nokiaan958GB schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:26:
[...]
Je kunt een lagere WOZ-waarde krijgen door de landgoedstatus.
Er zijn ook andere fiscale voordelen.
Een landgoedstatus gaat ook vaak samen met de verplichting om je terrein open te stellen voor bezoekers. Let daar op als je het niet leuk vindt om onverwacht wandelaars in je tuin aan te treffen.
Leuk huis maar de adel was al lang zo slim om dit soort objecten af te stoten en/of bij een stichting onder te brengen. Sloop met nieuwbouw is goedkoper dan onderhoud

nouja, d'r is hier toch flink ge/vertimmerd aan dit huis anders. Zelfs (ietwat) isolatie toegepast.
En het wordt toch steeds warmer
Maar dit soort dingen moet je niet slopen man. Dergelijke bouw, incl togen, houwwerk, massieve deuren, en nog zo wat zaken worden niet meer gemaakt.
Als je dit huis volgens huidige standaard moet herbouwen in die detaillering kom je er denk ik niet met die 1.4 miljoen (op zo'n ruim perceel)
Kijk maar naar die witte kubus in Amersfoort. Of dat stukje grond (wat te klein is voor die kast) moet al 2 miljoen waar zijn
Het was me ook meer daar om te doen.
2.9 miljoen voor een on-af huis in een ... naja... typisch smaakpallet zeg maar, op een (voor dat formaat huis) postzegel in een juppenwijk.
Doe mij dan maar oud geld ipv nieuw geld.
[
Voor 8% gewijzigd door
paQ op 26-11-2023 22:45
]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.