De landelijke Nederlandse politiek 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 62 Laatste
Acties:
  • 264.145 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
London schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:54:
[...]

Allemaal juichen dat Rutte opstapt maar vervolgens de komende jaren weer janken als kabinet Agrifirm I de boel verpest. Het is zo voorspelbaar allemaal :O
Een compromiskabinet met tegenpolen zou de beste oplossing zijn voor het land, om even écht problemen op te lossen ipv uit te stellen. BBB én PvdD of GL. VVD én PvdA. Dat soort dingen.

Dan doen ze wel een jaar over de onderhandelingen over het regeerakkoord, maar dan kunnen we wel weer jarenlang vooruit met het land.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:03:
[...]
Wel fijn dat ik vandaag vrij heb, interessant begin al zo.
Ik overweeg bijna om een halve dag vrij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
U heeft een kantoorbaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Quad schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:57:
Oef Hermans solliciteert duidelijk niet naar het lijsttrekkerschap. Nog een paar van die scherpe vragen en ze gaat emotioneel ten onder.
Nee, die is echt heel fragiel en veel te emotioneel.

Vinkje staat op ongeschikt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:37
wowly schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:32:

Ik vond Rutte een lage landen Trump. Alleen was hij beter in staat stupide ideeën naar voren te brengen.... Qua accountability hielden ze elkaar in evenwicht.... Allebei een land laten stilstaan qua ontwikkeling, allebei de Corona gebruikt voor politiek gewin, allebei geïnitieerd om kinderen weg te halend bij hun ouders en ga zo maar door.
Dit vind ik een paar stappen te ver gaan om een paar redenen:

1. Heeft Rutte de kiescommissies onder druk gezet stemmen te vinden? Bestrijdt de man de uitslag van verkiezingen? Roept ie op tot een soort van bestorming van de Tweede Kamer?
2. Trekt Rutte voortdurend de integriteit van de pers en rechters in twijfel?
3. Scheldt hij tegenstanders uit? Kan hij geen compromissen maken?

Je kan een hoop van de man vinden, maar Trump is niet de beste vergelijking. Tony Blair lijkt me qua stijl een betere vergelijking.

De inhoudelijke punten die je noemt zijn zijn niet de zaken die in het oog springen bij Trump. Trump staat voor conflict, ongekende egotripperij en actieve en openlijke ondermijning van de democratie, pers en ligitimiteit van de rechtsstaat. Er zullen zeker wel overeenkomsten zijn (niet uitvoeren van vonnissen door de regering), maar Trump is wel de overtreffende trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik ben niet zo'n één-onderwerp-stemmer. Ik ben het op dit onderwerp ook niet met haar eens.

Overigens, als nota bene volksmenner pur sang en grondlegger van de verharding in de Tweede Kamer Wilders hier mensen een fatsoenslesje kan geven over hoe om te gaan met het afscheid van Rutte, dan moet je jezelf wellicht eens achter de oren krabben ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
*knip* niet de HK hier

straks na de verkiezingen vragen we ons waarschijnlijk wat het CDA ook al weer was en heeft de VVD aan een paar stoelen genoeg in de tweede kamer

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 20:15
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:03:
[...]

Ongelofelijk, staat er niet stabiel bij. Ook het gevoel dat ze bepaalde dingen persoonlijk opvat. Niet echt handig als je in de politiek zit.

Wel fijn dat ik vandaag vrij heb, interessant begin al zo.
En dan komt Sylvana Simons er nog even overheen. _O- Zat er al op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:01
Cheezborger schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:06:
[...]

dat was voor mij de reden om het uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Vlassie1980 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Dat was ze eigenlijk nooit, ook achter de schermen niet. Die houdt zich daar al erg lang staande. Maar voor de schermen is het een heel ander persoon. Bijzonder, maar zo werkt het soms.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Simons (BIJ1) wil weten van Hermans welk aantal migranten (waaronder kinderen) er minder zouden komen als Rutte z'n zin had gekregen.

Hermans geeft geen antwoord,

Spoiler: het zouden hooguit circa 5000 zijn geweest.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Simons pakt het fantastisch aan wat dat betreft. VVD wordt helemaal klemgezet; ze laten het kabinet nadrukkelijk vallen omdat ze minder nareizigers wilden. Nareizigers zijn uiteraard grotendeels kinderen. Dus: VVD móét wel een streefcijfer hebben van aantal kinderen die ze willen naaien.

Toont perfect aan hoe moreel failliet de VVD is, en hoe ze dat proberen weg te moffelen voor de kiezers.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 21:14
[...]

*knip* op deze manier reageren heeft geen nut

[ Voor 41% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 22:57
*knip* normaal taalgebruik aub

[ Voor 82% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:16
Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:45:
[...]

Jij kan met minder service, jij hoeft op zondag niet naar de supermarkt maar anderen misschien wel? Als ik als bedrijf een 24 uur service wil aanbieden, mag dan dan aub?

Verder helemaal met je eens dat 30 uur ipv 38 uur werken gezond is trouwens :)
Natuurlijk mag dat, maar dan moet je het personeel er voor hebben.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47

Lordy79

Vastberaden

??? Mevrouw Simons had gewoon gelijk wat ze zei. Er wordt een aantal van 50.000 genoemd maar als mevrouw Simons vraagt om hoeveel het er nu concreet gaan geeft ze niet thuis.
Het legt de vinger precies op de zere plek van de VVD: voor een relatieve pietluttigheid wordt het land een jaar op slot gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:37 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
*knip* seksistische opmerkingen horen hier niet thuis

[ Voor 82% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
anandus schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:04:
[...]

Een compromiskabinet met tegenpolen zou de beste oplossing zijn voor het land, om even écht problemen op te lossen ipv uit te stellen. BBB én PvdD of GL. VVD én PvdA. Dat soort dingen.

Dan doen ze wel een jaar over de onderhandelingen over het regeerakkoord, maar dan kunnen we wel weer jarenlang vooruit met het land.
Alleen een verandering in mentaliteit/trends van onze samenleving gaat oplossingen bieden voor de problemen. Het inwisselen van een aantal individuen in de politiek gaat dat niet teweeg brengen. sterker nog; ik vermoed een versnelling op het pad waar de VS & VK al een eind mee opweg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

“Aanpakken overlast gevende azielzoekers”, oei Sophie.. daar ga je opgepakt worden.

Mooi wat SP allemaal aanbrengt :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* gebruik hier een TR voor in plaats van zelf te reageren

[ Voor 78% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Hermans pakt het zich wel heel erg persoonlijk aan. Lijkt me momenteel heel emotioneel instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 20:49

ViezeVis

Sample Text

Hermans begint onder haar ogen flink te zweten, of lijkt dat zo :-)

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 10-07-2023 12:19 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
ViezeVis schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:19:
Hermans begint onder haar ogen flink te zweten, of lijkt dat zo :-)
Haar stem is altijd wat vreemd, net of ze ieder moment in huilen kan uitbarsten.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Mag de VVD en Rutte niet meer bekritiseerd worden nu Rutte eindelijk vertrekt.
Nederlandse politiek zou er goed aan doen om de VVD komende 4 jaar buiten de regerend partijen houden zodat ze de cultuur die Rutte heeft gecultiveerd daar gereinigd kan worden.

Rutte is gewoon een slechte bestuurder geweest, het enige waar hij goed in is is marketing. Maar hoe goed je marketing ook is, een drol als chocolade mousse verkoop kun je een heel eind komen tot dat je de confrontatie aan gaat met de werkelijkheid dat het een drol is en geen chocolade mousse.

En nu zitten wij met de shit en mag het volgende kabinet het gaan oplossen, ik hoop alleen dat de VVD dit keer niet in dat kabinet zitten 25+ jaar van hun bullshit is meer dan genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatervan
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Vlassie1980 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Ze is de laatste 1,5 jaar niet echt gegroeid. Echt een voorbeeld van een mismatch op deze positie. VVD moet echt een andere fractievoorzitter gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
mprkooij schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:19:
Hermans pakt het zich wel heel erg persoonlijk aan. Lijkt me momenteel heel emotioneel instabiel.
Zij voert gewoon een grote act op. Elke keer zo'n adempauze nemen voor ze een punt maakt. Het is een grap deze vrouw, helemaal murw gebeukt door politieke spelletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

martwoutnl schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Ze is de laatste 1,5 jaar niet echt gegroeid. Echt een voorbeeld van een mismatch op deze positie. VVD moet echt een andere fractievoorzitter gaan vinden.
De rust en kalmte van Klaas Dijkhoff wordt wel gemist op dit soort momenten. Die had zich hier zonder enig probleem uit kunnen lullen :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Quad schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:57:
Oef Hermans solliciteert duidelijk niet naar het lijsttrekkerschap. Nog een paar van die scherpe vragen en ze gaat emotioneel ten onder.
[...]

Die keer dat Wilders aan haar vroeg hoelang ze de tassendrager van Rutte blijft, stortte ze ook in. Niet netjes van Wilders, maar een olifantenhuid is wel een vereiste.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Ik vraag me dan af wat de strategie van de VVD is.
Ik kan me niet voorstellen dat de keuze om het kabinet te laten klappen en voor Rutte om eventueel uit te stappen gemaakt is zonder dat ze een voorbedachte strategie of plan hadden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Klaver noemt nu ook de circa 5000 kinderen die het plan van Rutte cs hooguit zou opleveren.

En daar liet hij een kabinet over vallen. Het buiten houden van kinderen.

Stikstof. Nee. Aardbevingen. Nee. 5000 kinderen van vluchtelingen, ja! Dat moet per se onmogelijk zijn.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Real schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:25:
Klaver noemt nu ook de circa 5000 kinderen die het plan van Rutte cs hooguit zou opleveren.

Stikstof. Nee. Aardbevingen. Nee. 5000 kinderen van vluchtelingen, ja! Dat moet per se onmogelijk zijn.
Zoals ik het zie was de VVD sowieso van plan om het kabinet te laten klappen en zochten ze vooral een mooi campagnethema om het op te laten klappen, en dan is iets als asielzoekers natuurlijk een mooie keus voor ze, halen ze de PVV wat wind uit de zeilen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37

Jup, het is ergens toch wel komisch dat ze hier het kabinet over laten vallen gekeken naar alles waarover ze het niet lieten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:17

Marc H

- - Is wakker - -

[...]

Ze heeft de functie van fractievoorzitter ook alleen maar cadeau gekregen vanwege haar werk voor Rutte en de prominente rol die haar vader speelde in de VVD.

Zoals hierboven al genoemd

[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt.

en
Hermans, functie elders..

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
*knip* TR aanmaken voor deze zaken

[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:38 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar daarbij toch wel de notitie dat de andere drie partijen ook de mogelijkheid hadden om het eerder te laten vallen? De bal lag niet alleen bij de VVD natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En dan vergeten ze nog die kinderen te noemen die nog steeds niet terugzijn in de Toeslagenaffaire, waar het vorige Rutte-kabinet op klapte.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 10-07-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
London schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:22:
[...]

De rust en kalmte van Klaas Dijkhoff wordt wel gemist op dit soort momenten. Die had zich hier zonder enig probleem uit kunnen lullen :P
Gemist of is dit min of meer een bewuste keuze van de partij geweest? Van de 34 VVD-kamerleden zitten er 9 langer dan één termijn in de kamer en ik kan niet zeggen dat daar heel sterke opvallende kamerleden tussen zitten. Dan hebben we het over:

Smals, Aartsen, Becker, Tielen, Koerhuis, El Yassini, Hermans, van Wijngaarden, & Heerema.

De keuze maken om zo veel nieuwe, minder ervaren personen in de tweedekamer hebben zitten zal niet onbewust zijn. Daarbij niet zeggende dat alle nieuwe vertegenwoordigers geen kwaliteiten hebben, maar direct doorstromen naar fractieleider is een grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35
Zo een van Haga.. daar kan ik slecht tegen. Het staat redelijk helder in het programma van VVD: "We beschouwen noodmaatregelen dan ook als een oplopende trap, waarbij we de
uiterste maatregelen slechts nemen als alternatieven niet haalbaar zijn. Daarbij zijn we indien nodig
bereid tot:..."

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
*knip* dit is niet de HK, of reageer serieus of reageer niet

[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 12:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:34
mv_ak schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Dat zou wat zijn, als Stoltenberg alsnog plaats maakt, en Rutte bij de top aangesteld wordt / binnen 48u nieuwe baan.
Eer we een nieuw kabinet hebben zitten we volgend jaar rond deze tijd, dus het tijdspad klopt gewoon.

Called it: Señor Sjon in "De landelijke Nederlandse politiek 2023"

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Justevo
Ik krijg het idee dat Hermans bij elke schorsing steeds even naar haar kamertje gaat om te huilen en dan weer terugkomt. Zelden een politica gezien die zo instabiel overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
mv_ak schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Dat zou wat zijn, als Stoltenberg alsnog plaats maakt, en Rutte bij de top aangesteld wordt / binnen 48u nieuwe baan.
*knip*, dat mag wel een beetje minder.

[ Voor 43% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben echt benieuwd hoe een gemiddelde VVD stemmer hier tegenaan kijkt? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Jammer dat Rutte vertrekt, ik ga hem missen. Respecteer de man zeker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zingo
  • Laatst online: 14-09 21:37
Falcon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:44:
Ik ben echt benieuwd hoe een gemiddelde VVD stemmer hier tegenaan kijkt? :?
They don't care. Als ze er wel iets om gaven stonden ze wel lager in de peilingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:25
Jij onderschat de internationale reputatie van Rutte. Rutte wordt in de EU en op het geopolitieke veld zeer gewaardeerd. Daar stond laatst in de NRC nog een heel artikel over. Hij staat bovenaan de shortlists van de NAVO en EU functies......

[ Voor 35% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
PLAE schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:44:
Jammer dat Rutte vertrekt, ik ga hem missen. Respecteer de man zeker.
Tuurlijk mag je hem respecteren maar waar heeft hij dat respect dan aan verdient ben wel benieuwd

Ik zou zelf namelijk nog geen kopje suiker van hem aannemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Adlermann schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:47:
[...]

Jij onderschat de internationale reputatie van Rutte. Rutte wordt in de EU en op het geopolitieke veld zeer gewaardeerd. Daar stond laatst in de NRC nog een heel artikel over. Hij staat bovenaan de shortlists van de NAVO en EU functies......
maar dan moet hij problemen oplossen en dat is nou net het probleem dat heeft hij 13 jaar lang niet gedaan en afgelopen weekend heeft ie het geprobeerd en we zien het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Best een zwak relaas vanuit van der Plas, langdradig/herhalend.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32

Herman

FP ProMod
Steenw schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:48:
[...]

Tuurlijk mag je hem respecteren maar waar heeft hij dat respect dan aan verdient ben wel benieuwd

Ik zou zelf namelijk nog geen kopje suiker van hem aannemen
Men heeft een kortetermijngeheugen, maar hoe wij (onder zijn leiding) door de kredietcrisis (grootste financiële crisis sinds jaren '30 vorige eeuw) zijn gekomen, was zeker mede op zijn conto te schrijven. Ook het daadkrachtig optreden bij de coronacrisis was zeker niet verkeerd te noemen. Hij is het type leider dat over zijn eigen schaduw heen kan stappen en politieke meerderheden kan vinden om zo besluiten te maken.

Over 5, 10 of 20 jaar kijken we met veel meer respect naar Rutte dan het sentiment in dit topic nu doet vermoeden.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Steenw schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:50:
[...]

maar dan moet hij problemen oplossen en dat is nou net het probleem dat heeft hij 13 jaar lang niet gedaan en afgelopen weekend heeft ie het geprobeerd en we zien het resultaat
En dat heeft hij in Europees verband juist wel gedaan. Rutte gaat gemist worden in de EU.

of bijvoorbeeld, dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws...rutte-geluisterd-a4168494

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 10-07-2023 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Herman schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:51:
[...]

Men heeft een kortetermijngeheugen, maar hoe wij (onder zijn leiding) door de kredietcrisis (grootste financiële crisis sinds jaren '30 vorige eeuw) zijn gekomen, was zeker mede op zijn conto te schrijven. Ook het daadkrachtig optreden bij de coronacrisis was zeker niet verkeerd te noemen. Hij is het type leider dat over zijn eigen schaduw heen kan stappen en meerderheden kan vinden om zo besluiten te maken.

Over 5, 10 of 20 jaar kijken we met veel meer respect naar Rutte dan het sentiment in dit topic nu doet vermoeden.
Zelfs in die context waren niet als een van de betere er uit gekomen. Hoe we uit de kredietcrisis zijn gekomen is meer ondanks Rutte dan dankzij Rutte alle berekeningen van CBS kwam uit de plannen van linkse partijen betere lange termijn effecten. Rutte keek nooit verder dan 4 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Behouden we nu nog steeds Bergkamp als voorzitter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Men heeft een kortetermijngeheugen, maar hoe wij (onder zijn leiding) door de kredietcrisis (grootste financiële crisis sinds jaren '30 vorige eeuw) zijn gekomen, was zeker mede op zijn conto te schrijven. Ook het daadkrachtig optreden bij de coronacrisis was zeker niet verkeerd te noemen. Hij is het type leider dat over zijn eigen schaduw heen kan stappen en politieke meerderheden kan vinden om zo besluiten te maken.

Hij heeft alleen na die crisis nooit meer de maatregelen afgeschaald zoals de 'tijdelijke' crisisverhoging van de BTW van 19 naar 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
*knip* klaar met je oneliners. of maak een onderbouwde post of post niet. Het continu blijven strooien met deze kreten is geen fundament voor welke inhoudelijke discussie dan ook

[ Voor 79% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 13:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[...]

Men heeft een kortetermijngeheugen, maar hoe wij (onder zijn leiding) door de kredietcrisis (grootste financiële crisis sinds jaren '30 vorige eeuw) zijn gekomen, was zeker mede op zijn conto te schrijven.
Ehm... de kredietcrisis was in 2007 / 2008 en toen was Balkenende nog premier en Wouter Bos heeft toen als MinFin uitstekende zaken verricht.

Betreft corona ben ik het met je eens dat er goed is opgetreden maar dat is meer crisismanagement dan een leider met een (politieke) (lange termijn)visie.
Op lange termijn vergeet je veel ellende en onthoud je de betere dingen, dat klopt. En op dit moment is er vooral ontlading bij veel mensen die niet heel erg blij waren met Rutte als premier.
Ik denk echter niet dat hij als een betere premier zal worden gezien als Balkenende, Kok en Lubbers, maar time will tell...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Falcon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:55:
Tot de nieuwe TK is geïnstalleerd ergens eind dit jaar. Dan wordt er een nieuwe gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ja, tenzij de huidige 2e kamer een nieuwe kamervoorzitter wil (bij meerderheid) en als er een nieuwe kamer wordt geinstalleerd komt er ook weer een verkiezing voor een nieuwe voorzitter.

Dat eerste is overigens niet gebruikelijk na de val van een kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:56:
[...]

Tot de nieuwe TK is geïnstalleerd ergens eind dit jaar. Dan wordt er een nieuwe gekozen.
Een andere voorzitter zou de kwaliteit van het debat wel ten goede komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 20:49

ViezeVis

Sample Text

[...]

Helemaal mee eens. Het is altijd makkelijk om vanaf de zijlijn te schreeuwen wat de VVD niet goed heeft gedaan. Soms, mijn inziens, populistisch gedrag. En vaak zijn dat ook de makkelijkste en grootste punten die mensen beetpakken zoals vraagstukken over stikstof, immigratiebeleid, toeslagenaffaire. Doet niets af van dat er inderdaad ook dingen niet goed gaan, maar schreeuwen is altijd zó makkelijk.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tk55 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Een andere voorzitter zou de kwaliteit van het debat wel ten goede komen.
Ze zit er dan ook niet om haar kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:38
Na de 2e kamerverkiezingen zal er door de kamer gestemd worden voor een voorzitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:25
Hij is juist heel goed in onderhandelen en dingen gedaan krijgen (zeker internationaal). En alhoewel hij in dit kabinet inderdaad problemen continue ontwijkt en met tijdelijke oplossingen komt, past dat profiel daar juist prima. Waar het uiteindelijk op neer komt is dat ie goed is in een crisis bezweren en de koppen een kant op te krijgen, maar dat ie juist slecht is in structurele oplossingen. En laat nu net dat eerste onder de verantwoording van de s-g van de NAVO vallen en dat laatste veel meer bij de landen zelf.

Waar ik hem in de Nederlandse politiek juist absoluut niet vind passen, zie ik hem daar wel de boel voor elkaar krijgen. Bekijk hiervoor alleen eens bij hoeveel UA-deals Nederland wel niet betrokken is geweest of uit het slob heeft getrokken.

[ Voor 18% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 13:55 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bikker, Klaver en Kuiken komen goed over tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:55:
[...]

Hij heeft alleen na die crisis nooit meer de maatregelen afgeschaald zoals de 'tijdelijke' crisisverhoging van de BTW van 19 naar 21%.
Een resultaat uit een Vijfpartijenakkoord uit 2012 in 2023 op het conto van een individu schrijven is een uitstekend voorbeeld van stemmingmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
FirePuma142 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:02:
[...]

Een resultaat uit een Vijfpartijenakkoord uit 2012 in 2023 op het conto van een individu schrijven is een uitstekend voorbeeld van stemmingmakerij.
De constante factor in de opvolgende 10 jaar is zijn premierschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
cheiron schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:32:
Zo een van Haga.. daar kan ik slecht tegen. Het staat redelijk helder in het programma van VVD: "We beschouwen noodmaatregelen dan ook als een oplopende trap, waarbij we de
uiterste maatregelen slechts nemen als alternatieven niet haalbaar zijn. Daarbij zijn we indien nodig
bereid tot:..."
En Haga weet dondersgoed dat een verkiezingsprogramma nooit 1 op 1 wordt overgenomen. Dat gaf Hermans wel even goed aan. Hopelijk is die Haga na de verkiezingen ook exit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
ViezeVis schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Helemaal mee eens. Het is altijd makkelijk om vanaf de zijlijn te schreeuwen wat de VVD niet goed heeft gedaan. Soms, mijn inziens, populistisch gedrag. En vaak zijn dat ook de makkelijkste en grootste punten die mensen beetpakken zoals vraagstukken over stikstof, immigratiebeleid, toeslagenaffaire. Doet niets af van dat er inderdaad ook dingen niet goed gaan, maar schreeuwen is altijd zó makkelijk.
Volgens mij heeft de toeslagenaffaire heel wat mensen kapot gemaakt het lijkt er op dat niet belangrijk is
Als Rutte een kerel was geweest had hij op dat punt doorgepakt en het probleem aangepakt maar hij heeft blijkbaar nooit begrepen en nog steeds niet wat van invloed dat op die mensen heeft gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:03:
[...]

De constante factor in de opvolgende 10 jaar is zijn premierschap.
En de premier neemt dit soort besluiten zelfstandig? Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 23:58
Tsja.. Ik denk dat Rutte zag dat het kabinet niks meer gedaan kreeg door de situatie in de 1e kamer,

Dacht van ‘laat maar klappen’, en daarna stap ik eruit. Want een samenwerking met BBB of ja21 zal ook geen vooruitgang opleveren voor Nederland. Geen zin daar nog moeite in te steken. Ik ga wel wat anders doen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32

Herman

FP ProMod
Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:56:
[...]

Ehm... de kredietcrisis was in 2007 / 2008 en toen was Balkenende nog premier en Wouter Bos heeft toen als MinFin uitstekende zaken verricht.

(...)
De kredietcrisis hield veel langer aan en speelde nog volop toen Rutte aan zijn eerste 'klus' begon. Ga er maar aan staan. In die tijd zijn veel hervormingen en met name ook pijnlijke bezuinigingen gedaan. Daardoor had Nederland ook veel 'ruimte' om de begroting'teugels' wat los te laten toen Corona de kop op kwam steken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/0cLljsK2N5MhG6exvjnmdwLM.jpg

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
FirePuma142 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Nee zeker neemt hij die besluiten niet zelfstandig maar hij is wel de persoon die de rest hoort aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:58:
[...]

Ze zit er dan ook niet om haar kwaliteiten.
Ze zit er mede om haar kwaliteiten. Niet desondanks, niet omdat ze geen kwaliteiten heeft. Alweer, stemmingmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
FirePuma142 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Je snapt toch hopelijk dat het maatregelen tijdens Rutte II t/m IV betrof die niet ongedaan gemaakt worden? Er zijn bij de middenklasse aardige lastenverzwaringen gelegd die sindsdien nauwelijks zijn ingekrompen. Dit topic is in 2016 gestart bijvoorbeeld: Het (on)bestaan van het middeninkomen Toen was Rutte 6 jaar aan de macht.

Ik vind je opmerking wat vreemd, aangezien besluiten in de regel bij betreffende regeerperiode van een bepaalde premier worden gelegd. Zo hier niet anders.
FirePuma142 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Ze zit er mede om haar kwaliteiten. Niet desondanks, niet omdat ze geen kwaliteiten heeft. Alweer, stemmingmakerij.
Niks stemmingmakerij, ze is last-minute toegevoegd toen de stemming tussen Arib en Bosma zou gaan. Beiden oppositiepartijen. D66 moest gelijmd worden na het functie-elders debacle (CDA was toen al te zwak en CU te klein) anders had de VVD deze plek wel opgeëist in de coalitie. Debatten onder haar leiding duren onnodig lang en zijn een gruwel om te volgen. Ze zit er vaker voor het kabinet dan de Kamer en dat is niet de rol van een voorzitter.

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 10-07-2023 13:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 11:26

Quad

Doof

Net Mirjam Bikker (CU) gehoord, de deal is geklapt op 5000 nareizigers op de vlucht voor oorlogsgeweld, en de VVD Heeft daar niet op willen inleveren, tegelijkertijd komen er tientallen duizenden, ik meen dat ze 220 duizend heeft genoemd, naar binnen voor arbeidsmigratie.

Ik vind het wel schokkend.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 04:34
Net zoals in de samenleving heb je in de politiek alleen maar meer versplintering. Komende verkiezingen zal er wel weer een nieuw record gevestigd worden met aantal partijen dat mee doet. Misschien heel democratisch, maar geeft mij het idee dat een voglend kabinet ook alweer gedoemd is om te falen.
Of dan nu Klaver, Wilders, van der Plas, Baudet, of het nieuwe poppetje van de VVD straks het voortouw mag nemen om een nieuw kabinet te vormen. Grote kans dat het met minimaal 4 andere partijen moet. Iedereen heeft dan al zoveel water bij de wijn moeten doen dat in de eerste maand de meerderheid van de kiezers alweer voor aftreden is omdat ze de beloften niet waarmaken en die partijen gaan het nooit allemaal eens worden op de grote thema;s waardoor zer er waarschijnlijk allemaal halfbakken oplossingen proberen door te voeren waar de problemen nog steeds niet mee aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 22:34
[...]

Nou, nou, er zijn toch veel meer kwalijke zaken op te noemen waarbij het niet goed is gegaan.

De kwesties als Groningen en alleen al de toeslagenaffaire zijn naar mijn mening zo kwalijk dat het beetje goed wat men heeft gedaan toch echt teniet is gedaan. Daarbij stond de VVD hier niet alleen in, ook andere partijen die in het Kabinet zaten zijn hier mede verantwoordelijk voor. Het probleem echter is, is dat de andere partijen en ook bepaalde ministers wel voor de leeuwen zijn gegooid en hun verantwoordelijkheid namen, maar op de een of andere manier pist de VVD en vooral Rutte al die jaren overal tussendoor.

In beide bovenstaande kwesties heeft de overheid geld en eigen belangen boven het welzijn van burgers gesteld en dat is in mijn ogen een van de kwalijkste zaken die er zijn in de politiek. Wat mij betreft moet de politiek kijken om ook politici en andere bestuurders persoonlijk verantwoordelijk te kunnen stellen als het om zulke kwalijke kwesties gaat.

Ook over de zaken die wel goed zijn gegaan is Rutte en de VVD niet alleen verantwoordelijk. Wel knap dat zulke dingen dat wel direct aan Rutte of de VVD wordt toegeschreven, maar als er verantwoordelijkheid genomen moet worden over kwesties die niet goed gaan dan is het niet erg als de VVD of Rutte hun verantwoordelijkheid niet neemt.

Het grote probleem is, is dat Rutte en de VVD partijen die dezelfde kernwaarden hebben blijft uitsluiten van het kabinet en liever met partijen samenwerkt die recht tegenover elkaar staan over veel kwesties. Heel vreemd dat er altijd zulke halfgebakken maatregelen worden getroffen en dat iedereen telkens meer en meer water bij de wijn moet doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:15
[...]

Je bedoelt het visieloos stilleggen van de bouw, ondanks dat er voor de crisis reeds tekorten waren, in plaats van het inzetten van een anticyclisch beleid?
Of het volgen van de waan van de dag in de coronacrisis waarbij geen enkele leiderschap werd getoond en er vooral gepoogd werd te schipperen en met de hakken over de sloot te komen? Onder zijn zwalkende leiderschap is de polarisatie alleen maar verder toegenomen.

De enige reden waarom ik respect voor hem heb, is hoe teflon Mark het voor elkaar heeft gekregen er zo lang te blijven zitten en alles van zich af wist te laten glijden. IJzersterke politicus wat dat betreft, maar nul integriteit. Als je aan de verkeerde kant van hem zat ben je gewoon het volgende lijk waar hij overheen gaat.

Ik zie hem in internationale kaders wel een goede rol kunnen spelen. Geef hem een opdracht mee en hij zal het voor elkaar krijgen, hij snapt politiek. Hopelijk krijgt hij in dat geval wat nobelere doelen mee dan dossiers onder het tapijt schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Je snapt toch hopelijk dat het maatregelen tijdens Rutte II t/m IV betrof die niet ongedaan gemaakt worden? Er zijn bij de middenklasse aardige lastenverzwaringen gelegd die sindsdien nauwelijks zijn ingekrompen. Dit topic is in 2016 gestart bijvoorbeeld: Het (on)bestaan van het middeninkomen Toen was Rutte 6 jaar aan de macht.
Dat snap ik.
Ik vind je opmerking wat vreemd, aangezien besluiten in de regel bij betreffende regeerperiode van een bepaalde premier worden gelegd. Zo hier niet anders.
Je kiest nu eieren voor je geld door gedeeltelijk terug te krabbelen en er een meta-discussie van te maken. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja Rutte, ik ben bang dat er weinig veranderd aan de VVD, misschien wat stemverlies doordat Rutte weg is, maar de reacties "nu hij weg is is VVD weer terug als optie" zijn er ook. Ik heb altijd het idee gehad dat Rutte extreem gestuurd werd vanuit de VVD (en die weer door grootkapitaal) en eigenlijk verbaasd dat hij zich zo lang als trekpop heeft laten gebruiken. Dus ja, zolang er ad-hoc besluiten moeten worden gemaakt en hij een beetje vrijheid had, deed hij het prima, maar op zo veel momenten leek het wel of er vanuit VVD gewoon geen ruimte was voor enig compromis, waarbij dan Rutte naar voren werd geschoven om alles weg te lachen.

Eens keert de wal het schip, maar ik vermoed dat tenzij er een shake up in het politieke landschap komt het populistische schip de volgende verkiezingen alleen maar meer op de wal gaat botsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Herman schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:06:
[...]

De kredietcrisis hield veel langer aan en speelde nog volop toen Rutte aan zijn eerste 'klus' begon.
Wikipedia:
De kredietcrisis of bankencrisis is de aanduiding voor de crisis op de financiële markten die in de zomer van 2007 ontstond, in het najaar van 2008 een hoogtepunt bereikte en pas in de loop van 2011 afliep.
Het grootste deel én de piek vielen dus echter onder meneer Balkenende die pas in oktober 2010 het stokje overdroeg aan meneer Rutte.

Betreft je schuldquote verhaal:
Als je kijkt naar Corona zie ik 8 procentpunten schuldtoename tijdens Corona. Dat is absoluut significant maar als de schuldquote 60% of 70% was had Nederland die 8% er wel bij kunnen hebben. Corona heeft eigenlijk niet zo gek veel gekost, overigens mede dankzij goed crisismanagement van meneer Rutte!

Verder - als we het dan toch over staatsschulden hebben - vind ik het onbegrijpelijk dat meneer Rutte en zijn ministers van Financiën (overigens niet mevrouw Kaag) de rente op staatsschulden niet veel langer hebben afgedekt én de HRA niet is afgeschaft tijdens de periode dat de hypotheekrente ultra laag was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:16
SGP is zeker niet mijn partij, maar vd Staaij luistert wel altijd lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
FirePuma142 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:12:
[...]

Dat snap ik.

[...]

Je kiest nu eieren voor je geld door gedeeltelijk terug te krabbelen en er een meta-discussie van te maken. Prima.
Welk antwoord verwacht je dan? Beatrix/Willem-Alexander omdat uiteindelijk hun handtekeningen onder de wetten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:33
Sissors schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Uit mijn hoofd: SP, BBB en PvdA hebben aangegeven iig niet met Rutte (als premier) in een coalitie te willen.
Ook D66 en CU hebben, vlak voordat ze wederom met Rutte in een kabinet stapten, luid en duidelijk aangeven niet met Rutte in een kabinet te stappen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 22:34
ViezeVis schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Vergeet Groningen niet, of de problemen in de ouderen en gezondheidzorg en wat te denken over de woningscrisis. Allemaal zaken waar we over 5-10 jaar nog steeds de gevolgen van gaan merken.

Natuurlijk is het makkelijk om wat te schreeuwen, maar voor een partij die zo lang aan de macht is en waarbij men na een gevallen kabinet toch weer aan de slag kon gaan. Hebben ze er inderdaad een zooitje van gemaakt. Nog nooit hebben we zoveel kinderen en gezinnen in armoede leven, het is nog nooit zo druk bij de voedselbank. Mensen hebben veel moeite om uberhaupt rond te komen.

In plaats van een korttermijngeheugen hebben veel mensen blijkbaar een heel selectief geheugen. Het is altijd makkelijk om weg te kijken zolang het niet jezelf betreft, misschien nog wel makkelijker dan schreeuwen over wat niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
GAIAjohan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:05:

Dacht van ‘laat maar klappen’, en daarna stap ik eruit. Want een samenwerking met BBB of ja21 zal ook geen vooruitgang opleveren voor Nederland. Geen zin daar nog moeite in te steken. Ik ga wel wat anders doen
Over stemmingmakerij gesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

TheBrut3 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:13:
SGP is zeker niet mijn partij, maar vd Staaij luistert wel altijd lekker weg.
En waarom is het niet je partij? Het is een soort christelijke versie van de VVD. Ze zijn betrouwbaar en hebben meer ervaring dan welke partij ook. Dan kun je zeggen dat je het met bepaalde standpunten niet eens bent, maar bij andere partijen ben je het ongetwijfeld ook niet volledig eens met gehele partijprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Niks stemmingmakerij, ze is last-minute toegevoegd toen de stemming tussen Arib en Bosma zou gaan. Beiden oppositiepartijen. D66 moest gelijmd worden na het functie-elders debacle (CDA was toen al te zwak en CU te klein). Debatten onder haar leiding duren onnodig lang en zijn een gruwel om te volgen.
Je vind het geen goede voorzitter. Dat mag. Dat betekent niet dat ze de kwaliteiten niet heeft om het ambt te bekleden. Of dat ze er niet door haar kwaliteiten terecht is gekomen. Groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
FirePuma142 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Je vind het geen goede voorzitter. Dat mag. Dat betekent niet dat ze de kwaliteiten niet heeft om het ambt te bekleden. Of dat ze er niet door haar kwaliteiten terecht is gekomen. Groot verschil.
Zonder politieke steun van de coalitie (en dus enkel selectie op kwaliteit) was ze daar inderdaad niet terechtgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Welk antwoord verwacht je dan? Beatrix/Willem-Alexander omdat uiteindelijk hun handtekeningen onder de wetten komen?
Zoals ik al zei, meta-discussie. In je eerste post stel je de persoon direct verantwoordelijk. Daarna de functie die hij uitoefende als gemeenschappelijke factor gedurende de periode na invoering. Vervolgens de algemene claim dat beleid nu eenmaal aan de premier wordt toegeschreven. En als kers op de taart komt het Koningshuis er bij.

Prima als je stemming wenst te maken. Maar blijf dan bij je boodschap en verstop je niet achter een semantisch rookgordijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:19:
[...]

Zonder politieke steun van de coalitie (en dus enkel selectie op kwaliteit) was ze daar inderdaad niet terechtgekomen.
Dat is een hypothetische uitkomst die je onmogelijk als waarheid kunt verkondigen. Daarnaast betekent geen politieke steun niet automatisch enkel selectie op kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
3raser schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:18:
En waarom is het niet je partij? Het is een soort christelijke versie van de VVD.
Nou daarom. Zijn ze overigens niet gereformeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door TheBrut3 op 10-07-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wat zegt Marijnissen nou allemaal? Eerst zijn we het rijkste land van Nederland en vervolgens het rijkste land van de wereld. 8)7 Volgens mij heeft ze haar cijfers niet op orde, we zijn niet eens het rijkste land van de BeNeLux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:33
lasharor schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:31:
Ik snap niet zo goed wat het doel van Rutte nu echt is geweest. Helemaal omdat hij nu blijkbaar opeens heeft besloten om op te stappen.

Beetje verwarrend allemaal eerlijk gezegd.
De VVD punten laten scoren op asiel problematiek zodat ze niet te hard onderuit gaan bij de volgende verkiezingsronde.

Walgelijk spel over de rug van mensen imo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

TheBrut3 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:25:
[...]

gereformeerd is protestants = christelijk. net zoals katholieken ook christelijk zijn :)

Maar ik begrijp niet dat je OM DIE REDEN niet stemt op de SGP. De in jouw (en sommige in mijn) ogen gekkigheden die ze zouden invoeren als ze 76 zetels krijgen worden toch niet ingevoerd want ze krijgen die 76 zetels tóch niet. Zelfs geen 10% van 76 zetels.

Wat je wél krijgt is inderdaad een fatsoenlijke rechtse partij met ervaren parlementariërs en goede dossierkennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

TheBrut3 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Gereformeerden zijn ook christenen.
Dus je stemt ook niet op CDA, CU of Omtzigt, puur en alleen omdat dat christenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:29:
[...]

gereformeerd is protestants = christelijk. net zoals katholieken ook christelijk zijn :)

Maar ik begrijp niet dat je OM DIE REDEN niet stemt op de SGP. De in jouw (en sommige in mijn) ogen gekkigheden die ze zouden invoeren als ze 76 zetels krijgen worden toch niet ingevoerd want ze krijgen die 76 zetels tóch niet. Zelfs geen 10% van 76 zetels.

Wat je wél krijgt is inderdaad een fatsoenlijke rechtse partij met ervaren parlementariërs en goede dossierkennis.
De SGP is ook mijn backuppartij als ik besluit geen VVD meer te stemmen. Ik ben niet gelovig meer, maar van oorsprong wel gereformeerd (ik kom uit de BibleBelt (oorspronkelijk). Kijk, alle extreme randjees van de SGP moet je niet doorvoeren. Maar ik ben met geen enkele partij 100% eens. En de SGP is gewoon stabiel en doen verder geen rare dingen.

JA21 et al. zijn voor mij absoluut geen optie en D66 etc ook niet. Ik ben namelijk wel erg conservatief. (Conservatieve liberaal en geen liberale conservatief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:01
Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:29:
[...]

ze zijn voor onthouding vóór het huwelijk nee laat maar _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

bie100 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:33:
[...]

ze zijn voor onthouding vóór het huwelijk nee laat maar _O-
Precies. En als ze aan de macht komen laten ze dat vastleggen in een wet en wordt je gestenigd als je die wet overtreedt. O-)
Pagina: 1 ... 55 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.