding]
Ik denk dat er meer mist nodig is om deze te verkopen:

https://www.funda.nl/koop...338979-veenbesstraat-680/

Meer muziekliefhebber denk ik, aan de cd collectie te zien. Wat ie daar ingebouwd heeft is een yamaha setje van ... ik denk eind 90s begin 2000s. Best mooi spul, heb er zelf ook wel eens naar zitten loeren. Maar niet super hifi volgens mij.Sluissie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:07:
https://www.funda.nl/koop...306-oostsingel-13/#foto-6
Toch blijkbaar een audiofiel? in ieder geval oldskool.
De combinatie mist met blauwe lucht en wolken wel mooi gevondenMr. Jinx schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:50:
[Afbeelding]
Wat dachten jullie van deze in hartje Nijmegen:
:strip_exif()/f/image/XGFgyDuBDq184Mmm3PQeIMqh.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de volgende tekst:
Let op! Het adres van deze woning bevindt zich in Duitsland. Juiste adres: Gocher Straße 4, 47559 Kranenburg-Frasselt. Stel je voor: een royale vrijstaande woning op slechts 15 minuten rijden van het bruisende Nijmegen.
https://www.funda.nl/koop...2338644-burchtstraat-124/
Mag dit ?
Ook wel fraai gedaan met een kleine overstekje: (die pijl is niet van mij, die zou ik op meerdere andere plekken kunnen zetten)
:strip_exif()/f/image/pVDI6PEeALaBzPdqvMMi4MS2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Plint op 18-12-2023 14:25 ]
Oh wow...dat moet haast niet mogen.Plint schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:22:
[...]
De combinatie mist met blauwe lucht en wolken wel mooi gevonden
[Afbeelding]
Met de volgende tekst:
Let op! Het adres van deze woning bevindt zich in Duitsland. Juiste adres: Gocher Straße 4, 47559 Kranenburg-Frasselt. Stel je voor: een royale vrijstaande woning op slechts 15 minuten rijden van het bruisende Nijmegen.
Mag dit ?
Waar ik me ook over verbaas:
- Ruimte voor 59 auto's in de garage (oddly specific...en waarschijnlijk alleen mogelijk als je langs de autopers gaat
- Het aantal bergingen...of moeten daar de auto's in?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Lijkt me niet. Als iedereen op die manier creatief gaat lopen doen met locatie, vraagprijs, energielabel, noem het maar op wordt funda (qua zoeken/filters) compleet onbruikbaar. Dus de NVM zal hier ook niet op zitten te wachten denk ik.Plint schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:22:
[...]
Met de volgende tekst:
Mag dit ?
Haha dat had ik nog niet eens gezien.Joarie schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:02:
[...]
Oh wow...dat moet haast niet mogen.
Waar ik me ook over verbaas:
- Ruimte voor 59 auto's in de garage (oddly specific...en waarschijnlijk alleen mogelijk als je langs de autopers gaat)
- Het aantal bergingen...of moeten daar de auto's in?
Ik val nu ook over de perceelgrootte van 1.556 m² terwijl in de tekst 3000 m2 kavel grootte staat
De tekst is sowieso echt een kunstwerktje.
..Wat maakt deze woning zo bijzonder? Laten we beginnen met de indrukwekkende 3 badkamers, zodat wachtrijen tot het verleden behoren. Alsof dat nog niet genoeg is, beschikt deze woning over niet één, maar twee woonkamers met bijbehorende keukens. Dat betekent dubbel zoveel gezelligheid en flexibiliteit om het huis naar jouw wensen in te richten..
De enige plek waar die zou mogen staan, denk ik, is https://www.funda.nl/europe/duitsland/.Plint schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:22:
[...]
[Afbeelding]
Met de volgende tekst:
Mag dit ?
Ook wel vrij gedaan met een kleine overstekje: (die pijl is niet van mij, die zou ik op meerdere andere plekken kunnen zetten)
[Afbeelding]
Maar vermoeden is dat de makelaar daar geen weet van heeft.
Dat is het adres van de makelaar zelf, dat hoort natuurlijk niet. Zou die makelaar niet wetend at je op Funda ook buitenlandse huizen kan aanbieden?Plint schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:22:
[...]
[Afbeelding]
Met de volgende tekst:
Mag dit ?
Ook wel vrij gedaan met een kleine overstekje: (die pijl is niet van mij, die zou ik op meerdere andere plekken kunnen zetten)
[Afbeelding]
Inderdaad. Het is een woning waar je zo in kan, waar je met iets van verduurzaming al aardig wat kunt bereiken en waar je, afhankelijk van smaak, verder niet veel hoeft te doen.No Hands schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:28:
[...]
Dat is maar net hoe je het bekijkt en wat je smaak is. Vloer dak en spouw isoleren, nieuw glas. En je bent al een eind op weg.
Een keuken of badkamer kan je twee jaar later ook nog vervangen, wat er nu inzit is oud maar functioneel.
Natuurlijk is het handiger om alles eruit te slopen maar dat is echt geen vereiste zoals in dit topic maar al te vaak wordt geroepen.
Ik zou eea texen en wat verduurzamen en daar makkelijk de komende 10 jaar zo blijven wonen.
Oh wacht, wel 'n keer toilet/badkamer vernieuwen.
Voorin voor de hond(en), achterin voor jezelf (of andersom). Ik zou er best blij van worden, zoveel garderobe ruimte, ik heb daarin echt te weinig ruimte en mogelijkheden.HallonRubus schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:06:
En je mag wel iemand aannemen om je jas terug te vinden uit deze mini-garderobe
[Afbeelding]
Steen (tenminste, dat denk ik, op een latere foto lijkt het wel kurk, maar dat kun je volgens mij niet zo glimmend krijgen). Eea is echt geen probleem, die oneffenheden merk je nauwelijks.Louwke schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:05:
[Afbeelding]
Zoveel vragen:
Welk interieur? Ik zie op de foto's alleen maar lege kamers. En alles vrij licht (op die vloer na). Is denk ik wel wat leuks van te maken.
Bijzonder, een open haard in een appartement. Ga je dan met de lift hout halen uit je berging beneden ofzo?Louwke schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:05:
[Afbeelding]
Zoveel vragen:
En wie is er verantwoordelijk voor die schoorsteenbrand? En het vegen van dat ding.
De buurt op zichzelf is gewoon een normale buurt in een stad. De echt betere buurten in een stad zijn vaak ook de buurten waar het vol staat met huizen die onbereikbaar zijn voor de meesten. Dat geldt voor deze buurt niet, en tegelijkertijd heeft het ook niet het predikaat Overvecht/Kanaleneiland. Wonen wat meer studenten in de buurt wegens de nabijheid van de universiteit, veel faciliteiten qua winkels op loopafstand en de stad is 5 minuten fietsen. Daarnaast zit je dichtbij het wilhelminapark en ook vlakbij het groen van Bunnik en omgeving.chim0 schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:38:
[...]
Ik bedoelde ook niet het stadion. Daar zul je idd weinig last van hebben, maar ik zie niet echt wat er zo bijzonder is aan deze buurt, maar daarvoor ken ik Utrecht niet goed genoeg. Ziet er gewoon uit als een "normale buurt" in een grote stad. Wat is een beetje de ghetto van Utreg? Kanaleneiland en Overvecht toch?
[...]
Oké, gewoon een drukke hutje mutje op elkaar buurt met jaren 30 rijtjeshuizen zoals elke andere willekeurige buurt in een grote stad. Ja sorry, niet negatief bedoeld maar ik zie geen bijzonderheden aan deze buurten. Zijn gewoon "buurten" zoals ieder ander in een grote stad. Misschien wat netter volk dan Kanaleneiland ofzo, maar verder gewoon een drukke buurt in een grote stad. Ik hou daar niet zo van. Sowieso hou ik er niet van om binnen de ring van een grote stad te wonen.
Je hoeft er niet van te houden, maar met de buurt is weinig mis
Hier, op de grens met België, kijk ik regelmatig op funda en is het complete zoekresultaat vervuilt met Belgische huizen, net over de grens. De locatie zetten ze dan op een Nederlandse plaats en in de eerste zin van de beschrijving staat dan vaak direct dat het België (vaak Hamont, Achel) betreft. Het is niet echt fijn zoeken want je kunt ze er niet uitfilteren op deze manier.JelleDJs schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:17:
[...]
De enige plek waar die zou mogen staan, denk ik, is https://www.funda.nl/europe/duitsland/.
Mijn vermoeden is dat de makelaar dat heel goed weet maar op deze manier meer/andere/nederlanders aan te trekken.JelleDJs schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:17:
[...]
De enige plek waar die zou mogen staan, denk ik, is https://www.funda.nl/europe/duitsland/.
Dit gebeurd gewoon te vaak... Idem met kavels aanbieden in de categorie huizen...
Masaal aanmelden als fout
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Marktplaats mentaliteit op Funda. Maar de link werkt niet meer dus Funda is toch wat serieuzer dan Marktplaats.
Een kleurrijk winterwonderland of zo...:

Nog veel meer moois: https://www.funda.nl/koop...39908-hoofdweg-54/#foto-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Totaal niet mijn stijl, maar wel een gaaf huisFiber schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inflatie is een bitch...

Ziet er best mooi uit allemaal, maar dit geld voor een hoekhuis met een toch beperkte tuin....
En de kamers zijn ook niet allemaal even ruim bemeten...

https://www.funda.nl/koop...0-van-ijsselsteinlaan-42/

Ziet er best mooi uit allemaal, maar dit geld voor een hoekhuis met een toch beperkte tuin....
En de kamers zijn ook niet allemaal even ruim bemeten...

https://www.funda.nl/koop...0-van-ijsselsteinlaan-42/
Ik denk niet dat hier vaak kinderen over de vloer komen...

Of kan zoiets tegenwoordig gewoon...?
De rest van het huis: https://www.funda.nl/koop...2241952-komlaan-6/#foto-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat is er mis met vrouwelijke rondingen? Volgens mij kan dat al decennia gewoon? Ik zou daar in de jaren '70, '80 en '90 echt niet van opgekeken hebben. En ik neem aan dat in '00, '10 en '20 we echt niet zo preuts zijn geworden dat een ronding niet meer kan.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Niks mis mee, voor mij ook geen probleem, maar ik heb geen kinderen, geen idee hoe die hierop reageren.Qwerty-273 schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:48:
[...]
Wat is er mis met vrouwelijke rondingen? Volgens mij kan dat al decennia gewoon? Ik zou daar in de jaren '70, '80 en '90 echt niet van opgekeken hebben. En ik neem aan dat in '00, '10 en '20 we echt niet zo preuts zijn geworden dat een ronding niet meer kan.
Hangt van de opvoeding af natuurlijk, Maar tot de puberleeftijd vinden ze het minder een problem dan sommige volwassenen. Als ze hun ouders nooit bloot gezien hebben is dat anders alsdat je daar normaal mee omgaat.Fiber schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:01:
[...]
Niks mis mee, voor mij ook geen probleem, maar ik heb geen kinderen, geen idee hoe die hierop reageren.
You love it or you hate it....
In ons pittoreske Zoetermeer dit wanstaltige huis. (mijn persoonlijke mening)
:strip_exif()/f/image/hUDnyV9uSSCP0kYxgLbkJUx2.jpg?f=fotoalbum_large)
Al is het interieur dan wel weer lekkah:
:strip_exif()/f/image/RRQwWIzp85bgMpZrUlXZjekZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mexo3EvQjmLsaQaa6PVBXV8F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jrdwlsSEx9LgLCDbiFMbnmTs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WJ2fsvV0DjJqBEuA3zRFCcuB.jpg?f=fotoalbum_large)
Linkje:
https://www.funda.nl/koop...2339513-turfschipkade-55/
:strip_exif()/f/image/hUDnyV9uSSCP0kYxgLbkJUx2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RRQwWIzp85bgMpZrUlXZjekZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mexo3EvQjmLsaQaa6PVBXV8F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jrdwlsSEx9LgLCDbiFMbnmTs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WJ2fsvV0DjJqBEuA3zRFCcuB.jpg?f=fotoalbum_large)
Linkje:
Eric, Signing off !!
Same!
Had het er net met m'n vrouw over, maar zo zonde dat er op die lokatie zo'n extreem smaakgebonden huis is neergezet.
In dit segment, qua prijsklasse, vis je sowieso al in een kleine(re) vijver, maar als je dan ook nog eens zo'n uitgesproken woning neerzet wordt die vijver nog eens een factor 3 kleiner.
En nee, dit is geen pleidooi om er dan maar een 13 in dozijn landhuis-stijl villa neer te plempen, maar er had w.m.b. ook wel een tussenweg gekozen kunnen worden.
We gaan het meemaken, want het zou me dan ook niets verbazen als dit proletenpaleis binnen no time verkocht is.
Eric, Signing off !!
Beter dan die 13 in een dozijn nieuwbouwwoningen. En daar bouwen we er duizenden van.
blup
Ik krijg er een beetje BioShock vibes bij, dus ik kan het wel waarderen. Had in het interieur meer uit gehaald kunnen worden.Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Linkje:
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Toen ik die beeldjes op slanke sokkels zag en zo'n beeldje op de rand van de tafel, dat leek me inderdaad niet kinderen proof. Maar het gaat om voorstelling zelf? Dat lijkt me dan weer geen probleemFiber schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:29:
Het glimmende dak is me net iets te veel, maar verder kan ik het pand op zich nog redelijk waarderen. Het perceel daarentegen vind ik echt veel, maar dan ook echt veel te klein voor het huis (of het huis te groot voor het perceel).Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Linkje:
Tegen de tijd dat ze aan de afwerking van het plafond in de privé gym begonnen was het geld op 🙃Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Linkje:
[ Voor 6% gewijzigd door Yorro op 19-12-2023 09:31 ]
Bij de eerste foto dacht ik dat het een omgebouwde schuur was of iets dergelijks: https://www.funda.nl/koop...42238514-taborstraat-2-a/

Ik denk dat na alle foto’s eerlijk gezegd nog steeds.Willem30 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:45:
Bij de eerste foto dacht ik dat het een omgebouwde schuur was of iets dergelijks: https://www.funda.nl/koop...42238514-taborstraat-2-a/
[Afbeelding]
Wát een lelijke hut. Ben bang dat zelfs een architect op lsd er nog niks bijzonders van kan maken.
Dit krot schreeuwt depressie, wat een ellende zegWillem30 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:45:
[Afbeelding]

Lijkt me het ook wel te zijn gezien het min of meer in de achtertuin van een huis ligt en het nummer 2a wijst er ook op dat het later toegevoegd is. Mogelijk een omgebouwde loods of een garage waar een deel bij aangebouwd is?Willem30 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:45:
[Afbeelding]
Lijkt er wel op, er zit ook een deur in de 'tuin' waarmee je in de tuin van het hoekpand kan komen. Je woont zo ongeveer bij die mensen in de tuin.Appelkoeken schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:43:
[...]
Lijkt me het ook wel te zijn gezien het min of meer in de achtertuin van een huis ligt en het nummer 2a wijst er ook op dat het later toegevoegd is. Mogelijk een omgebouwde loods of een garage waar een deel bij aangebouwd is?
Gokje: bejaarde ouders van nummber 58 hebben daar gewoond. En nu willen de kinderen cash zien voor die schuur ipv dat het weer terug naar nummer 58 gaat.
In jouw eigen huis kan dat sowieso gewoon.Fiber schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Of kan zoiets tegenwoordig gewoon...?![]()
Bergen staat in Noord-Holland bekend als kunstenaarsdorp, of artistiek. Dat blijkt hier wel.
Een villa van meer dan 700m² op het water in een eigen landgoed van 11 hectare. Dat zie je in de regio IJsselstein (onder Utrecht) niet snel. De vraagprijs is ook astronomisch met €7.700.000,-.
/f/image/vaAXlan3610EXBpyVzg7WB0s.webp?f=fotoalbum_large)
Zwembad met uitzicht op de plas.
/f/image/hOeCzhH4MA4W7WiUclWWT4Y0.webp?f=fotoalbum_large)
Met een inmiddels vaker geziene gast: De autolift:
/f/image/cXFbz9q0L6T9zNawEEOcfCfl.webp?f=fotoalbum_large)
En een energielabel A+++, mede dankzij de 150(!) zonnepanelen op het dak.
/f/image/4zA4QjHZUplGlGtJ8yY0XwH8.webp?f=fotoalbum_large)
Link voor de geïnteresseerde: https://www.qualis.nl/nl/.../65783e4cdb0c07034c8e645b
/f/image/vaAXlan3610EXBpyVzg7WB0s.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/hOeCzhH4MA4W7WiUclWWT4Y0.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/cXFbz9q0L6T9zNawEEOcfCfl.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/4zA4QjHZUplGlGtJ8yY0XwH8.webp?f=fotoalbum_large)
Link voor de geïnteresseerde: https://www.qualis.nl/nl/.../65783e4cdb0c07034c8e645b
Een woonboot van 7,7 miljoen.Mishatje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:14:
Een villa van meer dan 700m² op het water in een eigen landgoed van 11 hectare. Dat zie je in de regio IJsselstein (onder Utrecht) niet snel. De vraagprijs is ook astronomisch met €7.700.000,-.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze woning uit 2003 in Joure. In 20 jaar tijd is men niet toegekomen aan de afwerking van de eerste verdieping?

Nope, want de link is al doodPlint schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:22:
[...]
Mag dit ?
Lijkt op gegokt en verloren.
dot.blaat
Ietwat merkwaardige plaatsing van de TV?Fiber schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Verder wel een fraai huis, maar niet al te handig ingedeeld. Voor de hoeveelheid m2 heb je niet heel veel ontzettend handige ruimtes (vind ik dan)
Bijzonder en onopvallend huis boven de miljoen: https://www.funda.nl/koop...289-berg-en-dalseweg-299/
Saai ingericht met meerdere badkamers zoals dit:
Saai ingericht met meerdere badkamers zoals dit:

Knappe woonboot ook met zo'n constructieB64 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:55:
[...]
Ik denk niet dat het ding drijft. Staat vermoedelijk gewoon op palen.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cXFbz9q0L6T9zNawEEOcfCfl.webp?f=user_large)
Eric, Signing off !!
En wat doet dat paaltje daar onder de auto lift?Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:59:
[...]
Knappe woonboot ook met zo'n constructie![]()
[Afbeelding]
Hij klapt met een rotgang naar beneden als je die weg haalt ofzo?
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Ik lees sinds een paar weken hier mee, erg vermakelijk. Funda afstruinen doe ik al jaren, meer een verslaving dan een hobby.
Wat mij altijd intrigeert zijn de foto's en schilderijen die worden geblurd. Zou het een Rembrandt zijn, een foto van de vrouw des huizes, of gewoon de bloedjes van kinderen die je (terecht) niet tentoon wilt stellen (of je dat met je vrouw wilt doen, ieder voor zich)
Nou kwam ik deze vandaag tegen. Niet een bijzondere woning ofzo. Maar wel grappig dat de stagiair na een aantal foto's blurren waarschijnlijk dacht "f*ck it, het is weekend, ik ben weg"
:strip_exif()/f/image/RrswcsyiIm015sd9f598K65t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mCvQ7IRnhAjiN8nXZkCJYMf4.jpg?f=fotoalbum_large)
Even inzoomen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/fdvpIECmWpRkEy3E2aA4fCr4.png?f=user_large)
Mickey Mouse!
https://www.funda.nl/koop...uis-88793673-rodezand-29/
Wat mij altijd intrigeert zijn de foto's en schilderijen die worden geblurd. Zou het een Rembrandt zijn, een foto van de vrouw des huizes, of gewoon de bloedjes van kinderen die je (terecht) niet tentoon wilt stellen (of je dat met je vrouw wilt doen, ieder voor zich)
Nou kwam ik deze vandaag tegen. Niet een bijzondere woning ofzo. Maar wel grappig dat de stagiair na een aantal foto's blurren waarschijnlijk dacht "f*ck it, het is weekend, ik ben weg"
:strip_exif()/f/image/RrswcsyiIm015sd9f598K65t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mCvQ7IRnhAjiN8nXZkCJYMf4.jpg?f=fotoalbum_large)
Even inzoomen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/fdvpIECmWpRkEy3E2aA4fCr4.png?f=user_large)
Mickey Mouse!
[ Voor 7% gewijzigd door Yorro op 19-12-2023 12:12 ]
Het is gelukkig wel een autolift die je niet dagelijks hoeft te gebruiken om je bolide(s) binnen te kunnen zetten. De lift zit rechts, waar het autootje nu staat. Wel handig als je ergens anders naar toe gaat, en je dure bolide uit het zicht wilt hebben (of die "geleende" sportauto uit het zicht van de belastingdienst wilt zetten)Mishatje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:14:
[Afbeelding]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dat blurren wordt, meen ik, voor verschillende redenen gedaan. Inderdaad privacy i.v.m. familie foto's en dergelijken en in sommige gevallen heeft het ook met auteursrechten te maken (wat denk ik in dit geval de reden is).Yorro schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:10:
Ik lees sinds een paar weken hier mee, erg vermakelijk. Funda afstruinen doe ik al jaren, meer een verslaving dan een hobby.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even inzoomen:
[Afbeelding]
Mickey Mouse!
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Het is inderdaad meer de opzichtigheid dan de afwijkendheid die storend is. In een andere kleurstelling had het best een aardig pand kunnen zijn. Hooguit akoestisch een ramp, wat ook gesuggereerd wordt door de opstelling van diverse speakertjes in huis. Zo te zien een paar Wilson Audio Alexandria XLFs in de woonkamer (in die prijsklasse kun je in het pittoreske Steenwijk nog altijd een wat eenvoudiger woning kopen) zonder zinnige luisterpositie, en de relatief bescheiden Wilson Audio Sophias (~20k) als (rear) speakertjes in de biosbar half verscholen achter plant, ornament of deur. Enige plaatsvervangende schaamte bekruipt me hier wel.smeaggie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:30:
[...]
Het glimmende dak is me net iets te veel, maar verder kan ik het pand op zich nog redelijk waarderen. Het perceel daarentegen vind ik echt veel, maar dan ook echt veel te klein voor het huis (of het huis te groot voor het perceel).
Wat de reden ook is (want vermoed dat je zomaar gelijk hebt) de makelaar levert half 'blur werk' af. Doe dan gewoon niks.Csotranme schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:30:
[...]
Dat blurren wordt, meen ik, voor verschillende redenen gedaan. Inderdaad privacy i.v.m. familie foto's en dergelijken en in sommige gevallen heeft het ook met auteursrechten te maken (wat denk ik in dit geval de reden is).
Een erg bijzonder huis, waar waarschijnlijk meer in zit om te bouwen dan wat het nu kost. De details zijn allemaal duur. De stereo al gezien? Alleen al de wastafels:Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:34:

dat is een joseph klibansky schilderij ( als het echt is rond de 25k dacht ik)
Don’t go around the mountain but go over the mountain
Nou, dan denk ik dat het druk wordt op de open dag.zaander schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:21:
[...]
dat is een joseph klibansky schilderij ( als het echt is rond de 25k dacht ik)
Holy shit. Ik vind het wel knap dat je uberhaupt de winkels weet te vinden die die spullen verkopen. Daar zullen er niet veel van zijn...Majesty schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:47:
Deze bewoners voelen zich de koning te rijk vermoed ik.Pareltje.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Altijd fijn als een huis een beetje neutrale inrichting heeft
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ligt het aan mij, of is een groot deel van het interieur op de foto's gerenderd?Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Linkje:
We've got that ring of confidence
staat blijkbaar nog steeds te koopMajesty schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:47:
https://gathering.tweaker...message/76657190#76657190
maar wel gek want als ik zoek op adres vind ik hem niet terug.... ah ik zie het al, hij is er opnieuw opgezet, dus de link is anders
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Deze mensen zijn in ieder geval niet verantwoordelijk voor die 37 andere zetels.Majesty schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:47:
Alleen te betalen als je de loterij van 30 miljoen wint, maar man, wat een pand. Doe mij er maar 2! Wakepark er bij bouwen en je ziet mij nooit meer binnen zitten.Mishatje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
blup
Dat komt allemaal uit het moederland. Al dan niet via tussenhandel, vaak rechtstreeks.Giel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:54:
[...]
Holy shit. Ik vind het wel knap dat je uberhaupt de winkels weet te vinden die die spullen verkopen. Daar zullen er niet veel van zijn...
Rijdt maar eens in de schilderswijk in Den Haag rond, je kijkt je ogen uit.Giel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:54:
[...]
Holy shit. Ik vind het wel knap dat je uberhaupt de winkels weet te vinden die die spullen verkopen. Daar zullen er niet veel van zijn...
Majesty schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:47:

Yo dawg, I hear you like dakkapellen, so we put a dakkapel on your dakkapel.

Dan is deze voor jouYorro schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:10:
Dit huisje kost €14,850,000, maar moet nog wel wat afgewerkt worden. En verder:
"Nu dient het monument weer in originele staat te worden samengevoegd/gemoderniseerd en kan het achterhuis met diepe tuin en bijzonder tuinhuis weer worden bewoond."
"Alleen het voorhuis moet nog een nieuwe fundering krijgen."

Maar het meeste van het pand is wel passend afgewerkt:

Mooi aanbod, hoe vaak vind je nog 1000m2 in hartje Amsterdam?
Link
"Nu dient het monument weer in originele staat te worden samengevoegd/gemoderniseerd en kan het achterhuis met diepe tuin en bijzonder tuinhuis weer worden bewoond."

Link
Prachtig. Locatie misschien ietsje minder. Dicht bij A12, A2 zonder bebouwing ertussen en een drukke provinciale weg nog veel dichterbij.Bezulba schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:47:
[...]
Alleen te betalen als je de loterij van 30 miljoen wint, maar man, wat een pand. Doe mij er maar 2! Wakepark er bij bouwen en je ziet mij nooit meer binnen zitten.
Overigens lees ik op site architect dat het huis is gebouwd in een weiland, dat vervolgens onder water is gezet. Blijft een mooi pand.
Benieuwd hoe ze dat voor zich zien, een 17e eeuws pand weer in originele staat moderniseren...disbehave schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:41:
Dit huisje kost €14,850,000, maar moet nog wel wat afgewerkt worden. En verder:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Link
Dat is niet wat er staat.B64 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:59:
[...]
Benieuwd hoe ze dat voor zich zien, een 17e eeuws pand weer in originele staat moderniseren...
Het moet worden samengevoegd en gemoderniseerd
Prima huis! Maar om nou in Zoetermeer te gaan wonen...?Eric H schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Linkje:

Ach, ik woon er met zeer veel plezier hoor.Fiber schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:55:
[...]
Prima huis! Maar om nou in Zoetermeer te gaan wonen...?
Geef toe dat het natuurlijk wel sterk afhankelijk is van de wijk waar je in woont.,
In mijn geval Rokkeveen (Houtbuurt) dichtbij het Balijjbos
Eric, Signing off !!
Meh, dat is spijkers op laag water zoeken, de provenciale weg is ver genoeg, aan die kant van het huis zijn geen ramen en heb je er dus geen last van en de A12 is echt wel een heel stuk verderop.Toke_gt schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:45:
[...]
Prachtig. Locatie misschien ietsje minder. Dicht bij A12, A2 zonder bebouwing ertussen en een drukke provinciale weg nog veel dichterbij.
Overigens lees ik op site architect dat het huis is gebouwd in een weiland, dat vervolgens onder water is gezet. Blijft een mooi pand.
blup
Het is 2 km weiland naar zowel a2 als a12. Weet je hoe ver geluid draagt op een kale vlakte?Bezulba schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:10:
[...]
Meh, dat is spijkers op laag water zoeken, de provenciale weg is ver genoeg, aan die kant van het huis zijn geen ramen en heb je er dus geen last van en de A12 is echt wel een heel stuk verderop.
De provinciale weg is op 170 m. Dat vind ik dichtbij en die weg is echt druk in ochtend en avondspits.
En je kunt er best mee leven natuurlijk, zeker gezien de ramen/terras op het zuiden, maar voor 7,7 mln zou ik liever in een echt plassengebied wonen waar je de watervogels hoort ipv ruisen van verkeer op de snelwegen. (En dan moet je nog even afwachten of/hoeveel windmolens er in die weilanden langs de snelweg komen.)
Voor dat geld is er toch wel iets veel mooiers te koop, dichterbij voorzieningen? Nog 5km van 'de stad' af ook, in de winter is het daar pikke donker.Mishatje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Wat mij betreft een prima starterswoning voor als je in een flatje wilt wonen.Mr. Jinx schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:50:
[Afbeelding]
Heeft wel iets van de Bijlmer waar ik vroeger kwam: gigantische flatgebouwen in een groene omgeving
Is 360 duizend euro tegenwoordig een starterswoning?nokiaan958GB schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:11:
[...]
Wat mij betreft een prima starterswoning voor als je in een flatje wilt wonen.
Heeft wel iets van de Bijlmer waar ik vroeger kwam: gigantische flatgebouwen in een groene omgeving
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.