Dat biedt wel perspectief. Voelt dan als een gevalletje: "We hadden nog een grote, foutief afgemeten ruit over. Gebruiken we thuis wel."RobNemoo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:24:
[...]
Geloof het of niet, er zit/zat een glas bedrijfje.![]()
https://www.oozo.nl/bedri...el/2088134/city-glas-zuyd
Dat zal door het afschot komen. De glasplaat zit min of meer waterpas tegen de muur, aan de voegen te zien, maar het dak heeft afschot naar rechts. Doordat de opstand op het dak links en rechts even hoog is, gaat de glasplaat dan ook scheef staan. Of dat beter of slechter is dan een taps toelopende opstand laat ik in het midden.keeperson schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:00:
[...]
Het was een goed idee om die lichtstraat erin te jassen, maar het lijkt erop alsof de dakconstructie niet helemaal in orde is als ik zie hoe scheef het loopt.
Overigens lijkt het wel om een redelijk dikke glasplaat te gaan, als ik de buitenfoto wat vergroot. Ik denk daarom dat het wel gewoon extra sterk glas is, geschikt voor zo'n daklicht.
Wat een verschrikking

-volledig dichtgetegelde voortuin
-goedkope afwerking "waar mogelijk"
-90% afgewerkt "waar mogelijk"
-overheersend wit en marmerlook
ik kan me zo inschatten wat voor type hier gewoond heeft - zou me ernstig zorgen maken hoe degelijk/waterdicht alles hier is
Waterdicht zal het wel zijn. Als hier inderdaad die glaszetter gewoond heeft, heeft die wel een paar bussen goed waterafdichtende kit, denk ik zo...kleijn1985 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:56:
ik kan me zo inschatten wat voor type hier gewoond heeft - zou me ernstig zorgen maken hoe degelijk/waterdicht alles hier is
Ik denk dat ik al meer dan 15 jaar langs dit gebouwtje rijd. Vervallen, antikraak, leeg, omhekt.
Maar nu... nu kan je het kopen.
Energie centrale in de voortuin, locale energie?
Staal fabriek om de hoek voor een leuke baan.
Paar ton verbouwen en je bent helemaal klaar om een gezin te stichten.

https://www.funda.nl/koop...e-hout-of-koningsweg-178/

Het is ooit een mooi pand geweest maar dat is al even geleden.tcw82 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:55:
Ik denk dat ik al meer dan 15 jaar langs dit gebouwtje rijd. Vervallen, antikraak, leeg, omhekt.
[Afbeelding]
Ohja,de gemeente vindt dat ook. Dus hop plakker "monument" erop.synoniem schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:00:
[...]
Het is ooit een mooi pand geweest maar dat is al even geleden.
100% bewust. Hier loopt het platte dak ook 10cm af over 10 meter. Dan kan je het water naar 1 kant forceren en daar het riool indumpen. Geen last van wateroverlast in de tuin.keeperson schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:00:
[...]
Het was een goed idee om die lichtstraat erin te jassen, maar het lijkt erop alsof de dakconstructie niet helemaal in orde is als ik zie hoe scheef het loopt.
Lijkt mij dat flippers hier aan de slag zijn gegaan, maar totaal geen rekening gehouden hebben met dat je het uiteindelijk nog een keer moet verkopen.
(Hier is het overigens 50 jaar geleden zo aangelegd. Toen mocht je nog alles het riool in gooien. Was zelfs een eis van de rijksoverheid/gemeente).
In dit geval zit er een plat dak naast waar ze duidelijk het water niet op wilden hebben. Nu weet je ook zeker dat er geen water op blijft staan en het niet op dat dak komt.
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 07-09-2023 19:28 ]
Mooie straatnaamtcw82 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:55:
[Afbeelding]
Veel m2 voor een huis van nog geen 5 meter breed.

https://www.funda.nl/koop...221899-keizersgracht-109/

[ Voor 3% gewijzigd door Kalentum op 07-09-2023 20:06 ]
Prachtig huis, maar voor welke doelgroep is dit?
Een monument hoeft niet per se mooi te zijn. Het is de historie die iets monument maakt in dit geval.tcw82 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:00:
[...]
Ohja,de gemeente vindt dat ook. Dus hop plakker "monument" erop.
Het is een leuk pandje maar die postzegel waar het op staat is wat zonde.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Verwijderd
Haha, sommige makelaars... 

https://www.funda.nl/koop...uis-42221330-ewisland-26/
Wellicht een prima woning hoor, maar als eerste eigenschap nu 'gezellig' te noemen...
Starters opgelet! Deze gezellige woning...

Wellicht een prima woning hoor, maar als eerste eigenschap nu 'gezellig' te noemen...

duidelijk dat de buren iets hebben wat niet mag ontsnappenVerwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:57:
Haha, sommige makelaars...![]()
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kleine kinderen.El Capitan schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:07:
[...]
duidelijk dat de buren iets hebben wat niet mag ontsnappen
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Mensen van het kaliber Youp van 't Hek of bijvoorbeeld Steve McQueen. (Zou me niets verbazen als hij hier ook zou wonen...)Jannibal23 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:14:
Mensen met inwonende ouders.Jannibal23 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:14:
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:33:
[...]
Mensen van het kaliber Youp van 't Hek of bijvoorbeeld Steve McQueen. (Zou me niets verbazen als hij hier ook zou wonen...)
offtopic:
Youp woont veel eenvoudiger aan de minder deftige Prinsengracht - Binnenkijken in het grachtenpand van Youp van 't Hek. En ook Steve McQueen woont in Nederland veel volkser - Dit is Amsterdamse huis regisseur beste film 2013
Youp woont veel eenvoudiger aan de minder deftige Prinsengracht - Binnenkijken in het grachtenpand van Youp van 't Hek. En ook Steve McQueen woont in Nederland veel volkser - Dit is Amsterdamse huis regisseur beste film 2013
[ Voor 17% gewijzigd door martyw op 08-09-2023 01:29 ]
Het is mij een beetje onduidelijk hoeveel vierkante meters er in de koop vallenNo Hands schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:48:
[...]
Een monument hoeft niet per se mooi te zijn. Het is de historie die iets monument maakt in dit geval.
Het is een leuk pandje maar die postzegel waar het op staat is wat zonde.
Moet je nog extra betalen voor die 55 m2? Maar zelfs 283 m2 is in een dorpse/semi-stedelijke omgeving geen postzegel .... Wel zou ik als ik het zou kopen ervoor zorgen dat het huis tijdens de verbouwing instort en er iets nieuws plaatsen ....Het Melkhuisje staat oorspronkelijk op een perceel van 283 m2 maar bij overdracht wordt er ca. 55 m2 bij verkocht.
[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 08-09-2023 02:52 ]
Gemeentelijk monument zou daar wel eens roet in het eten kunnen gooien. De tuin ten opzichte van de woning ligt niet ideaal.martyw schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 02:48:
[...]
Het is mij een beetje onduidelijk hoeveel vierkante meters er in de koop vallen
[...]
Moet je nog extra betalen voor die 55 m2? Maar zelfs 283 m2 is in een dorpse/semi-stedelijke omgeving geen postzegel .... Wel zou ik als ik het zou kopen ervoor zorgen dat het huis tijdens de verbouwing instort en er iets nieuws plaatsen ....
Verwijderd
Gezien de huidige staat en monumentale status.... Niet aan beginnen als je niet van een berg geld af moetmartyw schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 02:48:
[...]
[...]
Moet je nog extra betalen voor die 55 m2? Maar zelfs 283 m2 is in een dorpse/semi-stedelijke omgeving geen postzegel .... Wel zou ik als ik het zou kopen ervoor zorgen dat het huis tijdens de verbouwing instort en er iets nieuws plaatsen ....
283 m2 perceel is niet klein, maar zeker niet groot. Voor vrijstaand is dat wel echt een postzegel, dus ik snap dat ze die 55 erbij doen.
Monument betekend instandhoudingsplicht. Zomaar laten instorten lost dat niet op.martyw schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 02:48:
[...]
[...]
Katten, ik heb zelf ook zoiets gemaakt alhoewel wat minder hoog.El Capitan schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:07:
[...]
duidelijk dat de buren iets hebben wat niet mag ontsnappen
Katten kunnen dan toch naar buiten maar zijn anderen niet tot last (lees poepen in andermans tuin).
Deed iedereen met katten het maar zo.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Zonder die 55m2 heb je dan ook niet meer dan een smal strookje rondom de woning, die 55m2 extra maakt het een stuk beter maar met een diepte van 6m houdt het niet over. voor een vrijstaande woningVerwijderd schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:04:
[...]
Gezien de huidige staat en monumentale status.... Niet aan beginnen als je niet van een berg geld af moet
283 m2 perceel is niet klein, maar zeker niet groot. Voor vrijstaand is dat wel echt een postzegel, dus ik snap dat ze die 55 erbij doen.
martyw schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 01:23:
offtopic:
Youp woont veel eenvoudiger aan de minder deftige Prinsengracht - Binnenkijken in het grachtenpand van Youp van 't Hek.
offtopic:
Ik zag geen stapelbed!
Ik zag geen stapelbed!
De jacht kan beginnen. Hij is online. Zal niet enorm moeilijk zijn gok ik..Get!em schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:21:
[...]
Zoals @BootVluchteling al zegt, er zitten easter eggs in die het verklappen....
Hahahaha, niceBootVluchteling schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:18:
[...]
De jacht kan beginnen. Hij is online. Zal niet enorm moeilijk zijn gok ik..

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
BootVluchteling --> Profiel --> Weteringen --> Funda --> Zoek op laatste 24 uur --> 1 resultaat --> foto met Tweakers mat
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Oh verhip. Dat had ik ff onderschat. Dan wordt het inderdaad wel erg makkelijkTheOmen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:34:
[...]
BootVluchteling --> Profiel --> Weteringen --> Funda --> Zoek op laatste 24 uur --> 1 resultaat --> foto met Tweakers mat
Ik mis dan wel een henk casebadge!BootVluchteling schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:36:
[...]
Oh verhip. Dat had ik ff onderschat. Dan wordt het inderdaad wel erg makkelijk
Er is trouwens nog 1 easteregg in de foto's. Die is wel een stuk lastiger te vinden. Kunnen jullie die ook vinden?
Met streetview kan je echt zien wat er met die tuin gebeurd is in een paar jaar.kleijn1985 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:56:
[...]
Wat een verschrikking![]()
-volledig dichtgetegelde voortuin
-goedkope afwerking "waar mogelijk"
-90% afgewerkt "waar mogelijk"
-overheersend wit en marmerlook
2015
2022
Bereid je maar vast voor op de reactiesBootVluchteling schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:36:
[...]
Oh verhip. Dat had ik ff onderschat. Dan wordt het inderdaad wel erg makkelijk
- Wat staat er nou op de voordeur?
- Onderhoudsarme voor- en achtertuin (bingo-bonus-punten)
- Geen parkeerplaats voor de deur
- Airco onder je slaapkamerraam
- Weet iemand een goeie manier om dat rode tapijt te verwijderen
Die tweede easteregg kan ik niet vinden.......
Ja, daar hield ik voorzichtig al rekening mee. Ach, er staan plantenbakken. Dat is al meer dan in enkele andere tuinen. Betreft die parkeerplaats is dat een voor -en nadeel. Voordeel is autoluw, nadeel is stukje verder lopen. En die airco is, zeker met deze temperaturen, heerlijk. Zou niet meer zonder willen..TheOmen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:45:
[...]
Bereid je maar vast voor op de reacties
![]()
Die 2e easteregg is goed zoeken. Het is een klein beetje verscholen achter een ander voorwerp. Helaas kan je niet inzoomen op de foto's, dat had het wat makkelijker gemaakt.
Asus pasje/dingetje aan de kapstok?BootVluchteling schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:49:
[...]
Ja, daar hield ik voorzichtig al rekening mee. Ach, er staan plantenbakken. Dat is al meer dan in enkele andere tuinen. Betreft die parkeerplaats is dat een voor -en nadeel. Voordeel is autoluw, nadeel is stukje verder lopen. En die airco is, zeker met deze temperaturen, heerlijk. Zou niet meer zonder willen..
Die 2e easteregg is goed zoeken. Het is een klein beetje verscholen achter een ander voorwerp. Helaas kan je niet inzoomen op de foto's, dat had het wat makkelijker gemaakt.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
We have a winner. Die hangt namelijk aan een Tweakers keycord. Maar is op de foto's lastig te zien.
BootVluchteling schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:13:
[...]
We have a winner. Die hangt namelijk aan een Tweakers keycord. Maar is op de foto's lastig te zien.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Als je het document doorleest waar de gemeentelijke monument bescherming aangekaart wordt valt het nog wel mee.Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:04:
[...]
Gezien de huidige staat en monumentale status.... Niet aan beginnen als je niet van een berg geld af moet
Betekent dit dat er gewoon kunststof kozijnen in mogen?Nagenoeg alle kozijnen van het pand zijn vernieuwd en vallen eveneens buiten de bescherming.
Qua buitenkant gaat het voornamelijk om het siermetselwerk en houtwerkaccenten. Deel van de aanbouw aan de zijkant en aanbouw aan de achterkant vallen er niet onder.
Verder lijken ze binnen voornamelijk te geven om de art-nouveau-onamentiek wat in de woonkamer (?) aanwezig is. Je ziet het een beetje op een aantal foto's, maar makelaar heeft geen foto's gemaakt van dit (blijkbaar) mooie plafond.
Ik zeg niet "Joh, valt mee en kopen maar!" maar ik snap wel waarom het een gemeentelijk monument is. Grootste ding wat iemand zou moeten doen voordat ze het kopen is een plan maken en dat met de gemeente/welstand overleggen. Ik krijg het idee dat de gemeente allang blij zou zijn als iemand (die het aanzicht kan waarderen) het koopt en wil opknappen.
Tweekapper van over een miljoen?

Ziet er wel mooi uit, maar toch wel aan de prijs. Wel een moderne uitbouw. En 266m2 woonoppervlak, hoe kan dat?
Oh ja, wel een mooie serre erbij en wat vierkante meters aan de zijkant erbij. Maar daarmee haal je dat oppervlak toch nog steeds niet?

Oh, ook nog een bijgebouw in de royale tuin. Het begint al op te tellen, zou er nog meer zijn? Wat is dat voor een raam in het terras?

Aha:

Flink onderkelderd tot in de tuin met wellness een ondergrondse verbinding tussen huis en bijgebouw, op 3 percelen.

Misschien is dat miljoen wel een koopje.
https://www.funda.nl/koop...42-kamperfoeliestraat-11/

Ziet er wel mooi uit, maar toch wel aan de prijs. Wel een moderne uitbouw. En 266m2 woonoppervlak, hoe kan dat?
Oh ja, wel een mooie serre erbij en wat vierkante meters aan de zijkant erbij. Maar daarmee haal je dat oppervlak toch nog steeds niet?

Oh, ook nog een bijgebouw in de royale tuin. Het begint al op te tellen, zou er nog meer zijn? Wat is dat voor een raam in het terras?

Aha:

Flink onderkelderd tot in de tuin met wellness een ondergrondse verbinding tussen huis en bijgebouw, op 3 percelen.

You are not a beautiful and unique snowflake.
Energielabel E. Ooof..Zartos schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aha:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je ooit de ambitie hebt om de tuin te vergroenen zal je dus eerst alle bebouwing ondergronds weg mogen gaan halen. Het idee dat het hoofdgebouw en bijbegbouw ondergronds verbonden zijn is niet verkeerd maar vrijwel alles wat bovengronds niet bebouwd is zal dus bijna ondergronds bebouwd zijn.Zartos schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:53:
Wel een ideale combinatie om werk en prive te scheiden zonder het risico te lopen dat je nat wordt als je tussen de gebouwen beweegt
Een monument met een verhaal dat je terugziet als je flipt tussen de Kadastrale kaart en de Satelliet-view
https://www.funda.nl/koop...23092-edeseweg-157/#kaart
Vorig jaar is het theehuis elf meter verder van de weg geschoven
https://www.bennekomsnieu...theehuis-bennekom-gestart
Nu te koop voor een half miljoen..

Uit het artikel:TheOmen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:26:
Een monument met een verhaal dat je terugziet als je flipt tussen de Kadastrale kaart en de Sateliet-view
[Afbeelding]
Vanwege de groei van de verkeersaantallen naar ongeveer 22.000 voertuigen per dag

Ik moet de eerste huizeneigenaar nog zien die door de rechter verplicht wordt om z'n monument te onderhouden, gezien de erbarmelijke staat van een hoop monumenten is dat dus een wassen neus.No Hands schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:13:
[...]
Monument betekend instandhoudingsplicht. Zomaar laten instorten lost dat niet op.
Hoe het nu ingeregeld is, is natuurlijk weer typisch Nederlands. We willen cultuur behouden, dus maken we overal een monument van. Met verplichtingen om het, zo ver mogelijk, intact te houden. Maar vervolgens is de specialistische kennis om dit goed te doen te duur voor de meeste eigenaren dus vervalt het langzaam. Of komen er bouwer Bob oplossingen.
Als een pand zo belangrijk is, moeten wij daar als gemeenschap ook gewoon in bijdragen. En dan niet alleen in een belastingvoordeeltje ergens. Als je dat niet doet krijg je Franse toestanden waar duizenden kastelen tot ruïne aan het vervallen zijn.
blup
Verwijderd
Maar dit is NL natuurlijk. Zeggen dat iets heel belangrijk is en behouden moet worden is heel makkelijk (kost nog eens niets ook)... daarna leg je alle verantwoordelijkheid bij een ander op zijn bordje en was je je handen.Bezulba schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:43:
[...]
Ik moet de eerste huizeneigenaar nog zien die door de rechter verplicht wordt om z'n monument te onderhouden, gezien de erbarmelijke staat van een hoop monumenten is dat dus een wassen neus.
Hoe het nu ingeregeld is, is natuurlijk weer typisch Nederlands. We willen cultuur behouden, dus maken we overal een monument van. Met verplichtingen om het, zo ver mogelijk, intact te houden. Maar vervolgens is de specialistische kennis om dit goed te doen te duur voor de meeste eigenaren dus vervalt het langzaam. Of komen er bouwer Bob oplossingen.
Als een pand zo belangrijk is, moeten wij daar als gemeenschap ook gewoon in bijdragen. En dan niet alleen in een belastingvoordeeltje ergens. Als je dat niet doet krijg je Franse toestanden waar duizenden kastelen tot ruïne aan het vervallen zijn.
Is wel iets meer dan een 'belastingvoordeeltje'Bezulba schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:43:
[...]
Kosten voor restaurantie zijn aftrekbaar van je inkomen.
Dus kan best dat het dure specialistische kennis is. Maar je betaalt ook maar de helft van die kosten.
Je kan gewoon subsidie aanvragen voor onderhoud van monumenten met een woonfunctie.Bezulba schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:43:
[...]
Ik moet de eerste huizeneigenaar nog zien die door de rechter verplicht wordt om z'n monument te onderhouden, gezien de erbarmelijke staat van een hoop monumenten is dat dus een wassen neus.
Verder meer een onderwerp voor de woonkroeg denk ik.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dat is al lang niet meer zo. De aftrek is vervangen door een subsidieregeling. Met een vast budget per jaar, dus als alle monumenteneigenaren meer aan onderhoud doen dan krijgt iedereen een lager % vergoed geloof ik.jeroenkb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:03:
[...]
Is wel iets meer dan een 'belastingvoordeeltje'
Dus kan best dat het dure specialistische kennis is. Maar je betaalt ook maar de helft van die kosten.
Ik zie een piano in de woonkamer, gezellig toch? Paps ging daar na het eten altijd een leuk deuntje op spelen, met de kinderen, handjes overelkaar netjes op de bank zittend.Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:57:
Haha, sommige makelaars...![]()
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De kinderen hebben overigens ook geholpen met het stucwerken, erg mooi geworden. Lekker strak.
Pssst... Steve McQueen is al ruim 40 jaar dood.Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:33:
[...]
Mensen van het kaliber Youp van 't Hek of bijvoorbeeld Steve McQueen. (Zou me niets verbazen als hij hier ook zou wonen...)

Jolke schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:34:
[...]
Pssst... Steve McQueen is al ruim 40 jaar dood.
Mooie vondst! Ook leuk te zien in de Streetview historie. Let op die rieten kap door de jaren heen...TheOmen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:26:
Een monument met een verhaal dat je terugziet als je flipt tussen de Kadastrale kaart en de Sateliet-view
[Afbeelding]
https://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Instandhoudingsplicht is wat anders dan onderhoudsplicht.Bezulba schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:43:
[...]
Je zult niet heel snel worden verplicht tot onderhoud, maar als je "per ongeluk" de woning in de fik steekt, dan zul je het wel in oude staat moeten terugbrengen en kun je er in de regel niet zomaar iets nieuws bouwen.
Hoezo? Dat heet dan toch gewoon een groen dak?Napo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:18:
[...]
Als je ooit de ambitie hebt om de tuin te vergroenen zal je dus eerst alle bebouwing ondergronds weg mogen gaan halen.
All-electric.
Ik vind die 'Hugo de Jonge' schoenen dan wel weer cool...BootVluchteling schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:41:
Er is trouwens nog 1 easteregg in de foto's. Die is wel een stuk lastiger te vinden. Kunnen jullie die ook vinden?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Al ver terug in het topic, mooi pand, maar ligt het aan mij of is ook dit huis deels 'ingericht voor de verkoop'. Veel oude troep, aantal meubels op wielen om makkelijk te verplaatsen, een bed op pallets in een huis van meerdere miljoenen?Kalentum schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:05:
Veel m2 voor een huis van nog geen 5 meter breed.
Je ziet het vaak aan de 'bed opgebouwd van kartonnen dozen met een laken er overheen' look, en aan de standaard VT wonen meubels met het koeienkleed en de rietpluim, maar zoals deze (meer klasse kringloop) heb ik hem nog niet gezien.
We spend our years as a tale that is told
Hehe, leuk gevonden, maar nee. Ik ga naar Nutvillagetimovd schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:12:
[...]
Zeker hier naartoe gevlucht:
https://www.funda.nl/koop...wetering-west-53/#foto-44
De trouwschoenen. Mascolori. Vond ze ( en nu nog steeds ) erg vet.Fiber schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:21:
[...]
Ik vind die 'Hugo de Jonge' schoenen dan wel weer cool...
Je vraagt je soms af hoe de vorige bewoners hun longen er moeten uitzien...handy112 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:17:
Als je echt van klussen houd kan je in Tiel lekker aan de gang.
[Afbeelding]
Deze?BootVluchteling schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:14:
[...]
Hehe, leuk gevonden, maar nee. Ik ga naar Nutvillage
[...]
De trouwschoenen. Mascolori. Vond ze ( en nu nog steeds ) erg vet.

(Ik laat het linkje nog maar even weg...)
Fiber schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:28:
[...]
Deze?
[Afbeelding]
offtopic:
Dat is één van de favoriete foto's van de makelaar, staat bij meerdere verkochte woningen
Dat is één van de favoriete foto's van de makelaar, staat bij meerdere verkochte woningen
Tenzij je een grote vijver partij wilt is dat toch niet zo'n probleem? Er worden hele stadsparken aangelegd op parkeergarages, onderdoorgangen en ecoducten.Napo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:18:
[...]
Als je ooit de ambitie hebt om de tuin te vergroenen zal je dus eerst alle bebouwing ondergronds weg mogen gaan halen. Het idee dat het hoofdgebouw en bijbegbouw ondergronds verbonden zijn is niet verkeerd maar vrijwel alles wat bovengronds niet bebouwd is zal dus bijna ondergronds bebouwd zijn.
Die hebben in de regel een behoorlijke laag grond tussen beton en maaiveld. In dit geval lijkt het er op dat de bunker woning dicht aan de oppervlak ligt en je weinig anders kunt planten dan gras. Omdat veel andere planten te diep wortelen.Tralapo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:39:
[...]
Tenzij je een grote vijver partij wilt is dat toch niet zo'n probleem? Er worden hele stadsparken aangelegd op parkeergarages, onderdoorgangen en ecoducten.
Die makelaar heeft wel humor zeg! Vol trots die 2 artistieke foto's van een haakwerkje en dat glas in lood tussen de restanten van het Scheveningse vreugde vuur van 2019.handy112 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:17:
Als je echt van klussen houd kan je in Tiel lekker aan de gang.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik durf het bijna niet te vragen... maar de muren en plafond waren ooit wit toch?mabo2602 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:20:
[...]
Je vraagt je soms af hoe de vorige bewoners hun longen er moeten uitzien...
Hoe meer teer, hoe eerder bij de Heer..Stroopwafels schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:55:
[...]
Ik durf het bijna niet te vragen... maar de muren en plafond waren ooit wit toch?
Zoals het tafelkleed...mabo2602 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:20:
[...]
Je vraagt je soms af hoe de vorige bewoners hun longen er moeten uitzien...
De foto staat wel bij de advertentie, dus ik schrok me een hoedje dat je gelijk de juiste had, maar @Csotranme had het correct dat die blijkbaar bij meerdere advertenties staat. Via DM kwam ik er iig achter ( toch nog een klein beetje privacy ) dat je het verkeerd hadFiber schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:28:
[...]
Deze?
[Afbeelding]
Die regeling is er al zeg 3 jaar niet meer.jeroenkb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:03:
[...]
Is wel iets meer dan een 'belastingvoordeeltje'
Het is sinds 2020 enkel een subsidie ter hoogte van 38% voor alléén onderhoud:
De woonhuissubsidie is bedoeld voor instandhoudingskosten aan monumentale onderdelen van het rijksmonument. Het gaat om werkzaamheden die technisch noodzakelijk zijn, gericht op sober en doelmatig onderhoud of herstel. Werkzaamheden met betrekking tot verduurzaming, comfortverbetering, verfraaiing, reconstructie of veranderd gebruik komen niet voor subsidie in aanmerking.
Met name dat laatste is vrij stupide want een duurzamer monument gaat een stuk langer mee.MooDyBLueS schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:18:
[...]
Die regeling is er al zeg 3 jaar niet meer.
Het is sinds 2020 enkel een subsidie ter hoogte van 38% voor alléén onderhoud:
[...]
Grappig gebouw, maar door de sauna en rare garages wordt het toch te duur om het iets van jezelf te maken voor 1M.Zartos schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aha:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoewel ik je punt snap en vanuit die insteek ik ook zeker voor verduurzaming ben (en subsidies daarop), gaat je argument niet helemaal op.synoniem schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:50:
[...]
Met name dat laatste is vrij stupide want een duurzamer monument gaat een stuk langer mee.
Zonder verduurzaming heb je nog steeds hetzelfde onderhoud aan kozijnen, ornamenten, trappen, deuren, gevels, daken, etc. Dat slijt niet langzamer (of sneller) met een verduurzamingsslag, dat verhoogt met name het wooncomfort.
Hoogstens kan je beargumenteren dat heel slecht geïsoleerde (G label) monumenten zonder enige isolatie/ventilatie behalve de prachtige term "natuurlijke ventilatie" (in gewoon Nederlands: je ramuh kennuh opuh) er wel bij varen als je die aanpakt, dat voorkomt wel tocht/vocht/schimmel/etc. Maar van een C naar A+++ heeft weinig tot geen impact op de levensduur van een monument. Onderhoud is onderhoud, houten kozijnen blijven houten kozijnen.
Hoe dan ook, welkom in het dorp zou ik zeggen (als je maar niet het huis gekocht hebt wat ik had willen hebbenBootVluchteling schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:57:
[...]
De foto staat wel bij de advertentie, dus ik schrok me een hoedje dat je gelijk de juiste had, maar @Csotranme had het correct dat die blijkbaar bij meerdere advertenties staat. Via DM kwam ik er iig achter ( toch nog een klein beetje privacy ) dat je het verkeerd had
We've got that ring of confidence
Wow die achtertuinJoe28965 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:42:
[...]
Met streetview kan je echt zien wat er met die tuin gebeurd is in een paar jaar.
2015
2022
voor:
https://goo.gl/maps/irWxctTezjiAHRp37
na:
https://goo.gl/maps/Qn9sdGPdEPhEcv3i9
Begrijp me goed onderhoud moet ook gesubsidieerd blijven wat mij betreft. Maar iedereen kan zijn geld maar één keer uitgeven. Als je op jaarbasis zoveel moet uitgeven aan niet duurzame zaken zoals je gasrekening en de duurdere verduurzamingsopgave niet gesubsidieerd wordt, zal het ten koste gaan van het onderhoud.MooDyBLueS schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:15:
[...]
Hoewel ik je punt snap en vanuit die insteek ik ook zeker voor verduurzaming ben (en subsidies daarop), gaat je argument niet helemaal op.
Zonder verduurzaming heb je nog steeds hetzelfde onderhoud aan kozijnen, ornamenten, trappen, deuren, gevels, daken, etc. Dat slijt niet langzamer (of sneller) met een verduurzamingsslag, dat verhoogt met name het wooncomfort.
Hoogstens kan je beargumenteren dat heel slecht geïsoleerde (G label) monumenten zonder enige isolatie/ventilatie behalve de prachtige term "natuurlijke ventilatie" (in gewoon Nederlands: je ramuh kennuh opuh) er wel bij varen als je die aanpakt, dat voorkomt wel tocht/vocht/schimmel/etc. Maar van een C naar A+++ heeft weinig tot geen impact op de levensduur van een monument. Onderhoud is onderhoud, houten kozijnen blijven houten kozijnen.
Wat jij aanhaalt geld voor Rijksmonumenten.MooDyBLueS schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:18:
[...]Die regeling is er al zeg 3 jaar niet meer.
Het is sinds 2020 enkel een subsidie ter hoogte van 38% voor alléén onderhoud:[...]
Voor gemeentelijke (zoals het pand hiervoor vermeld) en/of provinciale monumenten met woonfunctie gelden andere regels qua subsidie en dat loopt niet via het Rijk maar via het Nationaal Restauratiefonds
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik denk dat de ondergrondse gang vanaf het huis de toegang voor de sauna is vanuit het huis, niet zozeer de doorgang naar de werkruimte. Van waaruit je ook toegang hebt tot de sauna. Tussen huis en kantoor loop je gewoon door de tuin, weer of geen weer.Napo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:18:
[...]
Wel een ideale combinatie om werk en prive te scheiden zonder het risico te lopen dat je nat wordt als je tussen de gebouwen beweegtWaarom er gekozen is dat je altijd door het saunagedeelte mag lopen is dan weer lastig te begrijpen
Je zou door hevige regenval naar het bijgebouw lopen terwijl je ook een droog souterrain hebt, wat de woning (ondergronds) volledig verbindt met het bijgebouw aan de achterzijde van het perceel?karel-jacobse schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:22:
[...]
Ik denk dat de ondergrondse gang vanaf het huis de toegang voor de sauna is vanuit het huis, niet zozeer de doorgang naar de werkruimte. Van waaruit je ook toegang hebt tot de sauna. Tussen huis en kantoor loop je gewoon door de tuin, weer of geen weer.
Het kàn wel, maar 9 van de 10 keer is het enorm om.Napo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:46:
[...]
Je zou door hevige regenval naar het bijgebouw lopen terwijl je ook een droog souterrain hebt, wat de woning (ondergronds) volledig verbindt met het bijgebouw aan de achterzijde van het perceel?
@BootVluchteling Wat staat dat messenblok onhandig...TheOmen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:45:
[...]
Bereid je maar vast voor op de reacties
![]()
Nee.... OK, dat je zo'n ligusterhaag eruit haalt kan ik begrijpen, maar dan doe je er toch iets leuks voor terug en probeer je de rest op orde te houden?!kleijn1985 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:27:
[...]
Wow die achtertuin![]()
voor:
https://goo.gl/maps/irWxctTezjiAHRp37
na:
https://goo.gl/maps/Qn9sdGPdEPhEcv3i9
Wordt verkocht als tot in de puntjes afgewerkt, ik zie toch wel wat dingen die gedaan moeten worden. Wel prima sfeertje als je ervan houdt.
:strip_exif()/f/image/EBCDd4MKIA0d3oklEp7ZDInJ.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...-42223554-stenenkruis-29/
:strip_exif()/f/image/EBCDd4MKIA0d3oklEp7ZDInJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Er staat ook nog "Luxe afwerking", maar ik kan me na het doorbladeren van de foto's er niet een herinneren waarbij ik niet een aantal punten aan de todo-lijst hoefde toe te voegen.jaguarxj16 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:08:
Wordt verkocht als tot in de puntjes afgewerkt, ik zie toch wel wat dingen die gedaan moeten worden. Wel prima sfeertje als je ervan houdt.
[Afbeelding]
Die "industriële look" ziet er voor mij uit als "Het bouwen is klaar, afwerken doen we niet aan."
Duidelijk niet mijn smaak

je mag ook nog flink de portemonnee trekken voor de tuin zo te zien. Dus niet tot in de puntjes afgewerktjaguarxj16 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:08:
[Afbeelding]
Binnendeuren niet geschilderd, de traptreden zijn allemaal krom het voegwerk op de muren is ook om te huilen.Dronium schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:24:
[...]
Die "industriële look" ziet er voor mij uit als "Het bouwen is klaar, afwerken doen we niet aan."
Duidelijk niet mijn smaak
Niet tot in de puntjes is een understatement van het jaar.El Capitan schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:41:
[...]
je mag ook nog flink de portemonnee trekken voor de tuin zo te zien. Dus niet tot in de puntjes afgewerkt
Het is verwilderd, en de zaken die er staan (zoals de brievenbus) is ondermaats voor een woning in deze prijsklasse. De keuze voor beton aan de achterkant is uhm, nogal beperkt. er is geen ruimte voor een eetplek waardoor je óf het beton moet uitbreiden ( met de te verwachten verschillen ) of nog ergens met tegels aan de slag mag.
Het nut/noodzaak van de douche op de begane grond is nogal twijfelachtig en zo zijn er nogal wat punten die suboptimaal zijn ( of ik begrijp ze gewoonweg niet
Klopt, als je de link met uitleg over subsidies had gepakt had je zelf ook wel kunnen lezen dat het Nationaal Restauratiefonds helemaal niks aan subsidies doet.Yaksa schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:50:
[...]
Wat jij aanhaalt geld voor Rijksmonumenten.
Voor gemeentelijke (zoals het pand hiervoor vermeld) en/of provinciale monumenten met woonfunctie gelden andere regels qua subsidie en dat loopt niet via het Rijk maar via het Nationaal Restauratiefonds
Feitelijk heb je standaard alleen subsidies voor rijksmonumenten en los daarvan ligt het er per gemeente of provincie aan en zelfs dan per monument en/of bestemming of er iets van een subsidie beschikbaar is. En hoe lager je in de pikorde (rijk->provincie->gemeente) komt, hoe minder geld er is en hoe minder kans je maakt.
En daarnaast reageerde ik op iemand die het had over een financieel aantrekkelijke constructie waarbij investeringen zelfs belasting/inkomensaftrekbaar waren. Ook die regeling was er naar mijn weten altijd alleen maar voor rijksmonumenten en is dus inmiddels afgeschaft.
[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 09-09-2023 00:08 ]
Is blijkbaar zelfs een nieuwsbericht waard. En als je met een goed plan komt hoeft het niet per se 500k Euro te kosten...TheOmen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:26:
Een monument met een verhaal dat je terugziet als je flipt tussen de Kadastrale kaart en de Satelliet-view
[Afbeelding]

https://nos.nl/regio/geld...nda-voor-een-flink-bedrag
Met een (slaap-)kamer beneden vind ik het wel logisch om daar ook een badkamer te hebben. Los van dat het sowieso prettig is om een badkamer in de buurt van een slaapkamer te hebben, kun je op deze manier ook makkelijk in de woning blijven wonen als je later minder goed ter been bent.Napo schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:23:
[...]
Het nut/noodzaak van de douche op de begane grond is nogal twijfelachtig en zo zijn er nogal wat punten die suboptimaal zijn ( of ik begrijp ze gewoonweg niet)
Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat die slaapkamers allemaal zo klein zijn in verhouding tot de woonkamer. Daar had ik een andere keus gemaakt.
Ik vind de woonkamer ook best klein hoor. Keuken en eetkamer zijn wel groot, maar de woonkamer ziet er op de fotos ook een beetje treurig uit.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 07:55:
[...]
Met een (slaap-)kamer beneden vind ik het wel logisch om daar ook een badkamer te hebben. Los van dat het sowieso prettig is om een badkamer in de buurt van een slaapkamer te hebben, kun je op deze manier ook makkelijk in de woning blijven wonen als je later minder goed ter been bent.
Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat die slaapkamers allemaal zo klein zijn in verhouding tot de woonkamer. Daar had ik een andere keus gemaakt.
De indeling - en daarmee dus de locatie van de slaapkamer - lijkt me alles behalve handig, en dan zou ik het eerder nog direct integreren met de slaapkamer dan de manier waarop het nu is gedaan. Aan de voorzijde effectief naast de voordeur slapen is suboptimaal.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 07:55:
[...]
Met een (slaap-)kamer beneden vind ik het wel logisch om daar ook een badkamer te hebben. Los van dat het sowieso prettig is om een badkamer in de buurt van een slaapkamer te hebben, kun je op deze manier ook makkelijk in de woning blijven wonen als je later minder goed ter been bent.
Formaat van de slaapkamers is niet heel groot maar lijkt me meer dan afdoende, daar zie ik niet direct een probleem in. Buiten de werkkamer/slaapkamer op de begane grond.
De indeling is sowieso maar zo-zo, lastig te begrijpen keuzes.
Maar daar is gewoon ISDE voor, net als alle niet monumenten.synoniem schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:50:
[...]
Met name dat laatste is vrij stupide want een duurzamer monument gaat een stuk langer mee.
Het huis is uit 1959. Ik denk dat het oorspronkelijk veel kleiner was en dat er in de loop der tijd een stuk of stukken aangebouwd zijn en dat geeft vaak wat vreemde verhoudingen. De hele 'keuken' en 'bijkeuken' lijkt mij een latere aanbouw en de huidige 'woonkamer' ziet er uit alsof het oorspronkelijk de garage was. Ik denk dat de badkamer op de bg er altijd al zat en dat de slaapkamer op de bg vroeger de woonkamer was en dat de keuken ooit achter de hal zat wat nu de rechterkant van de 'eetkamer' is Die badkamer boven is er pas later gebouwd ten koste van een slaapkamer denk ik...Napo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:02:
[...]
De indeling - en daarmee dus de locatie van de slaapkamer - lijkt me alles behalve handig, en dan zou ik het eerder nog direct integreren met de slaapkamer dan de manier waarop het nu is gedaan. Aan de voorzijde effectief naast de voordeur slapen is suboptimaal.
Formaat van de slaapkamers is niet heel groot maar lijkt me meer dan afdoende, daar zie ik niet direct een probleem in. Buiten de werkkamer/slaapkamer op de begane grond.
De indeling is sowieso maar zo-zo, lastig te begrijpen keuzes.
Zou je een DM kunnen sturen met welk huis je had willen kopen? Ben ff nieuwsgierigYukkie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:19:
[...]
Hoe dan ook, welkom in het dorp zou ik zeggen (als je maar niet het huis gekocht hebt wat ik had willen hebben)
/edit
Ik kwam deze tegen
https://www.funda.nl/koop...uis-42223345-kamvaren-13/
Vind de kwaliteit en de volgorde van de foto's maar beetje vreemd. Soms compleet kaal, soms compleet gevuld. De holding die op het adres zat, is permanent gesloten. Mogelijk failliet of gestopt ofzo.
[ Voor 31% gewijzigd door BootVluchteling op 09-09-2023 13:05 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Jaren 60 woning in Ede

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-42224368-arnhemseweg-79/
Energielabel E.
Wordt ook aangeboden als kavel.
https://www.funda.nl/42235668
Is dit voorjaar al eens verkocht: https://www.funda.nl/koop...-42038747-arnhemseweg-79/

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-42224368-arnhemseweg-79/
Energielabel E.
Is dit voorjaar al eens verkocht: https://www.funda.nl/koop...-42038747-arnhemseweg-79/
[ Voor 11% gewijzigd door deejeebv op 09-09-2023 14:30 ]
Die ligging is wel vrij ideaal inderdaad. Ik kan me weinig idealere ligging bedenken in Ede. Vanaf daar zit je zo op de A12, A30 en A1/A50. Ook binnendoor vrij snel in Apeldoorn of Arnhem. En dan nog binnen 5 minuten lopen op de heide of in het bos. Het is dat die wat buiten mijn range ligtdeejeebv schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:28:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.