De landelijke Nederlandse politiek 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste
Acties:
  • 264.140 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
martwoutnl schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:03:
[...]

En Haga weet dondersgoed dat een verkiezingsprogramma nooit 1 op 1 wordt overgenomen. Dat gaf Hermans wel even goed aan. Hopelijk is die Haga na de verkiezingen ook exit.
Dat zeg je, maar ik kan mij voorstellen dat een Haga adept die dit beluistert en niet de moeite neemt om even in het programma van de VVD te kijken denkt: "Verdomd, ja. Ze beloven vanalles maar komen het niet na".

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
Quad schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:09:
Net Mirjam Bikker (CU) gehoord, de deal is geklapt op 5000 nareizigers op de vlucht voor oorlogsgeweld, en de VVD Heeft daar niet op willen inleveren, tegelijkertijd komen er tientallen duizenden, ik meen dat ze 220 duizend heeft genoemd, naar binnen voor arbeidsmigratie.

Ik vind het wel schokkend.
De andere partijen in de coalitie hebben net zo goed bijgedragen aan de val van het kabinet. Andersom dus minimaal zo schokkend. Moet altijd wel lachen om zo'n politieke reactie. Ze hadden net zo goed met de VVD mee kunnen gaan als het niks voorstelde.
Mutatie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:28:
[...]

De VVD punten laten scoren op asiel problematiek zodat ze niet te hard onderuit gaan bij de volgende verkiezingsronde.

Walgelijk spel over de rug van mensen imo
Wat een speculatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Zou zo'n demissionair kabinet zoals nu eigenlijk weer missionair kunnen worden (geloofwaardigheid daargelaten)? Bijvoorbeeld als de partijen er onderling opeens wel met elkaar uitkomen en akkoord gaan m.b.t. het azielpakket?

Volstrekt random gedachte trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
3raser schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:32:
Gereformeerden zijn ook christenen.
Dus je stemt ook niet op CDA, CU of Omtzigt, puur en alleen omdat dat christenen zijn?
Klopt. Al heeft Omtzigt nog geen partij die aan het geloof is gekoppeld, dus dat wordt afwachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05
Heb je het spel wel meegekregen? Alle partijen wouden het migratie beleid aanpakken (er was geen probleem met migratie, er was een asielopvang probleem gecreeërd door de VVD). De VVD gooide toen de spanningen het hoogst waren op het laatste moment een stapel extreme extra eisen op tafel en daarmee is de boel geklapt. Dit deden ze om een reden natuurlijk.
En dat tenmidden van een zwaar ontevreden volk vanwege veel zwaardere issues (waar het volk terecht op de VVD boos over is). Migratie is altijd makkelijk punten scoren en neemt de wind uit de zeilen van de andere issues waardoor bv de BBB zo groot is geworden. Journalistiek hebben we waardeloos laten worden (op een enkele na word dit nergens opgemerkt).
Dit is precies het spel waarmee Rutte en de VVD zo lang succes mee hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
mprkooij schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:39:
Zou zo'n demissionair kabinet zoals nu eigenlijk weer missionair kunnen worden (geloofwaardigheid daargelaten)? Bijvoorbeeld als de partijen er onderling opeens wel met elkaar uitkomen en akkoord gaan m.b.t. het azielpakket?

Zonder verkiezingen kan er een formatie plaatsvinden en er weer een nieuwe coalitie komen. Is in het verleden ook wel eens gebeurd. Zit er nu alleen niet in.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:40

Marc H

- - Is wakker - -

3raser schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Gereformeerden zijn ook christenen.
Dus je stemt ook niet op CDA, CU of Omtzigt, puur en alleen omdat dat christenen zijn?
Ik ook niet. Mensen die in sprookjes geloven horen wat mij betreft niet thuis in de politiek.

Werken op zondag willen verbieden puur omdat men dat ooit in een sprookjesboek is geschreven? Kom nou! En zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:49

ViezeVis

Sample Text

mprkooij schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:39:

Dit kan. Maar dan vraagt een regeringsfractie ontslag aan en niet een unaniem ontslag onder het gehele kabinet.
Ontslagaanvrage - ter beschikking stellen portefeuilles

Bij een crisis kunnen ministers of het gehele kabinet hun ontslag aanvragen. Als regel wordt een ontslagaanvrage van het kabinet in beraad gehouden, met het verzoek alles te doen wat nodig is in het belang van het Koninkrijk. De ontslagaanvrage van een minister (of een groep van ministers) kan wel onmiddellijk worden verleend, waarbij vaak tijdelijk andere ministers de portefeuilles overnemen.

Als er een conflict is in het kabinet of met één van de regeringsfracties, kan dat voor enkele ministers reden zijn hun ontslag aan te vragen.

(bron: https://www.parlement.com...3lxp/demissionair_kabinet)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

TheBrut3 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Klopt. Al heeft Omtzigt nog geen partij die aan het geloof is gekoppeld, dus dat wordt afwachten.
Geloof heeft meer in zich dan enkel beperkende maatregelen. De normen en waarden van diverse geloofsovertuigingen zijn een welkom levensleidraad in een verloederde samenleving. Ik ben er tegen dat wetten uit het geloof in wetten van onze maatschappij terechtkomen, maar ik vind dergelijke partijen in onze politiek een zegen (no pun intended) voor de menselijke maat in de politiek.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:29:
[...]

gereformeerd is protestants = christelijk. net zoals katholieken ook christelijk zijn :)

Maar ik begrijp niet dat je OM DIE REDEN niet stemt op de SGP. De in jouw (en sommige in mijn) ogen gekkigheden die ze zouden invoeren als ze 76 zetels krijgen worden toch niet ingevoerd want ze krijgen die 76 zetels tóch niet. Zelfs geen 10% van 76 zetels.

Wat je wél krijgt is inderdaad een fatsoenlijke rechtse partij met ervaren parlementariërs en goede dossierkennis.
Een zeer reactionaire partij met denkbeelden die in de vorige eeuw al niet meer pasten, en niet de capaciteit hebben om te leren.

Maar kijk naar Brexit. Veel mensen die er voor stemden dachten precies op dezelfde wijze, "ach, het zal zo'n vaart niet lopen". Maar dat deed het wel.

Zelfde voor mensen die denken een proteststem te doen. Het werkt nooit en geeft alleen opportunisten de kans om hun financiele zaakjes gesteund te krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Klopt voor mij ook. Geen DENK dus ook. Religie als uitgangspunt voor beleid vind ik een bijzonder hoge drempel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
*knip* dit is niet de HK

[ Voor 99% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23
nvm, offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door ImdaMned op 10-07-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
ImdaMned schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Huh? jij wil een week van 6 dagen?
Vrijdag en zaterdag weekend, klinkt mij helemaal niet zo slecht in de oren. :+

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
*knip* offtopic

[ Voor 78% gewijzigd door polthemol op 10-07-2023 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

[...]

gereformeerd is protestants = christelijk. net zoals katholieken ook christelijk zijn :)

Maar ik begrijp niet dat je OM DIE REDEN niet stemt op de SGP. De in jouw (en sommige in mijn) ogen gekkigheden die ze zouden invoeren als ze 76 zetels krijgen worden toch niet ingevoerd want ze krijgen die 76 zetels tóch niet. Zelfs geen 10% van 76 zetels.

Wat je wél krijgt is inderdaad een fatsoenlijke rechtse partij met ervaren parlementariërs en goede dossierkennis.
Om die reden, vanuit geloof, kan dat voor sommigen best een reden zijn om niet op de SGP (of op een andere Christelijke partij) te stemmen. Een aantal voorbeelden van m.i. wat ouderwets en controversiele * standpunten zijn:

- het afschaffen van de abortuswet (bron)
- de winkeltijdenwet waarbij 'zondag een bijzondere dag is vanwege de opstandingsdag van Christus' (bron)
- politiek naar theocratie (bron)

Waren wel de makkelijkste. Maar met een afname (bron1) (bron2) van de religieuze betrokkenheid betwijfel ik of dit soort standpunten vandaag de dag voor een groot deel van Nederland nog standhouden.

* mijn inziens controversieel. Voel je vrij om daar anders over te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het excuus: Maar ze kunnen toch nooit al hun punten invoeren, kan je natuurlijk op elke partij gebruiken met twijfelachtige standpunten waar je toch op stemt.

En zoals eerder geschreven, medisch-ethisch hebben we afgelopen kabinet vastgezet door oa de paar zetels van CU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Lordy79

Vastberaden

gambieter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Een zeer reactionaire partij met denkbeelden die in de vorige eeuw al niet meer pasten, en niet de capaciteit hebben om te leren.
Ik ben ervan op de hoogte dat jij hun overtuigen niet deelt.
Maar kijk naar Brexit.
Onvergelijkbaar en dat weet je best. Bij de Brexit was het een dubbeltje op z'n kant. De SGP haalt maximaal een zetel of drie en heel, heel misschien vijf omdat mensen zich nu gaan afkeren van de VVD.
Maar geen 76, geen 38, geen 19 en zelfs geen 9.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Het is natuurlijk ook niet alsof hij bedoelt dat hij alleen maar niet op de SGP stemt omdat ze toevallig het labeltje "christelijk" hebben. Ik heb bij de SGP ook wel het idee dat zij naar mijn mening te streng dat geloof belijden om mij er ooit comfortabel bij te voelen voor deze mensen te stemmen. Dat heb ik bijvoorbeeld bij het CDA wel minder.

Ik ben sowieso niet zo heel erg gecharmeerd van zo'n strategische stem, vooral niet als de morele standpunten niet overeenkomen met mij. Het is veel makkelijker om op het gebied van economisch beleid een compromis te sluiten dan als het gaat om iets als homohuwelijken of abortus zonder dat ik het idee heb dat ik mijn eigen moraliteit ervoor te koop heb moeten zetten (of stiekem denk dat de ander dat gevoel heeft).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
ViezeVis schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:54:
Om die reden, vanuit geloof, kan dat voor sommigen best een reden zijn om niet op de SGP (of op een andere Christelijke partij) te stemmen. Een aantal voorbeelden van m.i. wat ouderwets en controversiele * standpunten zijn:

- het afschaffen van de abortuswet (bron)
- de winkeltijdenwet waarbij 'zondag een bijzondere dag is vanwege de opstandingsdag van Christus' (bron)
- politiek naar theocratie (bron)

Waren wel de makkelijkste.
Ze hadden ook (of hebben nog steeds, is niet helemaal helder) een eigenaardig standpunt ten aanzien van vrouwen, in ieder geval in relatie tot politiek.
Wikipedia: Vrouwenstandpunt van de Staatkundig Gereformeerde Partij

Een partij met principes (ipv. hoe trek ik de meeste stemmers) is lovenswaardig, ware het niet dat sommige van die principes dat niet zijn.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
bie100 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:33:
[...]

ze zijn voor onthouding vóór het huwelijk nee laat maar _O-
Schijnt dat dat voor Rutte destijds ook een breekpunt was :P

offtopic:
I'll see myself out

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

Norjee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:13:
Tja Rutte, ik ben bang dat er weinig veranderd aan de VVD, misschien wat stemverlies doordat Rutte weg is, maar de reacties "nu hij weg is is VVD weer terug als optie" zijn er ook. Ik heb altijd het idee gehad dat Rutte extreem gestuurd werd vanuit de VVD (en die weer door grootkapitaal) en eigenlijk verbaasd dat hij zich zo lang als trekpop heeft laten gebruiken.
Rutte was vooral bezig voor ABDUP. Zowel vanuit zijn oud-werkgever, als vanuit de consultants binnen AZ (een volgende premier stapt in datzelfde bootje). Binnen de VVD was er (sinds de splitsing PVV) de afgelopen jaren vooral onenigheid of men nog de liberale principes (zie: Thorbecke, Van Houten, et al) aan ging hangen of meer de neoliberale leer (zie: Von Hayek, MPS, Bloemendaal, Buchanan). Aangezien er de afgelopen jaren veel 'oude liberalen' met pensioen zijn gestuurd, op een zijspoor zijn gezet of uit zichzelf op/over zijn gestapt, laat het raden welke kant de VVD op is gegaan.

En of dat een oorzaak is dat al die andere rechtse clubjes/partijen ook meer richting neoliberalisme zijn geschoven, of een gevolg, is voer voor historici.

Even heel cru gezegd, op 'rechts' is er niet zo gek veel verscheidenheid, als we de dunne laagjes marketing wegkrabbelen:
  • Vóór selectief belang..
  • ..van schaal.
  • Vóór behoud status quo.
  • ..van verdeling.
Alleen sommige rechtse partijen (voorzover we hefboomconstructies als FvD/JA21/BVNL partijen kunnen noemen) zijn wat transparanter over hoe ze concentratie van macht naar vermogen voor zich zien, dan anderen (hoi, CDA Business Club).
SGP is politieke prostitutie. Niets meer, niets minder. Alles voor de kruimel. Alles om nog maar relevant gevonden te worden.

En dat heeft met Christendom niet eens iets te maken. De Katholieken hebben hun iteraties gekend en zijn uiteindelijk afgesplitst richting een SP, en de nóg radicaleren zijn later zelfs nog samengegaan met de evangelischen in wat nu Groen-Links heet. Ja, Groen-Links had zich bij de vorige verkiezingen ook verlaagt om zichzelf te positioneren om gunstig gevonden te worden door Rutte. Niet gelukt. De afrekening voor die stunt is gekomen.

Overigens, Katholieken en Gereformeerden op één hoop gooien in een politieke discussie is écht te kort door de bocht, of getuigt van weinig inzicht in de geschiedenis. Ja, de KVP (de partij van de kleine boeren uit het Rijke Roomse Leven) ging samen met de ARP (die ooit nog zei dat Drentse/Groningse boeren "spaarzaamheid en orde" aangeleerd moesten worden in plaats van minimumlonen en -prijzen) en de CHU in het CDA. Maar zodra de Katholieke achterban en KVP-politici erachter kwamen dat het CDA gewoon "de volgende protestants-Randstedelijke overheersing" was, is men heel snel gaan lopen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
*knip*, als je kritiek hebt op andermans standpunt, dan graag inhoudelijk.

[ Voor 72% gewijzigd door NMH op 11-07-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:45
unclero schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Rutte was vooral bezig voor ABDUP. Zowel vanuit zijn oud-werkgever, als vanuit de consultants binnen AZ (een volgende premier stapt in datzelfde bootje)
Probeer je hier nu een bruggetje te maken naar Schippers? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06
Falcon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:50:
Best een zwak relaas vanuit van der Plas, langdradig/herhalend.
Die moet het dan ook niet van de inhoud hebben, maar van de onderbuik en "zo lekker normaal blijven"

We gaan barre tijden tegemoet. Ik ben ontzettend blij dat we van Rutte afzijn, maar er blijft me het gevoel bekruipen dat we er over een paar jaar naar terugverlangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Quad schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:09:
Net Mirjam Bikker (CU) gehoord, de deal is geklapt op 5000 nareizigers op de vlucht voor oorlogsgeweld, en de VVD Heeft daar niet op willen inleveren, tegelijkertijd komen er tientallen duizenden, ik meen dat ze 220 duizend heeft genoemd, naar binnen voor arbeidsmigratie.

Ik vind het wel schokkend.
Zelfde hier.

Ik was laatst in Utrecht. Op geen enkel terras waar ik heb gezeten sprak het serveerpersoneel Nederlands..
Nou ben ik vloeiend in Engels, maar dat vond ik toch wel vreemd. Als je dan kijkt naar het aantal arbeidsmigranten snap ik het ergens wel.

Wellicht daar iets mee doen, in plaats van over de rug van kinderen die voor oorlog vluchten proberen te scoren.

Of iets doen met de beroerde inburgering en aanpak van misdaad van en binnen bepaalde bevolkingsgroepen voordat we een 2e Parijs/Zweden krijgen hier.

Of de opkomst van de wappies/extreem rechts (heeft ook wel iets te maken met voorgaande punt, maar die lui moeten absoluut ook aangepakt worden)

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 10-07-2023 14:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

*knip* onnodig om andere gebruikers te betrekken op deze manier in een discussie

Ergens beklijft me het gevoel dat we nog niet van Rutte af zijn. :P Ook zie ik geen geschikte opvolger: *knip* als je je niet respectvol kunt uitdrukken, namen voluit kunt schrijven en ook neerbuigende labels moet uitdelen, post dan simpelweg niet

[ Voor 70% gewijzigd door NMH op 11-07-2023 16:51 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Grote opvolgingscrisis in de VVD, waarna Rutte zich alsnog naar voren schuift als partijleider, en van deze uitspraken 'geen actieve herinnering meer heeft'...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Wat Omtzigt gaat doen is redelijk belangrijk. Maakt ie een eigen partij? Die gaat best wel wat stemmen krijgen, maar ik schat de beste man niet in als een politicus maar meer een inhoudelijke dossier tijger. Betekend nóg meer versplintering en moeilijkheid om een kabinet te vormen.

Sluit ie zich aan bij een bestaande partij, met al een infrastructuur zal ie denk ik meer tot zijn recht komen, maar wel een stemmentrekker zijn. Zou beter zijn voor de NL politiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Vd Plas sluit kabinet met Rutte uit

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Bart-Willem schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Ergens beklijft me het gevoel dat we nog niet van Rutte af zijn. :P Ook zie ik geen geschikte opvolger: Dilan Yesildingesdinges is nogal een opportunist (met kinderstem :+ ) die niet series te nemen is met haar verleden (GroenLinks, SP, PvdA, Pownews en toen zat ze ineens bij VVD, geeft beetje een broodvoetballer-gevoel) en Dijkhoff is nogal pussy-whipped omdat 'ie van zijn vrouw de politiek uit moest en van zijn vrouw alleen mag terugkeren als extreem-rechts zoals FvD ineens dreigt de verkiezingen te winnen (en volgens Dijkhoff's eigen woorden: "en dat gaat niet gebeuren, dus ik blijf uit de politiek").
Zou Jan van Zanen geen zin hebben ? Dat lijkt me nog wel een bruggenbouwer die een aantal dossiers aan kan pakken.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
Real schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:39:
Vd Plas sluit kabinet met Rutte uit
Nou, dat lijkt mij niet heel moeilijk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Een opvolger hoeft ook niet uit de kamer te komen (als ze slim zijn doen ze dit ook niet...) Denk zelf dat ze een jonge VVDér naar voren schuiven, zou mij niets verbazen dat Vincent Karremans (VVD Rotterdam) de kar gaat trekken.
Bart-Willem schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:32:
[...]
Ook zie ik geen geschikte opvolger: Dilan Yesildingesdinges is nogal een opportunist (met kinderstem :+ ) die niet series te nemen is met haar verleden (GroenLinks, SP, PvdA, Pownews en toen zat ze ineens bij VVD, geeft beetje een broodvoetballer-gevoel) en Dijkhoff is nogal pussy-whipped omdat 'ie van zijn vrouw de politiek uit moest en van zijn vrouw alleen mag terugkeren als extreem-rechts zoals FvD ineens dreigt de verkiezingen te winnen (en volgens Dijkhoff's eigen woorden: "en dat gaat niet gebeuren, dus ik blijf uit de politiek").

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
LZ86 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Zelfde hier.

Ik was laatst in Utrecht. Op geen enkel terras waar ik heb gezeten sprak het serveerpersoneel Nederlands..
Nou ben ik vloeiend in Engels, maar dat vond ik toch wel vreemd. Als je dan kijkt naar het aantal arbeidsmigranten snap ik het ergens wel.
offtopic:
Gewoon in het Nederlands terugpraten! Gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
ijdod schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:38:
Grote opvolgingscrisis in de VVD, waarna Rutte zich alsnog naar voren schuift als partijleider, en van deze uitspraken 'geen actieve herinnering meer heeft'...
De VVD heeft al een opvolger klaar staan. Deze week wordt die al gepresenteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 10-07-2023 14:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
LZ86 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:32:
offtopic:
Moet je dat niet eerder zoeken in een van de vele studenten uit het buitenland met een bijbaantje?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Adlermann schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:42:
De VVD heeft al een opvolger klaar staan. Deze week wordt die al gepresenteerd.
Volgens mij geeft die tekst aan dat het juist niet zo is.
Zoals gewoonlijk starten we de lijsttrekkersprocedure op en zal het Landelijk Bestuursoverleg deze week komen met een kandidaat-lijsttrekker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
Patriot schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:02:
[...]

Het is natuurlijk ook niet alsof hij bedoelt dat hij alleen maar niet op de SGP stemt omdat ze toevallig het labeltje "christelijk" hebben. Ik heb bij de SGP ook wel het idee dat zij naar mijn mening te streng dat geloof belijden om mij er ooit comfortabel bij te voelen voor deze mensen te stemmen. Dat heb ik bijvoorbeeld bij het CDA wel minder.

Ik ben sowieso niet zo heel erg gecharmeerd van zo'n strategische stem, vooral niet als de morele standpunten niet overeenkomen met mij. Het is veel makkelijker om op het gebied van economisch beleid een compromis te sluiten dan als het gaat om iets als homohuwelijken of abortus zonder dat ik het idee heb dat ik mijn eigen moraliteit ervoor te koop heb moeten zetten (of stiekem denk dat de ander dat gevoel heeft).
SGP zijn christenfundamentalisten. Dat is nooit een goed idee om in een regering te hebben, en alleen daarom al zal ik er nooit op stemmen. Kijk naar wat er bijvoorbeeld in de USA gebeurd is. Als het alleen maar de heere beslist gaat worden en de wetenschap in het verdomhoekje komt (wat bij de SGP keihard aan de hand is) zal het land er alleen maar slechter van worden.

Moet je eens opletten als moslimfundamentalisten een partij oprichten die de sharia willen, dan staat het land direct in brand en zal er afschuw over gesproken worden, terwijl in weze een zelfde soort partij zal zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
TheBrut3 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:43:
[...]

Volgens mij geeft die tekst aan dat het juist niet zo is.

[...]
Dat is niet hoe de volkskrant het ook interpreteert.

Als je binnnen een week een opvolger kunt presenteren, dan heb je gewoon al de boel klaargezet. Ik zet m'n geld denk ik toch op Dijkhoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:41:
[...]
Nou, dat lijkt mij niet heel moeilijk... 8)7
Het is en blijft Rutte, dus prima dat Vd Plas voor de zekerheid nog eens meldt dat ze niet in een kabinet Rutte wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

*knip*, als je een moderatie wil bespreken dan kun je contact opnemen met de betreffende mod via DM. Hier in het topic is het offtopic.
Oekiejoekie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Zou Jan van Zanen geen zin hebben ? Dat lijkt me nog wel een bruggenbouwer die een aantal dossiers aan kan pakken.
De beste man is al aardig op leeftijd, ik denk niet dat hij een stemmentrekker zal zijn. :P

[ Voor 70% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 14:59 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

LZ86 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Moet je eens opletten als moslimfundamentalisten een partij oprichten die de sharia willen, dan staat het land direct in brand en zal er afschuw over gesproken worden, terwijl in weze een zelfde soort partij zal zijn
Kun je een bron geven waaruit blijkt dat het verkiezingsprogramma van de SGP "in wezen" hetzelfde soort ideologie is als de sharia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:11
Vd Plas lekker simpel populistisch, en van Haga om te kotsen.

Erf en Schenkbelasting afschaffen, stoppen met Europa, en alle extreemrechtse fabeltjes. Wat een grapjas. Ik hoop dat zijn partij heel snel ten onder gaat. :r

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Dat is niet hoe de volkskrant het ook interpreteert.

Als je binnnen een week een opvolger kunt presenteren, dan heb je gewoon al de boel klaargezet.
Succession planning, een redelijk georganiseerde partij heeft opvolgers klaar staan mochten situaties als dit zich voordoen. Natuurlijk moet je nog enige procedures door maar het is zeker niet alsof je van nul af aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Napo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:50:
[...]

Succession planning, een redelijk georganiseerde partij heeft opvolgers klaar staan mochten situaties als dit zich voordoen. Natuurlijk moet je nog enige procedures door maar het is zeker niet alsof je van nul af aan begint.
Ja, maar de berichten van de afgelopen tijd stonden vol met dat de VVD dat juist niet voor elkaar had en dat er geen opvolger klaarstond. Dus dat bleek niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:49:
[...]

Kun je een bron geven waaruit blijkt dat het verkiezingsprogramma van de SGP "in wezen" hetzelfde soort ideologie is als de sharia?
Hahaha, heb je even?

https://sgp.nl/standpunten?theme=1

Lees deze dingen alvast maar eens door. Daar staan al bizarre dingen tussen. En dat is maar 1 thema.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Uit de bijdrage van Omtzigt volgt volgens mij dat Omtzigt door wil.

Ik denk toch echt dat er een lijst Omtzigt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

LZ86 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:52:
[...]

Hahaha, heb je even?

https://sgp.nl/standpunten?theme=1

Lees deze dingen alvast maar eens door. Daar staan al bizarre dingen tussen. En dat is maar 1 thema.....
Nee ik lees niks door. En dat jij dingen bizar vindt betekent niet dat het "in wezen" hetzelfde is als de sharia.
Jij maakt een claim dus jij mag deze onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Real schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:54:

Volgens die Volkskrant/Buitenhof-verslaggeefster zou Omtzigt al een behoorlijk eind zijn met die lijst. Ik zie 'm echter niet als lijsttrekker/premierskandidaat. Wellicht Mona Keijzer die op komt draven bij hem?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3

Heerma gaat weg, Hoekstra gaat weg, als de Jonge ook nog weg gaat dan zie ik CDA er best nog voor aan om Omtzigt terug te vragen. Zou voor het CDA waarschijnlijk ook geen slechte stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 11:50

Met alleen zijn naam erop mag ik dan hopen. Krijg je dan de wereld aan restzetels?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

TheBrut3 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:56:
[...]

Heerma gaat weg, Hoekstra gaat weg, als de Jonge ook nog weg gaat dan zie ik CDA er best nog voor aan om Omtzigt terug te vragen. Zou voor het CDA waarschijnlijk ook geen slechte stap zijn.
De partij die hem in de rug stak? Ik mag hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
[...]
Terugkeer naar CDA heeft Omtzigt meerdere keren en zelfs vanochtend nog uitgesloten.

Ik denk dat hij CDAers vraagt om deel te nemen in z'n eigen partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:40

Marc H

- - Is wakker - -

[...]

Omtzigt zei vanmorgen dat het CDA een gesloten boek voor hem is. De terugkeer naar de CDA zie ik niet snel meer gebeuren.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:56:
[...]
Ik zie 'm echter niet als lijsttrekker/premierskandidaat.
Lijsttrekker kan wel, maar hij gaat geen premier worden vermoed ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Ik zal wel de enige in NL zijn, maar ik heb enorm respect voor De Jonge. Hij zit steeds op de moeilijkste dossiers en zet zich enorm hard (en resultaatgericht/pragmatisch) daarvoor in.

Ik zou 'm graag zien doorgaan met het woningbouwdossier.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Bikker, Dassen en nu ook Paternotte citeren Lyndon B. Johnson

Edit: zie dit artikel in De Groene

https://www.groene.nl/artikel/alle-leugens-opgeteld

[ Voor 45% gewijzigd door Real op 10-07-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:11
[...]

Geen slechte stap, wel een ontzettend zwaktebod. Zou me ook verbazen als Omtzigt daar op in gaat.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
link0007 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:01:
[...]

Ik zal wel de enige in NL zijn, maar ik heb enorm respect voor De Jonge. Hij zit steeds op de moeilijkste dossiers en zet zich enorm hard (en resultaatgericht/pragmatisch) daarvoor in.

Het gaat om resultaat, niet om inzet. Die man heeft niet de kennis en ervaring om er iets van te maken.

Ik kan ook heel hard mijn best doen om een hersenoperatie te laten slagen, maar als ik niet de juiste kennis en ervaring heb ga je niet blij zijn met het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Zijn grote probleem is over promise, under deliver. Telkens weer. Dat heeft hem veel gekost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
*knip*, zo zetten we niet hele religies weg.

[ Voor 91% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Bart-Willem schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:56:
[...]

Volgens die Volkskrant/Buitenhof-verslaggeefster zou Omtzigt al een behoorlijk eind zijn met die lijst. Ik zie 'm echter niet als lijsttrekker/premierskandidaat. Wellicht Mona Keijzer die op komt draven bij hem?
Mona Keijzer gaat de Europese Verkiezingen voor het CDA doen.
[...]

Hij heeft in zijn eentje de hele sector een broadside gegeven, dus liever niet. Heb er elke dag last van.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
[...]

https://sgp.nl/standpunten/theocratie

Alstu.

Ik ken ze voornamelijk (in negatieve zin, ook in deze context) uit de lokale politiek waar ze als een kleine partij in de coalitie jarenlang zondagsopening van de supermarkten hebben gedwarsboomd. Dat was het wisselgeld wat betaald moest worden. Dus als ze de kans krijgen, pakken ze die... (normale gemeente midden in de Randstad. Alle omliggende gemeenten was dit gemeengoed)

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 10-07-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
5 miljard kwijt geraakt op volksgezondheid
Dat vind ik niet zo “goed”
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
ijdod schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:04:
[...]

https://sgp.nl/standpunten/theocratie

Alstu.

Ik ken ze voornamelijk (in negatieve zin, ook in deze context) uit de lokale politiek waar ze als een kleine partij in de coalitie jarenlang zondagsopening van de supermarkten hebben gedwarsboomd. Dat was het wisselgeld wat betaald moest worden. Dus als ze de kans krijgen, pakken ze die...
heb je daadwerkelijk gelezen wat er staat? Er staat duidelijk dat het geen dwang omvat.
Democratie en (gereformeerde) theocratie zijn dus geen tegenstelling. In de visie van de SGP duidt democratie het staatsbestel aan, de manier van besturen; theocratie geeft de oriëntatie of gerichtheid aan, namelijk: tot eer van God en het welzij....
Dit is prima wmb qua instelling....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Adlermann schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:06:
[...]

heb je daadwerkelijk gelezen wat er staat? Er staat duidelijk dat het geen dwang omvat.
De Sharia is formeel ook niet voor niet-moslims. Maar zodra je religie in de mix gaat gooien als enige waarheid, dan worden andere visies al snel problematisch.

[ Voor 17% gewijzigd door ijdod op 10-07-2023 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Zatervan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:05:
5 miljard kwijt geraakt op volksgezondheid
Dat vind ik niet zo “goed”

[...]
Doel je hiermee op het afremmen van de groei van de zorgkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Simons vooral kritisch. Nu nog Baudet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:20
[...]

In wezen of in schijn, maakt niet uit. Zitten flink rare standpunten in het verkiezingsprogramma van de SGP.

Nooit zo bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Real schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:10:
Simons vooral kritisch. Nu nog Baudet.
Ik vond het een sterk pleidooi van Simons, maar ja, ik ben niet onbevooroordeeld. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Heb je het ook gelezen? Ik nu wel even:
Met nadruk stelt de SGP dat de overheid mensen niet mag dwingen tot een (christelijk) geloof of tot een (seculiere) levensovertuiging, omdat geloof en dwang elkaar uitsluiten.
Dat is toch iets anders dan een gemiddeld land waar de sharia is ingevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Piet_Piraat7 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:02:
[...]

Het gaat om resultaat, niet om inzet. Die man heeft niet de kennis en ervaring om er iets van te maken.

Ik kan ook heel hard mijn best doen om een hersenoperatie te laten slagen, maar als ik niet de juiste kennis en ervaring heb ga je niet blij zijn met het resultaat.
Nee, je schetst een te simplistisch beeld. Als minister stuur je een departement aan en ben je niet aan het Micro-managen. Je hoort je dossiers te kennen maar niet de inhoud, daarvoor heb je je ambtenaren die de kamervragen bijvoorbeeld beantwoorden. Je moet dus zorgen dat je departement functioneert en voldoende is gesteld om vigerend of nieuw beleid uit te rollen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
*knip*, reactie op geknipte reactie

[ Voor 45% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Mx. Alba schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:12:
[...]

Ik vond het een sterk pleidooi van Simons, maar ja, ik ben niet onbevooroordeeld. :D
Ik vond het ook een sterk verhaal.
De interruptie van Ouwehand naar Hermans was ook (y) . Ik heb geen beter kanaal waar ik het kon vinden helaas, dus dan maar deze: YouTube: Dierenpoes SLACHT tassendraagster

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er wordt nu onevenredig veel aandacht en energie besteed aan een fundamentalistische kleine partij die niets nieuws te melden heeft en daar trots op is. Gewoon negeren.
Miki schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:13:
Nee, je schetst een te simplistisch beeld. Als minister stuur je een departement aan en ben je niet aan het Micro-managen. Je hoort je dossiers te kennen maar niet de inhoud, daarvoor heb je je ambtenaren die de kamervragen bijvoorbeeld beantwoorden. Je moet dus zorgen dat je departement functioneert en voldoende is gesteld om vigerend of nieuw beleid uit te rollen.
Ik ben benieuwd welke minister waar dan ook wereldwijd ook maar een klein beetje in de buurt komt van deze beschrijving :p

[ Voor 50% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 19:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
*knip*, geen slowchat graag.

[ Voor 88% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Als omtzigt terug keert in de politiek dan kan hij dat niet volhouden als hij dit bij de BBB doet of een bestaande rechtse partij. Hij gaat hier de zelfde problemen ondervinden. Omtzigt is een van de weinige(mogelijk enige) conservative politici die vanuit dat conservatief oogpunt kijk naar de werkelijkheid. De rest doen alsof een hoop feiten niet bestaan om zo de huidige beleid richting te behouden. Alle huidige rechten partijen hebben dit probleem. En bij de BBB gaat dit niet anders zijn, hun heel stikstof standpunt zou al een dealbreaker moeten zijn voor omtzigt omdat het de werelijkheid gewoon knetter hard negeerd.

Als hij iets van een lijst/partij begin zal hij een mensen moeten zoeken die hetzelfde zijn als hij en dat gaat lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Maar liefst twee vragen voor Rutte in de eerste termijn. Schorsing tot 16:00. Voor die tijd komen ook de stukken die zien op de discussie binnen kabinet over migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[...]

Er zijn natuurlijk allerlei overeenkomsten, de voornaamste is denk ik dat men een vrij dogmatische visie heeft met betrekking tot de goddelijke verankering van de regels die men voorstaat.
Wat hetreft het "fatsoen" van de SGP zou ik niet zeker zijn of dat niet te ver te zoeken raakt als puntje bij paaltje komt, zoals bijvoorbeeld eerder bij de grote voorman in WO II. Ds Kersten mocht niet voor niets niet meer terugkeren in de kamer.

[ Voor 20% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Schorsing tot 16:00 uur.

[ Voor 28% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 19:36 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Nee ik lees niks door. En dat jij dingen bizar vindt betekent niet dat het "in wezen" hetzelfde is als de sharia.
Jij maakt een claim dus jij mag deze onderbouwen.
Volledig vanuit het geloof gemotiveerde wetgeving is toch juist wat sharia is? Je kunt lang en breed lullen over de praktische invulling daarvan, maar tenzij jij iets anders bedoelt met "in wezen" snap ik niet waarom je dit zo'n gek argument vind.

EDIT:
Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:13:
[...]

Heb je het ook gelezen? Ik nu wel even:

[...]

Dat is toch iets anders dan een gemiddeld land waar de sharia is ingevoerd.
Dat is wel erg simplistisch, want ze vinden dat er geen sprake moet zijn van dwang maar abortus moet verboden worden, vloeken (vooral als je dat doet met het woord god) moet verboden worden en een ambtelijke eed moet op de bijbel worden uitgesproken.

Dan lullen ze óf in eerste instantie uit hun nek, of ze weten echt niet wat het woord "dwang" betekent.

[ Voor 37% gewijzigd door Patriot op 10-07-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

begintmeta schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:16:
[...]

Wat hetreft het "fatsoen" van de SGP zou ik niet zeker zijn of dat niet te ver te zoeken raakt als puntje bij paaltje komt, zoals bijvoorbeeld eerder bij de grote voorman in WO II. Ds Kersten mocht niet voor niets niet meer terugkeren in de kamer.
Als je 75 jaar in de geschiedenis moet (ik heb het niet nagekeken maar je hebt vast gelijk) als argument dat een partij vandaag onfatsoenlijk is dan denk ik dat ik het hier verder bij laat betreft de SGP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Joosie200 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:01:

Toont nog steeds aan waarom het bij Hermans is..

Geschikt
Ongeschikt [X]

En ouwehand toont aan ook de vinger op de zere plek te kunnen leggen. Het geeft de VVD smoel om op de migratie tam tam te slaan. En de BBB juist niet.
Ouwehand vind ik altijd lastig. Ik ben het inhoudelijk vaak met haar oneens, maar dat is prima. Waar ik me wel aan erger is dat ze meningen en feiten niet van elkaar wenst te onderscheiden. Ook vandaag weer niet. Ze poneert nagenoeg al haar standpunten en meningen als voldongen feit, hoe kolderiek dat soms ook over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lordy79 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:18:
[...]

Als je 75 jaar in de geschiedenis moet (ik heb het niet nagekeken maar je hebt vast gelijk) als argument dat een partij vandaag onfatsoenlijk is dan denk ik dat ik het hier verder bij laat betreft de SGP..
Er zijn eventueel ook oudere of recentere voorbeelden te vinden.

Er zullen toen net als nu ongetwijfeld (eventueel ook contextafhankelijk) "fatsoenlijke" en "onfatsoenlijke" SGPers zijn (net als PvdDers etc). Fatsoen is natuurlijk ook in the eye of the beholder. De een kan het melden van joodse kinderen bij de Duitse autoriteiten fatsoenlijk vinden, een ander zal het toestaan van een huwelijk tussen twee mensen met hetzelfde geslacht, het niet belasten van erfenissen, het toekennen van stemrecht aan vrouwen of het al-dan-niet subsidieren van isolatie van koophuizen fatsoenlijk vinden. Als puntje bij paaltje komt (als meer op het spel staat) wordt fatsoenlijk kunnen gedragen steeds meer door individuele factoren bepaald denk ik - en om daarvan een inschatting te maken ken ik de meeste verkiesbare politici gewoon niet goed genoeg.

Ik denk dat partijen clusters zijn van mensen die bepaalde dingen fatsoenlijk vinden. Dat vindt dan zijn uiting in het daadwerkelijk handelen van (leden van) die partijen. In bepaalde opzichten strookt het fatsoen van de SGP (tenminste, zoals ik dat waarneem) met het mijne, maar in teveel niet. Onder andere daarom stem ik geen SGP.

Geen enkele partij past perfect, maar ook ik ben niet elke dag op dezelfde manier of in dezelfde mate fatsoenlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 10-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:56
alexbl69 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:43:
[...] vol in te zetten op beperking van met name arbeidsmigratie
Als je het land in een crisis wil gooien moeten we dat doen |:(

We zitten al met grote problemen vacatures te vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

ArgantosNL schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:16:
Als omtzigt terug keert in de politiek dan kan hij dat niet volhouden als hij dit bij de BBB doet of een bestaande rechtse partij. Hij gaat hier de zelfde problemen ondervinden. Omtzigt is een van de weinige(mogelijk enige) conservative politici die vanuit dat conservatief oogpunt kijk naar de werkelijkheid. De rest doen alsof een hoop feiten niet bestaan om zo de huidige beleid richting te behouden. Alle huidige rechten partijen hebben dit probleem. En bij de BBB gaat dit niet anders zijn, hun heel stikstof standpunt zou al een dealbreaker moeten zijn voor omtzigt omdat het de werelijkheid gewoon knetter hard negeerd.

Als hij iets van een lijst/partij begin zal hij een mensen moeten zoeken die hetzelfde zijn als hij en dat gaat lastig worden.
Ik vind dat ook een gemis in de politiek. In 2021 hebben denk ik daarom ook behoorlijk veel mensen op FvD gestemd; inzetten op een kenniskabinet waarbij je ook echt mensen met kennis op bepaalde posten zet die conservatief over de onderwerpen zouden denken. Ware het niet dat ze ineens de plank volledig missloegen met een aantal behoorlijke 'rare' uitspraken.

Ik betwijfel of dat bij een andere politieke partij ook nog zo is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ViezeVis schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:38:
... waarbij je ook echt mensen met kennis op bepaalde posten zet die conservatief over de onderwerpen zouden denken. ...
Ik denk dat dat ook een ijdele hoop is (of een verkiezingstechnisch effectief gegenereerde fata morgana): mensen met kennis zullen weten dat ze zich niet tot een "conservatieve" of "progressieve" gedachtenstroom zullen kunnen beperken.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 10-07-2023 15:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vind dat ook een gemis in de politiek. In 2021 hebben denk ik daarom ook behoorlijk veel mensen op FvD gestemd; inzetten op een kenniskabinet waarbij je ook echt mensen met kennis op bepaalde posten zet die conservatief over de onderwerpen zouden denken. Ware het niet dat ze ineens de plank volledig missloegen met een aantal behoorlijke 'rare' uitspraken.
Die rare uitspraken waren er altijd al, en dat Baudet nooit bekwame mensen zou toestaan was ook duidelijk (want die zijn een gevaar voor zijn positie). Ik moet wel lachen als je stelt dat mensen op de FvD zouden hebben gestemd vanwege een kenniskabinet, want dat lijkt me nog onwaarschijnlijker dan mensen op de FvD stemmen omdat we dan Xlorb van Tau Ceti V als opperheerser zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
gambieter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:46:
.. omdat we dan Xlorb van Tau Ceti V als opperheerser zouden krijgen.
Maar dat is toch zo! Het is maar net wat je denkt dat mensen met kennis zouden moeten denken natuurlijk. >:)

:/

Mensen met kennis moeten het nu eenmaal met mij eens zijn, anders blijkt dat ze geen kennis hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 10-07-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
eric.1 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:09:
[...]

Doel je hiermee op het afremmen van de groei van de zorgkosten?
Nee, uitgaven die het ministerie niet kan verantwoorden, kwijt geraakt tijdens zijn ministerschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Ik betwijfel of dat bij een andere politieke partij ook nog zo is.
Die mensen kunnen dan naadloos over naar D66. De enige partij die daadwerkelijk vakministers geleverd heeft. Überhaupt vrij uitzonderlijk in de Nederlandse politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
Bart-Willem schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:48:
[mbr]*knip*, als je een moderatie wil bespreken dan kun je contact opnemen met de betreffende mod via DM. Hier in het topic is het offtopic.[/mbr]

[...]

De beste man is al aardig op leeftijd, ik denk niet dat hij een stemmentrekker zal zijn. :P
Tegen de tijd dat er verkiezingen zijn is ie net 62, zou (voor de VVD) wellicht helemaal geen slechte optie zijn, kan ie mooi nog vier jaar premier zijn en tegen de tijd dat ie de AOW in gaat kan er een opvolger ingewerkt zijn.

Hoe oud is Jozias van Aartsen eigenlijk inmiddels? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
ArgantosNL schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:16:

Ik zie het maar zo gebeuren dat er een paar CDA-namen gaan verdwijnen en Omtzigt weer wordt binnengehaald aldaar.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zatervan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:50:
[...]

Nee, uitgaven die het ministerie niet kan verantwoorden, kwijt geraakt tijdens zijn ministerschap
Als iets niet kan worden verantwoord, wil dat niet zeggen dat het "kwijt is geraakt". Ik heb nu een boek in de hand waaraan ik €23,19 heb uitgegeven - maar dat kan ik niet verantwoorden, heb het bonnetje niet meer. De €23,19 ben ik zeker niet kwijt geraakt, maar die heb ik gewoon doelmatig(?) aan een boek besteed. Een paar jaar geleden ben ik nog wel €50 kwijtgeraakt, het briefje was vermoedelijk op het strand uit mijn zak gevallen...

Niet dat het goed is als een ministerie een uitgegeven bedrag niet kan verantwoorden, dat maakt bij mijn boekje een stuk minder uit.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 10-07-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
Je ben niet consistent, eerst heb je het over politieke standpunten en partij programma’s
En nu switch je naar de christen in het algemeen
Ik heb nooit gezegd dat een christen niet gewelddadig kan zijn
Maar het is niet het politieke handmerk van een christelijke partij als hét sgp
Zij zoeken het beste voor hun naaste
Niet gewelddadige onderdrukking

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

gambieter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Die rare uitspraken waren er altijd al, en dat Baudet nooit bekwame mensen zou toestaan was ook duidelijk (want die zijn een gevaar voor zijn positie). Ik moet wel lachen als je stelt dat mensen op de FvD zouden hebben gestemd vanwege een kenniskabinet, want dat lijkt me nog onwaarschijnlijker dan mensen op de FvD stemmen omdat we dan Xlorb van Tau Ceti V als opperheerser zouden krijgen.
Als je 4 jaar geleden vergelijkt met nu vind ik dat contrast wel énorm toegenomen (van samenwerken tot samenzwering :+ ) Al heel snel werd het rommelig in de partij, liepen mensen weg. Ik ben het nu helemaal met je eens, maar ik kan mij wel voorstellen dat die partij vanaf de provinciale statenverkiezingen enigszins vertrouwen wekte.

Overigens zit er ook een keerzijde aan wat @begintmeta zegt; mensen met kennis kunnen ook blindstaren. Ministers werken nou eenmaal ook op strategischer/beleidsmatiger niveau maar ik ben nou niet echt voorstander van het doorschuiven van posten (Van Huffelen, bijvoorbeeld).

/Edit;
Wel een interessante korte docu:
https://nos.nl/nieuwsuur/...sering-van-thierry-baudet

[ Voor 6% gewijzigd door ViezeVis op 10-07-2023 16:02 . Reden: emoji aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:56
alexbl69 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:54:
[...]
Onze maatschappij heeft een voltijds werkweek nodig om het hoge serviceniveau dat we kennen vast te kunnen houden.
Er is absoluut geen positieve correlatie tussen meer werkeren en een hoger serviceniveau. Langere werkweken zijn een teken van een zwakkere economie en bijbheorende lage productiviteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:51
gambieter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:15:
[...]

Er wordt nu onevenredig veel aandacht en energie besteed aan een fundamentalistische kleine partij die niets nieuws te melden heeft en daar trots op is. Gewoon negeren.

[...]

Ik ben benieuwd welke minister waar dan ook wereldwijd ook maar een klein beetje in de buurt komt van deze beschrijving :p
Haha ik ben zelf ambtenaar dus reageer deels vanuit de praktijk :)

Je ziet vaak dat een over ambitieuze bewindvoerder zich inhoudelijk met de dossiers bemoeit en dan juist onderuit gaat in toezeggingen of in onjuiste procedures. Je ziet dan vaak dat de kamer of raad verkeerd wordt geïnformeerd of informatie wordt achtergehouden omdat het dan toch anders loopt dan voorgeschoteld is.

Wiebes en Dijksma waren bijvoorbeeld in mijn belevenis uitstekende wethouders voor ons als ambtenaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
*knip*, reactie op geknipte reactie

[ Voor 65% gewijzigd door NMH op 10-07-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Miki schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:02:
Haha ik ben zelf ambtenaar dus reageer deels vanuit de praktijk :)

Je ziet vaak dat een over ambitieuze bewindvoerder zich inhoudelijk met de dossiers bemoeit en dan juist onderuit gaat in toezeggingen of in onjuiste procedures. Je ziet dan vaak dat de kamer of raad verkeerd wordt geïnformeerd of informatie wordt achtergehouden omdat het dan toch anders loopt dan voorgeschoteld is.

Wiebes en Dijksma waren bijvoorbeeld in mijn belevenis uitstekende wethouders voor ons als ambtenaren :)
Oh zekers, dat is niet alleen in de politiek zo. Op mijn uni hebben we een goede hoofd van de uni (strategisch), maar de dekaan van de faculteit is een bemoeial.

Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.