"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Als je 'm na de fotosessie weer terug wilt sturen!no1san schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 23:06:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...2152-orthen-53-e/#foto-15
Wie laat nu de sticker de afwasmachine zitten?
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Zou er tijdens het klussen een bint zijn weggehaald die het dak bij elkaar hield? vaag is het wel. Ik zou gaan herbouwen.chielmi schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:52:
Leuk huisje in Noordwolde. Vrij veel binnenruimte, groot perceel, opvallend betaaldbaar![]()
De eerste foto's beginnen op zich prima. Gaat voor een handige klusser wel wat werk in zitten, maar ik zie wel dat je hier wat leuks van kan maken:
[Afbeelding]
Welke Tweaker:
[Afbeelding]
Hoe verder je in de foto's komt, hoe twijfelachtiger her wordt. De pilaar naast de keuken heeft een probleem:
[Afbeelding]
En hoe kan deze steunpaal nou totaal naast z'n sokkel staan?
[Afbeelding]
Enorme scheuren overal. Hoe verder je in de foto's komt, hoe erger het wordt:
[Afbeelding]
Het zou interessant zijn als ook dit huis door een Tweaker wordt gekocht![]()
https://www.funda.nl/koop...354316-oldeberkoperweg-5/
Van klussen krijg je grijze haren
Zou best kunnen.CvP_tweakers schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:14:
[...]
Als je 'm na de fotosessie weer terug wilt sturen!
![]()
Niemand heeft voor zijn lol een vaatwasser van "OK".
/fittiv is OK vaatwasser eigenaar na het kopen van een huis waar 2 wk voor bezichtiging de vaatwasser stukging.
"hij is niet goed, hij is hooguit OK"
De Fundatekst:JanPedaal schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:29:
[...]
Er is hier sowieso constructief iets niet in de haak. Ofwel er zijn ernstige funderingsproblemen, of er is bij eerdere verbouwingen teveel weggesloopt waardoor de stabiliteit en samenhang nu onvoldoende is.
Ook leuk dat je een combi-ketel hebt maar dat de woning is afgesloten van het gas en dat de aansluiting ook weg is. Je moet dus wel gasloos.- Kluswoning waarbij uitgebreide renovatie waaronder herstel van fundering noodzakelijk is;
- Verwarming middels Nefit hr-combi ketel (gas is afgesloten en aansluiting is verwijderd);
[ Voor 255% gewijzigd door Dinictus208 op 06-10-2023 16:02 ]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Dinictus208 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:55:
laat maar pff, dacht ik doe ff een afbeelding. 5 minuten en het lukt nog niet..

Deze scheurenbende bedoelde je of niet?
Oh daar zou ik niet eens aan willen beginnenLuco schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:38:
[...]
[Afbeelding]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ja dank je! Niet normaal he. Dit huis moet je niet eens op de foto zetten.Luco schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:38:
[...]
[Afbeelding]
(ik kijk naar de code en zie niks dat ik niet ook deed....)
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

potato-quality

potato-quality

potato-quality
De Touareg op een van de foto's is inmiddels geëxporteerd, apk 10 maanden geleden verlopen. Dus de foto's zijn ook al even geleden genomen. Prijs op aanvraag zal de snelheid van de verkoop ook niet bespoedigen.Bitzer schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:07:
NH Nieuws bericht over woningen in de provincie die al jarenlang te koop staan. Volgerweg 18 in Middenbeemster staat volgens NH Nieuws al zeven-en-een-half jaar te koop. Op de potato-quality foto's heb ik "de achterliggende bijgebouwen zoals een concertzaal, een wintertuin en een restaurant gedeelte met professionele keuken." niet kunnen vinden. Geen wonder dat er geen interesse voor is bij zo weinig inzet.
[Afbeelding]
potato-quality
[Afbeelding]
potato-quality
[Afbeelding]
potato-quality
Iemand die zijn eigen dure vaatwasser verhuist en er een goedkope inzet om het huis alsnog 'met inbouwvaatwasser' te verkopen?no1san schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 23:06:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...2152-orthen-53-e/#foto-15
Wie laat nu de sticker de afwasmachine zitten?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Get!em schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:05:
Dit huis al eens eerder voorbij gekomen (vanwege de huurgrond), maar viel me op dat er een tijdje geleden weer een prijsverlaging is geweest.
899-->849-->799-->749
[...]
[Afbeelding]
Grote adder is dat dit vrije uitzicht in bestemmingsplan al is ingekleurd als zoekgebied voor bouw van nieuwe woningen.
https://www.funda.nl/koop/epe/huis-42779812-europalaan-49/
Persoonlijk vind ik de vraagprijs/m2 van 5000/m2 nog steeds aan de hoge kant voor deze woning.

Als de fotograaf nou had meegelezen cheiron in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023"
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
chielmi schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:52:
Leuk huisje in Noordwolde. Vrij veel binnenruimte, groot perceel, opvallend betaaldbaar![]()
De eerste foto's beginnen op zich prima. Gaat voor een handige klusser wel wat werk in zitten, maar ik zie wel dat je hier wat leuks van kan maken:
[Afbeelding]
Welke Tweaker:
[Afbeelding]
Hoe verder je in de foto's komt, hoe twijfelachtiger her wordt. De pilaar naast de keuken heeft een probleem:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is m.i. veel te gemakkelijk gedacht. Als verkoper zou ik alvast een vergunning aanvragen voor het platgooien en opnieuw iets opbouwen. Een doe-het-zelver moet hier niet aan beginnen....een leuke uitdaging voor een handige doe-het-zelver. Uitgebreide renovatie is noodzakelijk...
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Makelaar vermeld:
De 2 ZONNEPANELEN op het dak zorgen voor nog lagere energiekosten.
In hoofdletters nota bene.
https://www.funda.nl/koop/ede/huis-42365149-krimperij-38/
Die makelaar snapt er niks van, ik zie er toch 5deejeebv schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:06:
Makelaar vermeld:
Denk dat die 3 van de buren zijn.pauldaytona schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:24:
[...]
Die makelaar snapt er niks van, ik zie er toch 5
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, door de schuine foto is het lastig te zien.
Je mag trouwens ook maar hopen dat het terrein goed gesaneerd is en dat het onderzoek naar het gebruikte ophoogzand uiteindelijk goed is uitgevallen.
[ Voor 41% gewijzigd door Caelorum op 06-10-2023 22:09 ]
Van die schaampaneeltjes om maar aan het labeltje te voldoen... zumdeejeebv schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:06:
[Afbeelding]
Makelaar vermeld:

blup
Ach, 1% van de verkoopprijs erbij en je hebt alsnog een dak vol.Bezulba schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Van die schaampaneeltjes om maar aan het labeltje te voldoen... zum1% meer van de oorspronkelijke bouwkosten erbij en je had een dak vol.
En moet de keuken weer een afgesloten ruimte zijnFiber schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:18:
[...]
Je weet toch dat goud het nieuwe zwart is toch? Over een paar jaar gaan alle zwarte taatsdeuren, schakelmateriaal, kranen, plinten, etc. bij het oud vuil en MOET iedereen alles goudkleurig hebben...
Meer panelen zal een meerprijs zijn geweest bij de bouw. Vraag is alleen wat je er echt aan zou hebben gehad. Je zit namelijk hoe dan ook aan de stadsverwarming vast, dus echt veel nuttige dingen kan je er niet mee doen behalve proberen het overschot te verkopen. Tenzij je een elektrische auto hebt, maar dit lijkt me niet het soort huis daarvoor.Bezulba schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Van die schaampaneeltjes om maar aan het labeltje te voldoen... zum1% meer van de oorspronkelijke bouwkosten erbij en je had een dak vol.
Er is geen rangeerterrein in Ede. Er valt al jaren niets meer te rangeren en bovendien zijn de laatste restjes overbodige spoortjes vakkundig opgeruimd met de realisatie van Spoorzone Ede. En de spoorlijn is vernieuwd dus dikke kans (ik woon daar niet) dat het stiller is geworden.Caelorum schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:05:
Die wijk is sowieso enorm overpriced als je het mij vraagt. Vooral aangezien je met dit huis op een steenworp afstand van een rangeerterrein woont.
Je mag trouwens ook maar hopen dat het terrein goed gesaneerd is en dat het onderzoek naar het gebruikte ophoogzand uiteindelijk goed is uitgevallen.
En die grond? Gaat om 50 kuub in een tijd dat deze woningen nog niet eens gebouwd waren.
Ik vind het best een leuke wijk. Dichtbij station en natuur. Vind het leuker dan bv Kernhem.
Geen idee of het te duur is, ik zie wel meer m2 prijzen rond de 4200 euro in die wijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Kalentum op 07-10-2023 09:57 ]
Naast verwarming (kachel / water) heb je toch nog steeds een elektriciteit verbruik van rond de 10 panelen?Caelorum schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
Meer panelen zal een meerprijs zijn geweest bij de bouw. Vraag is alleen wat je er echt aan zou hebben gehad. Je zit namelijk hoe dan ook aan de stadsverwarming vast, dus echt veel nuttige dingen kan je er niet mee doen behalve proberen het overschot te verkopen. Tenzij je een elektrische auto hebt, maar dit lijkt me niet het soort huis daarvoor.
Dat ligt er maar net aan wat je doen natuurlijk. Al zal dit misschien net aan 500kwh opleveren. Dus je hebt gelijk dat er iets meer op zou kunnen.no1san schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:57:
[...]
Naast verwarming (kachel / water) heb je toch nog steeds een elektriciteit verbruik van rond de 10 panelen?
met de prijzen bedoel ik eigenlijk de hele wijk. Kernhem is kansloos door de ligging natuurlijk
Probeer de aannemer daar maar eens van te overtuigen. Die vind alles moeilijk, want werkBezulba schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
deejeebv schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:06:
[Afbeelding]
Makelaar vermeld:
En hoe wordt die stadsverwarming dan op 90 graden gebrachtTevens is de woning gasloos doordat er stadsverwarming aanwezig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 07-10-2023 13:09 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
In het ge al van Ede met hout en inportgroen. Zie https://warmtebedrijfede.nl/over-ons/onze-warmtebronnen/Sport_Life schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:06:
[...]
[...]
En hoe wordt die stadsverwarming dan op 90 graden gebracht.
Kleine kanttekening dat in kernhem dan een deel door vattenfall wordt gedaan, maar ook die is op biobrandstof (en een groot deel geïmporteerd dacht ik).
[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 07-10-2023 13:30 ]
https://www.funda.nl/koop...42353357-geertestraat-11/
Oh. Hm. Tja. Het is absoluut een mooi historisch pand op een prachtige locatie. Maar wat een werk vraagt het nog.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 23% gewijzigd door Toke_gt op 07-10-2023 17:19 ]
Mooi maar ik zie weinig waarvan ik vermoed dat het echt uit 1400nogwat komt. Wellicht het raam boven de voordeur. Er is denk ik al eens een rondje opgeknapt in een later jaar. Die tuin is wel interessant maar tevens ook opmerkelijk. Alle panden eromheen hebben er ramen op. Die zijn vast gewend 'gebruik' te maken van de tuin en dat zul je dan ineens moeten laten ophouden.Toke_gt schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:56:
“Een prachtig historisch pand vol details” met 127m2 tuin. Voor 550K in binnenstad Utrecht. Huh?
Oh. Hm. Tja. Het is absoluut een mooi historisch pand op een prachtige locatie. Maar wat een werk vraagt het nog.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
ik denk dat het werk ergens nog wel meevalt. het zal meer de nicotinelucht zijn verwacht ik
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik word bijna misselijk als ik die woning zie. Daar kunnen ze vast geen half miljoen voor krijgenToke_gt schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:56:
“Een prachtig historisch pand vol originele details” met 127m2 tuin. Voor 550K in binnenstad Utrecht. Huh?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Jeremy Clarkson
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Locatie is het woord. 130m2 tuin in binnestad utrecht ga je niet snel zo vinden.Arno schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:12:
[...]
Ik word bijna misselijk als ik die woning zie. Daar kunnen ze vast geen half miljoen voor krijgen
Ik zie nu al 3x de opmerking in een variant van "kopen en platgooien". Ziet niemand dan dat 335k voor deze regio, ook voor dit formaat perceel, gewoon erg hoog is voor een bouwkavel?timovd schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:09:
[...]
[...]
Dat is m.i. veel te gemakkelijk gedacht. Als verkoper zou ik alvast een vergunning aanvragen voor het platgooien en opnieuw iets opbouwen. Een doe-het-zelver moet hier niet aan beginnen.
Vergeet niet dat een complete woning aan bouwafval afvoeren je ook een flinke duit gaat kosten. Dus voordat de grond weer bouwrijp is ben je al veel kwijt.
Ter vergelijk: een gemiddelde vrijstaande (catalogus)woning van pakweg dit formaat kost je al snel 450k casco tegenwoordig. Als ik dan uit die regio even deze er tegenover stel:
https://www.funda.nl/koop...651461-vlechtplantsoen-9/
Grote, vrijwel hagelnieuwe, A++ woning die helemaal af is voor 675k, wel stuk kleiner kavel, dat wel. Eentje die in de randstad of een populaire stad als Groningen of populair dorp zo weg zou zijn, maar hier na ruim 2 maanden nog niet verkocht is.
En voor iemand denkt: ja maar dat 'bouwkavel' is veel groter dus dat is een groot pluspunt: dat klopt, maar je zit ook direct naast het industrieterrein, wat weer een groot minpunt is, direct naast een autohandelaar zelfs.
Dus nee, meer dan 150k voor dat kavel zou ik er niet voor geven gezien alles wat erbij komt kijken. Ik ken namelijk iemand die een stukje zuidelijker een paar jaar geleden voor 165k een vergelijkbaar iets heeft gekocht, maar dat was aan de rand van een populair Drenths dorp naast een bos. Die regio is sowieso duurder dan Noordwolde.
Edit: gaat dus over deze woning met het scheurenfestijn: https://www.funda.nl/koop...354316-oldeberkoperweg-5/
[ Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-10-2023 20:42 ]
Wat dacht je (behalve de al genoemde zaken) dan van het originele keramische zuurkoolvat wat nu op het balkon staat?No Hands schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:20:
[...]Mooi maar ik zie weinig waarvan ik vermoed dat het echt uit 1400nogwat komt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Volgens mij is het nog erger, de bijbehorende tuin is maar een deel van de ruimte die op de buitenfoto's te zien is, als ik de kadastrale kaart goed begrijp. Het perceel loopt vanaf de achtergevel een stukje rechtdoor vanaf de 'zijkant' van het pand, en wijkt dan opeens een heel stuk uit. Dus neem bijvoorbeeld deze foto:No Hands schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:20:
[...]
Die tuin is wel interessant maar tevens ook opmerkelijk. Alle panden eromheen hebben er ramen op. Die zijn vast gewend 'gebruik' te maken van de tuin en dat zul je dan ineens moeten laten ophouden.

Volgens mij is waar de tafel/tuinstoelen staan al onderdeel van het naastgelegen perceel, en dus eigendom van de buren. En hetzelfde geldt denk ik voor het stuk met het trapje naar beneden. Het lijkt dus al meer als gedeelde tuin gebruikt te worden, waarbij juist eigenaar van dit pand er baat bij heeft, want gekeken naar de vorm van de 'daadwerkelijke achtertuin' wordt dat een interessant gebeuren om een erfafscheiding te plaatsen en de boel nuttig in te richten, mocht je dan willen:

Natuurlijk zien we dat wel. Waar het om gaat is nu juist dat dit object wordt aangeboden als "woning", met bijbehorend prijskaartje, maar dat je het in de praktijk zult moeten behandelen als een bouwkavel. Dat is nou net het hele punt.MooDyBLueS schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:40:
[...]
Ik zie nu al 3x de opmerking in een variant van "kopen en platgooien". Ziet niemand dan dat 335k voor deze regio, ook voor dit formaat perceel, gewoon erg hoog is voor een bouwkavel?
Och hoe heb ik die kunnen missenYaksa schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:54:
[...]
Wat dacht je (behalve de al genoemde zaken) dan van het originele keramische zuurkoolvat wat nu op het balkon staat?
Als Wes Anderson makelaarsfotograaf was.Fiber schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:31:
Deze is ook wel geinig vind ik:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...93-oudegracht-327/#foto-1

https://www.funda.nl/koop...365028-wildemanstraat-11/
De egaal grijze steenkleur is ook prima door driekwart van het huis doorgetrokken.
[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 08-10-2023 17:52 ]
Ook een gemiste kans dat er voor een hybride warmtepomp gekozen is en het huis niet gasloos is gemaakt.pagani schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:50:
Kom wonen in dit prachtige huis dichtbij de natuur op 530m2 aan bestratingsarmoe
[Afbeelding]
De egaal grijze steenkleur is ook prima door driekwart van het huis doorgetrokken.
Nee een reden om het niet te doen is dat je daglicht boven wilt. Dus nog dakkapel of dakramen achteraf plaatsen.Bezulba schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Dit "probleem" had mijn zusje ook. Die wilde eerst de begane grond en 1e verdieping inrichten. Bij geboorte van de kinderen ging ze 2e verdieping inrichten.
[ Voor 37% gewijzigd door kx22 op 08-10-2023 19:32 ]
Betaalbaar? Dat huis staat nagenoeg op instorten! Deze zou toch aan alle kanten gestut moeten worden.chielmi schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:52:
[Afbeelding]
Welke Tweaker:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(groeten, een Groninger)
Joe
deejeebv schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:57:
[...]
Ook een gemiste kans dat er voor een hybride warmtepomp gekozen is en het huis niet gasloos is gemaakt.
Helaas worden die hybride net-niet dingen nog steeds massaal aangesmeerd met de bekende, hardnekkige smoesjes door de warmtepompenverkopers. Hoe vaak ik wel niet "we hebben een ouder huis, dús kan het alleen met een hyride" om me heen hoor. En vervolgens luisteren ze natuurlijk alsnog naar de verkopende "experts" ipv naar mij, succes ermee in dat geval.
Ook zonder EV en mét stadsverwarming kan je nog wel wat meer paneeltjes dan 2 nuttig gebruiken. Alleen de pomp en regeling van de verwarming slurpt al één paneel aan jaaropwek op. Het sluipverbruik is ook al een veelvoud. Vaak is het wel interessanter dat zelf achteraf te regelen ipv via de bouwer, die vragen vaak nogal exorbitante prijzen.Caelorum schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
Meer panelen zal een meerprijs zijn geweest bij de bouw. Vraag is alleen wat je er echt aan zou hebben gehad. Je zit namelijk hoe dan ook aan de stadsverwarming vast, dus echt veel nuttige dingen kan je er niet mee doen behalve proberen het overschot te verkopen. Tenzij je een elektrische auto hebt, maar dit lijkt me niet het soort huis daarvoor.
Woningen met communale verwarmingssystemen zijn voor mij sowieso een absolute no-go, hoe mooi een woning ook is. Niet alleen zit je decennia lang verplicht vast aan een monopolistisch verdienmodel van een of andere Eneco achtige graaiclub, maar ook technisch is het vaker wél dan niet één groot drama in die wijken, waarbij geen van de partijen vervolgens thuis geeft. Ik kan zo tien nieuwbouwwijken opnoemen waar al járen problemen zijn met dit soort concepten en waar een bevriende bouwrechtadvocaat een goede boterham aan verdient.
Hier in de buurt hebben ze een paar jaar terug een hele nieuwe wijk gebouwd met een gedeelde grondwarmtebron per straat/huizenblok. Niet alleen is die bron vaak überhaupt te klein berekend en/of zijn ze te dicht op elkaar geplaatst, maar ze hebben ook in alle maten huizen dezelfde W/W warmtepomp qua vermogen geplaatst. Met als gevolg dat de kleinere woningen/appartementen met een sterk pendelende en vervolgens kapotte binnenunit zitten en de grotere typen huizen weer de boel niet warm krijgen.
De projectontwikkelaar verwijst vervolgens alles naar de bouwer en installateur, de installateur zegt weer dat ze slechts geplaatst hebben wat er voorgeschreven is vanuit de bouwer/PO. Dit gaat nu al een paar jaar zo heen en weer, zonder zicht op een echte oplossing. Nu zie je alsnog overal buitenunits oppoppen, omdat mensen er wel klaar mee zijn en airco's of L/W warmtepompen erbij zetten. Maar dan zit je nog steeds 25 jaar vast aan je contract voor het gedeelde systeem. Nooit aan beginnen wat mij betreft.
[ Voor 66% gewijzigd door RonJ op 09-10-2023 11:45 ]
All-electric.
Voor 2,5k ben ik met de hybride voor 95% gasloos i.t.t. 10 - 20k voor een full electric oplossing.RonJ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
offtopic:
Helaas worden die hybride net-niet dingen nog steeds massaal aangesmeerd met de bekende, hardnekkige smoesjes door de warmtepompenverkopers. Hoe vaak ik wel niet "we hebben een ouder huis, dús kan het alleen met een hyride" om me heen hoor. En vervolgens luisteren ze natuurlijk alsnog naar de verkopende "experts" ipv naar mij, succes ermee in dat geval.
Ik kan je vertellen, dat was een vrij gemakkelijke keuze.
Als je je bewust bent van het feit dat hybride een tussenoplossing is en later nog een keer vervangen moet is het niet erg.Spykie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Voor 2,5k ben ik met de hybride voor 95% gasloos i.t.t. 10 - 20k voor een full electric oplossing.
En die 2.5k is weggegooid geld want uiteindelijk moet je toch gasloos. Sta je alsnog die 10 - 20k te besteden ergens.
Tenzij de prijzen (of prijs-kwaliteit) tegen die tijd bv. 5k lager zijn.No Hands schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:04:
[...]
Als je je bewust bent van het feit dat hybride een tussenoplossing is en later nog een keer vervangen moet is het niet erg.
En die 2.5k is weggegooid geld want uiteindelijk moet je toch gasloos. Sta je alsnog die 10 - 20k te besteden ergens.
En tot die tijd kun je nog een paar procentjes rendement pakken op je €20.000,-.Rubbergrover1 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:20:
[...]
Tenzij de prijzen (of prijs-kwaliteit) tegen die tijd bv. 5k lager zijn.
http://serve.infoteur.nl
Wordt nog een leuke puzzel. Het compleet overwoekerde stuk wordt van jou. Wil je een scheiding aanbrengen in de tuin dan zul je dat stuk moeten opschonen en loop je recht voor de ramen van de buren de hoek om naar de schuur. Van de schuur en de achtertuin is geen foto te vinden. Ben benieuwd hoe deze eruitziet.MDKorpel schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:04:
[...]
Volgens mij is het nog erger, de bijbehorende tuin is maar een deel van de ruimte die op de buitenfoto's te zien is, als ik de kadastrale kaart goed begrijp. Het perceel loopt vanaf de achtergevel een stukje rechtdoor vanaf de 'zijkant' van het pand, en wijkt dan opeens een heel stuk uit. Dus neem bijvoorbeeld deze foto:
[Afbeelding]
Volgens mij is waar de tafel/tuinstoelen staan al onderdeel van het naastgelegen perceel, en dus eigendom van de buren. En hetzelfde geldt denk ik voor het stuk met het trapje naar beneden. Het lijkt dus al meer als gedeelde tuin gebruikt te worden, waarbij juist eigenaar van dit pand er baat bij heeft, want gekeken naar de vorm van de 'daadwerkelijke achtertuin' wordt dat een interessant gebeuren om een erfafscheiding te plaatsen en de boel nuttig in te richten, mocht je dan willen:
[Afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door Rudi01 op 09-10-2023 16:35 ]
Ja, als het werkelijk om 1450 is gaat het meestal om een weinig zichtbaar deel zoals een kelder of een met veel geluk een middeleeuwse houten dakconstructie en soms een stukje bakstenen muur. Een middeleeuws dak is zeldzaam en aan de binnenzijde duidt niets meer daarop. Onbepleisterde muren zijn niet zichtbaar.No Hands schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:20:
[...]
Mooi maar ik zie weinig waarvan ik vermoed dat het echt uit 1400nogwat komt. Wellicht het raam boven de voordeur.
Van andere huizen in de staat is bekend dat ze er in de zestiende eeuw waren (nr. 1). De straat leidt naar de Geertekerk uit ca. 1200.
Het merendeel van het interieur op de foto's is tweede helft 19e en 20e eeuws. Compleet met (nep-)balken plafonds. Historiserend 'gerestaureerd'.
Het bovenlicht van de voordeur ziet er volledig nieuw uit. Hout is vers, gietijzer ook. Exact hetzelfde type wordt op marktplaats als antiek aangeboden. Fabrikant.
De vooroorlogse deuren en sommige kasten zijn wel het behouden waard. Grote kans dat de kasten een verbouwing niet overleven.
[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 10-10-2023 01:02 ]
Spykie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Voor 2,5k ben ik met de hybride voor 95% gasloos i.t.t. 10 - 20k voor een full electric oplossing.
Dat lijkt me voor die 2,5K dan zelf gedaan in een hele makkelijke situatie en bij een bestaande ketel, dus dan is dat een beetje zelfgekweekte appels met door een ander gecultiveerde peren vergelijken. Dan kan ik ook wel overal roepen dat ik hier voor 5,5K all-electric klaar was, ipv de 10-20K als je het allemaal láát doen en dat die mensen gek zijn. Ik denk dat je momenteel realistischer met 8-10K voor hybride (incl. nieuwe ketel) en 15-18K voor een all-electric moet rekenen (beide zijn eigenlijk te duur geworden). Hangt ook helemaal van de specifieke woning af, elke CV-installatie is weer totaal anders.
Ik snap ook best wel dat er goede redenen zijn om voor hybride te gaan, grofweg ben je voor de helft van het geld voor 80-90% van het gas af. Maar er zijn ook grote nadelen. Zo zijn de laatste m3's gas zijn relatief heel erg duur als je de vaste kosten meerekent en je hebt ook weer 10-20 jaar dubbel onderhoud. Moet iedereen verder lekker zelf weten en adhv de eigen situatie doorrekenen en beslissen.
Ik doelde met mijn opmerking specifiek op de nog dagelijks door "professionals" verspreidde fabeltjes dat all-electric helemaal niet zou kunnen bij bepaalde grotere of oudere huizen. Of dat een WP alleen kan bij een AAA-label huis met perfecte isolatie. En dat is gewoon echt aantoonbare onzin zoals veel tweakers hier bewijzen, all-electric WP's kunnen uiteindelijk altijd en zijn verkrijgbaar t/m maatje kantoorgebouw. Los van het budget/gespreidde investeringsagenda van de koper, een hybride is vooral veel makkelijker en risicovrij geld verdienen voor een installateur, je hoeft dan verder niks aan te passen in leidingen en afgifte en de juiste "maat" komt niet zo nauw. En je kan lekker dubbel verdienen aan het onderhoud. Uiteindelijk ben je echter als koper vrijwel altijd duurder uit door niet meteen door te pakken.
En, en, en?Csotranme schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:54:
[...]
Update: kreeg maandag de mail van de makelaar dat ze "middenin de verkoop procedure" zaten en als dat niet door ging, ze een nieuwe bezichtiging ronde zouden in plannen.
Ik dacht dat is verloren....
Maar dan!
Vandaag mail van meneer de makelaar om afspraak te maken voor een bezichtiging! Maandag gaan we een kijkje nemen![]()
https://www.funda.nl/koop...s-88692525-kerkstraat-87/

[ Voor 11% gewijzigd door RonJ op 09-10-2023 17:46 ]
All-electric.
Maar bij dit huis is er ook een nieuwe CV ketel geplaatst, en ben je echt voor 2.5k niet klaar.Spykie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Jij bepaalt gelukkig niet wat wel of niet dik isMaZo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 06:26:
[...]
Een 330i is niet dik. Ook niet als ‘ie gepimpt is met een neppe diffuser etc.
15 jaar terug had die omgeving ook last van aardbevingen, schijnbaar ook de gaswinning.Meloenen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:19:
[...]
Je zou bijna zeggen dat dit wel een aardbeving moet zijn geweest, maar het ligt ver buiten het aardbevingsgebied.
Wel vreemd dat dit nooit groot in het nieuws is geweest, zeker doofpot werk ofzo, wellicht minder woningen gezien de concentratie minder groot is.
https://www.rtvdrenthe.nl...ngen-bij-kleine-gasvelden
[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 09-10-2023 17:35 ]
Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself
Voor 2,5k heb je geen volledige hybride warmtepomp+cv-ketel+installatie. Je 'vergeet' voor het gemak even een hoop initiële kosten die bij jouw woning wel gemaakt zijn. Een gasketel+rookgasafvoer inclusief montage zit tegenwoordig ook zo op €1500. Wellicht niet gelijktijdig met de plaatsing van je warmtepomp, maar de kosten zijn er wel.Spykie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Daarnaast betaal jij gedurende de levensduur van een verwarmingsinstallatie 15 jaar vastrecht + vaste leveringskosten voor gas a 250-300 euro per jaar. Ofwel €4000,-
En je hebt hogere onderhoudskosten.
Onze full-electric oplossing kostte anderhalf jaar terug 8k netto. Hybride is als je gaat doorrekenen vanwege het vastrecht op gas eigenlijk nooit significant goedkoper dan all-electric en vaak zelfs iets duurder.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Inderdaad met een bestaande ketel maar verder volledig legaal geplaatst en 2,5k is uiteraard na aftrek ISDE subsidie.RonJ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:02:
[...]
[ot]Dat lijkt me voor die 2,5K dan zelf gedaan in een hele makkelijke situatie en bij een bestaande ketel
En, en, en?
Zie ook Ervaringen met Quatt?
[ Voor 7% gewijzigd door Spykie op 09-10-2023 18:15 ]
Dat is oprecht een keurige prijs! Maar in een bestaande situatie met niet end of life CV ketel is op dit moment een hybride financieel gezien echt geen hele slechte keuze.Ivow85 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:08:
[...]
Onze full-electric oplossing kostte anderhalf jaar terug 8k netto. Hybride is als je gaat doorrekenen vanwege het vastrecht op gas eigenlijk nooit significant goedkoper dan all-electric en vaak zelfs iets duurder.
Die bestrating is voor een deel logisch, gezien de garage met twee plaatsen. En voor de rest is het natuurlijk ook maar net wat iemand met zijn-haar tuin wil doen. Ook is het uiteraard te wijzigen.pagani schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:50:
Kom wonen in dit prachtige huis dichtbij de natuur op 530m2 aan bestratingsarmoe
[Afbeelding]
Alleen dat maakt in dit geval niet uit toch? Het zit al in dat huis, dus het is aan de koper om daar al dan niet zijn-haar bod op af te stemmen.Ivow85 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:08:
[...]
Voor 2,5k heb je geen volledige hybride warmtepomp+cv-ketel+installatie. Je 'vergeet' voor het gemak even een hoop initiële kosten die bij jouw woning wel gemaakt zijn. Een gasketel+rookgasafvoer inclusief montage zit tegenwoordig ook zo op €1500. Wellicht niet gelijktijdig met de plaatsing van je warmtepomp, maar de kosten zijn er wel.
Daarnaast betaal jij gedurende de levensduur van een verwarmingsinstallatie 15 jaar vastrecht + vaste leveringskosten voor gas a 250-300 euro per jaar. Ofwel €4000,-
En je hebt hogere onderhoudskosten.
Je mag een mening hebben, maar iedereen snapt wel dat je gehele tuin bestraten (zeker een redelijke lap grond) enorme effecten heeft op de waterhuishouding van de directe omgeving. Wat denk je dat er bij de buren gebeurt bij een flinke hoosbui?Roenie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:17:
[...]
Die bestrating is voor een deel logisch, gezien de garage met twee plaatsen. En voor de rest is het natuurlijk ook maar net wat iemand met zijn-haar tuin wil doen. Ook is het uiteraard te wijzigen.
Daarnaast is de algehele tendens in dit topic wel dat alle natuur rondom je huis slopen een plekje in dit topic waard is.
Ook is het nogal een verschil of je in een woonwijk in Almere je postzegel bestraat of je >500m2 op de Heuvelrug. We zitten hier tussen de weilanden en natuurgebieden.
[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 09-10-2023 18:43 ]
Ieder zijn eigen visie en mening inderdaad. ik kom hier vooral om totaal afgeleefde huizen te bekijken. En het tegenovergestelde, totaal over the top huizen met overal marmer en gouden kranen. Anderen komen hier om een VT wonen interieur of om een totaal bestrate tuin af te kunnen zeiken. En daar mag ik op mijn beurt dan ook weer op reagerenpagani schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:26:
[...]
Je mag een mening hebben, maar iedereen snapt wel dat je gehele tuin bestraten (zeker een redelijke lap grond) enorme effecten heeft op de waterhuishouding van de directe omgeving. Wat denk je dat er bij de buren gebeurt bij een flinke hoosbui?
Daarnaast is de algehele tendens in dit topic wel dat alle natuur rondom je huis slopen een plekje in dit topic waard is.
En het zal best dat de huidige situatie invloed heeft op de buren, maar dat is aan het individu die dat huis koopt om daar al dan niet wat aan te doen. En aangezien dit de huidige situatie is zou een praatje met de buren voor de koop een handige tip zijn, zodat de koper weet waar hij of zij in stapt. En bestrating kan er ook altijd weer uit
Maar goed, dat bestraten vind jij en anderen niets, voor een ander is dat juist een voordeel. Ik vind het wel handig. Al zou ik het vooral beperken tot het pad waar de auto's naar de garage kunnen en een ruime plek daarvoor om de auto te wassen. Maar pas op, het is Elst en daar wordt het niet gewaardeerd als je dat op zondag doet.
Ligt er wel een beetje aan waar je in Elst zit. Wij proberen op zondagen alleen geluidarme dingen te doen (met de hand snoeien enzo) maar hier in de straat wordt er uitbundog gemaaid en op benzine gesnoeid op zondagenRoenie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:43:
[...]
Ieder zijn eigen visie en mening inderdaad. ik kom hier vooral om totaal afgeleefde huizen te bekijken. En het tegenovergestelde, totaal over the top huizen met overal marmer en gouden kranen. Anderen komen hier om een VT wonen interieur of om een totaal bestrate tuin af te kunnen zeiken. En daar mag ik op mijn beurt dan ook weer op reageren
En het zal best dat de huidige situatie invloed heeft op de buren, maar dat is aan het individu die dat huis koopt om daar al dan niet wat aan te doen. En aangezien dit de huidige situatie is zou een praatje met de buren voor de koop een handige tip zijn, zodat de koper weet waar hij of zij in stapt. En bestrating kan er ook altijd weer uit
Maar goed, dat bestraten vind jij en anderen niets, voor een ander is dat juist een voordeel. Ik vind het wel handig. Al zou ik het vooral beperken tot het pad waar de auto's naar de garage kunnen en een ruime plek daarvoor om de auto te wassen. Maar pas op, het is Elst en daar wordt het niet gewaardeerd als je dat op zondag doet.
Maar het verschilt enorm per dorp. In Achterberg of Ederveen is het een ander verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 09-10-2023 18:48 ]
Maar netjes in visgraat gestraat, dat dan weer welpagani schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:50:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
@RonJCsotranme schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:54:
[...]
Update: kreeg maandag de mail van de makelaar dat ze "middenin de verkoop procedure" zaten en als dat niet door ging, ze een nieuwe bezichtiging ronde zouden in plannen.
Ik dacht dat is verloren....
Maar dan!
Vandaag mail van meneer de makelaar om afspraak te maken voor een bezichtiging! Maandag gaan we een kijkje nemen![]()
https://www.funda.nl/koop...s-88692525-kerkstraat-87/
Kijkt u allen mee met "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... LIVE!"
Waarom stond eigenlijk de douche niet op de foto's op Funda? Die badkamer is toch hartstikke strak?
Verder is de makelaar ontzettend vaag en heeft een hele snelle vlotte babbel en vond het niet nodig om veel tijd aan me te besteden.
Volgens mij maakt hij de foute aanname dat ik het niet in m'n eentje kan betalen

Algehele staat is vrij duidelijk: jaren geen onderhoud aan gedaan. Letterlijk al het hout is kaal (en oja, alles is rood geweest en nu uit zichzelf weer bijna rood
:strip_exif()/f/image/krIcRqVTQ29xJ12a9wt7uhbH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I8IOUyIGtwymrAXliajXsFFU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OnNKSvWNsxq2ZPokDacypvPC.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig is niet alles rot op de pui in de garage na:
:strip_exif()/f/image/5iZqWa981atN1pUJipiQIv3b.jpg?f=fotoalbum_large)
Al het glaswerk is ouwe isopane dubbelglas wat dus ook vervangen moet worden.
In de voordeur zit enkelglas.
Alleen de kozijnen en ramen boven zijn goed.
Die zijn van 2013 en hebben HR++ glas.
Dan nog het hele isolatie vraagstuk.
De badkamer moet er deels uit (moet hij sowieso met de huidige staat), keuken van z'n plek of vervangen, nieuwe toilet kan je eruit slopen etc etc.
Dan de (huur) zonnepanelen nog:
Korting op de koopsom a 5k of de verkoper koopt ze af.
[ Voor 3% gewijzigd door Csotranme op 09-10-2023 23:28 ]
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Slaapkamertje:

Tikje creepy:

De rest:
https://www.funda.nl/koop...5-tilburgseweg-73/#foto-1
Wel fijn huis verder, jammer dat ik niks met Brabant heb...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wel gaaf huis hoor!Csotranme schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:55:
[...]
@RonJ
Kijkt u allen mee met "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... LIVE!"![]()
Waarom stond eigenlijk de douche niet op de foto's op Funda? Die badkamer is toch hartstikke strak?
spoiler:[Afbeelding]
Ah juist... beton ciré!! Beunwerk waarschijnlijk om het verkoop plaatje wat op te krikken.
Verder is de makelaar ontzettend vaag en heeft een hele snelle vlotte babbel en vond het niet nodig om veel tijd aan me te besteden.
Volgens mij maakt hij de foute aanname dat ik het niet in m'n eentje kan betalen![]()
Algehele staat is vrij duidelijk: jaren geen onderhoud aan gedaan. Letterlijk al het hout is kaal (en oja, alles is rood geweest en nu uit zichzelf weer bijna rood).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gelukkig is niet alles rot op de pui in de garage na:
[Afbeelding]
Al het glaswerk is ouwe isopane dubbelglas wat dus ook vervangen moet worden.
In de voordeur zit enkelglas.
Alleen de kozijnen en ramen boven zijn goed.
Die zijn van 2013 en hebben HR++ glas.
Dan nog het hele isolatie vraagstuk.
De badkamer moet er deels uit (moet hij sowieso met de huidige staat), keuken van z'n plek of vervangen, nieuwe toilet kan je eruit slopen etc etc.
Dan de (huur) zonnepanelen nog:
Korting op de koopsom a 5k of de verkoper koopt ze af.
***members only***
Dat zeer zeker!!
Er is echt wel wat moois van te maken maar gaat een hoop tijd en geld kosten...
Makelaar deed het een beetje af met van "ah joh, beetje isoleren a 50k en je kan de rest zo laten en heb je een paleisje!"
Ja joh en de rest dan? Ik doe niet aan half werk.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Tja, makelaars zijn van het betrouwbaarst soortCsotranme schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:32:
[...]
Dat zeer zeker!!
Makelaar deed het een beetje af met van "ah joh, beetje isoleren a 50k en je kan de rest zo laten en heb je een paleisje!"
[ Voor 3% gewijzigd door UTMachine op 09-10-2023 21:38 ]
UTMachine schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Tja, makelaars zijn van het betrouwbaarst soort

Snap hem wel hoor. Wil natuurlijk het beste eruit halen voor de verkoper.
Had wellicht gewoon een aankoop makelaar mee moeten nemen. Word je vaak ook wat serieuzer genomen.
Hij vond het een pareltje! Ehm ja... ruwe diamant zou ik het noemen
[ Voor 9% gewijzigd door Csotranme op 09-10-2023 21:41 ]
Hij hoort elke klant redelijk te behandelen, want je kan niet aan iemand zien of ze geld (genoeg) hebben. Dat aankoop makelaar geneuzel, vind ik wel een beetje handje klap in die markt.Csotranme schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:40:
[...]
![]()
Snap hem wel hoor. Wil natuurlijk het beste eruit halen voor de verkoper.
Had wellicht gewoon een aankoop makelaar mee moeten nemen. Word je vaak ook wat serieuzer genomen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ergens waar maar de verkopende makelaar heeft hier natuurlijk gewoon een belang in en is niet neutraal.UTMachine schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:41:
[...]
Hij hoort elke klant redelijk te behandelen, want je kan niet aan iemand zien of ze geld (genoeg) hebben. Dat aankoop makelaar geneuzel, vind ik wel een beetje handje klap in die markt.
Overigens zojuist berekeningen/offertes binnen gekregen...
Ouch...
Als ik al het achterstallige onderhoud en moderniseringen zoals isolatie laat doen, gaat me dat rond de 140k kosten.
*cso moet daar een paar nachtjes over slapen
Misschien hoor je dan niet tot de doelgroep van deze woning.Csotranme schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:32:
[...]
Dat zeer zeker!!
Ik behoor niet tot de doelgroep die vrijwillig tegen de 400eur per maand aan energie betaald neeRubbergrover1 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:08:
[...]
Misschien hoor je dan niet tot de doelgroep van deze woning.
Kuch 140k extra kosten voor dit type huis, dat haal je er nooit meer uit (zelfs al wordt je bod van 260k geaccepteerd). Als je twijfelt, dan moet je gewoon besluiten "nee".Csotranme schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:55:
[...]
Ergens waar maar de verkopende makelaar heeft hier natuurlijk gewoon een belang in en is niet neutraal.
Overigens zojuist berekeningen/offertes binnen gekregen...
Ouch...
Als ik al het achterstallige onderhoud en moderniseringen zoals isolatie laat doen, gaat me dat rond de 140k kosten.
*cso moet daar een paar nachtjes over slapen
Dat haal je er nooit meer uit?UTMachine schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:04:
[...]
Kuch 140k extra kosten voor dit type huis, dat haal je er nooit meer uit (zelfs al wordt je bod van 260k geaccepteerd). Als je twijfelt, dan moet je gewoon besluiten "nee".
Zijn woningen ook al onderhevig aan terugverdientijden tegenwoordig?
Uitspraak van mijn ouweheer:UTMachine schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Tja, makelaars zijn van het betrouwbaarst soort
Er zijn twee types makelaars, onbetrouwbare en............zeer onbetrouwbare
Eric, Signing off !!
Het is juist vanwege dit type huis waarom het zo duur is. Je kan niet anders dan van binnenuit isoleren helaas.UTMachine schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:04:
[...]
Kuch 140k extra kosten voor dit type huis, dat haal je er nooit meer uit (zelfs al wordt je bod van 260k geaccepteerd). Als je twijfelt, dan moet je gewoon besluiten "nee".
Met een jaren 50-60 huis praat je al heel anders omdat die op een andere manier gebouwd zijn en wordt het een klap goedkoper om zoiets te doen.
En voor 250-260K ben ik wel bereid om het erin te stoppen. Dan kan het inderdaad echt een paleisje worden
En wat @No Hands zegt, ik koop het dan niet om te flippen voor 2x de prijs dus als het iets meer kost dan dat het eigenlijk (nu) waard zou zijn kan ik daar mee leven. Enkel niet voor 299K wat ze nu vragen als vraagprijs.
Met alles wat je er dan in moet stoppen zit je dan een ton boven de reële waarde.

Verder niet zo bijzonder, behoorlijk gedateerd en de keukenkastjes van de bar gaan de verkeerde kant open.
https://www.funda.nl/koop...s-42357638-ambrosiadal-1/
[Ambrosiadal 1]
------------------
Tijdscapsule
Jaren 70?
Jaren 70!
Alles ziet er nog wel vrij netjes uit

https://www.funda.nl/koop...18841-hermelijnvlinder-4/
[Hermelijnvlinder 4]
[ Voor 46% gewijzigd door FitTiv op 10-10-2023 09:34 ]

En zondagmorgen ontbijt met uitzicht op de kerk

Voor wat je krijgt (in feite twee woningen en een AirBnB) nog niet eens zo'n gekke prijs.
https://www.funda.nl/koop...1997-mariaplein-19-en-20/
[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 10-10-2023 09:59 ]
Signatures zijn voor boomers.
Waar is dit? link?Maasluip schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:55:
Voor al je wensen. Restaurant (cafetaria) met afhaaloptie onder je.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor wat je krijgt (in feite twee woningen en een AirBnB) nog niet eens zo'n gekke prijs.
Uiteindelijk moet je zelf beslissen. Maar je stopt er een bedrag in en het moet het je wel waard zijn (dat moet dan terugkomen in luxe en/of comfort voor de koper).No Hands schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:18:
[...]
Dat haal je er nooit meer uit?
Zijn woningen ook al onderhevig aan terugverdientijden tegenwoordig?

Adres en prijs op aanvraag (omgeving Genk, België)
https://www.funda.nl/koop...es-op-aanvraag-3600-genk/
Jezus wel een beetje triest. "Adres op aanvraag..."iRob schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:18:
Niet alleen in commercials... Een echte "walk in fridge"!
[Afbeelding]
2min werk: https://maps.app.goo.gl/R4ZAkzKy1iAu6WpA9
[ Voor 99% gewijzigd door Kalentum op 10-10-2023 10:31 ]
het is zelfs nog simpeler... gewoon naar beneden scrollen in funda, daar staat gewoon de kaart met het huisCsotranme schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Jezus wel een beetje triest. "Adres op aanvraag..."![]()

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
De woningen zijn wel verhuurd, dus je zal even moeten wachten met de AirBNB plannen. Wordt ook geen melding gemaakt van huuropbrengsten, dus die zullen wel niet al te riant zijn. Met beetje pech zit je de eerst komende 25 jaar vast aan huurders...Maasluip schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:55:
Voor al je wensen. Restaurant (cafetaria) met afhaaloptie onder je.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...1997-mariaplein-19-en-20/
Die kaart is bij mij grijs, net als satelliet en streetview.-Jaap-io schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
het is zelfs nog simpeler... gewoon naar beneden scrollen in funda, daar staat gewoon de kaart met het huis
Ah ik zie het al...das de Krekeldries 5 in Genk. Welke Amateur heeft dit zo op funda getjoept?iRob schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:18:
[Afbeelding]
Je kan namelijk ook een andere geografische locatie meegeven aan de woning. Bijvoorbeeld bij nieuw bouw oid.
Maar wat zou het kosten? Eén miljoen voor de m2 plus nog eens 250k om het weer smaakvol te renoveren?iRob schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:18:
You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910
Had even op het kaartje geklikt op de funda site, had een minuut gescheeldCsotranme schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Jezus wel een beetje triest. "Adres op aanvraag..."![]()
Is nog geen jaar geleden opgeleverd en nu alweer een in de verkoop.
Destijds voor 920K verkocht en staat nu voor het dubbele....

https://www.funda.nl/koop...-88681685-nassaulaan-2-a/
Ik moet zeggen dat ik dit best stijlvol gedaan vind. Een kerk blijft een lastig gebouw om een woonfunctie van te maken.Csotranme schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:28:
De oude St Joseph kerk in Alkmaar.
Is nog geen jaar geleden opgeleverd en nu alweer een in de verkoop.
Destijds voor 920K verkocht en staat nu voor het dubbele....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-88681685-nassaulaan-2-a/
Echt niet!Bouwjaar 2022
Haha technisch gezien klopt dat niet neeZwartoog schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:19:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit best stijlvol gedaan vind. Een kerk blijft een lastig gebouw om een woonfunctie van te maken.
[...]
Echt niet!
Wat meer info van de bouwboer die het gedaan heeft:
https://www.bvintersell.n...enten-joseph-kerk-alkmaar

Strakke douche, maar waar zet je je potje shampoo neer.
Verder wel mooi ingericht, vind het wel wat hebben.
Bij hele grote renovaties nemen ze soms renovatiejaar over als bouwjaar.
Dit topic is gesloten.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.