Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.730.685 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30

Fiber

Beaches are for storming.

Gaan goudkleurige deuren de nieuwe trend worden en is zwart straks zóóóó 2022...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

paQ

Fiber schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:06:
[...]

Gaan goudkleurige deuren de nieuwe trend worden en is zwart straks zóóóó 2022...? O-)
In de nieuwe(re) hotels is dat momenteel wel de mode ja.
Veel messing / goudkleurig.

Ik vind ze fakking fantastisch overigens :D

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 29-08-2023 23:17 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 18:46
Wat ruist hier door het struik gewas....?

Bijna 30.000m2....wel even inschrijven...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMf7jdRxEoGnkqSGNqjJRhHNfrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nxQh3qD1LsH4ITiewVTvG5Uf.png?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...-alde-skatting-1/#foto-12

[ Voor 18% gewijzigd door vanderv op 29-08-2023 23:30 . Reden: Afbeelding gewijzigd ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:59
paQ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:49:
potver... 4,25 miljoen! in Oud Zuid, maar dan heb je ook wat!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

er is wel een maar....
[Afbeelding]

Het is nu zo:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...67-waldeck-pyrmontlaan-8/
Als ik de advertentie goed begrijp heb je dan alleen een gestript bouwval voor 10k per m2. Die renders zijn niet meer dan een 'serveersugestie' van wat je met het pand zou kunnen doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:43:
[...]

Als ik de advertentie goed begrijp heb je dan alleen een gestript bouwval voor 10k per m2. Die renders zijn niet meer dan een 'serveersugestie' van wat je met het pand zou kunnen doen.
ja 4.25 miljoen is ook echt van de zotte (imo)
Maar zo lang er tiny houses worden verkocht voor 340k, kun je er eigenlijk niet meer van opkijken.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 30-08-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Prachtig :D Weet alleen niet of 'privacy' en 'rust' de juiste woorden zijn, op een zomerse dag varen er honderden bootjes langs die je woonkamer in willen spieken of kijken of er iemand thuis is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00
Je moet er maar zin in hebben. Lijkt me wel mooi wonen maar er zullen ook wel wat verplichtingen over groenonderhoud aan vast zitten. Maar je kan wel leuk oefenen met golf.

Geen foto's van de binnenkant, normaal een slecht teken. Als mijn Google-skills mij niet in de steek laten dan woont Maarten Fontein hier, die nog een tijdje directeur bij Ajax is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kalentum schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:25:
[...]

Je moet er maar zin in hebben. Lijkt me wel mooi wonen maar er zullen ook wel wat verplichtingen over groenonderhoud aan vast zitten. Maar je kan wel leuk oefenen met golf.

Geen foto's van de binnenkant, normaal een slecht teken. Als mijn Google-skills mij niet in de steek laten dan woont Maarten Fontein hier, die nog een tijdje directeur bij Ajax is geweest.
En komt de postbode ook per bootje?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 22:33

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

er is wel een maar....
[Afbeelding]

Het is nu zo:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wow, dit is echt een mooi pand. Wel benieuwd waarom de muren zo gestud zijn. En jammer dat de ensuite deuren eruit zijn. Het lijkt erop alsof er te actief is gestripped, met verdwijnen van de klassieke elementen :'(

Gezien de wansmaak van de "impressies" zou me dit niet verbazen overigens.

Ik vind het trouwens gruwelijk irritant om steeds die impressies tussen de foto's te zien, zo krijg je geen beeld van het pand, en helpt ook niet mee om er zelf iets moois in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Je krijgt ook niet het hele eiland, naar slechts een deel (5 ha). De rest is van Staatsbosbeheer.
Ik neem aan dat de woning wel behoorlijk wat te bieden heeft, gezien de prijsstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:21
vanderv schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:22:
Wat ruist hier door het struik gewas....?

Bijna 30.000m2....wel even inschrijven...

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...-alde-skatting-1/#foto-12
Hier stond vroeger al eens een huis. Volgens mij werd die gebruikt als vakantiewoning.

Ik zou echter wel een haventje aanleggen, aangezien er nogal wat bootjes langskomen. In ieder geval als je je boot een beetje heel wil houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Zwartoog schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Wow, dit is echt een mooi pand. Wel benieuwd waarom de muren zo gestud zijn. En jammer dat de ensuite deuren eruit zijn. Het lijkt erop alsof er te actief is gestripped, met verdwijnen van de klassieke elementen :'(

Ik vind het trouwens gruwelijk irritant om steeds die impressies tussen de foto's te zien, zo krijg je geen beeld van het pand, en helpt ook niet mee om er zelf iets moois in te zien.
ik vind de impressies zelf dan weer behoorlijk geslaagd :)
smaken verschillen
Vraag me alleen af waar de hele draagmuur (constructie) van de woonkamer naar toe is.(in die impressie)

Hoe dan ook komt bij het aanpakken van dit pand nogal wat kijken.
Constructeurs, een architect, en veel, heel vee geld. Die 4.25 miljoen gaan nergens over, want dat is het perceel niet waard; het huis ook niet meer.
Schijnbaar waren ze het met het bepalen van de WOZ het daar ook elk jaar mee eens.

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 30-08-2023 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
paQ schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:12:
[...]

ik vind de impressies zelf dan weer behoorlijk geslaagd :)
smaken verschillen
Of het mooi of lelijk is is natuurlijk persoonlijk. Maar de impressies zouden net zo goed van een woning in bv. Almere Overgooi kunnen zijn. Alles wat een woning van begin 20ste eeuw karakter geeft is er uit gesloopt. Dat maakt het op zijn minst "bijzonder". En is een indicatie van waar/of de verkoper de kwaliteiten van zo'n woning ziet.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001

Wuursj

want worst is al bezet

Ah de kogjespolder van wijlen Boer Joop. Daar gingen we 'vroeger' (tot circa 2009/2010 oid, voelt meer als gisteren) kamperen met de studentenzeilvereniging. Toen stond er nog een oud, klein, houten boerderijtje waar boer Joop 'zelfvoorzienend' woonde met een generatorhok, WC met gat in de grond en gasflessen voor het koken. Zoals hij er al 50 jaar woonde.

Boer Joop is op een gegeven moment overleden. We hebben het eiland toen nog 1 keer kunnen gebruiken van de nazaten waarij we wat delen van de oude opstallen 'moesten' opstoken met een flink kampvuur. Niet veel later is het verkocht en dit neergezet. Ik wou dat ik toen geld had want met deze prijs loopt iemand hier flink op binnen...

Toen ik er laast een keer langs zeilde, vond ik dat ze wel een heel inspiratieloos hok van zijn boerderijtje hebben gemaakt. De plek vraag echt om iets mooiers.

Een stukje foto uit 2005 van zijn boerderijtje toen op dezelfde plek als de huidige nieuwbouw:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Ae5u5g.png
Dat gebouw was niet veel maar toch jammer dat die oude hooischuur niet bewaard is gebleven. Kun je best een leuk overkapt terras oid van maken.
[...]
En voor elke scheet (boodschapje, bezoek ophalen, kinderen naar school, werk) mag je de boot pakken. Met de kortste verbinding sta je nog steeds op Kaag Eiland zonder echte winkel of school en alsnog pontverbinding naar de wal maar Buitenkaag is niet veel verder als je toch aan het varen bent. Heeft zeker zijn charme en wellicht heerlijk in de zomer maar in de winter lijkt me dat toch ook wel een last af en toe in het donker, kou en regen. En met ijsgang zit je zomaar opgesloten.

[ Voor 41% gewijzigd door Wuursj op 30-08-2023 11:36 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wuursj schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Ik wou dat ik toen geld had want met deze prijs loopt iemand hier flink op binnen...

[...]

En voor elke scheet (boodschapje, bezoek ophalen, kinderen naar school, werk) mag je de boot pakken.
Ik vraag me af of die prijs houdbaar is. Het is veel geld voor een vakantiehuisje. Want als hoofdwoning lijkt het mij te onpraktisch. Ik zou niet verbaasd zijn als die prijs gehalveerd moet worden voor het verkoopt.

Overigens lijkt de 13-in-een-dozijn architectuur me juist een voordeel. Het zal niet ieders droomwoning zijn maar veel van die droomwoningen lijken me lastig verkoopbaar. Als je vier miljoen voor een woning over hebt dan hoef je andermans droomhuis niet te kopen, dan laat je je eigen droomhuis wel bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

er is wel een maar....
[Afbeelding]

Het is nu zo:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Yuck!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-09 08:12
Vermoedelijk weinig natuurlijk licht in je toekomstige woning:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/176/099/338_720x480.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/176/099/322_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...81-plesmanduin-bouwnr-26/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:23
[...]

En voor elke scheet (boodschapje, bezoek ophalen, kinderen naar school, werk) mag je de boot pakken. Met de kortste verbinding sta je nog steeds op Kaag Eiland zonder echte winkel of school en alsnog pontverbinding naar de wal maar Buitenkaag is niet veel verder als je toch aan het varen bent. Heeft zeker zijn charme en wellicht heerlijk in de zomer maar in de winter lijkt me dat toch ook wel een last af en toe in het donker, kou en regen. En met ijsgang zit je zomaar opgesloten.
Jachthaven Jonkman is maar een klein stukje varen toch, het lijkt me dat je daar ook wel een auto kan parkeren.

Ben eigenlijk het meest benieuwd waar ze pakketjes en post afleveren want het adres staat wel gewoon geregistreerd op het eiland 8)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38
Papa (of mama) is nogal fan van Desperado.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/179/127/286_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...2217273-orlandostraat-42/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:20
Mryc schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:57:
Vermoedelijk weinig natuurlijk licht in je toekomstige woning:
Ik snap deze opmerking niet helemaal ?

Verder best een mooi plekje om te wonen hoor.. In 5 minuten in DH Centrum en in 5 minuten op Scheveningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
iketot schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:51:
[...]

Ik snap deze opmerking niet helemaal ?

Verder best een mooi plekje om te wonen hoor.. In 5 minuten in DH Centrum en in 5 minuten op Scheveningen.
Zoals ik lijk te zien op de foto's zit je als het ware achter de oprit van de auto's die daar omhoog loopt, dus je zit dan in de schaduw daarvan. En aan de andere kant van je huis staat een ander deel van die appartementen die de zon blokkeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

downtime schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:34:
[...]
Want als hoofdwoning lijkt het mij te onpraktisch.
Ik denk dat dat tegenwoordig echt wel meevalt. Je zult aan de andere kant (waar PostNL wél komt) een adres met een pakketkluis moeten hebben, maar verder is het toch wel goed te doen.
De vraag is hoeveel je echt zelf moet regelen (g/w/l, riool..), maar ook dat is allemaal tegenwoordig prima te regelen.

Met een ruime voorraadkast doe je gewoon 1x in de week een ritje met de boot, en verder hoef je je eilandparadijs niet af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Oon schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Ik denk dat dat tegenwoordig echt wel meevalt. Je zult aan de andere kant (waar PostNL wél komt) een adres met een pakketkluis moeten hebben, maar verder is het toch wel goed te doen.
De vraag is hoeveel je echt zelf moet regelen (g/w/l, riool..), maar ook dat is allemaal tegenwoordig prima te regelen.

Met een ruime voorraadkast doe je gewoon 1x in de week een ritje met de boot, en verder hoef je je eilandparadijs niet af
Als je kinderloos bent, geen vrienden of familie hebt, geen bedrijf hebt, en het liefst thuis een boekje leest. Een (rijke) schrijver of internetondernemer zou er zijn ideale werkplek van kunnen maken maar voor iedereen met een actief leven is het vreselijk onhandig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Divak schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:48:
Prachtig :D Weet alleen niet of 'privacy' en 'rust' de juiste woorden zijn, op een zomerse dag varen er honderden bootjes langs die je woonkamer in willen spieken of kijken of er iemand thuis is :P
Nou heb ik geen ervaring met hoe druk het daar kan zijn (kom ook totaal niet uit de buurt) maar je kunt natuurlijk wel creatief zijn met beschoeiing en afscheiding enzo.
Terras is ook niet aan de waterkant (beetje apart wel)
Tja, dat heb je met een landgoed. Dan heb je voor- en nadelen.
Geen foto's van de binnenkant, normaal een slecht teken.
Mwah, afgaande op bouwjaar en de foto's zou ik niet direct van het ergste uitgaan voor wat betreft de binnenkant.
Kan ook gewoon kwestie zijn dat écht geïnteresseerden toch wel komen bezichtigen en wij plebs het niet hoeven te zien.
Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:00:
Je krijgt ook niet het hele eiland, naar slechts een deel (5 ha). De rest is van Staatsbosbeheer.
Kan ook wel voordeel zijn, je betaald niet de vierkante meters, maar kans op andere bebouwing is - lijkt me - nagenoeg uitgesloten. Toerisme lijkt me ook niet.
Dus praktisch eiland alsnog voor jezelf met alleen groenbeheer die langskomt.
Ah de kogjespolder van wijlen Boer Joop.
Mooi achtergrondverhaal!

Wat je hier beschrijft is voor mij erg herkenbaar. Veel boerderijen waar de laatste bewoners vaak nog bijna hetzelfde leefden als decennia geleden. Bij overlijden wordt de boel verkocht en gerenoveerd.
Van oude tochtige boerderijen waar - voor onze huidige begrippen - vrij primitief gewoond wordt (en de generaties daarvoor nog geen nagel hadden om de kont te krabben) naar volledig gerenoveerde comfortabele woonboerderijen die richting/over de miljoen gaan.
Van arme, hardwerkende boerderijen naar luxeverblijven. Altijd wat aparte tegenstelling als je er over nadenkt.
En voor elke scheet (boodschapje, bezoek ophalen, kinderen naar school, werk) mag je de boot pakken. Met de kortste verbinding sta je nog steeds op Kaag Eiland zonder echte winkel of school en alsnog pontverbinding naar de wal maar Buitenkaag is niet veel verder als je toch aan het varen bent.
Tja, als ik sommigen hier (en andere topics op Tweakers) lees, woon je al in niemandsland zonder riool en is er pas net dsl aangelegd als je niet in de Randstad woont en ga je dood als je niet op 2 minuten loopafstand van de bioscoop (en alle andere denkbare voorzieningen) woont.
Leg een degelijke (dichte) motorboot in je haven en vaar naar station Sassenheim en dan verder met de trein of auto. Lijkt mij prima te doen. Je moet natuurlijk wel een bepaalde mindset hier voor hebben.
Heeft zeker zijn charme en wellicht heerlijk in de zomer maar in de winter lijkt me dat toch ook wel een last af en toe in het donker, kou en regen. En met ijsgang zit je zomaar opgesloten.
Het winterscenario lijkt me juist best wel aantrekkelijk.
Ascension schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:04:
Ben eigenlijk het meest benieuwd waar ze pakketjes en post afleveren want het adres staat wel gewoon geregistreerd op het eiland 8)
1 voordeel; je hoeft nooit pakketjes voor je buren aan te nemen. :P
Oon schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:03:
Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/2.gif
Alle voorzieningen zijn aanwezig; 34 zonnepanelen, water, elektra, internet, beveiliging, septic tank en houtopstand voor de houtkachels.
Precies. Boodschappen hoef je niet per se elke dag te doen.
En ik zie een Dirk tegenover het station, dus dichtbij (i.c.m. mijn hierboven beschreven woon-werkverkeer)
downtime schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:10:
Als je kinderloos bent, geen vrienden of familie hebt, geen bedrijf hebt, en het liefst thuis een boekje leest. Een (rijke) schrijver of internetondernemer zou er zijn ideale werkplek van kunnen maken maar voor iedereen met een actief leven is het vreselijk onhandig.
Je hebt gewoon de verkeerde mindset. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:20
BootVluchteling schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Zoals ik lijk te zien op de foto's zit je als het ware achter de oprit van de auto's die daar omhoog loopt, dus je zit dan in de schaduw daarvan. En aan de andere kant van je huis staat een ander deel van die appartementen die de zon blokkeert.
Ik zie nu inderdaad pas de pijl, en dat het gaat om een beneden woning.
Ik zag de advertentie, en dacht gezien het oppervlakte en de prjis dat het om penthouse ging.. *oops*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Leuk hoor, Mijn oude vakantiebaan locatie. Mijn vader werkte daar bij Verkeer & Water staat en ik kon via hem vakantie werk doen (nu niet meer voor te stellen dat iemand bij een ministerie dat regelt voor zijn zoon). Links van het gebouw ook jaren naar de interne sportschool geweest. Ben echt benieuwd hoe het is als het helemaal af is, zou er dan best wel eens binnen willen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
in lente/zomer/herfst kun je natuurlijk altijd een bootje pakken. kan je zo luxe maken als je zelf wilt :P

maar in de winter heb je toch vaak wel een hele periode waar er wel ijs ligt, niet dik genoeg om te schaatsen maar wel dik genoeg om niet meer (normaal) met een boot doorheen te kunnen gaan => dat lijkt me de ingewikkeldste periode om door te komen.

maar als je dit geld hebt dan heb je natuurlijk ook een overwinterparadijs ergens in het zuiden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hopelijk is de bewegwijzering in het gebouw inmiddels verbeterd. Toen het nog MinVenW MinIenW was, ben ik er nog eens hopeloos verdwaald :X

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Dit stulpje is weer opnieuw in de markt gezet: https://www.funda.nl/koop...2216052-katwijkerlaan-83/

Het lijkt er op dat het parkeerterrein van de buren nu uit de package-deal is gehaald en los verkocht wordt, wat mogelijk de prijsdaling van 400k verklaard. Maar gelukkig zit de prachtige tuin er nog wel bij.

Ik hoef nog maar 44000 dagen elke dag 50,- te sparen en dan kan ik het kopen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 19-09 15:02
Zwartoog schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Denk dat de wanden gestud zijn door wat de makelaar op Funda als iets positiefs breng( |:( )
- Het herstellen van de fundering, inclusief de kelder
Of te wel de fundering is naar de klote.

Verder inderdaad erg jammer dat de originele features zeer waarschijnlijk verdwenen zijn of gaan verdwijnen, zoals die mooie glas in lood ramen).

Die prijs is echt van de pot gerukt. Ja er worden huizen in die buurt voor die prijs verkocht, maar dat zijn dan huizen die al meteen in trekbaar zijn en niet casco. Daarnaast valt het onder 'Beschermd Stadsgezicht', waardoor je het misschien niet kan slopen en iets nieuws bouwen en ook zullen er vast extra bouwregels zijn. Er zit een 'asbestclausule' op, dus wie weet mag je daar ook al meteen grote kosten voor maken aangezien het bij oudere huizen vaak wel aanwezig is.

Maar de doelgroep is ook wel erg duidelijk als dit in de beschrijving er bij staat
This property is listed by a MVA Certified Expat Broker.
Of te wel rijke buitenlanders die niet beter weten dan dat dit een gangbare prijs zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@Piet91 Inderdaad, ik zat even te kijken omdat in de advertentie ook staat dat je in een kwartiertje naar station Sassenheim vaart. Bij dat station is gewoon een aanlegsteiger :*)
Dus eigenlijk alleen als er ijs ligt, wordt het lastig (tenzij het ijs dik genoeg is, dan kan je schaatsend naar het station...
Post valt misschien ook nog wel wat voor te regelen met een brievenbus of pakketbox bij de jachthaven. Je zal daar toch een ligplaats en een parkeerplaats willen hebben, denk ik zo. En ach, als je 5 miljoen hebt voor dat eiland, dan kan je je dat ook wel veroorloven...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 19-09 13:04
Yukkie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:08:
Dit stulpje is weer opnieuw in de markt gezet: https://www.funda.nl/koop...2216052-katwijkerlaan-83/

Het lijkt er op dat het parkeerterrein van de buren nu uit de package-deal is gehaald en los verkocht wordt, wat mogelijk de prijsdaling van 400k verklaard. Maar gelukkig zit de prachtige tuin er nog wel bij.

Ik hoef nog maar 44000 dagen elke dag 50,- te sparen en dan kan ik het kopen! :+
Dit huis is van het petekind van mijn opa geweest. Beiden zijn helaas nu niet meer onder ons ( of letterlijk wel, nét hoe je het wilt bekijken ).

Vorige keer stonden die artist impressions er nog niet bij, maar ik vind het maar verwarrend als je het zo ziet. De volgorde is niet helemaal lekker. Qua betaalbaarheid is het inderdaad nog puntje van aandacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Yukkie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:08:

Maar aan de industriële buren/buurt kun je niet zo veel te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:26:
[...]

Maar aan de industriële buren/buurt kun je niet zo veel te veranderen.
Ach, dat bedrijf is ook gewoon dicht 's avonds en het zijn nou niet bepaald de Hoogovens. Als ik er langs fiets op zondag, gebeurt er nooit wat. Dus hoeveel overlast zul je er nou helemaal van hebben? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
downtime schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:10:
[...]

Als ik het goed heb zit je op 20 minuten van Leiden Centraal (15 minuten boot plus 5 minuten trein). Ik denk dat er een hoop mensen zijn die langer onderweg zijn naar een stadscentrum.

Het is dus volgens mij voornamelijk perceptie. je moet eerst een stuk met de boot >dus< het is ver en afgelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

Als ik het goed heb zit je op 20 minuten van Leiden Centraal (15 minuten boot plus 5 minuten trein). Ik denk dat er een hoop mensen zijn die langer onderweg zijn naar een stadscentrum.

Het is dus volgens mij voornamelijk perceptie. je moet eerst een stuk met de boot >dus< het is ver en afgelegen.
Maar je kunt niet weg wanneer je wilt als in nu? Wachten op boot en trein? Terugweg ook?
Niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Heel gaaf! Ja je moet met een aantal zaken rekening houden, maar het is zeker een unieke locatie. :9~

Zelf zou ik mij meer zorgen maken over het vliegverkeer van Schiphol. Volgens mij komen de vliegtuigen daar al aardig laag over… Daarnaast zul je ook veel horen vanaf het water, dus of het echt rustig is weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Arjantje72 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:24:
[...]

Maar je kunt niet weg wanneer je wilt als in nu? Wachten op boot en trein? Terugweg ook?
Niet handig.
Dan zet je je auto aan de wal. Dan kun je wel ieder moment weg en terug. Maar in plaats van dat je 20 minuten in de auto zit, zoals bij een gewone running buiten de stad, zit je een kwartier in je boot en 5 minuten in je auto. Zullen veel mensen niet echt dramatisch vinden.

Maar als je dit wel onoverkomelijk vindt, dan moet je uiteraard niet in zo'n woning gaan wonen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 30-08-2023 19:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:08:
[...]

Dan zet je je auto aan de wal. Dan kun je wel ieder moment weg en terug. Maar in plaats van dat je 20 minuten in de auto zit, zoals bij een gewone running buiten de stad, zit je een kwartier in je boot en 5 minuten in je auto. Zullen veel mensen niet echt dramatisch vinden.

Maar als je dit wel onoverkomelijk vindt, dan moet je uiteraard niet in zo'n woning gaan wonen.
Dan kijk ik weer verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leipo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:56:
in lente/zomer/herfst kun je natuurlijk altijd een bootje pakken. kan je zo luxe maken als je zelf wilt :P

maar in de winter heb je toch vaak wel een hele periode waar er wel ijs ligt, niet dik genoeg om te schaatsen maar wel dik genoeg om niet meer (normaal) met een boot doorheen te kunnen gaan => dat lijkt me de ingewikkeldste periode om door te komen.

maar als je dit geld hebt dan heb je natuurlijk ook een overwinterparadijs ergens in het zuiden.....
En een helikopter... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:13
small2 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

Hier stond vroeger al eens een huis. Volgens mij werd die gebruikt als vakantiewoning.

Ik zou echter wel een haventje aanleggen, aangezien er nogal wat bootjes langskomen. In ieder geval als je je boot een beetje heel wil houden. :+
De Terp waar die woning op gestaan zou hebben zie ik echter nergens terug. Ook niet onder dat kluitje bomen. Verder koop je voor je toegangsweg vooral veel waterkant. Zou zomaar kunnen dat de verkoper vooral een heel stuk onderhoud van de hand wil doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 13:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
Slasher schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:29:
[...]

En komt de postbode ook per bootje?
De laatste bootpostbode is helaas in 2020 gestopt: https://www.omroepbrabant...bode-meer-in-de-biesbosch

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:38
Prachtige optrekje in België, kan je zo intrekken:

Link

Lekker kokenAfbeeldingslocatie: https://files.zimmo.be/OJzskg0_QHsjkOZCHplmetMGy2M=/fit-in/1200x1200/filters:image-format(pjpg)/5a/02/1bb2-0bdb-491c-af7e-ebaf322eb35b/foto_zimmo_9e281ef5f564f04953c01e048ae1fc9e.jpg

Ben je meer van een aangenaam bad?
Afbeeldingslocatie: https://files.zimmo.be/zlpkp_3P4xlVnP5imP5Tm_ltNHk=/fit-in/1200x1200/filters:image-format(pjpg)/c9/35/58fa-75fd-43ae-8dc5-887aa21d3296/foto_zimmo_6b56cbbe9c6d7279d7e2a97f32e90e5e.jpg

Anders toch maar genieten van de gezellige sfeer
Afbeeldingslocatie: https://files.zimmo.be/5QsUACPLOLBBcifogXLbYjNehjU=/fit-in/1200x1200/filters:image-format(pjpg)/7a/86/afd6-ee80-4c4f-905f-8d1df1d87b62/foto_zimmo_ca633c9b6669c9a0395b3d964b898e3e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat is daar gebeurd dan?

Badkraan vol aangezet, overstort dicht en vetrokken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
J_star schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:23:
Op streetview van juni 2019 stond onkruid al hoog in de tuin. Maar een huis gebouwd in 1996 zal normaal niet zo lekken als wat je daar ziet.

Maar even zoeken brengt dat er een nederlandse zakenman is vermoord in dat huis.
https://www.omroepbrabant.nl/tag/MARCEL%20VAN%20HOUT

Z'n ex heeft een andere villa van daar voor ruim 4 miljoen te koop gezet.

En zoals hier te zien is woonden er daar in de buurt veel bekende Nederlanders:
https://www.omroepbrabant...choten-in-belgische-villa

[ Voor 39% gewijzigd door pauldaytona op 30-08-2023 23:42 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 09:02
paQ schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:26:
wat is daar gebeurd dan?

De kraan staat nog steeds aan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
wat is daar gebeurd dan?

Dat kan ook gedaan zijn door baldadige vandalen die wellicht de woning zijn binnengekomen als de woning lange tijd onbewoond heeft gestaan.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Bizar hoe zo'n gebouw dus in 5-6 jaar volledig kan aftakelen... Op de foto in het nieuwsartikel over de moord staan het er nog mooi bij.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
kw_nl schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:55:
Bizar hoe zo'n gebouw dus in 5-6 jaar volledig kan aftakelen... Op de foto in het nieuwsartikel over de moord staan het er nog mooi bij.
Ja de klusjesman zat vast :+

• pauldaytona
Hoe ongelofelijk moet het daar stinken. En hoe krijg je het er ooit uit, waarschijnlijk tot casco kaal maken.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39

Aganim

I have a cunning plan..

pauldaytona schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:13:
Hoe ongelofelijk moet het daar stinken. En hoe krijg je het er ooit uit, waarschijnlijk tot casco kaal maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5NudPQrb0wK5rnkrd1pKFJHxM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3A2amvxbxz5VixEUcY91pyt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vraag me serieus af of je hier niet beter de sloopkogel tegenaan kan zetten en gewoon opnieuw moet beginnen.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:44:
[...]

Ok, 3m x 3m x 3 verdiepingen.... dat maakt 27m2.. Maar je bent al 25% kwijt aan je trap.

Dit is kleiner dan een forse studentenkamer....en die heeft meestal nog een aparte (gedeelde) badkamer en woonkamer als je in een studentenhuis zit.
En toch zou ik zowel nu (als ik alleen zou zijn) als jaren geleden als student 100x liever dit hebben dan een forse studentenkamer.

Even los van alle genoemde nadelen over dat het maar 30 jaar mag staan daar, de huurkosten voor de grond enzo, is dit toch wel veel gaver en relaxter wonen dan 99% van de studentenkamers. Enige voordeel daarvan wat ik me kan bedenken is als je echt in hartje <vul een grote stad in> zit dan, zeker als student is dat natuurlijk wel erg lekker met alles op loop-/fietsafstand om je heen.

Edit: ok met de opmerkingen over wat er allemaal naast zit zou ik misschien niet exact voor deze kiezen, maar wel dit type tiny tower als het op een leuke plek staat.

[ Voor 8% gewijzigd door MooDyBLueS op 31-08-2023 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
Aganim schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

[Afbeelding]

Ik vraag me serieus af of je hier niet beter de sloopkogel tegenaan kan zetten en gewoon opnieuw moet beginnen.
In het elektrische meetrapport staat:

Extra opmerkingen:
WONING WORD VOLLEDIG AFGEBROKEN

Wel mooi dat dat rapport verplicht is bij elke verkoop in België . Net als EPC berekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 17:03
Pompi schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:09:
[...]

Denk dat de wanden gestud zijn door wat de makelaar op Funda als iets positiefs breng( |:( )

[...]

Of te wel de fundering is naar de klote.

Verder inderdaad erg jammer dat de originele features zeer waarschijnlijk verdwenen zijn of gaan verdwijnen, zoals die mooie glas in lood ramen).

Die prijs is echt van de pot gerukt. Ja er worden huizen in die buurt voor die prijs verkocht, maar dat zijn dan huizen die al meteen in trekbaar zijn en niet casco. Daarnaast valt het onder 'Beschermd Stadsgezicht', waardoor je het misschien niet kan slopen en iets nieuws bouwen en ook zullen er vast extra bouwregels zijn. Er zit een 'asbestclausule' op, dus wie weet mag je daar ook al meteen grote kosten voor maken aangezien het bij oudere huizen vaak wel aanwezig is.

Maar de doelgroep is ook wel erg duidelijk als dit in de beschrijving er bij staat

[...]

Of te wel rijke buitenlanders die niet beter weten dan dat dit een gangbare prijs zou zijn.
Asbestclausule is gewoon standaard bij oudere huizen. Het zegt gewoon "Hey, het zou erin kunnen zijn, want het huis bestond al toen er asbest gebruikt wordt. Wij zijn niet aansprakelijk". Het betekent niet dat er asbest in zit.

Misschien dat beschermd stadsgezicht het glas in lood beschermd, zou mooi zijn.

De prijs is inderdaad wel echt idioot hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50
kw_nl schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:55:
Probleem is vooral dat de ventilatie vaak wordt uitgezet als een woning (tijdelijk) niet bewoond wordt. Dat is echt funest.

Heb wel eens woningen meegemaakt die nog maar een paar jaar oud waren en waarin door wat voor omstandigheid dan ook nog nooit iemand gewoond had. Als er niet geventileerd wordt en het bouwvocht dus niet wordt afgevoerd kun je zo'n woning na een paar jaar slopen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:44
Zouden de buren nu serieus afgedwongen hebben dat hun huis niet op de foto komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9b1RLnGs0f8MJ0ZSmcMpgbFJpwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnffZeGJbCQRuB8zXOU9ebEm.png?f=fotoalbum_large
Terwijl het huis op Streetview gewoon wel zichtbaar is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mqria5BcTHOxZmzyDzqjg5c6awU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ej8AiMfD5NcuEiCRB6uk2WvS.png?f=fotoalbum_large
Wat heeft het dan voor zin?

https://www.funda.nl/koop...-limburg-stirumstraat-18/

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:48
De buren hadden het plan opgevat om op deze manier via het Streisand effect in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat..." te belanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Phr34k schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:30:
Zouden de buren nu serieus afgedwongen hebben dat hun huis niet op de foto komt:
[Afbeelding]
Terwijl het huis op Streetview gewoon wel zichtbaar is?
[Afbeelding]
Wat heeft het dan voor zin?

https://www.funda.nl/koop...-limburg-stirumstraat-18/
Of het is de makelaar z'n manier om aan te geven welk huis het wél is. Sommigen gebruiken een pijl, anderen een rood kader, dit is blijkbaar ook een optie.

Of wat ik waarschijnlijker acht... de buren weten niet dat je het bij Google aan kan geven dat je je huis wilt laten blurren bij Streetview. Voor ons Tweakers is het algemene kennis, maar dat is het buiten Tweakers niet per se.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:47:
[...]

Of het is de makelaar z'n manier om aan te geven welk huis het wél is. Sommigen gebruiken een pijl, anderen een rood kader, dit is blijkbaar ook een optie.

Of wat ik waarschijnlijker acht... de buren weten niet dat je het bij Google aan kan geven dat je je huis wilt laten blurren bij Streetview. Voor ons Tweakers is het algemene kennis, maar dat is het buiten Tweakers niet per se.
Maar dan weer de vraag, waarom je huis blurren op streetview? Als ik er naartoe fiets kan ik het ook gewoon bekijken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans446
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 08:14
Flipwoning in Dedemsvaart.

Van:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/016/498_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/016/503_1440.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/178/447/305_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/178/447/308_1440.jpg

Het is opgeknapt, maar of ik het €110k meer waard vind...
Oud huis
Nieuw huis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:42
Vind het best fraai geworden. Kan me heel goed voorstellen dat er genoeg zijn die de oude versie zien en afhaken, onder het mom van "oude meuk, dat moet allemaal opgeknapt worden" en het nieuwe als instap-klaar zien en er wel een meerprijs voor willen betalen. Geen maanden aan verbouwing, geregel en rompslomp. Hoeveel meer is altijd de vraag.
Ken heel de buurt verder niet en weet niet of de eindprijs redelijk is, maar als ik zie wat er af en toe aangeboden wordt voor torenhoge prijzen, lijkt me dit niet heel verkeerd.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

No Hands schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:55:
[...]

Maar dan weer de vraag, waarom je huis blurren op streetview? Als ik er naartoe fiets kan ik het ook gewoon bekijken.
Omdat niet de hele wereld vanaf zijn/haar/hen luie bank dat huis hoeft te zien? Als je dat huis zo graag wil zien dan rij je er maar langs (mijn mening).

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
[...]

bij mij was de Google auto net op een ongelukkig moment langsgekomen (duur apparaat in de tuin zichtbaar waarvan ik niet wil dat iedereen dat weet), dus ook de boel laten verwijderen op streetview. Als je nu langsfietst zie je nu helemaal niets speciaals :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubbergrover1
fenrir schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:47:
[...]

Omdat niet de hele wereld vanaf zijn/haar/hen luie bank dat huis hoeft te zien? Als je dat huis zo graag wil zien dan rij je er maar langs (mijn mening).
Of de buurman zat als een soort Onslow op zijn stoepje, wat niet echt verkoopbevorderend werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hans446 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:18:
Flipwoning in Dedemsvaart.

Van:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Naar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is opgeknapt, maar of ik het €110k meer waard vind...
Oud huis
Nieuw huis
VincentG schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:36:
Vind het best fraai geworden. Kan me heel goed voorstellen dat er genoeg zijn die de oude versie zien en afhaken, onder het mom van "oude meuk, dat moet allemaal opgeknapt worden" en het nieuwe als instap-klaar zien en er wel een meerprijs voor willen betalen. Geen maanden aan verbouwing, geregel en rompslomp. Hoeveel meer is altijd de vraag.
Ken heel de buurt verder niet en weet niet of de eindprijs redelijk is, maar als ik zie wat er af en toe aangeboden wordt voor torenhoge prijzen, lijkt me dit niet heel verkeerd.
Ik vind hem er persoonlijk niet beter op geworden en er lijkt alleen optisch wat aan gedaan te zijn, wat grotendeels een kwestie van smaak is. Er is volgens mij niet geïsoleerd, niet uitgebouwd, geen dakkapel, geen nieuwe ramen of kozijnen, geen zonnepanelen, geen warmtepomp, eigenlijk niks wat echt waarde toevoegt. Wel een nieuwe keuken, badkamer, vloeren met beneden vloerverwarming, verfje, behangetje, maar dat moet allemaal maar net je smaak zijn... O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Sorry maar dat is een totaal onzin argument. Als ik jou op straat tegenkom of je mijn collega bent en ik je dagelijks kan zien, betekent het toch niet dat je overal op internet wil staan met je gezicht?

Zoiets heet recht op privacy en geldt ook voor je woning. En als jij met je fiets voor mijn woning blijft staan om er naar te gluren de hele tijd, kan je verwachten dat ik je op een gegeven moment wel vriendelijk verzoek verder te fietsen. Dat wordt op Streetview ietsjes lastiger gok ik zo. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MooDyBLueS op 31-08-2023 23:23 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:38
Als je de gok durft te wagen dat Tata steel aan banden gelegd wordt, en graag in een monumentaal pand dicht aan de duinen en de Noordzee in het Kennermerland wilt wonen voor een bedrag waar je in de rest van deze regio een jaren tachtig rijtjeshuis in een non-descripte buurt voor krijgt, of een etage in Haarlem, is er Wijk aan Zee
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/179/378/795_1440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/179/378/756_360x240.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/179/378/750_360x240.jpg
https://www.funda.nl/koop...s-42213423-julianaweg-17/

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 01-09-2023 04:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:49
Fiber schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:18:
[...]

[...]

Ik vind hem er persoonlijk niet beter op geworden en er lijkt alleen optisch wat aan gedaan te zijn, wat grotendeels een kwestie van smaak is. Er is volgens mij niet geïsoleerd, niet uitgebouwd, geen dakkapel, geen nieuwe ramen of kozijnen, geen zonnepanelen, geen warmtepomp, eigenlijk niks wat echt waarde toevoegt.
Tellen de 10 zonnepanelen (van dit jaar) niet mee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubbergrover1
newtastyland schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:45:
[...]

Tellen de 10 zonnepanelen (van dit jaar) niet mee?
Daarnaast is er vloerisolatie en op de begane grond ook vloerverwarming aangelegd. Een belangrijke verbetering die veel flippers nalaten en die je in een nette woning ook niet meer zo snel achteraf doet. En ook een belangrijke stap als je later zou willen overstappen op een warmtepomp. Voor de toekomst zou je dan nog kunnen overwegen om een dakkapel aan te leggen of extra dakisolatie. Maar als je nu al het dak extra zou isoleren, dan is dat kapitaalvernietiging als je een dakkapel wil. En nu al een dakkapel maakt de woning meteen weer een stuk duurder en in een ander prijssegment.

Vergeet ook niet dat dit een prijscategorie is waarbij veel potentiële kopers nauwelijks eigen geld of overwaarde hebben voor een grote renovatie. De oude situatie was dus niet alleen "waar moet ik beginnen met verbouwen" maar vooral ook hoe moet je dat financieren en kan ik daar überhaupt een bouwdepot voor krijgen. Voordat je daar van een aannemer een goede inschatting van hebt en de geldverstrekker daar ook mee akkoord is, ben je waarschijnlijk al door je voorbehoud heen. Weinig mensen zullen dit risico aan kunnen of willen gaan

Dan is een instapklare woning met een relatief neutraal interieur een stuk handiger. Er zijn ook weinig vreemde of onhandige keuzes gemaakt volgens mij, dat zie je wel eens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
martyw schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 04:02:
Als je de gok durft te wagen dat Tata steel aan banden gelegd wordt, en graag in een monumentaal pand dicht aan de duinen en de Noordzee in het Kennermerland wilt wonen voor een bedrag waar je in de rest van deze regio een jaren tachtig rijtjeshuis in een non-descripte buurt voor krijgt, of een etage in Haarlem, is er Wijk aan Zee
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De woning is wel tof alleen ja, daar zit wel een gigantische * aan vast, als Tatasteel weg gaat én er niets in dezelfde vorm terugkomt is dat wel een meer dan prima locatie, al helemaal als je een strandpersoon bent.

Blijft de vervuiling van Tata nog lang dan zit je jaar en dag in de meuk.
Het zou dan ook meer "kopen voor de toekomst" zijn dan dat je er direct moet gaan willen wonen. Misschien kan je er tot die tijd een kekke airBNB van maken :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:42
Welke Tweaker woont hier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CIQQCBgyQ-2kTKj1PgpH28Wb4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ht3A7K5GNR4JNFw9tdn5Sj3j.jpg?f=fotoalbum_large

De 1 Gbit/sec-glasvezelverbinding wordt als uniek selling point voor deze omgeving gebracht en dat is voor het buitengebied (Zuidwolde, Groningen) ook wel zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuTOEVRHSgbpDrZ_1AJLDrQIbDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxUNTf309Qmb1Bl3tVCHbSOW.jpg?f=fotoalbum_large

Verder een enorm ruim huis waar je alle kanten mee op kunt, zoiets komt niet vaak te koop in deze buurt. Als ik het geld had dan zou ik het wel weten :9

https://www.funda.nl/koop...2298215-oosterseweg-52-a/

[ Voor 20% gewijzigd door Bitfreakie op 01-09-2023 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 12:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bitfreakie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:39:
[Afbeelding]

De 1 Gbit/sec-glasvezelverbinding wordt als uniek selling point voor deze omgeving gebracht en dat is voor het buitengebied (Zuidwolde, Groningen) ook wel zo.

[Afbeelding]

Verder een enorm ruim huis waar je alle kanten mee op kunt, zoiets komt niet vaak te koop in deze buurt. Als ik het geld had dan zou ik het wel weten :9

700+ m2.. wat doe je ermee?!
Ik heb ADD en te veel hobbies, maar zelfs als ik voor elke hobbie een aparte kamer maak heb ik dan nog 400m2 over...

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die hebben ze wel heel fraai verbouwd. En blijkbaar is er ook goed.op de energie gelet, wat niet zo evident is. Ik zou er zo willen wonen, als mijn budget het zou toelaten...

Ik vind "vlakbij recreatiegebied Kardinge en natuurgebied Kardingebos;" overigens wel erg optimistisch gesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:44:
[...]

Ik heb ADD en te veel hobbies, maar zelfs als ik voor elke hobbie een aparte kamer maak heb ik dan nog 400m2 over...
Meer hobby's nemen :D

En je went snel aan die ruimte hoor:

Woon je in een tiny house van 30m2, dan heb je ruimte zat.
Woon je in een normaal huis van 100m2, dan wordt het al krap.
Woon je in bovenstaande boerenhal van 700m2, zal je zien dat je ruimte tekort komt :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 12:45
Twhomp schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:41:
[...]

Woon je in bovenstaande boerenhal van 700m2, zal je zien dat je ruimte tekort komt :+
Vertel mij wat. Leuke starterswoning van 80 vierkante meter en ik begin te zoeken naar opbergruimte. Dat had ik in m'n studentenkamer, of appartementje hiervoor van 60 meter echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Luco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:44:
[...]

Vertel mij wat. Leuke starterswoning van 80 vierkante meter en ik begin te zoeken naar opbergruimte. Dat had ik in m'n studentenkamer, of appartementje hiervoor van 60 meter echt niet
maar dan ga je dus 10x zo groot wonen. Nou dan moet je echt van goede huizen komen, of een hoarding probleem hebben, om dat snel te vullen.

blup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:45:
[...]

maar dan ga je dus 10x zo groot wonen. Nou dan moet je echt van goede huizen komen, of een hoarding probleem hebben, om dat snel te vullen.
Je moet ambitie hebben :+
En consumeren is goed voor de economie.

--

Het is best een gaaf huis. Iets te strak interieur (en die wenteltrap is lekker voor blote voeten/sokken :o), maar dat kan allemaal gefixt worden.

Vooral de bijgebouwen zijn gaaf, atelier/klusschuur/garage, heerlijk. En er staat al een kas en moestuin, helemaal compleet.

Het enige wat je buiten nog hoeft te doen is die hippe kinderknieënbreker wegmieteren (mooi gat voor een vijvertje :Y) ) en je kan er in.

(en laat die BMW maar staan :9 )

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00
Juist in de buitengebieden is veel glasvezel aangelegd. Er lag daar alleen koper. Vaak lukt het dan wel om op coöperatieve basis zelfs het meest afgelegen huisje van glasvezel te voorzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:44:
[...]

Een belangrijk deel van de ruimte gaat volgens mij op aan een veredelde garage. Daarnaast is het voor een kantoor aan huis heel prettig om voldoende ruimte te hebben als je ook mensen wilt ontvangen of als je bedrijf meerdere mensen heeft.

Ik zou er in elk geval wel raad mee weten. En eindelijk een fatsoenlijke ruimte voor een tafeltennistafel...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Meloenen schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:42:
[...]

De kraan staat nog steeds aan :D
LOL inderdaad.

Hoezo is het water niet afgesloten 8)7

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summzashi
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 14:58
wat is daar gebeurd dan?

Heb het idee dat ik dit soort taferelen wel eens heb gezien in vlogs van de Frisse Kater. Volgens mij heeft daar een lijk gelegen voor een lange tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03
Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:45:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik woon op 465m2 ook in oude boerderij. Grootste verschil met ons vorige 110m2 huis is dat opslagruimte geen issue meer is en dat iedere kamer een eigen functie heeft. Logeerkamers (3) zijn ook echt logeerkamers en niet een combi met washok, kantoor o.i.d. Allebei een eigen kantoor, kleine woonkamer, entertain woonkamer, bios, grote inloopkast/kamer en het gaat hard... O-)

Wel een mooi huis daar en die Groningse boerderijen zijn nog weer slagje groter dan die in Drenthe. Overigens is 1Gb glas in het buitengebied niet zo heel bijzonder, maar wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Twhomp schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:49:
[...]

Je moet ambitie hebben :+
En consumeren is goed voor de economie.

--

Het is best een gaaf huis. Iets te strak interieur (en die wenteltrap is lekker voor blote voeten/sokken :o), maar dat kan allemaal gefixt worden.

Vooral de bijgebouwen zijn gaaf, atelier/klusschuur/garage, heerlijk. En er staat al een kas en moestuin, helemaal compleet.

Het enige wat je buiten nog hoeft te doen is die hippe kinderknieënbreker wegmieteren (mooi gat voor een vijvertje :Y) ) en je kan er in.

(en laat die BMW maar staan :9 )
Poh inderdaad, wat een gaaf optrekje. Wat minder glas en glanzende zooi, maar verder _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:44
martyw schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 04:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een gaaf huis! Daar zou ik zo in kunnen trekken...

Wel apart dat ze na:
UITGEVOERDE RENOVATIES
• 2022: Meterkast uitgebreid met nieuwe aardlek.
Die "meterkast" wel gewoon open en bloot in de hal hebben laten zitten (zie links):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13x-cD6OkWQ2qyFZZmyluwjx_Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4H41dno9QHeKjgtGowZkyak.jpg?f=fotoalbum_large

(Is het een meterkast als er geen kast is...?)

:X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgPsN7IjRPe2wv9SUGkghOXt6LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiHqxHZlPQWQBexFWwEKmbnF.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...-42207855-floraliaweg-72/

[ Voor 14% gewijzigd door Phr34k op 01-09-2023 13:38 ]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

leto001 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:53:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik woon op 465m2 ook in oude boerderij. Grootste verschil met ons vorige 110m2 huis is dat opslagruimte geen issue meer is en dat iedere kamer een eigen functie heeft. Logeerkamers (3) zijn ook echt logeerkamers en niet een combi met washok, kantoor o.i.d. Allebei een eigen kantoor, kleine woonkamer, entertain woonkamer, bios, grote inloopkast/kamer en het gaat hard... O-)

Wel een mooi huis daar en die Groningse boerderijen zijn nog weer slagje groter dan die in Drenthe. Overigens is 1Gb glas in het buitengebied niet zo heel bijzonder, maar wel fijn.
Maar worden die 3 logeerkamers dan ook fatsoenlijk gebruikt? Of staat dat stof te vangen 362 dagen per jaar? Daar doel ik meer op. Dat je het een functie kan geven en vol krijgt geloof ik best, maar ik kom nu al (met 100m2) zaken tegen waarvan ik denk "huh, had ik die ook nog" met een hus 7x zo groot kan je dus gewoon spullen 10 jaar kwijt zijn voordat je ze weer een keer tegen komt omdat de opslagkamer 10 jaar niet betreden is.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Wat een contrast tussen overloop en de rest van het huis! De kinderkamer is nog wel vrolijk en ze proberen "iets" te doen met accessoires, maar de zee aan grauwheid van vloeren, wanden en meubels is overheersend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:58:
[...]

Maar worden die 3 logeerkamers dan ook fatsoenlijk gebruikt? Of staat dat stof te vangen 362 dagen per jaar? Daar doel ik meer op. Dat je het een functie kan geven en vol krijgt geloof ik best, maar ik kom nu al (met 100m2) zaken tegen waarvan ik denk "huh, had ik die ook nog" met een hus 7x zo groot kan je dus gewoon spullen 10 jaar kwijt zijn voordat je ze weer een keer tegen komt omdat de opslagkamer 10 jaar niet betreden is.
Met zo veel ruimte kun je de spullen juist een goede en duidelijke eenduidige plek geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:58:
[...]

Werkkamer, VR kamer, pool / biljart, hobbykamer vrouw, speelkamer kinderen, 3 slaapkamers en aparte logeerkamer. Alleen de logeerkamer zal niet voltijd gebruikt worden maar blijft natuurlijk wel handig om er 1 te hebben. Zit ik al aan 9 kamers :) Oldtimer hobby in de garage, ja dat komt wel vol. Wat een mooi huis. Nu nog ff 1,5 miljoen vinden en een reden om in Zuidwolde te willen wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 19:55
J_star schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:23:

Link

Lekker koken[Afbeelding]

Ben je meer van een aangenaam bad?
[Afbeelding]

Anders toch maar genieten van de gezellige sfeer
[Afbeelding]
*The Last of Us theme intensifies*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 19:55
Twhomp schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:41:
[...]

Ja, zul je altijd zien dat je de 7e badkamer weg moet doen omdat er een baby op komst is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:31
Ik kwam weer een creatieve oplossing om een keukeneiland per se te willen tegen:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/178/354/280_2160.jpg

Hadden ze die nou niet gewoon in de lengte kunnen plaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/178/354/315_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...-jan-van-zutphenstraat-19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Nu moet je telkens omlopen om iets uit het kastje te pakken boven de hoek :+

Anjunabeats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Spherix schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:49:
Ik kwam weer een creatieve oplossing om een keukeneiland per se te willen tegen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit zal nog van voor de echte eilandenmode geweest zijn. Als het gepast had zou dat schiereiland direct onder het raam zitten als hoekkeuken denk ik. Ik vind dit geen verkeerde oplossing. Ik denk dat er oorspronkelijk een dichte keuken aan de tuinkant van het huis zat. Best leuk huis met een voor Haarlem nog min of meer betaalbare prijs...

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 01-09-2023 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 14:03
De woonkamer + keuken is 40m2
En daar gooi je dan 4 m2 van weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Spherix schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had gekund, maar dan had je wel een stuk minder werkruimte. En vanwege het lage raam kon de L moeilijk dichter bij de buitenmuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:31
Fiber schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:21:
[...]

Dit zal nog van voor de echte eilandenmode geweest zijn. Als het gepast had zou dat schiereiland direct onder het raam zitten als hoekkeuken denk ik. Ik vind dit geen verkeerde oplossing. Ik denk dat er oorspronkelijk een dichte keuken aan de tuinkant van het huis zat. Best leuk huis met een voor Haarlem nog min of meer betaalbare prijs...
Ik denk het inderdaad ook. Wij hebben zelf ook ons huis omgedraaid, maar daar heb ik de L juist andersom geplaatst zodat het raam vrij blijft en je een verbintenis met je woonkamer ipv de voorbij lopende buren hebt terwijl je de gootsteen gebruikt.
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:16:
[...]

Had gekund, maar dan had je wel een stuk minder werkruimte. En vanwege het lage raam kon de L moeilijk dichter bij de buitenmuur.
Ik bedoelde dan ook geen schiereiland, maar een echt los eiland. Dan trek je de huidige wand door tot aan het raam/kast, en zet je een langer eiland midden in de ruimte. De breedte lijkt er wel voor te zijn ondanks de deur, toch?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Van binnen niet heel erg bijzonder, maar het pand zelf wel:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/179/562/095_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop/ooij/huis-42227617-hezelstraat-9/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Helaas krijg je maar de helft. Wel de mooiste helft. Ik vind hem binnen ook niet heel verkeerd, al is de kerk sfeer er wel een beetje weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:32
Fiber schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:21:
[...]

Zoiets denk ik ook.
En dat bv de kinderen aan het 'eiland' kunnen zitten, raamkant, terwijl jij staat te koken.
Pagina: 1 ... 68 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.