Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.729.967 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02

breinonline

Are you afraid to be known?

D.deJong schreef op woensdag 20 december 2023 @ 05:18:
[...]

Is 360 duizend euro tegenwoordig een starterswoning?
Ja. Als ik kijk naar de NHG grens:
Om voor een lening met NHG in aanmerking te komen mag de koopsom of marktwaarde van de woning niet meer zijn dan €405.000. Als je energiebesparende voorzieningen neemt dan is dit bedrag €429.300.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 31-05 04:30

XOR

Giel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:54:
Holy shit. Ik vind het wel knap dat je uberhaupt de winkels weet te vinden die die spullen verkopen. Daar zullen er niet veel van zijn...
Niet lastig te vinden zodra je in bepaalde wijken komt. Dan vind je opeens veel winkels die doelgroepen cateren die wat buiten de modale smaak vallen, maar lokaal zeer gewild zijn.

Wat vooral jammer is zijn de evident repeterende marmertegels. Echt marmer is nou ook weer niet zo duur, doe het dan gewoon gelijk goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR

XOR

Bezulba schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:47:
Alleen te betalen als je de loterij van 30 miljoen wint, maar man, wat een pand. Doe mij er maar 2! Wakepark er bij bouwen en je ziet mij nooit meer binnen zitten.
7.7 miljoen aan huis kopen en dan nooit meer binnen zijn is ook een ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR

XOR

Toke_gt schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:19:
Het is 2 km weiland naar zowel a2 als a12. Weet je hoe ver geluid draagt op een kale vlakte?
De provinciale weg is op 170 m. Dat vind ik dichtbij en die weg is echt druk in ochtend en avondspits.

En je kunt er best mee leven natuurlijk, zeker gezien de ramen/terras op het zuiden, maar voor 7,7 mln zou ik liever in een echt plassengebied wonen waar je de watervogels hoort ipv ruisen van verkeer op de snelwegen. (En dan moet je nog even afwachten of/hoeveel windmolens er in die weilanden langs de snelweg komen.)
Waar bestaat dat nog in Nederland? Overal is wel een hoofdweg, of windmolens inderdaad.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-09 20:26
Sport_Life schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:28:
[...]

Voor dat geld is er toch wel iets veel mooiers te koop, dichterbij voorzieningen? Nog 5km van 'de stad' af ook, in de winter is het daar pikke donker.
Dat wil je toch O+

Naar de sterrenhemel kijken vanaf je terras, heerlijk.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:02
[...]

Voor dat geld is er toch wel iets veel mooiers te koop, dichterbij voorzieningen? Nog 5km van 'de stad' af ook, in de winter is het daar pikke donker.
Daar heeft IJsselstein iets op bedacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FPE-IUB-VREbSHc8PpgnALGX24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IntnU7HRaBye20TpfM3NvsG5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Grappig dat degene boven je klaagt dat het te dicht bij alles is en jij vind het weer te ver van alles :D

Gemiddelde tiener in mijn middelbareschool woonde op 10-15km afstand. Dan vind ik dit echt wel lekker dichtbij alles maar toch ver genoeg.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-09 20:23
https://www.funda.nl/koop...-42331402-jansveld-2-b-c/

Hier een mooi appartement in de mooiste stad van ‘t land 😉

Wat opvalt:

• Geen plattegronden
• Het woord “deur” komt 3x voor in de tekst van de makelaar

En deze quote:
Het zeer ruime en fraaie appartement is zodanig ontworpen en ingericht dat alle ruimten als het ware met elkaar verbonden zijn.
Nou valt er vaak iets af te dingen op de teksten van de makelaar, maar dit klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cq6_X0WZXjoNbowuBdBS21pfXaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVT06gKK6VY0AZbpqJwHkliI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 20:45
Yorro schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:26:
[...]

Hahahahahahhahaha. Die had jij in je favorieten opgeslagen?

[Afbeelding]
Leuk vakantiekiekje om aan de muur te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 05:12
disbehave schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:41:
Dit huisje kost €14,850,000, maar moet nog wel wat afgewerkt worden. En verder:

"Nu dient het monument weer in originele staat te worden samengevoegd/gemoderniseerd en kan het achterhuis met diepe tuin en bijzonder tuinhuis weer worden bewoond."

"Alleen het voorhuis moet nog een nieuwe fundering krijgen."

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar het meeste van het pand is wel passend afgewerkt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi aanbod, hoe vaak vind je nog 1000m2 in hartje Amsterdam?

Link
Kan je hier niet beter een hotel van maken ofzo?
INDELING

KAMERS 30
SLAAPKAMERS 21
VERDIEPINGEN 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
Yorro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:07:
https://www.funda.nl/koop...-42331402-jansveld-2-b-c/

Hier een mooi appartement in de mooiste stad van ‘t land 😉

Wat opvalt:

• Geen plattegronden
• Het woord “deur” komt 3x voor in de tekst van de makelaar

En deze quote:

[...]

Nou valt er vaak iets af te dingen op de teksten van de makelaar, maar dit klopt.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/293/723_2160.jpg

Waanzinnige locatie, mooi huis..
Maar wat is dat groene bij de doucheafvoer? :/

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Nat-Water schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:56:
[...]
Denk dat de coating los gelaten is ofwel de primer zichtbaar is geworden.
*Of mede door verkeerd schoonmaak middel (Doe denken aan eco troep, wat agressieve werking heeft)

Zie 360....
https://www.funda.nl/koop...-2-b-c/#360-foto-badkamer
Meerdere lichte plekken

[ Voor 32% gewijzigd door PatRamon op 20-12-2023 11:05 ]

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorro
[...]

[Afbeelding]

Het resultaat als je je schoonmaker niet fatsoenlijk betaalt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-09 06:59
Het parkeren van de auto op straat is goed mogelijk.

Kan je zo maar even 160 euro per 3 maanden kosten :+ weet ook niet of je hier moet willen parkeren ivm het "bruisende nachtleven" :P je zit pal naast veel horeca

ik gok dat een nieuwe bewoner alles weer opnieuw gaat renoveren, dat de hele boel van onder tot boven open is maakt het stoken extreem duur :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:56
[...]

[Afbeelding]

Mooi detail is de spot die de bovenkant van je douchekop aanlicht en zo een mooie schaduw werpt in je douche, maar wel mooie lichtreflectie op je plafond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chim0
[...]

Echt? Midden in het centrum van Utrecht met nul komma nul privacy en geen grote tuin met zwembad?

Voor 1+ miljoen wil ik rust en privacy van het niveau dat ik bij wijze van spreken poedelnaakt in mijn tuin kan lopen zonder dat iemand me ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:42
Toke_gt schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:19:
[...]

Het is 2 km weiland naar zowel a2 als a12. Weet je hoe ver geluid draagt op een kale vlakte?
De provinciale weg is op 170 m. Dat vind ik dichtbij en die weg is echt druk in ochtend en avondspits.

En je kunt er best mee leven natuurlijk, zeker gezien de ramen/terras op het zuiden, maar voor 7,7 mln zou ik liever in een echt plassengebied wonen waar je de watervogels hoort ipv ruisen van verkeer op de snelwegen. (En dan moet je nog even afwachten of/hoeveel windmolens er in die weilanden langs de snelweg komen.)
Eigenlijk is het te zot voor woorden, een kast van een woning, óp het water met ook nog eens 11 hectare eigen grond in het meest dichtbevolkte land van de wereld?! En dan nog lopen we te klagen over een snelweg op 2 km afstand.

Maar goed, wij wonen 500 meter (ook open veld en bomen) van een N-weg in het buitengebied die juist helemaal niet druk is en die hoor je 's avonds ook wel. Niet storend, maar het is zeker niet muisstil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:30
chim0 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:23:
[...]
Voor 1+ >2 miljoen wil ik rust en privacy van het niveau dat ik bij wijze van spreken poedelnaakt in mijn tuin kan lopen zonder dat iemand me ziet.
FTFY. En zelfs dan zal je daar aardig voor moeten zoeken in het overvolle NL.

[ Voor 11% gewijzigd door RonJ op 20-12-2023 11:49 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

emot schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:38:
[...]

Eigenlijk is het te zot voor woorden, een kast van een woning, óp het water met ook nog eens 11 hectare eigen grond in het meest dichtbevolkte land van de wereld?! En dan nog lopen we te klagen over een snelweg op 2 km afstand.

Maar goed, wij wonen 500 meter (ook open veld en bomen) van een N-weg in het buitengebied die juist helemaal niet druk is en die hoor je 's avonds ook wel. Niet storend, maar het is zeker niet muisstil.
óp het water lijkt me eerder nadeel, dan voordeel. Continu reflecties in de zomer, je kunt alleen op je terras zitten, want voor groen mag je eerst je oprit aflopen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
RonJ schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:48:
[...]

FTFY. En zelfs dan zal je daar aardig voor moeten zoeken in het overvolle NL.
FTFY is niet nodig. In de provincie keuze genoeg.

@Charly en @Sport_Life Waarom +1? Er is keuze zat voor 1 miljoen met 100% privacy. :S

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 20-12-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:29

Sport_Life

Solvitur ambulando

Haha zo zie je maar dat smaken verschillen, ik zou nooit meer landelijk willen wonen (been there...), op 5km van het dichtstbijzijnde 'stadje', terwijl anderen dat blijkbaar als hun droomlocatie zien :P

Als je dan toch overal relatief ver vanaf woont zou mijn voorkeur zijn nabij een natuurgebied (bos, duinen, zee) :).

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 20-12-2023 12:19 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jeroenneman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:55:
[...]

óp het water lijkt me eerder nadeel, dan voordeel. Continu reflecties in de zomer, je kunt alleen op je terras zitten, want voor groen mag je eerst je oprit aflopen.
En de hele zomer last van kutmuggen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

chim0 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:10:
[...]

FTFY is niet nodig. In de provincie keuze genoeg.

@Charly en @Sport_Life Waarom +1? Er is keuze zat voor 1 miljoen met 100% privacy. :S
Voor 400k vind je ook nog wel ergens een klein huisje met veel privacy in Noord Oost Groningen of Zeeland, maar als je iets zoekt nabij dat appartement/Utrecht met gelijkwaardig afwerkingsniveau, omdat daar je sociale leven, werk , enz is dan is 1m vrij krap voor de beoogde privacy.

Zelf trouwens ook zo'n soort stadsappartement gehad met ramen rondom (kleiner en goedkoper), daar keken ook mensen vanaf de straat naar binnen, en wij naar buiten. Maar dat had wel iets.

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 20-12-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
[...]

Voor 1+ miljoen wil ik rust en privacy van het niveau dat ik bij wijze van spreken poedelnaakt in mijn tuin kan lopen zonder dat iemand me ziet.
Dat kost veel minder dan een miljoen kan ik je vertellen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sport_Life schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:13:
Haha zo zie je maar dat smaken verschillen, ik zou nooit meer landelijk willen wonen (been there...), op 5km van het dichtstbijzijnde 'stadje', terwijl anderen dat blijkbaar als hun droomlocatie zien :P
Bedoelde meer dat je daar meer kans hebt om een grotere vrijstaande woning/villa/whatever te vinden met een lap grond en een big ass haag eromheen. Het is niet dat ik perse in de provincie wil wonen, maar als ik zoveel geld uitgeef wil ik wel gewoon privacy. Ik vind dat belangrijk. Maar je kan ook een "privacy" woning in de Randstad vinden of in een dorp vlakbij een grote stad.
Als je dan toch overal relatief ver vanaf woont zou mijn voorkeur zijn nabij een natuurgebied (bos, duinen, zee) :).
Achter de Veluwe bijvoorbeeld vind ik prachtig!
No Hands schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:27:
[...]

Dat kost veel minder dan een miljoen kan ik je vertellen.
Thank you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Sport_Life schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:23:
[...]

Voor 400k vind je ook nog wel ergens een klein huisje met veel privacy in Noord Oost Groningen of Zeeland, maar als je iets zoekt nabij dat appartement/Utrecht met gelijkwaardig afwerkingsniveau, omdat daar je sociale leven, werk , enz is dan is 1m vrij krap voor de beoogde privacy.
Ja oké, dan doe je het omdat het moet. Maar ik zou niet weten waarom ik in dat pand zou moeten wonen.
Zelf trouwens ook zo'n soort stadsappartement gehad met ramen rondom (kleiner en goedkoper), daar keken ook mensen vanaf de straat naar binnen, en wij naar buiten. Maar dat had wel iets.

Nu wonen we vrijstaand met genoeg privacy, dat heeft ook wel iets :+
Ja, dat moet ik dus echt niet hebben. Ik ben niet mensenschuw ofzo. Buiten en op werk ben ik super sociaal en sta ik graag midden in de mensen, maar thuis is andere koek. Dan wil ik gewoon privacy.
Sport_Life schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:15:
[...]

En de hele zomer last van kutmuggen :+
offtopic:
Nou in de winter heb je ze ook. Heb er toevallig net twee doodgemaakt in m'n kamer. Ik weet niet wat er gebeurt met deze wereld.

[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 20-12-2023 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

chim0 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:37:
[...]

offtopic:
Nou in de winter heb je ze ook. Heb er toevallig net twee doodgemaakt in m'n kamer. Ik weet niet wat er gebeurt met deze wereld.
Dat is de opwarming van de aarde, over niet al te lange tijd wonen wij allemaal òp het water :+.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 20-12-2023 12:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonJ
Sport_Life schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:42:
[...]

Dat is de opwarming van de aarde, over niet al te lange tijd wonen wij allemaal òp het water :+.
Met die paar mm per jaar wacht ik nog wel even met de aanleg van een steiger voor m'n leaseboot :+

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 14:57
kleijn1985 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:09:
[...]

Het parkeren van de auto op straat is goed mogelijk.

Kan je zo maar even 160 euro per 3 maanden kosten :+ weet ook niet of je hier moet willen parkeren ivm het "bruisende nachtleven" :P je zit pal naast veel horeca
Meh. Ik zou dr niet hoeven wonen maar Jansveld zou ik mn auto rustig neerzetten hoor... Of het moet hard achteruit gegaan zijn de laatste paar jaar. Maar kan me niet herinneren dat ik in de jaren dat ik daar met enige regelmaat de bastaard uitrolde (*kuch* O-) ) ooit ingeslagen ruiten of ander vandalisme gezien heb.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Lekker scheef gebouwd

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/073/541_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/073/547_1440.jpg

Ah het is een boot :P

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/073/533_1440.jpg

En je kan er een hypotheek op krijgen!

Link

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yorro
[...]

Echt? Midden in het centrum van Utrecht met nul komma nul privacy en geen grote tuin met zwembad?

Ik denk dat ik namens de medebewoners van Utrecht spreek als ik zeg dat ook wij jou liever niet poedelnaakt door je tuin zien banjeren 🤪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Yorro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:14:
[...]

Ik denk dat ik namens de medebewoners van Utrecht spreek als ik zeg dat ook wij jou liever niet poedelnaakt door je tuin zien banjeren 🤪
Ik neem aan dat je chim0 dan persoonlijk kent?

Anders is dit wel een hele snelle conclusie zonder de relevante parameters te weten..... ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
Altijd al in een gevangenis willen wonen? Dit is je kans

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/096/883_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/096/889_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/096/874_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop...2336589-otterstraat-44-a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
jeroenkb schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:56:
[...]

Ik neem aan dat je chim0 dan persoonlijk kent?

Anders is dit wel een hele snelle conclusie zonder de relevante parameters te weten..... ;)
Wij Utrechters benne nette mensen en believen niemand in zijn blote kont door tuinen zien banjeren. Wat de 'parameters' betreft, daar wil ik niet over nadenken.

Verder is jouw aanname waarschijnlijk incorrect, hoewel @chim0 zomaar een bekende zou kunnen zijn zonder dat we het van elkaar weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Yorro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:14:
[...]

Jouw reactie is geplust door een @Friezin dus ook buiten Utrecht is men het eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorro
Sport_Life schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:58:
[...]

Jouw reactie is geplust door een @Friezin dus ook buiten Utrecht is men het eens.
Ik raak er helemaal bedoutzt van O+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:58:
[...]

Heb toevallig een tuin waar je inderdaad zo kunt rondbanjeren, maar dan gaat eerst wel het hek op slot, om "toevallige" ontmoetingen te voorkomen 🤣

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 1xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-08 19:30
breinonline schreef op woensdag 20 december 2023 @ 05:21:
[...]

Ja. Als ik kijk naar de NHG grens:

[...]
Met een netto maandlast van 1300,- lijkt het mij niet echt een bedrag voor een begin twintiger.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Nog even doorsparen, dan koop ik deze... O+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/331/421_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/331/398_2160.jpg

Meer moois: https://www.funda.nl/koop...1343-heerenbeek-1/#foto-1

:7

Edit: Ongezien in je nakie rondlopen gaat hier wellicht ook wel lukken denk ik, voor wie daar waarde aan hecht... :P

Edit 2: Leuke stereo ook wel...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/331/352_2160.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 20-12-2023 20:43 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47

paQ

Heeeeel soms komt er hier iets vrij:
https://www.funda.nl/koop...ent-42331564-nederhof-13/
best aan de prijs, maar wel gaaf

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/295/761_2160.jpg

En dan in dit geval een appartement in het nieuwbouwdeel.
met dit uitzicht:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/295/758_2160.jpg

Je zit ingesloten door natuur en de grens met Belgie, dus ik ga er ook niet van uit dat het uitzicht ooit zal wijzigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8c_6IjF2jyoNQV09qC_UpnBucE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i5TxqzxHxEQrBPISk7C6vDi4.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 09:22
Hier hangt nog wel een prijskaartje van 34k per jaar aan erfpacht.......
Fiber schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: Ongezien in je nakie rondlopen gaat hier wellicht ook wel lukken denk ik, voor wie daar waarde aan hecht... :P

[Afbeelding]
Edit: Het lijkt dat je over 3 percelen ieder 34k erfpacht betaald maar de tekst zegt 1x 34k

[ Voor 6% gewijzigd door CKSotos op 20-12-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CKSotos schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:07:
Hier hangt nog wel een prijskaartje van meer dan 100k per jaar aan erfpacht.......

[...]
Tja, tegen de tijd dat ik dit kan kopen kan dat er ook nog wel vanaf... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:12
CKSotos schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:07:
Hier hangt nog wel een prijskaartje van meer dan 100k per jaar aan erfpacht.......

[...]
Volgens mij is die €34000 het totale bedrag aan erfpacht, dat bedrag wordt in de omschrijving genoemd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iketot

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow,

Dat is wel een mooie zeg! Top conditie, goed onderhouden en label A+ in een monument.

Prijs valt me nog mee, gezien de perfecte staat. Zeker als je bedenkt dat er met regelmaat ieeets goedkopere rijtjes/hoekhuizen voorbij komen die dan in de hoofdstad staan. Doe mij dit maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
iketot schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:18:
[...]

Wow,

Dat is wel een mooie zeg! Top conditie, goed onderhouden en label A+ in een monument.

Prijs valt me nog mee, gezien de perfecte staat. Zeker als je bedenkt dat er met regelmaat ieeets goedkopere rijtjes/hoekhuizen voorbij komen die dan in de hoofdstad staan. Doe mij dit maar.
Komt volgens mij dus grotendeels doordat grond nooit eigendom kan worden. 34k per jaar. Dit op eigen grond is zal vele malen duurder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig pand. Wauw.
En dan denk ik: hier betaal ik vast wat meer per maand aan energiekosten dan nu..
Maar wat kan het bommen: Wanneer je je dit kunt veroorloven, zijn energiekosten natuurlijk peanuts.

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 1xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52
erfpacht is 3x 34K per jaar, alleen waar het huis op staat kan je van de belasting aftrekken, dat is wat ze bedoelen

[ Voor 6% gewijzigd door pauldaytona op 21-12-2023 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Bitzer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:24:
[...]

Een woonboot van 7,7 miljoen.
Meer een asielboot. :X

Ik zie wat je deed daar! Maar nee, dat haagje mag nog wel even doorgroeien. :+

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
D.deJong schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:40:
[...]

Met een netto maandlast van 1300,- lijkt het mij niet echt een bedrag voor een begin twintiger.
Precies, NHG-grens heeft niks te maken met starters. Dat starters niet geheel toevallig wél onderdeel maken van de doelgroep is een ander verhaal. NHG is er namelijk voor iedereen die een hypotheek onder een bepaalde grens (nu 405k, per 2024 is dat 435k) afsluit.

Maar... is vaak in rentetarief ook een stapje hoger. Je kan meer lenen mét NHG dan zonder NHG, maar voor hetzelfde hypotheekbedrag betaal je een tikkeltje meer rente (de G in NHG moet ergens vandaan komen, nietwaar?).

De top 4 voordelen van de NHG website:
  1. Met een hypotheek met NHG weet je zeker dat deze past bij je inkomen. Omdat je nooit te veel leent, houd je genoeg over voor andere uitgaven.
  2. Gaat je relatie uit, overlijdt je partner of er gebeurt iets anders in je leven waardoor je de hypotheek niet meer kunt betalen? Met NHG kun je vertrouwen op een vangnet.
  3. De extra zekerheid van NHG belonen geldverstrekkers door een lagere hypotheekrente te berekenen.
  4. Een hypotheek met NHG is ook een verantwoorde optie voor senioren, starters en ondernemers.
Ik weet dit omdat wij jaren geleden met een fikse restschuld (2008, doet vast een belletje rinkelen bij menigeen) ons Amsterdamse appartement verkochten, waarna we een eengezinswoning met NHG hebben afgesloten, onder de noemer: dit nooit meer! Inmiddels hebben we in de 2e woning daarna overigens een mooie overwaarde opgebouwd, dus hebben we het ook niet meer nodig gehad.

• MooDyBLueS
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:03:
Heeeeel soms komt er hier iets vrij:
https://www.funda.nl/koop...ent-42331564-nederhof-13/
best aan de prijs, maar wel gaaf

[Afbeelding]

En dan in dit geval een appartement in het nieuwbouwdeel.
met dit uitzicht:
[Afbeelding]

Je zit ingesloten door natuur en de grens met Belgie, dus ik ga er ook niet van uit dat het uitzicht ooit zal wijzigen.
[Afbeelding]
Je zit alleen wel op minder dan 400m van een snelweg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWVqzWeBxUOZ3Fxo5YbEf0X4P7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kNmDJPEcpHlV1RZY5vg4syMt.png?f=fotoalbum_large

En de geluidsoverlast staat op het kaartje mooi net in het lichtste geel, maar praktijk kan weerbarstiger zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQAHO2FN39Yej1GnEDGut9Fgtfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XqYapC3PZ5mvwRi0XcrzN3vZ.png?f=fotoalbum_large

Er lijkt namelijk behalve een deel aan de Scharbergweg juist ter hoogte van de woning een behoorlijk open lijn te zijn met de snelweg behalve her en der een boompje.

Maar los daarvan is het zeker een prachtige locatie.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
Daar ga ik toch geen 4 ton voor neertellen. Gewoon een ramkraak plegen en je kunt er gratis wonen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:28
MooDyBLueS schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:25:
[...]
Maar... is vaak in rentetarief ook een stapje hoger. Je kan meer lenen mét NHG dan zonder NHG, maar voor hetzelfde hypotheekbedrag betaal je een tikkeltje meer rente (de G in NHG moet ergens vandaan komen, nietwaar?).
Bij mij was de rente juist lager vanwege de G.
Je betaald namelijk een eenmalige premie. Is eigenlijk netzoals het waarborgfonds reizen. Betaal je per reis ook een klein bedrag voor om een risico van bijv. failliet gaan van de reisorganisatie af te dekken.

• MooDyBLueS
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:56:
[...]

Bij mij was de rente juist lager vanwege de G.
Je betaald namelijk een eenmalige premie. Is eigenlijk netzoals het waarborgfonds reizen. Betaal je per reis ook een klein bedrag voor om een risico van bijv. failliet gaan van de reisorganisatie af te dekken.
Ik zie dat je gelijk hebt, excuses. Nu was het ook 2008 waar ik het over had, blijkbaar is er in 15 jaar tijd veel veranderd.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 14:57
En dan wachten tot je maten je komen uitbreken met een gekaapt vliegtuigje?
Ze zijn al onderweg! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGrGebyY5lhAz3Ljod_X-_pa5rU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/09EUy0xqJbT0H3eApM5dve0N.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-08 23:16
MooDyBLueS schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:59:
[...]

Ik zie dat je gelijk hebt, excuses. Nu was het ook 2008 waar ik het over had, blijkbaar is er in 15 jaar tijd veel veranderd.
Dit was 15 jaar geleden ook al zo. Je betaalt los een premie voor NHG, waarna de bank een lager risico heeft en je daar een lagere rente voor geeft. Het is de bank niet die de garantie biedt, dat is stichting Waarborgfonds Eigen Woning die dus die premie ontvangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR

XOR

Dat gaat voor dat geld niet gebeuren, in ieder geval niet in dat deel van Nederland. Wellicht ergens in de polder tussen de weilanden, maar zelfs 'buiten de stad' gaat je dat binnen rijdbare afstand in de Randstad niet lukken. En voordat iemand ermee komt: zal vast ergens een uitzondering te vinden zijn, maar dat heeft dan doorgaans goede reden (onder spanningsmasten/naast snelweg of spoorlijn/onder aanvliegroute etc). Dat is duidelijk niet het luxegevoel waar jij op doelt.

Een huis van een miljoen klinkt nog steeds kapitaal, maar is in de praktijk helemaal niet zo bijzonder meer. De gemiddelde prijs van een huis (geen flat) is landelijk inmiddels al ruim 4,5 ton. Kijk je naar Utrecht of Noord-Holland dan kruipt het gemiddelde al richting de 6 ton.

Sowieso is de ironie dat een vrijstaand huis vaak minder privacy kent dan een gemiddelde flat. Tenzij je nog een hoog pand vlak in de buurt hebt staan kan je in een flat vaak doen en laten wat je wil, terwijl een vrijstaand huis bijna per definitie aan alle kanten ramen heeft. Tenzij je dan echt een obsceen duur huis hebt in de Randstad, of in de minder bevolkte delen van de provincie, heb je altijd inkijk.

[ Voor 20% gewijzigd door XOR op 21-12-2023 14:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Mooi grijs is niet lelijk, maar het lijkt wel of dit zwart/wit foto's zijn. Ik vind dit huis wel een beetje te erg grijs/grauw.

https://www.funda.nl/koop...s-42326136-riederveld-26/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/183/730/035_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/183/730/055_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/183/730/057_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Nu online

B64

_jero_813 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:20:
Mooi grijs is niet lelijk, maar het lijkt wel of dit zwart/wit foto's zijn. Ik vind dit huis wel een beetje te erg grijs/grauw.

https://www.funda.nl/koop...s-42326136-riederveld-26/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar kun je als koper natuurlijk een heleboel aan doen, en dat hoeft niet eens zo heel veel te kosten. Een pot verf doet wonderen. Meubilair zul je sowieso zelf mee moeten nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-08 22:55
Onlangs hadden we er ook al een, de render waarbij gelijk de hele woonomgeving mee veranderde. Hier ook:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/324/617_1080.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/324/614_1080.jpg

Kon dat maar, want het gaat hier om een van de pareltjes in Heerlen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR

XOR

Bitzer schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:57:
Onlangs hadden we er ook al een, de render waarbij gelijk de hele woonomgeving mee veranderde. Hier ook:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kon dat maar, want het gaat hier om een van de pareltjes in Heerlen.
Gezien wat er in werkelijkheid tegenover ligt lijkt dat toch wel echt over de lijn van misleiding, en niet alleen maar de werkelijkheid oppoetsen. Sowieso lijkt de render ook wat vrij met de schaal om te gaan, die kamer lijkt in de render opeens net wat groter.

Want allemachtig, wat een treurnis. Ik heb Soviet-blokken zonder onderhoud gezien die er vrolijker bijstonden.

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-09 06:59
edit - iemand anders was me al voor

[ Voor 96% gewijzigd door kleijn1985 op 21-12-2023 14:40 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bitzer
Een lieflijk huis:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/180/792/536_1440.jpg

Geen stromend water in de keuken, zelf oppompen:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/180/792/547_1440.jpg

De traploper moet blijven:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/180/792/553_1440.jpg

En nog wat meer bijzonderheden voor 8 1/4 ton

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het zou verboden moeten worden om na verkoop nog invloed uit te blijven oefenen op huizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
Meer praktisch: een loper slijt. Ik zou hem in ieder geval veilig stellen en een 'tijdelijke' loper leggen, zodat de bewuste loper ook weer in goede staat doorgegeven kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
En dan bij mij de vraag, wie gaat dit handhaven? Je hoeft niemand binnen te laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:36
En weer een prachtig huis met een smakeloze render van het interieur van een psychiatrisch ziekenhuis ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-08 11:45
Jackberry schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:30:
En dan bij mij de vraag, wie gaat dit handhaven? Je hoeft niemand binnen te laten.
Ja en aan wie moet je dan de boete betalen? Stel dat huis gaat 5x naar een ander persoon. Wie krijgt dan de "boete"? Nummer 4? De oorspronkelijke eigenaar (of erfgenaam)?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B64
  • Nu online

B64

RemcoDelft schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:15:
[...]

Het zou verboden moeten worden om na verkoop nog invloed uit te blijven oefenen op huizen.
Simpel, het is een ketting-/boetebeding dat is opgelegd door de vorige eigenaar (dus niet de huidige). Als je er een probleem mee hebt kun je er natuurlijk altijd voor kiezen het huis niet te kopen. Hopelijk staat er dan ook bij aangegeven wat je mag/kunt/moet doen als de traploper versleten is, die dingen hebben doorgaans niet het eeuwige leven.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05:54

Sharky

Skamn Dippy!

De traploper moet blijven (in het kader van authenticiteit?) maar het slechte onderhoud, de goedkope badkamer en de afgrijselijke serre die er op geen enkele manier bijpast worden genegeerd? Ik vind het nogal willekeurig overkomen. Maar zoals iemand hierboven al zei, je hoeft niemand binnen te laten. Het zou mij niet tegenhouden als ik het geld had om hem te kopen.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
Voor zover als ik het begrijp moeten deze zaken kloppen op het moment dat de woning bij een toekomstige verkoop bij de notaris passeert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-09 16:01
RemcoDelft schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:15:
[...]

Ik vind het heel goed dat dit kan, in Nederland zijn in de afgelopen 10 jaar bijna 100.000 woningen van voor de 2e wereldoorlog gesloopt. Veelal gebeurd dit onder het mom van 'duurzaamheid'. Als het zo doorgaat hebben we straks alleen maar strakke moderne woningen en is al het moois dat wij ooit hadden vergaan.
Dit soort restricties die oudbewoners kunnen opleggen zijn een klein lichtpuntje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
huppelepups schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:47:
[...]

Ik vind het heel goed dat dit kan, in Nederland zijn in de afgelopen 10 jaar bijna 100.000 woningen van voor de 2e wereldoorlog gesloopt. Veelal gebeurd dit onder het mom van 'duurzaamheid'. Als het zo doorgaat hebben we straks alleen maar strakke moderne woningen en is al het moois dat wij ooit hadden vergaan.
Dit soort restricties die oudbewoners kunnen opleggen zijn een klein lichtpuntje.
Als een oudere woning een meerwaarde is voor de omgeving kan het een rijks of gemeente monument worden. Hiervoor wordt er door middel van een set regels gekeken of iets bewaard moet worden voor de toekomst.

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-08 23:16
XOR schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:05:
[...]
Sowieso lijkt de render ook wat vrij met de schaal om te gaan, die kamer lijkt in de render opeens net wat groter.
Wat vaak gebeurt met renders is dat de ruimte prima op schaal is, maar dat alle meubels en aankleding bijvoorbeeld 10% kleiner gemaakt wordt. En dat is inderdaad dicht tegen misleiding aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR

XOR

Dan word ik toch heel benieuwd naar de exacte formulering en voorwaarden. Is de traploper elders tentoon stellen ook behouden, binnen of buiten het huis? Er een andere trap overheen bouwen dan? Idem naambord? Wat is de boete en wordt die geïndexeerd? Want financiële incentives zijn domweg een prijs voor sommige mensen, geen blokkade.

Zoiets waterdicht opstellen is toch heel erg lastig.

• XOR

XOR

millerman_sf schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:54:
Wat vaak gebeurt met renders is dat de ruimte prima op schaal is, maar dat alle meubels en aankleding bijvoorbeeld 10% kleiner gemaakt wordt. En dat is inderdaad dicht tegen misleiding aan.
Het ligt natuurlijk dicht tegen wijdhoekfoto's aan, maar is nog net wat geniepiger en wat mij betreft inderdaad ook over de grens van misleiding. Hetzelfde geldt overigens voor het vervangen van de overburen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

XOR schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:21:
[...]

Dan word ik toch heel benieuwd naar de exacte formulering en voorwaarden. Is de traploper elders tentoon stellen ook behouden, binnen of buiten het huis? Er een andere trap overheen bouwen dan? Idem naambord? Wat is de boete en wordt die geïndexeerd? Want financiële incentives zijn domweg een prijs voor sommige mensen, geen blokkade.

Zoiets waterdicht opstellen is toch heel erg lastig.
Eens.
Zo staat er in mijn koopcontract (nieuwbouwwoning) dat er binnen 6 maanden na oplevering en VOOR dat we er gaan wonen zonnepanelen op mijn carport moeten liggen.
Ik wilde daar in principe best aan meewerken, tot ik uitvond dat ondanks de grootte van het dak (40m2) er slechts 6 panelen op zouden passen 8)7 . Lekker gewerkt projectbouwer...

met een warmtepomp die flink energie slurpt heb ik niks aan 6 panelen, dus heb ik de gemeente maar eens gebeld over dat beding in koopovereenkomst (want de bouwer interesseert het echt geen zak of ik die panelen op de carport leg - die pleurt dat kettingbeding alleen maar in het koopcontract omdat het moet lijkt me). Puntje bij paaltje: afdeling verkoop en afdeling vergunningen van de gemeente weten allebei van niks.

Ook prima.
Resultaat: 17 panelen op het dak van mijn huis nu, en de carport blijft leeg..tsja.
Mag het? Blijkbaar niet, maar wie toeziet op naleving, geen idee....daarbij is het ook zo kansloos geformuleerd dat als ik letterlijk 2 losse panelen op mijn dak leg zonder ze uberhaupt aan te sluiten ik alsnog aan de eisen voldoe :z :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 15:53
XOR schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:21:
[...]

Dan word ik toch heel benieuwd naar de exacte formulering en voorwaarden. Is de traploper elders tentoon stellen ook behouden, binnen of buiten het huis? Er een andere trap overheen bouwen dan?
Traploper weghalen, netjes oprollen, in plastic verpakken en opbergen. En bij verkoop van het huis weer terug op de trap. Lijkt me allemaal niet zo heel lastig.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR

XOR

kamstra schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:33:
Eens.
Zo staat er in mijn koopcontract (nieuwbouwwoning) dat er binnen 6 maanden na oplevering en VOOR dat we er gaan wonen zonnepanelen op mijn carport moeten liggen.
Ik wilde daar in principe best aan meewerken, tot ik uitvond dat ondanks de grootte van het dak (40m2) er slechts 6 panelen op zouden passen 8)7 . Lekker gewerkt projectbouwer...

met een warmtepomp die flink energie slurpt heb ik niks aan 6 panelen, dus heb ik de gemeente maar eens gebeld over dat beding in koopovereenkomst (want de bouwer interesseert het echt geen zak of ik die panelen op de carport leg - die pleurt dat kettingbeding alleen maar in het koopcontract omdat het moet lijkt me). Puntje bij paaltje: afdeling verkoop en afdeling vergunningen van de gemeente weten allebei van niks.

Ook prima.
Resultaat: 17 panelen op het dak van mijn huis nu, en de carport blijft leeg..tsja.
Mag het? Blijkbaar niet, maar wie toeziet op naleving, geen idee....daarbij is het ook zo kansloos geformuleerd dat als ik letterlijk 2 losse panelen op mijn dak leg zonder ze uberhaupt aan te sluiten ik alsnog aan de eisen voldoe :z :D
Dat klinkt eerlijk gezegd als de beruchte schaampanelen. Zo duw je een woning net een betere categorie in. De bouwer levert een 'verantwoord' project op, de gemeente kan schermen met dat men zo goed bezig is. Iedereen blij, op papier dan, want de praktijk is natuurlijk minder rooskleurig en die isolatie die wel zoden aan de dijk had gezet krijg je nooit meer tussen de muren zonder alles opnieuw op te bouwen.

Was er verder nog iets bepaald over de grootte, het vermogen of soort van de panelen? Of had je ook twee rekenmachines met zo'n zonnepaneeltje op je carport kunnen gooien?

https://cdn.eco-gift.nl/i...148429750979.14188115.jpg

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

XOR schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:41:
[...]

Dat klinkt eerlijk gezegd als de beruchte schaampanelen. Zo duw je een woning net een betere categorie in. De bouwer levert een 'verantwoord' project op, de gemeente kan schermen met dat men zo goed bezig is. Iedereen blij, op papier dan, want de praktijk is natuurlijk minder rooskleurig en die isolatie die wel zoden aan de dijk had gezet krijg je nooit meer tussen de muren zonder alles opnieuw op te bouwen.

Was er verder nog iets bepaald over de grootte, het vermogen of soort van de panelen? Of had je ook twee rekenmachines met zo'n zonnepaneeltje op je carport kunnen gooien?

https://cdn.eco-gift.nl/i...148429750979.14188115.jpg
Haha, top, ik heb nog wel ergens een oude Casio liggen :P

Nee, er staat letterlijk niks in qua grootte / vermogen / soort. Precies wat je zegt dus. Puur een papieren berekening om in een bepaalde categorie uit te komen.

Het zal wel :z (overigens zit het met de isolatie wel goed volgens mij zijn de muren ongeveer een meter dik :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XOR

XOR

kamstra schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:54:
Haha, top, ik heb nog wel ergens een oude Casio liggen :P

Nee, er staat letterlijk niks in qua grootte / vermogen / soort. Precies wat je zegt dus. Puur een papieren berekening om in een bepaalde categorie uit te komen.

Het zal wel :z (overigens zit het met de isolatie wel goed volgens mij zijn de muren ongeveer een meter dik :P
Bij mij zouden ze er al liggen. _O- Als pedante zak kan ik daar wel van genieten, en je hebt gelijk een goed verhaal voor bij de barbecue. Misschien zelfs wel mooi materiaal om een webcam op te zetten. Koekeloeren bij de Casio's van Kamstra.

• Yorro
XOR schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:02:
[...]

Bij mij zouden ze er al liggen. _O- Als pedante zak kan ik daar wel van genieten, en je hebt gelijk een goed verhaal voor bij de barbecue. Misschien zelfs wel mooi materiaal om een webcam op te zetten. Koekeloeren bij de Casio's van Kamstra.
Hahahaha, wat is een “pedante zak” dan weer? 🤣

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bitzer schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:10:
Een lieflijk huis:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie Latijnse naam ook: Angulus Ridet, oftewel: Dat hoekje, dat land(schap) lacht mij toe. Korte versie van: Die terrarum mihi praeter omnes angulus ridet. Vertaald: Dat hoekje lacht mij toe, boven alle ter wereld. Horatius, Oden 2. 6. 13.

Opgezocht hoor, zo goed is mijn Latijn nou ook weer niet. :z

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-08 07:36
Een jaren 70 pareltje; https://www.funda.nl/koop...2333830-neptunusstraat-6/

Met een openhaard midden in de kamer: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZMExs6ABQ8sRkjISnedBj5kEk8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZD51Y0NdH2JL9jdb4UHSJIbb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Boven is het al zo lang buiten gebruik dat ze zelfs het trapgat afsluitbaar hebben gemaakt, zie de balk in het gat. De platen staan achter de tafeltennistafel tegen de wand.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/386/080_1440x960.jpg
En https://cloud.funda.nl/va.../184/386/077_1440x960.jpg

Vergeet ook niet te kijken naar de tegels in de badkamer en het toilet. Verder is er naast de vuurplaats in de kamer ook nog een inbouw open haard.

[ Voor 13% gewijzigd door fenrir op 21-12-2023 20:03 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:09

• iketot
Bitzer schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:10:
Een lieflijk huis:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijzonder.. zetten ze zo een moderne render er tussen, maar dan moet die traploper blijven..

Wie gaat dit kopen vraag ik me echt af..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:43
Makelaar
Kortom, een bijzonder (starters) appartement
Oke, het is niet groot, maar als je van kitesurfen houdt ligt het ideaal
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/381/917_2160.jpg

Hoe krijgt een starter de hypotheek en de details in de bijzonderheden iedere maand opgehoest :?
BIJZONDEREN:
...
- Gezonde VvE: bijdrage ca. € 546,90 per maand (inclusief € 147,-- voorschot verwarming).
- Erfpacht: € 57,96 per maand (wisselt elk half jaar).
- Vraagprijs: € 350.000,-- k.k.
https://www.funda.nl/koop...van-fenemaplein-2-a-1303/

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 21-12-2023 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:23
martyw schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:42:
Makelaar

[...]

[Afbeelding]

Hoe krijgt een starter de hypotheek en de details in de bijzonderheden iedere maand opgehoest :?

[...]

Niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Makelaar

[...]

[Afbeelding]

[...]

Lekker efficiënte indeling zonder gangen, hallen, etc. Maar is natuurlijk eigenlijk gewoon ooit ontworpen als redelijk luxe hotelkamer die je nu kan kopen. Let ook op het kaartslot op de deur, de telefoon, de map op het kastje, het kluisje, etc.

Maar ik zou het er wel uithouden hoor, fantastisch uitzicht, strand op loopafstand, F1 zonder reizen... _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:43
Fiber schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:02:
[...]

Lekker efficiënte indeling zonder gangen, hallen, etc. Maar is natuurlijk eigenlijk gewoon ooit ontworpen als redelijk luxe hotelkamer die je nu kan kopen. Let ook op het kaartslot op de deur, de telefoon, de map op het kastje, het kluisje, etc.

Maar ik zou het er wel uithouden hoor, fantastisch uitzicht, strand op loopafstand, F1 zonder reizen... _/-\o_
Ja, je bent altijd op vakantie daar 8) Dit is blijkbaar je entree
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/381/916_2160.jpg

Maar als je echt een hekel hebt aan lopen kun je voor een vergelijkbaar bedrag nog dichter bij het circuit wonen ;)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/180/808/225_2160.jpg
De vlaggen zijn van de buurman van het circuit, Rob Slotemakers slipschool; als je wilt checken of de TV uitzending eind augustus real-time is kan dat vanaf je balkon.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/180/808/253_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...r-van-alphenstraat-61-f28

[ Voor 39% gewijzigd door martyw op 21-12-2023 22:27 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Erg leuk huis...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/368/845_2160.jpg

Maar vooral erg fijne hobbykamer:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/368/891_2160.jpg

Meer plaatjes: https://www.funda.nl/koop...338-oranjelaan-10/#foto-1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Makelaar

[...]

[Afbeelding]

[...]

Simpel toch :?
Eerst flink hard werken en sparen of
geld van je familie lenen of
een rijke/goed verdienende partner selecteren :+
De meeste partimers zal het niet lukken idd :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Makelaar

[...]

[Afbeelding]

[...]

Die flat doet me altijd denken aan een hotel aan de Zwarte Zee in de communistische tijd toen wij er nog woonden. Weet alleen niet meer hoe die heet. Toen had je iets van 10 of 20 hotels. Nu 200. :'(

Heb wel altijd het idee bij die flat, dat ie bij een flinke storm zo om kan donderen als een dominosteentje. Zo plat en hoog.
Is een mooie rijke stinkerds buurt met mooie, grote vrijstaande huizen, maar dan wat verder weg van die Oranjelaan. Is een super drukke straat met veel verkeer en dit huis ligt er direct aan. Dat is echt stukken minder. Tijdje terug waren ze daar ook aan het racen geloof ik met een crash als gevolg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 18:34
Makelaar

[...]

[Afbeelding]

[...]

Het kan nog gekker https://dmcmakelaars.nl/w...maplein-2-1801-zandvoort/
De VVE kosten zijn € 1.677,65 pm (inclusief verwarmingskosten).
En nog 250 per maand erfpacht. Oh ja, en je betaalt natuurlijk ook gewoon belastingen als eigenaar.
Het penthouse is gelegen in het Palace Hotel. Een gedeelte van het Palace Hotel is nog in gebruik als hotel en het andere gedeelte wordt bewoond door particulieren. Hotelreceptie en lobby zijn tevens in gebruik als gemeenschappelijke entree. Ook kunnen de appartementen van de particulieren, tegen een maandelijkse betaling, gebruik maken van de services die het hotel biedt aan zijn gasten.
Dus in die 1700 euro VvE bijdrage zitten die services nog niet eens? Waar betaal je dan voor? Voor zoveel geld mag je wel iets meer verwachten dan een receptionist die je met een heel hotel deelt.

Je kan trouwens voor minder een hotelkamer huren in hetzelfde hotel (geen penthouse natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rv-mMGvXU5Djp4FXX1f6dxbY9_0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PDQVyEP1Cti1fXNN0215dJGT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-09 16:01
saaltink schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:51:
[...]

Als een oudere woning een meerwaarde is voor de omgeving kan het een rijks of gemeente monument worden. Hiervoor wordt er door middel van een set regels gekeken of iets bewaard moet worden voor de toekomst.
Er zijn zeer veel woningen met een meerwaarde die geen monument zijn. Ze zijn niet zo happig om iets tot een monument te benoemen omdat ze dan ook subsidie moeten geven. Daarnaast moet het besef nog indalen over wat men heeft. Heel het Zuiderzee museum staat vol panden die gemeentes wegdeden want 'oud', en vervolgens hebben ze spijt omdat ze hun eigen historie hebben weggedaan.
Zomaar een paar voorbeelden die ik snel heb kunnen vinden:
https://www.funda.nl/koop...361422-noord-zijperweg-2/
https://www.funda.nl/koop...ostwouder-dorpsstraat-36/
https://www.funda.nl/koop...is-42152442-herenweg-217/
https://www.funda.nl/koop...39308-eemnesserweg-73-75/
https://www.funda.nl/koop...4115-marius-bauerlaan-10/

https://onsamsterdam.nl/s...n-aan-de-van-eeghenstraat hier kwakken ze er een rij smakeloze rijkeluisappartementen neer.
Uiteindelijk gaat het alleen maar om geld, en niet om onze architectuur, historie en cultuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08 13:47
Fiber schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:02:
[...]

Op zich is de naam van het hotel wat nog op de voorgevel staat ook wel een lichte hint ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Makelaar

[...]

[Afbeelding]

[...]

Zelfs voor een alleenstaande niet-starter is dit wel een uitdaging. Dan moet je wel minimaal 2x modaal verdienen (roep ik zo even hoor..) wil je dit op een gezonde manier kunnen betalen. Hypotheek van 3,5 ton plus 600 euro netto extra vaste lasten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:00

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Op je 50e pas starten op de huizenmarkt ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B64
  • Nu online

B64

HallonRubus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:41:
[...]

Het kan nog gekker https://dmcmakelaars.nl/w...maplein-2-1801-zandvoort/

[...]

En nog 250 per maand erfpacht. Oh ja, en je betaalt natuurlijk ook gewoon belastingen als eigenaar.

[...]

Dus in die 1700 euro VvE bijdrage zitten die services nog niet eens? Waar betaal je dan voor? Voor zoveel geld mag je wel iets meer verwachten dan een receptionist die je met een heel hotel deelt.

Je kan trouwens voor minder een hotelkamer huren in hetzelfde hotel (geen penthouse natuurlijk)
[Afbeelding]
Ik weet het! Ze hebben de uitsmijter van de aanpalende beachclub (a.k.a. ‘klerenkast’) ingehuurd als butler. En die krijg je er gewoon bij:
De master bedroom, met uitzicht over zee, heeft een luxe walking closet...[...]
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
HallonRubus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:41: Waar betaal je dan voor? Voor zoveel geld mag je wel iets meer verwachten dan een receptionist die je met een heel hotel deelt.
ik kan me voorstellen dat de onderhoudskosten voor de buitenzijde wel een heel stuk hoger zijn zo dicht aan de kust: het zout vreet alles aan en weg.

maar nog steeds erg veel geld.

En hoe kan erfpacht ieder half jaar wijzigen?
Pagina: 1 ... 101 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.